Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Gyilkos elmék 5x20 - A Thousand Words

2012. február 03. 14:00 - hex.kelly

A 911-es vonal TÚLSÓ végén kezdünk, mármint a központban, ahol rezignált hangon kezelik a diszpécserek a bejövő segélykéréseket. Az egyik diszpécser egy cseppet sem pánikos hívást kap: egy mély-rekedt öreg férfihang közli vele, hogy egy holttest van a raktárban. Nem mond pontos címet, viszont az ujjaival dobol a térdén, és a lába is jár, valahogy ültében. A diszpécser leadja a drótot, miközben a pasas azt kérdi, elindultak-e már a rendőrök. A diszpécser azt mondja, hogy igen, de maradjon vonalban, és mondja meg, hogy biztosan halott-e az áldozat, mire a férfi azt feleli: egy másodpercen belül az lesz – majd behunyja a szemét, és lövés dördül. A diszpécser kiküld egy járőrpárost, akik kétszázas vérnyomással bekommandózzák magukat a töküres raktárépületbe, megtalálják a szétlőtt fejű telefonálóembert (ifjabbik zsaru persze kirakja a vacsiját a sarokba), aki furcsamód fedetlen felsőtesttel ment a halálba, mellkasán valami fa-szerű tetkóval. A fa ágain női arcképek, keresztnevek és évszámok, az egyik fal pedig eltűnt nők fotóival, és róluk szóló újságkivágásokkal van teleragasztva. A fiatalabbik járőr megismeri az egyik lányt, aki még csak 3 hete tűnt el, az idősebb pedig járőr beszól a központba, hogy sürgősen küldjenek ide mindenkit, aki közel s távol lecsúszott a korengedményes szolgálati nyugdíjról.

Quantico-ban Morgan épp megtudja, hogy Prentiss csini piros rucijának apropója egy atlantic city-i kiruccanás, mikor JJ érkezik, és egy aktalóbálással összekötött "bocsi"-val összezúzza Prentiss bűnösjátékos- és Morgan tengerparti lazulós terveit. Reid itt jegyzi meg, hogy neki nincs programja hétvégére, ezen valahogy nem lepődik ám meg senki. JJ bevágtat Hotch-hoz, elmondja neki, hogy Tallahassee-ból jött egy felkérés, a másfél órája öngyilkosságot elkövetett pasas miatt, ugyanis a tetkók évszámai mind az adott nők halálának évei. És Rebecca Daniels képe meg a falon, de ő nincs a pasasra tetoválva, így talán még él. Hotch rögtön vágja, hogy a tettes élő műsorban ölte meg magát, azt mondja, ennek a színjátéknak is van jelentősége, JJ szóljon a helyi erőknek, hogy semmihez ne nyúljanak, úgy akarja látni a helyszínt, ahogyan az öngyilkos gyilkos elrendezte. (Talán) Rebecca meg eközben valami sötét helyen szenved nagyon. Főcím és idézet Rossi-tól: Egy őszinte művész megpróbál valami olyasmit alkotni, ami önmagában életképes. - A sincere artist tries to create something, which is in itself able to live. William Dobell

A csapat reggel megérkezik a raktárépülethez (ez afféle tanyasi raktár) mindenkinek melege van, de Reid közli, hogy nem is a meleggel van itt a baj, hanem a páratartalommal, Morgan szerint viszont nemtökmindegy? A Rebecca eltűnésében nyomozó helyi erő, John Barton fogadja őket, és reméli, hogy jó a gyomruk, mert most beviszi őket a hullához. Mind fogják az orrukat, aztán szépen körülállják a fotelt (és benne a hullát, ugye). Barton elmondja, hogy még nem sikerült azonosítani a Bob nevű férfit, de nem helybéli. Két hete bérelte ki a raktárat készpénzért és feketén, ejnye. Van egy doboznyi kézzel írt napló, azt majd lehet olvasgatni. Rossi szerint ha csak 10 éve ölt először a pasas, akkor elég későn kezdte sorozatgyilkolászást. (Hát Istenem, vannak későn érő típusok.) Hotch munkát oszt: Morgan és Prentiss nyerik a naplókat, Reid és Rossi meg a tetkókat és a két járőrt, aki este kijött - egyikük mutatja is nekik, hogy a pasas az állába lőtt, azért véres a lámpa felette. El is mereng, hogy a férfiak öngyilkossága miért olyan, mint egy disznóól, bezzeg a nők még azt is tisztaságban intézik. Rossi megmondja a frankót: a nőket érdekli, hogy fel kell-e takarítani majd utánuk, a férfiak erre általában tojni szoktak. JJ és Hotch a falat nézik, a jelek szerint a gyilkos tíz éven át minden évben elrabolt egy nőt, fogva tartotta, sokszor megerőszakolta, egyszer megölte, majd valami erdőben hagyta a holttestet, és csak akkor rabolt újabb nőt, ha az előző holtestét már megtalálták. (Dicsérendő ez a monogámia manapság.) Hotch szerint a pasasnak valami fix sztorija volt, amit újra és újra kellett játszania.

Reid rózsa-tetoválást talál a gyilkoson, és elmondja, hogy XVI. század végén szokás volt rózsát tetoválni a halálra ítélt rabokra: így szökés esetén is könnyű volt azonosítani őket. Na persze manapság már pusztán a szerelem szimbóluma - mondja, és látszik rajta, hogy ezt sokkal unalmasabb tetkó-üzenetnek tartja, mint a középkorit. Erről viszont eszébe jut egy Bradbury-novella, A tetovált ember, és már kezdi is mesélni. A járőrök csak lesnek, Rossi érdektelenül hümmög.

Az egyik járőr végül észbe kap, és megmutatja a gyilkos hátán egy kihagyott tetkóhelyet a faágak között, majd azt mondja, mi van, ha csak szimplán hülye volt a gyilkos? Ám Rossi azt mondja, hogy szimplán hülyékhez nem kell a BAU. Prentiss és Morgan eközben a gyöngybetűkkel írt naplókat olvassák, de az Istennek nem haladnak, ezért szólnak Reid-nek. Aki azt mondja, hogy a naplóírás biztos valami terápiás feladata volt a gyilkosnak. Morgan finom felkérésére Reid vállalja, hogy átveszi, de akkor jönnek egy szívességgel. Morgan és Prentiss megkönnyebbülve belemennek, nekem meg van egy olyan érzésem, hogy lesz még ennek böjtje. Hotch és JJ tovább ötletelnek, de inkább mégsem, Hotch az egész csapatot összehívja. Előzetes profil a bizonyítékok alapján: módszeres és birtokló volt a gyilkos, és az öngyilkosságát alaposan előkészítette, a jelek szerint 2 hét alatt. Reid azt mondja, ez az öngyilkosság is csak olyan, mint amikor egy tettes besétál a rendőrségre, és olyankor mindig kiderül, hogy a részletes beismerő vallomással csak védeni akar valakit. És az egyik naplóban talált egy elírást: többes számot használt a tettes. Tehát volt egy társa, aki minden bizonnyal most Rebecca-t tartja fogva, nocsak.

Takaros kis kertes ház előtt áll meg egy autó, egy pár férfiláb száll ki belőle, bemegy a kapun, egy fülhallgatósan kertészkedő nő mögé lép, és megérinti a vállát. A nő megrémül, de mosolyogva áll fel (hű, mekkora pocak!), mert csak egy futár jött. A nő neve Juliet Monroe, és levelet kapott, lájf! Futár el, nő a borítékot nyitja, és sétál befelé a takaros kis házikójába, közben pedig a gyilkos hangját halljuk.

Merthogy tőle jött a levél, és elköszön benne, és utal a születendő közös gyermekükre, valamint arra, hogy a nő feladata befejezni a közös művüket. A nő sírva lép az egyik ajtóhoz, benyit, és a földön térdelő, és elengedését kérő Rebecca-nak kiabálja, hogy ez az ő hibája. (Hát persze, mindig a túszok sara, ha flúgos a sorozatgyilkos.) Majd bevágja az ajtót, mi meg látjuk, milyen szép portrék vannak rajzolva a falon, és egy új, nyilván Rebecca-ról egy festőállványon.

A raktár mellett eközben már JJ alkudozik a sajtóval. Barton nem érti, minek. Hotch, Prentiss és Morgan inkább arról beszél, hogy egy alfahím-jellegű domináns gyilkos ugyan kit akart volna védeni a beismerő vallomásával? Hát olyan embert, akivel törődik, aki fontos neki. És különben is, ki csinálta a tetkókat? Barton nem érti, hogyan fogják ebből megtalálni Rebecca-t, Hotch gyorsan félrehívja, és verbálisan lebontja az arcát. JJ jön Prentiss-ékhez, az este 6-os híradóig van idő nyomozni, ja és a két járőr mindent részletesen elmesélt ám már a riportereknek, muhaha. Rossi Garcia-t hívja, aki bár szereti a tetkókat, azért mégsem ennyire. Elmondja Rossi-nak, hogy nem minden tetoválónak van hivatalos engedélye a munkához, de Rossi azt mondja, hogy első körben foglalkozzunk csak az engedélyesekkel, hátha valaki felismeri a motívumokat. Porzik a billentyűzet, és Garcia már küldi is a listát.

Hotch-nak Barton lelkizik egy kört, mert a rendőr is ember, de megígéri, hogy nem hisztizik többet. Reid és Hotch kivételével Mindenkinek Nagyon Melege Van. Rossi és Prentiss elindulnak a helyi tetoválókhoz (mázli, hogy van klíma a terepjárókban), Morgan meg azt kérdezi Hotch-tól, hogy megkérdezte-e Barton-t, miért emlegeti Becky-ként Rebecca-t. Hotch kitér a válasz elől, de hát az imént láttuk, milyen hitetlenül nézett Barton-ra, mikor azt mondta, hogy nem ismeri a lányt. Morgan szerint semmi jel nem utal arra, hogy a lány él. (De mi tudjuk, hogy igen, mert Juliet most olvassa a pasas levelében, hogy este vigye majd le a folyóhoz, az állatok majd elvégzik, amit kell.) Rossi és Prentiss egy tetoválóembernél van, aki szerint szabad kézzel vannak tetoválva a női arcok, ez ritka képesség nagyon. Szívesen megnézné a hullát, Rossi ügyesen hárít, a srác azt mondja, ugyanaz készítette az összes tetkót, csak nem egy időben. És megmutatja nekik, hogy a rózsa egy béna kereszt-börtöntetkóra lett ráhímezve, takarás gyanánt. Prentiss már hívja is Garcia-t, a srác meg utánuk szól, hogy a Tetovált ember filmváltozatában volt egy üres rész hagyva a pasas hátán, hogy azon keresztül a jövőbe lehessen látni.

Hotch érkezik a beszélgető Morgan-hez és Barton-hoz, a rózsa alatti kereszt hírével, előbbi örül, mert a biometrikus adatbázist lehet így használni, utóbbi csak les, hogy ammegmi. Elmagyarázzák neki, hogy abban tartják nyilván a priuszosok különös ismertetőjegyeit. (Nálunk vajon van ilyen?) Juliet könnyáztatta arccal megy be Rebeccához (akinek csini láncos póráz a marasztalóeszköze). Elkezdi leszedegetni az állványról a félkész portrékat, Rebecca meg kérleli, hogy eressze el, mert az apukája már nagyon aggódik, hát Juliet apukája is biztos aggódna. (Rebecca cseszdmeg, egy terhes nőt CSAKIS a születendő gyerekével lehet érzelmileg zsarolni!) De Julietnek nincs apja, senkije nincs, MÁR senkije, és Ő sem jön vissza már. Rebecca erre azt mondja, hogy hát akkor pláne engedje el, mert ő majd nem mondja el senkinek, tényleg, hogy itt volt, tudja, hogy ő is félt TŐLE. Juliet ezen jól felszívja magát (várom ám, hogy beinduljon a szülés), rálép a láncra, így a lány a földre kerül, Juliet a lány nyakánál taposva szorítja a pórázt, úgy mondja neki, hogy nem félt, hát éppen hogy imádta, és ő volt a mesterműve is. És persze, hogy nem szól senkinek, mert ezt a szobát nem hagyja el élve. Rebecca fuldokolva kér bocsánatot, és megfogja Juliet lábszárát, ami hoppáccsek: véres!

A raktárban olvasgatás és várakozás van folyamatban, Reid 20000 szó/perc tempójában kiugrik neki egy logikátlanság: a pasas mellkasán van előkészítve a hely Rebecca tetoválásának, de a naplókban arról írt, hogy most teljes lesz a mű, csakhogy Rebecca helyén túl van még egy üres hely: a hátán. Szóval megint meg kell nézni a holttestet, szerintem igazán vihetnék a perverz tetkóssrácot is, jó arcnak tűnt.

Prentiss és Rossi száguldás közben beszél Garcia-val. Ügyesen megtalálta azt a 10 keresztes alkartetkós embert, aki 2000 előtt szabadult. Közülük 4 nemi erőszak miatt ült, de egyikük sem a mostani környékre valósi. Rossi benyögi, hogy „Bob”, és kiderül, hogy a négy pacák között van egy Robert Matthew Burke, aki 1991-től 8 évet ült nemi erőszakért. Rossi köszöni Miss P segítségét, és kéri, hogy emlékeztesse: soha ne próbáljon elbújni előle. Garcia kuncogva mondja, hogy tényleg fölösleges lenne.

Hotch-hoz is befut Burke nevének híre, és Barton vadul lapozni kezd a jegyzeteiben: Rebecca utáni nyomozásban valami parkolás miatt képbe került a pasas, és jövő hétfőre volt behívva kihallgatásra. Hotch szerint ez az az esemény, ami miatt Burke az öngyilkosságot választotta. Juliet eközben Rebecca szobájában a padlón vajúdik, velem ellentétben ő nem mostanra várta ezt a szülésbeindulást. Rebecca kéri, hogy engedje el, mert a babának segítségre van szüksége. Juliet leveszi a nyakából a kulcsos láncot és messzire hajítja: Először segítesz, kisanyám, aztán elengedlek - ígéri.

Sötét van már, állig beöltözött kommandós osztag közelít meg egy lakást, de ez még csak a 29. perc, szóval a pecó üres. Reid és JJ Burke tetkóját nézegeti, előbbi tapizza is, és eszébe ötlik, hogy van láthatatlan tintás tetkó is. UV-lámpával világítja meg Burke hátát, és észreveszik, hogy egy kanyargó vonal minden halott lány portréját érinti, és az üres helyre vezet, ahol egy méhen belüli embriócska válik láthatóvá. Tehát Burke bűntársa egy nő, aki gyermeket vár tőle.

Juliet vajúdik, Rebecca pánikol, snitt. Morgan és Hotch telefonál: mivel az embriótetkó mellett nincs dátum (az áldozatoknál van), valószínűleg mostanság születik majd a baba. Juliet babája megszületik, és nem örül, hogy fiú lett, mert lányt akart. Azt mondja Rebeccának, hogy vigye innen, neki nem kell fiú, mert ő is úgy bántaná, mint a többi férfi. Aztán elájul, Rebecca meg a síró babával a kezében ordítozik segítségért. (És az összes filmrendező elmehet a sunyiba, hogy mind elcseszi a szülési jelenetet: a baba érkezése után 15-30 perccel még a méhlepényt is meg kell szülni.) A csapat közben ötletel: miféle nővel állhat össze egy erőszaktevő férfi? Nyilván valami sérült lélekkel, aki talán maga is efféle áldozat, és kötődik a támadójához? Csak így lehet, mert sem börtönszemélyzettel, sem Burke látogatóival nincs egyezés terhesnő-fronton. Hotch felveti, hogy talán a nő a támadóját látogatva találkozott Burke-kel a börtönben. Emily már hívja is Garcia-t: keressen olyan női látogatót, aki szóba jöhet.

(Rebecca próbál szabadulni a lánc fogságából, de hiába.) Garcia megtalálta Juliet Monroe-t, aki az őt magát is zaklató apját látogatta Burke beszélői idején, de Burke szabadulása után abbahagyta. Hotch kéri a címet, és már száguldanak is a házhoz, ahová a postás Burke búcsúlevelét vitte. Berontanak a házba, mennek a gyereksírás után. Juliet meghalt, a babát Morgan elviszi, Barton nyomozó meg átöleli a síró Rebecca-t.

Rebecca a mentőben a babáról kérdezi Barton-t, ő meg mondja, hogy másik mentővel már elvitték, de rendben lesz, ő csak vigyázzon magára. Mentőajtó csukódik, Rebecca el. Hotch jön Barton-hoz, és megmondja neki, hogy bravúros munkát végzett, és szuper, hogy megtalálta azt a parkolócetlit, mert Rebecca ennek köszönheti, hogy életben maradt. Barton megkukult, de azért örül.

Hazafelé a repülőn Prentiss és Reid zsugázik, utóbbinak nagy a mellénye, de Prentiss elnyeri az összes sósperecet meg földimogyorót tőle. Morgan-t még mindig érdekli a film elején Prentiss által említett atlantic city-i „bűnös játék”, de Prentiss szerint bizonyos válaszokat azért nem kaphat meg, mert nem tudná feldolgozni őket. Reid csak azzal van elfoglalva, hogy ő sosem veszít, Morgan meg azzal, hogy ennek a nőnek egy egészen másik arca is van.

JJ a genetika és a környezet hatásait összehasonlítva aggódik Burke és Juliet kisfia miatt. Rossi és Hotch felváltva sorol neki elvetemült sorozatgyilkosokat, akik fészekaljnyi gyereket neveltek fel. Szóval ha a kisbaba szerető, jó családba kerül, nem lesz vele semmi gond. JJ megnyugszik, a gép suhan tovább a felhők felett, és a záróidézet Hotch-tól jön: Láttam olyan gyermekeket, kik sikerrel léptek túl gonosz örökségükön. Mert a tisztaság lelkünk elválaszthatatlan része. - I have seen children successfully surmount the effects of an evil heritage, that is due to purity being an inherent attribute of the soul. Gandhi

Kíváncsi vagy Sixx exkluzív videóira, ajánlóira, kritikáira? Csatlakozz a UPC Magyarország Facebook-oldalához!  

Címkék: gyilkos elmék
7 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bütty 2012.02.03. 15:11:24

Jújj, de jó, már nagyon vártam, csak azt nem értettem, hogy miért nem alapból Reid kapta a napló olvasást.

szilviagy 2012.02.04. 09:04:24

A kedvenc sorozatom,és most olvastam először hogyvoltot róla, köszi az élményt!:-)

hex.kelly 2012.02.04. 11:22:20

@Bütty: Szerintem azért, mert ő a tetkó-szimbolikához kellett :)

@szilviagy: nincs mit, van még pár korábbról :)

lambofangirl 2012.02.05. 15:23:02

jaj nagyon köszi köszi köszi :)) szinte hihetetlen de itt vagy.. nagyon köszi :))
huhh bocsi h így ömlengek de nagyon megörültem mikor megláttam a posztot. ez az így tovább remélem lesz még folytatás ;)

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2012.07.11. 23:48:48

na most akkor mi van a nyomozóval meg a lánnyal?! nekem ez nem tiszta
süti beállítások módosítása