Orange County, California, forgalomleső helikopterből jelentik a rádióban, hogy mi újság az utakon. Egy családi házban Norman köti a nyakkendőjét, szőke felesége mellé lép, és azt mondja, nem késhet a saját partijáról, ő most elindul, Norman menjen utána, ha elkészült. Még fikázza egy kört a férje kisautós nyakkendőjét, aztán távozik. Norman kis ecsettel leporol pár kisautót a polcon. Aztán az ajándékdobozt beteszi a terepjárójába, zakóját vállfára akasztja, és elindul. Egy szőke nő egy Mercedes-ből rádudál, majd megelőzi, a következő lámpánál Norman mellé gurul, és jelez, hogy eressze le az ablakot. A nő épp telefonál, majd mikor észreveszi, leereszti az ablakot, mond neki valamit, és elhajt. Norman lefagyva bámul kifelé a kocsiból, biztos el lett küldve a vérbe. Norman gyorsít, előzget, és az anyósülésen heverő dobozra pillantgat. A zene kezd félelmetes lenni, ahogy kocsijával a Mercedes mellé ér, ennek nem lesz jó vége. És tényleg nem, mert Norman egy puskát tart a kezében, és lő. A Mercedes a szélső sávba sodródik, nekiütközik valami tereptárgynak (talán hordó vagy tartály), megemelkedik, repül a magasba, majd feje tetejére fordulva landol.
Norman Mona Lisa-s mosollyal nyugtázza az eredményt, és szól az A well respected man a The Kinks-től, beszarás. A partin aztán a neje csak les, hogy micsoda partiarc lett hites ura: a vendégekkel parolál, tósztot mond, este pedig látszólag elégedetten fekszenek az ágyban egymás mellett, és a nő kérdi, mi ütött bele ma este. (Ha tudnád, anyukám.) Aztán, mikor a nő már alszik, a férfi ránéz. Majd az ágyon ül, felveszi a köntösét, és kimegy a szobából. Egy Sasha-feliratú ajtóhoz lép. Majd egy Britney-feliratúhoz. Aztán egy Jenny-feliratú elé lép, de megfordul. A garázsban a puska csövét fűrészeli, és felidézi a pillanatot, mikor rálőtt a Mercedes-re. Anyám, mi lesz itt?! Főcím és idézet Hotchtól: Minden normális embert nyilván elkap a vágy időnként, hogy a markába köpjön, felvonja a fekete lobogót, és elkezdje átvagdosni mások torkát. - Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats. H. L. Mencken
A gép már a levegőben, Jordan beszél: 10 napja lőttek rá a 91-es úton a Mercedes-re, a nő túlélte, de deréktól lefelé megbénult. A második és harmadik áldozat viszont a helyszínen meghalt. A lövöldöző - akit a sajtó Országúti Harcosnak nevez - kocsija minden alkalommal másmilyen. Az első nő szerint az elkövető egy normális kinézetű, középkorú, fehér férfire emlékszik, terepjáróban. A helyi rendőrség azért csak most szólt, mert nem gondolták, hogy összefüggenek az esetek az eltérő járművek miatt, és az első esetnél más fegyver volt, mint a két másodiknál. Ám Rossi szerint ugyanaz, csak az első után le lett fűrészelve a puska csöve, ezért kicsit másmilyen a töltény, mint az elsőnél. Ez bizony egy sorozatgyilkos. Aki durvul. Nehéz lesz elkapni. Hotch azt mondja, hogy a profilt ki kell majd adni a nyilvánosságnak, mert valaki ismeri ezt az embert. Jordan azt mondja, hogy ja, és én fogom ezt velük közölni. Hotch meglepve néz rá.
A rendőrségi garázsban Salinas nyomozónő fogadja őket. Vérprofin összeszedett mindent, ami kellhet: itt vannak az összetört kocsik az utolsó szilánkig, megszervezve a bejelentővonal, a sajtótájékoztató. A megye összes luxusautós szőke nője és azok hozzátartozói be vannak rezelve, úgyhogy ha a nyomozáshoz tengeralattjáró kell, az is meglesz egykettőre.
Prentiss, Morgan és Hotch nézik a kocsikat, Morgan egy fehértáblára ír (mindjárt jön House és a botjával kiüti a kezéből a filctollat). Prentiss szerint az első támadás nem volt kitervelve, hiszen az még fényes nappal, nagy forgalomban történt, a második és a harmadik viszont már este, és eltérő kocsikkal. Tehát akkor a terepjáró a gyilkos saját kocsija. De ha csak spontán támadás volt az első, mit keresett a puska a kocsiban? Itt az ideje, hogy feltegyünk pár kérdést az első áldozatnak. Akit a kamasz fia őriz a kórházban. Emily kiviszi a szobából a srácot, aki sírva okolja magát: az anyja azért volt kocsiban, mert ő valami disznóságot csinált a suliban. Odabent Hotch kérdezgeti a nőt, aki csak foszlányokra emlékszik. Felidézi, hogy a pasas elé vágott a dudálás után, aztán mikor lehúzta az ablakot, nem hagyta, hogy a férfi elmondja, amit akar, csak ráförmedt, hogy "Mi van, most lelkizni akarsz, mint valami liba? Úgy vezetsz, mint egy öregasszony!" Nem is mondott volna neki semmit, ha a férfi nem néz ki olyan normálisnak, meg dudálni sem szokott, mert sose lehet tudni, ugyebár. Hotch beküldi hozzá a fiát, mondja neki, hogy jól vigyáz az anyjára, Emily-nek meg, hogy a nő egy beszólásnak köszönheti a bénulást. Reid eközben Salinas-nak magyarázza, hogy amikor ennyire típusosak az áldozatok, akkor azok az elkövető számára fontos személyt szimbolizálnak. Tekintve, hogy a nők és a támadó is középkorú, valószínűleg a jelenlegi- vagy exfeleségével, barátnőjével van problémája. És nem, nem lenne megoldás a problémás személyt megölnie, mert az csak bűnbak a gyilkos saját hibáiban, és a bűnbaknak élnie kell, hogy lehessen tovább hibáztatni. Reid a térképet bámulja, nocsak, sok útépítési munka jele van rajta. Viszi is a térképet a csapathoz a garázsba, és megmutatja nekik, hogy az útépítések miatt sok a sávterelés, útszűkület. Ez alkalmas arra, hogy újra és újra konfliktusba kerülhessen a gyilkos más autósokkal. Feltehetően újra és újra csinálja, aztán, ha középkorú szőke nő jön drága kocsival, már lövi is le.
A gyilkosság olyan neki, mint a drog, és mint a függők, ő is az első esetnél érzett eufóriát hajszolja, de hiába. Akárhogy igyekszik tökéletes tervet és fegyvert alkotni, nem tudja ugyanúgy újraélni az első élményt, ezért nem fogja abbahagyni, soha. (Közben látjuk Norman-t ahogy a fegyverrel bíbelődik, fúr-farag, végül a kocsijába beülve próbálgatja, hogyan tud fél kézzel biztosan lőni. És mosolyog.) Rossi, Hotch és Salinas megy az utolsó támadáshoz közeli útszűkülethez, és az ott szolgáló pacáktól megtudják, hogy a gyilkosság estéjén egy kretén tényleg itt körözött: szabadnapos top gun-nak volt öltözve, de úgy vezetett, mint egy buta tyúk, és amikor hirtelen fékezett, az anyósülés elé nyúlt, mintha valakit meg akarna védeni a műszerfal lefejelésétől. Pedig egyedül volt a kocsiban. Hotch szörnyű gyanúra ébred: a gyilkosnak nemcsak neje, de gyerekei is vannak, és ha így kezd elszakadni a valóságtól, hogy bőrdzsekiben és foncsoros napszemüvegben vadászik éjszaka, akkor hamarosan teljesen el akarja tüntetni a valóságot, szóval, ha nem sietünk, ez a fazon ki fogja irtani a családját. A csapat már mondja is a profilt a helyi erőknek: a középkorú pasas férfi-identitás zavarában szenved, de nem emiatt öl, hanem mert valami olyan trauma érte, ami normálisból sorozatgyilkossá fordította át. A férfi a magánéletében elveszítettnek érzi férfi-, férj- és apaszerepét, ami lehet igaz, is, meg nem is. Útonállónak képzeli magát, ez az élete központja jelenleg, és előbb hal meg, semmint hogy feladná. Három részből áll a stratégia: először is minden kék színű terepjárót fel kell kutatni a Reid által belőtt területen belül. Másodszor saját embereket kell állítani az érintett útszűkületekhez. Harmadszor pedig a profilt nyilvánosságra kell hozni. Hiper-szuper irodaházban Norman ül a tip-top asztalánál, szendvicset eszik, és bevillan neki egy autóbaleset. Ekkor egy fiatal kolléganője megáll mellette, és kéri, hogy intézzen el valamit. Aztán egy férfi érkezik, valami jelentést keres rajta, Norman elkezdi túrni a fiókját, közben a férfi szidja a külsejét, a korát, a munkáját - vagy nem is, csak Norman képzeli, mert valójában azt mondja neki, hogy együtt érez vele.
Így aztán Norman elengedi a fegyvert, amit a fiókban szorongatott az elmúlt tíz másodpercben, balhéra várva. Végül odaadja a jelentést a pasasnak, aki lelép. Eztán viszont a TV-re lesz figyelmes, ahol Jordan mondja, hogy kit keres a rendőrség és az FBI, 2-3 kollégája állva nézi a TV-t, és Norman azt hiszi, hogy a kollégái TUDJÁK, ezért olyan szövegeket hallucinál a szájukba, ami arról szól, hogy tudjuk, mit tettél. Majd megint az egyik baleset villan be neki. Aztán kapja a motyóját, és sietve távozik. A kocsijában a kormányt veri, és azt ismételgeti, hogy Ők tették ezt velem, mikor megáll mellette egy autó, és kiszól belőle két férfi, hogy jól van-e, majd Norman úgy látja, hogy elkezdenek nevetni. Norman viszont másutt hagyta a humorérzékét, fogja a puskát, a lehúzott ablakra támasztja, és hatszor lő rá a döbbent, és egyáltalán nem nevető férfiakra. Kicsivel később már Hotch, Morgan, Rossi és Salinas a lezárt környéken van, a szemtanúk a kék terepjárót látták, benne a nyakkendős gyilkossal. Az időpont után számolva rájönnek, hogy valószínűleg látta a TV-ben a sajtótájékoztatót. Tekintve, hogy a profil szerint a gyilkos egyébként szabálykövető, nem jöhetett 10 mérföldnél messzebbről. De ha egy öltönyös férfi keresünk ebben a napszakban, akkor nem otthonról jött, hanem a munkahelyéről, szóval itt az ideje, hogy Morgan felhívja Garcia-t.
Meg is kérdi tőle, hogy elő tudja-e varázsolni a helyszín 10 mérföldes körzetének térképét. Garcia azt mondja, hogy Morgan két szép szeméért akár áramtalanítani is képes az egész várost, és Morgan hisz neki. De egyelőre csak azt kéri, hogy az ebből a körzetből beérkezett bejelentővonali hívásokat szűrje ki és egyeztesse Reid-del és Prentiss-szel. Hotch-hoz Jordan érkezik, hangosan kérdőre vonja Hotch-ot, aki csitítja, de Jordan-t csak az érdekli, hogy két embert azért ölt meg a gyilkos, mert mondott valamit. Hotch azt mondj neki, hogy ez olykor előfordul, most döntsön, hogy tud-e így dolgozni. Jordan tud hát, és már következik is az újabb sajtótájékoztató, ahol elmondja, hogy a gyanúsított az előző híradás után a környékbeli munkahelyéről sietve és engedély nélkül távozott, aki ráismer, telefonáljon. És kéri, hogy ha ezt most látja, ne bántson senkit, adja fel magát. Ezt Norman már otthon nézi, majd a nappaliba megy, ahol közli a feleségével, hogy ő az Országúti Harcos. A felesége bólint, és bevallja, hogy ő meg a Zodiákus Gyilkos. Nevetve feláll a kanapéról, az érkező két kamaszlányuknak mondja, hogy az apjuk a gyilkos, a lányok még nevetni sem bírnak rajta. A rendőrségen Reid a bejelentővonalon kap egy hívást, már mennek is Norman munkahelyére, ahol a korábban látott főnöke beszél: Norman Hill a cég útiköltség-térítéseit tartja nyilván, hozzáférése van az egész gépjárműparkhoz. Az első közleményben említett családi tragédia miatt jutott eszébe, hogy talán ő az: Norman a kislányával, volt, defektet kapott a kocsi, és amíg Norman a kerékcserével bíbelődött, Jenny kiszaladt az útra, és elgázolta egy autó. Ez 6 hónapja volt. A felesége, Vanessa is a cégnél dolgozik, de most nincs bent, mert nemrég előléptették, így kivett pár hét szabit. (Ez hogyan függ össze, fel nem foghatom.)
Norman a konyhába megy, és szól a családnak, hogy mindenki üljön a kocsiba. Nem akarnak, de rájuk kiált, így mind mennek. Mit mennek, száguldanak! Vanessa kiabál vele, hogy lassítson, a lányok hátul sírva kérik, hogy álljon meg. Norman-nek esze ágában sincs lassítani, el akar tűnni gyorsan. Egy járőrautó ered a nyomukba, Salinas kap is egy telefont, hogy helyzet van, Hotch hívja Morgan-éket, akik közelebb vannak, és emlékezteti, hogy Norman most talán az utolsó ámokfutását hajtja végre. Vanessa közben kérdi Norman-től, hogy mit akar most. Hát, azt, amit már régebben kellett volna, elmenni abból a házból, rendbe hozni a dolgokat. (Közben Morgan Reid navigálásával vezeti a kocsit. Erő szerint Ész csinálhatná kicsit jobban is, Emily némán kapaszkodik az anyósülésen.) Norman azt mondja, hogy érzi, hogy Vanessa őt hibáztatja, látja abból, ahogyan ránéz. De Vanessa nem érti, és csak azt akarja, hogy a férje megálljon. Aki előveszi a puskát, és háromszor kilő az ablakon a járőrre. Vanessa és a lányok nem értik az egészet, Norman azt mondja, hogy ő mondta nekik, hogy ő a gyilkos, és Vanessa szemére veti, hogy tovább lépett, hogy elfelejtette Jenny-t, de a nő tagadja, hisz ő is sír minden nap a kislány után. Mögöttük egyre több a szirénázó kocsi. Rossi a Hill-ház bejárati ajtaján kiabál be, Vanessa-t szólítja, de nincs válasz, Jordan szerint talán keresett egy biztonságos helyet. Hotch viszont észreveszi a nő kocsiját a felhajtón, ezért inkább a ház mögé indul. A kocsiban Vanessa kiabál Norman-nel, hogy igenis az ő hibája, hogy Jenny meghalt. Norman meg azt, hogy fogja be. Hotch és Rossi belép a hátsó ajtón a házba. Nézik a kisautókat a polcon, van köztük igazán értékes darab is. Morgan kéri Reid-et, hogy szóljon rádión a helyieknek, hogy mindjárt odaérnek ők is, ha esetleg megállítják az autót, engedjék, hogy ők vezessék a tárgyalást. Rossiék a nappalihoz érnek, Jordan az arca elé tartja a kezét, jön Salinas is, a sort Hotch zárja, és javasolja, hogy váljanak ketté. Miközben a rendőrautók üldözik Norman terepjáróját, Hotch benyit Britney szobájába, benéz, be se lép, csak becsukja az ajtót. Jordan Sasha-éba pillant, és visszacsukja az ajtót. A kocsiban a lányok zokognak a hátsó ülésen, Vanessa azt kiabálja, hogy Norman hagyta meghalni Jenny-t. Egy járőrautó belerohan a terepjáróba, ami felborulva csúszik az út közepére. Rossi és Salinas belép a hálószobába, az ágy sarkán mintha valami véres holmi heverne, Rossi előveszi a telefonját és tárcsáz. A felborult kocsiban Norman véres fejjel és ruhában pislog a véres Vanessa-ra, aki azt mondja, ő a hibás. Norman kikászálódik, mindenki fegyvert fog rá, Morgan leteszi a telefont, kiabálva rohan közelebb, Norman sírva tápászkodik fel, és kiabálja, hogy a családja a kocsiban van, Morgan meg azt, hogy nincsenek ott, ŐK MÁR NINCSENEK. Nézzen be a kocsiba, nincs ott senki, nem is voltak.
Norman zokogni kezd, hogy mit tett, mit tett a családjával, mert eszébe jut, ahogy lelőtte a felébredő feleségét, aztán a két alvó lányát, majd Jenny nevét megsimította a szobaajtón, é a földre rogyott sírva. Morgan megbilincseli, és azt mondja, hogy kerít neki valami segítséget. Jordan kirohan a Hill-házból, a fűre térdel, Rossi jön utána.
Jordan kérdi, hogy miatta ölte-e meg Norman a családját. Rossi azt mondja, ne butáskodjon, már halottak voltak, mikor a csapat megkapta az ügyet. Tudtuk, hogy Norman képes bántani a családját, csak azt nem tudtuk, hogy már meg is tette. Jordan sír, egyáltalán nem biztos abban, hogy képes ezt a munkát csinálni. Rossié a záró idézet: Nincs még egy olyan tragédia az életben, mint egy gyermek halála. A dolgok sosem jönnek úgy rendbe megint, mint azelőtt. - There's no tragedy in life like the death of a child. Things never get back to the way they were. Dwight D. Eisenhower
Csapat érkezik Quantico-ba, JJ és a pici Henry várja őket. Befut Garcia is, Hotch meg letolja JJ-t, amiért nem otthon ül a bébivel. De JJ azért jött, hogy mosolyt hozzon a csúnya komor falak közé, és tényleg: Morgan a kezébe veszi a kislegényt, és közli, hogy íme, egy baba, aki mosolyog Derek Morgan-re. De Garcia és Emily szerint ez csak szél. Morgan megkaparintja a cumisüveget és etetni kezdi a babát.
JJ odasúgja Hotch-nak, hogy jé, hiszen te mosolyogsz, Hotch azt mondja: Szél....hiányzol.
Facebook kommentek