A floridai Sarasota-ban napsütötte kertvárosi vasárnap egy középkorú afro-amerikai pasas Andrea nevű lányát készül autóvezetésre tanítani. Aztán a dologból nem lesz semmi, mert a pasas üzenetet kap a telefonján, mennie kell, a lánya puffog. A pasas megígéri, hogy ha a lány megszerzi a jogsit, a csillivilli kocsit nekiadja. Puffogásnak vége, még jó, hogy szeretetet nem lehet pénzen venni. A pasas indul vissza a házba, a lánya az érkező barátnőjének dicsekszik a verdaígérettel. Barátnő picit irigy, egy másik is érkezik, szórólapot hoz, és arról kezd beszélni, hogy újabb lánynak veszett nyoma. Csakhogy ez most már nem főiskolás, hanem gimis, jaj-jaj. Az utca egyébként tele van bakfis- és anyuka-csoportokkal, nyilván a szórólap a téma. Szirénázó rendőrautók érkeznek, a kiszálló zsaruk mennek Andreáék házához, William Harris-t keresik. Jön is ki a házból, bilincselés közben mondják neki a jogait, és indulnak a házba, keresik Missy-t. Andrea és az egyik anyuka-csoportból érkezett nő értetlenül bámulják az eseményeket, Harris pedig odakiabál nekik, hogy ez csak félreértés, hamarosan hazajön.
Ismerős fekete terepjáró érkezik, Rossi, Hotch és Prentiss száll ki belőle, és vágtatnak a főrendőrhöz, eztmostmiértkellett – kérdik. Főrendőr közli, hogy nem bírt tovább várni. Hotch meg azt, hogy Missy-t ebben a házban nem fogják megtalálni. A rendőrségen Harris a kihallgatószobában ül, a varázstükör mögött a főrendőr, Linden nyomozó beszélget Morgan-nel és Rossi-val. Harris-re illik a profil, ő egy domináns, sikeres családfő, aki a környéken lakik és dolgozik, korábban már volt ügye nemi erőszak miatt, és Missy eltűnésekor látta a helyszínen egy szemtanú. Rossi és Morgan vallatja Harrist, Linden pedig felveszi a kapcsolatot az atlantai rendőrséggel, ahol a Harris elleni korábbi nyomozás folyt. Morgan azt mondja, Harris menő ügyvéd, ezért fontos, hogy sikerüljön fogást találni rajta, különben kidumálja magát. Főcím és idézet Reid-től: Egy halandó sem tud titkot tartani. Ha a szája néma, az ujjaival fecseg. Az árulás minden porcikájából szivárog. - No mortal can keep a secret. If his lips are silent, he chatters with his fingertips. Betrayal oozes out of him at every pore. Sigmund Freud
Harrisék házánál tévés közvetítőkocsik állnak, a szomszédság meg a sárga szalag mögött tolong, mikor Hotch-ék megérkeznek. Andrea az úttest közepén morcoskodik, nyilván érzi, hogy lőttek a csillivilli szuperverdának. Jön az anyja, megöleli, és keményen állja a szomszédok tekintetét. Jordan is megérkezik, egy férfi kérdi tőle, hogy tényleg Harris tette-e, de Jordan sajnálja, hogy nem nyilatkozhat. Morgan és Rossi belép Harris-hez, bemutatkoznak. Harris nem kér ügyvédet, hiszen ő maga is az. Megmutatják neki a meggyilkolt lányok képeit, és arra kérik, mesélje el, mi volt Atlantában. Harris szerint azt az ügyet ejtették, tévedés volt.
Rossi kérdezgetni kezdi, hogy unja-e már a házasságát, hogy 18 éve mindig csak "rántott húst rendel az étteremben"? Harris tartja magát, és közli, hogy ő nem csinált semmit, és minél tovább itt tartják, Missy annál tovább van egyedül az igazi elkövetővel. Hotch és Emily Harris feleségét és lányát kérdezi ki, mindkettő azt mondogatja, hogy az atlantai dolog is tévedés volt, ez is az. Az elmúlt 24 órában Harris talán 1 órát töltött távol. Emily azt kezdi el mondani a nőnek, hogy igenis volt valami Harris viselkedésében, ami feltűnt a nejének, amin sokat gondolkodott, és hogy Missy életét megmenthetné, mert a családját már úgysem tudja. A nő kiakad, és megkéri őket, hogy távozzanak. Reid Garciával értekezik telefonon, aki épp most kezd el kutakodni Harris számítógépén. És naná, hogy egy csomó minden törölve van, és naná, hogy ez Garcia számára egyáltalán nem akadály. Harris-t a bíróságon kísérik, megengedik, hogy találkozzon a családjával. Emily és Hotch jelenlétében váltanak pár szót, Harris neje, Sharon aggódik, mert 5 millió dollár az óvadék, kérdi a férjét, hogy a nyugdíjalapból hívjon-e le pénzt rá. Harris azt mondja, hogy ne, inkább tetessen jelzálogot a házra. Sharon visszakérdez, hogy és mi van, ha történik valami? De Harris szerint nem fog semmi történni, csak intézze a jelzálogot. Miután elköszönnek, Harris-t elvezetik, Emily pedig odasúgja Hotch-nak, hogy úgy tűnik, Sharon elkezdett kételkedni. Az őrsön Reid magyarázza a többieknek, hogy Garcia mit talált Harris gépén. Egy kódolt webcímen egy fura blogra bukkant, ahol két személy naplószerű párbeszédét lehet nyomon követni, élesen elkülöníthető, hogy melyiket melyik írta, mert speciális szóhasználat, írási stílus és egyéb jellegzetességek különböztetik meg a két írót egymástól. Linden csak les, és súgva kérdi Rossi-t, hogy honnan szalasztották ezt a kölköt. Rossi azonnal felel: Egy kosárban hagyták az FBI lépcsőjén. (Hahhahaha!)
Az egyik kifejezés egyértelműen Ohio-ban használatos, márpedig Harris ott nőtt fel. A másik fél az általa használt kifejezések alapján viszont tősgyökeres floridainak tűnik. Rossi és Morgan megy a nemrég visszahozott Harris-hez, és pár kinyomtatott bejegyzést hoznak, Rossi idéz is belőlük, és kérdi, hogy ezek szerint unta a feleségét, csak nem viszonya van valakivel? Harris átveszi a lapokat, átfutja, és közli, hogy csak azért nem fogják bűnösnek találni, mert a plázában volt, és mert az FBI szerint viszonya van. Linden nyit be, és közli, hogy megtalálták Missy-t. Harris azt mondja, hogy ő megmondta. Linden kurvaanyázik egy kört, de Rossi-ék visszatartják a tettlegességtől. Vízparton hever Missy holtteste, a jelek szerint a lány az után halt meg, hogy Harris-t letartóztatták. Linden azt kérdi, hogy akkor Harris ártatlan lenne? Jaj, dehogy. Nyakig benne van, csak van egy társa is, aki mindent megtesz azért, hogy kihozza a sittről. Reid az őrsön elemében van: a levelezést nyilazza-karikázza piros és kék filctollal. Morgan-nek mondja, hogy az elrablások és a gyilkosságok után felpörögtek a bejegyzések, és nemcsak bűntársak, de lelki társak is, erősen függnek egymástól. Hotch-ék jönnek, és mondják, hogy Missy testén harapásnyomok vannak, a korábbiakon viszont ilyesmi nem volt, úgy tűnik, Harris nélkül a másik mákvirág koreográfiát váltott. A harapásnyomokat össze kell vetni a fogorvosi adatbázissal. Rossi és Morgan megint Harris-hez mennek, újabb adag papírral. Elbeszélnek egymás mellett: Rossi-ék azt akarják tudni, hol ismerte meg a bűntársát, Harris meg arról beszél, hogy az ügyész nem szeret olyan ügyeket tárgyaltatni, ami nem tuti, szóval nem fél. Morgan meg azt mondja neki, hogy de legalább végre tudjuk, hogy valahol van egy ugyan beteg ember, mint maga. Garcia jelenti, hogy a fognyomok nem Harris-től származnak, hanem egy olyan férfitől, aki idén egyszer megerőszakolt egy nőt, azt is megharapdálta. Prentiss és Hotch már mennek is a lányhoz, aki virágboltban dolgozik, és egy vásárlásnak álcázott kikérdezés során kiderül, hogy a tettes dominanciára vágyott, és hogy maszkot viselt ugyan, de biztos az, hogy fehérbőrű.
A csapat és Linden az őrsön arról beszélnek, hogy valószínűleg Harris és a társa is domináns típus, ami elég ritka a társult bűnelkövetőknél. Mivel a levelezésben biztosítják egymást a lojalitásukról, talán ez lehet a támadási felület: mivel a gyilkos nyilvánvalóan figyelemmel kíséri az ügyet, ha Jordan azt mondja a sajtónak, hogy Harris közreműködő magatartást tanúsít a nyomozás ügyében, lehet, hogy a gyilkos ettől elbizonytalanodik. Hotch és Prentiss látszólag kapott egy újabb lehetőséget Sharon Harris-től, mert ismét náluk vannak. Hotch Sharon-t kérdezi, hogy nem vette-e észre, hogy a férje kiemelt figyelmet szentel valakinek. De Sharon azt mondja, hogy hat hónapja költöztek ide, de a sok meló miatt még ki se csomagolták az összes holmijukat. Prentiss Andrea-nak mondja, hogy az apját segíti valaki, aki őket is meg fogja keresni, mert függ az apjától, de vele nem tud kapcsolatba lépni, ezért a családot fogja megkörnyékezni. Ez a férfi 40 körüli, okos, magabiztos, és korábban már bántott egy nőt. Sharon eközben bort nyakal, és elmondja Hotch-nak, hogy az atlantai ügy után megegyeztek a férjével, hogy nem lesz több "félreértés". Andrea pedig arról panaszkodik Prentiss-nek, hogy elveszítette az atlantai barátait, most itt is ez fog történni, pedig ő szeretett élni ott is, itt is. Az őrsön Morgan és Reid a blogra írnak a gyilkosnak: biztos szar most neked, hogy William velünk van, és nem veled, bibibí. És látjuk, ahogy a gyilkos olvassa a sorokat, és idegesen leveszi a szemüvegét. Morgan-ék tovább elemzik a levelezést, kiderül belőle, hogy az első gyilkosság után volt a legtöbb bejegyzés: William írta mind, és áradozik, hogy nem is számított ekkora ajándékra. Fekete-fehérben látjuk, ahogy a gyilkos felnyitja a kocsija csomagtartóját, és mutatja Harris-nek a megkötözött, síró első áldozatot, Harris nézi, nézi, aztán lelkesen vigyorog. (Brrr!) Harris egyébként biztos benne, hogy a felesége leteszi az óvadékot. Morgan és Rossi pedig arról beszélnek neki, hogy hagytak üzenetet a társának a blogon, és kérdezgetik a bejegyzések tartalmáról, pl. hogy mi az a szuper hely, aminek megmutatását Harris megköszönte benne. Harris azt mondja, golfpálya, de az emlékeiben látjuk, hogy valami csarnok-féleség, ahol arról beszélnek egy megkötözött lány fölött, hogy még sosem engedték, hogy lássák az arcukat. De ez most nem is baj, mert úgysem hagyják életben. (Anyám!)
Morgan leteszi Harris elé az asztalra a négy lány fotóját: felváltva öltek meg fehér és afro-amerikai lányokat, jön a szöveg, hogy ezek a lányok valakik gyerekei voltak, magának is van lánya, stb., de Harris tojik rá. Sharon és Andrea otthon vannak, zajt hallanak a ház elől, Sharon kimegy, a ház előtt álló kocsi piros TAKARODJ feliratot kapott. A szomszédból érkezik egy fazon, és nyugtatja Sharon-t, hogy minden rendben lesz, hé, ez az az arc, aki Harris emlékeiben van, akkor ez a másik gyilkos!!! Morgan újabb részletek felolvasásával alátámasztva mondja Harris-nek, hogy láthatóan érzelmileg kötődnek egymáshoz a társával, de a levelek alapján nem két cimbiről van szó, inkább szerelemről, nocsak. Haris azt mondja neki, hogy nem tudja, mit beszél. Morgan azt feleli, hogy valóban: Harris-szel ellentétben neki nincs fogalma sem arról, milyen szerelmesnek lenni egy másik férfibe. Harris szerint ők ketten sokban hasonlítanak: afro-amerikai srácok, ambíciókkal, szóval ne ítélkezzen felette. De Morgan nem ítélkezik, hanem undorodik. Harris házában eközben Sharon hálálkodik a Steven nevű szomszédnak/gyilkosnak, hogy leszedte a feliratot a kocsiról. Andrea-nak nem tetszik Steven buzgalma, és miután a férfi távozik, azt mondja az anyjának, hogy az FBI-osak is éppen ilyen emberről beszéltek, mint Steven. Sharon szerint viszont Steven az egyetlen, aki segíteni akar.
Reid és Hotch olyan utalásokat talált a levelezésben, miszerint nem sokkal Harris-ék beköltözése után egy kerti partin találkozott volna először a két díszpinty. Morgan és Rossi rohan az újabb idézetekkel, Harris pedig felidézi a napot, amikor egy héttel a beköltözésük után egy partin Stevennel összehaverkodtak, és együtt stírölték a bakfisokat. Harris az emléktől elmosolyodik, Rossi kérdőre vonja, Morgan megint betegnek és szánalmasnak nevezi, Harris azt mondja, ha lenne ellen bizonyíték, már cellában ülne, nem itt. Morgan azt mondja, hogy fog még, ne aggódjon. Andrea a házuk előtt nézi az összefestékezett kocsit, mikor fiatalok jönnek, beszólnak neki, kinevetik, de jön Steven is, és elhajtja a bunkókat, egyúttal mondja, hogy látta Sharon-t távozni, ha Andrea nem akar egyedül lenni, ő itt van. Andrea köszöni, de bemegy a házba, Steven utána néz, jajj. Reidnek feltűnik, hogy egyetlen bejegyzésben sincs utalás időpontokra, de akkor hogyan találkoztak? Anélkül, hogy a környezetüknek, Sharonnak feltűnt volna? Andrea a nappalijukban ül, és hallja, hogy Steven a neje kiabálásával kísérve távozik otthonról, több se kell Andrea-nak, utána ered. A csapat Garcia telefonos segítségével ötletel az előbbi kérdéskörben. Arra jutnak, hogy ha közel laknak egymáshoz, lehetett valami látható vagy hallható jelzés. Reid azt mondja, hogy mi van akkor, ha a bejegyzésekben talált fura sorok nem versből, hanem dalszövegből vannak?
Prentiss-szel gyorsan diktálják is a kiemelt sorokat, Garcia pedig máris megtalálja Tom Petty Here Comes My Girl című számát, és ahogy Hotch meghallja, azt mondja, hogy mikor Harris-t letartóztatták, ez a zene szólt az utcán valamelyik kocsiból: ez biztosan Missy miatt szólt. Keresni kell tehát az utcában egy 40 körüli fehér férfit, aki mindig is Florida-ban élt. (Eközben Andrea követi Steven-t a kikötőbe: viszonylag nyilvánvalóan oson/fut utána.) Garcia már talál is egy ingatlan-vállalkozót, közvetlenül Harris szomszédjában: Steven Baleman. Rossi beront Harris-hez és Morgan-hez, az asztalra támaszkodik, és azt mondja? Steven Baleman. Harris már nem mosolyog. Andrea nyomát veszti Steven-nek, pontosabban a pasas kiszúrta, és most mögé került: mérgesen kérdi, hogy csak nem követi őt? Prentiss Steven feleségétől megtudja, hogy a férje reggel óta ideges volt, nemrég pedig elviharzott, azt se mondta, bú vagy bá. Sharon jön ki a házból, kétségbeesve keresi Andrea-t, Hotch-tól megtudja, hogy Steven a másik gyanúsított. Sharon sírva mondja, hogy Andrea mondta, hogy furcsa, de ő nem hitt neki, és most mindkettőnek nyoma veszett. Hotch azt mondja, Sharon-nak beszélnie kell a férjével. Kihallgatószobában megy a szájkarate, ajtó nyílik. Sharon és Hotch érkezik, a nő a férjének szegezi a kérdést, hogy hová vitte Steven Andrea-t. Harris nem érti, Sharon elmagyarázza. Meg azt is, hogy tudta jól, hogy nem a munkával van úgy elfoglalva Harris, de azt hitte, viszonya van, és félt rákérdezni, de most már tudja, miféle. Ja, és nem fizette ki az óvadékot. Harris nem hisz a fülének.
Sharon sírva kiabál vele, Hotch lassan tereli kifelé a nőt, így annak még van ideje egy kurvaanyázásra. Aztán Morgan és Rossi össztűz alá veszi a férfit, próbálják rávenni, hogy a lánya védelmében adja fel a társát, de Harris nem beszél. Rossi-ék nem adják fel, arra kérik, állítsa meg Steven-t, mentse meg a lányát, legyen végre férfi, legyen végre apa.
A csarnok ajtaja nyílik, Harris szalad be rajta, a megkötözött Andrea örül, hogy látja, és mondja neki, hogy Steven a gyilkos, most elment valahová. Harris eloldozza, és kérdi, bántotta-e Steven. Steven előlép, és kérdi, hogy azt hiszi, bántotta? Hogy elárulta? Vagy épp Harris árulta el őt? Andrea nem érti, miről van szó, Harris kéri, bízzon benne. Vitázni kezd Stevennel hitről, bizalomról, egyezségről. Steven kérdi, hogyhogy idejött. Harris azt mondja, mivel Steven megölte Missy-t, elengedték. (Odakint Linden és Rossi hallgatja őket, mert Harris be van ám drótózva.) Andrea közbekérdez, hogy ezek szerint a többi lány halálához köze van az apjának?
Harris kéri, bízzon benne, Andrea kéri, ne közelítsen hozzá. Steven és Harris tovább veszekszik, Morgan, Hotch és több rendőr beront a csarnokba, megbilincselik Stevent, majd Harrist, a lánya sírva esik neki, ököllel üti, Prentiss próbálja lecsillapítani. A csarnok előtt a két férfit járőrautókba ültetik, Andrea odaszalad az anyjához, és sírva kéri, hogy vigye innen el, el akar menni.
Rossi és Morgan utánuk néznek, és azt mondják Linden-nek, hogy Harris nem a lányát akarta megmenteni, hanem találkozni akart Stevennel, hogy elbúcsúzhassanak egymástól. Mindent kiterveltek, csak azt nem, hogyan fog véget érni. Repülőgép száll a pirkadatban, Morgan idéz: A halogatás a tagadás leghalálosabb formája. - Delay is the deadliest form of denial. C. Northcote Parkinson
Facebook kommentek