Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Terápia 1x25 - Péntek 20 óra, Ágnes (5)

2012. november 26. 13:00 - Zsoofka

A múlt pénteki ülés történése itt olvasható

Végre péntek van. Ennek a mondatnak új értelmet adott a Terápia 5 hete. Mert ki ne várná a pénteket, úgy alapból? És még jobban várja az ágneses üléseket a Terápia-függő. Hogy mi lesz ma? Ha hihetünk Juditnak és ha rá bírta venni az a fafejű fatökű urát, akkor ma párterápia lesz Ágnesnál. Lássuk.

00.jpg

Ágnes készül. A saját székével szemben két kényelmes fotel, az asztalon poharak és zsebkendő. Sok zsebkendő. Itt ma valaki sírni fog. Csengetnek. Ágnes széles mosollyal nyit ajtót. Csákányi Eszter a mintapéldánya annak a ténynek, hogy egy emberi arcot mennyire meg tud szépíteni egy mosoly.

A Dargay család felnőtt tagjai állnak az ajtó előtt. Judit is szívélyes, sőt. Messze már az a gúnyos beszólás, a pillanat, amikor húzta a száját Ágnesre. Most mintha úgy tekintene pszichológusnőre, mint utolsó mentsvárára az elbaszott házasságával kapcsolatosan.

Dargay visszafogott, talán attól fél, e két nővel egyedül nem lesz képes elbánni… Kínos csendben ücsörögnek, míg Judit csak megszólal végre: Kedves hozzáértők, tessék engem beavatni, mit és hogyan kell itt csinálni!? Ágnes elmondja: azzal kellene kezdeni, hogy született meg a döntés, hogy ellátogatnak hozzá. Dargay tudálékosan közbevág. Ez itt egy párterápia, ahol - bár nem „azt szoktuk keresni ki a hibás” egy elbaszott házasság miatt - de az ő esetükben JUDIT A HIBÁS! Szép indítás.

3.jpg

Judit az oka minden rossznak, mert megcsalta, mert elutazott, mert…. Ő pedig nem tudja ezt megbocsátani. Amikor Ágnes azt kérdezi: elmondta-e Dargay a feleségének, hogy mit is érez valójában, a férfi a tipikus választ adja: nem kell neki ezt elmondani, Judit pontosan tudja. Mondja ezt D.A., a pszichológus. Gratulálunk.

4.jpg44.jpg

Végül észbe kap és jellemezni kezdi az érzéseit: megbántottságot, sőt gyűlöletet érzett/érez a nő iránt, amiért az ilyen helyzetbe hozta… Nem tudja, hogy meg tud-e / meg akar-e bocsátani. Veszteségérzésről, gyászról beszél…. Nagy szavak ezek, de mindezt olyan fejjel mondja, mintha egy jegyzetfüzetből óvasná, mit is kell éreznie egy férjnek, ha az asszony félrekefél. Ágnes is érzi a férfi mondandója és kifejezési módja között feszülő ellentét. Rá is kérdez erre: „Te most itt halálról, gyászról, nagy szavakról beszélsz, de én nem érzem, hogy te ezt éreznéd!”

5.jpg

Dargay most tényleg dühös, de inkább az ő álérzelmeit leleplező Ágnesre… Mit csináljak?- kérdi. Üssek? "A héten már majdnem leütöttem egy betegemet." Dargay is érzi, hogyne érezné azt, hogy a magánéleti válsága a szakmai életére is káros, de mindezért a feleségét okolja. Talán maga is elhiszi, hogy a felesége kalózakciója miatt van ő, D.A. szétcsúszva.

7.jpg

Dargay most kimondja azokat a mondatokat, amelyeket korábban Ágnes szájából hallottunk és akkor és ott nem értettem őket: Ő, a pszichológus, azon gondolkodott, hogy le kellene mondania a betegekről, mert nem képes ellátni a feladatát. De később arra jutott, inkább Juditot kellene visszaszereznie, mert a felesége nélkül nem elég erős.

Most Judit jön. Hogyan éli meg ő mindezeket? Szerinte várható volt, hogy a szakmai bajok után a férfi őt fogja okolni, amiért már mint pszichológus sem tud kiválóan teljesíteni. Mert ki mást okolhatna? Dargay megint nagy szavakat puffogtat: „Te vagy a legjobb dolog az életemben!” Kár, hogy ez nem igaz, kár hogy ezt egyik vele szemben ülő nő sem hiszi el. Judit ugyanazt mondja, amit mi is: Dargay talán még bódog is lenne, ha a felesége lelépne, vinné a sok PROBLÉMÁJÁT, amivel csak zaklatja szegény drága terapeutánkat. És ha végre tiszta lenne a levegő, Dargay törődhetne a betegeivel, a könyveivel, az elméleteivel és Laurával.

6.jpg

Judit beszél a régi szép időkről, amikor még szerette azt, hogy a férfi minden egyes szavát komolyan vette, sőt elemezte. Minden mögött értelmet keresett és talált. Ma már ez teher neki. Teher, hogy a férfi mindig mindent kimagyaráz, túlmagyaráz. Őt magát is gyanakvóvá tette ez, ami roppant fárasztó dolog. És, hogy miért dugott félre: Mert az egyszerű és könnyed volt. Végre nem volt az örökös kontroll alatt, nem kellett alakoskodnia. Spontán volt, szabad, felelőtlen. „Azért csináltam mert végre érezni akartam, hogy valaki végre engem akar.” Az elhanyagolt nő bosszúja kegyetlen. No comment.

Dargay még mindig a magas lovon ül: Drága szívem! Mondd meg mit akarsz és én azt fogom tenni….

Judit egy költőinek induló kérdéssel folytatja: „Emlékszel még milyen az, amikor valaki téged akar?” A kérdést követő csend roppant beszédes. Judit rájön, beletrafált. A férfi nagyon is emlékszik… Sőt. Dargay tudja, hogy beszélnie kell, a szakma mögé menekül, de Judit már átlát ezen a cselen. Tessék vallani, mondja. Itt az ideje, hogy D.A. kibújjon az áldozati szerepből és végre ő is megvallja bűneit.

8.jpg

Egy páciens a szerelmével ostromolja és ez a jó terapeutát is „megérintette”. Azért jött Ágneshez, hogy helyesen tudja kezelni ezt az „indulatáttételt”. Juditnak most már nem nehéz összerakni, mi zajlott Andrásban az elmúlt egy évben: András beleszeretett az egyik (apakomplexusos) páciensébe, de hallgatott, ő meg tálcán kínálta magát „bűnösnek a házasság szétbombázásában”, amikor bevallotta az ügynökös megcsalást. Pedig Dargay volt az, aki már lassan egy éve kifelé kacsingat a házasságból. Ha tevőlegesen nem is dugott félre, elméletben már sokszor. Vajon kinek nagyobb a bűne?

10.jpg

Dargay végül is annyit elvállal a vádakból, hogy elismeri, azért jöttek el most ide, Ágneshez, hogy ő is bevallhassa „bűneit”. De továbbra is magát tartja áldozatnak házasságszétbombázás ügyben. Ő „csak” ábrándozott, a felesége meg ugye megjárta Párizst. Csak egy baj van: az ő ábrándjai csaknem egykorúak Laura felbukkanásával, azaz egy éve tartanak. Azóta módszeresen rombolja a közte és a felesége közötti kapcsolatot (szex közöttük alig volt azóta), és lám jól sikerült neki, a nőt egészen egy ingatlanügynök karjaiba hajtotta. Percekig folyik az adok kapok: Judit azzal vádolja az urát, hogy az SZERELMES, szerinte az sokkal nagyobb bűn, mint az a néhány félrekefélés, amit ő produkált. András ezt nevetségesnek tartja, szerinte csak a tevőleges megcsalás az árulás, ő pedig csak „ábrándozott”. Lehet szavazni, kinek hány százaléka van ebben a bűnben…. Judit már sír, úgy jött ide, hogy bűntudata volt, most meg kiderül, az ura egész szépen manipulálta őt.

9.jpg99.jpg

Ágnes megunja a hasztalan vitát. Ne patikamérlegen tessék méricskélni a bűnök arányát, hanem a jövővel tessék foglalkozni. Két kérdés van: Mi az oka, hogy eljutottak idáig és mit tegyenek, hogy menthető legyen a házasság?

A dráma elől Dargay ugyanúgy a pénzezéshez menekül, ahogy tette ezt Máté már egy párszor. Kifizeti ezt és a korábbi üléseket is, mintha azt szeretné ezzel bizonyítani, hogy lám, ő már 5. alkalommal van itt, neki fontos megmenteni a menthetőt. Judit nem tud szabadulni az ülés hatása alól. Sírva, szinte hisztérikusan kérdezi: mi a fenét csináljon ő most a jövő hétig, hogy érezzen, hogy viselkedjen…

Dargay előveszi a bájosabbik énjét, próbálja nyugtatni a zaklatott nőt, de az nem kér a kedveskedésből. Felpattan és elrohan, úgy emlékszem más is volt már ezzel így, egy-egy terápia után…. Talán a férfinak is ismerős a szitu, talán most, ebből a reakcióból értette meg, mennyire mélyen érinti a feleségét ez az egész történés. Szomorúan feláll, udvariasan köszön és ő is lelép. Folyt. köv. egy hét múlva.

Hétfőn jön Laura?

Címkék: terápia
70 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beacska 2012.11.26. 13:26:53

beteszem ide is, amit a csütörtökihez írtam:

nagyon szép ez a "képzeletbeli" megcsalás, de csak idea. Én Andrásnak adok igazat: DE ÉN NEM TETTEM MEG!

...oooh, mennyivel egyszerűbb volt Juditnak rákennie a vétkét Andrásra: TE VAGY A HIBÁS, ÉN ÁRTATLAN VAGYOK! Pedig Andrásnak mennyivel egyszerűbb lett volna egy kis ölelés helyett azt mondania: Judit Párizsban van, szabad a gazda. DE NEM TETTE MEG!

A hűség igazi mércéje a kísértés. Mi sem könnyebb, mint hűségesnek lenni, kísértés nélkül!!!

beacska 2012.11.26. 13:31:38

@beacska: és változatlanul tartom!

tény, András kicsit faszkalap módon viselkedett az előre kigondolt dumájával, de Ágnes kifejezetten idegesítő volt, és cseppet sem volt NEM részrehajló:
-egy női cinkossággal kacsintott össze Judittal, és kikövetelte Andrásból a Laurás-esetet. ehhez egyáltalán nem volt joga!

itt már csak én emlékszem rá, hogy Judit fél éve heti többször jár a szeretőjéhez dugni, és még Párizsba is elment vele????

ha nem érez iránta semmi, vagy egy érzelmi nulla, vagy magának is hazudik...nem kurvázom le, mert mégiscsak Für Anikóról van szó ;)

Zsoofka 2012.11.26. 13:40:06

Nagyon nehéz ebben igazságot tenni. Közös a felelősség, közösen hagyták, hogy idáig fajuljanak a dógok. Nem a 3., 4., személy a lényeg, hiszem, hogy az csak akkor jön, ha a 2 között baj van.
Ágnes profi volt pénteken. Juditnak ez az első sokk volt, ha lenyugszik rájön, hogy jogos az 50-50%....

igenapu · http://gorogmendemondak.blog.hu 2012.11.26. 13:44:16

Jó kis rész volt ez, mennyire jól játszik ez a három színész! :-)

beacska 2012.11.26. 13:46:22

@mokamini: szerintem Ágnes nem volt profi. Kifejezetten részrehajló volt, nekem nagyon nem tetszett.

én még mindig úgy érzem, van vmi vaj a füle mögött: még mindig nem világos, ki is az a Dávid, akit emlegetnek vele kapcsolatban: Dávidnak hívták a páciensét, akivel vagy volt viszonya, vagy nem a kezelés alatt, de Dávid a férje is, aki nemrég meghalt....akkor hogyis volt ez???

amúgy az sem tetszett, hogy Judit azt mondta Ágnesnek, hogy hagyta magát rábeszélni, hogy eljöjjenek. Ez lehet, hogy kimaradt, de én csak arra emlékszem, hogy Ő mondta, hogy menjenek el Ágneshez közösen. András még fel is vonta a szemöldökét.

Zsoofka 2012.11.26. 13:48:49

@beacska:
Dávid a páciens, aki beleszeretett. A férje Miklós. A tudomány mai állása szerint nem vót semmi Dáviddal, a nő elmenekült, pont ezt vágta a fejéhez Mácsai, hogy nem profi terapeuta, nem tudta kezelni a beleszerelmesedést. Szerintem Ágnes is szerelmes volt....
Meg még mi, az ki fog derülni, csalódnék, ha ez a szál ennyiben maradna :)

beacska 2012.11.26. 13:53:46

@mokamini: ez van írva a TERÁPIA-oldalra Ágnesről:

András egykori mentora, felettese, személyes barátja. Mind gyakorló, mind klinikai pszichológusként jelentős pályát futott be. Az olcsó sikereket elítéli, a kortárs bulvárpszichológia sztárjait megveti. Szakmailag nem ért egyet András liberális módszerével, véleményét pedig soha sem rejtette véka alá.
A 64 éves Ágnes szigorúnak és hidegnek tűnik, egész életében a férfiak irányította-alakította társadalomban kellett küzdenie, ezért kemény és fegyelmezett, mégis – a maga módján – nőies.
Visszavonultan, magányosan él újlipótvárosi lakásában, a rendeléssel felhagyott, miután férjénél, Dávidnál rákot diagnosztizáltak. Az asszony egy év után özvegyült meg.

beacska 2012.11.26. 14:06:08

@mokamini: ...vagy nem...én eddig egy darab telefonos beszélgetésre emlékszem, ahol LEHET, hogy elhangzott a férj neve...vaaaagy, talán mutatták kiírva kapucsengőn, vagy a bejárati ajtón...talán...de amúgy nem hangzott el...szerintem

Zsoofka 2012.11.26. 14:21:16

Megkerestem neked: 5. rész, 4:25-től

beacska 2012.11.26. 14:23:33

@mokamini: meg fogom nézni alkalomadtán. nem lehet, hogy Miklós volt a férje, amikor Dávidot kezelte???

Zsoofka 2012.11.26. 14:24:46

@beacska: De, hát pont ezt írtam :)

beacska 2012.11.26. 14:38:42

@mokamini: :) de az egyáltalán nem biztos, hogy Miklós volt az a férje is, aki rákban meghalt ;)...lehetett ő Dávid is ;)

Zsoofka 2012.11.26. 14:43:05

@beacska: Szerintem ennyire nem bonyolult :)

beacska 2012.11.26. 15:09:16

@mokamini: jó, hát én csak a kiírásból indultam ki.

judy7 2012.11.26. 15:29:51

@beacska: Ezzel vitatkoznék: szerintem nem feltétlenül nagyobb Judit bűne Andrásénál.
Az, hogy Judit eljutott a tényleges megcsalásig, annak a következménye, hogy András az utolsó évben (Laura óta) következetesen taszította el magától. Talán inkább figyelemfelhívás, mint megcsalás... mint amikor valaki bevesz egy marék gyógyszert - épp annyit, hogy megmenthessék.. Nem a meghalásért, hanem, hogy figyeljenek rá és segítsenek rajta...

jog-ász 2012.11.26. 15:33:27

jézusom, dávid, miklós..mintha egy barátok közt részről beszélnénk:))

jog-ász 2012.11.26. 15:35:03

@judy7: persze ezt lehetne a másiknak mondani is mielőtt félre k...el lehetne mesélni hogy mi van a másikkal, nőként rá sem néz, nincs semmi közös dolguk az utobbi időben..már ha lehet valakivel beszélni..

Alterra 2012.11.26. 15:37:15

Nekem Judit félrelépése már az előző részekben is egy kétségbeesett figyelemfelhívásnak tűnt. Mondott is valami olyasmit a férjének, hogy "ha itt csináltuk volna előtted az asztalon, Te akkor sem vetted volna észre".
Hogy mi számít megcsalásnak, esete válogatja, szerintem az eddig vázolt szituáció, hogy a férj teljesen kivonul a családjából, levegőnek nézi a feleségét, hozzá sem ér már egy éve, igenis cserbenhagyásnak minősül. Erre lehet oka, de akkor ne tegyen már úgy, mintha semmi felelőssége nem lenne az ügyben. Azok után, amit láthattunk a többi részben, számomra rendkívül kicsinyes és gyáva dolog volt azt bizonygatnia, hogy "én nem csináltam".
Ágnes szerintem nem volt elfogult, ő értette a feleséget, míg a férje abszolút nem.
Ugyanez megvan a csütörtöki részben, hogy ott a terapeuta a férj szempontjait érti jobban. (Talán ezért jó, ha a párterápiát szakember oldalról is párban végzik. Én legalábbis csak ilyenre mennék el.)

Alterra 2012.11.26. 15:37:55

A rész egyébként zseniális volt, kétszer is megnéztem.

Alterra 2012.11.26. 15:48:01

@beacska: abban hogy nem tette meg, szerintem kevésbé az erkölcsi tartása játszott szerepet ("nem csalom meg a feleségemet") mint inkább az, hogy a pácienssel való kapcsolatot kifejezetten tiltják a terapeuta számára az etikai normák.

beacska 2012.11.26. 17:54:14

@Alter E: valószínűleg az is benne volt. Kétségtelen.
Én akkor is egy gyáva dolognak tartom Judit részéről, hogy a párja elhidegülésével takarózik...nekem egy gyenge ember még gyengébb kifogása.

@judy7: fél éves figyelemfelhívás? ezt még ő sem gondolta komolyan...biztos nagyon szarul is érezte magát közben, és csak megjátszotta, hogy élvez...tán még meg is gyónta minden alkalommal, úgyhogy ő aztán ártatlan is ez ügyben...

judy7 2012.11.26. 19:12:32

@beacska: Ez esetben túlzott leegyszerűsítésnek érzem csak a szexre koncentrálni.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2012.11.26. 19:26:11

@beacska: Ágnes-Dargay kapcsolatot (nem, nem szakmai) érzek a múltból. Megmagyarázná a csajszi-szolidaritást, és a D.A. fölötti "Anyáskodást", hiszen elhajthatta volna az első "szuperviziós" (ja, persze) alkalommal.

Laura helyett a csütörtöki Elvben Megcsalós asszonyra kéne zoomolnia.;)

hazank fia 2012.11.26. 19:51:43

@beacska: Teljesen egyetertek! Ossze sem hasonlithato a ket "felrelepes".

Ami meg nagyon nem volt meggyozo szamomra, hogy Judit egybol lecsapott erre a "te is megcsaltal" temara. Ez a tamadva vedekezes egyreszt gagyi, masreszt szerintem nem kovetkezett egyertelmuen az elhangzottakbol.

invalid username 2012.11.26. 20:03:37

De jó ezt olvasni... borzasztó lehet átélni.

repecs 2012.11.26. 20:15:10

Ha a gondolati megcsalás és a fizikai megcsalás egyenlő akkor a gondolati erőszak és a fizikai erőszak is. Tehát minden kinek börtönbe kellene ülnie. Szerintem a gondolatainkat nem nagyon lehet irányítani de cselekedeteinket igen ezért csak a cselekedetekért szoktak büntetni.

malfunction 2012.11.26. 21:00:27

Akkor lenne csak gondolati, ha a családja felé nem változott volna a viselkedése. Mivel változott a gondolatot messze túlhaladta a dolog, maximum nem jutott el az ágyig.

genevieve 2012.11.26. 21:02:22

úgy tünik az az aprócska tény elfelejtődött, hogy andrás MÉG! nem lépett a fizikai megvalósítás útjára, de már tervezte, tehát nem csak kisértésnek volt kitéve, hanem konkrétan meg is akarja tenni...csak az tartja vissza, hogy ágnestől még nem kapott rá engedélyt...tehát még itt sem a felesége iránti hűség a döntő, hanem a munkája az első

kiváncsi lennék ki, hogyan érezné magát, ha a felesége/férje 1 éve nem szexelne vele, s közben meg másról ábrándozna...

andrás gyakorlatilag bejárónőnek, nevelőnőnek és az ő nyugodt hátterének megteremtőjének kezeli juditot és nem a feleségének.... szerintem ez igenis van szemétség, és aztán meg álszent pofával azt mondani a terápián, hogy nem tudja meg tud-e bocsájtani a feleségének...

genevieve 2012.11.26. 21:09:38

magát olyan nagy dolog elveszíteni...

na akkor ennyit a megcsalás-nem megcsalás témáról:-)

genevieve 2012.11.26. 21:11:33

remélem dugnak egyet a kanapén:-)

genevieve 2012.11.26. 21:13:08

na és most nyisson be a feleség:-)

genevieve 2012.11.26. 21:19:26

@mokamini: egyébként tetszik a csaj blúza:-)

beacska 2012.11.26. 21:24:47

jaaa, megint a "szegény, elnyomott, megnyomorított, kihasznált" nőknél tartunk...miért nem vagyok meglepve???

genevieve 2012.11.26. 21:25:29

ja, és a csajt egyáltalán nem zavarja, hogy a dokinak van felesége és családja...

és úgy tünik a dokit sem zavarja....

genevieve 2012.11.26. 21:29:41

na, most legalább tudja, hogy "van" egy feleség:-)

vitalea 2012.11.26. 21:48:44

A félredugás a rossz házasság tünete. A rossz házasság pedig a házastársak sara. Aki azt méricskéli ki a hibásabb, az nem problémát old meg, hanem a sérelmeit dédelgeti. Ebben a konkrét szituban kifejezetten a pasas manipulálta a helyzetet, még akkor is, ha az életben gyakrabban fordul elő, hogy ezt éppen a nő teszi.
Ha valamelyik fél nem akar és nem is szexel 1 évig a másikkal, akkor azzal egyértelműen provokálja a másikat. Azt az üzenetet küldi, hogy "nem kellesz". Aki elítéli bármelyik felet, az cserélje fel a nemeket és mindjárt megértőbb lesz :-) ha meg nem, akkor a saját sérelmét vetíti ki.

genevieve 2012.11.26. 21:54:10

@vitalea: erről beszéltem:-)

és nagyon sunyi dolog a mögé bújni, hogy valaki nem tette meg fizikailag , csak álmodozik róla....

Lapos Elemer 2012.11.26. 21:54:12

szerintem is kozos a felelosseg, meg ha nem is egyenlo aranyban. Ketseg kivul nehez a kerdes. Viszont talan - ugy konnyebb megbocsajtani, ha te is hibaztal, magadnak is, masnak is. Szoval ez meg siman lehet happy end!
nem tudom mar, hogy volt ebben az epizodban az a resz, amikor Agnes megkeri Andrast, hogy o is idezze fel, mint Judit, hogy mit szeretett meg a noben, Andras valami egesz masrol kezd beszelni. Ez volt az elso Agneses reszek egyikeben is, Agnes kerdezett valamit Juditrol, Andras meg fapofaval el kezdett meselni Laurarol. Nagyon jo! Ez annyira emberi, tejesseggel eletszeru es roppant beszedes.

genevieve 2012.11.26. 21:58:09

@Lapos Elemer: vicces azért, hogy tulajdonképpen mi most egy forgatókönyvben leírt viselkedésekről vitázunk:-D

öszödi mém 2012.11.26. 23:50:22

Mácsai az egyetlen profi. Csákányi minimálszínész, Für pedig túlripacskodja.

hazank fia 2012.11.27. 00:41:34

@öszödi mém: Igen, Fur Anikot eleve eloitelettel nezem en is. Foleg miota lattam evekkel ezelott Friderikusz "remek" musoraban, a Meglepo es Mulatsagos-ban. Valoban a ripacs a legjobb szo ra.

farkas 2012.11.27. 01:19:08

Szerintem ettől a sorozattól tovább fog nőni a _megvalósult_ kapcsolati problémák száma, vagyis a pszichó-k malmára hajtja a vizet:)

Alterra 2012.11.27. 09:52:39

@öszödi mém: Für A. engem régen nagyon idegesített, de most tetszik. Csákányi pont minimálszínészként nagyon tetszik.
Mácsai meg nagyon jó, mert évtizedek óta kedvelem, ennek ellenére ezt a karaktert, amit alakít, a tegnapi rész óta most már jól pofán vágnám. :-)

Zsoofka 2012.11.27. 10:48:52

@Alter E:
Nekem valami halvány színházélményem van Für Anikóról, és nagyon nem pozitív. De itt nekem is tetszik. Néha talán túljátsza. De míg másnak legalább a 25 perc fele/harmada jut, neki legtöbbször csak pillanatok. Sokkal nehezebb így, respect.
Csákányi is tetszik.
Mácsai gyerekkori kedvenc, miatta még a Lyukasórát is néztem.

Dargay karakterét meg már nem akarom szidni, mert igazából nemis igen szidtam, csak a feleségével való viszonya meg a gyógyszerügy miatt, amúgy szerintem jó pszichológus, Zsófit különösen jól kezeli. De ez a hétfői.... nem is hittem el, amikor odaült. Azt hittem ez csak valami terápiás gyakorlat...

beacska 2012.11.27. 11:06:45

@mokamini: ...az is volt ;)...nagyon profi terápiás megoldás volt...;) (Ágnessel beszélték meg még régebben)

Alterra 2012.11.27. 14:21:22

Visszatérve kicsit a házaspár sztorijához, szerintem itt csak egyvalaki akar valamit a másiktól és az Judit. András hiába mondja szóban az ellenkezőját "mondd meg mit akarsz és én megteszem" se gyöngédség nincs a hangjában, se érdeklődés (amelyek még a csütörtöki párnál is megcsillannak olykor), annál több ingerültség.
Ezért sem tudok hinni a profi terápiás megoldásban.

szombatreggel 2012.11.27. 22:00:06

Én is azon a véleményen vagyok hogy korántsem egyenlő mértékű a fizikai megcsalás és az 'elméleti'. Ha valóban csak figyelemfelhívásnak, segélykiáltásnak szánta volna, ahhoz elég lett volna egy alkalom is, nem heteken/hónapokon keresztül rendszeresen. Nem azt mondom hogy András nem vétett, de azért az érzelmeket sajnos nem mindig lehet irányítani, bármennyire is szeretné az ember. Azt meg ne mondja nekem senki hogy 20 év házasság után a férjek nagy része nem fekszik le gondolatban mással.

beacska 2012.11.27. 22:39:36

@szombatreggel: +1

ide nagyrészt nők járnak. Ez egy idealizált világ, ahol a férfiak a bűnbakok mindig. Én már megszoktam. Néha megpróbálok kitörni belőle, de reménytelen (amúgy nő vagyok én is, de még hiszek a csodákban ;))

szombatreggel 2012.11.27. 23:16:05

@beacska: Jó neked ha te még hiszel bennük :) Én mostanában nem nagyon. Nők sajnos épp ugyanúgy félreléphetnek mint férfiak. Láttam jó pár példát mindkét oldalra. De egészen más elgondolkozni rajta hogy milyen lenne ha....és egész más meg is tenni. (Ha a volt barátom csak fejben lépett volna félre a 13 év alatt - mindegyik alkalommal - akkor még biztos hogy vele lennék.)

beacska 2012.11.28. 07:55:29

@szombatreggel: hát igen, 20 év házasság után én is ezt bizonygatom itt...számomra nem elfogadhatóak Judit indokai, és kész. Attól még, hogy vki elhanyagoltnak érzi magát, számomra nem elég indok a megcsalásra. András bármilyen bénán is viselkedik a házasságában, nem érdemelte meg, hogy 1 hétig abban a tudatban élje az életét, és adjon pl. vacsorát a gyerekeknek, hogy az asszony Párizsban van egy másik férfival...

Én örülök, hogy nem látok bele a férjem fejébe, és nem is szeretnék ;)

Alterra 2012.11.28. 09:35:04

@beacska:
én nem akartam bűnbakot gyártani, de rendkívül irritál, filmen és életben, amikor egy felnőtt férfi azt próbálja elhitetni, hogy neki semmi felelőssége nincs egy adott ügyben. Ez gyerekes és gyáva viselkedés. Nem látok Andrásban se belátást, se megértést (nem a félrelépés, hanem a felesége panaszai iránt.)
SZerintem nők és férfiak részéről egyaránt gyakori, hogy a nőt hibáztatják mindenért(ha a férje félrekefél, ha őt megerőszakolják, de ne menjünk ilyen messzire.)
Judit durva dolgot csinált igen. De ő az, aki kétségbeesett, ő az, aki még akar valamit a férjétől. András eddig csak Laura felé mutatott pozitív érzéseket.
És idézzük csak vissza, milyen hangon szól a feleségéhez, ha akar valamit. (pl. hívja ki a szerelőt) Mennyire sértő az a hangsúly.
Ja igen, ez volt talán az egyetlen pozitív megjegyzése a feleségével kapcsolatban, amit Ágnesnek elmesélt: őt akarta hívni amikor a kislány begyógyszerezte magát...
Ugyanakkor azzal a tudattal én sem tudnék létezni, hogy a párom most épp mással van. Azt hiszem a helyében azt mondtam volna a feleségének, ok, döntsük el, ha most elmész, akkor vége van, vagy próbáljuk meg javítani, akkor viszont ne menj el.

Alterra 2012.11.28. 09:38:01

@szombatreggel: más eljátszani a félrelépés gondolatával, és más beleszeretni valakibe.
Múltkor is láttam valahol, evolúciós okai vannak annak, hogy a férfiaknál a félrelépés, a nőknél a szerelem vágja ki jobban a biztosítékot. (apaság kérdése ill. utód felnevelésének a biztonsága) Valszeg a forgatókönyvírók is tudatosan alakították így.

szombatreggel 2012.11.28. 12:35:17

@Alter E: Persze hogy más, de a kísértést még mind le lehet küzdeni illetve pl ha beleszeretek valakibe akkor megpróbálni kizárni az életemből ha lehetséges és szépen elfelejteni. Nehéz, de van rá esély és van esély rendbe hozni a házasságot utána. A fizikai megcsalás viszont már nem visszafordítható, ott olyan határt léptek át amit nem lehet csak úgy elfelejteni. Főleg ahogy itt történik: nem egyszeri megbotlás hanem rendszeres. Ha tényleg csak fel akarta magára hívni a figyelmet, nem lett volna elég féltékennyé tenni Andrást? Elmesélni neki hogy egy másik férfi mennyire akarja és mennyire jólesik ez az érzés? Persze ezeket nem tudjuk hogy milyen beszélgetések játszódtak le a megcsalás előtt. De ha az én férjem utazna el egy másik nővel egy hétre - vissza se engedném a házba, az tuti.

beacska 2012.11.28. 13:45:47

@Alter E: én már megnéztem a most pénteki részt, abból azért sok minden kiderül. Még az is lehet, hogy nem osztogatnak, hanem fosztogatnak...kíváncsi vagyok a véleményedre, ha te is megnézed, akkor is...

Alterra 2012.11.28. 15:04:04

@beacska: na most már duplán kíváncsi vagyok...

Alterra 2012.11.28. 15:16:04

@szombatreggel: igen, lehet h inkább így kellett volna.
Még egyszer, ismétlésképpen: nem a megcsalást akarom igazolni, a felelősség nem vállalást nem tudom elfogadni.
Ha játékból megfordítjuk itt is a nemeket, ha egy férfi mondja, h megcsalta a feleségét, mert az egy éve nem fekszik le vele, szerintem többen megértőek lennének.
Én a magam részéről azt mondanám: helyzetfüggő.
Ha a férjem azért csinálná ezt, mert pl. terhes vagyok, vagy vmi egészségügyi problémám van, soha többé a szemem elé ne kerüljön.
Ha azért csinálná, mert már egy éve halódik a házasságunk, hát nem lenne képem azt hirdetni mindeninek, h ő mekkora egy szemét állat. (Lehet nem vagyok elég "praktikus".

szombatreggel 2012.11.28. 15:27:57

@Alter E: Én nem azt mondtam hogy András egyáltalán nem hibás, dehogynem az, csak nálam nem egyforma a két dolog. Speciel nálam nem számít hogy férfi vagy nő indokolja ezzel a félrelépését hogy 1 éve nincs szex otthon. Az egyértelmű hogy 1 év az már nagyon komoly problémára utal amit már régen meg kellett volna próbálni tisztázni, mindkét félnek. Ha ennyi nem tellett tőlük hogy leüljenek és megpróbálják ezt megbeszélni 1 év alatt, akkor meg minek vannak együtt...

Segna 2012.12.01. 21:00:46

@genevieve: a szívemből tetszik szólni!

@vitalea: igen én is azt éreztem, h valahogyan, de András manipulál. Nagyon jól összefoglaltad. Ritka pacák az ilyen, de van. Én kérek elnézést.

Segna 2012.12.01. 21:02:38

@Altere Hallgasd meg Für Anikóval a Mazsola, Megint Mazsola és a Mazsola és Tádé c.-mű hangoskönyveket, aztán mondd azt, h tehetségtelen! Egy tündér ez a nő. Friderikusz? Volt már, h kellett a pénz és elvállaltál nem szeretem munkát is? Nem? De nagyon szerencsés vagy. Rohadtul irigyellek!!!!
És azért is irigyellek, mert valszeg sosem balhéztál még istenigazából a nejeddel. Élethű a csaj. Hátborzongatóan az. "Bazd meg!" Ezt olyan őszintén mondja, annyira fájó ennek a finom kis nőnek a szájából, h egy pillanatra meggyűlöltem Andrást, h ezt tudja tenni vele.

Segna 2012.12.01. 21:03:25

@öszödi mém: ez olyan hülye hozzászólás volt, mint a nickneved, oszt' jónapot!

Segna 2012.12.01. 21:12:35

@beacska: te az a fajta nőci vagy, aki úgy akar jó pontokat a pasiknál, h ilyeneket mond a nőkre? Nem kell fikázni a saját nemed. Itt is ott is vannak manipulatív, visszaélő magyarán szenya alakok.
Ez a nagy könnyelmű ítélkezés meg a hűségről erősen (hit)tankönyv szagú.
Egy félredugás sokszor sokkal kevéssé fájó és lényeges, mint a szerelem. És a szerelem nem csak ábrándozás. Amit András csinált HŰTLENSÉG. Ha jobban tetszik, CSERBENHAGYÁS. OCSMÁNY ÉS GYÁVA CSERBENHAGYÁS.

beacska 2012.12.01. 22:32:14

@Segna: :) szórakoztató vagy nagyon...:)) (mondhatni kac-kac)

én már nem akarok jó pontokat a pasiknál, már túl vagyok rajta. Egyébként meg egy nőnek írtam :))) Az meg, hogy nincs jó véleményem a nőkről, egy elég régi, berögzött mánia nálam, és te sem cáfoltál rá :))))

Segna 2012.12.01. 23:11:16

@beacska: "Az meg, hogy nincs jó véleményem a nőkről, egy elég régi, berögzött mánia nálam, és te sem cáfoltál rá :))))"
Akkor valamit nem jól csináltam. Azt próbáltam kommunikálni, h a szenyaság nem nemtől függő tulajdonság. Sajnállak, h rossz véleményed van a nőkről. Rossz körökben mozogsz! Válts társaságot. Én rengeteg okos kedves és humoros nőt ismerek. Ez a blog kezdetnek nem rossz.
Azt pedig nem hiszem, h túl vagy a pasiknál való jó pont szerzésen. Akkor te egy zombi vagy? Vagy leszbi? Esetleg egy leszbi domina? Hogy fogok én így nyugodtan aludni?! Ezekhez a csinos kis piros csizmácskákhoz tartozik valami kis aranyos fényű fűző is?
Jaj, ne válaszolj, mert nem szeretném, ha hűtlenség bűnébe esnél! :-))

Segna 2012.12.01. 23:15:28

@genevieve: Zsönöviev! már megint spojlerezni tetszik! Ez kimeríti a szadizmus fogalmát! :-)
Egyébként szerinted miért kell Andrásnak ÉPP ÁGNESTŐL engedély, h rákéredzkedjen Laurácskára?

beacska 2012.12.01. 23:21:44

@Segna: te meg egy tanítónéni lehetsz, aki hozzászokott, hogy kiosztja a kis hülyéket, és azok szemlesülve hallgatják az észt, amit oszt! Biztos nagyon kis vicces vagy az életben, de ha tényleg tanárnő vagy, ne tőlem kelljen megtudnod, hogy nem mindig veled nevetnek,gyakran rajtad :))) csak féltik az ötösüket :)))

ne menjünk ebbe bele, nagyon galád tudok lenni, ha úgy személyeskednek velem, hogy én nem hagytam jóvá!

beacska 2012.12.01. 23:25:37

@Segna: "Jaj, ne válaszolj, mert nem szeretném, ha hűtlenség bűnébe esnél! :-))" úristen! nem lennék a férjed helyébe, elég komoly nézeteid lehetnek a hűségről! Nem elég, hogy a leírt szavait megcenzúráznád, de még a gondolatit is...szegény...és a fejét elfordíthatja néha?
süti beállítások módosítása