Indy tehát munka és pénz nélkül maradt, erről panaszkodik Claire-nek a stúdióépületek között sétálva. Valami fiatal csávó messziről odainteget Claire-nek és erre annyira koncentrál, hogy fejjel előre belebucskázik egy nagyméretű szennyestartóba. Claire odafut hozzá és kicsit dumál vele, majd könnyű csókot váltanak és a lány visszamegy Indyhez. Na ez meg kijezez, mit gondoltok? Ő bizony Tony, az eddig csak hallomásból ismert másik udvarló. Burleszkszínész?, kérdezi pikírten Indy, nem, ő is forgatókönyvíró, válaszolja Claire, okos fiú, csak sosem néz a lába elé. John Ford, a rendező csatlakozik hozzájuk és Indy meglepetésére asszisztensi állást ajánl neki az új filmjében, azonnali kezdéssel. Látod, ez Hollywood, mosolyog Claire Indyre, meg is kapja érte a megérdemelt csókot. (Ugyan nem számoltam, de Indy a 21. és a 22. chapterben valszeg többet smárolt, mint az összes korábbiban együttvéve.)
Az irodában átveszik az új film forgatókönyvét, Út a pokolba (Six Steps to Hell) a címe, nézzük át Harry Carey-vel, javasolja Ford. (Carey a korszak egyik legtöbbet foglalkoztatott színésze volt.) A művész öltözője felé menet megtudjuk, hogy a Ford felvett név, a rendezőt eredetileg John Martin Feeney-nek hívták, szülei Írországból emigráltak és a bátyja, Francis Ford is rendező. Én egy autóról kaptam a nevem, te meg egy kutyáról, jól megleszünk, mondja Ford Indynek. Hát ez egy szar, ért egyet Carey és Ford a forgatókönyv átolvasása után, ennél még Mr. Jones is jobbat tudna írni, teszi hozzá Ford vigyorogva. A két filmes gyorsan nekilát átdolgozni a sztorit, ami természetesen vadnyugati, de ők felspéciznék jó sok lövöldözéssel. Menj és keresd meg a Waterhole-ban a Cahuenga bulváron Wyatt Earp-öt, ő kell majd nekünk, mondja Ford Indynek, aki megdöbben: Earp, Tombstone hőse?
Indy villamossal zötyög ki a Waterhole-hoz, ami avatatlan szemlélő számára egyszerű hotel kajáldával, de van neki egy hátsó része, ahol a kemény rancherek, rangerek és dangerek várják, hogy statisztának hívják be őket. A terem tipikus vadnyugati csehó, zajongás, kártya, szivarfüst, de az ismeretlen belépőt hirtelen csend és morc arcok fogadják. Indy elfogultan botorkál oda az idős Earphöz, és a fagyos hangulat csak akkor enged fel, amikor kinyögi, hogy Mr. Ford és Mr. Carey küldték a Universaltól. A legendás hírű volt békebíró természetesen szívesen vállalja a felkérést. (Nagyon bocsánat, de Wyatt Earp-ről én mindig a hupikék törpikékre asszociálok, ahol ő is szerepelhetne Okoska törp, Dulifuli törp, stb között mint Wyatt törp.)
Wyatt elsősorban gyakorlati tanácsokkal segít, szerinte a Vadnyugaton akinek nem volt puskája, annak nem volt esélye sem a túlélésre. A .45-ös coltok csak ijesztgetésre valók, ha meg akarsz ölni valakit, ahhoz winchester kell. Győzni meg gyakorlatilag csak akkor lehet, ha az ember lesből támad. Ford tiltakozik, a filmben Carey jófiút játszik, nem viselkedhet így. Jófiúk, rosszfiúk, ez odakint sosem ilyen egyszerű, magyarázza Earp. Oké, akkor Carey rossz jófiú lesz, elbújik a sziklák közé és úgy csalja ki az ellenségeit, dönti el végül Ford.
Ford még aznap éjjel lediktálja a végleges forgatókönyvet Indynek, és a Vége szó leírása után elégedetten állapítja meg: a korább 5 tekercses filmek után ez a mozi 8 tekercs hosszú lesz, az első ilyen a pályafutása során. És tuti siker, erre koccintanak is valami jóféle bourbonnal. (Ennek örömére én is bontok egy whiskyt, igaz, scotchot, mert azt jobban szeretem.)
Indy alaposan elfáradva botorkál a szállása felé, amikor meglátja, hogy Claire irodájában még világos van. A lány is egy új forgatókönyvön dolgozik, de mivel éjjel 3 van, úgy dönt, befejezi. Elmennek a lány tengerparti házikójához, Claire felajánlja, készít fincsi ham and eggs-et Indynek, aki már előre élvezi, milyen további, nem csak tojással kapcsolatos élmények várnak majd rájuk kaja után. Az édes képzelgésbe belerondít, hogy a hűtő oldalán észrevesz egy fényképet Claire-ről és Tonyról, ami persze gyorsan veszekedéshez vezet.
Szakíts vele, hiszen mi együtt vagyunk, érvel Indy, nem vagyok a tulajdonod, vág vissza a lány. Egy darabig elvannak ezen a vonalon, de aztán kibékülnek és úgy döntenek, hogy ha a Ford-féle forgatás után is együtt tudnak maradni, akkor Claire szakít Tonyval. Indy itt marad Losziban és keres majd egy másik egyetemet, ahol folytathatja a tanulmányait. Ezek után szex valszeg nem volt, mert mialatt a napfelkeltét Indy a teraszról nézi, a fáradt Claire az asztalra borulva elaludt. Indy leül egy székre és szerelmesen nézi a sleeping beauty-t.
Ford összetűzésbe kerül a pénzügyes csávóval, Pete-tel, aki szerint csak 2 tekercses filmre kaptak költségvetést. Ford azonban ragaszkodik ahhoz, hogy rendes hosszúságú mozit forgasson, ha kell, akkor ebből a kevés pénzből. Nem kellenek új jelmezek és nem itt, hanem külső helyszínen forgatnak, hat nap elég lesz a felvételekre. Még ma délután elindulnak, ez Indyt váratlanul éri, sietne elbúcsúzni Claire-től. De éppen érkeznek a színészek, köztük a csinos Kitty, akinek bemutatják Indyt. Majd össze kell szednie a kellékeket, felpakolni a kocsikra a bőröndöket, stb. Végül térképkeresés indokkal sikerül lelépnie két percre.
Claire irodájában ott van Tony is, egymás kezét fogva édelegnek, így aztán a búcsúzkodás kissé kínosra sikerül. Mire a forgatás véget ér, Indynek már kezdődik az egyetemi féléve, így tehát nem lesz meg az a szabad két hetük, amit terveztek. Claire-en látszik a csalódottság, még szerencse, hogy háttal áll Tonynak. Így aztán csók sincs, Indy elsiet, épp időben, mert a konvoj már elindult, elöl az autók, utánuk a lovas statiszták és a szekerek. Hősünk menet közben ugrik be Pete mellé az egyik kocsiba, Wyatt Earp ugyan még nem került elő, de Ford úgy dönt, nem várnak rá, c’mon!
Earp a városon kívül éri utol őket, bár vadnyugati legendaként nem lovon, hanem benzines paripán, változnak az idők, na. Alkonyatkor a stáb megáll, hogy felvegyék az utolsó jelenetet, amiben a hősnő és a hős elbúcsúzik egymástól. Kitty az ihlethez zenét is kér, ezt a készenlétben álló harmonikás biztosítja. A szereplők megfogják egymás kezét, majd a nő lassan megfordul és visszamegy a házba (ami ugyan még nincs felépítve), a főhős meg lóra száll és ellovagol a naplementébe. Romi.
A stáb sátrat ver és tűz mellett ücsörögve beszélgetnek a tagok, csak Indy van külön. Levelet írna Claire-nek, de csak addig jut, hogy „gondolkoztam a kapcsolatunkról”. Ford odahívja közéjük és a kérdések hatására Indy némileg vonakodva elmondja a gondját a társaságnak. Persze mindenkinek van jó tanácsa, a végén Ford azt javasolja, szakítson a lánnyal és tuti, hogy akkor másnap már a hálózsákjában fogja találni.
Másnap teljes erőből beindul a forgatás, azt veszik fel, amikor Kitty magányosan mászkál a faház körül, ám ekkor mindenki számára váratlanul enyhe földrengés támad. Az időközben már felépített faházban felakasztott petróleumlámpa leesik és a kifolyó olaj meggyújtja a szalmát. Ford instrukciójára a kamera nem áll le, folyamatosan vesz mindent, a megriadó lovakat, a rémült Kittyt. A tűz tovaterjedését azonban Ford nem szeretné, és utasítja Indy, oltsa el. Indy az egyik autó mellől felkap egy vödröt és tartalmát bezúdítja az ablakon. Persze nem víz, hanem olaj volt a vödörben, a lángok magasra csapnak, de Ford nem állítja le a kamerát. Érkezik a főhős, aki pár edényt, csip-csup értéket kiment az égő házból, a rémült, de hálás Kitty átöleli a bekormozódott arcú Harryt. Romiság.
A kép fekete-fehérbe vált és végignézhetünk pár pompás jelenetet a készülő filmből: menekülés szekéren, lóval átugrás szakadék fölött, lesből támadás, folyóba zuhanás, majd csók a hős és hősnő között. Visszaváltunk színesbe, Ford nagyon elégedett az eddigiekkel, de sajnos még van egy jelenet, ami a ház leégése előtt játszódna a hősnő és testvére között, azt hogy vegyék fel? Új házat építeni nincs pénz, ezért Ford úgy dönt, a nagyjából épen maradt ajtókeret megfelelő lesz erre. Sajnos a Kitty testvérét játszó Edwin nevű színész az éjjel nagyon berúgott és még most sem tért magához. Kihozzák a sátrából és nekitámasztják az ajtófélfának, Ford tartja hátulról, nehogy összeessen. A felvétel végeztével a srác eldől, mint egy fa és Indy döbbenten konstatálja, hogy nem hullarészeg, hanem tényleg hulla. Edwin sátrából ekkor lövés hallatszik és Wyatt Earp lép ki, kezében egy döglött csörgőkígyóval: ez volt a tettes. Egy perc néma főhajtás után Ford úgy dönt, folytatják a forgatást és a fiatal Edwin szerepét átveszi egy másik hasonlóan fiatal: Indiana Jones.
Aki persze eleinte össze-vissza bénázik, folyton a kamerába néz, elbotlik a saját lábában, stb. Ebédnél aztán Harry és Kitty ad neki pár tanácsot, sőt Harry kijelenti: ő New Yorkban született és így lett ismert cowboyszínész, nem olyan nagy ördöngösség ez. Csak legyél laza, teszi hozzá Kitty. Innentől tényleg gördülékenyebben halad a munka, az egyik jelenetben Indy egy igazán hiteles maflást is kap Harrytől a puskatussal, ami után percekig csillagokat lát. Persze Indyt úgy veszi a kamera, hogy az arca ne nagyon látszódjon, hiszen az Edwines jeleneteket már nem tudják újraforgatni. Rengeteg a lövöldözős rész, amik olyan hitelesre sikerülnek, hogy Wyatt Earp (és nyilván Flankerr törzsolvasóm) is elégedetten bólogat hozzá. Sajnos az egyik lovas kaszkadőr a lábát töri, őt beszállítják a stúdióba, Indy ezt kihasználva levelet ad át a sofőrnek, aminek címzettjét nyilván ki lehet találni.
És a levél nem is marad eredmény nélkül, mert este kocsi érkezik, amit Claire vezet. Mosolyogva száll ki, félrevonul Indyvel és felolvas pár sort a levélből: maradj csak Tonyval, neked hűséges társra van szükséged, nem olyanra, mint én. Te csak ne mondd meg, ki a jó nekem, mondja tréfás fenyegetően, és megcsókolja Indyt. Összesimulva állnak a teliholdas ég alatt és pont ekkor suhan át az égen egy hullócsillag, romiság a köbön. Igaza volt tehát Mr. Fordnak, innen már csak egy lépés a hálózsákba bújás, amit ugyan már nem mutatnak meg nekünk, de nagyon is el tudjuk képzelni.
Utolsó nap, utolsó forgatási jelenet, amiben Indynek meg kell mentenie Kittyt a megvadult lovak húzta robogó szekérről. A csaj ezt nem vállalja, túl veszélyes, tegyenek be helyette egy babát. Indy biztos abban, hogy meg tudja csinálni, ezért a szokásos 50 dolcsi kaszkadőr gázsi helyett hatvanat kér, Ford vonakodva beleegyezik. Ezzel nagy hibát követtél el, mert százat is kérhettél volna, mondja mosolyogva Claire. Felvétel indul, Indy a mozifilmek ismert zenei témájának aláfestése mellett száguld a szekér után, a kamera egy teherautóra szerelve követi. A szekér mellé érve át kell ugrania a vezérlóra, ez azonban nem igazán sikerül. Beesik a szekér alá és innen küzdi fel magát, pont úgy, mint Az elveszett frigyláda fosztogatóiban. Ez igen, mi így szeretünk, Indy! Természetesen az utolsó pillanatban a szakadék szélén sikerül megállítania a szekeret, és még a próbababa sem esett le róla. A forgatás után a csapat együtt nézi végig a kész művet a vetítőben, szuper lett, értenek egyet, Irving Thalberg igazgató-helyettes úr is szélesen vigyorog. Szép volt, Jones!, kocogtatja meg Ford rendező úr Indy begipszelt lábát.
Na igen, csapásokat adunk és csapásokat kapunk, idézem immár sokadszorra Virág elvtársat, de hát nem nagy ár egy gyenge lábtörés ahhoz képest, hogy végül csak sikerült Claire-t is…, öööö, hogy úgy mondjam, tollhegyre tűzni. A mankóval bicegő Indyt a csapat kikíséri a várakozó taxihoz, mindenki sok sikert kíván neki és biztatják, látogassa meg őket máskor is. Majd diszkréten félrenéznek (nem), amikor Claire és Indy csókkal búcsúzik el egymástól. A taxi elindul, Claire kicsit integet utána, és így tesz a hogyvoltíró is…
És ezennel elbúcsúzom a nagyrabecsült olvasóktól is, nagyon élveztem mind a 417 poszt írását itt a blogon, és nagyon dühös vagyok, amiért a NER einstandolta az Indexet és ezzel kivégezte kedvenc játszóhelyemet / helyünket. Aki azonban a jövőben is kíváncsi különböző agymenéseimre, azt szeretettel várom egy új felületen, amiről bővebbet hamarosan majd kommentben.
Facebook kommentek