Három huszonéves srác egy rumlis lakásban a TV elé telepedik, és házivideót kezd nézni. De nem Pam Anderson és Tommy Lee ledérkedését, hanem a saját maguk által felvett műsort: Megvertek egy férfit, majd hazavitték, és az ott talált férfit és két nőt is nagyon durván elverték. Mindezt hidegvérrel, feszítővassal, és videókamerával. Újranézés közben minden ütésnél gólörömben törnek ki, és az egyik srác a videón látható önmagával együtt mormolja: "Honnan is tudhatnátok, mi okom van erre?" És valóban, én nem tudom, miért kell ilyen brutális rohadék állatnak lenni.
Quantico-ban JJ telefonbeszélgetés után rohan a Zsibongóba, mondja Prentiss-nek, Hotch-nak és Morgan-nek, hogy egy helybeli lakásban négy összevert holttestet találtak, azon a környéken, ahol mostanság vandálok randalírozgattak, nyomukban szétvert félkész lakás, kirakatok, üzletek maradtak. Morgan azt mondja, ha a kettő összefügg, akkor félelmetesen gyorsan nőtte ki magát gyilkossággá, és nem is most lesz vége. Főcím és idézet Morgan-től: Hosszú távon az erőszakban nincs remény, az csak egy átmeneti menekülés a reménytelenségből. - There is no lasting hope in violence, only a temporary relief from hopelessness. Kingman Brewster Jr.
A helyszínen a ház előtt az egyik áldozat kocsija áll, vérfolt van a járdán, szóval itt érte az első ütés, és vonszolási vérnyomok nincsenek a járdán vagy a lépcsőn, ám ekkora vértócsa után biztos nem a saját lábán ment. Hanem? Talán bent majd kiderül. Belépés előtt Andrews nyomozó, a helyi erő figyelmezteti Morgan-t, Rossi-t és Prentiss-t, hogy csúnya a látvány. Merthogy még ott hevernek szanaszét a szétvert fejű hullák letakargatva. Az egyik speciel egy Byvik többszínű huzatú Ektorp fotel tövében (jó tudni, hogy Washington DC-ben is van Ikeja). Kedvenceink sorra emelik a lepedőket, az egyik fölött Morgan nagyon ingatja a fejét, szóval Erő lesz az, aki ma a lelkére veszi majd az ügyet. Prentiss egy kis pszichodrámás matekozásra buzdítja Rossit, eredmény: ennyi hullához 3-4 elkövető kellett. Morgan viszont aggódik, mert ezt biztos nem suhancok csinálták, mert jól ki van tervelve, és különben is, az utcai vandalizmus csak fokozatosan torkollik életellenes erőszakba, de itt a kirakatrombolás után rögtön 4 hulla van. (Jól van, komám, akkor vagy benéztétek a vandalizmust, vagy a vandálok brutalizálódását össze kéne adni, haladjunk már.) A Csapat visszatért Quantico-ba, JJ a vandáltámadásokat sorolja: 1 hónap alatt az autórongálástól eljutottak egy felújított lakás szétveréséig, utána pedig a mostani a gyilkosságig.
Garcia feladata, hogy megnézze, online szervezik-e az elkövetők a támadásokat. Reid a térképhez mankózza testét, és elmagyarázza nekünk, hogy a környék eredetileg munkásnegyed volt, kezd viszont megtelepedni a karvalytőke és a kulák réteg, szóval talán az őslakosok lázadnak a hódítók ellen. (Mucikám, azért MINDENT nem lehet a gazdasági válságra fogni!) Prentiss meg még mindig azon van fennakadva, hogy hogyan lehet ekkora gyűlölet valakikben, hogy ilyen brutális támadást hajtsanak végre (asszem kéne neki küldeni egy rövid összefoglalót Tatárszentgyörgyről), mert ekkora haragot hová rejt valaki, amikor épp nem gyilkol? Hát, például fizikai munkába - sugallják az írók, és remélem, megkapták a magukét a kékgalléros érdekvédelemtől. Ugyanis az amatőr filmes gyilkosok egy házépítésnél melóznak, az egyikük épp beszól a fővállalkozónak, meg a megrendelő szőke nacsasasszonynak, valamint jól ki is kezd vele, végül a főnök visszazavarja dolgozni, bátor dolog így beszélni valakivel, akinek ekkora kalapács van a kezében.
Morgan gondterhelten bámulja a térképet, Hotch jön: túl sok környékbelinek dőlt romba az egzisztenciája az elmúlt év során. JJ szól, hogy megérkeztek az áldozatok hozzátartozói, kezdődhet a lelkizés. Rossi a fehér pasi szüleit kapja, Prentiss a fehér nő anyját. JJ az afroamerikai nő anyját, Morgan meg az afroamerikai pasi húgát, aki még akkor is szép, mikor sír (és más jót nem is tudok mondani róla). Morgan igazán nagyon sajnálkozik, amiért az utolsó élő rokona is meghalt. A nő kérdi, hogy máskor is ilyen ügyeik vannak-e, Morgan igennel felel, a nő meg azt mondja, hogy akkor ez csak egy rutinfeladat. De Morgan azt mondja, hogy semmi rutinszerű nincs abban, amiben önnek most keresztül kell mennie Miss Barnes. Igazán szép pillanatok, bánatos zongoramuzsikával, gyér fénnyel (a válság elérte az FBI villanykapcsolóit), és tényleg meg lennék hatva, ha egy jobb színésznő ülne itt.
A gyilkosok egyébként a film elején bemutatott, otthonnak szánt szemétdomb közepén küppednek, a kopasz például egy számítógép előtt, megint a videót lesi. Mellé ül a másik is, a harmadik meg, aki kicsit arrébb ül, a főnökével folytatott szájkaratét idézi fel, közben kicsit rángatózik a feje, ennek az ügynek semmi köze a gazdasági válsághoz, lássuk be. (Nekem legalábbis nincsenek rángógörcseim, ha sovány a bankszámlám.) A képernyőn meg ott a jelenet, mikor az egyik nő azt kérdezte tőle, hogy miért csinálja ezt velük, ő meg visszakérdezett: Miért ne? Este aztán bemennek egy kisboltba, és poénból a frászt hozzák a tulajra, de csak mosolyogva fizetnek egy karton sört. Aztán kocsival egy parkolóba gurulnak, egy kiscsaj most jön épp ki, a fiúja kocsival érkezik érte, de a három barom odamegy, és elkezdik szétverni a kocsit.
Reggel aztán a letakart hullák körül szétdobált sörösdobozok közé érkezik a Csapat, megtudjuk, hogy a két hulla pedig TALÁN Jessica Miller és Doug Taylor, sajnos nincs arca, ami alapján azonosítható lenne. (Uhh!) Morgan azt mondja, hogy ez már nem osztályharc, mert a lány egy kifőzdében volt felszolgáló, és nyilvános helyen történt a gyilkosság, emögött semmilyen ideológia nem lehet. Színtiszta erőszak és hatalom. Azért söröztek a hullák fölött, hogy megtudja a világ, ívesen szarnak mindenre, és csak úgy lehet megállítani őket, ha megölik. A nyomozó szerint erre sok jelentkező lenne a rendőrségnél. Hotch nyugalomra inti a "Ne vitatkozz hülyékkel, csak lehúznak a szintjükre, és lenyomnak a rutinjukkal"-tézis testreszabásával, majd visszaparancsolja a Csapatot Quantico-ba. Ahol Garcia várja őket a liftnél, kérdezi, mennyire gáz a helyzet, JJ szerint gázosan gáz. Garcia szól Morgan-nek, hogy látogató várja. Morgan óvatosan bepillog a Zsibongóba az üvegajtón át, majd belép, és köszönti Miss Barnes-t.
Aki hallott az újabb támadásról, és válaszokra vágyik. (Meg egy kis törődésre.) Morgan igazi lovag, és annyira rendes, hogy elkezdi neki mondani a gyilkosok profilját: ezek az emberek céltalanul élnek, és kiutat sem látnak helyzetükből. (Hotch folytatja a rendőrségen a helyieknek:) Válság van, és nem csak a pénzügyekben, de a tettesek fejeiben is. Nem vesznek el semmit az áldozatoktól, nem erőszakolják meg a nőket. Csak ölnek: erőszakosak az erőszak kedvéért, keresik a bajt, a konfliktust, a balhét. Valahogy észrevétlenül tudnak maradni, minden helyszínen hiába keresték az ujjlenyomataikat, tehát kesztyűt viselnek. DNS talán van, de azt vizsgálni nincs idő, mert az több hét. (Nem értem, bármelyik CSI-ban max. 1,5 perc szokott lenni.) A gyilkosok nyilvánvalóan nagy és erős emberek, és falkaszellemben léteznek. Ezért a környékbeli bárokat, kajáldákat kell figyelni, mert valahol biztos előfordulnak. A legutóbbi helyszín pedig nyilvános, tehát lehet, hogy visszatérnek, hogy élvezzék kicsit a (média)felhajtást. Összekötő kapocs közöttük feltehetően a nehéz gyermekkor, ettől van bennük akkora harag az emberek iránt. Morgan pedig elmondja Miss Barnes-nak, hogy ezekben az emberekben nincs empátia, csak azt élvezik, ha félelmet és káoszt okozhatnak. A nő Morgan alkarjára helyezi kacsóját, és pillogva köszöni meg, hogy Morgan ÁTSEGÍTI ezen az egészen. Morgan nem mozdul, csak azt mondja: ez csak természetes. Garcia tisztes távolból figyel, és egyáltalán nem örül annak, amit lát.
A nő aztán távozik, Garcia meg szörnyű dolgot talál a világhálón, rohan is Hotch-hoz: valakik a Dupont Circle-ön ma este 9-kor autókat és éttermeket akarnak megvandálkodni. Csakhogy ez a hely kívül esik a gyilkosok vadászterületén, és különben sem olyannak tűnnek, akik osztoznak a vandálmókán. Hotch riasztja a nyomozót. Aztán már a nevezett helyen is termünk, nagy a káosz és sok a törmelék, a rabszállítóba meg csak úgy terelik be az embereket, de ki az a barom, aki még ilyenkor is Molotov-koktélt dobál iszkiri helyett? Hotch azt kéri a nyomozótól, hogy segítse az uszító SMS útjának visszafejtését. A yardon aztán kiderül, hogy a zavargók mind suhancok, Hotch-ék mondják is a nyomozónak, hogy tuti nincs köztük egyik gyilkos sem, de a nyomozót csak a nagy anyagi kár meg a két sérült rendőrje érdekli, és gyorsan el is zavarja a Csapatot, pedig Garcia már visszanyomozta az SMS-láncot két előfizetőig. Morgan távozás közben összefut Miss Barnes-szal, aki kiabálni kezd a suhancoknak, hogy jól mulattak-e, Morgan meg kéri, hogy akkor talán ha kimenne vele a friss levegőre. Hotch, Rossi és Emily visszatérnek a BAU-ba, Garcia szalad eléjük, és mondja, hogy figyeli a rendőrségi vonalakat. Emily és Rossi értetlenkedik egy kört, Hotch meg azt mondja, ha a nyomozó nem veszítette volna el a fejét, akkor tudná, hogy a Csapatnak van igaza. És ha most kiszállnának az ügyből, hamar megbánnák mind.
Morgan kocsival fuvarozza haza a hisztérikát, tudom, hogy megölték a tesóját, de nem bírom sajnálni. Viszont Morgan Tamara-nak szólítja, és vigasztalja, hogy érthető a kiborulása miegymás. A nő köszöni, Morgan csak a munkáját végzi, de a nő szerint nem, hanem JÓ EMBER. Bammeg, kisanyám mondd azt, hogy taperolnivaló a kopasz feje, dagadnak az izmai, és tűri a hisztidet. (Jó ember - ezt a dumát azért megjegyzem arra az esetre, ha ágyba akarnék cipelni valami tesztoszteronbombát.) Aztán kérdi, hogy mi lesz ezután, mármint, hogy a nyomozásban. (Aha, persze.) Morgan szerint a belvárosi zavargások miatt a gyilkosok bepöccennek, és önigazolásképpen újabb gyilkosságra készülnek majd. De a profil jó, és meg fogjuk találni őket, és valószínűleg meg is öletik magukat a rendőrökkel. Miss Barnes szerint ez így jó lesz. És valahogy így is lesz szerintem, mert a három mákvirág építkezés kellős közepét hagyja hátra, mikor az újságban meglátják az előző estéről szóló cikket.
A Csapat tovább agyal, tutira veszik, hogy a gyilkosok már tudnak a zavargásról, és valami brutális erődemonstrációra készülnek. Már látjuk is, hogy kiszállnak egy kocsiból, bemennek egy bárba, ahol csak egy vendég ül. A pultos fazon szól a zakkant gyilkosnak, hogy nem kellett volna behoznia a szögbelövőgépet, mert balesetveszélyes. A magányos vendég inkább távozna, de a zakkant elé áll, és bezárja az ajtót belülről, jááááááj!
Morgan visszaér az irodába, Garcia rohan elé, és mondja, hogy nagyon szereti, meg azt is, hogy olyan figyelmes és törődő az emberekkel, de ugyan ne dugassa már meg magát ezzel a Miss Barnes-szal. (Ez csak a mögöttes tartalom, valójában azon veszekednek egy kört, hogy mennyire etikus és hasznos egy gyászoló hozzátartozóval információkat megosztani – Garcia a jótékonysági melóból már elég rutinos, egyszer majdnem meg is halt miatta ugyebár.) Morgan közli, hogy ő is szereti Garcia-t, és semmiféle érzelmi érintettsége nincs, különben meg SKH. Garcia szerint Miss Barnes-nak viszont van, és lesz is, ha Morgan továbbra is olyan lovag marad, mint amilyen most. A vitának JJ érkezése vet véget: hozza a hírt az imént látott bárról és a két halottról. Hotch már ott is van, a nyomozó nem örül neki, de aztán mégiscsak beengedi őket. A szétvert pultos kezei a pulthoz szögelve, a vendéget "CSAK" agyonverték. Szóval építőmunkások lehetnek a gyilkosok, Morgan-nek meg eszébe jut, hogy a négyes gyilkosság előtt egy épületfelújítás lett szétverve, lehet, hogy ott történt az az egy személy meggyilkolása, amit a vandalizmus és a négyes gyilkosság között hiányolt.
Prentiss már telefonál is, majd futás a szétvert házhoz, aminek tulaja és erősen várandós neje nem nagyon érti, mi ez az egész. Az egész ház szét lett verve a babaszobán kívül, a rongálás után hívták a kivitelezőt, de felszívódott. Bemennek a babaszobába, Morgan nézi az egyik falat, közli a tulajokkal, hogy ki kéne bontani. Kis meggyőzésre azok bele is mennek, Prentiss hívja is a helyszínelőket, naná, hogy az építési vállalkozó van befalazva a babaszobába. Morgan hívja Garciát, akivel először megbeszélik, hogy szent a béka, aztán Morgan kéri, hogy nyomozza le a kivitelezőt, aki meghalt, valamint az általa alkalmazott villanyszerelőt, kőművest és gipszkarton-szerelőt. Garcia meg is találta őket: három név, egyetlen lakcím, BINGO!
Száguld is a Csapat és a zsaruk, a sarkon érkezik a zakkant gyilkos kocsival, észreveszi őket, és megáll, messziről nézi, hogy ront be a hatóság a házba. Ahol elfogják a kopaszt, Hotch észleli, hogy van videófelvétel is a gyilkosságokról, a kopasz dicsekszik, hogy van több is. Morgan kérdi, ha van munkájuk és perspektívájuk mi a bánatért öltek embereket? Hát mert jó buli volt. Közben Prentiss és a nyomozó telefonon keresztül megszerzik a jelenlegi munkahely címét, ahová mennek is, és ahol a másik két gyilkos nyugisan sörözik a fal tövében kuporogva. Odakint a nyomozó mondja Hotch-nak, hogy a mesterlövész a helyén van, bent van a két gyilkos, nincs túszuk. Hotch azt mondja, oké, akkor most már biztos boldogul egyedül. Morgan nem hisz a szemének, hogy Hotch le akar lépni, Rossi mondja neki, hogy nincs itt már mit tennie a profilozóknak. És elindul ő is a kocsi felé, Emily utána. Morgan csak les, odabent meg a két gyilkos megbeszéli, hogy kimennek, és úgy csinálnak, mintha fegyver lenne náluk. Aztán megint az utcát látjuk: Prentiss, Rossi és Hotchner Nagyon Különleges FBI-Ügynökök gyalog távoznak a helyszínről, miközben vagy harminc rendőr tüzel a házra.
A Patterson Hood-tól a Heavy and Hanging szól, és miközben a kopasz gyilkost viszik be a rendőrségre, Morgan a Rómeó és Júliá-ból idéz: Szilaj gyönyörnek vége is szilaj. - These violent delights have violent ends. William Shakespeare
A terhes nő és a férje távozik a házukból, a két lelőtt gyilkos maradványait bezacskózzák, Rossi és Emily whiskey-vel meg Hotch-hoz az irodájába, Garcia Morgan üres asztalánál bosszankodik, Morgan pedig bekopog egy ajtón, amit a slafrokos Miss Barnes nyit ki, és azt mondja a nőnek, hogy csak beugrott szólni, hogy a nyomozás véget ért.
Facebook kommentek