Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Maffiózók 6x11 - Likviditási gondok (Cold Stones)

2008. március 19. 11:13 - WUTM

Mai műsorunkból megtudhatja, mit tegyen semmirekellő, elkényeztetett gyermekével, hogyan reagáljon, ha egy kollégájáról kiderül, hogy meleg, illetve kapcsoljuk Párizst. Tartsanak ma is velünk!

Hehe, AJ-t kirúgták a videokölcsönzőből, de már vagy három hete, Carmela épp ordibál vele, mikor Tony hazaér. Ő csak azt nem érti, hogy sikerült ezt elérnie a gyereknek, oda egy majom is pont megfelelő aggyal rendelkezik. AJ azzal védekezik, hogy azért adta el a promóciós anyagokat a bolt tiltása ellenére, mert 1. környezetet véd, 2. kellett a pénz az 1000 dolláros számla kiegyenlítésére, amit naponta elpezsgőzgetnek a haverokkal. Okos húzás, fiam, ettől aztán nem kapnak majd agyvérzést az ősök, mi? Hát de. Még felemlegeti a barátját, akit Tonyék amúgy is rühellnek, erre aztán Carm elviharzik, a teljesen ostoba kölök meg rögtön az anyja ellen fordul, és panaszkodik rá Tonynak. Egy szerencséje van a gyereknek, hogy az apja valamiért mégis szereti, és nem veri agyon ott helyben. Szegény Carm még az ágyban is csak agyal, na persze Tony ennél egyszerűbb lény, és békésen horkolgat mellette, amíg az asszony fel nem kelti, hogy beszéljék át a gyerek ügyét. Tony épp hogy magához tér, már jön is be a szobába a lánygyermek, és közli, akkor ő most megyek a pasijával Californiába. Igen, azzal a fickóval, akire az előző részben teljesen kiakadt. Hát, valamit jól elrontottak itt a szülők, az biztos.


Tony a másik családját kicsit jobban kezeli, bár ott a „szomszédos kölyökkel” van baj: Phil bepróbálkozik Tonynál egy kicsit a raktáráruházban, ahova épp a megbeszélést szervezték (így nem lehet őket lehallgatni, ugye). A helyettes főnök próbálgatja a szárnyait, keresi a határokat, hiszen most 15 évig Johnny Sack tuti nem jön vissza a nyakára. Aztán megint reggel van (kicsit lazán kezelik a napszakokat a sorozatban), és Tony a szokásos köntösben szokása szerint a History channelt nézi, amikor jön Carm, és kikönyörgi, hadd menjen Roze-zal Párizsba. Tony igent mond, aztán boldogan mutatja a tv-t, mutatják Párizs! Épp a nácik vonulnak be a diadalív alatt, a franciák zokognak, de sebaj.

Vito egy bevásárlóközpont kávézójában becserkészi Tonyt, aki rendesen meglepődik, és nem nagyon akarja bevenni, hogy Vito csak a vérnyomásgyógyszer mellékhatása miatt engedte más férfiak nyelvét meg miegymását a szájába. Hát nem kérdezte meg orvosát/gyógyszerészét??? Az viszont már nagyon is érdekli Tonyt, amikor Vito felajánlja, hogy Atlantic City-be helyezné át habtestét, és onnan küldené a pénzt rendszeresen, az úgyis megengedőbb közösség. A többiek a Bada Bingben viszont húzzák a szájukat, Paulie kifejezetten morcos, amiért még szóba állnak Vitóval, és Silvio sem tapsol örömében.


Carm egy kicsit izgul az út miatt, Tonynak sikerül megnyugtatnia egy pénztárcával, tele pénzzel. Legközelebb én is ilyen pénztárcát kérek. Vito és kicsiny családja a Rockefeller Centernél ebédel, a gyerekek megesküsznek, hogy senkinek mondják el, apjuk egy kém. Aztán elmennek korcsolyázni, Vito meg már a következő gyereket tervezi az asszonnyal, igazi családi idill. Este azért a motelből persze a bajszos tűzoltót hívja, de az nem kíváncsi rá, miután Vito egy „ciao” nélkül otthagyta.

Vitónak egy szupermarketben találkája van valakivel, akiről nem tudom, kicsoda is pontosan a bandán belül, de majd T.A. visszajáró kommentelőnk megmondja. Egy biztos: nagyon nem akar fizikai kontaktusba kerülni Vitóval, mármint se kézfogás, se semmi. De azért Vito pénzét elfogadja kölcsönbe, mert már börtön fenyegeti az elmaradt gyerektartás miatt. Közben Phil Tonynál fenyegetőzik, hogy ha megtudja, hogy Vito a városban van, és Tony tud róla, akkor… ezt sose tudjuk meg már, Tony otthagyja, elég idegesen.

A nőcik már Párizsban vannak, és kezdődik az „ahogy az amcsik elképzelik a franciákat” miniepizód. Igen, itt lehet dohányozni az étteremben, igen, olyan szép dallamos ez a francia nyelv, igen, egy francia franciául válaszol akkor is, ha te angolul beszélsz hozzá. Csodálkozom, hogy az Eiffel-tornyot még nem mutatták, az mindenhonnan látszik, nem? Carmelának könnybe lábad a szeme már az útikönyv olvasásától, és itt jegyezném meg, hogy az egész út alatt úgy is marad. Aztán igen, kicsit eltévednek, Ro elveszti az egyik kesztyűjét, mint én múlt héten az enyémet Nempárizsban, ez tényleg igen bosszantó tud lenni, átérzem a helyzetet. Már éppen kezdenék rosszul érezni magukat, amikor is körülnéznek egy kicsit, és meglátják a körülöttük lévő szépséget, és minden rendbe jön, Carmela pedig sírósan néz.


Nem tudom, hogy a fordítás kiheréli-e Silvio gyöngyszemét, álljon itt eredeti nyelven, mit mond a fickónak, aki a Bada tábláját mossa: Make sure you clean that shit off her tit! Imádom ezt az embert. Tony időközben döntött, nem tud több fronton harcolni Phillel, a Vito-problémának meg kell szűnnie. Mondjuk Carlo által. Azért látszik Tonyn, hogy nem örül a kényszermegoldásnak, de mivel remek vezető, néha tudnia kell áldozatokat hozni. Aztán egy felesbe és egy sztriptíztáncos látványába menekül, de azért lehallgatja Carm üzenetét is.

Phil hálójában még mindig Vito a téma, az asszony szégyelli magát a család előtt, a pap előtt, a közösség előtt, mi lesz így. Phil meg csak sóhajtozik. Eközben Párizsban a nők megnéznek egy tipikus francia templomot: pap mesél a gyerekseregnek, restaurátor restaurál, mindenhol csodálatos művészettörténeti mérföldkövek, nem csoda hát, hogy míg Ro gyertyát gyújt és imádkozik, Carm sírósan néz.

Jézus, Tonynak vezetés közben szívrohama van! Aztán meg röhögni kezd. Ja, hogy az nem szívroham volt, jövök rá, amikor egy kishölgy emelkedik fel Tony öléből, és kezdi a száját törölgetni. Szóval mire hazaérnek a táncoslányhoz, pont végeznek mindennel, Vito meg pont eztán hívja Tonyt, hogy mit döntött. Találkozzanak 11-kor a bevásárlóközpontban, mondja Tony. Sajna ebből már nem lesz semmi, mert Phil és két embere a motelszobában várják Vitót, Phil a szekrényből lép elő, hehe, ez jó, „out of the closet”, képileg megjelenítve, isteni ez a sorozat, mondtam már? Sajna a folytatás nem ennyire isteni, Phil két embere kegyetlenül agyonveri Vitót, Phil pedig kéjesen nézi. Carmela közben francia neonmalacot fényképez Tonynak, a háttérben tangóharmonika szól, hát csoda, hogy Carm sírósan néz?


A bandának Bobby viszi meg a rossz hírt Vitóról. Nem nagyon tudnak mit mondani, egyrészről hogy jön Phil ahhoz, hogy kinyírja egy emberüket, viszont a családja becsületén esett folt, azt meg így lehet letörölni. Tony áldását adja a dologra, nem lesz családok közti vérfürdő emiatt. Patsy rájön, hogy kölcsön kellett volna kérni Vitótól, a szupermarketes fickó meg csak vigyorog, mert ő ugye pont ezt tette, egy nappal ezelőtt. Tony azért Silvióval megosztja az igazi véleményét, Phil túlment minden határon, de… Carmela telefonál, így meg kell szakítani a fontos beszélgetést, hogy aszongya: Milyen az időjárás – milyen a francia kaja – hogy vannak a gyerekek – büdös kölkök, egyik sem élne meg egyedül magától – hiányzol – te is, na pá. Vissza a Phil-ügyhöz. Tony ötlete az, hogy ne öljenek meg senkit onnan, mert az csak háborúhoz vezetne, inkább anyagilag csinálják ki egy kicsit Philt, azt úgyis jobban a szívére veszi. Aztán Tony hazamegy, csak hogy AJ-t a számítógépe előtt találja félmeztelenül, amint éppen magában röhögve csetel, a nap közepén ugye. Tony nem szól semmit, de asszem Melfinél lesz mit megbeszélni a héten.


Párizs: Ro bepasizott, egy motoros huszonéves adja meg neki épp a telefonszámát, hát persze. (Különben a franciát Alexandre Varga játssza, szóval szerintem nem is francia, hanem magyar.) Carmela inkább menne múzeumot nézni, és sírós szemmel nézni egy nyakláncra, amit szerinte egyszer egy olyan asszony viselt, mint ők is. Szerintem meg nem. Aztán valami romok között végképp eltörik a mécses, és egy szörnyen felszínes eszmefuttatás után (Kik is vagyunk? Mivégre vagyunk a világban? Minden elmúlik!) Ro nyakába borulva sír, aki szerintem inkább Motoros Michel karjait érezné a nyaka körül. Vito felesége is sír, de ő azért, mert a férje ugye halott. Phil, a gyilkos, felajánlja, hogy fizeti a temetést. Milyen nagylelkű. Végül Phil felesége is elkezd sírni, mert a szabójuk meg fog vakulni. Ez már nem is a Maffiózók, hanem a Nők a teljes idegösszeomlás szélén. Én is ott vagyok már, elég a könnyekből!

Tony nem sír, hanem Melfinél ül duzzogva, szerintem azért, mert nem tudja, melyik témába vágjon bele, annyi van épp feldolgozandó. Melfi tévesen a „nincs nő a házban, milyen az?” témát dobja be, de ezt Tony pont leszarja. Aztán végre kiböki, hogy gyűlöli a fiát, és legszívesebben pépesre verné az arcát. Erre Melfi annyira izgalomba jön, hogy a szokásos „keresztbevetett lábbal ülök, mint egy szobor” pózt felhagyva a széke elejére csúszik. Tonynak még az is a baja, hogy a gyereket meg se lehetne rendesen ütni, mert még kicsike is, ezt az anyai ágról örökölte. Melfi azért levezeti neki, hogy kicsit ellentmondásos az, hogy Tony sérelmezi, ha Carmela védi tőle AJ-t, de ugyanakkor a saját anyjától elvárta volna, hogy védelmezze az apjától. Hej, bonyolult ez a pszichológia.


Vissza Párizsba: Carmela még mindig filozofálgatós kedvében van, pedig már egy étteremben vacsoráznak Roze-zal, akit jobban érdekelne a bor és a holnapi shoppingolás, mint az egzisztencializmus kulcskérdései, de Carm ezt most nem érzékeli, és egészen durva módon felhozza Ro halott fiát témaként. Aha, az utolsó párizsi estén tényleg ezt kell megbeszélni. Ro ki is fakad, Carm bocsánatot kér. Ro vacsi után Michellel fog randizni, Carmela meg a Szajna partján sétálgat, gondolom könnyes szemmel.

Carlo és Silvio épp vacsorához készítik elő a terepet, amikor Dom, egy New Yorki tag pénzt hoz Silviónak, és ha már ott van, elkezd élcelődni Vito halálán. Nem túl okos dolog ez, lássuk be. Aztán amikor már Carlót is lebuzizza, betelik a pohár embereinknél, és kisebb dulakodás után Silvio és Carlo egyszerűen leszúrja a nagy disznót. Persze ez elég nagy hiba, mert Tonyval azt beszélték meg, nem lesz gyilkolászás. Nem is örül a hírnek a főnök, de Silvio ígéri, nem lesz gond, Tony menjen, nem is kell semmiről tudnia.


Tony megy is, haza, ahol egyetlen fiúgyermeke éppen egy ostoba buziviccen röhög a barátaival. Tonynál végre betelik minden pohár, a garázsba hívja AJ-t, közli vele, hogy másnap reggeltől egy építkezésen fog dolgozni, mert ha nem, akkor szépen lassan elvesz tőle minden használati tárgyat, majd a kaját, és végül az otthonát. Kezdetnek szétveri egy bukósisakkal a gyerek kocsijának szélvédőjét, így talán AJ is felfogja, hogy komolyan beszél az apja.

Párizsban Carm könnyes szemmel nézi, amint Adriana a kutyusát sétáltatja… ööööö, mi van? Egy francia rendőr közli Carmelával, ideje lenne megmondani a barátnőjének, hogy halott. Na ekkor Carm felébred, és könnyes szemmel néz maga elé. Phil, egy másik ágyban, szintén maga elé néz.

Vége a párizsi útnak, Carm könnyes szemmel egy szobrocskát nézeget a taxira várva, és végre! Ott az Eiffel-torony teteje, arra is lehet könnyes szemmel nézni! A rész vége pedig egészen szomorú: a Vito gyerekek az újságból tudják meg az igazat az apjukról, bár a kisebbik nem érti, mi az a homoszexuális, az nem egy másik szó arra, hogy kém, ugye? AJ hajnalban munkába indul, egy fotós pedig felismeri Vitót az újságban: fotózta őt a fogyiklubnak.


Címkék: maffiózók
20 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WUTM 2008.03.19. 11:45:24

Javul a helyzet fordítás fronton kicsit, most inkább sok pontatlanság volt, de én már ennek is örülök. A legzavaróbb az volt, amikor Tony AJ-rol beszél, és azt mondja, azért nem tudta megütni, mert kicsike VOLT. Miért a múlt ido?

A kulturális utalások természetesen nem élték túl a magyar verziót (filmcímek kikerültek, Carnac the great-bol „mindentudó“ lett, utalás a Cole Porter dalra kimaradt, csakúgy mint a Toulouse-Lautrec tányéralátét).

Félrefordítások:
remember that whole god-is-dead business ON the day of his confirmation?
Emlékszel a nincs Isten korszakára VAGY az elso áldozása napjára?

Look at those clouds… Paries skies!
Micsoda felhok! Remélem nem fogunk elázni. (Ro az eget csodálja, nem aggódik amiatt, hogy eláznak, mert akkor nem vigyorogna közben.)

1350 A.D.
Krisztus elott 1350


És a felfoghatatlan, önkényes megváltoztatások:
Elviszem az olasz szalonba (mármint Phil nadrágját)
Az eredetiben az van, hogy a „koreaihoz“, ez gondolom elég fontos lenne, hogy már az olaszok is a koreainál varratnak…

Minchia
Na végre!
A minchia egy káromkodás olaszul, viszont amiért durva ez a „na végre“, mert ilyet nem mondana Patsy, amikor meghallja, hogy Vito milyen véget ért!

Be careful!
Érezd jól magad!

Son 13, daughter 9 years old
A fia csak 14, a lánya meg 10.

i'd just as soon keep searching. (Ezt AJ mondja, hogy o inkább a neten keresne állást)
Folytatni akarom a sulit.

Don’t put me to the test.
Ehhez tartsd magad

You don’t take care of it.
(mármint AJ nem is foglalkozik az autójával.)
Elegem van.

Gabba 2008.03.19. 12:01:23

"Make sure you clean that shit off her tit!"
Egész jól sikerült lefordítani, kb. így: És a csöcseit is tisztítsd meg!

"Ro elveszti az egyik kesztyűjét, mint én múlt héten az enyémet Nempárizsban"
Én is így jártam Nempárizsban, csak én a sapkámmal.

Amúgy ez a lemészárolt Dom gyerek ki volt pontosan?

Tony Accardo 2008.03.19. 13:17:14

A szupermarketes arc Terry Doria, Carlo csapatának tagja. Ott volt Bennyékkel, amikor Vito-t akarták Tony-hoz kísérni, de a dagi megpattant előlük.

Nagy kevencem ez a rész, végre megtörtént, aminek meg kellett történnie. És a Maffiózók először kapott 18-as korhatár karikát (hazai) története során!

Paulie hatalmas: benyögi a Lucky Lucianós mondatát, megtörli a száját és kivonul. Ennyi. És ezzel mindent elmondott.

A "Nincs Isten korszak" egyébként "Isten halott" korszak volt (Nietzsche)... + ugyanitt: a confirmation = bérmálás, nem elsőáldozás...

Az 1350-nél még az időpontot is elqrták, mert 1300-at mond a szinkronban Rosalie...

Amikor Tony Silvio-nak utal Carlo Gambino-ra és Joe Bonanno-ra, akkor a szinkronban azt hallhattuk, hogy nem akar háborút, mert ha az emberei az ágyat nyomják vagy a temetőben vannak, akkor nem keresnek. Itt a "guys are on mattresses"-t fordították rosszul, mert ez a "matracokra vonulást" jelenti, amikor bandaháborúk alatt titkos helyeken húzták meg magukat a gengszterek bevetésre várva és ezeken a helyeken sokszor csak matracok voltak a földön, amiken aludtak és lövöldözés esetén az ablakok elé is tehették őket, fokozva a védelmet.

Ennél a beszélgetésnél az is rossz, hogy T. szerint egy capo megölése miatt tört ki 7 éves háború a fenti urak között. Ez nem így van, mert itt T. a "Banánháborúra" utal, ami egész más okok miatt tört ki. Nem tudom, minek toldanak hozzá olyan dolgokat, amiket ki se mondtak a szereplők...

Nagyon durva hiba: a szinkron szerint baseball ütőt dugtak fel Vito-nak (!), nem pedig biliárd dákót, ahogy eredetiben hallhatjuk... Jó nagy segglyuk kell egy baseball ütőhöz...

A francia csávó (motoros) raccsolós szinkronja beszarás volt! Az éttermi jelenetben érdekes módon meghagyták az eredeti francia szöveget...

Silvio és Carlo duója óriási: Sil: "Carlo..." Carlo: "Sil ütött először..." (T. kifelé indul) Carlo: "Tony, én csak..." :D

Gabba! Fat Dom a New Yorkiak egyik katonája volt.

Carmela a Remény bajnokát akarta kivenni DVD-n, ezt legalább nem költötték át, hanem csak "egy filmért" ment oda...

Kedvencem még, amikor Tony a garázsban mondja AJ-nek, hogy jó melegen öltözzön majd fel a melóhoz (a szinkronban jégeralsó és fölső + pulóverek hallható), de eredetiben ezt mondja: "Van egy csomó kapucnis pulóvered, mint azoknak a négereknek, akiket az MTV-n bámulsz"

Phil Vito-ról: "Úgy szerettem, mint a testvéremet" Eredetiben "sógoromat" mond...

Sil: "Hívd ki a rovarirtókat, az a biztos!" Itt eredetileg patkányszart talál, szóval nem rovarirtókat akar hívni...

WUTM 2008.03.19. 14:11:43

tudtam, hogy rád lehet számítani, Tony A. :-))

köszi a fordításra vonatkozó kiegészítéseket, én csak csemegéztem közülük. (pl. a "Charade" filmcím is kimaradt, Ro kiált fel Párizsban, amikor meglátja a kishajót, hogy pont olyan, mint az Amerikai fogócskában, szinkronban: nézd, itt is van vizibusz!)

viszont bevallom, hogy a matracos dolgot én is buktam volna, nem tudtam ezt a matracokra vonulást.

baseball ütos félrefordítás tényleg durva.

Tony Accardo 2008.03.19. 15:00:47

Amikor Tony a Satriale's-ban fogadja Carmela hívását, akkor az "Is Paris burning?" beköszönéssel nyit. Ez egy 1966-os francia-amerikai film Párizs 1944-es felszabadításáról. Szeretem az ilyen apróságokat (is) a Maffiózók-ban, mert pár jelenettel korábban a History Channel-en épp bevonultak a németek, ahogy te is említetted.

Carmela otthon az párizsi út kapcsán: "Neked is jó lesz. Csinálhatod, amit a fiúk szoktak, amikor egyedül vannak." Sztem itt nem konkrétan az Escalade-os, sztriptíztáncosnős időtöltésre gondolt, Tony biztos félreértette... ;-)

Megy valaki a Maffiózók "csapatból" a pénteki hogyvoltos bulira?

WUTM 2008.03.19. 15:06:54

hehe, ez le sem esett, hogy Carmela biztatta Tony-t, hogy csináljon, amit akar :-)))))

(én nem megyek.)

Vitóhoz meg még annyit, hogy jobban sajnáltam volna, ha az elozo részben nem nyírja ki azt az autós pasit csak úgy. ott már szerintem kezdték elidegeníteni a nézoktol. de azért kár érte, jó embere volt Tonynak.

santinocorleone 2008.03.19. 15:27:08

A matracra vonulás amúgy már a Keresztapa I-ben is előkerült. Szegény Paulie azt hitte, hogy azért indulnak az öreg Clemenzával :D

Sajna én nem tudok elmenni a pénteki bulira.

Tony Accardo 2008.03.19. 15:48:13

Tony és Phil a Lou Costello szobornál találkoznak; ugyanitt találkozott Tony anno Paulie-val (II. évad), hogy elmondja neki a változtatásokat (jön Furio, stb.). Hogy megszívatta az öreget azzal, hogy tudja ám, hogy ő tűntette el vasárnap az összes sütit a Soprano villában... :-) Paulie meg csak bámul, hogy mi van már, meghülyült a főnök? :-)

Brad-Cleaver 2008.03.20. 09:51:35

Helló!
Először is,én is felfigyeltem a 18-as karikára, sejtettem, hogy a Vito-féle végkicsengés lehet az egyik ok, no meg a késeshasbaszúrós dolog is azért meglehetősen kemény jelenet volt (amellett is, hogy olybá tűnt nekem, mintha valami burleszket néznék:)) ahogy Sil a fickó hátára ugrott,az valami haláli volt!).
Nem tudom akkoriban karikásrendszer volt a, mikor a harmadik évadot adták, de az a rész,amiben Ralfie agyonveri a terhes kurvát,(akit előtte egy rendőrrel karöltve kétoldalról szexuálnak) az is megérdemelte volna a 18-as besorolást...mindamellett, hogy ez a karikázós korbehatárolós dolgot állatságnak tartom.

Szerintem egyre jobb a szinkron, no, nem fordÍtásügyileg, inkább úgy, hogy pl. Kőszegi Ákos egyre jobban adja azt, amit az előző évadokban hozott.
Szerintetek a másik dagadék, aki Vito testvérét játszotta,nem kiköpött Vito?:))
Visszatérve pár felvetésre..engem nem zavart a baseballütős félrefordÍtás, hisz mÍg egy dákót leheletnyi könnyedséggel fellehet tolni az ánuszba, addig egy baseballütővel többet kell küszködni - node korántsem lehetetlen!- egyértelmű, hogy jobban fáj, de ha valakit holtra vertek, az már úgysem fog panaszkodni.
Nekem mellesleg nem volt ellenszenves Vito figurája,annak ellenére, hogy buzogány volt..az sem tette azzá, hogy lelőtte azt az akadékoskodó palit..már elnézést, de minek akadékoskodott?Hümm? Annyira életszerű, sajnos ilyen idiótákkal teli van a világ..nem fogadta el a pénzt, magára vessen..Vito nem kockáztathatott!
Mellesleg ha ez alapján Ítélnénk meg a szereplőket,mindenki ellenszenves lehetne (Chris, mikor Furioval ledarálja Richie April maradványait, Sil, mikor kinyirja Adrianát, vagy Paulie, mikor lelövi a pincért az ötödik évedban, aki beszólt, hogy kevés a borravaló stb.), de ez a sorozat nem arról szól, hogy mindenki szimpatikus legyen!
Ez a Carmelás párizsi kis epizód nekem nem jött be, untatott, és egyben idegesÍtett, hogy a Vito-vonalat folyton megszakÍtották az ostoba libák gyönyörködése a planktonzabálók fővárosában.(Nekem Ro, a legellenszenvesebb női szereplő,affektáns, sosem bÍrtam...Janice meg jófej!:))
A hatos évad legjobb része nekem a 9-dik rész a The Ride marad! Abban benne van minden, amiről a Maffiózók szól!

Gabba 2008.03.20. 11:32:25

Brad-Cleaver:
"Mellesleg ha ez alapján Ítélnénk meg a szereplőket,mindenki ellenszenves lehetne"

Na de ezek mint bűnözők ugyebár, akiket ép erkölcsi érzékkel csakis ellenszenvesnek tarthatunk.
Én ha pl. Silviót pozitív színben akarom látni, megnézem, hogy penget Springsteen mellett egy E Street Band koncertvideón ;-)

Tony Accardo 2008.03.20. 11:35:18

Vito tesója egész jó felépült a kómából. Mustang Sally anno elég rendesen szétütögette a fejét. Emlékszem, a kórházban ment a zrika, hogy ha helyre is jön, agyilag akkor se várhatnak tőle sokat. Asszem Ralphie nyögte be, hogy ez nem gáz, mert addig se volt egy észlény... :-)

Aki még nem látta, az nézze meg vasárnap a TV2-n a Keresztapus c. filmet, sok Maffiózók szereplő is feltűnik, a legtöbben - természetesen - gengszter szerepben... Artie pl. egész meglepő, Paulie meg "tolmács" egy jelenetben... :-)

WUTM 2008.03.20. 13:02:32

na igen, szerintem pont ez a sorozat egyik nagy húzása, hogy erkölcsileg elfogadhatatlan emberek a szereplok, akiket ugye a nézoknek szeretniuk kell... én úgy vagyok vele, hogy amíg egymást gyilkolásszák, addig OK, amikor ártatlan ember az áldozat, pl. legutóbb az autós fickó, akkor egy kicsit meghasonlok :-)))

Silviót pedig mindenképpen szeretem :-)

Brad-Cleaver 2008.03.20. 14:26:28

Tony Accardo!

Igazad van, most néztem vissza!3. évad ötödik epizód...tényleg Brian az, Vito tesoja akinek szétverik golfütővel a fejét..fel sem tűnt akkor,pedig a dzsip oldalára is odavan Írva, hogy "Spatafore Bros." :)))

Az a legjobb ebben a sorozatban, hogy akkor még a fene sem gondolta volna (de legalábbis én tuti nem) , hogy a későbbiekben ennek a hájas Vitonak ilyen nagy szerepe lesz a történések alakulásában...
Mindig valakinek a sorsára ráfókuszál egy-egy epizód, Így sosem válik unalmassá, mÍg Tony mindegyik részben főszereplő marad...
Sopranos forever! ..ezt tudom mondani..:D

Tony Accardo 2008.03.20. 15:27:27

Brian már a II. évadban is feltűnt egyszer, amikor rámpát kell építeniük a Richie által leszázalékolt Beansie-nek, hogy közlekedni tudjon a tolószékével.

Más. Össze-vissza nézegettem régi és újabb epizódokat és feltűnt, hogy pl. Silvio még a 4. szezonban cigizett, azóta már nem. Az asztmájáról a mostani évadig nem tudtunk, szóval nem emiatt szokott le. Paulie-t is láthattuk cigizni, de az se mostanság volt. Chris maradt meg hírmondónak, ő már a kezdetektől füstöl. Ahogy Richie mondta, ő az egyetlen, aki szakadó esőben is nyugodtan rágyújthat, mert akkora orra van, hogy megvédi a víztől a cigit... :-)

santinocorleone 2008.03.20. 20:55:59

Vito amúgy "nem önmagaként" tűnt fel először a sorozatban. Most így hirtelen nem vágom, hogy az 1. vagy a 2. évadban, de amikor Chrissy lábon lövi a sütis csávót, előtte kiküldi a dagit a boltból, aki akkor még mint egyszerű statiszta van jelen.

Nyilván megtetszett a karakter Chase-nek. S az is rémlik, hogy sixx egyszer írta valahol, hogy két különböző színész is feltűnik a sorozatban két szerepben. A másik nekem nem ugrik most be hirtelen.

Brad-Cleaver 2008.03.20. 20:59:59

Az a lábonlövős jelent frankó volt! (You shot me! Chris: It happens!:)

A cigizésről annyit, mivel ugye szigorÍtották az USA-ban is az évek alatt a szabályokat a dohányzással kapcsolatban, gondolom a készÍtőknek is vigyázniuk kellett, hogy ne legyen olyan sok a bagós jelenet..
Persze lehet tévedek...

Tony Accardo 2008.03.20. 21:43:28

Igen, ez is bejátszhatott. Meg egyébként is az USA-ban államonként más és más a szabályozás, New York-ban már rég nem lehetett rágyújtani az éttermekben, klubokban, Jersey-ben pedig még vígan füstöltek bent. Asszem ők tavaly vagy idén szigorítottak/szigorítanak. A privát helyiségekre (Bing és Satriale's irodája, social clubok) meg úgysincs szabályozás. Na, nem akartam ilyen mélyen belemenni a dologba egyébként, csak pl. Silvio karakteréhez szvsz nagyon illett a cigi; a kezdetekben alig volt "füstmentes" jelenete... Nagy kedvencemről, Johnny Sack-ról nem is beszélve...

WUTM 2008.03.21. 10:20:33

Tony, te hányszor láttad már a sorozatot? Szerintem jobban vágod, mint David Chase! :-))

Tony Accardo 2008.03.21. 12:11:25

A kedvenc részeket nagyon sokszor, de lehet, hogy még annál is többször... ;-) Ez az az állapot, amikor már betéve tudod az összes dumát (pl. Pine Barrens c. rész a ruszki zöldsapkás belsőépítésszel). Az egyik kedvenc befejezésem pedig a II/11. a Satriale's előtt, amikor a Camaro-s gyerek száguldozik és csattan, a banda kinyomul a bolt elé, Sil és Furio meg mennek fenyíteni a srácot, majd szépen megvitatják az eseményeket a Satriale's előtt, kiegészülve Harris ügynökkel. Paulie ahogy napozik az hatalmas! :-)

A IV. évad vége is nagyon ott van a hajós zenéléssel, a nyárspolgár ügyvédék legnagyobb örömére és nagyon jó a Pussy-kinyírós szezonzáró is (II. évad). Vagy ott van Tony hazafutása az V. szezon végéről és a III. évad végén June bácsi éneklése... Jó kis hogyvoltokat lehetne írni az első öt évadról is...

RoFä 2008.04.18. 18:38:20

A legnagyobb poén nem szóban hangzott el: az egyik Vitos jelenet után vágás, a következő kép: Carmela egy újszövetségi jelenetet ábrázoló szobrot bámul áhítattal, és mi van a szoborra írva? Ecce Homo :D Na ezen beszartam.
süti beállítások módosítása