Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Csillagkapu 10x10 - A küldetés 1. rész

2010. július 31. 14:00 - the black ball

„Ha már nem tudod legyőzni az Orájt, legalább lakjál jól kínai kajával!” – hangzik fel Mitchell fejében a nagyanyja mondása, ezért be is szervezi Teal’cet és Danielt egy esti zabálásra. Utóbbi különcködik, és inkább Merlin fegyverét kutatja továbbra is, most kivételesen eredménnyel: Castiana, Sahal és Vagonbrei koordinátái egy szabályos háromszöget alkotnak, de ha hozzáadjuk Camelotét is, akkor egy tetraédert. Ennyi lenne a haladás. Szerencsére Vala gyorsan megálmodja a hogyantovábbot, vagyis hogy a tetraéder arra utal, hogy Merlin fegyverének helye a három bolygó címéből tevődik össze. Az „éltünk már át nagyobb baromságot” szellemében felkeltjük Cartert is, aki összeveti a címeket, meg ilyesmi, és voilá, egyetlenegy címet talál a masina.

Másnapra oda is érünk, szokásos középkori tucatfalu fogad minket, meg is kérdezzük a nyílt utcán, hogy itt van-e a Sangraal. Itt van, hurrá, de a helyiek szerint Baál már három nappal ezelőtt itt járt. Mindegy, először nekünk is el kell menni a könyvtárba, hogy tanulmányozzuk az erények pergamenjét, aztán mehetünk a küldetésre. A falu történésze, Osric előkeresi nekünk, aztán közli, hogy még senki sem tért vissza a küldetésről. A pergamen szerint csakis egy nemes lélek szerezheti meg a Sangraalt, azon belül is az, aki kimondja az őrzőjének nevét. Ugyanis Osric szerint a Sangraalt egy sárkány őrzi, de mi kinevetjük. A pergamen azt is írja, hogy öt dolog járjon az agyunkban a küldetés folyamán: óvatosság, bölcsesség, adakozás, jóság és hit.

Osric elmondja, hogy Morgan Le Fay elátkozta az utat a Sangraalig, de van egy térképe, amit nem mutat meg, mert Baál el akarta lopni, így bennünk sem bízik. Irány a kocsma, ahol szavazunk, hogy lopjunk-e vagy győzzük-e meg a fickót, de a folyamatot megzavarja az Oráj serege. Ez még nem is gond, de első cselekedetük az lesz, hogy az összes könyvet és iratot elégetik az utca közepén, köztük a térképpel. Orájék is a Sangraalt keresik, illetve először Osric barátunkat, akinek sikerült meglógni. Felkeres minket a kocsmában, ahol elmondja, hogy nyugi van, fejből vágja a térképet, ekkor azonban berontanak a katonák. Megsorozzuk őket, aztán egy rejtett ajtón távozunk, mert ezt biztos meghallották. Még mindig nem telik hangtompítóra a légierőnél. Küldetésünk első állomása egy időtorzító mező, amelyben statiszták próbálják nem elejteni a kezükbe adott számszeríjakat, nem nagy sikerrel.

Vala nem érti, hogy ha odabent szinte áll az idő, akkor miért mozognak a falevelek, amit Carter azzal magyaráz, hogy az egy direkt illúzió, semmiképp sem a speciális effektes srácok lustasága. Sam szerint lehetetlen megkerülni, viszont néhol gyengébb a jel, tehát ez egy labirintus. Mitchell megjegyzi, hogy Carternek kurva jó a PDA-ja, egy pillanatra mutassa már meg, aztán elindulunk. Az útvesztő közepén a PDA megadja magát, de valahogy Artúr király is átjutott, szóval a megoldás pofon egyszerű lehet. Az is, köveket dobálva hamar kijutunk, aztán jöhet a következő állomás. Útközben Osric az Orájról kérdezgeti Danielt, mert most járnak itt először. Daniel elmondja a tananyagot, Osric pedig nem ítéli el az Orájt és az ígéretét, ellenben a katonáik tetteivel. Aztán olyat szól, hogy csak azok láthatják az igazságot, akik mindkét szemüket használják, amin Daniel nagyon meglepődik. Utolérjük Baált, aki egy ládán ül és magában beszél, de amikor megközelítjük, egy erőtér magába zár minket.

Kiderül, hogy Baál már három napja rabja az erőtérnek, a jaffái pedig itt hagyták a fenébe. Ugyan egy hónap előnye volt, a három címből csak kettő volt meg neki, ezért lényegesen nagyobb területet kellett átnéznie. Aztán amikor rálelt a bolygóra, az nem volt ott, legalábbis a hajói nem találták, így a kapun át kellett jönnie. Daniel és Vala átnézi a ládát, de az üres, Daniel szerint nem véletlenül. Ugyanis az egyik erény az adakozás, tehát nekünk kell feltölteni tartalommal. Daniel beáldoz egy tollat, Mitchell a sapkáját, Vala a hajszárítóját, Baáltól elkobzunk egy kést, Osric pedig a gyűrűjét dobja bele, amin Daniel ismét meglepődik. Az erőtér megszűnik, mi pedig megszabadulnánk Baáltól, de természetesen pont tudja a Sangraal őrzőjének nevét. Jah, a sárkány, ami Daniel szerint űrhajó, Carter szerint hologram, Baál szerint meg tökmindegy, akkor is szükségük lesz a nevére. Jó gyorsan elérünk a barlanghoz, ahol Osric szerint a Sangraal található, nagy kár, hogy az öreg nem tarthat velünk. Ugyanis Daniel szerint az Orájnak dolgozik.

A korábbi szövege egyértelműen az Eredet könyvéből való, a gyűrűjén pedig Oráj szimbólum volt. Osric szerint sokkal egyszerűbb lett volna, hogy tesszük a dolgunkat, mert így csak magunk alól rúgtuk ki a széket, eztán Osric átváltozik Adriává. A csaj szerint unalmas volt arra várni, hogy megtaláljuk Merlin fegyverét, ezért adott egy kis lökést Vala álmának formájában. Tehát Adria tudta jól, hogy hol van a Sangraal, de Morgan óvintézkedéseket tett, hogy csakis tiszta lelkűek szerezhessék meg. Itt jött a képbe Daniel, aki mint korábbi felemelkedett, biztosan megfelel a követelménynek. Mitchell megsorozza, de a nyaklánca pajzzsal védi, szóval segítünk neki, vagy egyenként kinyír mindenkit. Előbbit választjuk. A barlang egy idő után elágazik, középen pedig egy felirat található, miszerint az igaz utat válasszuk, ami Vala szerint a jobb szárny lesz, mert az a jobb. Daniel szerint ősül egy kicsit mást jelentenek a szavak, és mivel balról hallunk gyerekzsivajt, arra megyünk.

Egy srác rohangál a barlangban, míg végül lezáródik mögötte egy rácsos ajtó. Daniel szerint ez lesz a jóság próbatétele, szóval mindannyian megemelik a rácsot, a gyerek eltűnik, egy új járat pedig megjelenik. Miután belépünk oda, a barlang remegni kezd, szerencsére van a falon egy rejtvény. Olyan dolgot keresünk, amit kalapálnak, vágnak, formálnak, hűtenek és karikákra raknak. Mitchell szerint kulcs, Daniel fordít, clavia, mehetünk tovább. A következő a szél, azaz ventio lesz, a harmadikat meg nem tudja elolvasni Daniel, így Adria oldja meg. A rengés megszűnik, viszont egyre melegebb lesz: az utolsó járatot egy lángoszlop zárja el, mögöttünk pedig bezáródik a barlang. A falakon egy darab betű sincs, szóval pihenünk egyet, és okoskodunk. Kivéve Baált és Adriát, mert Baál szerint Adriának használnia kéne az erejét, amit Adria szívesen használna is, de inkább Baálon. Mégse teszi, mert azzal csak „az idejét vesztegtné”, haha, persze, valaki be van tojva Morgan óvintézkedéseitől.

Daniel ráeszmél a válaszra: az öt erény közül négyet teljesítettek, már csak a hit van vissza, így átsétál a tűzön, ami ettől kialszik. A Sangraal egy obeliszk társaságában trónol egy szakadék felett, így csak Daniel és Adria megy érte. Daniel is rájön sok eszével, hogy Adriának már azóta nincsenek képességei, amióta belépett a barlangba, hiszen megemelhette volna telekinetikusan a rácsos ajtót, a Sangraalt is megszerezhette volna távolról, és Baált is kinyírhatta volna. Mindegy, Daniel felkapja a Sangraalt, de az csak egy hologram. A járat lezáródik mögöttük, a szakadékból pedig feljön egy…eléggé élőnek tűnő sárkány, ami szépen el is kezd tüzet okádni a csapatra. Folyt.köv.

Címkék: csillagkapu
1 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Llew 2010.07.31. 22:02:05

"A falakon egy darab betű sincs, szóval pihenünk egyet, és okoskodunk."
Közben Mitchell látványosan végig taperolja a gumi falakat.:)

Az marha jó mikor Ba'al és Adria beszélgetésekor Carter beszól, hogy miért nem mennek inkább szobára.
süti beállítások módosítása