Ezen a héten nem tudok haragudni a magyar hangra, aki a készítőket sorolja, mert jó hírt mond: "rendezte: Steve Buscemi". Akkor ez már rossz nem lehet! És tényleg, nem kell csalódni a részben, amiben megláthatjuk, Tony hogyan illeszkedik vissza sajátos világába a kóma után. Rusty Millio csóválja megvetően a fejét Johnny Sack lányának, Allegrának az esküvői meghívója láttán. Aztán a kiírás szerint eltelik hat hét, és Johnny Sack Brioni öltönyben (James Bond is ilyet hord) a bíróság elé áll, azzal a kéréssel, hogy részt vehessen lánya esküvőjén. A bíró engedélyt ad, de igen kemény feltételekkel: 6 órára kap eltávot, két detektív vigyáz rá, és az állami kiszállás összes költségét ő állja. És még nem is ihat.
Tonynak új sofőrje van, Perry Annunziata, egy kigyúrt kölyök, aki eddig az életrajzába azt tudta csak beírni, hogy második lett a helyi testépítőversenyen, ehhez képest nagy előrelépés Tony sofőrjének lenni. Carmela izgul, mert Tonynak ez az első napja a munkahelyén, mintha a nagyember három műszakban gürizne, vagy mi. Útban az iroda felé Perry felkapja a vizet, mert egy másik sofőr nem indexelt, Tonynak kell visszafognia, hogy ne álljon le verekedni.
Tony első útja a pszichológushoz vezet, ahol rögtön rákérdez, van-e esély némi szexre, sajnálatból. Dr Melfi nem válaszol semmit, Tony azonnal bemondja, hogy viccelt, pedig szerintem itt lehetett volna valami! Most kivételesen nem arra lyukad ki a beszélgetésük, hogy mindenért Tony anyja a hibás, inkább a másik kedvenc téma jön elő, AJ szapulása, aki egy DVD-kölcsönzőben dolgozik jelenleg, hát, tényleg nem a család büszkesége.
Tony beér a "munkahelyére", a többiek olyan izgatottan sertepertélnek körülötte, mint Hófehérke körül a törpék, minden szavát és kívánságát lesik. Hárman is ugranak kiszedni a zsömiből a hagymát, mert Tony nem ehet még ilyet. Aztán kisebb versengés alakul ki Christopher és Tony között, hogy kinek van nagyobb vágás a hasán, Dante Greco pedig felajánlja, hogy segédkezik Tonynál, hiszen beteg anyját is ő gondozta, és ki tudja, egy másik életben szakápoló lett volna belőle. Csak akkor nem lenne aranyóra a kezeden, jegyezném meg halkan.
Junior bánál elmezavart állapítanak meg, így mehet enyhített diliházba a börtön helyett. Az egész jelenet alatt Junior egy tic tac-os dobozt forgat csodálkozva, és én is nagyon csodálkozom, ennél ügyesebb és kevésbé direkt product placement-et is láttam már. Johnny Sack a börtönben az esküvői ülésrendet vitatja meg a családjával, aztán lánya és felesége lelkére köti, hogy ne idegeskedjenek, hanem egyenek. Na mármost a két nő összesen kb. 240 kiló, szóval ez nem túl értelmes tanács, a kisebbik lány, aki meg anorexiásnak néz ki, ki is fakad, hogy miért kell mindig a kajáról beszélni. Hát, ez a sorozat már csak ilyen, itt minden érzelmet a kaja helyettesít.
Jön Phil Leotardo, és elrontja Tony első napját az irodában: azzal áll elő, hogy Johnny kérésére el kéne tenni Rustyt láb alól, útban van a kisember. Tony elhajtja Philt, mert mindennek van határa. Aztán haza is megy, megviselte ez a sok munka. Pedig a másik "irodában" (a bárban) van intéznivaló, a fiúk nem is lazsálnak, mindegyik az ölébe kap egy-egy lezseren öltözött hölgyet, és engedik, hogy kényeztessék őket. Remélem, azért túlórázni nem kell bent maradniuk. Christophert egy ígéretes lapdance közben zavarja meg két arab, akik gépfegyvert akarnának beszerezni.
Carmela reggel eltűnteti az újságot Tony elől, nehogy meglássa, hogy Junior bácsi vizsgálata hogyan áll. Közben Johnny Sack az esküvői eltávra készül, és ki van akadva, mert lakkcipőt kell felvennie, pedig az a GQ szerint már évek óta nem divat. Tonyék is az esküvőre készülnek, gondosan felírják, mennyi pénzt adnak Allegrának, hogy aztán majd Meadow esküvőjén lássák, ugyanannyit kaptak-e vissza, és ennek apropóján nyaggatják kicsit a lányt, hogy mikor lesz már esküvő meg unoka, de Meadow lerázza őket. (Tisztára mint a WUTM családban!)
Az esküvőn rendőrök ellenőrzik a vendégeket, a templomba fémdetektoros kapun át lehet csak bemenni, az örömapát rendőrök hozzák bilincsben, nem egyszerű esküvő ez. Nagy a fegyelem, Paulie-tól még a kölnijét is el akarják venni, Tony meg fennakad az ellenőrzésen, le kell vennie a cipőjét is, de ez már sok neki, inkább összeesik. Dante azonnal hoz neki vizet, AJ széket, Carmela legyezgeti, mindez nem mutat túl jól, viszont elég sokat ront Tony imidzsén. (James Gandolfini már tisztára úgy néz ki, mint a kövér Brando, nagyon belejött a szerepbe.)
Az esküvő legalább rendben lezajlik, nem csoda, hogy a jelmeztervezőt Emmy-díjra jelölték ezért a részért, nem lehetett egyszerű erre a menyasszonyra megalkotni az esküvői ruhát. Csak Christopher értetlenkedik, szerinte az Allegra egy megfázás elleni gyógyszer neve, aztán megtudja, hogy ez valójában boldogságot jelent olaszul, akkor meg azt nem érti, mi köze ennek a megfázáshoz. Okos fiú ez, csak ne gondolkodna annyit.
A fogadáson nagy a felhajtás, Tony meg is érdeklődi Johnny Sack-től, mennyibe fájt ez: 425k, és ebben még nincs benne a nászút, "de hát ezért érdemes gürizni", jegyzi meg Johnny. (Ez azért több mint 70 millió forint, akármilyen gyenge is a dollár, és ebbe nem fért bele a nászút? Még jó, hogy sikerült összekuporgatni elég pénzt.) Komolyabb téma is felmerül a beszélgetés során, Rusty likvidálása, Tony végül beadja a derekát, és elvállalja a feladatot. Aztán mindenki boldogan táncikál, kivéve Vitót, aki egy döglött marhát szorosabban ölelne, mint a feleségét, és nem vágna hozzá ilyen savanyú képet. Közben Juniort átszállítják az otthonba, ami jó lepukkant, már majdnem megsajnálja az ember az öreget, aki még megpróbálja a nácikra kenni a lövöldözést, de ezt senki nem veszi be.
Christopher nyíltan ellenzi Tony tervét, hogy egy nápolyi emberük intézze el Rustyt, szerinte ez picsaság. Vitónak végleg hányingere lesz a heteroszexuális kapcsolatok nyílt ünnepléséből, és hazarángatja a családját. A tortavágásnál kezdődik az igazi dráma, Johnnynak lejár az ideje, menni kell vissza a börtönbe. Ekkor még sikerül egy kis haladékot kikönyörögni, de azt már nem engedik meg a rendőrök, hogy integessen a lányának, aki a nászútra indul. A vendégsereg előtt verik bilincsbe, erre aztán eltörik a mécses, Johnny Sack úgy bőg, mint egy kislány, az örömanya meg elájul. Később persze mindenkinek megvan Johnny-ról a véleménye, egy férfi ne sírjon, még Tony védi meg a többiekkel szemben.
Vitóék közben hazaérnek, az asszony szerelmes filmet néz, de Vito máshol keresi az érzelmeket, konkrétan egy melegbárban. Sajnos Sal és a haverja pont akkor szedi be a védelmi pénzt, amikor ő pucér seggel incselkedik egy bőrövbe öltözött fazonnal, és hát persze, hogy összefutnak. Vito megpróbálja a lehetetlent, és igyekszik magát kibeszélni, de ki veszi be, hogy ez csak tréfa?
Otthon aztán Vito magához veszi a pisztolyát, majd bejelentkezik egy motelszobába, felhívja Silviót, és megnyugszik, hogy az még nem tud semmiről, aztán a fegyverre bámul� Tony Dr Melfinek rinyál, hogy emberei semmibe veszik, figyelnie kell a "barátai" minden mozdulatára, erre a pszichológus azt tanácsolja, játssza meg magát, mintha a régi Tony volna, a lényeg, ami a felszínen látszik. Tényleg ezt tanítják pszichológia szakon? Mindenesetre Tony megfogadja a tanácsot. Az irodában hosszasan méregeti, ki mekkora és milyen izmos, aztán a lehető legjobb döntést hozza meg: beleköt a testépítő Perry-be, aki felkapja a vizet és nekimegy a nagyembernek. Tony erre laposra veri. Így kell helyreállítani a renomét, a legjobb kondiban lévőt kell lenyomni, a többi azonnal elkussol. Aztán Tony a wc-ben jól kihányja magát, és olyan megveszekedetten vigyorog a tükörbe, mint Cooper ügynök a Twin Peaks utolsó részében. Az sem jelentett semmi jót.
Facebook kommentek