Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Trónok harca 3x06 - A mászás

2013. május 07. 07:30 - sixx

Elég sűrű epizódunk volt, szóval nem tekintünk vissza, hanem egyből a lecsóba csapunk, megtartva a helyszínekre bontott struktúrát, ahogy szoktuk. A korábbi részek itt érhetők el, ha valakinek averziói lennének a tagekre klikkolgatással szemben.

A Falon túl

Samu és Szegfű a tűzépítés fortélyairól beszélget valahol az erdőben, 3 napi járóföldre a Faltól. A társalgás érdekes, de valahol olyan, mintha Forrest Gump és nőnemű klónja társalogna, Szegfű lassú, Samu meg annyit ért a túléléshez, mint én a harangöntéshez, márpedig én nagyon szar harangot öntenék. Samu az Elsők Öklén talált egy obszidiánpengét, és ettől tökre beindul, de Szegfű gyakorlatiasabb és megkérdi, hogy mire jó. Egyelőre nem tudni, de az ilyesmit nem szokás csak úgy, minden ok nélkül belengetni az ember orra elé. Samu énekel egy mozgalmi dalt is, amitől Szegfű kisfia elalszik, nagyon romantikus.

Screen Shot 2013-05-07 at 5.40.25.png

(Közjáték valahol északon: Bran megunja, hogy Osha és Meera egymást marja, mióta együtt bandáznak, és utasítja őket, hogy legyenek rendesek egymással. Osha jobban nyúz nyulat, de Meera jobb vadász, nagyszerű. Közben Meera tesójának, Jojennek, látomása lesz, ami egy epilepsziára kísértetiesen emlékeztető rohamban csúcsosodik ki, a végén a kiskölyök felnéz, láttam Havas Jont a Falon túl, ellenségekkel körülvéve. Hodor.)

Screen Shot 2013-05-07 at 5.44.43.png

Jojen jól látta, Havas Jon a barlangi kúrástól kissé felszabadultan már a Fal tövében tanyázik, körbeveszik rosszak, mint Pataky Attist mostanában szokták. A vadak a Fal megmászására készülnek, ami annyira nem nagy kaland, legalábbis Tormundnak, aki úgy jár át Westerosba, mint ha csak a sarki közértbe ugrana le egy doboz Fecskéért. Ygritte még nem mászott falat soha, de van neki kát falmászó felszerelése is, az egyiket megosztja Jonnal, aki viccesen érdeklődik, hogy kinek a tökét vágta le érte, mire megkapja, hogy nem vágta le a tulaj farkát, csak kékre szívta a golyóit, amitől Havas Jon kicsit bedurcul.

Screen Shot 2013-05-07 at 5.56.00.png

Ygritte egyelőre nem érzi, hogy hol a határ Havas szopatásában és elkezdi húzni egy sort, de amikor látja, hogy Jon szája sírásra görbül, kedvesen megjegyzi, hogy te meg úgy nyalsz, hogy beleremeg a föld, szóval nincs miért aggódnod. Igaz, szúr azért oda egyet, elég nyögvenyelős volt az eleje, mert remegtél, mint a nyárfalevél, höhö. Havas megjegyzi, hogy utána azért már ment a kúrás simán, Ygritte meg bólogat, ja, az igaz. A társalgást Tormund szakítja félbe, nesze, jégcsákány, mondja, és tényleg, Havas is kap egy eszközt, amivel megmászhatja a 200 méter magas jégfalat, tökre megbíznak a csávóban tehát. Mármint az ostoba vadak, mert Ygritte odasúgja Jonnak, hogy 1) tudja, hogy csak hazudik az átállást illetően, 2) és még mindig varjú ott belül 3) de mivel jól nyal, ezért vele marad és nem árulja be 4) de ha őt is átveri, akkor levágja a pöcsét és a nyaka körül hordja majd, láncnak. Nagyszerű.

Screen Shot 2013-05-07 at 7.05.08.png

A mászás megindul, eleinte jó sokan vágnak neki a 200 méteresnek mondott, de szemre legalább 539 méter magas jégfalnak, de aztán lesz egy kis gikszer, először havas Jon bénázik, de megússza, jóhogy, főszereplőről van szó. A mászás technikai részéről majd megkérdem Földes kollégát, mert gyanúsan modernnek tűnik: vaskampókat vernek be a jégfalba, arra kötelet kötnek, majd szépen másznak tovább felfelé. Mivel össze vannak kötve a derekuknál, ha valaki elkúr valamit, lerántja a többieket, és ez be is következik, amikor Ygritte rossz helyre vágja be a jégcsákányt, a fal megreped és leszakad, a mélybe rántva egy halom Vadat.

Screen Shot 2013-05-07 at 6.40.52.png

Ygritte és Jon is szarban van, mert már csak Tormund van felettük meg Orell, aki leszarja, hogy Mance Rayder mit akar Havastól, és amikor Havas és Ygritte csak lóg a levegőben és kiabál, úgy van vele, hogy nem fog meghalni más hülyesége miatt és elvágja a kötelet, de közben Havasnak sikerül a falba belevágnia a csákányt, így nem zuhannak le Ygritte-tel. Hálistenek, ugye. A mászás vége a Fal teteje, ahol mindenki csak náz, mint a moziban, először északnak, aztán a zöldellő délnek, Havas meg lesmárolja Ygritte-et, annyira megörül, hogy hazaért.

Screen Shot 2013-05-07 at 7.33.31.png

Valahol Westerosban

Arya egy szalmabábura lődöz ki nyilakat (jól), és közben a szokásos mantrát emlegeti, Joffrey, Cersei, Ser Ilyn Payne, akiket ugye el akar emészteni. Thoros egyik embere, Anguy figyeli egy kicsit, aztán ad neki pár tanácsot, hogy lehet jobb íjász belőle, de még mielőtt kiderülne, mennyire jó, megjelenik Melisandre, Stannis vörös macája, akit Thoros régi haverként köszönt valíriai nyelven, és milyen jól teszi, mert a kissé oroszosan hangzó duma (höhö) feliratából kiderül, hogy Thorosnak volt ám egy küldetése, Robert királyt a Fény Istenéhez átcsábítani. Oszt ezzel mi lett, érdeklődik a banya kedvesen, hát, nem jött össze, inkább ittam sok rumot és megdugtam minden kurvát, akit csak lehetett. De gyere, mutatok valamit.

Screen Shot 2013-05-07 at 5.58.10.png

A barlangban Melisandre összetalálkozik Beric Dondarrionnal, akit ugye Thoros, oppardon, a Fény Istene már hatszor hozott vissza, ettől Melisandre majdnem összeszarja magát, Thoros, te baszki nagyon hatalmas vagy. Á, dehogy, mondja az, az Isten volt, én már nem is hittem benne, erre elkezdte feltámasztani ezt a szerencsétlent. Jó, int Melisandre, nekem meg Gendry kell, mert királyi vér folyik az ereiben, tessék ideadni. Pénzért hogyne. S lőn, Aría legnagyobb meglepetésére a kis barátját úgy eladják két zsák aranyért, mint a szart, ezen háborog egy sort és beolvas Melisandrénak, aki meg belenéz a kiscsaj lelkébe, és megretten az ott látott sötétségtől. Ettől még viszi a kovácslegényt, int a pinty, Thoros meg tart egy közgáz előadást a hisztiző Aryának Seregek fenntartása a kváziközépkorban címmel, és rávilágít a két zsák arany és a katonák etetése közti összefüggésekre.

Screen Shot 2013-05-07 at 6.28.09.png

(Közjáték valami várban: Theon kínzója egy igazi szadista barom, aki hatalmát úgy éli ki, hogy szépen lassan megnyúzza Theon kisujját, mert ugyan azt ígéri neki, hogy nem bántja, ha kitalálja, ki ő, hol vannak és miért kínozza, de hazudott. Theon nagy szarban van, mert egy pszichopata igyekszik teljesen tönkretenni, és nagyon úgy néz ki, sikerrel. Hát, kellett neki Deresre támadni, ugye.)

Screen Shot 2013-05-07 at 6.44.06.png

Zúgó

A Frey-ház két küldöttje Robb királlyal tárgyal, a megbeszélés váratlanul jól sikerül, mert Robb, az asztal mellett ülő muter, Fekete Hal és Edmure Tully előtt kanosszát jár, elnézést, hogy nem a ronda állat Frey-lányt vettem el feleségül, hanem az őzikeszemű ápolónőt, komolyan, nem fog többé előfordulni. Jó, mondja az egyik követ, de Harrenhal is kell a Frey-háznak, mire Edmure morog egy sort, Robb viszont bólint, faszt érdekli az a romhalmaz, vigyétek. Van még valami, jegyzi meg a követ, az egyik Frey-lányt vegye el Edmure, és akkor kvittek vagyunk, ott a sereg, mehettek a Lannisterek ellen. Edmure erre elkezd hőbörögni, Robb kiküldi a követeket, majd elmagyarázza neki, hogy ez itt most közös érdek, szóval ha lehet, kussoljon, és vegye el a csajt. Edmure azt akarja, hogy ő választhasson Frey számos leszármazottja közül, mire Fekete Hal feláll, és csak azért nem veri agyon, mert békés ember. Jó, elveszem, mondja Edmure.

Screen Shot 2013-05-07 at 6.50.31.png

(Közjáték Harrenhalban: Jamie fél kézzel igyekszik felvágni a kajáját Lord Bolton asztalánál, de kevés sikerrel, viszont nagyon zajol közben, így Brienne segít neki. Bolton úgy dönt, nem fog kínlódni Jamie-vel, hanem elereszti, mert úgy egyszerűbb, Brienne viszont áruló, így marad fogságban, hiába kupálták ki és adtak rá emberi ruhát.)

Screen Shot 2013-05-07 at 6.53.07.png

Királyvár

Epic szócsaták jönnek sorban, először Tywin vs. Töviskirálynő, a téma a Loras-Cersei frigy, ami az öregasszony szerint azért nem jó ötlet, mert Cersei öreg, Ettől Tywin kis híján félrenyel, de előveszi a buzikártyát, Lorasról rettentő pletykák terjengenek, szóval ezzel a Tyrell-ház jár a legjobban, tessék elhinni. A Töviskirálynő erre visszakérdez, hogy amikor te fiatal voltál, nem pászítottad bele a kukidat egy popóba? Tywin kis híján agyvérzést kap, nem hát. A néni még csak most kezdi, ugyan már egy kis buzulás, az semmi, bezzeg a vérfertőzés, na az más tészta. Baszki, a néni az orrunk előtt semmisíti meg Tywint, yeah. Ácsi, nem azért lett a Király segítője Tywin, hogy egy nyugdíjas megleckéztesse, ha nem adod Lorast, akkor behívom a királyi testőrségbe, ezzel kizárom az öröklésből, és így Joffrey és Margaery gyerekeié lesz a Tyrell-ház. EPIC WIN.

Screen Shot 2013-05-07 at 7.04.52.png

A kertben a színfalak mögötti mesterkedésekről mit sem tudó Loras és a belé hóttszerelmes Sansa beszélget, Loras néha elkalandozik és fullba nyomja a meleget, de Sansa annyira naiv, hogy ezt észre sem veszi. Szegény, mekkorát fog szívni. Loras nem annyira, mert ugya neki aztán hóttmindegy, milyen nőhöz kényszerítik hozzá. A gerlepárt a toronyból Cersei és Tyrion figyeli, a szerelmi négyszög két kelletlen tagja, Tyrion úgy tűnik, tényleg sajnálja Sansát, meg persze Lorast is, mert neki meg Cersei jut. Ki kéne nyíratni mindkettőt, játszik el a gondolattal, Cersei, de csak egy pillanatra, mert Tywin szíjat hasítana a hátából. Ha már itt tartunk, tesó, mondja Tyrion, ki adta ki a parancsot Ser Mandonnak, hogy engem megöljön a csatában? Te vagy Joffrey? Cersei nem válaszol, de a testbeszédéből kiderül, hogy a fia. Az idióta, sóhajt fel Tyrion, meg is mérgeztethetett volna, erre tessék. Meg vagyok én baszva itt mindenképpen.

Screen Shot 2013-05-07 at 7.16.09.png

Tyrion útja Sansához vezet, akit éppen Shae öltöztet, és ez így rettentő kínos a törpének, mert a csaja előtt kell közölnie Sansával, hogy lőttek a Loras-frigynek, és ő lesz a férje. Shae ki fogja herélni.

Screen Shot 2013-05-07 at 7.17.19.png

Az utolsó beszélgetés, amire sort kerítünk, két, látszólag jelentéktelen, de valójában kulcsfontosságú szereplő, Kisujj és Varys között zajlik, mégpedig a trónteremben. Varys a Vastrónra mutatva megjegyzi, hogy ezer kardból kovácsolták, mire Kisujj azt mondja, hogy 200 sincs, megszámoltam. A csávó olyan hataloméhes, mint senki más ebben a történetben, és most nem kicsit ki van akadva, mert a tervét (elviszi magával Sansát) szépen megtorpedózták.

Screen Shot 2013-05-07 at 7.29.13.png

Varys megnyugtatja Lord Baelish-t, hogy az ő kis terveinek megtorpedózása nem tartozik a legfontosabb feladatai közé, sőt, bár kétségkívül élvezte, hogy keresztbe tehetett neki. Kisujj iszonyú pipa, és közli, hogy tudja, honnan kapta az infót Varys, egy rossz befektetéstől, akitől meg kellett szabadulni - és a kamera szépen megmutatja nekünk a szadista Joffrey-t, és új nyílpuskájának legfrissebb áldozatár, Rost, akit halálra szadizott a hálótermében, illetve Sansát, ahogy sírva bámulja azt a hajót, ami nélküle hajózik ki Királyvár kikötőjéből. Kisujj a végén tart egy nagyszerű beszédet arról, hogy a káosz egy létra, amin fel lehet mászni, és nem számít se isten, se birodalom, se ember, csak a létra, amin fel kell menni. A csúcsra.

Screen Shot 2013-05-07 at 7.31.04.png

Minden, amit a sorozatról tudni érdemes, itt elolvasható.

A Trónok harca a comment:com-on és az Indexen:

Címkék: trónok harca
komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NAR 2013.05.07. 12:40:56

@vargatom: Mondjuk két részig hanyagolhatnák az északi történéseket (egyelőre úgysem kötődnek másik történetszálhoz), aztán egyben leadni a vándorlást, mászást, meg ami még jön utána.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.07. 12:50:38

@NAR: nekem bejön ez a több helyről mindig egy kicsit mutatunk mesélés technika.

Felagund 2013.05.07. 12:55:44

@Tájfájter: Nem, Kisujj monológjából elég egyértelmű, hogy ő ajánlotta Joffrey figyelmébe, hogy milyen jó dolog is lehet kikötözött nőkre számszeríjjal lövöldözni, és éppen pont van egy alkalmazottja, aki önként vállakozna...

Csigataposó 2013.05.07. 13:08:33

@tryclops: Szerintem abban nincs sok spoiler, hogy filmkeszitok kihagynak egy szereplot eleg sokat kihagyatak, ha nem olvastad a konyvet nincs spoiler, ha meg olvastad akkor a filmkesztok mar elspoilereztek.
Viszont van meg masik lehetoseg is boven.

Indriq 2013.05.07. 13:09:11

Én azt nem értettem ebben a Tyrion kinyiratása szálban, hogy Tywin Lannister miért nem fenyegette meg Joffreyt.
Ha az, hogy a fia nem elég, legalább azt látnia kéne, hogy házasodásra jól lehet használni Tyriont (ahogy meg is tette), úgyhogy az élő Tyrion a jó Tyrion.
Amúgy alapjában se értem a Tywin vs Tyrion szálat. Az okés, hogy az apja utálja a fiát, mert belehalt a felesége a szülésbe. De Tyrion mindvégig segítette a családját.

Felagund 2013.05.07. 13:16:52

@Indriq: Tywin nem tud Jofrey kísérletéről. Ha tudna, amellett, hogy Tyrion számára a vakfoltra esik, valószínűleg éktelenül lebaszta volna már most...

XocoLatte 2013.05.07. 13:23:00

@Silent Bob: És jónéhány résszel korábban Joffrey már megcincálta a nőt, amikor Tyrion szállította neki szűzlegény-beavató prostiként, aztán Joff kicsit szabadon értelmezte a helyzet adta opciókat és elég csúful elverte. Nyilván most Kisujj felkínálta újra, és megmondta neki, hogy ezúttal nem kell megállnia semmilyen határnál.

XocoLatte 2013.05.07. 13:31:31

@Tájfájter: tökéletesen leírtad, semmit nem lehet hozzátenni. Tudom, nem könyvezünk meg minden, de csak böki a csőrömet, hogy ez a Joffrey a könyvben is ekkora szadista állat?

XocoLatte 2013.05.07. 13:38:34

Tyrion lelki szenvedése szépen van alakítva immár 3 epizódon keresztül. Most világossá vált számára, hogy nem a gyűlölt nővére, hanem annak idióta fiacskája akarta féltékenységből és undokságból eltenni láb alól, amihez Cersei csupán hallgatólag asszisztált. Szinte tapintható Tyrion egyre nagyobb elkeseredése, saját családjával kapcsolatos végsőkig való szakítást is jelenthető lelkiállapota. Erre még ajándéknak meglesz a Shae-vel való durcás szakítás is Sansa miatt, és kész is egy kontrolltvsztett kétségbeesett bosszú gondolata... Vajon Tyrion tényleg túléli-e az évadot?

buranyl 2013.05.07. 13:39:32

@XocoLatte: A könyvben macskákra lövöldözött, és a szajhát agyonverő jelenet sem szerepelt. A többi kb. stimmel.

BS44 2013.05.07. 13:41:36

"csak kékre szívta a golyóit"

A filmben Ygritte arra utal, hogy elbánt a fickóval, nem pedig arra, hogy szexuálisan kényeztette...

"Nah, I didn't kill him, but I bet his balls are still bruised. He wasn't good to me the way you're good to me."

morbiczer 2013.05.07. 13:50:00

Szerintem a konyvben jobban volt megoldva, hogy Sansa hogyan ertesult a kuszobon allo hazassagarol.

Gilinggalang 2013.05.07. 13:51:58

Angolul láttam, azt a részt kedveltem különösen, amikor Loras szédíti Sansát az esküvői ruhával, és mondja neki, hogy: "gown with french sleeves".

Vajon honnan ismeri Loras ezt a kifejezést? ::)

vargatom 2013.05.07. 13:57:38

@XocoLatte: Azért ezt ugye senki nem felejtette el?

i.imgur.com/4RVW1Yj.gif

Persze kellett az is hogy Cersei mérgezze a hülyeségeivel a lelkét, de Tyrion azért tényleg provokatív volt egy kissé.

Scagnetti 2013.05.07. 14:01:40

@XocoLatte: A könyvben inkább Sansán keresztül láthatjuk Joff szemétkedéseit, rajta éli ki magát. Szerintem ott sem jobb semmivel, egy szadista vadállat.

Kemencés Szittya Buci 2013.05.07. 14:13:03

@Indriq:
Könyvet nem olvastam, én csak a sorozat alapján tippelek.
Szerintem Tywin valamilyen szinten a saját kudarcát is látja benne, a kudarcot pedig ugyebár nem tűri túl jól.
Half-man, sokat duhajkodik, születése közben megölte anyját, egyszer már volt felesége is, de nem tudjuk, milyen.
Még abban sem vagyok biztos, hogy a saját gyereke, mert mondta, hogy ha tudná bizonyítani, hogy nem az öve...
Gondolom a házasítást is megoldaná máshogy Tyrion nélkül, vagy nem házasítás útján oldaná meg a dolgot, lévén elég talpraesett az öreg Lannister. Szerintem meglenne ő Tyrion nélkül, csak így könnyebb az egész. :)

holacsoki 2013.05.07. 14:17:02

@adamskij: Azt észrevetted, hogy a főcímben azokat a színészeket írják ki, akik tényleg szerepelnek az adott részben?

Scagnetti 2013.05.07. 14:36:32

@Indriq: A Tywin-Tyrion kapcsolat szerintem is fura. Az rendben van, hogy az anyja a születésekor meghalt, és mivel törpe és torz lett (a könyvben sokkal rondább, mint a sorozatban), az apja büntetésként tekint rá. Erre Tyrion az életmódjával még rá is tesz, bár ez kívülről nézve teljesen érthető. Na de a középkorban a tolerancia nem volt jellemző.

Viszont ő az egyetlen gyereke, aki intelligenciáját tekintve felér az apjához. Jaimenek előbb jár a keze (ok, most már nem, mert levágták), mint az esze, Cersei meg csak okosnak hiszi magát, de az ellenfelei megennék reggelire, ha nem a fia ülne a trónon. Ezt egy Tywin Lannisternek azért illene felismerni, és még ha nem is tolná előtérbe Tyriont, a képességeit becsülhetné és kihasználhatná. De az egyébként számító és józan Tywin Tyrionnal kapcsolatban egy hisztis vénembernek tűnik.

Kemencés Szittya Buci 2013.05.07. 14:46:47

@Scagnetti:
Tywin megadta neki a lehetőséget, hisz ő maga küldte King's Landingbe, hogy a király segítője legyen, és fogja vissza a kis balfaszkirályt. Csakhogy ez nem pont úgy ment, ahogy szerette volna Tywin, így azt gondolja róla, hogy alkalmatlan. Amúgy azért a kincstár vezetője lett Kisujj után, szóval annyira nem hanyagolja.

vargatom 2013.05.07. 14:51:07

Tyrion márpedig kihozta King's Landingben a helyzetből amit lehetett ;)
Ráadásul az életmódja sem annyira rendkívüli azért, inkább arról van szó hogy Tywin a saját sérelmeit meg fóbiáit kompenzálja a büntetésével. Az ő apja pl. egy pór származású nőt vett maga mellé, aki Tywin szemében szajhának számított és úgy is kezelte az öreg halála után...

Meth, Not even once 2013.05.07. 14:55:09

@Scagnetti: Amikor Tywin még Aerys segítője volt, volt egy olyan mondás, hogy Tywin uralja a Hét Királyságot, de Tywint a felesége "uralja". Szóval valószínűleg tényleg szerette a feleségét az öreg oroszlán, és amikor a felesége belehalt Tyrion megszülésébe, aki ráadásul még torz is volt, mindörökre megutálta Tyriont, akit - mint ahogy ő is mondja - csak azért nem ölet meg, vagy tekint levegőnek, mert nem tudja bizonyítani, hogy fattyú lenne. Ezért Tyrion ugye a normák szerint Tywin gyerekének számít (amúgy valószínűleg tényleg az), azonban az apja szemében egy torz fattyú, aki a szeretett felesége halálának oka. (Every dwarf is a bastard in his father's eyes)

Sugyosa 2013.05.07. 15:00:28

Kicsit gáz, hogy egy kb 5 éves történetről nem lehet szabadon beszélgetni, mert itt rínak a spoiler miatt az olvasni nem szeretők...

nevetkőzzcsakszopnifogsz! 2013.05.07. 15:01:58

nem tudom írta e valaki, de szerintem Joni fiú nem dugta meg a vöröskét, csak kinyalta, ezért mondta, hogy megőrzi a titkát, hogy még mindig Varjú

Andal 2013.05.07. 15:16:23

@Sugyosa: 1996, 1999, 2000, 2005, 2011 az első öt kötet megjelenése, inkább 13 az az 5. :)

@Leadfoot: "Bran és csapatának vándorlása viszont kezd kurva unalmas lenni. ...
Jó volna, ha legközelebb akkor térnénk vissza arra a szálra, ha végre történik is valami."
A 6. évadban? :)

A sok figurának és történetszálnak az is lenne a szerepe, hogy a világ minél több helyszínét mutassa be, ne csak udvari intrikákból álljon. Szerintem könyvben egy darabig nagyon jól működik ez a módszer (bár szvsz később öncélúvá, önmaga paródiájává válik), filmben viszont néhány snittben nehéz visszaadni, ahogy egy-egy szereplő irtózatosan hosszú vándorlásán keresztül megismerhetjük a világ újabb részeit.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2013.05.07. 15:32:33

@Gilinggalang: bizony! ;) angolul azért jópár ügyesen elejtett megjegyzés bújik meg - pl hogyvolt alapján nem tiszta, hogy Jojen Reed magyar szinkronnal is azt mondja, amit: 'i saw him [--> Jon Snow] on the wrong side of the wall'
ugyanígy Melisandre jóslata Aryának is igen beszédes.

nevetkőzzcsakszopnifogsz! 2013.05.07. 15:42:25

@Sugyosa: írogass róla a könyes blogon talán

XocoLatte 2013.05.07. 15:46:06

@BS44: Nem mintha lényeges volna, de itt Ygritte azzal kérkedik, hogy szétkúrta őt a szóbanforgó emberfia, annyira, hogy kékre dugta a golyóit vagy hasonló. (got bruised his balls) A dugás közben a nő gátjához való ütemes csapkolódás hatására.

kisbéka 2013.05.07. 15:54:07

@Gilinggalang: a french sleeve kifejezés nekem is feltűnt, a fűcímben nem nagyon láttam franciaországot:-)

zzzzzzzz 2013.05.07. 16:03:56

@BS44: Igazad van. Vagy a magyar fordítást rontották el (én angolul nézem) vagy sixx nézte be a dolgot.

zzzzzzzz 2013.05.07. 16:09:37

@XocoLatte: Ezt nem tudom honnan veszed, de semmi ilyen kérkedés nem volt abban a párbeszédben.

zzzzzzzz 2013.05.07. 16:20:49

Aki olvasta a regényt mondja már el legyen szíves, hogy mivel magyarázzák azt, hogy a fal északi oldalán tél van mínusz akárhány fokkal (bár a hideg nagyon nem jön le a filmből), a déli oldalon pedig minimum tavasz van, napsütéssel és zöldellő fákkal? Meg aztán, ha a déli oldalon meleg van és napos az idő, a fal, ami ugye jégből van (most mondta havas Jon) miért nem kezd el olvadni?

Nem kötözködni akarok, csak kíváncsi vagyok, hogy van-e valami indoklás az író részéről, vagy "csak".

Exploiter 2013.05.07. 16:23:32

Ez a Gendry-s szál ez tényleg wtf, ilyen két könyvvel odébb sincs még.
Első eset, hogy a sorozat spoilerezik.

Felagund 2013.05.07. 16:27:35

@XocoLatte: Az egy másik illető volt, őtőle szerezte a hágóvasakat (amik valami állat agancsából voltak, nem vasból, de hát na :D)

@zzzzzzzz: Egyrészt Észak se az a trópusi paradicsom, másrészt viszont mystical f*cking... ;)

Gilinggalang 2013.05.07. 16:28:03

@zzzzzzzz: nyilván a filmben ki volt sarkítva, de a Fal kb az örök fagy határán fekszik. Csak a könyvben kb még 100 kilométerrel odébb is fagy, de itt látványosabb volt az ölelkezés a tavaszi panorámával.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.07. 16:30:55

@zzzzzzzz: valószínűleg csak. :D

De ez csak tipp. :)

vargatom 2013.05.07. 16:44:31

@Exploiter: A könyvbéli Edric Storm karakterével vonták össze Gendry-t, csak ehhez valahogy el kell juttatni Dragonstone-ra. Ebben sztem nincs egy deka spoiler sem a későbbiekre nézve.

Aszusz 2013.05.07. 18:38:11

@zzzzzzzz: Egyrészt a Fal is szokott olvadni melegebb napokon, Sam is említette ebben a részben, ha jól emlékszem - ez a "könnyezik a Fal" kifejezés. Másrészt ilyen hatalmas tömegű jég nem olvad meg könnyen, hiába vannak melegebb napok. Harmadrészt még csak ősz van, a Fal mindkét oldalán, de északabbra ott vannak a Mások, akik a hideg szeleket hozzák (valami ilyesmi), érthető, hogy a Faltól északra nagyon hideg van. Viszont a Fal megállítja a Másokat, vagyis az általuk hozott extra hideg sem jut át: a Faltól délre csak simán ősz van (északi ősz - ez is elég hideg, tippre -10 és 0 fok között). A napsütés nem jelent semmit, télen alacsonyan jár a nap, és nem melegít annyira.
+1: a Falat valami feledésbe merült mágiával építették anno, van rá utalás itt-ott, hogy természetellenesen hideg van benne/alatta/körülötte, szóval olyan, mintha belülről is hűtené valami. de ez csak tipp.

beacska 2013.05.07. 19:14:30

@Aszusz: plusz a falat varázslat alkottja, direkte a Mások ellen.

beacska 2013.05.07. 19:35:41

@beacska: miért írtam 2 t-vel???

Andal 2013.05.07. 19:44:40

@Aszusz: + a fal alapja kő és föld, ezen van a jégréteg, ami inkább vastagszik, mint olvadozik az évszázadok alatt.

XocoLatte 2013.05.07. 19:47:46

@vargatom: ott a pont, jó nagy pirospont; én biza már el is feledkeztem erről a pofozásról, pedig Joffrey-ban hagyhatott némi tüskét...

buranyl 2013.05.07. 19:51:38

@zzzzzzzz: A könyvben a falon túl sem volt hó, még lombosak voltak a fák, amikor Mormonték elindultak.

XocoLatte 2013.05.07. 19:55:17

@Exploiter: Én is nagyot néztem, hogy a mi a csuda van, Gendry-t illetően. Azonban, már az első évad végén tudatják velünk, hogy a Robert fattyainak lekaszabolásakor menekülnie kellett Kings Landing-ből (ergo ő Robert Baratheon fattyúja?). A Vörös Rébék viszont most mintha Stannis vérrel kipányvázott egyedért indult volna el, és kötött ki Gendry megvásárlásánál, ez most akkor arra utal, hogy Robert és Stannis közös apjának vére miatt fontos számára a kovácslegény?

XocoLatte 2013.05.07. 19:56:19

@buranyl: de mint tudjuk, Winter is coming... :D

buranyl 2013.05.07. 19:57:16

@XocoLatte: Nem, Robert miatt folyik királyi vér Gendry ereiben, Robert apja nem volt király.

vargatom 2013.05.07. 20:28:01

@buranyl: Mondjuk egyébként a Baratheon ház alig pár száz éve egy Targaryen fattyúgyerekkel indult...

ghostdog75 2013.05.07. 23:40:46

"Loras néha elkalandozik és fullba nyomja a meleget"...-Oscar bácsi meg nem gyütt'(Trópusi Vihar)ha tudatos volt jár a piros pont érte!
:-)
Ros kiírása is elég látványosra sikeredett(sosem értettem miért kapott ennyi értékes percet az ő "története",de lelkük rajta),és remek felvezetése egy fegyvernek,ami nem "a puska a falon",de mégis elsül majd...

zizi77 2013.05.08. 08:07:19

Tywint szerintem baromira nem érdekli egyenlőre, hogy mi lesz akkor, ha Ő meghal. Az előző résznél írtam, hogy pont olyan, mint az apósom/elég jól ismerem már a tipust/. Leszarja, hogy mi lesz a halála után, de az irányítást semmi pénzért nem akarja a kezéből kiadni. Ezért nem becsüli Tyrion eszét, azon kívül, hogy utálja is szerencsétlent. A másik két gyereke korlátait is elég jól látja, nem véletlenül irányítja azokat is, mint a bábokat. Abban biztos lehet, hogy Lannister lesz az utódja, hiszen 2 fiú unokája is van, de semmit nem áldozna fel a saját hatalmából annak érdekében, hogy a megfelelő ember örökölje a helyét.

Llew 2013.05.08. 08:45:02

@zizi77:
Szerintem meg pont, hogy érdekli. A Lannisterek az apja idején elég lent voltak, ő rakta rendbe a családot, és azóta is folyamatosan azon dolgozik, hogy a Lannisterek, mint család, illetve dinasztia erejét, hírét hosszú távon biztosítsa, mert tudja, hogy ő utána ez csak romlani fog, mert hozzá képest mindenki balfasz.
Jaime csak egy eszetlen harcos, Cersei egy magát okosnak képzelő picsa, Tyrion meg, akiben volna elég ész a dologhoz, egyrészt a hozzáállása miatt - ami persze pont abból fakad, ahogy a faterja kezeli, másrészt meg a testi adottságai és az azokhoz köthető társadalmi normák miatt alkalmatlan.

zizi77 2013.05.08. 09:58:08

Pont ez a lényeg, hogy Tyrion lenne az egyetlen alternatíva, de Őt ellöki magától. Nem a dinasztia építése a fontos számára, hanem a saját hatalmát építgeti non-stop. Ehhez persze tudni kell, hogy nem feltétlenül a király a legfőbb hatalom, ahogy itt is látszik.

Exploiter 2013.05.08. 10:09:52

@XocoLatte:

Igen, Robert fattya, ezért menekítették ki, mert ha sikerülne bizonyítani, hogy Cersei gyerekei közül egy sem az övé, akkor potenciális örökös. Stanis meg ugye Robert testvére, tehát a közös vér adott.
Viszont a könyvben nem találkozik a vörös nővel (eddig). De a többieknek igazuk van, lehet még úgy kavarni, hogy ne befolyásolja a könyvbeli történetet.

Llew 2013.05.08. 10:33:17

@zizi77:
Lehetne, de igazából mégsem lehetne.

Személyes oldalon ott van ugye, hogy Tyriont már a születése óta gyűlöli, tehát már akkor hátrányban volt mielőtt kiderült volna, hogy egyébként egy értelmes fazon. Ez az érzés akkor is meglenne, ha egészségesnek született volna, de az anyja bele halt volna a szülésbe. Max nem ilyen mértékben.

A másik oldalon meg ott van a törpeség. Ami furcsa mód egyszerre áldás és átok Tyrionnak.
Egy kisebb nevű, rangú nemesi, de főleg egy köznépi családban már valószínűleg nem élne. Vagy hagyták volna meghalni, vagy alapból nem lett volna erejük megvédeni. A törpék alapvetően nincsenek teljes mértékben ember számba véve Westeroson.

Tyriont ezzel szemben a Lannister név megvédte, hisz mégis csak közülük való, ugyan akkor mégsem ismeri el a saját családja sem. Ezt ki is mondják a sorozatban. Tywin háborút indít miatta, de közli vele, hogy semmilyen körülmények között nem lesz az örököse. Az, hogy kinevezte Segítőnek az egy jobb híján megoldás volt. A kincstárnoki pozíciót sem a képességei miatt kaphatta, hanem hogy szem előtt legyen és lekösse az idejét, amit enélkül kurvázásra meg piálásra fordítana, mint régen.

zizi77 2013.05.08. 10:46:56

@Llew: Ezzel most nem értem, hogyan támasztottad alá a véleményed a vitánkkal kapcsolatban. Abban egyetértünk, hogy sz@rba se veszi Tyriont. Az egyetlen értelmes ember a családban, de annyira mégsem érdekli a dinasztia, hogy ezt belássa. Egyébként ez elég szubjektív kérdés, de én mégis az 5 könyv elolvasása után is azt érzem, hogy csak az érdekli, hogy Ő irányíthasson. Többet ugye nem írhatok. :-(

Llew 2013.05.08. 11:07:33

@zizi77:
Neked az a véleményed, hogy Tywin Tyrionnal szembeni megvetése alapvetően a anyja halálát okozó szülésből fakad és csak mellékesen tekintesz a törpeségére, ráadásul csak családi oldalról.

Nekem meg az, hogy a kettő minimum egyenrangú, ráadásul utóbbinak komoly társadalmi vonzata is van. Ezt igyekeztem alátámasztani.

Jester 2013.05.08. 11:24:36

@Csigataposó: Volt egy érdekes spoiler gyanús beköpés, ami figyelembe véve, hogy a progyúszerek ismerik a story végét, még bármit is jelenthet.

Melisandre aszondi Arya-nak: Még találkozunk. Wow. Na? Hol? Mikor? Hmhm.. Amiket Melisandre mond azok meg általában be szoktak jönni.. Egyébként ez a Thoros-Melisandre-találkozik szál mókás és jó ötlet.

zizi77 2013.05.08. 11:34:48

@Llew: Tyriont pont olyannak látom, aki ezen előítéletekkel szemben jól fel tudná venni a harcot, ha a családjától támogatást és nem csak megvetést kapna. Ezért látom itt nagyobb gondnak az apja utálatát. Szerintem a lehető legrosszabbul kezeli ezt a kérdést Tywin. Ha Tywin Lannister támogatná a fiát, és Tyrion ki is tudná vívni a tiszteletet, akkor nem lenne ember, aki megkérdőjelezhetné a helyét a ranglétrán. De mint látjuk, sajnos ez nem így lett. Többet ugye megint nem írhatok.

Smile64 2013.05.08. 12:04:35

@Exploiter: He? Mi van? Potenciális örökös? Dehogyis. A fattyak nem örökölnek Westeroson. Maximum akkor, ha királyi paranccsal törvényesítik őket, de erre Gendry esetében vajmi kevés az esély.

Llew 2013.05.08. 12:14:48

@zizi77: egy évszázados társadalmi normát/beidegződést/szokást nem fognak egy ember élete alatt levetkőzni, akármilyen hatalmas család is áll mögötte.
Ha mégis elismernék Tyriont az egyedül Tywin tekintélyének szólna és addig tartana amíg ő él. Bármilyen erősek is a Lannisterek, látható, hogy Westeroson egy család magában csak bizonyos mértékig erősödhet. Utána már muszáj szövetségekre vannak kényszerülve.

zizi77 2013.05.08. 12:32:26

@Llew: Erre írtam, hogy Tyriont alkalmasnak látom arra, hogy bebizonyítsa a rátermettségét. Egyébként kíváncsi leszek a 7. könyv végére mi lesz a sorsa, de nem lepődnék meg, ha a végén elég jó helyre kerülne.

fran7 2013.05.08. 16:46:41

@zizi77: Tyrion nem rátermett ember. Az, hogy törpe, utolsó szülött és amúgy hiányzik az orra csupán azt akadályozza meg, hogy első számú vezetője legyen a Lannister-háznak. Amerikai elnök sem lehet csúnya ember, sem kövér. Hiába ezerszer tehetségesebb mint bármelyik elnökjelölt.
Tyrion útja háttér hatalomban lehetne. Hiszen lehet, hogy a nép elhiszi, hogy valamelyik szöszke Lannister a ház vezetője, közben lehetne úgy hogy valójában a kis törpe dönt minden felől. Tyrion ezt nem tudja kiharcolni magának. Mivel magától annyi esze sincs hogy Shaet ne vigye a palotába. Bronn-nal meg a vademberekkel haverkodik. Ami tök jó a harcmezőn, de a politikában hiteltelenné teszi. S ráadásul váltani sem tud. Amikor olyan játékosok vannak a sakktáblán, mint Kisujj, Varys, Pycelle, ott nem elég, hogy apám kitömött pénzzel. Az egy másik kávéház. Tyrion emberléptékű, néha érti a nagyok játékát, de beleszólni nem tud. S a Lannister háznak erre lenne szüksége. Mondjuk Sansa kezével nyert egy nagy lehetőséget. Sansán, mint Deres leendő örökösén keresztül övé lehetne egész Észak. S ezzel megfellebbezhetetlen tekintéllyé válhatna. Ő meg Shae érzésein nyavalyog. Tywin ebből tudja, hogy alkalmatlan vezetőnek. Miközben csak egy jószívű, alkoholista szoknyabolond végtelen pénztárcával. Aki amúgy biznyos emberi vonásai miatt akár szimpatikus is lehet.
Amúgy a Varys-Kisujj beszélgetés engem abból a szempontból zavart, hogy mi lehet Kisujj és Varys célja. Kisujj sokkal magasabbra már nem juthat. Nyilván nem véletlen nézegette a Vastrónt. Csak ugye mivel jön a Tél, mely ugye éveken át tarthat, akkor ha ő is lesz az uralkodó, csupán üres magtárak maradnak rá és mintha nem venné komolyan a Mások és az üstökös által jelentett fenyegetéseket. A káosz bármennyire a hatalomba vezető utat jelentheti a számára. De van néhány olyan alak, aki messze erősebbek nála és nem tud hatni rájuk: Dany, Stannis, Mások.
Varys csupán a birodalom javát szolgálja, míg az az ő javát is jelenti. S Pycelle céljairól nem is tudunk semmit.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.08. 17:32:54

@fran7: hát a tanácsból még pycelle monológját nagyon várom!

már ha van/lesz neki.

fran7 2013.05.08. 18:01:55

@doggfather: Az érdekes lenne. Mondjuk a jó kérdés az lenne, hogy Martin mit gondol ezen monológokról. Hiszen a könyvből nem ismerjük gondolataikat. Kivéve tán, hogy Kisujj rá van kattanva Sansa anyjára. Sansa sorsa, akkor lenne a legszörnyűbb, ha Kisujj felesége lenne.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.08. 18:14:16

@fran7: jah, hogy a könyvben ezek a monológok/párbeszédek nem hangzanak el?!?!

fran7 2013.05.08. 19:48:15

@doggfather: Martin érdekes történetmesélési technikát választott. Volt néhány ember, főként a Stark gyerekek, Tyrion szemszögéből látjuk a dolgokat. Illetve csak ott vagyunk, ahol elmesélik a történetet. Tehát bármelyik sztori lehet csak a mesélő képzeleétében kiszínezett esemény,vagy esetleg fontos részleteket hallgat el. Szerintem Martin ezért halad lassan, mert ődzkodik a mindentudó narrátor szerepétől, de a háttérben neki tudnia kell a valót. Tehát egyszerre két sztorit ír. Egyiket elolvashatjuk, a másikat nem. Néha érdekelne a második saját használatára készített történet. Mondjuk abból már az örökösei gazdagodnak meg.

Meth, Not even once 2013.05.09. 00:05:14

@fran7: Azért merész állítás kijelenteni Kisujjról, hogy sokkal magasabbra már nem juthat. Elég abba belegondolni, hogy egy 'hétszilvafás' nemesként kezdte, most pedig Harrenhal ura, és a vastrón szemében a Folyóvidéket is ő uralja - ezek ugye a Tully-k voltak eddig, illetve a Starkok szemében még mindig azok - , és ha sikerül meghódítania Lysa Tullyt, akinek a gyereke ugye a Völgy ura, akkor már gyakorlatilag két királyság a hétből az ő irányítása alatt fog állni. Ha még Sansát is sikerült volna valahogy behálóznia, általa joggal tarthatott volna igényt Északra is, ami máris három a hétből. Szóval Kisujj nagy játékos, kiváncsi vagyok meg tudja-e valaki állítani :D

vargatom 2013.05.09. 00:45:36

@fran7: Nagyon könnyedén hiszel Varysnak, de konkrétan miért is bízol benne?

Ja, ja, birodalom meg minden. A lófaszt, már elnézést ;)
Emberünk kontinesnyi méretű háborúval szopatja a pórnépet és a nemeseket egyaránt, hogy megágyazzon egy Targaryen örökösnek, aki ha folytatja az ösei vérfertőző praktikáit (Vyseris bevállalta volna) akkor pár generáción belül újra kitermel egy őrültet aki mindent romba dönt. Mondjuk Vyseris szavatossága is lejárt volna szerintem bőven azelőtt hogy természetes halált halhatott volna.

Szóval hol is használ ez bárkinek? Ha tényleg jót akart volna, akkor Jon Arryn művét építené tovább, aki a stabilitás érdekében házasította össze a Baratheon házat a Lannisterekkel, a sajátját és a Starkokat meg a Tully házzal. Robertet megvédhette volna kezdésnek, vagy ha segít időben leleplezni a vérfertőzést, akkor egyesítheti a birodalmat a Lannisterek ellen és úgy hozhat békét (Renly amúgy a könyvekben eredetileg ugyanerre utazott, és Margaery-vel akarta összeházasítani a bátyját). Eddard maradhatott volna Északon, a feje a nyakán, satöbbi satöbbi.
Arra mondjuk nem volt befolyása (mert későn érkezett) hogy Rhaegart segítse a trónra és még a lázadással járó szenvedést is megelőzze, pedig nyilván az még jobb lett volna mindenkinek.

Szóval Varys se az a jótét lélek, akinek Tyrion meg Ed meg esetleg Kisujj előtt mondja magát. Bőven elég szenvedés van az ő számláján is ahhoz hogy ezt bárki is komolyan vegye.

Ami Pycellt illeti, ő nyilván csak túlélni akar, ha ambíciói lettek volna akkor kábé négy évtized és 3-4 király alatt megvalósíthatta volna őket. Semmi gondja az életben, kaja pia ifjú ribancok mind megvannak, csak vigyáznia kell hogy merre nyal és merre fúr (Tyrionnal megszívta egy időre, ugye).

Kisujj meg a felforgató elem, akiről csak a végtelen ambíciója ismert, de erről könyv spoilerek nélkül nem is mondanék többet.
Illetve még annyit, hogy Harrenhal az kábé semmit se ér, egy romos vár és semmi használható földek vagy bandériumok. Hiába állna oda a Tully hűbéresek elé hogy mától hozzá tartoznak, körberöhögnék... Eleve egy kóbor rablótól nem tudna megvédeni senkit, nemhogy egy lázadó alattvalót helyretegyen.
Maga Kisujj is megmondta, Harrenhal arra jó hogy nemesi cím jár vele és így elvehet egy nőt a megfelelő hozománnyal. Egy újabb fok a létrán a felfelé úton, nyilván szükséges és fontos, de önmagában nem sokat ér.

fran7 2013.05.09. 08:04:34

@Meth, Not even once: Mintha írtam volna, hogy nyilván nem véletlenül nézegette a Vastrónt Kisujj. Olyan messze a Kistanács tagjaként már nincs tőle messze. S abszolút nem lehetetlen megszereznie. Csak mint írtam, sok-sok zsák arannyal se megy semmire a Mások, Dany sárkányai ellen és Stannist sem tudja megvenni. Pedig ők igen kemény ellenfelek, csak ő mindezt valahogy Királyvárból nem látja. Szóval nem az ambició lehetetlenségével van a baj, hanem nem lát tovább a Vastrónnál. Nagyformátumú politikus, államférfi ezért nem lehet.
@vargatom: Én nem hiszek Varysnak. Aki a birodalom érdekeit emlegeti, az bárkit elárulhat a nagyobb jóért, ahogy az amerikaiak mondanák. Varys minden kérdés nélkül meg is tesziezt. S mivel neki nem lehetnek dinasztikus törekvései, így nyilván ha a Birodalom nyugodt és prosperál, akkor az neki jó. Épp ezért nem érdeke a káosz, mint Kisujjnak. De a sötét utcába nem mennék be egyikkel se,
Pycelle meg valószínű elég ravasz lehet, mert még ott van a Kistanácsban és senki nem akarja kikészíteni. Talán veszélyesebb mint elsőre gondoljuk.

Tájfájter 2013.05.09. 08:57:42

@fran7:
Kisujj azért nem tud hatni Dany-ra és a sárkányaira, mert foglama sincs róla, hogy mit csinál a csajszi :-)

Mint néző mi ezt tudjuk, de nem hiszem, hogy Varys folyamatosan beszámol a Lannistereknek, hogy Dany-nak van 3 sárkánya, akik egyre nagyobbak és már lezúzott egy várost keleten.

Kisujj jól játszik ahhoz képest, hogy honnan indult... meg majd még meglátjuk mi köszönhető az ő ügyködésének...

vargatom 2013.05.09. 10:15:39

@fran7: Leírom még egyszer: Varysnak köszönhetően a birodalom marhára nem prosperál, hanem széjjel háborúzza magát. És egy Targaryen uralkodó meg aztán főleg nem lesz garancia a stabilitásra.

Szóval a kopasznak totál más célja van, de még nem derült ki hogy pontosan mi. Csak sokakat - így téged is - elaltatott az író ebben a kérdésben :)

A sárkányokról meg van szó az udvarban, csak mindenki hülyeségnek tartja a dolgot.

SPQR300 2013.05.09. 12:40:44

Én azt nem értem, hogy Havas John simán be is sétálhatott volna a falon túlra nem? Hiszen őt az ottani őrök ismerik, és beengedték volna.

zizi77 2013.05.09. 12:47:47

@fran7: Amiket leírtál Tyrionnal kapcsolatban, annak 90%-a már annak következménye, hogy hogyan viseltetett vele a család. Shaet viszont azért vitte Királyvárba, mert egész egyszerűen szereti. Persze ez gyarló emberi vonás, de mégiscsak érthető.

zizi77 2013.05.09. 12:49:48

@SPQR300: És ettől mennyire lett volna hiteles a vadak előtt? Nem annyi volt a célja ezzel a színjátékkal, hogy hazajusson.

Varbaro 2013.05.09. 12:54:03

@fran7: Spoiler, a későbbi kötetekben, mikor Jaime "haza" érkezik és elkezd ügyködni, szerintem elég jó úton kezd el haladni, hogy újra felturbózza a Lannistereket.

Felagund 2013.05.09. 12:58:49

@SPQR300: A háta mögött a vadak egy ismert vezetőjével? Seems legit... :P

@vargatom: Azért elég merész azt mondani, hogy Varys miatt háborúzza magát szét a birodalom, nem igen hiszem, hogy erre egyszemélyi felelőst lehetne keríteni...
Jó, persze, lehet azt is mondani, hogy mert ő suttogott Aerys fülébe (állítólag), amitől paranoiás lett, amitől rossz király lett, amitől fellázadt Robert (egyébként egy tök más ügy kapcsán), majd ő szar király volt, az utóda még szarabb, és ezért fellázadt a fél birodalom, szóval elég sok itt az áttétel.

@zizi77: fran7 arra utal (szerintem tökéletesen helyesen), hogy Tyrion a korabeli vezetőfelfogás (úgy külsőleg, mint belsőleg) totális antitézise, lehetne akármilyen jó uralkodó, ha más nem, a fizikai kvalitásai alapján semmiképpen sem fogadnák el, maximum "szürke eminenciás" lehetne, de arra meg alkatilag nem alkalmas...

zizi77 2013.05.09. 13:42:43

@Felagund: Nem uralkodnia kellene, hanem a saját családját vezetni, mint ahogy Tywin se király, de még erre sem kap esélyt. Jó taktikával elég sok mindent el lehet érni, mint ahogy a Kisujj szemszögéből már levezette valaki, aki lényegében 1 senki volt, és hát határozott fellépéssel sem rendelkezik. Szerintem Tyrion fog még meglepit szerezni a végére, ha addig Martin ki nem nyírja.

vargatom 2013.05.09. 13:49:38

@Felagund: Nem azt mondom hogy Varys tehet róla, csak azt hogy ha megnézed a cselekedeteit és azok következményeit, akkor az alapján marhára nem _a birodalom_ érdekeit szolgálja, hiába mondogatja ezt mindenkinek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.09. 14:39:31

@vargatom: van a sorozatban bárki aki a birodalom/királyság/ország érdekeit szolgálja??

Mindenki a sajátját nekem legalábbis nagyon úgy tűnik.

nah jó, szegény sean bean volt kivétel, de mit ért el vele??

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.09. 14:40:47

@zizi77: Én nagyon remélem, hogy a (P)imp túléli az egész tűz és jég dalát.

vargatom 2013.05.09. 14:49:51

@doggfather: Megint terelitek a témát, annyi volt csak a lényeg hogy Varys pofátlanul hazudik szerintem, vagy mondhatjuk úgy is hogy jó a marketingje ;)

gprinz 2013.05.09. 15:03:17

Tyrion és középkori uralkodói alkalmasság: Könyves Kálmán is egész alkalmas lett a feladatra.

fran7 2013.05.09. 15:11:32

@vargatom: Ez nem kérdés. Varys hazudik, mint minden politikus, még akire szavaztam, az is. Én ismerve a világtörténelmet kb. egy darab nagy formátumú politikust államférfit ismerek: Julius Ceasart. A többi mindamellett amit pozitívként láthatunk a teljesítményükként, csupán saját, kis érdekeiket szolgálta és nem nagyon láttak túl saját történelmi léptékein. Ez még igazabb, ha közelről látod teljesítményét. Tehát itt is élek a gyanúperrel, hogy Varys, Kisujj, Pycelle a saját pecsenyéjét sütögeti. Tywvin az egyetlen, mivel nyeregben van, mondhatja ki nyíltan mi a célja és mit miért tesz. Valahogy úgy, amikor a nádori pozíciót a leggazdagabb család legkompetensebb tagja birtokolta.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.09. 15:12:14

@gprinz: meg még egy tucat uralkodó legalább a világon.

fran7 2013.05.09. 15:20:36

@gprinz: Azt azért tudod, hogy a Könyves Kálmán által megvakított trónkövetelő Álmos és fia Vak Béla utódai íratták azokat a krónikákat, amiből kiderül, hogy Könyves Kálmán olyan rettenet csúnya és púpos ember volt, sőt még selypített is?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.09. 15:25:09

@fran7: III. richard púpos volt állítólag.

azért nem mindenkiről csak pletyka volt a pletyka, nem??

Felagund 2013.05.09. 19:58:31

@doggfather: III. Richárdnak súlyos gerincferdülése volt, de ez nem akadályozta meg abban, hogy részt vegyen számos csatában (és végül ott is haljon meg).

IV Balduin, jeruzsálemi király meg a kardot alig tudta tartani, annyira amortizált volt a keze a leprától, de csak megverte a szaracénokat Montgisardnál ;)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.09. 20:27:28

@Felagund: (P)imp is részt vett a csatában, nem?!

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2013.05.09. 21:09:00

Azért azt felejtitek el, hogy Martin (sárkányok, meg kuruzslók ide-vagy oda) EMBEREKRŐL írt sztorit, és ehhez tartja is magát:) Lehet, hogy mindben nagyon nagy lehetőségek rejlenek (vagy legalább úgy tűnik) de végső soron emberek, vagyis van nekik olyan, hogy: hiba. Igen, nincs mindentudó főgonosz, akit alig lehet leverni, nincs páncélos hős, aki olyan jó, hogy egyáltalán nem lehet leverni, és ez nagyon tetszik. Ettől életszagú a sztori, lehet valaki akármilyen jó játékos, akkor is ember marad, vagyis lehetnek gyarlóságai, hibái, amik megakadályozzák, hogy a "csúcsot" elérje.
Az első könyv/évad alapján pl azt hihetnénk , hogy Cersei az ultimate mesebeli ármányos"gonosz királynő" ...aztán kiderül róla, hogy max egy Ned Stark kaliberű - önmaga alatt is fát vágó - emberrel szemben tud IGAZÁN hatékonyan működni, mert túlbecsüli a saját képességeit, és eluralkodnak rajta a komplexusai (a zöme a könyvben van még, de pl a sorozatban is látszik hogy őt rettentően frusztrálja, hogy nőnek született, és állandóan/görcsösen bizonyítani akar, hogy többet ér, mint egy pasi)
Vagy ott van Tywin ugye, na ő már majdnem megközelíteni a legyakhatatlan badass "főgonoszt", de bizony, neki is vannak hibái, ő is ember végső soron. (ugye a Tyrion iránt érzett megvetése, ott látszik igazán, hogy ez a rideg, hideg számító ember, aki még a saját családját is sakkfigurák tömegének látja, ott elveszti a hidegvérét és átveszik a helyét az érzelmek, amiket a felesége halála, és a törpe gyerek miatti szégyene okoz)
Tyrion meg ugye, szintén mutat tehetséget a trón körüli stratégiai játékhoz, csak épp van benne tartás és jellem, ami bajba tudja sodorni, ő nem nyeli olyan könnyen a hazugságokat és hasonlók.

fran7 2013.05.09. 21:21:59

@Hüpna: Jól beszélsz, épp ezért zavar a mágia előtérbe kerülése. A harmadik kötetben még nem értünk el oda, ahol a könyvet képletesen a falhoz vágtam. Hogy ezt mégis miért.
Majd most az ötödik könyvben hangzott el egy olyan mondat, hogy egész egyszerűen nem tudom folytatni, mert ezt így hogy. Ne nézzen már madárnak az író.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2013.05.09. 22:00:04

@fran7: A mágia is csak egy olyan dolog, mint a hatalom :) Azt meg már láttuk, hogy az emberek veszettül akarják a hatalmat, de igen kevesen vannak, akik tudnak is vele kezdeni valamit :) A varázslat csak a hatalom egyik eszköze a sok közül. A hatalom zálogtárgya lehet anyagi gazdagság (pl Kaszter hegy aranya a Lannistereknél), lehet a hátországod erőssége, stabilitása (Tyrellek, akik tulképp etetik a fél birodalmat és tolják bele a kaját a háborúba, ami azért nem árt), lehet egy jól kidolgozott, jó helyzetfelismeréssel bíró stratégia (lásd Kisujj módszeres felkapaszkodása), lehet az, hogy szimpatikus vagy az embereknek, akiknek végső soron a hátán ülsz (ez főleg Joffreynál volt szembeötlő, az előző évadban még meg akarták lincselni, most meg Margitka "kisugárzó" népszerűségének hála őt is megéljenzik), vagy lehet egy jókora sereg (Lásd Robb, aki kis nyikhajként indult, de mögé állt egy durva fegyveres erő...már kérdés, hogy gyorsan le is építette).
De akármelyik eszközt nézzük, önmagában semmit nem ér, ha olyan ember kezébe kerül, aki nem tudja használni.
És itt jön be az, hogy mi könnyen "osztjuk az észt" a szereplőknek, hogy mit kellett VOLNA csinálnia, de nem vagyunk a bőrükben, nem érezzük át az ő érzéseiket, nem látunk az ő szemükkel, és nem elhanyagolandó módon lényegesen többet tudunk náluk :) Adott helyzetben mi se lennénk bölcsebbek :)

Meth, Not even once 2013.05.09. 23:50:16

@fran7: Kiváncsi vagyok melyik volt az a mondat, elküldenéd privátban? :)

Aszusz 2013.05.10. 08:36:18

@fran7: Engem is érdekelne az a mondat, esetleg leírhatnád, hogy hányadik fejezetben van, vagy hányadik oldalon (nekem puhafedeles van), az nem spoileres. A mágia tényleg előtérbe kerül, de szerintem ez a történet sokkal inkább szól arról, hogy aki túlságosan is a mágiára/próféciákra hagyatkozik, az nagyon megszívja, mert egyrészt belebolondul, amíg értelmezni próbálja, másrészt meg tuti, hogy félreértelmezi. Engem sokkal inkább érdekel az a vonulat, hogy a szereplők hogyan reagálnak a mágia előtérbe kerülésére, ki mennyire hagyja magát befolyásolni tőle, ki mennyire hagyatkozik (akár a saját józan esze ellenére) mágikus dolgokra.

fran7 2013.05.10. 10:10:34

@Meth, Not even once: Küldtem üzenetet.
@Aszusz: Nekem az ötödik könyv van itthon keményfedelesben, abban a 167. o. utolsó mondatár gondoltam.

Szilárd vélemény 2013.05.10. 23:10:38

@fran7: Megnéztem a mondatot, amire értetted és spoiler nélkül csak annyit mondhatok, hogy ezt félreértetted. Azt a mondatot nem szó szerint kell érteni. Inkább sámánisztikusan. ,)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.12. 15:42:06

Az eddigi legjobb rész a hatos, ezzel a résszel nálam elérte a 3é az 1 é színvonalát! Bizakodom egy brutális finálában!

Bakspace 2013.09.26. 09:34:13

Jó volt. Sixx meg zseniális. :-D
Ned&Robert félék tragédiája az, hogy ök a a régi korok lovagias eszméit teljesítik meg – nem véletlen, hogy Robert gyakran emlékszik meg nosztalgiával a a régi korokról, amikor lányok csöcsörészése közben mentették meg a világot – általában puszta karddal. Semmit sem értenek a cselszövések világból, semmi keresnivalójuk egy intrikákkal terhes udvarban, ahol olyan Talleyrand és Metternich eltitkolt szerelemgyerekei kevereik a lapokat, mint Varys vagy Petyr. Ned még akkor is megbukik amikor szövetségest​ keresne tervéhez, hogy Cerseit száműzze.
A mágiárul. Varys valami miatt retteg a mágiától. Mondott ugyan egy történetet hogy miért, de nem hiszek neki, hogy amiatt. Hisz szívvel lélekkel a sárkányok visszatérte projekt mellett áll, ami ugye a mágikus vonalat erösítené. Az egyistenhívö Melisandretöl viszont nagyon retteg. Miért? Itt lehet valami titok. Mintha az új egyistenhit veszélyes lenne az eunuchunk világára (vagy a sárkányokra.)
Egyébként az eddig hibernált mágikus erök is mintha visszatérni készülnének Westerosra – a sárkányok mellett a Mások is éledeznek. Na ​ezt a két eröt kellene összeengedni egy pármenetes küzdelemre.
Bár Melisandre szemünk elött szült egy démont, valójában nem képes felfogni micsoda sötét entitást szolgáll, ha ennyire tátva maradt a szája Thoros újraélesztgetös projektjén.
Viharbanszületett Danynk megint visszaváltott a picsogós üzemmódba. Nagy kár. Az milyen remek volt, amikor leamortizálta a tengerentúli Babilont, mellesleg hadsereget szerezve, most meg megint liberálist játszik. Fegyelmezett hadseregének abban lenne a legnagyobb ereje, hogy egy egy arcnélküli massza, amely parancsára ugrik, erre ö nekiáll „legyen egyénisége minden katonámnak“ fejleszteni. Na neee. Nem lehet kettesével venni a társadalmi fejlődés fokokat. (Miféle szabadságot tudsz adni a lelkileg zombi Makulátlanoknak?)
Szürke Féreg? Hát... Jobban nézett ki sityakban. amikor megláttam, arra gondoltam a mi Sanyink keresztbe lenyeli és még csak nem is böffent. (Bár lehet, hogy a tarsolyában van pár Chuck Norrisos trükk.)
A falmászás viszont gyönyörü és borzongató volt. És néha mintha Jon arca is tartalmazott volna nyomokban szinészi játékot.
Stannis unalmas. A formalinban kompótolt babák viszont odabasztak rendesen. Stannist nálam csak a Hagymalovag és a kislánya tartja úgy-ahogy eddig
Sansának meg úgy látszik, ez a sorsa. Mindig, amikor valami jobb ígérkezik, beüt valami sokkal rosszabb mint elötte.
süti beállítások módosítása