Óóóó, miért gyűlölnek minket ennyire a forgatókönyvírók? Ennek a résznek a nyitányát sem ússzuk meg értelmetlen kísérlet nélkül. Fizikaórának ne nevezzük, mondjuk úgy, hogy a Tanár termékbemutatót tart, egy hangnyomásmérő érzékenységét teszteli, amit biztos a Gearbestről rendelt, aztán majd megírja a blogjában, hogy hogyan reagált női suttogásra. A hangnyomásmérő teszteléséhez persze szükség van egy vuvuzelára, meg egy, a folyósón türelmesen várakozó kétszemélyes punkzenekarra. Azt hittük, az lesz a poén, hogy bejön az Igazgató és fura arckifejezéssel néz majd, amin nevetnünk kellene. De nem, Igazgatónak se híre se hamva. Seggek viszont lesznek ebben a részben bőven.
Tanár nagyon jó arc, összeszedi a diákok után a zsíros, szétdobált füldugókat (amiket a koncert előtt kiosztott), gondolom ezeket majd egy másik osztálynál, vagy a következő évfolyamban újra felhasználja, ugyanazokat a füldugókat oszthatja ki már 20 éve, és a rajtuk éldegélő fülzsíratkák így újabb és újabb gazdatestre mászhatnak. Nemcsak nagyon jó arc, de a diákok nyelvén is ért, például lepacsizik az egyik zenésszel, majd tűéles szemmel észreveszi, hogy a mobiljára meredten dermedő másik zenészsrácnak nem a szintifű ütött be, hanem „valami baj van”.
Az epizód kalamajkái a nyílt nap körül fognak forogni, ugye ez az, amikor a szülők össze-vissza mászkálhatnak az iskolában, és beülhetnek órákra. Nem találjuk ki, kire, illetve kikre osztják a nyílt nap szervezését. Klaudia a három bevett arcjátéka közül az egyikkel veszi tudomásul a rossz hírt.
A lépcsőn lefelé haladva röviden eligazítja Szilárdot, hogy „semmi macsóskodás”, innen tudjuk meg, hogy Szilárdnak afféle macsónak kellene lennie szereposztás szerint. Aztán rövid kitérő erejéig gyorsan leszögezik együttes erővel, hogy a múltkori csókolózás „nem volt semmi”, ebből meg azt tudhatjuk meg, hogy Klaudia agyában azóta is kínzóan ott visszhangoznak a csókolózás romantikus cuppanásai, és már nem kell sokat várnunk arra, hogy egy újabb menetet kiprovokáljon.
„Tomikám”, az egyik punkzenész súlyos szerelmi válságba keveredett, ráadásul a csajával egymást vádolják azzal, hogy a másik kihasználta az egyiket. Vagy az egyik a másikat. A lényeg, az, hogy Ritter szeretné egy kicsit jobban előtérbe helyezni a nyílt napon a Problémamegoldó szakkörét, és ezért lobbizik Szilárdnál.
A délutáni szülői értekezleten fontos dolgokról szavaznak, például a furulyaszakkörről, Szilárd szokásához híven csak trollkodik, de legalább közben ígéretes szemkontaktus alakul ki az egyik szülővel, aki a jelek szerint rá van gerjedve a Tanárra. Klaudia a konstruktív szereplő a sztoriban, munkamegosztást javasol annak érdekében, hogy a Tanárt távol tartsa a szülőktől, meg úgy minden normális embertől. Úgyhogy ezennel a Tanár le is lép a szülőiről, de mit ad Isten, a parkolóban pont Farkasházy Rékába botlik, akivel szemezgetett a szülőin. Mit tesz ilyenkor egy macsó? Hát meghívatja magát furikáztatni a szülő kabriójával. Furikázásnak dugás a vége – ahogy az ősi magyar közmondás is tartja, de a lényegből nem látunk semmit, csak konstatálhatjuk, hogy Tanár a Jónő2-nél ébredik, Farkasházy Rékának pedig tökéletes teste van. Eközben a Tanár tanítványa a másik szobában durmol, így megy ez.
Az epizódban az egyenjogúság jegyében zajlik a meztelenkedés, ugyanis nemcsak Farkasházy Réka fenekét, hanem Nagy Ervinét is hosszan szemlélhetjük. Ja, nem: hazudtunk, ugyanis Farkasházy fenekén van bugyi, míg Nagy Erviné tök pucér, úgyhogy a női nézők nyertek. Ennyit az egyenjogúságról. Nesze neked pucér seggel beszakított üvegplafon.
A Tanárt természetesen Farkasházy hozza be reggel kocsival a suliba, aminek Klaudia is szemtanúja, így hitetlenkedő, egyben féltékeny pillantásokat vethet annak érdekében, hogy a néző azt higgye: feszültség van!
Egy rendes iskolai nyílt naphoz pia is kell, ezt onnan tudjuk meg, hogy Tanár odadobja slusszkulcsát Lászlónak. Aztán persze gyorsan elkapja Tomit, és végre kihúzza belőle, hogy mi nyomasztja a srácot. Nőügy. Tanár azt hiszi, hogy viszonzatlan szerelem, de nem. Viszonzott szerelem. Szex is megvolt. „Aztán semmi.” Hogy ez a semmi mit jelent, az nincs kibontva, csak az, hogy az ügy bonyolult, mert Máté muterja a csaj, akivel ügye Tanár is kufircol(t). Ezért Tanár csapot papot otthagyva egyből rohan Emeséhez (Farkasházy Réka), aki persze munkaidőben is otthon tartózkodik, mi mást is csinálna. Várja a reklamáló ügyfeleket, vagy ilyesmi.
A „Csak nem te is?” nyitókérdés után megtudjuk, hogy Emese nem szereti azokat a pasikat, akik szex után „ráakaszkodnak”. De Tanár nem akar semmit beakasztani sehová, csak Tomiról szeretne beszélgetni, amit Emese azzal tud le, hogy „hülye voltam, most mit vársz tőlem?” Itt aztán tényleg szépen ki vannak dolgozva a karakterek motivációi. Emese elmeséli, hogyan jöttek össze, miközben Tomi bemászik a kertbe, hogy szerenádot adjon szerelmének, a hétmérföldes ribancnak. A csajszi annyira nem szereti, ha ráakaszkodnak, hogy majdnem újra lefekszik Tanárral, de ekkor megszólal odakint a zene. Szilárd gyorsan elrejtőzik, Emese meg behívja Tomit, hogy ne riassza fel a környéket a ricsajjal. Emese azzal lohasztja le a srácot, hogy „anyád lehetnék”. (Az elején meg azzal vádolta a srácot, hogy kihasználta.)
Bonyodalom: Szilárd Ritter kocsijával ment az imént Emeséhez, amit aztán Tomi felismer, és azt hiszi, hogy Emese Ritterrel kavar, ezért dobta őt. Na, ez végre egy jó poén. Lenne. De aggodalomra semmi ok, a bonyodalom most is mindössze 2 percig tart csak, az ebben rejlő poénlehetőségek nincsenek leszüretelve sajnos.
Fuhh, a Hogyvolt-író rémálma következik. Egy teljesen értelmetlen jelenet, ami totál másképp történt, mint ahogy most beszélnek róla. Totál forgatókönyvírói amnézia. Tanár ugyanis leül beszélni Tomival, mint férfi a férfivel, de időrendileg teljesen zavaros a dialógus, hogy ki miért mikor és mit csinált. Maradjunk annyiban, hogy Tanár az előző jelenetben azért ment Emeséhez, hogy a Tomi-sztoriról beszéljen vele, nem pedig azért, mert előtte dugtak. De már így is túl sok szót vesztegettünk erre.
„Egy igazi kincs vagy, a legdrágább pasi” – mondja Klaudia Nyelves doktornak, aki nincs túl jó passzban azóta, mióta kihallgatta a mentőautó takarásában, hogy a csaja mekkorát smárolt Tanárral. Nyelves doktor bont egy palack vörösbort, ezzel várja kedvesét, de az nem derül ki, hogy miért, ugyanis egy korty után otthagyja az egészet a francba. Namármost, ezt hívják úgy, hogy a kényelmes forgatókönyv menekülőútvonala, hiszen így különösebb dramaturgiai erőfeszítések nélkül ék verődött az álompár közé, és Klaudia máris kacsintgathat Szilárd felé.
Például rögtön akkor, amikor valaki kifesti (festi, nem fújja!!!! 2018-ban!!!) az iskola falára, hogy seggfej Vasvári. Mivel Vasvári nevét fújták fel, ezért neki kell letakarítania egy kefével. Klaudia magányában pedig jön neki segíteni. Na, persze itt is a smár kerül szóba, amit egy olasz sorozatban tök jól és lazára véve elpoénkodnának, egy magyar sorozatban pedig feszülős, humortalan valami lesz belőle, pedig valaha komédia nagyhatalom voltunk. Ez az egész botladozás pedig azért van, mert Vasvári karaktere túl komolyan van véve.
Tanár odamegy könyörögni Tomihoz, hogy bocsásson meg neki. Újabb inkonzisztens jelenet, a tegyünk úgy, mintha ez egy őszinte beszélgetés lenne jegyében, és hogy egy macsó is kimondja azt a szót, hogy „sajnálom”. Nagy Ervin rutinból hozza a lelkizős jelenetet, mintha ott se lenne. Persze a helyében mi se lennénk ott. Aztán kibékülnek, és Tanár a nyílt nap alkalmából szürke atlétatrikót ölt.
A nyílt nap eszméletlenül jól sikerül, mindenki bebaszik, és/vagy megmérgeződik, miközben punkMáté rájön, hogy a saját haverja a saját anyját dugta. Emiatt verekedés tör ki a színpadon, amit Szilárd ment meg, ki más. Mindent magára vállal a nagyközönség előtt, ami eszméletlenül vicces lehetne, de miért nem az?
Az ordas luvnya csodálatos nővé szentesül, akivel nem az van, hogy lefekszik fűvel-fával, hanem arról van szó, hogy őt nem lehet birtokolni. Nyelves pedig megbocsát Klaudiának, aki az egész szónoklatot a csodálatos nőről kicsit magára is veszi. Az epizódvégi kaotikus koncert pedig akár marha jó is lehetne, ha az előzményeket nem cseszik el végletesen.
Anger Zsolt az utolsó jelenetben megint zseniális. Mellesleg meg a félresikerült nyílt nap annyira jól sikerült, hogy 30%-kal több szülő akarja ide beíratni a gyerekét. Minden jó, ha vége jó.
De azért: „pont telibeszarom!” – ezt is Anger mondja, Tanár pedig puszit nyom Klaudia nyakára.
Facebook kommentek