Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Terápia 1x31 - Hétfő reggel 9 óra, Laura (7)

2012. december 04. 09:00 - Zsoofka

Laura a múlt héten itt.

Sokat gondolkodtam azon, hogy folytatódhat a Laura szál. A zöld kanapán? Vagy marad a plátói vonal? Laura megértette Dargay múlt heti tanmeséjét a tanárnős sztorin keresztül? Felfogta, hogy annak idején Imi bá csúnyán kihasználta? És, hogy Dargay nem akar II. Imre lenni? Hát nem vagyok én ebben egészen biztos.

Hétfő reggel van. Dargay ül a kertben és… és cigizik. Már volt róla szó Ágnesnél, hogy korábban is dohányzott, de leszokott... Úgy tűnik mégsem. Vagy inkább csak ezúton is lázad? Ez az embör tényleg kapuzárási pánikkal küzd. Tinikor 2.0.

1.jpg

Jön Laura, hát persze, hogy jön. De nem egyedül: egy tálca almássüti is elkíséri. (A süti emblematikus szerepet játszik az életében. Az anyja sütött neki mindig, ez jelentette számára a boldog gyerekkort. Aztán, amikor anyuka megbetegedett nem volt több frissen sült pite-illat, oda lettek a boldog békeidők.) És most a mi Lauránk sütött a jó doktor bácsinak almássütit. Mert itt olyan jó neki, mert tudja, hogy a pasi tudja, mit jelképez ez a süti… Én meg hányok. E szerint semmit nem értett meg a múlt heti dologból és/vagy leszarja. Bejelentés nélkül jött, de nem terápiára. Akarja a terapeutát. Hódítani jött. Ennyit a bevezetőben említett dilemmáról.

Benn remek a hangulat. Dargay kávét főz, naná, hogy Máté gépén. Laura sütivel kínálja. De kosarat kap: a pszichomókus épp léböjt-kúrát tart. A cigi az persze javallt ilyen esetben, na de sütike, azt már nem…. Laura szerepcserét ajánl, kéjes macskamozdulatokkal helyezkedik el a férfi foteljében.

2.jpg

Édesapa gyógyul, köszöni szépen, lassan megy haza a kórházból. Dargay próbál természetesen viselkedni. A feleségét, mint tudakozó-szolgálatot ajánlja, Judit majd segít Laura apjának háziápolót találni. (Működik a régi reflex - az asszony, majd mindent megold.) Mintha ez egy szintén kórházi dolgozó anesztesnek problémát jelentene… Laura, miután Judit neve így szóba került, bevallja, hogy előző héten találkozott a feleséggel. Most, hogy bejelentkezés nélkül jött, attól tartott meglátja a házaspárt valami házaspárosat csinálni és akkor… mi a fene lett volna akkor? Rájött volna, hogy ő csak egy betolakodó a házasságba? Imrebácsira is csak akkor mászott rá, amikor az Lilinénit otthon hagyta.

4.jpg

Újabb sütikínálás, újabb kosár. Laura enni kezd. Tovább fecseg. Szeretett volna semleges körülmények között dargayzni, de gyáva volt telefonálni, inkább jött, orvul. De mostmár szabad a vásár, mert a „terápiának annyi”. Szegény nem ismeri Ágnes 1. törvényét: ha valaki pszichológusa volt egy félbolond nőnek, az örök élet meg egy nap múlva is az lesz. Az első törvény folyománya: tilos dugni 2 hét múlva, 6 hónap múlva és 2 év múlva is. Aztán két bájcsevej között Laura rápirít a férfira: „Miért beszélsz még mindig úgy, mint egy pszichológus?” Nos, anyukám, jobb ha kezded megszokni ezt, mert ez az agykurkász-férjek mellékhatása. Ez otthon is olyan, mint itt, a szentélyben. Judit óta mi már tudjuk. Mindig is elemezni fog, okoskodni. Csak nem veszi észre, hogy porokba hullt a házassága. Esküszöm, ahogy haladunk előre egyre nagyobb idiótát csinálnak szegény karakterből. „Szeretném, ha úgy beszélnénk, mint két normális ember!”. Kac-kac. Én is szeretném.

A csaj búcsúsütinek szánja a pitét, de nem, Dargay még mindig ellenáll. Uncsi. Úgyis meg fogja kóstolni. Nem. Nem Laurára gondolok. Ennél tutyimutyibb.

3.jpg

Laura dícséri a férfi önfegyelmét – és talán itt már nem csak az almásra gondol. A férfi hárít: az emberek talán túlértékelik az önfegyelmet. Ő mindig a megfontolt típus volt, aki mindig megtervezte a következő lépését. Az utóbbi időben azonban nagyot fordult vele a világ, megtapasztalta a spontaneitás szépségeit és egy kicsit bele is szeretett.

Laura szerint a férfiban az elmúlt hónapokban bekövetkezett változás figyelemreméltó. Nocsak. A mai váltásunk elég hamar bekövetkezik és elég látványos: a kép szürkésre vált és mi ott termünk Laura és Dargay első ülésén. A végén még csak kiderül, miért jött el ez a nő terápiára. Az egy évvel ezelőtti Laura külseje észbontó: ondolált haj, szűk ruha, egy-két push up. Mint egy konnektorba nyúlt kurva. Dargay nagypapás-kockás ingben, szemüvegét rágcsálva ül vele szemben és hallgatja. Laura beszámol róla, hogy rendszeres pszichológus-járó, csak megunta ez előző terapeutáját, a pasija (Bálint) ajánlotta Dargayt és most jött szerencsét próbálni. Hogy mi a baja? Nos, az, hogy túl jó neki. Hódítani, az nagyon megy: valósággal megbolondítja a férfiakat (Na ezt mondjuk aláírom. A nőket is.). Aztán, ahogy a kapcsolat elindul a házasság irányába és mondjuk összeköltözik az aktuálissal, besokall és szándékosan lerombol maga körül mindent, nehogy végképp el kelljen köteleződni. Számára egy összeköltözéskor „mindennek vége van”. Vágyik a saját családra, ami neki nem adatott meg gyerekkorában, de mégis rombol, ha közeleg e boldog vég…. Ragadozó típus, ahogy jellemezte itt valaki frappánsan.

6.jpg7.jpg

Szándékosan választott férfi pszichológust – úgy gondolta a baján csak egy férfi segíthet. És szándékosan választotta Dargayt - tetszett neki a férfi rosszfiú- híre szakmai körökben. (Itt most a hangsúly a szakmai-n van, gondolom a lázadó módszereire utalnak.) Azért jött, hogy ez az okos, jó hírnevű pszichomókus elkápráztassa és ő lángra gyúljon… A férfi megoldja minden problémáját, minden rendbe jön és ő a karjaiba omlik. Én meg megint elmegyek hányni.

A múlt-Dargay elég rezignáltan reagál a múlt-Laurára, sőt talán egy kicsit bele is bóbiskol a mondókájába. Az akkori és a mostani páros is hajba kap: elaludt-e a jó terapeuta ezen érdekfeszítő nyavalygás hallatán. A kép vált. A mai Dargay ugyanúgy tagad, mint a múlté. A múlt-Laura vérmesen hápog: ő el szokta bűvölni a pasikat, ez meg itt nemhogy nem hullik a lábai elé, még el is alszik. Elrohan a terápiáról, fizetés nélkül. A múlt-Dargay próbálja visszaédesgetni, kéri jöjjön el a jövő héten is.

Vált a kép, ismét a jelenben vagyunk. És Dargay tömi az almáspitét. Bekajálja, pont, mint Laura báját. Mert a végén csak a nőnek lett igaza, csak elcsábította (ha egyelőre még csak plátói alapon is) a férfit és igen, az almáspite-bűnbe is belevitte. Mert Laura egy kígyó, neki nem lehet ellenállni. Nő=kígyó, férfi, alma, bűn megvan. Csak a fügefalevél hiányzik.

8.jpg

A maiLaura szerint a férfi rengeteg pozitív változáson ment át ez alatt az egy év alatt. Örömmel hallom, hogy legalább a páros egyik tagjának használt a terápia… Szóval az akkori begyepesedett pasi mára kivirult és egy spontán fiatalos (de útálom ezt a szót) férfi lett belőle. A maiLaura puncikája bizony attól lett nedves, hogy érezte, lassan megnyílik előtte a pszichológus-bácsi és lassan a kezébe adja a szívét. Pedig ő már az öreguras Dargayban is látott valamit, ott az első ülés alkalmából. És muszáj volt visszatérnie egy második, harmadik, sokadik terápiára (mert az nem lehet, hogy erre a pasira nem hatnak a bájai), míg a végén úgy tűnik, jókor volt jó helyen. A csábítást lassan siker koronázza. Na nem azért, mert annyira ellenállhatatlan a csábító, hanem mert az ismert okok (és itt nem az ügynökre gondolok) miatt a terapeuta házassága amúgy is válságban volt…. Mert egy elbaszott házassághoz mindig két fél kell és mert ha egy házasság a végét járja - sikerrel kopogtathat az a bizonyos harmadik és negyedik.

Dargay fején bárgyú mosoly, istenem, nem a fejével gondolkodik, az tuti. Nemsokára jön egy páciens, próbálja erőtlenül elküldeni a nőt. Romantikus zene, hosszú sóhajok. Épp csak nem kezdenek el egymás tenyeréből enni.

És a végén még egy párhuzam: Laura megtalálja a szobában Dargay családi fotói között apuka képét. A férfi rendkívüli módon hasonlít külsőre az apjára. Kiderül, hogy apuka nem pszichológus volt (én valahogy végig azt hittem), hanem szívsebész. Az viszont igaz, hogy egy nagyon fiatal páciensével lépett le az akkor 12 éves Andriska és édesanyja mellől. Laura meglepődve hallgatja a sztorit és – bár nem hiszem, hogy túlzottan meghatja – de nyilvánvalónak látja a hasonlóságot apuka tette és a Dargayban most zajló életérzések között. „Nem is annyira hasonlítasz az apádra”- mondja.

9.jpg

Aztán a férfi ismét figyelmezteti a nőt, ideje mennie. A búcsúzás egy érzelmes simogatásban merül ki.

WTF? Most ezzel a résszel bebizonyították nekünk, hogy Laura egy ragadozó típusú nő, aki végül tényleg megszerzi amit akar? Háááát nem a pszichológus-házasság egyben-maradása felé haladunk. És már "csak" egyszer jön Laura.

Címkék: terápia
114 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

judy7 2012.12.04. 13:44:31

@beacska: Igaza van subidubinak, meglátjuk mit mond a doki pénteken :)

De.. az, hogy a házasságuk megkopott, nehogymár csak Judit hibája legyen... Ezt a játékot ketten játsszák :)

beacska 2012.12.04. 14:00:03

@judy7: igen, én is ezt mondom. itt vhogy mindenki Andrásra keni szart. Judit meg a szegény, elnyomott, egyéniségét vesztett asszonyka...szerintem meg nem...én csak ezt próbálom néha a nagy András hullája feletti ugrálás közepette suttogni...de a borsó jut az eszembe...:((

Kekszemu 2012.12.04. 15:28:03

Még nem láttam a filmet, de olvasva a leírást és a kommenteket, vhogy más jut eszembe.
Szex.
Először is, vajon ha Laura lefeküdne Dargayval kielégítő lenne-e a szex. Szerintem nem. De vajon miért nem?!

Sajnáltuk szegény Laurát, az Imrével kialakult kapcsolat miatt, egészen addig míg ki nem derült, h ő maga mászott az ágyba.
Mert mit is keresett Laura, egy erős férfit, akibe kapaszkodhat, az h milyen áron az nem érdekelte.(Imre felesége)
Imrében szerintem kapott egy erős férfit és egy nagyon jó szexpartnert is. Ezért ő lett az etalon.
Minden későbbi kapcsolata ehhez lett mérve, vagy azért nem felelt meg a partner, m "gyenge" pl Bálint aki sírva kérdez a folytatásról, vagy m nem felel meg szexben pl a bárban felszedett pasi, vagy Máté kétperces.

Zsoofka 2012.12.04. 15:28:37

@beacska:
Nekem Andás ugyanaz a vén kecske maradta, aki az egy évvel ezelőtti szürke képeken, csak most egy olyan vén kecske, akinek ragyog az arca, mert közel a só.

beacska 2012.12.04. 15:41:57

@mokamini: :) nekem nem...:) nem hinném, hogy Laura a 35 évével sónak számítana. Nem sokkal fiatalabb a feleségénél...

subidubidu 2012.12.04. 15:44:37

@mokamini:
Nagyon frapppáns ez a vén kecske mondás.
De számomra ez a szexuális sóvárgásról szól.
Ahogy eddig olvastam, és Ágnes is mondta, Andrásnak szerelmi fantázia Laura. Nyilván egy egészséges férfinál hamar bejön a dolog testi oldala is, de az volt eddig a benyomásom, hogy nem ez az elsődleges. Persze lehet, hogy ez a rész, ha látom is, megváltoztatja a véleményemet, de én tényleg elragadtatást és nem sóvárgást vettem le eddig.
Azt meg el tudom képzelni, hogy egy ennyi idős férfi, meg még egy idősebb is, beleszerethet valakibe. Miért ne?

subidubidu 2012.12.04. 15:46:24

@Kekszemu:
Biztos, hogy olyan jó volt a szex Imrével? Az első alkalomra biztosan nem így emlékszik vissza.
Az biztos, hogy valamilyen volt. És lehet, hogy ahhoz viszonyít.
Vagy megtudjuk, vagy nem.

genevieve 2012.12.04. 15:51:42

@régi_vendég: szerintem is ez a sütievés dolog volt a szex része a kapcsolatuknak..ahogy ott ültek és majszolták a sütit a tenyerükből ...mondhatni intim aktus volt:-)

és azért ott találkozott vele laura mert magához nem hívhatta (a doki oda nem ment volna el), nyilvános helyen pedig nem történhetett volna meg ez az intim sütizgetés....mert laura nem elköszönni ment, hanem a tüzet tovább szítani...

genevieve 2012.12.04. 15:53:57

@Kekszemu: ebben csak az a furcsa, hogy imrével már korábban megtörtént az aktus mikor eljátszadoztak egymással "lolita" módra (akkor kellett volna egyébként elmondani a dolgot az apjának) ...ezek után egy 15 éves lány nem mondhatja, hogy eszébe sem jutott az, hogy ha éjszaka bemegy a férfihez a szobájába akkor az teljesen ártalmatlan dolog....

Kekszemu 2012.12.04. 15:54:32

@subidubidu:

Egy hónapig mindennap dugtak.
Ha olyan rossz lett volna, nem lett volna több alkalom.
Szerintem azért haragszik Imrere m egy hónap után otthagyta.

subidubidu 2012.12.04. 16:24:50

@Kekszemu:
Nem vagyok biztos abban, hogy nem a tehetetlenség vitte vissza az ágyába. Hogy hiszen ő tehet róla, ő csábította el a pasast, és nincs joga nem kielégíteni (gondoljunk a mosdós esetre). Fogalmam sincs. Gyerekként (mert egy 15 éves fejben még nem felnőtt) még hiszékenyebb az ember, és a felnőttre mint referenciaszemélyre tekint.
De lehet, hogy tévedek.

genevieve 2012.12.04. 16:28:21

@subidubidu: a mosdós esetnél mintha egy picit be lett volna "fenyitve" a pasi által...legalábbis nekem igy jött le...

subidubidu 2012.12.04. 16:42:10

@genevieve:

Nem véletlenül nem szabad nemi kapcsolatot létesíteni 16 év alatti gyerekkel. Ha vágyik is valamire, nem biztos, hogy valóban azt szeretné.

Másrészt ha belegondolok, én milyen jóhiszemű voltam 18 évesen ilyen téren... Föl nem merült bennem - érintetlen és szerelmet nem ismerő, későn érő lány voltam -hogy nem csak szállást kínál egy vendégszerető ismeretlen olasz. Nagy szerencsém, hogy nem erőszakoskodott. És persze én is tanultam az esetből, hogy van, aki nőnek néz.
Talán ezért vagyok elnézőbb a 15 éves Laurával.

subidubidu 2012.12.04. 16:42:54

@genevieve:

Igen, valószínűleg igazad van.

genevieve 2012.12.04. 16:50:06

@subidubidu: ezért irtam, hogy ő már akkor mikor bement a pasi szobájába este, szó szerint nem volt érintetlen...

genevieve 2012.12.04. 16:50:49

@subidubidu: persze ez nem azt jelenti, hogy a pasi nem hibás..sőt....

subidubidu 2012.12.04. 17:03:36

@genevieve:

Ez nekem valahogy kimaradt a leírásokból, hogy előtte erotikus játékokat játszottak kint Németországban(?). Ha jól értem, amit írsz.

subidubidu 2012.12.04. 17:04:37

@genevieve:

Na igen, azért a felnőtté a nagyobb felelősség. Sőt, ez esetben törvény szerint a teljes felelősség.

De most már Laura és András is bőven felnőtt. Lássuk, hova jutnak.

genevieve 2012.12.04. 17:20:14

@subidubidu: elmondása szerint itthon, magyarországon mikor a pasi kiköltözött hozzájuk veresre...kint, a hintaágyon

subidubidu 2012.12.04. 17:35:42

@genevieve:
Értem.
Nem olvastam elég figyelmesen, ksözönöm az infót. (Nem láttam még az összes részt, de igyekszem behozni, csak nehéz időben megoldani; napközben nem lehet a gyerkőcök mellett, este meg egyebek közt párkapcsolatot ápolok, nem akarok András/Judit sorsára jutni ;-)).

Kekszemu 2012.12.04. 17:41:00

@subidubidu: @genevieve:

Tapasztalatom szerint kétféle gyerek van, az egyik
- az öntudatos (aki három éves kora óta tudja h pl orvos akar lenni)
a másik
- az öntudatlan (aki mögött általában áll egy tudatos szülő, aki dönt helyette, vagy terelgeti)

Ha Laura a tipikus öntudatlan gyerek lett volna, a szexuális célozgatást vagy nem vette volna észre vagy nyomasztónak találta volna.

Egy intelligens, orvosit végzett személy, főleg aki pszichológiát is kimerítően tanult, képes az öngyógyításra, ugyanúgy mint a nagy átlag, tanulás nélkül is. Sérelem, feldolgozás, tapasztalatként leülepedés.

Szerintem Laurának pszichológushoz járni hobbi, sőt Dargayhoz járni küzdelem, élvezet, de legfőképpen szórakozás.

A kezdő beszélgetést végignézve, bennem még az is felsejlett, h ez az egész történet egy átverés, amit több pszichológusnál végiggyakorolt már. Dargay viszont a főpróba, h áttudja-e verni?!

Magyarországon a beleegyezési korhatár 14 év.

genevieve 2012.12.04. 17:43:06

@subidubidu: nézzétek meg együtt:-)))

azt hiszem a két héttel ezelőtti részben mesélte el...

Zsoofka 2012.12.04. 17:45:42

@genevieve:
Az uram szerint k. unalmas :)

genevieve 2012.12.04. 17:46:58

@Kekszemu: nekem ebből a részből az jött le amit mézescsók is leirt már, hogy laura ragadozó tipus, olyan akinek muszáj minden pasit meghódítani, az ujjai közé csavarni, és amikor ez megvolt ...úgymond révbe ért...akkor megunja és újabb áldozat után néz (a doki felesége nem is tévedett olyan nagyon mikor jellemezte ezt a tipust)...és kifejezetten azért akart pasi orvost magának mert nem terápiát akar igazán, hanem pasit....

genevieve 2012.12.04. 17:47:48

@mokamini: végül is 20 perc, krumplihámozás közben is meg lehet nézni:-)

genevieve 2012.12.04. 17:49:45

@mokamini: azuradnak meg te vagy az úrnője:-)

Zsoofka 2012.12.04. 17:54:39

@genevieve:
Ó, amúgy nagyon tetszik neki, hogy hogyvótozok. Pedig az elsőt alig mertem megmondani neki, féltem, hogy kinevet :)
Aztán meg fűnek-fának el akarta dicsekedni :)

Kekszemu 2012.12.04. 17:55:19

@genevieve:

köszi a cikket, egyébként én is a "hatásra" lennék kíváncsi, csak nem tudom lehet-e majd tudni róla számszerűsítve.

genevieve 2012.12.04. 17:55:53

@mokamini: helyes, dicsekedjen is:-)

megérdemled:-)

subidubidu 2012.12.04. 17:57:07

@mokamini:

Én mutattam neki, udvariasan végig is nézte, figyelmesen meghallgatta az áradozásomat, elmondta, mennyire örül, hogy jól érzem magam és hogy a sorozat hatására jobban értékelem őt.

Úgyhogy én szabad időmben boldogan merengek azon, hogy de jó, hogy ő még 18 év után is szerelmes szemekkel tud nézni rám, ő pedig lelkesen figyeli a Keselyűt, hogy milyen szuper tervet eszel ki a menekülésre.

genevieve 2012.12.04. 17:57:23

@Kekszemu: a lányom pszichológusnak tanul (másodéves) és már náluk is volt "tananyag" a film:-))

subidubidu 2012.12.04. 17:58:30

@genevieve:

Igen, én is azt gondolom, jogosan büszke Rád!

subidubidu 2012.12.04. 17:59:11

Bocs, a fenti mokamininek ment.

Zsoofka 2012.12.04. 18:01:21

@genevieve:
És mit gondol a lányod a filmről? kíváncsi vagyok!

@subidubidu:
@genevieve: köszönöm :)

genevieve 2012.12.04. 18:04:38

@mokamini: tetszik neki:-)

és szokta magyarázni a doki és páciensei reakcióit:-)

pl. mikor laura késett, meg a doki-páciens közötti vonzalom kezelése

mivel egyébként engem is érdekel a szpichológia (anyuka vágyainak kivetítése a gyerekére:-DDDD ) jól meg tudjuk tárgyalni...

ezen a régilaurán ő is kiakadt:-))

karinn 2012.12.04. 19:56:40

De jó kis blog, csak most találtam rá.:-)

Nem tudom, hogy vagytok vele, de nekem a Terápia (főként a múlt hét óta) kezd hiteltelenné válni. Persze, csak egy sorozat, de valahogy eddig el ezt tudtam feledni, mikor néztem, most meg tényleg csak egy fordulatosnak szánt sorozatot látok. Pont emiatt a Laurás vonal miatt. Mi volt ez a múlt hétfői, hogy András bevallja érzelmeit, majd átmegy tegezésbe? Próbáltam azt feltételezni, hogy biztos ez az előre megfontolt szándéka volt, hogy még jobban szembesítse Laurát, és tulajdonképpen mellé csüccsenve is terápiáztatja tovább.. de a mostani rész után nincs kétségem, hogy ő sem tudja mit akar, csak elsodródik ott unalmában.
Na meg ez a visszaemlékezés az első alkalomra.. Ha Laura ennyire sikeres - többek között - a munkájában, ami ugye nem butikos nő, hanem aneszteziológus, hogy viselkedhet ennyire hülye k*rvásan? Elvileg betegekkel foglalkozik, tanulhatott az egyetemen pszichológiát.. Az emberek szerintem nagy részt azonosulnak a foglalkozásukkal, ő meg ha kilép a kórházból beöltözik pritivumennek és mindenhol játssza a dacos hülyepitsát? Azért a sorozat első részében értelmesebbnek tűnt (laza éjszakája ide vagy oda), egy év alatt nem változhatott ennyit!

Andrással kapcsolatban meg nagyon egyetértek, hogy pont olyan, mint volt, csak közelebb van a sóhoz.:-)

Lapos Elemer 2012.12.04. 20:04:33

ijeszto mennyire mas kontextusban latom a dolgokat, es az meg ijesztobb, hogy meg tud gyozni a hogyvolt, hogy (nem) ugy volt. Mindig ez van amiota csak olvasom a Terapia hogyvoltot szoval most megprobalom leirni, hogy latom. biztos borzaszto szubjektiv lesz:
Laurat manipulativnak mondanam, a noiessegevel manipulal, ez a fegyvere. a ragadozo szo azert nem tetszik, mert nyilvanvaloan, hogy o is egy csaladra vagyik, egy meleg feszekre (persze, lehet erre mondani, hogy mindenki, de egy ragadozoknak tenyleg csak a hoditas a fontos. Laurabol nem erzem ezt, legfeljebb a multLaurabol, de ezert is szep, hogy a multlaura szajaba adtak pont a harmonia sovargos szavakat is.) Tetszik az a resz amikor a doki "elbobiskol". Pont arrol beszelt Laura, hogy kepzeli el a tokeletes otthon, csaladot, a doki erre becsukja a szemet, es utana jon a vad, hogy alszik. szerintem tenyleg nem aludt, neki is tetszett ez az alomkep, mintha szeretett volna belesimulni, hazavinni, na de nem Laurat, csak az alomkepet. (btw Dargay egy csoppet sem tunt boldogabbnak egy evvel ezelott, mikor meg elvileg rendben volt a hazassaga, sot, talan tenyleg olyan, mint egy halott) Laura valoban azert vonzodott Imrehez is mert o tudott apas apa lenni, ezert tetszik a doki is neki, mert ot is jo csaladfonek kepzeli. Azt mondja, felt, hogy csaladkent latja majd meg Dargayekat, szerintem, mert, nem csak, hogy kinos szitut szult volna a doki reakcioja, hanem meglatja, mint csaladfo, talan megjobban megtetszik neki. Laura egyebkent sem tudja felcimkezni a mostani erzeseit a doki irant, az meg egy szep ongol lett volna. A bizonytalansagara utal, hogy nem hivta el randira sem a dokit. A doki meg szetcsuszott, meg dohanyzik is, jelezven a krizist. Hasonlo az inge mint egy hete Laurae, ugyanolyan hippis. (szvsz borzalmasan all neki, foleg az elso snittben, amikor Laura ele siet - kicsit homarosan) Az almaspite metafora meg ugyanaz mint a kave Matenal, csak ez a Laura kontextusaban. Laura nem csak egyszeuen csak egy csabito, egyenesen felkavaro Dargay szamara. En nem erzem azt, hogy o rajongana a dokiert, es pont ez a pont az, amin Agiek elcsusznak, hogy egy megszokott szerelmi szalat tudna kezelni a doki, egy felkavaroan kacer novel, aki folyton probalja kimozditani a holtpontrol, meg mar nem olyan egyszeru. En nem latom ezt szerelemnek egyikojuk reszerol sem. Van vonzodas, meg izzas a levegoben, es hasonlo alomkepek, kotodes is persze, meg talan szeretet is (ez inkabb Dargay reszerol erzem) ami jo alap igy egyutt, de a szineszek jol visszaadjak, hogy ez megsem az. vagyis hat AZ!:)

Zsoofka 2012.12.04. 20:08:24

@Lapos Elemer:
A doki-bóbiskolásos gondolataid nagyon tetszenek! Tök jó, hogy ennyi féle képpen lehet ezt látni. Jó, hogy leírtad!

@karinn:
Üdv a klubban! :)

genevieve 2012.12.04. 20:22:07

@karinn: hát igen, nagy vita volt itt arról, hogy a doki csak elrettentésnek szánta a melléülést, aztán most kiderült, hogy nagyon nem:-))

nagyon is rá akar mászni laurára:-)))

karinn 2012.12.04. 20:35:31

@mokamini: Köszi!:)

@genevieve: Egyébként a rész megnézése után mi is arra következtettünk, hogy bedobta ezt a dolgot "hátha" alapon, és b tervnek volt ott, hogy megmarad a jóságos pszichológus szerepében.
Tulajdonképp az volt a legárulkodóbb, mikor leteszi a kezét, amire Laura még jobban elretten, ő meg közvetlen ez után szólal meg elsőként tegeződve, hogy "Szeretné ha megérintenélek?" Pedig enélkül is hatásos lett volna a terv.. ha ez az lett volna.

Majd ha lesz időm visszaolvasom a régi postokat és kommenteket!:)

genevieve 2012.12.04. 20:38:34

@karinn: nekem még mindig az a határozott érzésem, hogy a doki nem blöffölt:-)

elbeszélgetnék a forgatókönyv írókkal:-)))

genevieve 2012.12.04. 20:41:11

@mokamini: ha vége a terápiának elkezdem visszaolvasni a szülfeli hogyvoltjaidat:-))

genevieve 2012.12.04. 20:42:36

most nézem ismét mátét, tényleg idegesítő ahogy a doki állandóan visszakérdez:-)

Susie201 2012.12.04. 20:43:30

Azt hiszem ezt a részt újra meg kell néznem, figyelmesebben, hogy teljesen felfogjam, megemésszem. A hogyvoltot elolvasva kissé megdöbbentem, még első nézésre se volt hányinger érzésem egyszer sem.:) Andrást sem látom tutyimutyinak.:)
Nekem ez a találkozó már a befejezést vetítette elő András és Laura kapcsolatában,úgy érzem ezzel mindketten tisztában voltak. Laura nem mert máshol találkozni, ebből nekem az derül ki, hogy ő nem egy ragadozó, akinek többen látjátok őt. Sokkal inkább egy sérült, bizonytalan ember. Érzi és tudja, hogy valami nincs rendben vele - ezért jár terapeutához - de igazából nem tudja megmagyarázni mi az. Én végig éreztem benne egy fajta feszültséget.
Amikor azt mondja Andrásnak, hogy nem is hasonlít annyira az apjára, nekem az már a búcsú előszele volt.
Jó volt a visszatekintés a múltba, bár én Laura külsejét (borzalmas volt az a bodorított haj) túlzónak éreztem.
Leginkább azért volt fontos a flashback, mert láthattuk, hogy András mennyire más volt. Laura jót tett neki, ha valóban miatta nyílt meg, akkor ez még segíthet helyre hozni az otthoni dolgokat.

genevieve 2012.12.04. 20:46:33

@Susie201: tényleg furcsa, hogy ahányan vagyunk, annyiféleképpen látjuk a történéseket:-)

laura(szerintem) végig évődött, flörtölt a dokival és ezt, igy nyilvános helyen nem tudta volna megtenni..

Susie201 2012.12.04. 21:02:20

@genevieve:
Szerintem Laura minden férfival így viselkedik, neki ez lételeme. Sokan mondanák erre, hogy ízig vérig nő, nekem idegen ez a viselkedés, ugyanakkor kicsit irigylem is.:)))
Egy ilyennek teljesen mindegy hol van, ugyanezt a bájolgást bárhol megejti.
Én inkább a bizonytalanságot éreztem benne végig, leginkább magában nem biztos. És amikor közli, hogy András nem hasonlít az apjára annyira, azzal egyúttal kimondja a tényt, hogy köztük semmi nem lehet.
András pedig bármennyire is romantikus érzéseket táplál a nő iránt, (mert fiatal, gyönyörű, sérült és táplálja az egóját) nem tudja levetni terapeuta énjét, ezért kérdez vissza folyton és legfőképp ezért nem közeledik a nőhöz.
De tényleg nagyon érdekes, hogy mennyire másképp látjuk.:)

genevieve 2012.12.04. 21:04:27

spojler...

huhha, micsoda változáson ment át máté, látszólag

türkizkékbe hajló fényes öltöny, lila ing, lilacsíkos nyakkendő...nagyon csini:-)))

beacska 2012.12.04. 21:05:42

@Susie201: nem mind...én veled értek egyet ;)

genevieve 2012.12.04. 21:07:17

@Susie201: akkor sokan vagyunk bajban, ha ilyen az izzig-vérig nő:-)

meglátjuk mi lesz jövőhéten:-)

genevieve 2012.12.04. 21:12:19

azért az meredek, hogy mekkora felelőssége van egy pszichiáternek a pácienseivel kapcsolatban......

Susie201 2012.12.04. 21:13:39

@genevieve:
Nem vagyunk bajban! Nekem legalábbis lesújtó a véleményem az olyan pasikról, akiknek az ilyen mórikáló nők jönnek be.:)))) Bááár, Laura szerintem még a kevésbé elvetemültebb fajtából való.

genevieve 2012.12.04. 21:15:15

spojler....

máté most azt játssza a fiával, amit vele az apja...

a doki meg rémülten hallgatja...

genevieve 2012.12.04. 21:16:10

@Susie201: ezek szerint a dokiról sincs jó véleményed:-)

genevieve 2012.12.04. 21:19:28

spojler...

érdekes teológiai kérdéseket feszegetnek most..

kiváncsi lennék ennek a résznek az izraeli változatára:-)

genevieve 2012.12.04. 21:21:45

spojler

atyaég, de jó most ez a két színész!!!

genevieve 2012.12.04. 21:23:20

spojler...

a doki érzi, hogy mátéval nagy a baj.....

beacska 2012.12.04. 21:24:53

@genevieve: nem volt ilyen rész. Máté az adaptálásnál "kitalált" szereplő. Azt hiszem egy terrorista volt a megfelelője.

genevieve 2012.12.04. 21:27:49

@beacska: inkább adaptált személy,a magyar valósághoz... de szerintem mint izraeli vadászpilóta aki lebombázott arab falvakat, biztosan felmerült a hit kérdése...

Zsoofka 2012.12.04. 21:31:39

@genevieve:
Sosem fogom tudni bebizonyítani, hogy már kész volt a hv, mielőtt ezt a kommentedet elolvastam volna :)

genevieve 2012.12.04. 21:34:17

@genevieve: bocsánat, nem birok magammal ilyenkor:-)
meg szinte mindent elolvastam a neten a terápiáról még mielőtt elkezdődött volna:-)

de szerintem senki nem kételkedik benned:-)

Zsoofka 2012.12.04. 21:40:46

@genevieve:
Nehogy már bocsánatot kérj! Nagyon vicces!

genevieve 2012.12.04. 21:46:34

@mokamini: akkor holnap jót nevetünk:-))

subidubidu 2012.12.04. 21:59:34

@genevieve:

Nem pszichológus András? Ugyan dokizzátok, de a pszichiáter, az más kategória, az orvos. A pszichológus meg nem. Ami nem azt jelenti, hogy nincs felelőssége, persze.

genevieve 2012.12.04. 22:03:10

@subidubidu: csak magunk között dokizzuk:-) főleg én, igy egyszerűbb leírni:-))

tudom, hogy a pszichológus nem orvos:-)

Zsoofka 2012.12.04. 22:03:36

@subidubidu:
de, de igazad van. már írtunk erről az elején sokat. tudom, hogy pszicho, meg nem doki, de valahogy nagyon dokis és így könnyebb írni. kicsit túl sokszor kell leírni a nevét, meg a pszi... izét így egyszerűbb. az én pongyolaságom bocs, ha zavaró. :)

genevieve 2012.12.04. 22:14:53

@mokamini: nem vagyunk skizók, ugye?:-D

genevieve 2012.12.04. 22:15:42

egyébként most döbbentem rá, hogy jövőhéten vége a sorozatnak:-(

utána meg itt a karácsony, lesz mivel elfoglalnunk magunkat:-)

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2012.12.04. 22:28:52

@Kekszemu: akkor ha a lányod egyezik bele ennyi idősen, rendben van????? Mert részemről a farkát tépem le annak - többek között - aki hozzányúlna, csak mert a kis hülye ennyi idősen beleegyezett...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2012.12.04. 22:35:12

@genevieve: Máténak volt egy-két jó meglátása...

genevieve 2012.12.04. 22:37:24

@kekecke: na igen, már bennem is felmerült olykor, hogy azt mondjam: igen, basszameg tényleg úgy érzem:-))

subidubidu 2012.12.04. 23:01:57

@Susie201:

Nagyon egy húron pendülünk. Most meg tudtam nézni ezt a részt, és ellentétben azzal az érzéssel, amit a hogyvolt sugall, én sem érzem ellenszenvesnek Laurát. Sokkal inkább Veled értek egyet: bizonytalan magában és ösztönösen évődő, kacér.
Most már úgy látom, Andrásnak ÉS neki is jót tett ez az év. András életre kelt (valóban nagyon öreguras volt), Laura pedig sokkal sokkal szerethetőbb, természetesebb lett.
Én nem látom extrém mórikálósnak a mostani Laurát. A játékos, évődő stílus pedig éppenséggel lehet vonzó. Én inkább úgy látom, mint egy kislányt, aki próbálgatja a vonzerejét, de tart is attól, hogy túl messzire mehet. Ahogy Imrével is történt.

genevieve 2012.12.04. 23:04:24

@subidubidu: nem a mostani laura az extrém mórikálós, hanem a régi:-)

a mostani már óvatosan lépked előre:-)

subidubidu 2012.12.04. 23:18:39

@genevieve:
Akkor igaz. A régi borzalmas volt, akinek ez a stílus hosszabb távon bejön, azt én sem értem (egy éjszakára nyilván mindegy lehet, ha valakinek csak az ágyjelenet a lényeg).

subidubidu 2012.12.04. 23:26:11

@kekecke:

Mélyen egyet tudok érteni Veled.
A gond az, ha egy hasonlóan éretlen gyerek az, aki ráveszi a másikat az aktusra.
Felnőtt esetében egyértelmű, hogy ki a hunyó.

Kekszemu 2012.12.04. 23:52:03

@kekecke:

Ha a lanyod ismeri a hozzáállásod, nem fogsz tudni róla.

Kekszemu 2012.12.05. 00:02:00

@subidubidu:
Nekem az utolsó jelenet volt beszédes, amikor megtudja h D.A apja lelépett, Látra így egy olyan férfivel került szembe, aki tudatosan nem akarja az apja hibáját elkövetni, mondjuk így meg nagyobb a kihívás.
Megnézve a részt fura volt a pasi viselkedése reakciója, mintha erőlködve, saját magát győzködve akarna közelebb kerülni a nőhöz.

subidubidu 2012.12.05. 00:22:30

@Kekszemu:
Hát, nem is tudom, most már nem nézem meg újra. Az biztos, hogy ezek tudatában már érthetőbb a drámai felvezetése a vonzalmának Ágnesnél (hogy rossz döntés és sztereotípia, mégsem érdekli).

Nekem nem az az általános benyomásom Lauráról és a viselkedéséről, mint Neked, de lehet, hogy igazad van.

Meglátjuk, mit mond erről András (ha mond valamit), és mi lesz az utolsó Laura-féle részben.

Az azért nekem fura volna, ha egy nő szórakozásból fizetne ki hetente x ezer Ft-ot, csak hogy orránál fogva vezessen és magába bolondítson valakit, és utána diadalmas kacajjal eltűnjön. Persze nagy az isten állatkertje...

davi_dov 2012.12.05. 01:47:30

Én a végét teljesen máshogy értelmezem, mint a többség.
Laura ugyanis az a tipusú vad akit le kell vadászni, ő maga sohasem fog kezdeményezni. Felkínálja magát mint célpontot, de a vadásznak kell őt "kilőni".
Emlékezzünk Mátéra, akit szintén úgy szerzett meg, hogy rámosolygott, évődött, majd elköszönt és így Máténak kellett utána szólnia.
Ebből fakad az összes pasi-otthagyása is, hiszen köztudott, hogy az összeköltözéssel a pasik el is kényelmesednek és már nem a nő meghódítása a céljuk - márpedig Laurának csak ez számít.
Viszont - visszatérve az aktuális részre - Dargay nem vadász. Laura nem fogja felhívni és elhívni randira, azt Dargaynak kellene megtenni, eljön hozzá a szokott időben, de hogy ebből több legyen az Dargayn állna.
A legvégén amikor egymás mellett tesznek-vesznek a konyhában Laurán érezhető a várakozás: "Na csinálj már valamit!". Amikor a fényképek nézegetésekor egymásra néznek szintén a pasinak kellene "megindulnia". Laura utolsó mondata szerintem azt jelenti: "Nem hasonlítasz apádra, aki képes volt megszerezni magának a fiatal nőt, csalódtam benned." és ezért nem lesz közöttük semmi komolyabb, mert a nő már elérte a célját és behálózta a férfit, viszont Dargay megfigyelő, kiváró tipus, akivel megtörténnek az események nem ő mozgatja azokat, emiatt túl kevés Laurának és így unalmas is.

subidubidu 2012.12.05. 07:45:52

@davi_dov:

Igen, ez egy nagyon jó megfigyelés. A nő - jó esetben - finoman fölhívja magára a figyelmet, de a férfitől várja, hogy lépjen. Végül is klasszikus felállás. Tényleg érezhető egyfajta várakozás, és a visszafogottság a férfi részéről.

Egy hét múlva okosabbak leszünk, vagy legalábbis megtudjuk, a forgatókönyv írói milyen verziót részesítenek előnyben. Lehet, hogy egy olyant, ami itt el sem hangzott?

Zsoofka 2012.12.05. 08:16:04

@subidubidu:
Igen, "A nő - jó esetben - finoman fölhívja magára a figyelmet, de a férfitől várja, hogy lépjen." Csak hogy Laurát még csak véletlenül sem érheti az a vád, hogy FINOMAN tette ezt. És itt nem csak az egy évvel ezelőtti Lauára gondolok.... Nekem visszataszító a viselkedés, nyomulása.

subidubidu 2012.12.05. 08:21:02

@mokamini:

Na jó, én se így csináltam, mikor a férjemmmel ismerkedtem (főleg mert foglalt voltam, ha úgy vesszük, ő csapott le a másik kezéről, és nem elsőre). :-D De nem is lenne ekkora a nézettsége a mi sztorinknak. :-P

genevieve 2012.12.05. 10:18:05

@davi_dov: nekem ez a jelent úgy jött le, hogy nem hasonlítasz az apádra, nem vagy gaz csábító...nyugi, hagyd magad elcsábúlni és minden rendben lesz...

Alterra 2012.12.05. 13:14:17

Én nem értettem ezt a részt. Mi az, hogy ez már nem terápia és mi az, hogy a doki ezt ilyen lazán fogadja és semmit nem szól rá? Hiszen ez teljesen ellentmond az előző rész végének.
Adott helyen és időben találkoznak, akkor ez terápia. Ha meg mást akarnak akkor keressenek más helyet és időpontot és talán nem ártana némi átmenet (szünet?) a két fázis között.
Sose gondoltam, h egy Mácsai által alakított figura ennyire ellenszenves lesz. :-)
(Bár láttam már kegyetlen intézeti tanárt is alakítani tőle.)
Mikor előjött a múlt, azt hittem elromlott a tévénk. :-) Aztán ott volt régi -Laura sokkoló látványnak.
Én pont ettől a résztől éreztem, h ragadozó, hogy talán nem is akart terápiát, hogy csak bosszantotta a doki érdektelensége, csábította a kihívás. (Olyan valakit nem nagy kunszt elcsábítani, aki eleve érdeklődik.)

Alterra 2012.12.05. 13:16:05

Lehet h pszichológusunk két szék közt a pad alá esik?

Alterra 2012.12.05. 13:17:01

Vicces, h Dargay az előző heti Laurához öltözött, ezt nem is vettem észre, köszi.

genevieve 2012.12.05. 14:13:06

@Alter E: akkor neked is ideteszem:-)

""Furcsa egy szerzet ez a Laura.
SPOILER
Végre kiderült, miért jár terápiára, illetve volt erre némi magyarázat a tegnapi részben, az 1. alkalomra való visszatekintéskor. Mégse értem. Öt éve jár terápiába 29 éves kora óta, 3 évet lehúzott egy női terapeutánál. Mert "minden jó, de mégsem". Ahogy egy stabil kapcsolatba kerülne, megunja, ha jól értem, pedig már családot kellene alapítania, mint mondja, 34 évesen. Mi itt a baj? Ez azért láthatólag nem kínozza túlságosan, de a rengeteg hasonszőrű ismerősömet sem... Nem értem továbbra sem, 29 évesen mi vitte az első terápiájába, és ebbe is.
Ráadásul amiket mond. Már az első alkalommal el akart varázsolódni és varázsolni, ehelyett egy fásult pasi fogadta ugye, aki leszarta, már bocsánat. Ennek a nőnek minden pillanata magáról szól, hatásvadász pillangó, és ha elérte a hatást, a varázst, már semmi nem kell. Az illúziói vonzzák, azokba szerelmes, saját magába. Magát tömjénezi, mit is tett a terapeutával, "kinyitotta", meg ilyenek, nekem ez annyira azért nem jön át, fene tudja.
Nem szimpatikus Laura jelenleg nekem, lehet ezért kritizálom, Dargay meg igen, és kár érte, ha ennek bedől. :-)"

vasszűz 2012.12.05. 23:54:49

@davi_dov: ahogy egymás mellett tettek-vettek a konyhában, nekem inkább az "otthonra" rímelt (akár egy házaspár).

Nekem ez a rész kifejezetten unalmas volt, semmi nem akar kisülni ebből a szálból.

"Imrebácsira is csak akkor mászott rá, amikor az Lilinénit otthon hagyta."

Ez meg egy ritka gusztustalan mondat.

davi_dov 2012.12.06. 00:27:45

@vasszűz: Amig a konyhában csak nézegették egymást addig nekem is inkább otthonosnak tűnt, de aztán Laura hátralépett és Dargay felé fordulva megállt. Ez a (test)helyzet minden hálivúdi forgatókönyvben azt jelenti, hogy a pasi is odafordul, majd jöhet a csók. És Laurának a szerelemről, hódításról alkotott elképzelése eléggé "leányregényesnek" tűnik. Csakhogy Dargay abszolute nem hozza a tőle elvárt kliséket, ami már úgy tűnik bosszantja Laurát.
Valamint például az is, hogy a búcsuzáskor sem mondott semmi D, hogy "majd felhívlak", "örülök, hogy itt voltál, folytathatnánk máshol" stb.
Az ilyen Laura tipusú nőknél ezek férfiasság próbák, amiken D többször is megbukott...

subidubidu 2012.12.06. 09:46:23

@davi_dov:

Igen, András nem csapta le a magas labdákat, Laura pedig egyre egyértelműbben nyomult. Az a simogatás, mikor nem és nem reagált a testbeszédre a férfi, világosan kifejezi a szándékait.
Az apukával való összehasonlítás is provokáció "Te nem mered megtenni".
Sérülés meg gyerekkori traumák ide vagy oda, ez már rég nem fair. A pasas kiadta magát neki, de Laura látja, hogy nem kezdeményez, nem akarja átlépni a határt. Azt is ki akarja sajtolni belőle.
Nem a nő és a férfi viszonylat miatt, hanem emberileg tisztességtelen így viselkedni.

beacska 2012.12.06. 10:30:42

@subidubidu: hát igen. nekem sem a "szánalmas" szó jutott eszembe Andrásról a hétfői adás alatt...

subidubidu 2012.12.06. 11:19:08

@beacska:
Hanem? :-)
Mert én sajnáltam, és szomorúnak is láttam. Mint aki észrevette, mit akar Laura, és ő is szeretné, de nem akarja, nem szabad (ezek szerint az apja miatt sem, bár lehet, hogy ott anyuka nem segített be a megingásába azzal, hogy borított).
Nehéz helyzetben volt, és összességében, bármennyire is hibás a házassága megromlásában, azért sajnálom, hogy így alakulnak a dolgai.

davi_dov 2012.12.06. 14:10:21

@subidubidu: Talán ha valami semleges helyen találkoznának, mert a szentélyben biztosan nem történik ennél több.

subidubidu 2012.12.06. 14:34:43

@davi_dov:
Én is erre tippelek. Meg arra, hogy koppanni fog András.
Pár nap és okosabbak leszünk.
süti beállítások módosítása