Mai műsorunkból megtudhatja, mit tegyen semmirekellő, elkényeztetett gyermekével, hogyan reagáljon, ha egy kollégájáról kiderül, hogy meleg, illetve kapcsoljuk Párizst. Tartsanak ma is velünk!
Hehe, AJ-t kirúgták a videokölcsönzőből, de már vagy három hete, Carmela épp ordibál vele, mikor Tony hazaér. Ő csak azt nem érti, hogy sikerült ezt elérnie a gyereknek, oda egy majom is pont megfelelő aggyal rendelkezik. AJ azzal védekezik, hogy azért adta el a promóciós anyagokat a bolt tiltása ellenére, mert 1. környezetet véd, 2. kellett a pénz az 1000 dolláros számla kiegyenlítésére, amit naponta elpezsgőzgetnek a haverokkal. Okos húzás, fiam, ettől aztán nem kapnak majd agyvérzést az ősök, mi? Hát de. Még felemlegeti a barátját, akit Tonyék amúgy is rühellnek, erre aztán Carm elviharzik, a teljesen ostoba kölök meg rögtön az anyja ellen fordul, és panaszkodik rá Tonynak. Egy szerencséje van a gyereknek, hogy az apja valamiért mégis szereti, és nem veri agyon ott helyben. Szegény Carm még az ágyban is csak agyal, na persze Tony ennél egyszerűbb lény, és békésen horkolgat mellette, amíg az asszony fel nem kelti, hogy beszéljék át a gyerek ügyét. Tony épp hogy magához tér, már jön is be a szobába a lánygyermek, és közli, akkor ő most megyek a pasijával Californiába. Igen, azzal a fickóval, akire az előző részben teljesen kiakadt. Hát, valamit jól elrontottak itt a szülők, az biztos.
Tony a másik családját kicsit jobban kezeli, bár ott a „szomszédos kölyökkel” van baj: Phil bepróbálkozik Tonynál egy kicsit a raktáráruházban, ahova épp a megbeszélést szervezték (így nem lehet őket lehallgatni, ugye). A helyettes főnök próbálgatja a szárnyait, keresi a határokat, hiszen most 15 évig Johnny Sack tuti nem jön vissza a nyakára. Aztán megint reggel van (kicsit lazán kezelik a napszakokat a sorozatban), és Tony a szokásos köntösben szokása szerint a History channelt nézi, amikor jön Carm, és kikönyörgi, hadd menjen Roze-zal Párizsba. Tony igent mond, aztán boldogan mutatja a tv-t, mutatják Párizs! Épp a nácik vonulnak be a diadalív alatt, a franciák zokognak, de sebaj.
Vito egy bevásárlóközpont kávézójában becserkészi Tonyt, aki rendesen meglepődik, és nem nagyon akarja bevenni, hogy Vito csak a vérnyomásgyógyszer mellékhatása miatt engedte más férfiak nyelvét meg miegymását a szájába. Hát nem kérdezte meg orvosát/gyógyszerészét??? Az viszont már nagyon is érdekli Tonyt, amikor Vito felajánlja, hogy Atlantic City-be helyezné át habtestét, és onnan küldené a pénzt rendszeresen, az úgyis megengedőbb közösség. A többiek a Bada Bingben viszont húzzák a szájukat, Paulie kifejezetten morcos, amiért még szóba állnak Vitóval, és Silvio sem tapsol örömében.
Carm egy kicsit izgul az út miatt, Tonynak sikerül megnyugtatnia egy pénztárcával, tele pénzzel. Legközelebb én is ilyen pénztárcát kérek. Vito és kicsiny családja a Rockefeller Centernél ebédel, a gyerekek megesküsznek, hogy senkinek mondják el, apjuk egy kém. Aztán elmennek korcsolyázni, Vito meg már a következő gyereket tervezi az asszonnyal, igazi családi idill. Este azért a motelből persze a bajszos tűzoltót hívja, de az nem kíváncsi rá, miután Vito egy „ciao” nélkül otthagyta.
Vitónak egy szupermarketben találkája van valakivel, akiről nem tudom, kicsoda is pontosan a bandán belül, de majd T.A. visszajáró kommentelőnk megmondja. Egy biztos: nagyon nem akar fizikai kontaktusba kerülni Vitóval, mármint se kézfogás, se semmi. De azért Vito pénzét elfogadja kölcsönbe, mert már börtön fenyegeti az elmaradt gyerektartás miatt. Közben Phil Tonynál fenyegetőzik, hogy ha megtudja, hogy Vito a városban van, és Tony tud róla, akkor… ezt sose tudjuk meg már, Tony otthagyja, elég idegesen.
A nőcik már Párizsban vannak, és kezdődik az „ahogy az amcsik elképzelik a franciákat” miniepizód. Igen, itt lehet dohányozni az étteremben, igen, olyan szép dallamos ez a francia nyelv, igen, egy francia franciául válaszol akkor is, ha te angolul beszélsz hozzá. Csodálkozom, hogy az Eiffel-tornyot még nem mutatták, az mindenhonnan látszik, nem? Carmelának könnybe lábad a szeme már az útikönyv olvasásától, és itt jegyezném meg, hogy az egész út alatt úgy is marad. Aztán igen, kicsit eltévednek, Ro elveszti az egyik kesztyűjét, mint én múlt héten az enyémet Nempárizsban, ez tényleg igen bosszantó tud lenni, átérzem a helyzetet. Már éppen kezdenék rosszul érezni magukat, amikor is körülnéznek egy kicsit, és meglátják a körülöttük lévő szépséget, és minden rendbe jön, Carmela pedig sírósan néz.
Nem tudom, hogy a fordítás kiheréli-e Silvio gyöngyszemét, álljon itt eredeti nyelven, mit mond a fickónak, aki a Bada tábláját mossa: Make sure you clean that shit off her tit! Imádom ezt az embert. Tony időközben döntött, nem tud több fronton harcolni Phillel, a Vito-problémának meg kell szűnnie. Mondjuk Carlo által. Azért látszik Tonyn, hogy nem örül a kényszermegoldásnak, de mivel remek vezető, néha tudnia kell áldozatokat hozni. Aztán egy felesbe és egy sztriptíztáncos látványába menekül, de azért lehallgatja Carm üzenetét is.
Phil hálójában még mindig Vito a téma, az asszony szégyelli magát a család előtt, a pap előtt, a közösség előtt, mi lesz így. Phil meg csak sóhajtozik. Eközben Párizsban a nők megnéznek egy tipikus francia templomot: pap mesél a gyerekseregnek, restaurátor restaurál, mindenhol csodálatos művészettörténeti mérföldkövek, nem csoda hát, hogy míg Ro gyertyát gyújt és imádkozik, Carm sírósan néz.
Jézus, Tonynak vezetés közben szívrohama van! Aztán meg röhögni kezd. Ja, hogy az nem szívroham volt, jövök rá, amikor egy kishölgy emelkedik fel Tony öléből, és kezdi a száját törölgetni. Szóval mire hazaérnek a táncoslányhoz, pont végeznek mindennel, Vito meg pont eztán hívja Tonyt, hogy mit döntött. Találkozzanak 11-kor a bevásárlóközpontban, mondja Tony. Sajna ebből már nem lesz semmi, mert Phil és két embere a motelszobában várják Vitót, Phil a szekrényből lép elő, hehe, ez jó, „out of the closet”, képileg megjelenítve, isteni ez a sorozat, mondtam már? Sajna a folytatás nem ennyire isteni, Phil két embere kegyetlenül agyonveri Vitót, Phil pedig kéjesen nézi. Carmela közben francia neonmalacot fényképez Tonynak, a háttérben tangóharmonika szól, hát csoda, hogy Carm sírósan néz?
A bandának Bobby viszi meg a rossz hírt Vitóról. Nem nagyon tudnak mit mondani, egyrészről hogy jön Phil ahhoz, hogy kinyírja egy emberüket, viszont a családja becsületén esett folt, azt meg így lehet letörölni. Tony áldását adja a dologra, nem lesz családok közti vérfürdő emiatt. Patsy rájön, hogy kölcsön kellett volna kérni Vitótól, a szupermarketes fickó meg csak vigyorog, mert ő ugye pont ezt tette, egy nappal ezelőtt. Tony azért Silvióval megosztja az igazi véleményét, Phil túlment minden határon, de… Carmela telefonál, így meg kell szakítani a fontos beszélgetést, hogy aszongya: Milyen az időjárás – milyen a francia kaja – hogy vannak a gyerekek – büdös kölkök, egyik sem élne meg egyedül magától – hiányzol – te is, na pá. Vissza a Phil-ügyhöz. Tony ötlete az, hogy ne öljenek meg senkit onnan, mert az csak háborúhoz vezetne, inkább anyagilag csinálják ki egy kicsit Philt, azt úgyis jobban a szívére veszi. Aztán Tony hazamegy, csak hogy AJ-t a számítógépe előtt találja félmeztelenül, amint éppen magában röhögve csetel, a nap közepén ugye. Tony nem szól semmit, de asszem Melfinél lesz mit megbeszélni a héten.
Párizs: Ro bepasizott, egy motoros huszonéves adja meg neki épp a telefonszámát, hát persze. (Különben a franciát Alexandre Varga játssza, szóval szerintem nem is francia, hanem magyar.) Carmela inkább menne múzeumot nézni, és sírós szemmel nézni egy nyakláncra, amit szerinte egyszer egy olyan asszony viselt, mint ők is. Szerintem meg nem. Aztán valami romok között végképp eltörik a mécses, és egy szörnyen felszínes eszmefuttatás után (Kik is vagyunk? Mivégre vagyunk a világban? Minden elmúlik!) Ro nyakába borulva sír, aki szerintem inkább Motoros Michel karjait érezné a nyaka körül. Vito felesége is sír, de ő azért, mert a férje ugye halott. Phil, a gyilkos, felajánlja, hogy fizeti a temetést. Milyen nagylelkű. Végül Phil felesége is elkezd sírni, mert a szabójuk meg fog vakulni. Ez már nem is a Maffiózók, hanem a Nők a teljes idegösszeomlás szélén. Én is ott vagyok már, elég a könnyekből!
Tony nem sír, hanem Melfinél ül duzzogva, szerintem azért, mert nem tudja, melyik témába vágjon bele, annyi van épp feldolgozandó. Melfi tévesen a „nincs nő a házban, milyen az?” témát dobja be, de ezt Tony pont leszarja. Aztán végre kiböki, hogy gyűlöli a fiát, és legszívesebben pépesre verné az arcát. Erre Melfi annyira izgalomba jön, hogy a szokásos „keresztbevetett lábbal ülök, mint egy szobor” pózt felhagyva a széke elejére csúszik. Tonynak még az is a baja, hogy a gyereket meg se lehetne rendesen ütni, mert még kicsike is, ezt az anyai ágról örökölte. Melfi azért levezeti neki, hogy kicsit ellentmondásos az, hogy Tony sérelmezi, ha Carmela védi tőle AJ-t, de ugyanakkor a saját anyjától elvárta volna, hogy védelmezze az apjától. Hej, bonyolult ez a pszichológia.
Vissza Párizsba: Carmela még mindig filozofálgatós kedvében van, pedig már egy étteremben vacsoráznak Roze-zal, akit jobban érdekelne a bor és a holnapi shoppingolás, mint az egzisztencializmus kulcskérdései, de Carm ezt most nem érzékeli, és egészen durva módon felhozza Ro halott fiát témaként. Aha, az utolsó párizsi estén tényleg ezt kell megbeszélni. Ro ki is fakad, Carm bocsánatot kér. Ro vacsi után Michellel fog randizni, Carmela meg a Szajna partján sétálgat, gondolom könnyes szemmel.
Carlo és Silvio épp vacsorához készítik elő a terepet, amikor Dom, egy New Yorki tag pénzt hoz Silviónak, és ha már ott van, elkezd élcelődni Vito halálán. Nem túl okos dolog ez, lássuk be. Aztán amikor már Carlót is lebuzizza, betelik a pohár embereinknél, és kisebb dulakodás után Silvio és Carlo egyszerűen leszúrja a nagy disznót. Persze ez elég nagy hiba, mert Tonyval azt beszélték meg, nem lesz gyilkolászás. Nem is örül a hírnek a főnök, de Silvio ígéri, nem lesz gond, Tony menjen, nem is kell semmiről tudnia.
Tony megy is, haza, ahol egyetlen fiúgyermeke éppen egy ostoba buziviccen röhög a barátaival. Tonynál végre betelik minden pohár, a garázsba hívja AJ-t, közli vele, hogy másnap reggeltől egy építkezésen fog dolgozni, mert ha nem, akkor szépen lassan elvesz tőle minden használati tárgyat, majd a kaját, és végül az otthonát. Kezdetnek szétveri egy bukósisakkal a gyerek kocsijának szélvédőjét, így talán AJ is felfogja, hogy komolyan beszél az apja.
Párizsban Carm könnyes szemmel nézi, amint Adriana a kutyusát sétáltatja… ööööö, mi van? Egy francia rendőr közli Carmelával, ideje lenne megmondani a barátnőjének, hogy halott. Na ekkor Carm felébred, és könnyes szemmel néz maga elé. Phil, egy másik ágyban, szintén maga elé néz.
Vége a párizsi útnak, Carm könnyes szemmel egy szobrocskát nézeget a taxira várva, és végre! Ott az Eiffel-torony teteje, arra is lehet könnyes szemmel nézni! A rész vége pedig egészen szomorú: a Vito gyerekek az újságból tudják meg az igazat az apjukról, bár a kisebbik nem érti, mi az a homoszexuális, az nem egy másik szó arra, hogy kém, ugye? AJ hajnalban munkába indul, egy fotós pedig felismeri Vitót az újságban: fotózta őt a fogyiklubnak.
Facebook kommentek