Most, hogy Bruce Willis, minden akcióhős királya, Budapesten forgat (ja fel a közlekedők mindennapjait), mi sem lenne méltóbb ennek ünneplésére, mint egy sorozat, amelynek hőse egy igazi Bourne-McGuyver-McClane mix. Sosem sérül, sosem gyűrődik az inge, és az arcán is csak felületi sérülése, maximum olajfoltok láthatóak egy afganisztáni sivatagi öldöklés után. A célszemély igazi izgalmat hoz – a másnapi munka miatt amúgy is elcseszett – vasárnap estéinkbe.
Nézzük miből állunk. Adott egy sárgára fényelt idilli képsor, amiből apró részleteket tudunk meg egy hajdani nagy szerelem mexikói délutánjáról. A képen főhősünk (Jim Caviezel) és egy hölgy hempereg a legnagyobb boldogságban. Tuti kapunk még infót, nem kell aggódni. Egy fix, a pasas ki van, mert a nagy Ő-t kiiktatták a lepedők közül. Az ember fia ettől ugye kikészül és lesz belőle egy...hajléktalan New Yorkban. Legalább a helyszínválasztáshoz van esze.
Emberünk koszosan, de egyenesre vágott szakállban zakatol a nagyvárosi földalattin, amikor egy 5 fős vagánynak képzelt apuci kicsi fia támadja meg. Ő persze – ahogyan azt minden valamire való Bourne klóntól várhatjuk – 3 másodperc alatt kiiktatja az egész bagázst, és unottan kortyolja tovább a 3 dolláros pancsolt szeszét. A metróban a kamera képpel vágunk a rendőrségi kihallgatóra. Apuci kicsi fiai, mint hajdanán az igazgató irodája előtt csücsülnek a priccsen, miközben csövinkről kiderül, hogy óriás király, és minden alakulatnál szolgált már.
Mire a kihallgató hadnagy kisasszony azonban feleszmél a krapekot elviszi egy ügyvéd, meg 2 nagyon feketébe öltözött, nagyon kopasz fazon a „Főnökükhöz”. Tipikus jelenet: nem akarok – de jössz, fejedre vigyázz – limóval megyünk, főnök folyó parton, híd alatt vár. A fekete ballon kabát, már-már szükséges a helyzet drámai fokozásához. Hoppika, hát a Főni (Michael Emerson) meg a Lost-ból az egyik szál fő gonosza. Megszólal, és bang! máris érzed a Lost-ban tapasztalt semmit-sem-értek érzést.
Persze a Főni mindent tud Reeves-ről, a hempergő csajról, de minket nem kényeztetnek el. Csak azt kapjuk az arcunkba, amit eddig is sejtettünk. Főni állást ajánl elveszett csövinknek, amivel ártatlanokat menthet meg. Nyugi, ugyanannyira nem érti csövi sem, mint mi. Aztán mutatnak egy Városi (ez amerikaiul csak egyet jelenthet a Nagy Almával), akire vagy veszély leselkedik, vagy benne van valamiben, de valami fix, hogy lesz és a csövinek kéne kitalálni. Csövi passzol, és tovább áll...
Este van, este van ki-ki nyugalomban, a csövi a lakásán (!!! amerikában még a hajléktalannak is van egy egyszobása) éppen borotválkozik (na b.zdmeg), és egy laposüveg mellett elszenderedik (itthon a csöviknek meg csak a lapostetű jut). A Ritz-ben ébred az ágyhoz kötözve, a szomszéd szobában meg éppen egy nőcit gyilkolnak. McGuyver-t a sarokba állítaná azzal a képsorral, ahogyan az állólámpával bezúzott tükörszilánkkal elvágja a gyorskötözőt (a rendező se vágott még el soha életében gyorskötözőt), és vállal átmegy két ajtón, hogy megmentse a sikoltozó prédát. A szomszédban azonban csak Főni ül egy rádiós magnóval. Elb.sztad ez a lemez 3 éves. Anyáddal szórakozz. Főninek a Lost óta a régi a humora.
Szóval hősünket megnyomták a mentsd-meg-a-világot gombját, és innentől nincs megállás. Megkapja a hamis papírokat, kütyüket, és a csajszi után ered. Van itt minden: pikkpakk lehallgatható telefon, mindenhová látó távcső, kamerák hada, csak pisztoly nincs. Seráfütty, szerzünk: az epizód elejéről a kis taknyosok éppen nagy vasakra licitálnak, amikor jön emberünk, és gyorsan térden lő mindenkit. Hopp máris szól a hatlövetű.
Kiderül, hogy a célszemély ügyésznő és éppen egy komoly ügyben nyomoz, ahol egy feka srácot gyanúsítanak emberöléssel. Gyorsan kiderül azonban a srác nem lehet a bűnös, mert éppen nem volt ott, ahol az eset történt. A bátor ügyészlány az igazság bajnokaként nyomul, és még egyedül is mer találkozni a vádlottal, hogy kiszedje belőle kiket véd. Megpendítve a vádlott öcsikéjének nevét, az nekiugrik a csajszinak. Ekkora lúzert, hát persze, hogy mindenki a suhanc után ered. Emberünk természetesen minden lépést figyel.
Két gyanúsított van: 1. az ex (mert az az esetek 60%-ban bejön), aki szintén ügyész és 2. a vádlott mögött álló banda. Az ex nagyon gyanús, mert állandóan a csajszink után koslat, és még az irodájába is beoson és megszerzi a vádlott öccsének képét. Védelmezőnk ezért öcsikéért rohan, de persze a gettó közepén egy fiatal feka srác nem fog szóba állni egy öltönyös manusszal. Mire észbe kapnak a srácot elrabolják szintén fekete ruhás urak. Egy dolog miatt tudjuk, hogy ők rosszak: bőrkabát. Mindig a rossz fiúk vannak bőrkabiban. Őrangyalunk azonban tényleg igazi elcseszett akcióhős módjára pont a kocsi elé ugrik, kilövi a szélvédőt, szétrúgja a csúnya bácsik seggét és megmenti a fiút. Ahhh, de szar...
Másnap már a bekötözött rossz fiúkat kapja lencsevégre. Kiderül, hogy a rosszak a rend tiszta őrei. Lopnak, csalnak, hazudnak, aztán meg mindig keresnek egy balféket, akit meg lehet zsarolni a családdal és ráhúzzák a vizes lepedőt. Persze itt is, mint minden filmben, mindenki benne van. A következő célpont az ügyésznő.
A célszemélyünk telefont kap, gyere ide és ide – egyedül gyere – szokásos blabla. Vágás sötét, nyirkos, new yorki sikátor hölgyike egyedül – mögötte óriás titokban egy fegyverarzenállal Őrző – és jönnek a korrupt fakabátok. „Hol a f.szba voltatok eddig?!” mondja az ügyésznő. Ó banyek, hát ez ám a fordulat! Nem is a csitri az áldozat, hanem az exe. A gádzsi meg a fő genyó (végülis ha végiggondolom eddig mindig drapp ballonban volt, most meg feketében...áhhá). Ezen annyira elbambul Őrző is, hogy jól észreveszik, leütik és viszik a sivatagba örök-kempingezni víz nélkül.
Jó tanács: mindig kutass át egy foglyot, ha a hátsóülésre teszed, mert lehet nála egy könnygáz bomba, amitől a kocsid felborul, te majdnem meghalsz, a foglyod meg lelép, előtte azonban bele ereszt a golyóállós hab testedbe egy egész tárat. Sietni kell, mert ma este végeznek az exszel. Szegény pára jön kis a lakásából a srácával (de hova a francba mennek éjszaka egy baseball kesztyűvel és lasztival), nem gond akkor két családtagot lövünk egy golyóval mondja a bandavezér. Persze a lúzer feka megint ott van biztosíték gyanánt, hogy legyen tettes.
Ám a helyszínen van Őrző is, aki mindenkit lefegyverez, úgy hogy az áldozatnak szántak észre sem veszik. Feket barátunk megmenekül, két golyó megy, de egyelőre nem tudunk hova. Aztán a karambolos zseka kocsijában találjuk magunkat, hátsó ülésen Őrzővel (az Isten szerelmére kéne az amcsi rendőröknek is egy hátsóülés oktatás). Bandavezér a csomagtartóban, pisztoly a kézben, suttogás a fülbe: a te pisztolyoddal lőttem fejbe, ha nem segítesz és leszel az emberek, mehetsz a sittre tömős csirkének. Na, hál'isten van súgónk is.
A tárgyalás következő napján az áldozat (az ex) megjelenik, és ettől ügyész csajszi annyira kivan, hogy rájön az sms kényszer. A bíró jól le is cseszi, aztán jön egy vallomás magnóról. Csakhogy nem (az azóta ügyésznőcske által rendelve meggyilkolt) vádlott hangja szólal meg, hanem Miss Főgenyóé, amint éppen k.rvára keménykedik a korrupt zsaruinak. Ciki anyuci!
Na de honnan a füles? Csevegés, csevegés után fény derül az igazságra. Főni egy volt kormány munkatárs, akit arra bérletek fel, hogy 9-11 után megfigyelt telefonbeszélgetések, banki adatok, utcai kamerák segítségével kiszúrja a terroristákat. Azonban annyira vagány munkát végzett, hogy minden bűncselekmény kiszűr a masina (megint picit Lost-os a hangulat). Azonban minden olyan eredményt, ami nem fenyeget tömeges halállal a kormány irrelevánsnak tekint és megsemmisít. Főni azonban lelécelt és nyitva hagyott egy kis kaput, amin keresztül az involvált személyek TB számát megkapja. Innentől Őrző feladata kideríteni, hogy a számhoz tartozó embernek mi köze milyen bűntényhez.
Szóval a tanulság: okosan beszélj, írj vagy akár sétálj, mert seggbe leszel lőve, ha nem viselkedsz jól! Mr Willis, én A célszemély sorozat iktatásával üdvözlöm Magyarországon!
Facebook kommentek