Duett-estet ígért erre a hétre Ursula, félig múlt héten is az volt, nem baj, erre az idei Megasztárra sok mindent lehet mondani, de azt, hogy fantáziadús lenne, még véletlenül sem. Egy Clau-Trilla playback duettel nyitunk, a Szépség és a szörnyetegre tátognak látványosan, majd mindenki eldönti magában, melyik melyik. Már csak öten nyomják a Csillagdalt, már ha nem számoljuk a nézőtéren kínos műmosollyal tátogó kiesett megásokat, úgy néz ki, a TV2 végleg kifogyott a fizetett statisztákból, már egy arcot nem lehet felfedezni a nézőtéren, aki ne szerepelt volna valaha valamilyen TV2-s produkcióban. Este végére csak négyen maradnak, ez nagyszerű hír, Claudia meg mára cseles ruhát kapott, szoknyarésze extramini, felül viszont bő és buggyos, sok mindent eltakar az ilyen lepella. Zsűri is bevigyorog, Bereczki ezúttal borostával próbálkozik, ha már betöltötte a 42-t, és azt hiszem, az adás visszanézése után meg is állapítja, hogy nem ez volt élete legjobb ötlete. Ursula megoszt még velünk egy érdekes infót: az előző adásban végig Bozont vezetett, aztán pont a végére fáradt el a család sms- nyomogató kézízülete, ezt a szívást. Salgótarján meg Tiszavasvári vegye ezt figyelmeztető jelnek.
Első körben a Megák sztárokkal fognak duettezni, utána meg saját magukkal, mert gondolt egyet a szerkesztőség, és úgy döntöttek, hogy mégsem kéne megismételni teljesen a múlt heti programot, amikor egymással duetteztek. Első párosunk Bendzsi és Mega4 Hien, és hogy senkinek ne legyenek kérdőjelek a duettpartnerek eddigi életét és munkásságát illetően, úgy oldják meg a dolgot, hogy címszavakban gyorsan felsorolják, hogy pl. 2 slágerlistás dal 10 év alatt, 3 nemzetközi fellépés, 5 videoklip a Viva top 40-ben, meg hasonlók. Hien kutatómunkát is végzett a duettet megelőzően, a klubkoncerten beépült az első soros fangirlök közé, és ott próbálta kitalálni, hogy mégis milyen produkciót fognak majd rájuk erőltetni Bendzsivel. Hát a Moves Like Jaggert, nem szaroznak, ennél jóval egyszerűbb dalokba is beletört már Bendzsike bicskája, és hamarosan kiderül, hogy Hien sem egy Aguilera. Egyikben sincs erő, hamis hangok annál inkább, finoman szólva élvezhetetlen ez a produkció. Értékeljünk, Bocsi kezd, aki a mai adásra véletlenül az asszony egyik sálját kanyarította a nyakába, és azt mondja, neki bíztató, hogy Bendzsi elindult felfelé, nem ugyanazt hallom, amit ő, egész biztos. Bereczki a hetes, tehát ő most védőügyvéd lesz, ez egy nagggyon nehéz dal (Éden Hotel óta valahogy ingerült leszek ettől a fajta hangsúlyozástól), de Bendzsi megoldotta, akkor ez egy erős hármasnak vehető tőle, azt hiszem. Maestro szerint a megoldás közelében nem volt Bendzsike, Trilla meg figyelmeztet mindenkit, hogy csak Bendzsire szavazzunk, Hienre már sajnos nem lehet, ha esetleg valakinek ilyen gondolatok forogtak volna a fejében.
Következő páros Szakos Andi és Szekeres Adrien, a kisfilm a termékelhelyezés csúcsa, azt csodálom, hogy Andit nem csomagolták Telenor feliratos lepelbe, mert rajta kívül minden egyes tárgyon, ami megjelenik a képernyőn, bazinagy Telenor felirat olvasható. Szekeres Adrien mentorkodik is egy kicsit, azt mondja, Andinak a mellhangokra kell figyelnie, remélem, BeriZoli majd elmagyarázza, mi az, mert orr- és fejhangról már hallottam, mellhangról még soha. Ők a nagyasszonyos Streisand-Dion duettet, a Tell Himet kapták, baromi pátoszos ez a dal, de ha két jó hangú énekesnő adja elő, elég jól szól, ez az előadás most erre az élő bizonyíték. Irdatlan rózsaszín giccsben úszik a stúdió, lilás füst, kivetítő, Andi és Adrienn is pink-lila színekben pompáznak, de ha valamihez illik a megagiccs, hát az ez. Zsűri percei következnek, Mariann olyan szinten nem tud magához térni az elragadtatottságtól, hogy Bocsinak kell lelkisegély-szolgálatot tartania, de mindenki más is elérzékenyült. Legkritikusabb BeriZoli, aki TUDJA, hogy tud ez jobban is szólni (próbán), de hagyjuk már, még így is magasan verte ez a produkció az idei Megasztár átlagszínvonalát.
Farkas Jenser Balázs duettpartnere az a Majka lett, akinek 10 év alatt 10 slágerlistás dala volt, dübörgi büszkén a station voice, úgy látszik, Magyarországon ez olyan eredmény, amire kihúzhatja magát az előadó. Ő is mentorkodik egy kicsit, bevágja a kocsijába Balázst, és elviszi –ahogy ő fogalmaz- hogy megérezze a tengerentúli hangulatot, nagyon érdekelne, hogy mégis hova mentek egy tank benzinnel? A nyolckerbe? Mert most Majka szerint olyan műfajban fognak előadni, amiben egyszerűen nem lehet jólfésült magániskolás mintadiákként viselkedni, én meg még mindig azon töröm a fejem, hogy kinek gurulhatott el a gyógyszere, amikor rámondta az áment erre a duettpárosításra. Produkció, Majka kezd, it’s MP not SP, most kapcsolnám ki legszívesebben. Az I’ll Be Missing You-t hozzák, Sting és Puff Daddy, egész konkrétan ennek a koppintásának tűnik a dolog. A produkció visszás, mert Balázsnak jut a legkevesebb szerep benne, Majka harsány és folyton tolja magát előtérbe, és baromi diszharmonikus ez a páros, akkor is, ha ennek a duettnek eredetiben is az ellentétes karakterek összeeresztése a lényege. Értékelünk, Maestro Majkát meg a kiejtését kezdi el oltani, de kit érdekel ez most, beszéljünk Balázsról, vele sem elégedett a zsűri, látványosan nem érezte jól magát és elveszett ebben a produkcióban. Ursula itt is figyelmeztet, hogy Majkára nem lehet szavazni, mert ő már benne van a magyar zenei életben kiirthatatlanul, jól bizonyítja ezt, hogy be nem állt a szája az értékelés alatt sem.
Talán Attila jön, aki állítólag rettegett BeriZoli hetétől, mert eddig csak negatív értékeléseket kapott tőle. Bereczki most is azzal kezdte, hogy kiküldte Attit az erdőbe fákat ölelgetni (mert olyan szép felvételeket lehet róla készíteni a természetben, kisfilmekhez), ehhez képest ő ide is laptopot hozott, vissza a természethez. Holligans Csipa aranylemezeinek számát sorolja a mély hang, ő lesz a duettpartner, Attival amúgy is 5 éve országos cimborák. Az Edda Kölyköd voltamját kezdi Atti, csukott szájjal a biztonság kedvéért, ahogy szokta, refrénre már beront Csipa is, hogy legalább valamennyire hallgatható legyen ez a szám. Összességében olyan az egész, mintha Atti lehúzná Csipa produkcióját, halljuk inkább a zsűrit. Marinak most lett elege Csukottszájból, ha lesz még alkalma rá, ő megtanítja Attit artikulálni, mert már legszívesebben nehéz tárgyakat vágna a fejéhez, annyira idegesíti a dolog, örvendetes, hogy a 8. hétre eljutott ide. Maestrónak sem tetszett, és csúnyán néz Bereczkire, aki mosakszik, hagyjatok már, egy hetem volt rá, hogy kihozzak belőlük valamit, ennyire futotta, csináljátok jobban, és akkor ugassatok. Legviccesebb az, amikor a dalszöveg érthetőségét –vagyis annak hiányát- huszadrangú problémának titulálja Bereczki Zoltán, a musicalszínész.
Persze megint Gigi lett az utolsó, ezen már meg nem lepődünk, tehetségkutatók íratlan szabálya, hogy a leghatásosabbnak tartott produkciót hagyjuk a végére. Dolhai Attilát kapta partnernek, ha így folytatjuk, beveszi magát a Megasztárba az egész Operettszínház. Valami számomra ismeretlen musicaldalt (?) hoznak, Nézz rám istenem. Ez nekem Wikipedia nélkül nem megy, elnézést, most látom, hogy ez eredetiben Celine Dion és vagy Andrea Bocelli vagy Josh Groban duettje (gondolom, itt a Groban –verziót vették alapul), de teljesen beleillik abba az örvénylő nyáltenger kategóriába, amit Dolhai művészúr általában képvisel. Baromira nem gigis ez a dal, és az a helyzet, hogy nem is jó, ami sajnálatos, mert ő egyike azon kevés tehetségkutatós versenyzőknek, akinek már ezen a szinten van egy jól körülhatárolható stílusuk, és azt most nagyon nem sikerült eltalálni. Mariannak ez csodálatos volt, Maestro letiltaná Gigit a magyarul éneklésről, és a produkcióban erőteljesen érezhető Bereczki-hatást nehezményezi. Bereczki ez alatt sértődötten duzzog Maestro jobbján, és látszik, hogy magában elszámol tízig, de nem szól be. Bocsi szerint eszméletlen egység volt a színpadon, majd elbocsátják őket, és a backstage-ben az első, amit mutatnak, hogy Dolhai és Bendzsi puszilgatja egymást, ezt most hirtelen nem tudom hova tenni.
Első körös nótákon túl vagyunk, úgyhogy a hangulat lerombolása érdekében Ursula megmutatja a szavazás állását, azon belül is a veszélyzónát. Gigi, Balázs és Bendzsi vannak most bajban, muhahaha, Talán Atti az élen, vagy második helyen, ez azt jelenti. Szóló produkciók jönnek, anyák napja alkalmából a szeretteiknek címzett dalok, de előtte még egy tematikus kisfilm. Atti rég nem látott anyukája, ölelkezés, Balázs anyukája rétest hoz, ölelkezés, Gigiszülők, ölelkezés, Bendzsi nagycsalád, ölelkezés, ennyi volt, jöhetnek a dalok.
Első körben Szakos Andi, aki mindenkit szeret, és magához akarja ölelni az egész világot, legalábbis valami ilyesmi nyakatekert magyarázat kell ahhoz, hogy értelmet nyerjen, hogy a We Are The World-öt osztották rá. Mehetett volna ez akár közös dalnak a teljes megás csapattal is, csak úgy mondom, de most már mindegy. Gyerekkórus jön, és szerencsére nem csak idétlenül mászkálnak meg indokolatlan karemelgetéseket csinálnak, mint Bozontnál, hanem énekelnek is, egész aranyosak. Andi jól szól, ezt tudjuk, és csak kétszer jut eszembe a produkció alatt Hofi. Zsűri, Bocsi el sem hitte, hogy ezt a dalt egyedül is el lehet énekelni, Maestro szerint meg nem is lehet, innen igenis hiányzott most Tina Turner, Michael Jackson meg a többiek. Ez van, ezt itt most szólóban kellett megoldani, ezen a vonalon marja egy kicsit egymást a zsűri, úgyhogy Clau le is lövi őket, ez nem az a műsor, itt jóban kell lenni a zsűriasztal mögött.
Trilla a Mega online-t promózza egy kicsit a backstage-ben, ahol Bendzsike éppen a nyakába rakja a veszkócsizmás lábát, ha ilyen a Mega online, akkor inkább nem, kösz. De most Talán Atti jön, ezúttal a Tears in Heavennel Eric Claptontól, és nem tudom, mi történt, és kit fognak kirúgni érte, de hangszerek vannak a színpadon! Atti görcsösen összezárja a fogsorát, minimális hang préselődik csak ki azon a nagyon szűk nyíláson, de azért is kár, valami rettentő unalmas, és nem kevés helyen hamis. Ezek után Maestro meglepő kijelentést tesz, neki ma ez a produkció tetszett a legjobban, nem ugyanazt hallja a zsűri, amit a néző, ebben most már teljesen biztos vagyok. Bocsi is kampányol egy kicsit eltitkolt fiának, Mariann meg szeretne vele már nagyon foglalkozni, mert jó a látvány, de az a csukott száj, hát az tarthatatlan. Attinak van még egy extra igénye is így az értékelés végére, szeretné megpuszilni az édesanyját. Hagyják neki, csak arra vigyázzon, hogy előbb érjen oda hozzá, mint Dolhai Attila, aki ma kényszeresen ölelget-csókolgat mindenkit, aki két méteres közelségébe kerül.
Clau üzen a Bendzsi rajongóknak Csóron, hogy Bendzsi mindjárt énekel, de olyan hangsúllyal, hogy az simán értelmezhető fenyegetésnek is. A srác ráadásul kap egy nem akármilyen humán körítést is a produkciójához, a szépségkirálynő-választás 21 döntőse ott lesz vele a színpadon, csak nehogy Fásy Ádám is elbújjon köztük, jelentősen rombolná az élményt. Bendzsike szalmakalapban és Talán Attitól zsákmányolt veszkócsizmában parádézik az All Summer Longgal, ismerjük ennek is az X-faktoros verzióját nagyon jól. Ez egy marha jó dal amúgy eredetiben, és talán nem is kell hozzá világbajnok hang, csak lendület és egy jó karakter, Bendzsike viszont látványosan kinyírja ezt a számot is. A dal végére megcsillantja a strasszos GIGI feliratot a mellkasán, 21 szépségkirálynő semmi Salgótarján büszkeségéhez képest, a szalmakalapot meg Bereczki hetes kapja meg szuvenírnek, pont úgy fest benne, mint Regős Bendegúz. Ursula is élcelődik egy sort a kalapon, szerinte kertész lett tőle BeriZoli, Bocsi szerint meg madárijesztő, mindkettőben van némi igazság, de hogy jól nem áll neki, az biztos. Na értékeljük Bendzsit, Mari szerint van vér a pucájában, Bocsi meg egyenesen imádta, én már letettem arról, hogy megértsem ezeket.
Gigi jön az anyáknapi nótájával, Kovács Kati: Úgy szeretném meghálálni, Gigianyu permanensen bőg a kivetítőn, meg lehet érteni. Most megint szembe megyek a zsűrivel, szerintem ez úgy volt jó, ahogy volt, mert Gigi bátran belevitte a saját stílusát, semmi utánzás nem volt benne, nem jutott eszembe az eredeti, szinte csinált belőle egy új dalt. Zsűri szerint viszont most Gigi frazírjai nem illettek ehhez a dalhoz, és az izgulás is félrevitte a produkciót, ahhoz képest, hogy végig párás szemmel és leesett állal ültek, elég furcsa ez az értékelés. Vagy pont most szóltak nekik, hogy nem kéne ezt a csajt mindig az égig magasztalni? Bocsi még viccelődik azzal, hogy ez apáknapi dal is volt egyben, mert spermiumok úsztak a kivetítőn, emelkedett hangulatnak ezzel annyi, köszönjük az élményt.
Már csak Balázs maradt, aki most megint megkapta a zenekarát, ez jó jel, legutóbb működött a dolog. Most Bon Jovi: Keep The Faith-t hoztak, de valahogy nem elég erőteljes és maradandó a produkció, ment ez már jobban is, pedig az élőzene jó ötlet volt. Maestro szerint ott van a hiba, hogy Balázs nem tud egyszerre gitározni és énekelni, meg a női vokál hozta zavarba. Az engem is, tekintve, hogy egy nő nem volt a színpadon, Clau mikrofonját meg kikapcsolják a produkciók alatt, akkor mennyire is volt ez élő zenekari kíséret, és mennyire bejátszott alap? Marit még mindig az zavarja, hogy Balázs nem engedi el magát kellőképpen a színpadon, én meg most veszem észre, hogy a stylist ezúttal jól dolgozott, Balázs kimondottan jól mutat ebben a szerelésben. Bocsi még gyorsbeszélő üzemmódra kapcsol, és vagy 6 gondolatmenetet sűrít egyetlen összetett mondatba, kitapasztalta már, hogy máskülönben Trilla rövid úton lekeveri.
Ennyi volt a versenydal mára, ilyenkor szoktuk a veszélyzónát megnézni, nincs ez másként most sem. Andi, Balázs és Bendzsi van bajban, Talán Atti magabiztosan az első kettőben, nem hiszem el. Zsűri értékeli az estét, totál ellentmondanak egymásnak, aki az egyiknél a legjobb, másiknál pont az volt a legszarabb, Maestro pl. legrosszabbnak ma estére Szakos Andit mondja, ami azért nettó baromság, maradjunk ennyiben. Most egy kicsit előre pörgetek, mert húzzák az időt úgy, ahogy csak ők tudják, de csak eljutunk valahogy az eredményhirdetésig, és a tényleges utolsó háromig, Balázs, Andi és Bendzsike aggódhat. Bendzsi feje torzul, ilyen még nem volt ugye, Andi visszafogott hitetlenkedéssel reagál, Balázs arcizmai is görcsbe rándulnak, tényleg nem lehet jó zsinórban vagy harmadszor ebben a szituációban lenni. Ja, Talán Attila a top4-ben, ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni. Most jön az extra produkció, Rúzsa Magdi hozza az új dalát, amiben az a legjobb, hogy a kis bemutató montázsban bejátszanak Megasztár 3-as pillanatokat, Time Warp és The Winner Takes It All, jó kis emlékeztető, hogy volt valaha nézhető is ez a műsor. Magdi zenekart is hozott, és énekel egy jót, jó ez a csaj még mindig, ez van.
Eredményhirdetünk, most már másodszor, Trilla fűti a közönséget, mert gyanúsan csendben voltak, talán be is aludt egy részük, már megint majdnem éjfél van. Most viszont aktivizálják magukat, még Nagy Adri is azt üvölti, hogy Andiiiii! Andi megy tovább (Dolhai az első, aki a nyakába borul a backstage-ben, mondanom sem kell), na Zoli, tegyél egy szívességet Magyarországnak, végre itt a lehetőség. De előtte még meghallgatjuk a másik három zsűritagot, mindenki szerint Bendzsinek kell menni, de mondott már ellen BeriZoli a többieknek, szóval van még min aggódni. A hetes rövidre zárja, fejlődtél Bendzsikém, de nem eleget, Balázs marad, te mész haza, köszönjük. Kapunk még egy videómontázst Bendzsi különböző frizuráiból, majd búcsúdal, és zsűrikönnyek! Maestro egyenesen bőg, és Mariann is szétsírta a sminkjét. Clau meg azt ígéri jövő hétre, hogy minden zsűritag mentora lesz egy versenyzőnek, sőt közös produkciók is lesznek a mentorokkal, ami Bocsi esetében pl. kimondottan érdekesnek ígérkezik. Lássuk, már nincs sok hátra az egészből.
Facebook kommentek