Folytatódik Laci és Edina vívódása, aminek keretében mindketten bevallják, hogy vissza akarnak jönni, és felismerik azt a fontos igazságot, hogy egyikük vissza is fog. Hogy mi lesz utána, azt talán csak a telejósdások tudják, az viszont biztos, hogy Dóri rosszalkodott, és ez a szerkesztők figyelmét sem kerülte el.
Fanni éppen a bélműködésével kapcsolatban oszt meg értékes információkat, amikor élőben kapcsolják a villát. Alig csendül fel a sokak által ismert és szeretett „kocsiriasztó hang”, máris mindenki a képernyő előtt gyülekezik. A sokk hatására Dóri köszönni is elfelejt, de Bencének sikerül őt kizökkentenie a saját bájos arca által kiváltott rövid katatóniából. A szoros állás ismertetése után megy is mindenki dolgára, mi pedig visszakanyarodhatunk a párbajozóknak szóló videóüzenetekhez, melyek egyikében Laci öccse beszél a közelgő vasárnappal kapcsolatos gondolatairól. A tesóéra kísértetiesen hasonlító búskomor hangon, robotszerű érzelemgazdagsággal előadott kismonológ lényege: tök szar, hogy Lacinak a szerelmével kell megmérkőznie, de nem adhatja fel. Az érintettnek ettől „ég a pofájáról a bőr”, de ha Justin Bieber-számokkal vallatnának, sem tudnám megmondani, hogy miért. A második bejelentkező Edina anyukája, aki szinte szó szerint ugyanezt adja elő, talán csak annyi a különbség, hogy elhangzik a „te egy erős lány vagy” biztatás, ami Laci esetében érthető okokból kimaradt.
Úgy tűnik, ez a felvétel is kódnyelven szólt, Edina ugyanis az olvassa ki belőle, hogy a mama haragszik rá, amiért kérése ellenére háromszor is szexelt bent, ráadásul Lacit is utálja. „Óh, miért is szerettelek meg?”, sóhajtozik, majd egy totál oda nem illő „szakítani akarsz?” rész következik. Lacinak már van bosszúlistája arra az esetre, ha ő térne vissza, és kedvesét is arra biztatja, hogy nyekergés helyett inkább kövesse a példáját, és higgyen magában.
„Az kerül oda, aki odakerül vasárnap”,
mutat bölcsen a kiesettek falára.
A mai komikumforrást az indokolatlan szépészeti beavatkozások szolgáltatják, Edina például ollóval fenyegeti Laci orrszőrét. Végül csak a hajából vág le 0,000001 millimétert, mire a férfi bebizonyítja, hogy bosszú témában valóban nem ismer tréfát, és megszabadítja nőjét egy „viszonylag nagyobb tincstől”. Ezen a ponton kellene előugrania egy elsős tanító néninek, hogy elvegye az ollót a gyerekektől, de csak Fanni van kéznél, akinek megvan a véleménye az - egyébként teljesen láthatatlan - három centis „fejcsonkításról”.
Egyikőtöket sem bírlak, de ez bűn.
A visítozós-nevetgélős epizód után a pár tovább rugózik azon, melyikük fog visszatérni. Az ollót továbbra is vészjóslóan csattogtató Edina nem akarja kimondani, hogy ő a szerethetőbb karakter, mert az hogy nézne már ki, Laci pedig fél, hogy szabadulás után nehéz lesz majd visszailleszkednie a társadalomba. Tisztára, mint A remény rabjaiban. Fanni kiszedi Dennis szemöldökét, ami az egyik oldalon kissé nyomira sikeredik (kulturális előkép:Joey Tribbiani), az áldozat szerint „olyan, mint egy sárkányrepülő”. A „gonosz törpe” jelző hatására Fanni némi fáziskéséssel kezd műsírásba, de még nem sejti, hogy egy perc múlva a velőtrázó horrorsikolyára is szüksége lesz, a fiúk ugyanis úgy tesznek, mintha bele akarnának vágni a hajába. Akár a jóindulat, akár a fülvérzés nélkül nehezen elviselhető hangeffektusok hatása, a nyisszantás végül elmarad.
„Nem nyúlt hozzád senki, csak a szél.”
A párbajellenfelek következő feladata motivációik és céljaik ismertetése, amit Laci kezd. A döcögős monológban van minden: szegénység, buszmegállóban didergés, betegség, halál, remény, mintha csak a Schobert-házaspár életrajzi best ofját hallanánk. Az Edina iránti szerelmet taglaló fejezetben Zsu szelleme is megidéződik („olcsó riherongy”), majd a nap kulcsszavának is tekinthető bosszúhoz is elérkezünk, amit Ádám elvesztése és a mostani párbaj miatt kell majd elszenvedniük a bűnös villalakóknak. Utóbbiakon nem látszik a jeges rémület, sőt, a halálos unalmon kívül más sem. Edina visszafogottabban ismerteti történetét és a - Dennist idézve - "belső érzéseit".
”...csoda történt a szívemben...”
„...ez az én csillagom, ami vezet az utamon...”
Dórinak sok volt a Laci mártírkodása, főleg a buszmegállós dráma, amit Robin is közhelyesnek talált. Bezzeg ők nem sajnáltatják magukat, bárhogy meggyötörte őket az élet. (A száz százalékos playmate-re egyébként a következő részben büntetés vár majd, amiért a feladatismertetés alatt ment pisilni.)
A kötelező zenei blokkban visszatér Gáspár Laci és Young G, hogy tovább formálják csapataik dalait. Fannit lázba hozza a közös munka, Laci nem tagadja, hogy dekoncentrált. Gáspár ösztönző refrénje a megnyerhető anyagi javakra, valamint Aurelio mindenki előtt példaként lebegő szupersztárságára és társadalmi elismertségére épít. Olyan fantasztikus rímek vannak születőben, mint a csákó-csávó. A másik helyiségben Dennis és Fanni közösen énekli meg szerelmét,
„Van itt egy fürtöske, akinek a szájába tolom.”
Young G pedig Laci pszichológusául szegődik, mert nem bírja tovább nézni, hogy éppen annyira nem tud elszakadni a párbaj rémképétől, mint Dennis a saját bréje emlegetésétől. Edina már látja előre, hogy az ő slágerük "örökletes lesz", és mindenki ismerni fogja. Végül is az optimizmus még nem ölt meg senkit.
Facebook kommentek