Esik az eső, Hotch a házában van, nyakkendőt köt, a tükörben nézi magát, majd leguggol, és Jack nyakába is köt egy hatalmas csomójút. Aztán egy fényes, szürke koporsót visznek a temetőben: elöl Morgan és Rossi, középen Kevin és a múlt részben megismert Armstrong, hátul JJ férje, Will, és egy idősebb férfi. Mögöttük Hotch és Jack lépdel, meg JJ, Emily és Garcia, és Reid. A sírhoz érve leteszik a koporsót, és Hotch W. S. Gilbert idézetével kezdi a Haley-re való emlékezést: A szeretet az, ami a Földet mozgásban tartja. - It's love that makes the world go 'round. Majd azt mondja, hogy a Föld kicsit gyorsabban forgott, míg Haley élt. Elmeséli, hogy a gimnáziumban szerettek egymásba, a társa és a legjobb barátja volt, és a legjobb anya, akit csak kívánhat a fiának. Olyan anya, aki életét adva védte a fiukat. Jack úgy fog felnőni, hogy tudja, ki volt, mennyire szerette és védelmezte őt, és hogy Hotch mennyire szerette a feleségét. És hogy Haley-nek mindig a család és annak összetartása volt a legfontosabb.
A beszéd közben látjuk a könnyező Reid-et, JJ-t, Emily-t és Garciat, Strauss igazgatónőt, Haley zokogó nővérét, az egyáltalán nem kemény Derek Morgan-t és David Rossi-t, mindenkinek egy szál fehér rózsa van a kezében. Hotch a gimnáziumi színdarabból idéz, és gyűlnek a rózsák a koporsó tetején. Hotch és Jack marad utolsóként, Jack is leteszi a rózsáját, puszit dob az anyjának, és távoznak.
Később, a fogadáson mindenki részvétet nyilvánít Hotch-nak (most kiderül, hogy JJ másik "embere" egy Gina nevű nő), Rossi kimenti Hotch-ot, aki a teraszon elmondja: lelkiismeret-furdalása van, és azt mondja, minden megváltozott, most azt kell tennie, ami Jack-nek jó. Rossi szerint azt tette: megmentette az életét. A többi csapattag (és kapcsolt részeik) eközben egy asztal körül ülnek, és lövésük sincs, fognak-e még együtt dolgozni valaha Hotch-csal. Morgan üzenetet kap, aztán JJ is, indulniuk kell, helyzet van. A többiek kiakadnak, nem akarnak menni, de JJ szerint muszáj. Morgan szól Rossi-nak, Hotch-nak pedig azt mondja, vigyázzon a fiára. Az asztaltól felálló ügynökök mind Hotch-ra néznek, Istenem, ez tényleg egy nagy család!
Főcím nélküli idézet Hotch-tól, miközben Jack-kel kiürítik a házat: Ahol szeretünk, ott az otthonunk - az otthon, melyet lábunk elhagyhat, de szívünk sohasem. - Where we love is home - home, that our feet may leave, but not our hearts. Oliver Wendell Holmes
Csapat gépe száll az éjszakában Nashville felé. Két egymást követő pénteken két harmincas nőt öltek meg saját otthonukban, de betörésnek nincs nyoma egyik házban sem. A padlón rózsaszirmok, egyik nő sem lett megerőszakolva. Mindkét nő barna hajú, jómódú, és magas beosztású volt, Prentiss - aki egy harmincas, barna hajú, jó állású és jómódú nő - szerint ekkora véletlen nincs. Morgan azt mondja, rá kell jönni, hogy a gyilkos hol találta meg ezeket a nőket. Megkéri Garcia-t, hogy kövesse nyomon a két nő életvitelét és utolsó napjait. Aztán azt mondja, hogy tudja, hogy mindenkinek Hotch körül forognak a gondolatai, (szvsz a legjobban Emily és Reid van kibukva, nagyon) de már csak egy nap van péntekig, sietni kell.
A nashville-i rendőrségen Kaminski nyomozó fogadja JJ-t, aki hamar le is nyűgözi: egyrészt a határozottságával és profizmusával, másrészt szőkeségével (jogos), így az instrukciókat egy "igenis, hölgyem"-mel nyugtázza. Morgan és Prentiss a második gyilkosság helyszínére megy, ahol az áldozat kutyáját is megölte a gyilkos, remek. A jelek szerint a nő minden biztonsági berendezést telepíttetett a házban, de egyiket sem használta (gratulálok). A gyilkos ujjlenyomataival tele a ház, ami szerint óvatlan volt, de a virágszirmok, a kutya, mind szervezettséget sejtetnek. Minden valószínűséggel követte és megfigyelte áldozatait. (És már látjuk is: egy pasas kocsiban ül, és egy barna hajú nőt figyel, aki épp most távozik az otthonából. Ő pedig követni kezdi a nő BMW-jét.) Prentiss azt mondja, hogy a bejárati ajtón és a garázson viszont csak az áldozat ujjnyomai voltak, akkor mégis hogyan jutott be a gyilkos a házba?
Rossi és Reid a halottkémnél vannak. Mindkét nőn vannak védekezési sérülések, viszont pl. megkötözés nyomai nem látszanak rajtuk. Kicsivel korábbi sérüléseik is vannak, ebből Rossi azt a következtetést vonja le, a gyilkos egyfajta erődemonstráció során meggyőzte az áldozatokat, hogy ne akarjanak szökést megkíséreli. A doki mutatja Reid-nek, hogy mindkét áldozat gyomortartalma azonos volt: csirke, brokkoli, tészta, saláta és vörös bor. Rossi szerint a gyilkos a fantáziáit éli ki az áldozatokon. A gyilkos főzött az áldozatainak, majd miután megölte őket, szépen elmosogatott és eltakarított mindent. Prentiss észreveszi az étkezőszékeken a kéznyomokat: ez a gyilkos "hellyel kínálta" az áldozatokat. Vacsora és bor után az emeletre mentek, ahol egy forró fürdő várta a nőt, de az menekülni próbált, és végül itt halt meg.
Jack Hotch lakásában videón nézi az anyját. Hotch jön, és mondja, hogy már fellőtték a pizsit, de Jack még nézni akarja, és megint az apjával aludni. Nashville-ben is este van (mert nem olyan nagy az a kontinens, hogy ne legyen), a Csapat és Garcia egyeztetik, mennyire nincs semmi nyom: a két áldozat hasonló életvitelt folytatott, de az útjaik nem keresztezték egymást. Reid felveti, hogy közösségi site-on vagy társkeresőn esetleg fent lehettek. Morgan takarodót fúj: irány a hotel, mert a temetés óta egy percet sem aludtak.
A nemrég látott barna hajú nő a kandallója mellett áll, zene szól, idegesen kéri a kanapén ülve borozgató gyilkost, hogy kapcsolja le. De az a frászt hozza a nőre, mikor közli vele, hogy ez a szám a leggyakrabban lejátszott a nő iPod-ján. (Holnaptól kevesebb Dido-t hallgatok!) A nő futásnak ered, de a pasas elkapja, a nyakát szorítva mondja, hogy annyit belefeccölt ebbe a különleges estébe, igazán értékelhetné kicsit jobban is. (Ez kész!) A nő bocsánatot kér. A férfi indulata elillan, megcsókolja a nő ujjait, és mosolyogva mondja, hogy megbocsát, és már kész a nő fürdője.
Másnap reggel Strauss érkezik Hotch-hoz. Azért jött, hogy felajánlja Hotch-nak az azonnali teljes nyugdíjazást mindenféle juttatással. Hotch azt kérdi, hogy el akarja küldeni a BAU-tól? Strauss azt feleli, hogy kiutat kínál, ha esetleg szeretné. Morgan csapatvezetőként minden várakozást felülmúlt, méltó utódja lehet. Hotch kérdi, hogy mennyi gondolkodási időt kap. Strauss azt feleli, hogy azonnali válaszra számított, de végül is ráér. Nashville-ben is reggel van (úgy számolom, szombat), Rossi-ék már kezdik is a profilt mondani a helyieknek: a gyilkos már feltehetően az új áldozatával van, aki valószínűleg sikeres 30-35 közötti jómódú barna hajú nő. A gyilkos jómódú, megnyerő férfi benyomását kelti, menő ruhákkal, órával, kocsival. Feltehetően nemrég veszítette el a barátnőjét vagy vált el. Reid Ted Bundy-val példálózik, értjük. A mostani gyilkos párkapcsolatosdit játszik áldozataival. A két áldozat által legutoljára meglátogatott helyekre kell menni, és figyelni a férfiakat, de a nőket is.
A nő ruhátlanul, hason alszik az ágyban, a gyilkos mögötte hever, félrehúzza a nő haját, és megcsókolja a vállát: a nő szeme rémülten nyílik ki. Aztán a kádban ülve olvassa az újság címlapját a sorozatgyilkosról, gyorsan eldobja az újságot. És megkérdi az épp tusoló gyilkostól, van-e esetleg kedve kimozdulni. A férfi nem válaszol. Aztán a szobában a nő tovább próbálkozik, de a férfi inkább otthon maradna, ám a nő azt mondja, mehetnének igazi randira, hát az éjszakai szexből már igazán tudhatná, mennyit jelent neki. Óvatosan megcsókolja, és kérdi, hogy tán nem bízik benne? Aztán felöltözve jönnek a rózsaszirom-ösvényen, mikor kulcs fordul a bejárati ajtóban, a nő pasija meglepetés-látogatásra jött, lesz itt nemulass! A pasi először még szólongatja (Erika!), aztán összetalálkoznak. A gyilkos azt kérdi tőle, hogy miért is van kulcsa a házhoz? Grant azt kiáltja Erika-nak, hogy szaladjon, ő meg nekiugrik a gyilkosnak (aki egyébként Joe). Erika lepattan a Grant által visszazárt bejárati ajtóról, így a lépcsőn szalad fölfelé, Grant rohanna utána, de Joe utoléri, és újra felteszi a kérdését, csak most már szavanként késsel döfködi Grant hátát! Erika a lépcső tetején jajveszékel, Grant összeesik, Joe meg csurom véresen azt kérdi Erika-tól, hogy „Édesem, miért is volt kulcsa a házhoz?”.
Csapat érkezik Erika házához, ahol már tart a helyszínelés.JJ elmegy beszélni a rendőröket kihívó UPS-futárral, a többiek bemennek a házba. Grant személyazonosságában nem biztosak a helyiek, majd a fogai alapján kell azonosítani. Egyértelműen változott az elkövetési mód, és másik újdonság, hogy a jelek szerint Erika lefeküdt a gyilkossal, nyilván azért, mert ezt gondolta a túlélés módjának. Prentiss totál ki van akadva. Morgan és Reid a konyhai mosatlant analizálva rájön, hogy a vőlegény érkezése nem volt betervezve, és ettől gyilkolt most az elkövető olyan dühösen. Garcia hívja JJ-t, sajnos továbbra sem talál semmi használhatót, Erika például nem is járt semerre a bankszámlája szerint. Reid nem tesz le a viktimológiáról, és a nő kocsiját kinyitva azt mondja, hogy a másik két nő és Grant autója is használhat némi infóval, pontosabban a GPS-eik. Az őrsön aztán Prentiss azt mondja, ha Grant nem tér haza váratlanul, Erika még mindig élne. Kiderül, hogy Grant el volt utazva egész héten, ezért nem tudott róla a gyilkos. Morgan azt mondja, mivel ez a mostani "románc" rosszul sült el (17 késszúrás Erika arcába és 34 Grant arcába és nemi szervébe post mortem), a gyilkos kényszeresen "helyesen" akarja befejezni, nincs tehát újabb 1 hét a következő támadásig, feltehetően még ma este újra fog próbálkozni. (Hahh?!) Megkéri JJ-t, hogy tartson újabb sajtótájékoztatót. Reid szerint a harmadik áldozat lakhelyével végre megvan az a három pont, ami között a gyilkos komfortzónája helyezkedik el, és ha rájönnek, Erika hol találkozhatott vele, az is meglesz, hol keressék.
Hotch-nál éppen palacsinta sül, Haley tesója, Jessica süti, Jack pedig épp két mütyűrrel játssza le Apu és a Rossz Ember bunyóját, és persze Apu győz, mert "senki sem győzi le Aput". Hotch elmeséli Jessica-nak a nyugdíj-dolgot. Jessica szerint nem kell nyugdíjba mennie, ő nagyon akar vigyázni Jack-re, ha Hotch-ot elszólítja a munka.
Garcia képernyőjére eközben zuhannak a GPS-adatok: Erika csak a munkahelye és az otthona között mozgott, és mindent házhozszállítással vásárolt, viszont a keddet egy botanikus kertbe ment. Rossi Morgan-hez megy, és még csak meg sem szólal, Morgan már mondja is, hogy ez Hotch csapata, és ő nem akar az útjában állni. Rossi elmondja neki a nyugdíj-ajánlatot, de Morgan szerint Hotch úgysem fogadja el. Kis lelkizés után Morgan azt mondja, azt fogja tenni, amit Hotch elvár tőle. Viszont eszébe jutott valami: ez a gyilkos lehet, hogy elveszített valaki fontosat mostanság, de talán többet is annál: a jó modor, az a pár dolog, amiből úgy gondolják, hogy művelt és arisztokratikus, ezek mind inkább gyermekkorban tanult dolgok. Szóval mi van, ha egy szeretett nő mellett még valamiféle társadalmi státuszt is elveszített? Már hívja is Garcia-t, hogy keressen olyan fiatalemberekre, akik örökségeiket élik fel, főként külsőségekre költve, amivel a jómódúság látszatát tartják fenn.
JJ és Reid a botanikus kertben sétálva megtudja, hogy kedden jótékonysági rendezvény volt. (Csóri MGG-nek rohadtul fájt ez a lépcsőzés.) Gyakran vannak rendezvények, olyankor parkoltató céget alkalmaznak, hogy a topánban tipegő nőknek ne kelljen hosszan kaptatniuk a helyszínre. JJ és Reid már tudja is, hogyan jutott a gyilkos észrevétlenül GPS-adatokhoz és lakáskulcsokhoz.
Este egy helyes barna hajú nő kiszáll a kocsijából, és mosolyogva adja oda a kocsikulcsát a Joe feliratú mellkast tulajdonló parkolófiúnak, aki több mint egy fiú, ő a mi gyilkosunk, bezony. Joe beül a kocsiba, majd megkéri Andreát (vagy hogy hívják mostanság a GPS-ben lakó női hangot?), hogy VIGYE HAZA. Andrea már mutatja is térképen a piros csíkot, Joe jegyzetel, aztán kis turkálás után már meg is vannak a nő lakáskulcsai.
Garcia tájékoztatja Morgan-t, Reid-et és JJ-t, hogy megtalálta az áldoztok közös pontját: s parkoltató cég! Morgan kéri a szóba jöhető, zűrös anyagi ügyekkel rendelkező alkalmazottak listáját, Huncutka azt mondja kuncogva, hogy már elküldte. Prentiss és Rossi már a cég vezetőjénél ül, ahol mini-profilt mondanak a gyilkosról, a főnök meg hozzá egy nevet: Joe Belser, 6 hete ment szét a nőjével, mert az ágyba bújt Joe násznagyával.
A Csapat két kocsiban száguld, közben Garcia-tól mondja, hogy a nagy örökségét elbukta a tőzsdén (egyeztetni kellett volna Kósával meg Szijjártóval, kispofám), azóta adósságot adósságra halmoz. Rossi, Morgan és Prentiss berontanak Belser üres lakásába, találnak egy képet egy rózsaszirmos esküvőről, meg egy univerzális garázskapu-nyitót, szóval így jutott be a második nő házába! Rossi hívja Reid-et, aki JJ-vel és a nyomozóval épp egy menő klub előtt vannak, hoppá, itt a beengedőembernek laptopon van a VIP-nyilvántartása. Közülük ma 6 nő, Reid már hívja is Garcia-t, lássuk, kinek milyen színű a haja! Már meg is van, Ann Herron, cím bediktálva, futás!
Szegény csajt épp most rugdosta le a sötét háza lépcsőjén Belser, aztán felállítja, és megígéri, hogy boldogok lesznek együtt (még ha Ann beledöglik is). A nő elrohanna, de a pasi megragadja, és ahogy verekednek, Belser azt ordítja, hogy ugye ő is rendbe akarja hozni a kapcsolatukat, meg hogy „próbálom varázslatossá tenni ezt az éjszakát”. Szegény csaj végül az előszoba padlóján landol, Belser kezében pedig kés pengéje villan, és kiabál a nőnek, hogy tönkretette a csodás éjszakát. Ekkor egy ablakon át Belser arcába világítanak, és Morgan-ék már érkeznek is. Prentiss egy rúgással a padlóra küldi, a mellkasára ül, fölé hajol, bal kezével Belser nyakát fogja, a jobb kezével a pisztolyát a pasas homlokának szegezi, és megkérdi tőle, hogy az áldozatait is addig ütötte, míg elhallgattak és belementek a játékba? Belser azt mondja, szerette mindet. Morgan csak lesi Prentiss-t, aki keményen azt suttogja Belser-nek: „Hát akkor van egy jó hírem: a börtönben bizonyára megleli a lelki társát! Csak őt majd nem fogja tudni úgy verni, mint a nőket. És ha majd megkörnyékezi az éjszaka közepén, amikor a legkevésbé számít rá, tegyen meg nekem egy szívességet: menjen szépen bele a játékba!”
A ház előtt a mentő útnak indul Ann-nel, Prentiss azt mondja Morgan-nek és Rossi-nak, hogy Ann rendbe fog jönni, de sebhelyei azért persze lesznek. Rossi erre azt feleli, hogy a sebhelyek emlékeztetnek arra, honnan jövünk, de azt nem befolyásolhatják, merre tartunk.
Másnap Hotch a temetőben üldögél Haley sírjánál, süt a nap, Rossi jön. És kérdi, hogy megmondta-e már Hotch Haley-nek, hogy visszamegy a csapathoz. Hotch azt mondja, hogy nem kell mondania, ezt ő nagyon jól tudja. Rossi megveregeti a vállát, majd távozik. Záróidézet temetői magányban Hotch-tól: Mindaz, ami mögöttünk van, és minden, ami előttünk, eltörpül amellett, ami bennünk van. - What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared what lies within us. Ralph Waldo Emerson
Facebook kommentek