Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Kettős ügynök 1x08 - What Is and What Should Never Be

2012. május 15. 15:00 - teardrops

Annie zuhogó esőben egy hulla mellett tér magához, kezében fegyver és próbál felállni és emlékezni, de nem nagyon hagyják, mert a rendőrök hada körbeveszi, hiába mondja, hogy nem ő volt, felszólítják, hogy feküdjön a földre (pedig olyan nehéz volt felállni), mindez arra jó, hogy közben észrevegyen még egy hullát, aki nő és akinek látványa miatt lekonyul a szája, ezek szerint ismerte. Joan a folyosón vitázik Arthurral hogy ha egy emberét elfogja az FBI, akkor nem biztos, hogy érdekli az, hogy Ben Mercer is feltűnt az ügyben, próbál utánajárni a dolgoknak. Annie az asztalhoz bilincselve ül, maga alatt van és az ismerős arc, Rossabbi felügyelő sem tudja felvidítani, még akkor sem, amikor közli, hogy bizony felismerte őt, a callgirlt. Bár most nem úgy néz ki, meg is kérdezi, hol dolgozik, mire egyből jön a válasz, a Smithsonian-ben. Kopognak. Szépszemű ügynökünk folytatást ígér a lánynak, majd a folyosón megkapja a "nem fogsz neki örülni" hírt, megjött a lány ügyvédje. Mármint az, amelyiket nem is értesíthette, ugyanis megtiltott mindenféle kommunikációt neki? Joan lép be és nem néz ki ügyvédnek, Rossabi sem hiszi el, inkább olyan eszméket hírdet, mint ügynökségek közötti információcsere és támogatás. Joan úgy mosolyog, mint aki nem hiszi el, hogy van még élő ember, aki a mesékben még hisz, de ezt magán is kipróbálhatja, mert szembe kerül Annie-vel, akitől mindent szeretne hallani: mégis, hogy a csudába' került az FBI kihallgatójába. Két nappal ezelőtt kezdődött…

Aha, szóval ez ilyen visszaemlékezős-időugrálós rész lesz. Nézzük!

Álcából is dolgozni kell az álcán, így Annie egy aukcióra megy. Szokásos csevegés a jóképű pasival, aki szakmai csevegésbe kezd, majd mikor megtudja, hogy a lány munkából van itt, széles mosollyal közli, hogy a magángyűjtők más kaszt, de azért ne vigye el előle, amit kinézett. Annie szintén mosolyog, aztán belemerül a prospektusba, amelyben a 33-as tételnél áll egy figyelmeztetés, hogy figyeljen csak árgus szemekkel. Éppen az a kép következik, egy tájkép, semmi különös, de lehet, hogy mégis, mert másfél millióról kezdődik a licit, de nagyon kapós lehet a kép, mert csak úgy röpködnek a milliók, Jóképű Jópasi is licitál ezerrel (najó, milliókkal), a lány csak kapkodja a fejét, míg végül a torkán akad a lélegzet, mert JóJó 3 milliós licitjét üti egy mogorva úr 10 milliós bekiabálása. Ennyire nem lehet jó az a kép, főleg, hogy ugyebár fel is hívták rá a figyelmét, valami bűzlik, nem csak Dániában. Annie oda is megy a Miss Jacklinnek szólított nőhöz és kérdezősködik a túllicitről, de olyan ez, mint ha orvost, vagy papot kérdezett volna, a nő nem ad ki személyes infókat és még felháborítónak sem tartja, hogy drágábban kelt el a festmény, mint amennyit ér.

Annie Auggie-hoz fordul tanácsért, hogy ugyebár jelentenie kellene, ha valami gyanús, majd elmondja a sztorit, hogy mire hívta fel egy ismeretlen a figyelmét. Auggie azt tanácsolja, először csak civilként kutakodjon egy kicsit, aztán majd kiderül mekkora hal akad a horogra. A lány indul is, útközben Jai szegezi neki a kérdést, hogy áll-e még az aznap este, mire Annie szabadkozik egy kicsit az igen után, hogy ez csak egy családi grillparti. Ejha! És már ott is ülünk a teraszon finom husik és saláták és köretek között. Sógor máris csekkolja az új fiút, tényleg ügynök vagy, ahogy Annie mesélte? Nem, csak egy öltönyös külügyes, unalmas, érdektelen, lapozzunk. Később, mikor kettesben maradnak, Danielle lelkesen kérdezgeti hugát és örül, hogy az milyen jó csontszerkezetű pasit fogott ki magának, biztos jól működik majd a dolog. Annie meg még abban sem biztos, hogy ez tényleg randi. Búcsúzáskor szépen mosolyognak, Jai pedig a lovag énjét kapja elő, mert megértő és ad időt, a BBQ-t meg imádja.

Annie hepi, éppen a cipőjét veszi le a szekrénynél, amikor a kellemes hangulatot megzavarja egy "Hello, Annie" köszönés – Ben 'NagyŐ' Mercer áll az ajtónak használt ablakban és úgy pöckölgeti a kezében a gyufásdobozkát, mint ha csak cigiért ugrott volna le a sarki közértbe. Annie köpni nyelni nem tud, csak hallgatja Ben szabadkozását, meg az "az, hogy ott kellett hagyni téged Sri Lankán, volt a legnehezebb" frázisokat. A "kellett" szón azért megütközik, mire Ben megszabadul a terheitől (leteszi a gyufát a kisasztalra), majd közelebb lép Annie-hez és… szerelmet vall, kitálal arról, hogy ügynök volt és azért ment el, mert különben a lány veszélybe került volna, majd a segítségét kéri. A lány persze pipa, nem igazán erre számított, bár sejtette a dolgot, hiszen végülis látta őt a metróban azon a bizonyos küldetésen, de nem tágít, oldja meg maga a dolgot, de a férfi előáll a fegyverkereskedő, meg a pénzmosás szavakkal, ami megállítja Walkert. Érti már miért kelt el olyan drágán az a festmény, Mercer felvilágosítja, hogy a fickó, egy bizonyos Hilburn a góré, Murat jobb keze és a festmények mellett a rakétarendszerek vázlatait is gyűjti. A lány hezitál, szerinte a CIA megállítaná a rosszfiút, de Mercer szerint ők ellenőrzés alá vonnák, ő az, aki meg akarja állítani. Ehhez kell a segítség. Annie belemegy, az a dolga, hogy elmenjen Sophie Jacklinhez és a február 22-i 19-es és 75-ös tételről kérdezze, ha nem hisz neki, hivatkozhat rá (ismered őt?!), a varázsszó Mona Lisa. Ja, és cserébe kap egy jó tanácsot: ne bízzon a főnökeiben, Arthur és Joan csak miatta vették fel, azt akarják, hogy a nyomára vezesse őket.

Másnap bent első dolga Annie-nak, hogy kutakodjon egy kicsit a gépén, Ben Mercer nevére azonban a 'belépés megtagadva' ablakot dobja a gép, ráadásul jó hangosan, amit az arra járó Auggie persze egyből felismer. Pontosabban nyilván mindenki, de a srác ennek hangot is ad, Annie meg persze hazudik egyet arról, hogy mit keres. Auggie már a szomszéd asztalnál jár, amikor újabb hangjelzés, Annie a nő nevével sem járt sikerrel, de úgy tűnik, arra külön kell figyelmeztetni egy fantasztikus kémnőt, hogy legalább a hangot vegye le, ha már a zavarosban halászik. Oké, akkor inkább el is megy Sophie-hoz, Joannak -a jelenben- úgy meséli, hogy a nő volt az, aki felhívta a figyelmét az árverésre, előző nap reggel telefonált, hogy találkozzanak. Szóval találkoznak, Annie belecsap a lecsóba, egyből kéri az adatokat, Sophie fegyvert ránt, mert gyanús lesz neki a dolog. Walker győzködi, hogy egy oldalon állnak, Sophie nem hiszi, hogy CIA-s, mert onnan másvalakit küldenének, igen, Ben Mercert, de ő meghalt, de nem, de igen, de nem, Mona Lisa. Fegyver le, emlékek homályos ködfelhője borul Sophie-ra, Annie kérdezősködik, kiderül, hogy a nő félt, de Ben lett az összekötője, aki megnyugtatta nagyon, sőt beszervezte. Aztán a férfi meghalt és az rossz volt és magára maradt, majd a cégnek is csinált bizonyos tranzakciókat, de Hilburnnek pénze volt, neki meg pénzügyi gondjai, így hiába tudott mindennek ellenállni, a csábításnak nem ment. Arról ugyan nem tud, hogy az oroszok akarják eladni Muratnak a terveket (milyen terveket?), de ha rájönnek, hogy bekavart, tuti megölik, menjenek hát Langley-be.

Hilburn emberei már úton vannak a festményért, ezért vigyázniuk kellene, magához vesz egy pisztolyt, majd irány a raktáron át a hátsó ajtó. A terv befuccsolni látszik, amikor két öltönyös éri utol őket és nem tetszik nekik, hogy nincs egyedül. Á, ő csak a barátnőm, menjünk a festményért. Igazán? És csak úgy buliból szorongatod a fegyvert? Nyomós érv, lebuktak. Öltönyös már nyúlni készül a saját fegyveréért, amikor a háttérben a biztonsági őr lép bele a jelenetbe, sajnos vesztére. Tűzpárbaj, futás, vagy inkább menekülés, bújkálás a raktárban a ládák és dobozok között. Annie ráborít az egyik fickóra egy polcrendszer, ami viszont a lámpát sem kíméli, csörömpölés, szikrák, tűz. Menne tovább Sophie-hoz, amikor előkerül a másik fickó, akit viszont Sophie lelő. Akkor rendben, végeztünk, de mégsem, mert előkerül, egy újabb fickó, ja, nem, a polcos feltámadt és rátekeredik Annie nyakára, egy kis verekedés, a lány kap is egy jobbhorgot, amitől elterül rendesen. Alig van ereje a pisztoly felé nyúlni, miközben Sophie és a Fickó közelednek egymás felé, tüzelnek és sikeresen le is lövik egymást, Annie pisztollyal a kezében elájul, a lángok miatt pedig beindul a tűzoltás. Ezek szerint nem az eső zuhogott, amikor Annie-t elkapták, de legalább megérkeztünk a jelenbe.

Joan kétkedve fogadja, hogy Sophie szólt Annie-nak az egészről, mikor aztán letagadja, de Walker ügynök hű marad a sztorijához. Rossabi ekkor lép be, mutat egy papírt Joannak, majd elhagyja a kihallgatót? Mi volt az? Joan elmondja, hogy megerősítették, miszerint a hullák törökök, vagyis külföldiek, vagyis szövetségi ügy lévén, Annie jogosan van itt őrizetben. Miközben a DPD-nél Jai és Auggie próbáljnak valami nyomot találni, Annie vajon miért nem tett jelentést, Joan tovább kínozza keresztkérdéseivel beosztottját, aki kezd hezitálni. Elmondja, amit tud a tervekről, de jön a következő kérdés: ha az oroszok akarták eladni, mit kerestek ott a törökök? Mag aztán, ki licitált? Annie vergődik, Joannak gyanús, hogy Jacklin egyfelől sok mindent elmondott, másfelől nem hiányolta a korábbi összekötőjét, és el sem mondta ki az.

A fiúk még mindig keresgélnek, Auggie a gépen, az előzményekben, Jai pedig otthon, mármint Annie-nél, megvárja, míg Danielle elhajt, ő meg egy kis zárpöcköléssel simán bejut és szobamustrát tart, miközben Auggie-val van vonalban. Éppen akkor találja meg Annie kis "emlékkönyvét", amikor Auggie talált valamit és rákérdez, ismer-e valami Ben Mercert. A 'nem' válasz azért érdekes, mert amint meglátja a nyaraláson készült közös képet, látszik rajta, hogy felismerte a fickót, így le is rázza munkatársát azzal, hogy telefonálnia kell, majd becsukja a könyvet, miközben azt dünnyögi: Rossz fickó, Annie!

Joan moblija csörög, felveszi, hümmög, majd szikrákat szór a szeme, megkérdezi Annie, mit keresett a gépén. A válasz valami blődség, Joan nem is hiszi el, sőt, semmit, amit eddig mondott Walker, inkább, mint egy jó főnökhöz illik, aki a csapata tagjáért mindent megtesz… jól megfenyegeti Annie-t, hogy ne packázzon vele, hiszen az FBI-nak ő csak egy polgári alkalmazott, aki a Smithsonian-ben dolgozik, és ha nem kezd el dalolni, úgy itthagyja nekik a négy ember megölésének vádjával, hogy a lány csak leshet. És tényleg, a lány szemei kerekednek, biztos nem az Év legjobb főnöke díj jelöltjein gondolkozik. Hát ne is gondolkozzon, Joan szerint inkább Ben Mercerről kellene mesélnie. Miért is? Joan nincs jókedvében; találkoztál vele? Annie végül kiböki az ’igen’-t.

Jai miután az aukciós ház biztonsági őrével megnézték a felvételeket, megy Joanhoz elújságolni, hogy Annie ment a dirinőhöz, nem fordítva történt, adatokat viszont nem talált a vevőről, Jacklin biztos törölte azokat, Walker házában sem volt semmi, hogyan tovább? Joan elmondja, hogy Auggie most szólt, hogy Ben-re keresett rá, Annie pedig most erősítette meg, hogy találkoztak is. Rossabi türelmetlenül nyit be, van négy hullája, ők meg itt dumcsiznak, ahelyett, hogy eltakarítanák a mocskot. Joan folytatja Annie-vel, fegyverkereskedésről van szó, beszélj, ne védd Bent, mert ő egy hazug, biztos, hogy nem is tudod a teljes igazságot, szóval inkább beszélj, mondd meg ki a vevő, különben itthagylak, hogy elítéljenek. Hát lehet ennek ellenállni?

A DPD-nél Annie követi Joant az irodájába, miközben a fiúk azon tűnődnek, hogy ezek szerint Annie kitálalt, vajon mi történik most vele. Jai szerint Joantól függ, ezért Auggie rá is kérdez, mennyire nézett ki megbocsájtónak, de ha azt nézzük, hogy ugyanannyira ismeri főnöküket, mint Jai, akkor csak egy nagy sóhajra futja.

Joan csak szűkszavúan annyit mond, Ben szervezte be Jacklint, mire Annie kiakad, mert ezt már eddig is tudta és megérdemelt volna egy kicsivel több infót. Joan azonban szintén kiakad és felemelt hangon közli Annie-vel, hogy nem kap piros pontot azért, amit tett, hisz’ felrúgta a protokollt, meg satöbbi, hazaárulásért el is ítélhették volna. Mivaan? Csönd. Annie még egyszer rákérdez, hogy miért szervezték be, pontosabban, hogy csak Ben miatt-e, de Joan csak általánosságban beszél, sok oka van a beszervezésnek, de utána már csak az a fontos, hogy teljesítsenek, aki nem teszi, azt simán ledobják a Tajgetoszról. Annie ezek után már csak arra lenne kíváncsi, hogy ezek után akkor ő most vajon hol áll, mi a státusza itt.

Auggie-hoz somfordál be, remélve, hogy az nem került bajba miatta. A srác szerint csak annyi a baja, hogy kedveli őt és ezért megpróbálja mindig fedezni, ami bajba is fogja sodorni, de Annie is csak azzal tud érvelni, hogy ők kezdték, mert nem mondtak el mindent a szívszerelméről, ez pedig rendesen összezavarta. Nos, Auggie sem mondhat semmit, még ha tudna, sem tenné, inkább rákérdez, hogy miben is maradtak a szabadon engedés fejében. Nos, csak annyi, hogy a jóindulatú együttműködés jegyében Rossabi ügynöknek kell jelentenie, hogy kinyomozhassák végre az aukcióházbeli lövöldözés részleteit. Wow, ez azt jelenti, hogy Joan kedveli! Annie ezt viccesnek találja, majd Sophie halála miatt kezdi ostorozni magát, ami arra jó, hogy Auggie meg tudja őt nyugtatni.

Rossabival megérkeznek a tetthelyre, miközben várnak a beengedésre, cseverésznek, úgy tűnik, a férfinek bejön a kémcsajszi. A raktárban nézelődnek, Annie még mindig ostorozza magát, Rossabi is megnyugtatja, majd bénázik egy sort, lelökve egy szobrot is a talapzatról és reménykedik, hogy az nem volt 20 évnyi fizetésénél értékesebb, bírom ezt az embert. Vissza a munkához, megtalálják a festmény dobozát, kinyitják (Rossabi is ismeri Gibbs 9. szabályát, miszerint sehova ne menjen kés nélkül) és csodálkoznak – a doboz üres. Szóval tényleg volt olyan fontos, hogy visszajöjjenek érte. A biztonsági őr eközben meglátja a monitoron, hogy valaki éppen most megy egy festménnyel a folyosón, ez nem jó jel. Rossabi épp azt számolgatja, hogy mindenképp a lövöldözés után történt a dolog, vagyis az elmúlt 24 órában, mikor kinyitva az ajtót, megtalálják a földön fekvő biztonsági őrt. Annie levonja a következtetést, hogy inkább az elmúlt 5 perc az érdekes.

A DPD-nél ismét ostorozza kicsit magát Joannak, hogy ez is az ő hibája, pedig együttműködött, most meg semmi hír, mi legyen. Joan azt javasolja, menjen haza és pihenjen. Megint csak mivaan? De szófogadó kislány, hazamegy, pihen, gyertyát gyújt a kisasztalkánál. És akkor kapcsol, hogy mivel is gyújtotta meg – naná, hogy azzal a gyufával, amit Ben hagyott ott, amikor váratlanul ismét felbukkant az életében. A gyufa belső oldalán egy kikötői cím és egy hajó neve áll, Annie már keresi is a Casablancát. Szép hajó, Bennek jó ízlése van, bemegy, megtalálja a férfit, amint éppen, mindegy mit csinál, ám amikor az megfordul, ismét leesik Annie álla, a pasas ugyanis nem Ben, hanem Jóképű Jópasi az aukcióról. Walker összeteszi a részleteket, ezek szerint ez a pasas Hilburn, aki bólogat is, a másik fickó csak bezavarásnak kellett. Meg is jelenik a 10 milliós fickó, Hilburn rábízza, hogy a szárazföldön intézze el a lányt, a kikötőben tilos szemetelni, haha. Annie sétál kifelé, biztos azon agyal, mit is tehetne, hiszen összeállni látszik a kép, ráadásul a tervrajz is ott van az asztalon, de nem jut eszébe semmi, azon kívül, hogy nem ellenkezik.

A hajó kifut, Annie pedig a két fogdmeg-legénnyel a part felé menetel. Amikor azonban a móló közepén meg akarják kötözni, feléled benne a harci szellem és az életvágy, lefejeli a nagyobbat, egy közeli -mondjuk- seprűvel megböki a kisebbet és elkezd futni. Üldözéses, hajókon ugrálós menekülős rész következik, melynek végén Annie-t majdnem elkapja a kisebbik, de aztán mégsem, mert Annie fejbe dobja egy vasmacskával. Annie mászik ki a vízből, amikor megjelenik a nagyobbik, mosollyal az arcán és pisztollyal a kezében, de az öröme nem tart sokáig, mert mögötte megjelenik Jai szintén pisztollyal, de neki még rendőr kísérete is van. Miután kiadja a parancsot, hogy kapják el Hilburnt, még nem juthatott messzire, megy Annie-nek segíteni, aki nyugtázza, hogy jó ötlet volt Joantól, hogy megbízza Jai-t, kövesse őt.

A DPD-nél a Campbell házaspár tesz pontot a sztori végére. Joan elmondja Arthurnak, hogy Annie egy Ben által nála hagyott gyufásdobozról tudta a címet. Arthur meg értetlenkedik, miért ment ilyen veszélyes helyre Walker egyedül, de Campbellné mégis csak nő, így tudja, hogy a lány Benre számított. Azt okoskodják ki, hogy Ben azért ment Annie-hez, mert arra számított, hogy elmond majd mindent odabent, Sophie-t behozza… de hát ez nem jött be. Joan szerint a férfiak nem mindig segítenek, amikor azt gondolják, hogy azt teszik és nem megy bele, hogy Walker a továbbiakban is csali legyen. Csakhogy ezt nem ő dönti el, Nagyfőnök szerint amíg a lány itt van, addig Mercer figyelni fogja és ez jó. Otthon találkozunk?

3 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.05.15. 20:27:01

Kifejezetten a cím miatt kattintottam, egyik kedvenc Zeppelin dalom címe a II. lemezről. És tényleg! :)) Communication Breakdown, Houses of the Holly, In the light....
Van ennek külön jelentősége a sorozatban? Vagy csak játék?
Biztos leírtad már, de nem szoktam nézni a sorozatot, a Led Zeppelin meg első nagy zenei szerelmem, szóval....

teardrops 2012.05.15. 21:15:54

@beebeer: nem, nem írtam, mert annyira nem ismerem a Led Zeppelint, hogy feltűnt volna és a sorozatban ez nem kerül szóba, nincs erre utalás.
De ez tök jó! Meg az is, hogy szóvá tetted.:-)

Kicsit keresgéltem és tényleg, az első évad mindegyik (!) címe tőlük jött (nyilván a Pilot nem;-)), sőt, a 2. évadban is követték ezt a hagyományt, csak ott R.E.M. dalcímeket "használtak".

2012.05.15. 21:32:17

@teardrops: annyi biztos, valakinek jó humora és igen jó zenei ízlése van arrafelé. :DDDD
Kezd érdekelni ez a sorozat! :)
süti beállítások módosítása