Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Bűnök és szerelmek - 1x13

2013. január 24. 17:00 - Bella Tangolita

A tizenhármas számhoz eddig nekem semmi, de semmi szerencsétlen esemény nem kötődött. Laktam már 13-as szám alatt - boldogan. Láttam a Tizenharmadik harcos című filmet - kibírtam. Megjátszottam a lottón is nyerőszámnak - nem nyertem...Mint ahogy most sem: a Bűnök és szerelmek 13. részének megtekintése után arra vágyom (a múltkori népies kitérő után), hogy posztmodern posztszerző lehessek. Mert akkor ennyit írnék a mai részről, ami persze azóta szikkadt tegnapi : a <öncenzúra> ismétlés borzolja az agyamat, majd <öncenzúra> Fruzsi elmeséli a <öncenzúra> Zsóka néninek, hogy majdnem <öncenzúra> az Ámor (!) presszóban...De nem vagyok posztmodern, és a hagyományos ívű történetmesélést amúgy is jobban szeretem. Azaz szeretném, mert itt az sem megy: szerintem a vágó is amatőr, most tanulgatja a ritmust. Ha kicsit jobb kedvemben lennék, mondhatnám úgy is, hogy játékos: bedobja a jeleneteket egy kalapba, és véletlenszerűen kihúzza őket, most egy perc Fruzsi drámája, aztán másfél perc Lorenzo szájtépése, fél perc Bodzás kerekezése, megint Fruzsi, és így tovább, amíg tart az anyag. Ma meg különösen képben volt...

1x13.4 (Custom).JPG

Az első jelenetben Fruzsit mutatják, aki igencsak szorongatott helyzetben van: a jelenlevő férfiak, mivel nem pultos munkaerőt kerestek, megpróbálják a biliárdasztalon magukévá tenni. Erre Janó elég jogalapot vél felfedezni abban az íratlan szabályban, miszerint "A Valter nem pultosokat szokott szervezni." Hanem prostikat. Ergo: aki mégis be akar állni a pultba, gyorsan át kell képezni. Janó cimbije meg is fordítja a "NYITVA"  táblát, aminek ugye nem sok jelentősége van, ha az ajtót nem zárják be, illetve ha a csupa ablak presszót nem függönyözik be...mindegy, válság van, nem járnak már az emberek presszóba, így feltűnés nélkül neki lehet esni a lánynak.

1x13.1.JPG

Rómeót eközben a Bodzás Maffiaközpontban (a sufniban) oktatják az alapokra: Seriff és Don Bodzás csak az aláhúzott részeket mondják el a tankönyvből, de így is remek és élvezhető az előadás. "Nem szórakozásból verünk." - mutat rá Bodzás a lényegre, amit Seriff még megfejel egy maffiadisszertáció tételmondatának is beillő megállapítással: "Nem az összeg a lényeg, hanem a respekt." Bodzás azonban kicsit máshogy vélekedik erről, és elárulja, hogy másfél millát (így mondta, ezzel a szóval, pedig eddig mindig választékosan beszélt, még akár azon az áron is, hogy a beszédszervei fölmondták a szolgálatot) kell behajtani az ügyfélen. Rómeó nyávog, ő eddig még nem bántott senkit. "Tanuld meg magad megvédeni!" - rivall rá a székből Bodzás, én meg nem csodálom, hogy a pénzbehajtás és az önvédelem közötti ok-okozati összefüggést nem látja át Rómeó. Költői életútjában különben bizonyosan izgalmas momentum lesz kiterjedt maffiakapcsolata. Valahogy így: " Ma Balogh/Bodzás Rómeóról beszélünk. Nem lehetne tanárként ilyet mondani, de nekem személyes kedvencem! Nézzük az életrajzát! ...Volt építőipari segédmunkás, de már akkor is szerette a verseket. Mindenfélét. Aztán családi kapcsolatai révén a szervezett maffia elismert és rettegett verőembere lett. Uralma alá vonta az akkori alvilág több körözött bűnözőjét. Hát, végül is Rimbaud is elefántcsonttal kereskedett Afrikában. "

1x13.6 (Custom).JPG

A Kékesi testvérek várnák haza Fruzsit, akit azóta nem láttak, hogy az töredelmesen bevallotta, ellopták az egymillió forintot. Kira majd lerágja izgalmában azt a maradék szája szélét is, és Kevint szurtyongatja, hogy rossz ötlet volt ellopatni a suskát. Kira, amellett, hogy nagyon ellenszenvesen csattogtatja az állkapcsát, remek emberismeretéről tesz tanúbizonyságot, amikor azt süvölti testvérbátyja felé: "Túllőttél a célon, ilyenkor bármire képes!" Bizony, ez igaz: a maradék eszét is elvesztette azóta az Ámor presszóban. Itt aztán végre kirajzolódik, hogy mi lenne a tervük Fruzsival: Zsóka néni őt is benyomja majd a biztosítóhoz, és akkor majd a gazdag ügyfelek adatait megszerzi, amit majd továbbadnak Bodzásnak, az meg majd fizeti nekik a 20%-ot. (Namost, ebből számomra több dolog következik: 1. hülye vagyok, mert nem értem, hogy lehet egy adathalmazból pénzt kivenni, majd azon osztozkodni 2. félhülye vagyok, ha a megoldás az, hogy a megszerzett adatok nyomán Frenki és Lorenzo fekete harisnyával a fejükön betörnek a biztosító ügyfeleihez, Szöszi meg testre feszülős Batman jelmezben riogatja őket az utcán 3. zseni vagyok, mert végre tudom, hogy mi van azokban a dobozokban a sufniban: biztosítós papírok!) Kira azon aggódik, hogyan fogják Zsóka nénit rávenni, hogy Fruzsit is benyomja a céghez. Szerintem kézenfekvő megoldás lenne, hogy megkérik rá, de ezek a sunyi biztosítósok otthoni környezetben is a körmönfontságot éltetik.

1x13.7 (Custom).JPG

Végre egy fél perc erejéig visszakapjuk Fruzsit, akit ráültettek azóta a biliárdasztalra, és együtt meghallgatja a felajzott féritársaságával  Komár László Biliárd című számát: "A biliárdot kedvelem,/ ez az ami kell nekem, / ha lökhetem a golyót, / felkavar a szenvedély, / úgy érzem jó a kedvem, / magam is elámulok, / hogy a zöld posztón mit tudok: ááááh." Ebből Fruzsi könnyedén levehette volna a férfiak motivációs hátterét, de nem tudta, mert ez csak nekem jutott eszembe, hogy mennyire passzolt volna aláfestő zenének...Fruzsi nem akar a biliárdasztalra telepedni nemi erőszak alanyaként, mire Janó megemlíti, hogy pont van egy szoba erre a célra. (Bámulatos előrelátás agresszív férfiaknak: egy szoba erőszakos közösülésre!) Na de útban a szoba felé Fruzsi fölkap egy sörösüveget, és széttöri az egyik támadója fején, a kezében maradt üvegnyakat meg mint pisztolyt tartja maga elé, és kimenekül az utcára. Csizmája kopogását a hangmérnöknek köszönhetően sokáig fülemben hallom, még akkor is, amikor vagy tíz méterre eltávolodott.

1x13.3.JPG

Árnyas köz 4., Tina olasz napot tart: spagettit főz a derék maffiózóknak, serényen cuppogtatja a kanálkáját a paradicsomszószba. A lelkesedése - nem is tudom - nem olyan, mint Nigella Lawsoné. Jön Lorenzo, aki nagy örömét leli abban, hogy asszonykája milyen nagyon házias lett. De Tinának nem tetszik a dolog, el is fanyalogja egyből, hogy egy délelőtti aerobic órát ÉS egy traccspartit mondott le a barátnőkkel AZÉRT, hogy háztartást vezessen. Lorenzo nem érti az emancipált nő problémáját, inkább csókolózni vágyik. Egyszerű lélek, istenem. De Tinának nincs kedve nyelves puszit váltani az urával, helyette tovább lamentál: cserébe a spagettiért akar valamit. Hoppá, figyeljünk! "Mi rögtön megrendeltük Apukádnak az autót.", kezdi felvezetni a tényállást, cserébe Apuka kigurulhatna a lakosztályból, hiszen: "Apukádnak nincs szüksége nagy helyre." Milyen igaza van ennek a magas érzelmi intelligenciájú nőnek, elvégre mióta Bodzás tolószékbe kényszerült, nagyságrendekkel kevesebb helyet foglal el, mint előtte! A térbeli kiterjedése úgyszólván egy köbméter, maximum. Minek neki lakosztály, de tényleg! Állítsák be valamelyik sarokba, vagy vigyék le a sufniba, édesmindegy, Tinácskának kell a hely, és kész. Az érzelemgazdag párbeszéd nem folytatódik tovább, mert begurul a lakosztály bitorlója, Bodzás, és elbüszkélkedik azzal, hogy Rómeó milyen ügyesen pakolta a dobozokat. ( Milyen jó apa, a dicséret nagyon fontos eleme a nevelésnek, még ha jelentéktelen dologról is van szó.) Ezután beleszagol a levegőbe, és megmámorosodva azt mondja: "Isteniek az illatok, Pinácskám!" (én így értettem...az a műfogsor bizony elég aggasztó mértekben akadályozza a hangképzést.

1x13.8 (Custom).JPG

Rómeó elindul Seriffel, hogy verőember legyen végre belőle. A narrátor biztos nagyon szépen elmagyarázza az ifjúban dúló lelki folyamatokat is,de én csak azt láttam, amit a teste produkált: egy fa mögött okádik. Seriff nem fogja a homlokát, de zsebkendőt ad neki, milyen rendes, ugye? Azzal biztatja Rómeót, hogy nem az ördög ellen mennek most csatába, csak egy papagáj ellen. Eddig úgy tudtam, hogy az ördög ellentétpárja az angyal, de most megtudtam, hogy rossz helyen szocializálódtam. Sajnálatos, mert így kevésbé élvezem a dialógokat. Na, miután a kisgyerek kidobta a taccsot, megérkeznek egy kocsmába, amit úgy jellemez Seriff, mint csendes, nyugodt hely. Itt lészen majd a bunyó, de csak hittem, hogy most azonnal: a kedves vágó véget szakít a jelenetnek.

1x13.10 (Custom).JPG

Zsóka néni meglátogatja Kevint és Kirát, akik jó úttörők módjára azonnal beszámolnak, hogy Fruzsi "elveszítette" a pénzt. Nahát ilyet, csodálkozik Zsóka néni, úgy tűnik, már a rövid távú memóriája is fölmondta a szolgálatot, nem rémlik neki, hogy Fruzsi szerencsétlen helyzetekbe keveredik minimum két napja. Nem baj, remek alkalom, hogy a testvérek aggódó arckifejezést öltsenek. Befut Fruzsi, aki nagy szipogások és sóhajtások közepette Zsóka néni karjaiba omol. Kevin még jobban rákapcsol mimikában az együttérző barát megjelenítésére, de csak addig jut, hogy úgy néz ki, mint aki éppen most szembesül azzal, hogy az akciós virsli víztartalma 89 % a hús(=szalonnabőrke) kárára. Nem baj, ott van Kira, aki látványosan vigasztalni kezdi a lányt; az önvád mardossa, amiért bunkó volt vele.

1x13.11 (Custom).JPG

Rögtön ezután visszakapcsolunk a kocsmába, ahol egy pálinka után Rómeó vallomást tesz Seriffnek korábbi életéről: Nomádok voltunk - mondja fancsali ábrázattal. Én a magam részéről szó szerint értelmeztem, és már láttam is magam előtt, ahogy Rómeó nyereg alatt puhítja a húst, és kumiszt iszik hozzá. Seriff azonban egyivású lehet vele, mert egyből szívébe zárja a kis kalandozót, és az örök barátság jegyében - a stílszerű vérszerződés helyett -  Rómeó kezére teszi a kezét. Romantikus, kedves, bájos...és igen, életszagú! Ennél is rosszabb jelenet bontakozik ki a Bodzás villa ízléstelen zöld konyhájában. Tinácska (igen, a narrátor kiválóan artikulál) tovább nyomkodja a fakanalával a spagettit, és közben ledarál mindent annak a féleszű Lorenzónak, amit előző forgatási napon kigondolt ehhez a jelenethez. Szóval: Rómeó miatt megváltoztak a családon belüli viszonyok, mert már hárman vannak egy helyre. Tinácskát momentán nem érdekli, hogy az a három négy, hiszen az apósa nem a hármas út mellett hever a föld alatt az asszonyai között, hanem még életben van, tehát ő a főnök, még akkor is, ha kevés helyet foglal...Azt is mondja, hogy "Apukád lakosztálya státusszimbólum", Rómeó meg vérszemet kapott (az passzol is egy kiéhezett nomádhoz). Lorenzo megint lemaradt egy körrel, de érzékeli, hogy Tina erőszakossága révén ő lehet a főnök, és még nagyobb szobát is kaphat. "Minden úgy lesz, ahogy te akarod!", mondja felindultan, új értelmet adva ezzel a "Minden sikeres férfi mögött áll egy nő." divatos álpszichológiai fejtegetésnek. Ezután végre forró csókban forrnak össze.

1x13.pót (Custom).bmp

A kocsmában búsan telik az idő, mert nem jön az ügyfél megveretni magát. Ilyen illetlenséget! Elkésni egy megbeszélt verekedésről! Micsoda egy világ ez, ahol ilyesmi előfordulhat! Jön viszont egy férfi, akiről a narrátor nagy titokban elárulja nekünk, hogy ő Rómeó nevelőapja. Külsőleg kicsit Danny Trejora hasonlít, legalábbis hosszú a haja, és nem is különösebben szimpatikus: beleköt Rómeóba. Jelesül: szidja az anyját. Rómeó, mint Akhilleusz, görbén néz alulról fölfelé, ami azt jelenti, hogy mérges. Addig-addig feszíti a húrt a nevelőapa, hogy Rómeó ráugrik, és kicsit ügyetlenül ütlegelni kezdi. Seriff, aki most tér vissza a söntésbe, el van ájulva a jelenettől, mert természetesen a nevelőapa = ügyfél...még ilyen csavart, hihetetlen. Seriff agyba-főbe dicsérgeti a szerény Rómeót, aki elmondása szerint csak anyukája védelmére kelt. A legnagyobb dicséretet azonban a kocsmárostól kapja, meg is jegyeztem, jó lesz egyszer valamikor, ha verekedni támad kedvem, vagy csak kommentálni egyet, így hangzik: "Kemény vagy, mint a kád széle." Sőt, ez még nem minden: Rómeó ezentúl szólíthatja Zselének a snasszul hangzó Tamás helyett! Ilyet még Seriff sem pipált, és elismerően tekint új legjobb cimbijére. Íme egy kép Rómeó első munkájáról:

1x13.16 (Custom).JPG

Kevinéknél Fruzsi érzékletes beszámolót ad tátott szájú hallgatóságának az Ámor presszóban történtekről, csodálom, hogy nincsenek fekete-fehér visszajátszások. Az élet állandóan elgáncsolja Fruzsit, közli velünk a narrátor drámaian tragikus modorban, mintha nem annak innánk meg mi is a levét. Zsóka néni szerint föl kéne jelenteni az ilyen alakokat, mire Kevin arca megint elnyúlik - úgy látszik, most is valami elfuserált akciós termékre gondolhat. Szerencsére Fruzsi jártasabb az igazságszolgáltatás terén, és lebeszéli erről a jóasszonyt. Viszont ugye nincs pénze, nem élhet Kevinék nyakán, mire az siet megnyugtatni, hogy maradhat náluk, ad neki enni és még zsebpénzt is kap, és persze, ha lesz munkája, részletekben visszafizeti. Aha, részletekben a kenyeret, meg a lekvárt...megnézem! Ellenben Zsóka néninek eszébe jut, szinte magától, hogy fölhívja a biztosítós barátnőjét, nyomják be Fruzsikát is gyakornoknak a céghez. Kira és Kevin jól össze is néznek, ezek szerint meglesznek az adatok.

1x13.12 (Custom).JPG

Az Árnyas köz 4-ben végre jó irányt vesznek a dolgok: Lorenzo és Tinácska a spagettis kotla mellett egymáshoz látnak. Tinácska a pult tetején vonaglik, bár a szűk miniszoknyácskája ugyan kicsit akadályozza a női befogadás művészetében. Lorenzo úgy látom elégedett az előrejutás ütemével,   röffent egyet-egyet az asszonyállat nyakába, és oldozni kezdi a derékszíjat. Tinácska nagyon ügyel, hogy Lorenzo fejéről el ne mozduljon a hajpánt, abban van az ereje, sőt, az is lehet, hogy az egy kisebbfajta státusszimbólum, ugye..vagy csak ráragasztották a fejére. Már Soma Mamagésa is megmondta, hogy a főzés és a szex között milyen könnyedén lehet kapcsolatot teremteni, és tessék, az Árnyas közben ezt már ki is próbálják!  Ezek vagy ilyen naprakészek a szakirodalomban vagy ösztönösen tudják, mi a jó nekik. Frenki meg az örökké fintorgó Brigi azonban megzavarja a párocskát, a légyottnak vége, diskurzus jön: "Tapló!", fejezi ki testi-lelki elégedetlenségét Tina választékosan. De Frenkinek jó napja van, és egy családi gruppen szexre  invitálja a kedves rokonokat: "Gyertek el egy körre!" -szünet- "Apám verdájával."..Ja, nem, csak a központozást kicsit elnézte a Frenki gyerek. A narrátor sem kegyelmez senkinek, amikor a hétköznapi hamu alatt parázsló családi viszályról beszél. Az intelligens beszédét el is nyomja a nagy perpatvar, ami kisvártatva kibontakozik a négy agysebész között. Ebből nekem annyi szűrődött le, hogy Frenki és Brigi már beköltöztek a korábban emlegetett státusszimbólumba, ez pedig nem más, mint a testvér aljas kitúrása a tutiból. Pfúj! Küldjétek rá Rómeót, az majd elintézi Frenkit, és ez félig-meddig ki is meríti a "családon kívüli erőszak" elnevezésű tényállást, amit Somló Tamás vezetett be a szakzsargonba.

1x13.15 (Custom).JPG

Zsóka telefonál a biztosítós barátnőjének, de az már nem tudja Fruzsikát bevenni a dolgozói körébe, mert mi van, na mi van? Hát válság. De szorgos Kevin kezét nyújtva jelzi, hogy neki van egy ötlete. Azt már szerencsére csak holnap fogják bemutatni, hogy mennyire jó: az előzetesben láthatóvá vált, hogy Kira bájait fogják fölhasználni arra, hogy egy biztosítási ügynököt kirúgassanak. Szép estének nézünk elébe holnap is. Jaj, a zenei ajánló el ne maradjon: ezúttal a RHCP Higher Grond című számát javallom regenerálódásra, remélem, gyorsan hat.

3 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gershwin g 2013.01.24. 23:46:34

Remek sorozat. Felettébb jól szórakozom.

shimizu 2013.01.29. 09:59:41

Pinácska LOL Javaslom, innentől legyen ez a HV neve a ribinek! ^.^
süti beállítások módosítása