Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Megszűnik a Telltale, nem fejezik be a legjobb Walking Dead-játék történetét

2018. szeptember 30. 10:00 - Sick Rhymes

wd301-1920x1080-1481488109892.jpg

Bezár a Telltale Studios, az elmúlt évek látszólag egyik legsikeresebb játékfejlesztője. Egy szűk, 25 fős dolgozói körön kívül mindenkit elbocsátottak a cégtől, és azt is bejelentették, hogy nem fejezik be a The Walking Dead: Final Seasont sem. Utóbbi azért nagyon szomorú hír, mert a Telltale a saját sikerét a Walking Deadnek is köszönhette, ahogy a Walking Deadnek is jót tett, hogy bebizonyították, bőven lehet Rick brigádján túl is jó sztorikat írni a Walking Dead világában.

Ugyan a Telltale már 2005 óta jelentet meg játékokat, igazán csak a 2010-es évekre lett ismert a stúdió, főleg a Walking Dead miatt. A Telltale szinte kizárólag már létező franchise-okkal dolgozott, csináltak játékot a Helyszínelőkből, Law & Orderből vagy a Jurassic Parkból, ahogy más játékokhoz is hozzányúltak, mint a Sam & Max vagy a Monkey Island. Sokan nekik tulajdonítják azt is, hogy meghonosították a videójátékokban az epizodisztikusságot, vagyis azt, hogy nem 60 dollárért adják a játékot, hanem felbontják 5-6 epizódra, és 1-2 hónaponként kiadnak egy részt 10-20 dollárért.

A cég nagyon hamar ráérzett a Walking Dead sikerére, és 2012-ben kihoztak egy szintén epizodisztikus játékot, amit inkább interaktív regénynek lehetne nevezni, mint rendes játéknak. A lényeg, hogy mi alakítjuk a történetet, a döntéseinknek pedig következményei vannak, vagyis olyan a játék, mintha az ember Walking Deadet nézne, csak közben beleszólhatna abba, hogy a főhős megmentsen valakit az út szélén vagy inkább tovább hajtson. A Telltale ilyeneket már korábban is csinált, de a Walking Deadnél nagyon klappolt valami.

the-walking-dead-hug-screenshot_1280_0.jpg

Az első évad Lee és Clementine kapcsolatáról szólt, és a zombiapokalipszis kitörésénél kezdtük. Lee egy rendőrautó hátsó üléséről szabadult ki, hogy aztán rájöjjön, vége a világnak. Bóklászása során megtalálja Clementine-t, egy kislányt, aki magára maradt. Kettőjüket követi végig az első évad, ahogy megpróbálnak túlélni, értelmet találni a létezésüknek, és közben szükségszerűen kialakul egy apa-lánya kapcsolat két vadidegen között. Közben fel-felbukkannak ismerős arcok a sorozatból, mint Glenn, Michonne vagy Hershel. De a játék igazán azt adta át nagyon jól, hogy ebben a világban sokszor két rossz közül kell választani, és minden döntésünknek komoly következménye lesz, ami akár mások életébe kerülhet. 

Nem véletlen, hogy az első évadért oda volt a szaksajtótól a gamereken át a Walking Dead-rajongókig mindenki még úgy is, hogy igazából ez csak egy interaktív sorozat spinoff, nem pedig egy rendes játék. De a tökéletes írás, a remek karakterek, a sokkoló döntéshelyzetek és a hamisítatlan TWD-féle nyomasztás tökéletesen egymásra talált itt, ráadásul az epizódokra épülő rendszer is működött. Több se kellett a Telltale-nek, és 6 évre előre kaptak egy rakás IP-t, amivel ugyanilyen interaktív játékokat gyártottak, mint a Walking Dead. Trónok harca, Batman, Galaxis őrzői, Minecraft, Fables, Borderlands, a Telltale konkrétan annyit csinált, hogy ismert vagy kultikus franchise-ok világát kicsit kibővítette egy-egy saját történettel. Természetesen a Walking Deadből is lett második évad, speckó kiadások, külön Michonne-szezon, sőt, nemrég a harmadik évad után pár hete kijött a negyedik, egyben utolsó szezon is, ami Clementine történetének lett volna a lezárása.

telltale-the-walking-dead-season-4.jpg

A Telltale azonban az évek folyamán annyi melót vállalt el, hogy volt, hogy egy évben négy (!!) új játékot is kihoztak, egyre romló színvonallal, amit egyedül csak a Walking Dead-játékok tudtak kicsit megtörni. A nagy akarásnak viszont nyögés lett a vége, a cég annyira felhigította a saját piacát, hogy az emberek egy idő után már nem akarták ugyanazt a játékot játszani, csak Batman helyett a Galaxis őrzőivel. 2017-ben már hangosan verték a vészharangot, de végül most jött el a pillanat, hogy a cég csődbe ment.

A csőddel sajnos az is kiderült, hogy a Minecraft második évadát kivéve minden projektet leállítanak, így nem készül el a Stranger Things-játékuk sem, ahogy az évek óta várt Wolf Among Us második évada sem, sőt, úgy hírlik, hogy a Walking Dead utolsó évad sem folytatódik, és marad az egyetlen egy rész, ami eddig megjelent belőle. Ami óriasi nagy kár, mert bizony Clementine az évek során a videojáték történelem egyik legjobb gyerek/női szereplője lett, és tényleg rendkívül sokan kötődnek a történetéhez, hiszen végigjátszottuk, ahogy egy 8 éves kislány kénytelen nagyon hamar felnőtté válni. Ezzel a húzással sajnos a Telltale azt is elérte, hogy a játékot évekkel később se akarja elővenni senki, hiszen Clementine története lezáratlanul maradt, pedig éveken töltöttünk vele, Lee-vel és AJ-jel.

 

Csatlakozz a Hogyvolt Walking Dead csoportjához, ahol meg lehet beszélni a legvéresebb részleteket, a legforróbb pletykákat, és szembe jönnek a legizgalmasabb viceók és a legviccesebb mémek!

Szólj hozzá!

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása