Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Minden lében két kanál 1x05 - Vezércsel (Powerswitch)

2010. július 29. 07:32 - Gabba

Pisztoly dördül, de nincs ok aggodalomra: csak Dannyt és Brettet indítják egymás elleni vízisí versenyben valahol a Cote d’Azuron. A motorcsónakok száguldanak, a nézők integetnek, a tajtékok permeteznek. Sízőink elhúznak az öbölben horgonyzó Black Rock előtt, ám lordunk egyszer csak észrevesz valamit a vízben. Odaúszik és barátja segítségével a csónakba emelik egy fiatal lány holttestét. Mégis van ok aggodalomra. Főcím.

A hullaházhoz szőke hajzuhatagos csaj érkezik, akit egy testes egyén, Blanchard felügyelő felkér a holttest azonosítására. Közben hőseinkkel beszélget az esetről, és hamar nyilvánvalóvá válnak az eltérő vélemények: a rendőrség szerint egyszerű baleset történt, de a fiúk másképp látják. A lányon nem vízálló karóra volt és paróka a fején, ilyen kiegészítőkkel senki nem megy önszántából úszni. A nagydarab szerv azonban ragaszkodik a baleseti tényálladékhoz, ráadásul begyűjti barátaink útlevelét is a nyomozás hivatalos lezárásáig. Eddigre a szőke is befejezte az azonosítást, és hőseink vigasztaló társaságában elhagyja az épületet. Nyílik az ajtó és Fulton bíró óvatoskodik be rajta. Kiderül, hogy a felügyelő az ő megbízására ragaszkodott a baleseti verzióhoz, remélve, hogy ezzel sikerül felpiszkálni a két kanál hiúságát és ily módon rávenni őket a rejtély felderítésére. Hát ez bejött.

Danny és Brett a mólón beszélget a szőkével, akit Pekoe Rayne-nek hívnak és az áldozat, Julie Blake jó barátja volt: táncosnőként dolgoztak egy mulatóban. Julie csupa vidámság volt, ráadásul korábban több úszóversenyt is nyert, a szőke szerint tehát kizárt dolog, hogy baleset vagy öngyilkosság miatt fulladt volna vízbe. Amíg Brett hazakíséri Pekoe-t, addig Danny szétnéz a kérdéses mulatóban. Nyomozónak kiadva magát kutatni kezd az áldozat öltözőjében, és a fiókban talál egy fényképet, amin Julie látható egy idősödő fazon társaságában. Ez utóbbiban Danny egy régi üzleti partnerét, Lanning Koestlert ismeri fel.

Brett és Pekoe érkezik a csaj lakásához, ahol egy bajszos betörő (BB) szórja szét a cuccokat. Egy albumból éppen kikapja az egyik fényképet, amikor rányitják az ajtót. Gyors pofonváltás után a raboló fellöki Brettet és kimenekül a lakásból. Egy fehér Ford Musztángba pattan és bár a sportos lord még felugrik a kocsi oldalára, az első kanyarban kénytelen elengedni az ajtót és BB elhajt. „Cselből hagytam futni” – közli Brett a lánnyal a lakásba visszatérve. Pekoe elmondása szerint az albumban nem bélyeggyűjtemény található, hanem a megboldogult Julie abban tartotta korábbi pasijainak fényképeit. Szép hobby ez is. Felfedezik, hogy egy kép hiányzik, de Pekoe nem tudja, kit ábrázolhatott. Felidézi azonban, hogy Julie előző nap nem volt táncpróbán, mert autót bérelt, hogy elmenjen valahová. Irány a rent-a-car.

Az autókölcsönzőnél kiderül, hogy Julie tönkretette a bérelt kocsit, ezért trélert kellett érte küldeni. Brették indulnak a helyszínre. Az út menti benzinkútnál szendergő kutast felébresztve megtudják, hogy Julie valóban járt arra előző nap. A jómunkásember azért emlékszik rá, mert Szőke Ciklonként majdnem magával vitte a kútoszlopot, és megmutatja a mellékutat, amerre a lány továbbhajtott. Az úton végighaladva Brették elérnek egy böszme nagy házhoz, amelynek futballpályányi nappalijában különféle trópusi madarak zajonganak a kalitkákban, embert viszont nem látni. „Tarzan házon kívül van, Jane meg shoppingol” – konstatálja a vicces lord. Végszóra belép egy pápaszemes fazon, akiről kiderül, hogy Crane a neve és ő Mr. Koestler titkára, aki nemcsak ismert üzletember, hanem szenvedélyes ornitológus is. Főnöke jelenleg tárgyal, ezért a látogatóktól kis türelmet kér. Belép a kertből Mrs. Koestler is nyikorgó kosárral ölében, és amíg a ház urára várnak, itallal kínálja a vendégeket.

Ugrunk az emeletre, ahol a két businessman, Koestler és Wilde tárgyal, és közben felidézik, hogy pár évvel korábban milyen kölcsönösen előnyös üzletet kötöttek egymással. A kitűnő memóriájáról ismert Koestler szerint Houstonban, Wilde viszont Dallasra emlékszik. (Nem mindegy? – kérdezzük, és milyen igazunk van. Amúgy meg, ha a közelben takarmánysiló volt, akkor Dallas, ha rakétasiló, akkor Houston.) Levonulnak a földszintre, ahol Danny és Brett úgy tesz, mint akik nem ismerik egymást, majd a lord négyszemközti meghallgatást kér Koestlertől. Bedobja a „Julie Blake” nevű bombát, de az csak pukkan. Koestler ugyanis a „nincs titkom a feleségem előtt” elcsépelt szlogenre hivatkozva a nejét is odahívja és így közli a meglepett angollal: három évvel azelőtt viszonya volt Julie-val, aki nemrégiben nála járt, hogy megzsarolja. Azt viszont nem tudta, hogy a lány meghalt, és a hírtől eléggé kiakad. Eközben Pekoe és Danny a kertben sétálgat, amikor a szőke a garázs körül tevékenykedő sofőrben felismeri a Julie lakásán járt BB-t. A jelenet végén Brett és Pekoe távozik, Danny viszont marad, mert üzleti ügyben a texasi könyvelőjével kell beszélnie, és Crane szerint a kapcsolásra öt-hat órát kell várni. (Az 1990 után született olvasók most azt mondják, hogy lehet ilyen marhaságot kitalálni – nekik a hv után kötelező meghallgatni Kern András Halló, Belváros! c. klasszikusát a korabeli telefonálási /v/iszonyokról.)

Váltunk a Koestler házaspárra, akik Crane-nel hármasban meglehetősen feszült beszélgetést folytatnak. Koestler ugyanis a nőt és a titkárt vádolja azzal, hogy eltették Julie-t láb alól. Crane az asszony biztatására azonban egy maflással lecsendesíti az idősödő amorózót és közli vele: inkább azzal foglalkozzon, hogy pontosan tudjon minden adatot. Nem szó szerinti idézet: „Wilde-dal Dallasban találkoztatok a Ewing-ranchon, te gyökér, és ha még egy ilyen hibát elkövetsz, akkor te is a tenger fenekén végzed!” Mivan?

Leszáll az éj, halk árnyak osonnak a házban és a ház körül: az első Dannyé, a második Bretté. Behatolnak a földszinti dolgozószobába, és amíg Danny az üzleti könyveket lapozgatja, Brett egy könyvtári katalógushoz hasonló kimutatást néz át: Koestler üzleti partnereinek listáját. Minden egyes embernél fel van tüntetve a hobbija, családi háttere, a találkozók időpontja és helyszíne. A sarokban álló, a Dharma Kezdeményezés technikai berendezéséből származó monitoron pedig egy oktatófilm megy, de szereplője nem dr. Marvin Candle, hanem Lanning Koestler: milyenek a gesztusai, hogyan jár, ül, beszél. Ráadásul Danny szerint a könyvelésből az derül ki, hogy folyik a Koestler-cégek részvényeinek áttranszferálása olyan vállalatokba, ahol a zasszony a tulajdonos. Ez így együtt bizony arra utal, hogy a cégbirodalom feje már alulról szagolja az ibolyát. Valszeg erre jött rá Julie, és ezért tették el láb alól. De akkor kivel tárgyaltak ők?

A fiúk éppen távoznak a szobából, amikor az emeletről Crane jelenti, hogy bejött a texasi hívás. Brett csendben kioson a házból az autóban várakozó Pekoe-hoz, akit időközben a hátulról odalopakodó BB már elkapott, és stukkerrel fenyegetőzve mindkettőjüket bezárja egy használaton kívüli műhelybe. Danny eközben lerendezi a telefonhívást, majd keményen kiállva közli Crane-nel és Koestlernével (huvazz, ötös alliteráció!), hogy rájött a turpisságra. A nő szerint férje természetes halált halt majd’ egy éve, és mivel mindent egymaga irányított, a cégbirodalom összeomlását csak úgy kerülhették el, ha találnak egy helyettest. Az ál-Koestler egy sokadrangú színész, akit csak erre a szerepre szerződtettek jó pénzért. A színészbe Danny bele is vágja az ideget azzal, hogy ezek után rá már biztos nem lesz szüksége a bandának. A szónoklat közben azonban nem veszi észre a hátulról csendben érkező BB-t, aki lecsapja, mint a taxiórát és bezárja Brett és Pekoe mellé. Az ál-Koestlernek a banda felajánlja a békés távozást, és átadnak neki egy slusszkulcsot.

Magához térve Danielünk egyből a kiszabadulás módozatán kezd agyalni. Egy ottfelejtett benzineskanna révén sikerül is felgyújtania a tömörfa ajtót, de még mielőtt kijuthatnának, az ajtó nyílik és hátulról lökdösve az ál-Koestlert tuszkolja be BB. Rabjaink kitörnek a tömlöcből, a bajszost leütik és beugranak a slusszkulcshoz tartozó Jaguárba. (Jó, hogy pl. nem Moszkvicsba, mert a Moszkvicsslusszkulcsot sokkal nehezebb lenne kimondani.) Danny vezet, de az első kanyar után rá kell jönnie, hogy a fék nem működik. Száguldanak lefelé az éjszakai szerpentinen, kanyar jön kanyar után, a kerekek csikorognak, a nézőkről csurog a verejték az izgalomtól, de végül Dannynek valahogy sikerül megállítania az autót. Kis szépséghibája a dolognak, hogy az első kerekek egy szakadék felett lógnak és az ajtók nem nyílnak. Ráadásul hátulról BB érkezik a Ford Musztánggal (ez a csávó mindent hátulról szeret csinálni?), és dodzsem üzemmódban próbálja a Jaguárt lelökni a szakadékba. A nézők már alsóneműt váltanának, de ekkor Dannynek sikerül kibújnia a tetőnyíláson, és átugorva a másik autóra kiüti az üldözőt.

Ezek után mindenkire ráfér egy kis szíverősítő: Pekoe táncműsora végén hőseink a mulatóban pezsgőt bontanak, szerző otthon Unicumot. Megérkezik a nagydarab Blanchard felügyelő is és megköszönve a fiúk segítségét, visszaadja az útlevelüket. A sikeres akció végén playboyaink korai diszkózenére lejtett leírhatatlan táncmozgással lazítanak Pekoe és barátnője társaságában, így az este későbbi fejleményeit nem nehéz kitalálni...

10 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Is 2010.07.29. 08:32:57

Ó, igen! Ebben volt egy olyan poén, amire máig - nagyjából :) - emlékszem. Amikor Brett és Danny est körbenéz a házban, és be akarnak jutni valami szobába, valamelyikük (talán Danny?) elővesz egy kulcsot, mire a másik megkérdi:
- Ezt meg hogy csináltad?
- Megfigyelés, tervezés, kivitelezés (vagy valami ilyesmi...)
- Elloptad a kulcsot!
- Pontosan.
:D

Terézágyú 2010.07.29. 08:48:05

"Ford Musztáng"

Bár oszlopos tagja vagyok az 'Írjunk mindent magyarul' Társaságnak, de ezt, mint autómárkát, írjuk továbbra is Mustangnak... a ló persze az musztáng...

"(Jó, hogy pl. nem Moszkvicsba, mert a Moszkvicsslusszkulcsot sokkal nehezebb lenne kimondani.)"

Tyíííí, ez már kicsit sok... ezt majd töröld ki a végleges verzióból, amikor ezek megjelennek könyvben.

Terézágyú 2010.07.29. 08:49:54

Mellesleg érdekes, hogy ez az ötödik rész, de már legalább három esetben az volt kulcsmomentum, hogy valaki nem az, akinek látszik, hanem egy színész, akit felbérelnek erre...

Gabba 2010.07.29. 20:31:45

@Terézágyú: az autómárkákat eredeti helyesírással írom, ez az egy, ami annyira csodaautónak számított nálunk anno, hogy szerintem elbírja a magyaros átírást.

Moszkvicssluszkulcs: hv írás közben időnként elkap a "furor poeticus", és ilyeneket eredményez :)

"amikor ezek megjelennek könyvben": tudsz egy jó kiadót?

"legalább három esetben az volt kulcsmomentum, hogy valaki nem az, akinek látszik, hanem egy színész"
kapaszkodj meg: mind a 24 részben színészeket kértek fel szerepek eljátszására ;)

Terézágyú 2010.07.30. 09:35:24

@Gabba:
"az autómárkákat eredeti helyesírással írom, ez az egy, ami annyira csodaautónak számított nálunk anno, hogy szerintem elbírja a magyaros átírást."

Érdekes érv... :) De nem áll meg. Még akkor se ha ez a kocsi benne volt a piroshátú autóskártyában... :)

"Moszkvicssluszkulcs: hv írás közben időnként elkap a "furor poeticus", és ilyeneket eredményez :)"

Tudom, azért szóltam :)

"tudsz egy jó kiadót?"
Aztat sajnos nem :-/

"legalább három esetben az volt kulcsmomentum, hogy valaki nem az, akinek látszik, hanem egy színész"
kapaszkodj meg: mind a 24 részben színészeket kértek fel szerepek eljátszására ;) "

Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy maga a történet erről szól: "a cégbirodalom összeomlását csak úgy kerülhették el, ha találnak egy helyettest. Az ál-Koestler egy sokadrangú színész, akit csak erre a szerepre szerződtettek jó pénzért."

Ugye a korábbiban arról volt szó, hogy az örökös valóban örökös-e vagy csak egy színész (de aztán kiderült, hogy a lány nem az, akinek mondja magát), egy másikban meg maga a lord adja ki magát színésznek, aki szívesen eljátszaná a lordot...

W.Jack. 2013.06.17. 22:24:54

@Gabba: Szerintem teljesen helyén való a furor poeticus, ettől (is) olyan nagyon jók a hv-jaid.

Tetszik, hogy itt is volt Rejtőre való utalás, ezen pedig simán felnevettem: " Amúgy meg, ha a közelben takarmánysiló volt, akkor Dallas, ha rakétasiló, akkor Houston.) "

Majd (újra)kiderült, hogy filmileg nem vagyok eléggé képzett, mert dr. Marvin Candle-re rá kellett keresnem :)

Gabba 2013.06.18. 07:32:48

@nughop: Rejtő nálam non plus ultra, kb. 10 éves korom óta.

Marvin Candle, hát igen, akkoriban ment a Lost, az egyetlen sorozat a West Wing óta, aminek tűkön ülve vártam a soronkövetkező epizódját. Ez amúgy egy lostos hv, mert a Black Rock nevű vitorlás is ott szerepelt.

Gabba 2013.06.23. 23:16:11

@nughop: köszi, nagyon jók, amúgy hol van ez a játékmúzeum?

W.Jack. 2013.06.24. 06:14:11

@Gabba: Igazán nincs mit :) Keszthelyen a sétálóutca környékén van nagyjából egy kupacban több kis érdekes magánkézben levő múzeum, köztük a Játékmúzeum is:) Rengeteg játék van (állítólag 10.000 körül, én órákat el tudtam volna ott tölteni, de nagyon hiányoltam egy tárlatvezetést, vagy Gabbahumorral (esetleg valami hasonlóval:)) íródott ismeretterjesztő anyagot, mert nekem nem minden játék mondott vmit, de jó volt hallgatni 30-as, 40-es társaságokat, amint mesélték egymásnak vagy a gyerekeiknek, hogy "Ilyenem volt nekem és, és ez akkor hatalmas slágerjáték volt, és úgy működött, hogy...."

Hasonlóképpen szórakoztató volt az ugyanezen környéken levő Történelmi Panoptikum, a Giccsmúzeum, a Reneszánsz Erotikus Panoptikum (ez utóbbiban nem hiányoltam a tárlatvezetést, nagyjából képben sikerült lennem:))
süti beállítások módosítása