Nem ez volt a legszínesebb adag az idei válogatók során, de ez már az utolsó volt, ami azt jelenti, hogy most megtalálják a még hiányzó embereket abba a 150-be, akik mennek az ún. Táborba, vagyis a többnapos kiidegelésre, ami után már csak 24-en maradnak. Most vettem csak észre (vagy csak nem hangzott el eddig?), hogy új szlogent kapott a műsor: X-faktor – a zene jövője! Ambiciózus, annyi szent, és ha 1-2 idei jelentkezőre gondolok, konkrétan ijesztő is. Zsűrit nagyüzemben vakolják a jelentkezők színrelépése előtt, lássuk a mai első áldozatot. Egy túlpörgött zongoratanárnő érkezik, aki bizonyos arckifejezéseinél Király L. Norbi női verziójának simán elmenne. Körbeugrálja DevilNórit, majd visítva beront a színpadra és körbe is futja vagy háromszor bemelegítésképpen, azt hiszem, mentoroknak ezen a ponton lenne érdemes magukhoz venni némi szíverősítőt.
Versenyzőnk minden melegbár és travishow univerzális himnuszát nyomja, a Can’t Take My Eyes Off You-t, (NEM I Love You Baby a dal címe, ezt jegyezze már meg végre mindenki) hangja csak az első versszakban van valami minimális, de nem is ez maradandó igazán, hanem amit művel közben. Szexisnek szánt, de leginkább rémisztő pillantásokkal szemez minden útjába kerülő kamerával, pofákat vág, vonaglik, pörög-forog, némi bőrt is villant a biztonság kedvéért, a közönség meg bulizik, sőt Nóri is a backstage-ben. Eszméletlen itt a hangulat - akarják mindezzel kommunikálni a szerkesztők, bennem meg az tudatosul, hogy minél tovább hallgatom ezt a nőt, annál hamisabb. A produkció végére MalekMiki szemei az emberi anatómiát meghazudtoló méretűre guvadnak, Ildi feltartóztathatatlan röhögőgörcsöt kap, elhangzik a „te vagy az X-faktor kiszeltündéje” mondat is a miheztartás végett, és az egész groteszk blokknak a vége továbbjutás (csak Miki mondott nemet), én kérek elnézést.
Őt egy furcsa fiúka követi, aki úgy gondolja, hogy elszavalja Lady Gaga Pokerface-ét, olyat biztos nem hallottak még a mentorok. (igen, tudom, hogy ez az akusztikus változat akart lenni, csak éppen nem az lett, szándék itt nem elég.) Sajnálatos módon a zsűriasztalra is fel kell másznia, ez már annyira nem eredeti, és minél többen csinálják, annál gázabb, és ezt valahogy egyik sem érzi, pontosan olyan ez, mint a Fila oldaltáska. Ez a produkció meg MalekMikinek tetszett nagyon, valami számomra értelmezhetetlen okból kifolyólag, márpedig ha Dr. Genya azt mondta, hogy jó volt, akkor a többi ítész sem mer mást mondani, így a srác továbbjut, az eszem megáll.
Most olyan továbbjutók következnek megint, akikről fejenként 20 másodperc érdekes anyagot tudott összevágni a műsorszerkesztő, van egy perzsa pasi is köztük, majd jön egy Bravo magazin címlapjára kívánkozó tinisrác, aki egész vicceseket szól be, csak éppen hangja nincs. Ez nagy kár, mert ideális tinisztár-alapanyag lenne a mentorok szerint, úgyhogy elküldik énektanárhoz, nehogy már pont az énektudás hiánya akadályozza ebben. Itt az ideje az első igazán jó hangú versenyzőnek, jön is egy hosszabb blokk előzetes interjúval, már tudjuk ezt mit jelent, rá figyelni kell, mert nem most látjuk utoljára.
Tárány Tamás egy nagyobb darab biztonsági őr, akinek a bemutatkozása is emlékezetes: „szeretném tudni, hogy csak a lábamban van-e X, vagy máshol is.” U2 Beautiful Day-t énekel, és bár megállás nélkül fel-alá mászkál közben a színpadon (Geszti szerint ez a biztonsági őr reflex, rendnek köll lennie egy TV felvételen is, ne buzgálkodjanak a hátsó sorokban se), a dal jól szól, sőt nagyon jól. Közönség tombol, Miki szerint a srác a szemük előtt transzformálódott éjjeliőrből énekessé, Feró tökeit elkapta (ő monda így!), sőt mindenki tökeit elkapta, még a csajokét is, és már ez a tény is megér egy továbbjutást minimum.
Jön egy nagyon magabiztos csaj, én vagyok itt a király, üzeni a testbeszéde, bedob mindent, lerúgja a tűsarkút a dal első soránál, csak éppen valami elképesztően fülsértően hamis. Aki látta a Glee 3. évad premierjét, ott volt egy hasonló jelenet, amire a tanerő válasza csak egy velős „holy shit” volt, na ez most az én érzéseimet is tükrözi. Zsűri oltja nagyon, szegény meg ártatlanul benyögi, hogy az énektanárja biztatta, hogy jelentkezzen, erre kitör a teljes káosz a stúdióban, mentorok az énektanár fejét követelik, közönség borzasztó irritáló módón megállás nélkül hurrog.
Apa és fiú páros jön, olyanok kicsit, mint Hodor a Trónok harcából, aki csak a saját nevét tudja mondani, nekik is egy válaszuk van minden kérdésre: Szelindi Miklós. Mi a nevetek? Szelindi Miklós. Mi a formáció neve? Szelindi Miklós. Mit vártok az X-faktortól? Szelindi Miklós. Másodfokú egyenlet megoldóképlete? Szelindi Miklós. És ez így megy tovább, Geszti még bedobja, hogy bármit kérdezünk, mondjátok azt, hogy Szelindi Miklós, amire a reakció természetesen Szelindi Miklós. Ha megölnek, sem tudom felidézni, mit énekeltek.
Bejátszanak még néhány elrettentő példát, majd jön egy picike fekete csajszi, Maria, egyenesen Floridából, családi kísérettel. Forget You-t énekel, és van hangja, amiért a mentorok nem győznek hálálkodni, de legérdekesebb beszélgetés a színfalak mögött zajlik. „Kitől örökölte Maria a muzikalitását?”, kérdezi Devil, mire anyuka válasza: „a dédnagymama testvére Bartók Béla volt”, nincs több kérdésem. (Ördög Nóra „aztakurva”-feje epic volt mellesleg.) Csajszi jól nyomta, csak a folyamatos egyet jobbal-egyet ballal lábdobogásától kezdtem tikkelni kb. fél perc után, de a mentorokat nem zavarta ez sem, csont nélkül továbbengedik.
Most egy fiatal srác érkezik egy Hooligans dallal, és annyira belead mindent a koreográfiába, hogy hatalmasat nyal a színpadon, de ami a legjobb, hogy nem esik ki a dalból egy pillanatra sem, és térden állva simán folytatja tovább! Én már ezért a lereagálásért megszavaztam volna neki a továbbjutást, mentorok is hasonló véleményen vannak. Jön még egy RTLKlubos szerkesztő-riporter is, amit nem egészen értek, de nem is mutatnak belőle sokat, majd érkezik Mazsi, az a lány, aki a tavalyi válogatóról a Highway To Hellel jutott tovább (ha jól emlékszem), a táboros válogatást viszont elkúrta, nem kicsit, nagyon. MalekMikit most sem győzte meg, semmit nem fejlődött az egy év alatt szerinte, de azért továbbjuttatják, de úgy, mintha a fogukat húznák.
Jön egy rettentő tinibajusszal és geek szemüveggel rendelkező fiúka, Tóth Jonathán valami szappanoperafőcím – jellegű latin slágerrel (nem ismerek minden zenét, tessék kommentekben segíteni). Mentoroknak nagyon tetszik, én a műfajtól nehezem tudtam elvonatkoztatni, lényeg, hogy továbbjut. Őt egy ízes tájszólással beszélő lány követi, Abodi-Nagy Blanka, aki lakodalmakon szokott fellépni (és ezt vállalja). Geszti már fogja a fejét, ami azt illeti én is, ha most elmegy Lidi néni a vásárba, én kikapcsolom a tévét ebben a pillanatban. Szerencsére semmi ilyesmiről nincs szó, éppen ellenkezőleg, Cserhátit énekel, méghozzá nagyon szépen, egyszerűen csak jó érzés volt hallgatni. Mentorok elvarázsolva, Ildi szeme már csillog, ahogy kell (operatőr buzgón ráközelít), nagy négyes IGEN lesz ez is.
Valahogy úgy érzem, mintha elfogytak volna az igazán vicces jelentkezők így a negyedik válogatóra, és a szerkesztők remek időzítéssel be is vágnak most egy Zoltán Erika imitátort. Hangutánzás megvan, szemforgatás megvan, koreográfia megvan, rettenetes outfit megvan, faludiszkó hakni-hangulat megvan! Ráadásul backstage-ben akkora Ötye buli van, hogy még, DevilNórit is elkapja az érzés, megy a karlengetős táncikálás teljes erőbedobással. MalekMiki egy megfelelő pillanatban leállítja, jóból is megárt a sok, hát még ebből, így a backstage partinak vége szakad mindenki nagy bánatára.
Látunk még pár pillanatot néhány fülsértő próbálkozásból, meg túljátszott mentor-fintorból, majd újra egy hosszabb blokk következik, ezúttal egy 21 éves kétgyerekes anyuka köré építve, nocsak. Alexandra ha hunyorítva nézem, a magyar Katie Holmes is lehetne akár, nem semmi azért a háttértörténete sem, de az ezen való csámcsogást meghagyom inkább a Storynak meg a Fókusznak, minket az énektudása sokkal jobban érdekel. Van neki, ez már jó kezdet eleve, és nagyon érdekes a hangszíne, ezt rögtön kiemelik a mentorok is. Kellemes előadás, egyértelmű továbbjutás, csak az anyukaságot hagyja otthon, ha legközelebb jön, ezt kéri a zsűri, itt dögnek kell lenni, nem háziasszonynak, úgyhogy kereshet is egy babysittert a Tábor idejére.
Utolsó etapban két haver mutatkozik be, mindketten indulnak, de nem formációban, lássuk a srácokat. Első próbálkozó Bagoly Norbi, akinek határozottan képernyőbarát feje van, a választott dalával viszont iszonyatos bajban vagyok, mert olyan zenei világból származik, amivel nekem abszolút semmi kapcsolatom. (aki tud, segítsen ki) Ildinek valami hiányzott az előadásból, többieknek nagyon bejött, ami érdekes, hogy Miki kimondottan kampányol mellette (showbiz-alapanyagot lát benne biztosan), így jöhet a következő körre is.
Érkezik a haver, Baricz Gergeny, nyakában gitárral, és a Wicked Game-be kezd bele, ebből a dalból illene valami újat kihozni egy tehetségkutatón. Az előadás kicsit világfájdalmas, de nagyon hatásos, engem arra emlékeztet, amikor egy feldolgozását felhasználták ennek a számnak egy remek Nip/tuck évadpromóhoz, hasonló hangulata van az ő verziójának is, JÓ úgy ahogy van. Geszti szerint most egy aranyrögöt találtak, akit gyönyörű ékszerré lehet majd csiszolni, de szép is ez a hasonlat, biztosan nem előre megírt. Megvan így a 150. táborlakó is, jövő hétvégén pedig 2 részt is kapunk (szombat és vasárnap), ami bemutatja majd a tábor eseményeit, ezeket terveim szerint egy hogyvoltban foglalom majd össze. Utána már csak 24-en lesznek, és irány a Mentorok Háza, ami tavaly a legnagyobb idegi megpróbáltatás volt versenyzőnek és nézőnek egyaránt.
A képek Sigismundustól és az X-faktor hivatalos oldaláról származnak
Kíváncsi vagy Sixx exkluzív videóira, ajánlóira, kritikáira? Csatlakozz a UPC Magyarország Facebook-oldalához!
Facebook kommentek