Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

House 3x24 - Emberi hiba

2008. május 15. 09:06 - candyperfumegirl

Elérkeztünk a 3. évad záró epizódjához, el is morzsoltam egy könnycseppet. A hetibeteg nem éppen szokványos módon érkezik most House-hoz. Egy házaspár egészen Kubából jött New Jersey-be, először motorcsónakkal, majd evezővel, az utolsó métereken már úszva, majd helikopteres segítséggel, mert ennyire király orvos Greg House. Az öreg Fidel ilyen spílereket nem tud felmutatni. A feleség a beteg, de annyi baja van már érkezéskor, hogy teljesen megtölti a sok nyavalya fehér táblát, na ebből lesz nagy mutatvány kihozni valamit.

Boreman felmondási idejének utolsó napjait tölti, és kurva jól érzi magát, aminek csak 2 oka lehet: vagy az, hogy elhúz végre, vagy, hogy amőbák vannak az agyában, de mivel ezt ellőtték már a 2. évadban, ezért én mégis az elsőre tippelek. House körül Jimmy és Chase azért nyüzsög, hogy ereszkedjen már térdre Boreman előtt, és mondja meg neki, hogy nélkülözhetetlen, különben ELMEGY (no shit), és attól biztosan kifordulna a világ a négy sarkából. Azt várhatják.

House nem fog könyörögni, mert annak biztosan súlyos következményei lennének, pl. csak egy romantikus vacsora fejében maradna Boreman, vagy ilyesmi, volt már példa hasonlóra. Bár Boreman nem olyan egyszerű, mint Cameron, állítja House, de úgy, hogy Cameorn is bent van a szobában, de szép is az ilyen. Chase pedig biztos benne, hogy House marasztalni fogja az ő dédelgetett ex-kocsitolvaját, méghozzá olyan módszerrel, hogy minden javaslatával tökéletesen egyetért, és csak minden második mondatában hülyézi le. Nem is állít ezzel hülyeséget a wombat, mert House úgy tűnik, tényleg ezt csinálja, más kérdés, hogy nem rajong érte, ha ezt okoskodó ausszik az orra alá dörgölik.

Hetibeteg sok tünete közül Boreman sikeresen kiválasztott párat, ami SM-re utal, de mielőtt ezt bebizonyíthatná, eltörik a keze gyakorlatilag a semmitől. Most már csontrák a gyanú, és House átment bólogatós kutya üzemmódba, mert hirtelen Boreman minden ötlete csodálatos, még ez is. Chase-et ez most már olyan szinten idegesíti, hogy leüvölti House fejét, márpedig ilyesmit nem sűrűn követtek még el súlyos következmények nélkül a történelem során.

És lőn, a következő jelenetben Ház hívatja Chase-t, méghozzá azért, hogy KIRÚGJA, csak így, mindenféle fölösleges magyarázkodás nélkül, rohadtélet. Az ausszi álla még a padlót sem éri el, amikor én már üvöltök a képernyőre, hogy MIVAN???, de House nem cifrázza a dolgot túlzottan, szüksége van a változásra, Chase meg már több, mint 3 éve van nála, ideje továbblépni. És nem, nem az váltotta ki belőle legjobb alkalmazottja kirúgását, hogy Chase kiabált vele. De hogy akkor mi, az minden túlzás nélkül a sorozat legnagyobb rejtélye, ugyanis a mai napig nem derült rá fény, de hogy Jesse Spencer ezért a húzásáért bemutatná a franciakulcsot David Shore golyóinak, abban biztos vagyok.

Foreman és Cameron PET scant végeznek a hetibetegen, amikor Chase esernyővel, tornacipővel és pingpongütővel (kórházban csupa nélkülözhetetlen tárgy) felpakolva jön búcsúzkodni, az arcán olyan fancsali ábrázattal, hogy most legszívesebben beledöngölném House fejét a betonba. A két kollega nem hisz a fülének, de mialatt ők a kirúgás tényén tátognak, Chase felfedezett valamit a PET scanen, majd távozik - az információval együtt.

Ezek után House úgy érzi, itt az ideje egy kis botgitározásnak, mert mikor, ha nem most. Éppen egy átszellemült rocksztár imitációban zavarja meg a habzó szájú Foreman és Cameron, „fasznak kellett kirúgni Chase-t, te ááállat” a beszédtéma. Foreman persze ebből is konspirációt gyárt, mert az egyik alkalmazott kirúgása bizonyos kultúrákban azt jelenti, hogy a másikat meg akarjuk tartani. Aha. De hogy mi volt a PET scanen, azt bezzeg egyik sem mondja, pedig House csak ezt akarja hallani. Jön Cuddy, majd Jimmy is, hogy beszállhassanak House leüvöltésébe, mert az ilyesmi csoportosan buli igazán, de Cuddy még kizavarja a gyerekeket, mielőtt a dolgok eldurvulnának. Rendkívül izgalmas a beszélgetés, „miért rúgtad ki Chase-t?”, „mi volt a PET scanen?”, kb. így zajlik. Válasz persze egyik kérdésre sincs, úgyhogy House felhívja Chase-t, érdeklődik a hogyléte felől (micsoda rohadék), és Chase TUDJA, mi volt a PET scanen! Vérrög van a beteg karjában, amit sem Foreman, sem Cameron nem szúrt ki, csak az éppen távozó ausszi. És ezt rúgtad te ki, Greg House.

Aki most a bűntudatra akár távolról is emlékeztető megnyilvánulást várt volna House-tól, az még mindig nem tudja, milyen sorozatot néz, ő ugyanis tartja magát az elhatározásához, wombat kirúgva, lépjünk, nézzük azt a vérrögöt. A rög soha nem jó jel, szív-katéterezést kell csinálni, Foreman végzi, de nagyon idegesen, és a művelet közben leáll a beteg szíve! Nagyon úgy néz ki, hogy Foreman cseszett el valamit, ő persze állítja, hogy nem, de akkor mitől a szívleállás? Sőt, a dolog ennál is furcsább, mert a beteg még akkor is beszél, amikor már leállt a pulzusa. Mi a fene folyik itt?

A logikus magyarázat az emberi hiba lenne, Foreman elkúrta (de ha egyszer mondja, hogy nem kúrta el!), de House addig úgysem nyugszik, amíg rá nem jön a szívleállás okára, úgyhogy nem kell aggódni. Azért viszont kell, hogy a beteg megéri-e, hogy rájöjjön, jelenleg ugyanis sikertelenül próbálják újraindítani a szívét. Bypass-ra kéne tenni, de ezt House halogatja, és inkább megkérdezi Cuddy elsőéves orvostanhallgatókból álló csoportját, mi a szakvéleményük. Cuddy persze abban a pillanatban bypasst rendel, az ilyesmivel nem lehet szórakozni.

Eközben a férjnek sejtelme sincs, mi zajlik a feleségével, könyörög Háznak, hogy nézze már meg, amit House meg is tesz, de túl késő: a nő szíve leállt, méghozzá úgy, hogy House nem kapta meg a válaszát. Addig viszont nem lesz hajlandó beavatni a férjet, amíg ki nem talál valami okosat, és biztosak vagyunk benne, hogy ki fog, ezért neveztek el róla sorozatot, meg minden.

Foreman és Cameron baromira hihető és megható búcsúja következik, és aki szarkazmust vélt felfedezni ebben a mondatban, nem jár rossz nyomon. Már-már könnyes szemmel adják elő, hogy jaj de nagyon fognak hiányozni egymásnak, Cameron még be is kereteztette Foremannek azt a cikkét, amit tőle nyúlt, hát nem aranyos? Ennél sokkal hihetőbb a következő jelenet, amikor Cameron Chase-t keresi fel egy bárban, ahol a wombat nagyon szomorúan és nagyon magányosan kajál, a haja viszont szexibb, mint valaha. Rá van írva, hogy neki tényleg rohadt nagy pofon volt ez a kirúgás, élete legjobb melóját vesztette most el. De így már ő is sérült, és Cameornnak hirtelen felcsillan a szeme, de úgy, hogy az már szinte félelmetes, tudjuk, hogy ez nála automatikusan beindítja a megvédem-gondoskodok róla-rávetem magam láncreakciót.

Hetibeteg férjét House még mindig nem avatta be, mi a helyzet, de amikor az ateista elkezd imádkozni, úgy érzi, eljött az ideje. Közli vele, hogy a felesége halott, és leszedi a gépekről, csakhogy ezután elkezd verni a nő szíve!!! És ez nem minden, magához tér, és beszélni is kezd! Ezt most hogy?! House persze megint bedob egy 5 csillagos beszólást: nő kérdésére, hogy „ez a Mennyország?” azt válaszolja, hogy „nem, ez New Jersey.” És kérdőn az égre emeli a tekintetét, hogy „ez meg mi a fasz volt, öreg?” Ezen az ábrázaton Isten is biztosan baromi jót szórakozott.

Elég érdekes fordulat a diagnózisban, hogy halál után a beteg magához tér, és még a fájdalmai is megszűnnek, innen még a világbajnok team se nagyon tudja, hogy lépjen tovább. House csak nem nyugszik, hogy Isten így kiszúrt vele, és ráadásul most jót röhög rajta odafenn, felháborító, ő akkor is talál valamit, ami nem emberi, hanem isteni hiba volt. Hoppá, ez nem is rossz ötlet, mi van, ha vele született rendellenessége van a nőnek? Ezt majd egy újabb szív-angiogramm megmondja, de ezúttal már ő fogja csinálni saját kezűleg, nem lehet az ilyesmit töketlen alkalmazottakra bízni. És ezzel meg is van a magyarázat, amit House keresett, és most ő röhög, mert tényleg Isten szúrta el, a betegnek kettő helyett 3 szájadéka van, na erre mondják, hogy three is a crowd. Egy műtét, és rendben lesz, House meg baromi büszke lehet magára.

Cameron ezek után Chase ajtajában várakozik kicsit idegesen, az ausszi egy nagyon helyes sapiban nyit ajtót, és Cameron sejtelmes mosollyal búgja, hogy kedd van (és tudjuk ez mit jelent). De nem, még csak hétfő, emlékezteti Chase, csakhogy Cameron nem akart várni. Sokatmondó mosoly és még annál is sokatmondóbb csók következik, és most semmi mikrós pizza, érzelemmentes szex nincs a képben, ez most egy új kezdet, és baromi jó jelenet, szép volt Mr. Spencer és Ms. Morrison.

House közben átvette Jimmytől a passzív-agresszív szendvicskenés mutatványát, és pont jókor jön Foreman, ugyanis Ház mostanra szánta el magát. Igen, kimondja azt, ami már 3 epizód óta érik, „cseszd meg Foreman, fejezd be a nyafogást és maradj, tudom, hogy te is azt akarod”, kb. ez a lényeg. De Boreman (aki hirtelen megint rászolgált erre a jelzőre) nemet mond, és már megint a régi lemez, nem akar House lenni. Jaj de nem tudom sajnálni, sosem lesz az. És elmegy. Annak ellenére, hogy látja House-on, mekkora erőfeszítésébe telt kimondania azt, amit mondott.

És hogy teljes legyen a kör, Cameron is felmond, ez ám a fordulat! A franc se tudja, mi késztette erre, de így lesz az igazi, House totál egyedül marad, meg is érdemli. Most nincs visszakönyörgés, kizsarolt randi, csak egy felmondólevél, és viszlát Dr. Cameron, hagyd el a Házat, most.

Ezek után House a hetibeteg férjével ünnepel szivarozva, miközben a gyógyulófélben lévő nőt nézik, és ha valamennyire is megérintette House-t csapatának távozása, abból az égvilágon semmi nem látszik. Férj el is hiszi neki, hogy nem fognak neki hiányozni az alkalmazottai, mindenki döntse el maga, hogy egyetért-e vele, House mindenesetre baromi jól elvan, szivarozik, iszik, és még egy új gitárt is vett magának. Ami ugyan tökéletes mása a réginek, de mégis új. Hogy senki nem várja haza, az továbbra is változatlan, és a negyedik évadban meglátjuk, hogy boldogul az álomcsapat nélkül. Én pedig köszönöm az egész évados figyelmet, és a sok hozzászólást, egy élmény volt, szeptemberben találkozunk!

Címkék: house
134 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.15. 10:55:15

Nem akarok én spoilerezni, azt a videórészletet is már hónapokkal ezelőtt láttam, csak eddig nem mertem rákérdezni pont emiatt :-)

Egyébként meg: elmegyek az imdb-re, és megnézem, hogy hány részben vannak benne a színészek, és megkapom a választ. De ígérem, nem osztom meg veletek :-)

candyperfumegirl 2008.05.15. 10:57:07

Fedor: abból nem kapod meg a választ. :) Nézd meg nyugodtan.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.15. 11:11:07

Miért, ha esetleg azt írják, hogy benne vannak az összes részben, akkor az válasz arra, hogy kiszálltak -e vagy sem...

Egyébként már megnéztem. Az spoiler, hogy Jennifer Morrison szerepelni fog a 2009-es Star Trek filmben? Úgy fogják hívni, hogy Winona Kirk, szóval valószínűleg Kirk kapitány lánya, vagy egyéb rokona lesz...

butatót 2008.05.15. 11:13:47

Höjjj, hogy én pont ezt a részt nem láttam...
House megszívatta Chaset?
Foreman megszívatta Houset?
Cameron meg csak úgy szimplán elment?
Mesterhármas!!! Nem szoktam, de ezt tényleg le kell töltenem! :DD

butatót 2008.05.15. 11:15:16

Egyébként mi az a szájadék és hol található? És mennyinek kell belőle lenni, ha a három nem OK?

pic-ard 2008.05.15. 11:16:19

Aki nem akarja tudni mi lesz, itt ugorjon. egyébként: www.fox.com/house/

Ras · http://futo.blog.hu 2008.05.15. 11:23:30

NiggerZombie:
ez egy krimi, orvosi díszletekkel. Pont annyira valószerű mint egy átlagos krimisorozat...
Viszont szórakoztató és a "bűnesetek" mellett a drámai/személyes vonal is.

A 4 évad lassan végetér (kevesebb rész thx to sztrájk), mostanában rászoktam hogy már a magyar feliratot sem várom meg a legújabb részhez hanem rávetem magam, szóval spoiler nélkül: jó szórakozás lesz annak is aki kivárja a szeptemberi adást a TV2-n. :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.05.15. 11:25:51

Amennyire én tudom, orvosok mondják, hogy ez a leghitelesebb kórházi sorozat. De persze azért itt is akadnak túlzások, amit a dramaturgia követel meg...

denamano 2008.05.15. 11:28:12

én valahol örülök, hogy dobbantott a csipetcsapat. Chase fog talán egyedül hiányozni. imádtam a House-szal közös jeleneteket. nekem inkább ő a House 2.0, mint Foreman. a sapkája nem olyan volt, mint House-nak a 'Son of a Coma Guy'-ban?:P
egyébként Jimmy már az évad elején neki kezdett a 'House nem bírja a változásokat' témának, ld. a szőnyeges dolog, csak épp akkor House autista 'volt'...:P

kérdés: tv2 hogy fogja adni? 3. évad elejétől, mert az első fele kimaradt magyarul, úgyhogy én örülnék neki.

mrssolis 2008.05.15. 11:35:19

Charlie Drop, ezt a részt a férj angolul mondta, és pont ez okozhatta a félreértést, mert ugye egy angol úgy mondhatná, hogy "take her home", a mentősök meg azt hitték, hogy csak a nyelvi szegénység miatt mondja, hogy "to house". Spanyolul egyébként teljesen más a szó.

butatót 2008.05.15. 11:35:24

CPG, akkor ez találgatás, mivel a négyesről semmit nem tudok:
A "House alázza a beosztottait" szál nyilvánvalóan kifáradt, hiszen 3 évada ez a fő eleme a sztorinak (a Wilsonos meg a Cuddys mellett, azzal a különbséggel, hogy ez többet futott, hiszen az utóbbi 1-1 helyzetek, ez meg 1-3, ami több lehetőséget ad). A helyzetet több féle képpen is meg lehet oldani (szerintem):
- megszüntetik ezt a szálat, azaz House nem lesz geci a beosztottjaival és találnak valami mást helyette - ez nem hihető, az egész sorozat House geciségére épül.
- kidobják a három embert és hoznak újakat, akik másmilyen személyiségek lesznek és másképp lehet őket alázni - ez nem rossz ötlet, ráadásul az új orvosok kiválasztása is jó hosszan vezethető.
- kicsit felkavarják az állóvizet, azaz Cameronékat kidobják, de lassan visszaszivárognak - vagy a csapatba, vagy párhuzamosan valahogy (el tudnék képzelni egy olyan fricskát is, hogy valamelyikük egyenesen House főnöke lenne és jól viszontszívatná :D
- hibrid megoldás - valaki visszajön, valaki nem, jönnek újak is és megy minden, ahogy eddig, csak hupililában. Lehet kombinálni alkalmi visszatérésekkel is (Cameront elüti a vonat és csak House képes kezelni, stb.).

Mindenesetre várom a szeptembert!

fiatalnyugdijas 2008.05.15. 11:41:16

Ennél már csak ez jobb:

foglakduglak.4u.hu

:D:D:D

pilaf · http://tompa.blog.hu/ 2008.05.15. 11:54:39

haha,tök jó a 4.évad!töltse mindenki szorgosan

dimitrij 2008.05.15. 11:54:56

először is köszi a hogyvoltokat a szerzőnek.

másodszor igaza van Teleki úrnak, Foreman egója gátolta meg, hogy maradjon House csapatában... és ezt levágta dr. Wilson is, mert közbe akart szólni, mikor House beszélt Foreman-hez, de aztán csendben maradt, mert belátta, hogy igaza van.

ja, és a gitárt szerintem nem ő vette, hanem Jimmy vette neki... befejezve vele azt a gondolatmenetet, hogy nyolcadik óta azt a gitárt használja, amit akkor kapott. szerintem...

egyébként meg jó volt befejező epizódnak, a csúcs jelenete az volt, amikor az égre meredt Greg.

kevert 2008.05.15. 11:57:16

Csak nekem volt túl hihetetlen az alapszitu? Kubai menekülteket szó (és papír, pl. biztosítás) nélkül elvisznek a világ egyik legjobb kórházába a világ legjobb diagnosztájához. Az egymillió dollárt meg a Floridában működő kubai maffia biztosította a kezeléshez, mi?

Ettől függetlenül a rész jó volt, bár a páciens most kicsit háttérbe szorult a sok történésben.

dimitrij 2008.05.15. 11:57:24

"haha,tök jó a 4.évad"

15 rész ment le eddig...

Edward Nygma 2008.05.15. 11:57:44

Héé, én is ilyen sapiban szoktam parádézni, mint a szöszi, de ember nem mondta még rá, hogy aranyos :)
Köszi a hogyvoltokat, várunk vissza!

candyperfumegirl 2008.05.15. 12:20:20

EN: Akkor én most mondom. :)

Greg36 2008.05.15. 12:20:46

Savafan, az első évadban láttuk a csapat beavatását:
Foreman kb 3 napja dolgozott Housenak az első részben, és Cameron is csak kb egy-két hónapja.
Szal friss husik voltak akkor :)

Candy: köszönet néked, még a gyengébb részeket is élvezetesen tudtad közvetíteni.

szürke_tapir · http://akozert.blogspot.com 2008.05.15. 12:22:05

jaj, nagyon büszke vagyok magamra: már a kibontás előtt kitaláltam, hogy House megrendelte magánek a régi gitárját újban:)
lehet, kezdem kiismerni a sorozatot?:))

Charlie Drop 2008.05.15. 12:23:13

mrssolis 2008.05.15. 11:35:19

Áh kösz :D Már össze is raktam az infokat :D

Greg36 2008.05.15. 12:23:24

Egyébként meg milyen volt a TV2-től, hogy az előzetesben le is lőtte Chase kirugását?
Poirot-ot meg úgy reklámoznának, hogy megmutatják, ki a gyilkos?

huta9020 2008.05.15. 12:24:51

Azért szállt ki a csapat, mert a karakterekben nem volt több lehetőség.

A sorozatkarakterek amúgy vagy sematikusak vagy inkonzisztensek. Ezért aztán elég felesleges arról filozofálni, hogy mit miért tesznek.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.05.15. 12:28:25

"Ezért aztán elég felesleges arról filozofálni, hogy mit miért tesznek."
Nem felesleges. Jól elvagyunk vele :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.15. 12:45:15

vagyis 3 évet él egy karakter? nem sok... bár néha egy életre elég...

dimitrij 2008.05.15. 12:47:51

"Azért szállt ki a csapat, mert a karakterekben nem volt több lehetőség."

hülyeség. az a baj, hogy ha ennél bármivel többet írok, akkor spoliereznék... de hülyeség.

dimitrij 2008.05.15. 12:48:46

"vagyis 3 évet él egy karakter?"

nem, távolról sem. a múltkor is volt egy, aki az epizód elején tűnt fel, és a végére meg is halt szegény. :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.15. 12:51:07

úgy értem, max.. :)
ez fontos dramaturgiai kérdés lehet...

Charlie Drop 2008.05.15. 13:03:27

dimitrij · bankoljunk.blog.hu 2008.05.15. 12:47:51

egyetértés uralkodik :D

Sierpe (törölt) 2008.05.15. 13:09:03

A 4. éved szerintem is jó, talán az eddigi legjobb, főleg az első fele. :)

madz 2008.05.15. 13:15:43

légyszi, gyertek már le a 4. évadról, jó??? ügyesek vagytok, hogy letöltöttétek, de ez a "bebbeee, én már láttam!" kezd az agyamra menni.
amúgy a wombat kirúgása nekem is rejtély maradt.
viszont Ház hihetetlenül őszintének tűnt, mikor Cuddy lábait dicsérte! meglepetésében ő is csak egy köszit tudott kinyögni :)

dimitrij 2008.05.15. 13:16:05

"ez fontos dramaturgiai kérdés lehet..."

maradjon kérdés. :)

winnie 2008.05.15. 13:18:03

"Egyébként meg milyen volt a TV2-től, hogy az előzetesben le is lőtte Chase kirugását?"

nagyon helyes volt.

úgy kell reklámozni, hogy az ember azt mondja, hogy "mi a franc? ezt látnom kell." - ehhez spoilerek kellenek.

na, nem mintha eddig vagy 3szor nem rúgta ki chase-t.

Savafan 2008.05.15. 13:18:34

Greg36: akkor ha a jövő héten a sok sms-ező az első évad kezdő epizódját választja akkor láthatjuk újra a "beavatást".
én olyanra gondoltm, mint anno amikor voltak meghallgatások. csak azokból nem lett semmi. talán majd most a beszélgetéseknél tovább is mennek és house felvesz valaki(ke)t. onnantól az az igazi beavatás és betörés:))

dimitrij 2008.05.15. 13:20:21

"kezd az agyamra menni."

vegyél be egy sanaxot, meg egy sört. :)

madz 2008.05.15. 13:30:11

dimitrij, köszi, de momentán nem ihatok és gyógyszert sem lehet (XXXanakot sem...)
egyébként a wombatnak miért nem volt falmondási ideje? azonnali hatállyal rúgta ki? az nagyon meg kellett volna indokolnia, nem?

evicska 2008.05.15. 13:31:23

Én csak annyit remélek, h a negyedik évadban újra rendesebb lesz Gergő és leveti végre ezt a bunkó-zombi álruhát. Mert az első évadban még totál más volt a hozzáállása. Lehet, h a szivarozás a páciens férjével a végén is ezt hivatott érzékeltetni, h kicsit mégis pofáncsapták a történések.

És szerintem a gitárt Jimmy-től kapta. Mert ha rendelte volna, akkor neki kellett volna átvennie a barna rövidgatyás kihordó sráctól meg aláírnia "itt", de mivel csak az ajtó mellett volt, akkor valaki csak odatette, mivel ajándék.

ladybyron 2008.05.15. 13:37:10

A sapi tényleg aranyos, House már viselt hasonlót az első évadban is - talán a második vagy a harmadik részben. :-))

Teleki nagyon jól látja, Foreman az egója miatt és nettó nyavajgásból nem akart maradni. No meg talán ráj9tt, hogy csak szeretne hasonlóan jó doki lenni... Viszont chase kirúgás és Cameron felmondása nagyon kidolgozatlan volt, meg lehetett volna hihetőbben is indokolni és rendesen felvezetni. Egy rossz pont a sorinak. :-(( A negyedik évadról vagy jót vagy semmit, maradjunk annyiban, hogy ezekben a karakterekben bőven lett volna lehetőség.

A kubai beteges sztori nem volt olyan hihetetlen, elvégre valahonnan ismerték House nevét, vagyis lehet, hogy elvileg leegyeztették a kórházzal, mindenféle csatornákon kereszül. Elvileg egy hasonló alapítványi kórháznak van egy olyan kerete, amelyet a biztosítássalnem rendelkező betegekre fordíthat, és persze az sem elképzelhetetlen, hogy a kubai emigránsokat segító szervezetek is beszálltak.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.05.15. 13:43:33

"Viszont chase kirúgás és Cameron felmondása nagyon kidolgozatlan volt"

Chase-é igen, de hogy aztán meg Cameron úgy döntött, hogy nem fog ittmaradni egyedül Házival, illetve akármilyen új beosztottal, az szerintem érthető.
És pláne, hogy utána keddeztek is egy kicsit ketten.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.15. 13:46:44

érdekes lenne ez a 3 új figura, az új csapatba:
-egy hipochonder (micsoda jelentek a tünet-táblánál...!)
-egy meleg (akinek nagyon tetszik Ház...)
-és egy aki alapból cinikusabb (de nem bunkóbb) Háznál...

Charlie Drop 2008.05.15. 13:57:19

Szamárfül · murci.freeblog.hu/ 2008.05.15. 13:46:44

GiGaLoL :D

Bár Házat ismerve, három bombanő bejönne neki, de hát...

evicska 2008.05.15. 13:57:48

Jaj, csak meleget ne!! És most ne hördüljenek fel a melegszervezetek, ez nem ellenük szól, hanem a sablonosság ellen. Mert egy ilyen mellékszereplő már olyan elcsépelt lenne, mintha a Grace klinikát nézné az ember.
Miért ne lehetne pl. kínai az új Foreman, ha már egyszer kisebbségi mindenképpen kell?!
Kíváncsi vagyok, hogy alakul a House-Cuddy szál is...

dimitrij 2008.05.15. 14:00:40

evicska 2008.05.15. 13:31:23


"És szerintem a gitárt Jimmy-től kapta"


pontosan!!! én is írtam vagy 40 hozzászólással korábban, és most már akkor biztosabb is vagyok benne.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.15. 14:02:15

ok, meleg doki lehúzva: tudok jobbat!
helyette egy olyan srác kéne, aki iránt Ház atyai ösztönöket érez! (tessék nem rosszra gondolni) És ilyenkor gyorson visszakozik, mert ez tőle mégiscsak ciki... :P
sőt, legyen lány, aki még mint nő is teccik neki (mint Woody a nevet lányával), elég zavaros érzelemgombóc lenne a torkán :D

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.05.15. 14:10:21

Jóhogynem
- egy robot
- egy földönkívüli
- egy szellem
kerül be az új csapatba...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.15. 14:10:42

ja, egy kínai, aki folyton teleszurkálja H.-t akup.tűkkel :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.15. 14:11:17

ebből az első kettő simán lehet, Hoppácska... :D

ovits 2008.05.15. 14:15:17

A tegnapi rész nekem azért volt nagyon ütős, mert épp előtte nap láttam a sorozat MadTVs paródiáját:
www.youtube.com/watch?v=LcQsD0HU0SY

dimitrij 2008.05.15. 14:23:02

"ebből az első kettő simán lehet, Hoppácska... :D "


külön-külön, és együtt is... mekkora lenne egy füldönkívüli robot Ház csapatáben? :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.05.15. 14:23:36

Szellem is lehet. legfeljebb az évad végén Házi kideríti, hogy mégsem szellem, és diplomája sincs...

Charlie Drop 2008.05.15. 14:26:38

Földönkívüli szellemrobot? :D

dimitrij 2008.05.15. 14:27:42

"Földönkívüli szellemrobot? :D "

földönkívüli robotszellem. :) mert olyan tuti nincs...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.05.15. 14:28:03

" Charlie Drop 2008.05.15. 14:26:38
Földönkívüli szellemrobot? :D "

Á, szóval te is letöltötted az új részeket?!! Csak semmi légterelés!

Sonrisa 2008.05.15. 14:28:16

Grat és thx a hogyvoltért, kellemes emlék volt felidézni ezt a részt. Nosztalgia:)
(House égbe tekintő képe pedig piros pont, h elkaptad:)

Charlie Drop 2008.05.15. 14:37:50

Hoppácska 2008.05.15. 14:28:03

Úbaxxus, párdőz, elnézést és szorri :D

butatót 2008.05.15. 14:44:24

evicska 2008.05.15. 13:57:48
"Jaj, csak meleget ne!! És most ne hördüljenek fel a melegszervezetek, ez nem ellenük szól, hanem a sablonosság ellen. Mert egy ilyen mellékszereplő már olyan elcsépelt lenne, mintha a Grace klinikát nézné az ember."

A Grace-ben ki meleg? :-O (mármint szerep szerint, nem a valóságban, mert azt tudom)

evicska 2008.05.15. 14:56:23

Úgy értem, olyan erőltetett, h eddig mindenképpen kellett egy fekete szereplő legalább minden sorozatba vagy filmbe, aki csak jót játszhatott. A Grace-ben pedig a képünkbe dörgölik, h George ugyan meleg a valóságban - ezért ki is rúgták a csúnya, gonosz feketét - de a sorozatban mégis ő a tökös, a falu bikája. És a Feleségekbe is muszáj volt benyomni ezt a témát, meg a Jóbarátokba, meg a Vészhelyzetbe, de mivel a House általában mentes volt eddig a sablonoktól meg sallangoktól, ezért remélem, h tartják ezt a vonalat és nem lesznek benne hasonló, a többi sorozatban megszokott cukorvattafelhős hepiendek meg ilyesmi.
Remélem Yamamoto, most már érthető, h mivel, nem pedig kivel van bajom a sorozatok sűrűjében. :)

evicska 2008.05.15. 15:02:01

Szóval, igenis legyenek jelen a kisebbségek képviselői, de lehetőleg megfelelő kontextusban. Nekem pl. Foreman szimpatikusabb volt sokáig, m Chase, de a végére mindkettő egyformán irritált már. Cameron ugye örök ellenség. :)

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.05.15. 15:05:35

Hát, ellentétben a többi kommentezővel, nekem nem jött be az évadzáró rész.
ForeBoreman idegesítő picsogó hisztiládává vált. Chase ugyanolyan volt, mint máskor.

Cameron meg végre kapja már meg a szívlapátját!
Úgy elképzeltem magamban, ahogy a főnökömet a vezetéknevén ordítom le krízishelyzetben a munkahelyen, ahogy ő tette... Hát, lehetnék én bármilyen zseniális is, másnap már nem kéne korán kellnem.

És ez a baromi bonyolult szövegkönyv, ahol mindenkinek ugyanazt mondja, ugyanazzal a tónussal, arckifejezéssel: "hiányozni fog(sz)..."
Brühühü!!!!

evicska 2008.05.15. 15:10:36

Ez jó volt Kekecke! :) És igazad van szerintem, én sem nagyon találtam már a fonalat meg a lényeget ebben a részben, kivéve egy két jó pillanatot, de abban most Jimmy volt nagy segítség.

Gammahím 2008.05.15. 15:19:56

ez a rész állati rossz volt. valaki írta fentebb és tényleg, ha engem egy vas nélkül partra mos a víz az államokban, akkor elég benyögnöm, hogy vigyetek az ország legjobb diagnosztájához és rögtön odavisznek? a másik, ami kiverte a biztosítékot az a bypass gépek lekapcsolása után elinduló szív. nem vagyok orvos, de a gépeket rákötötték ugye a csaj ereire. ha elindul a szive, akkor ugyan hova pumpálja a vért? vagy hirtelen olyan erősen keringette a vért, hogy keresztül nyomta at áramtalanított gépeken is? tudom, hogy ez kekeckedés, és ez csak egy film, de nekem ez kicsit sok volt.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.05.15. 15:22:20

A nevemet én használom! :-D

evicska: imádom Jimmyt, de nem tudom komolyan venni. Túl sokat láttam a Holt költőket, sajna...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.05.15. 15:23:58

"Úgy értem, olyan erőltetett, h eddig mindenképpen kellett egy fekete szereplő legalább minden sorozatba vagy filmbe"

Azért azt ne felejtsük el, hogy valóban sok néger van az USAban. És rengeteg spanyolajkú. És olasz. Meg zsidó.
Szóval a WHASP-Amerika már a múlté.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.15. 15:32:34

hmm, na és egy indián segéddoki? :)
"Ülő bölény, lumbálja meg!"

evicska 2008.05.15. 15:42:29

Persze, ez tény, h az USA a sokszínűségéről (is) híres. De emellett a "keep smiling" meg az "all right" meg a képmutatás bölcsője is (lásd Pite-csata). És a mindent csináljunk egy kaptafára remekül működik általában, de azért nem árt néha egy kis frissesség, mondjuk egy, a hagyományokkal szakító sorozat formájában. Tűkön ülve várom a szeptembert!!

evicska 2008.05.15. 15:43:04

Ez jó volt, Szamárfül!! :D

dimitrij 2008.05.15. 15:55:45

"Ülő bölény, lumbálja meg!"


majdnem berittyentettem a röhögéstől. :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.15. 15:57:58

akkor számndékom szerint már beszartál feljebb.. :-P

ladybyron 2008.05.15. 16:02:12

"képmutatás bölcsője"

Nofene, nem is tudtam, hogy a képmutatás ország- és kultúraspecifikus. Még jó, hogy nálunk ismerelen fogalom. :-))

Szvsz, maradjunk annyiban, hogy a képmutatás mindenütt ugyanolyan jellemző, ha már a közhelyek ellen berzenkedünk. .-))

Niemand: leírtam fentebb, hogy szerintem miként kerülhetett a csaj a kórházba.

katicaboglarka 2008.05.15. 16:12:12

Az lesz most a tv2-n, hogy három rész közül lehet majd megszavazni, melyiket szeretnénk látni, azt hiszem jövő héten a három évad első részei közül választhatunk. Vagy valami ilyesmi.
Köszönöm szépen a hogyvoltokat candy, mindig nagyon szerettem olvasni. :)
A negyediket meg rettenetesen várom a hogyvoltokkal együtt.

denamano 2008.05.15. 16:14:50

"hmm, na és egy indián segéddoki? :)
"Ülő bölény, lumbálja meg!" "

leborultam a székről...:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

és a megcsipogtatása füstjelekkel történik majd?:P

Betty94 2008.05.15. 16:48:46

A 4. évadban majd úgy lesz, hogy 3 új ember lesz a team, de majd ha minden igaz vissza jön, Foreman, Cameron, és Chase is!!

Betty94 2008.05.15. 16:51:59

Meg ki lett hagyva, mikor Cuddy és House beszélget. House ül a székében, Cuddy meg bejön és vmit mond a lábáról House, mire Cuddy azt mondta köszönöm.

Betty94 2008.05.15. 16:55:16

"A 4. évadban majd úgy lesz, hogy 3 új ember lesz a team, de majd ha minden igaz vissza jön, Foreman, Cameron, és Chase is!!"

De ki tudja?
Csak találgattam és nem hiszem, h ez lesz!!

butatót 2008.05.15. 17:07:30

kekecke 2008.05.15. 15:22:20
"evicska: imádom Jimmyt, de nem tudom komolyan venni. Túl sokat láttam a Holt költőket, sajna..."

Én Houseval vagyok így a Blackadder hülye György hercege miatt. Néha már várom, hogy azon a buzis vékony hangon elnyávogja magát, hogy "Mondja, Vipera, mi is a baja a betegünknek?" :D
(a Stuart Little egeres "alakításról" inkább ne is beszéljünk, az szerintem komoly színésznek felvállalhatatlan :(

butatót 2008.05.15. 17:09:09

Emlékszik valaki, aki angolul nézte, hogy mit mond House, amikor magyarul "szerecsen"-nek nevezi Foremant? Mindig dőlök a röhögéstől...:)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.15. 17:20:24

azért durva volt, amikor Ház kivette F. kezéből a filcet, mondván, hogy a fehér tábla nem véletlen fehér... vagy ilyesmi
(vagy ez már ismétlésben volt? kissé összefolynak az epizódok)

ovits 2008.05.15. 17:20:36

"Én Houseval vagyok így a Blackadder hülye György hercege miatt. Néha már várom, hogy azon a buzis vékony hangon elnyávogja magát, hogy >>Mondja, Vipera, mi is a baja a betegünknek?

ovits 2008.05.15. 17:22:21

oopsz az idézett idézettet nem szereti a blogmotor...
úgyhogy mégegyszer:
Rovan Atkinsont a csipet-csapatba! Neki már amúgy is van orvosi tapasztalata Mr. Beanként.

ovits 2008.05.15. 17:23:58

Szamárfül

Ismétlés, de nagyon ott volt az a jelenet is.

butatót 2008.05.15. 17:35:51

ovits, a legjobb csapattag akkor is Baldrick lenne, neki mindig "van egy jó ötlete" :)

winnie 2008.05.15. 17:48:14

"A Grace-ben ki meleg? :-O (mármint szerep szerint, nem a valóságban, mert azt tudom)"

ott senki, de tán a mostani részben jön egy melegcsók a főtagok között.

Cirmoscica · http://www.doktorhouse.hu 2008.05.15. 21:38:10

Asszem a szerecsen "black guy" szokott lenni, de nem esküdnék meg rá. Hirtelen nem jut eszembe más ilyen kifejezés...
Egyébként kíváncsi leszek majd az új szinkronokra. Mondjuk az eredetinél semmi sem jobb. (Jójó, itt be is fejeztem.)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.05.16. 02:30:08

Szamárfül, az az AXN-en volt(2. évad), de sajnos elcseszték a magyar fordítást, eredetiben jó a replika Foremantól:

House White boardnak nevezi a táblát, erre Foreman elkéri tőle a BLACK markert :)

Magyarul meg csak annyi, hogy ideadná a filcet.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.05.16. 11:21:55

Szerintem sem Robert Sean Leonard, sem Hugh Laurie nem olyan, mint a korábbi munkáikban.

Különösen Laurie ment át nagy változáson. Amikor még a BBC-nek dolgozott, vagy akár Annie Lennox klipjében (John Malkovich-csal) szerepelt, langélata idióta volt, most pedig a televíziózás legcinikusabb zsenije.

Ha én találnám ki a jövő karaktereit, a következő karakterekből állna a team:

- egy idősebb, cinikus nő, nem túl előnyös külsővel, és Housé-val vetekedő intellektussal. Esetleg House egyik professzora. (Kicsit fél tőle.)

- fiatal, friss diplomás House-rajongó fiú - lelkes, stréber (jókat ütköznének a nővel), de House valami apróság miatt kedveli (kiesik a füléből az iPodja és bömbökl belőle a Who)

- House ismerőse az egyetemről, akit ő protezsál be (kijelenti, hogy csak vele hajlandó dolgozni), aki viszon mindig csak bajt csinál, de egyúttal mindig szerencséje van

Na?

Edward Nygma 2008.05.16. 11:44:10

Tehát a 3 új csapattag legyen: Stephen Fry, Rowan Atkinson és Tony Robinson :))))
Az első hetibeteg pediglen Percy legyen.

Én ezt a részt nézném végtelenítve, az biztos.

Gumidomino 2008.05.16. 13:06:07

de ki az a doktor Ogden akit részenként általában egyszer szólítanak a hangosbemondón és mindig máshová? :)

candyperfumegirl 2008.05.16. 14:43:40

EN: "Tehát a 3 új csapattag legyen: Stephen Fry, Rowan Atkinson és Tony Robinson :))))
Az első hetibeteg pediglen Percy legyen."

TÁMOGATOM!!!

Mondjuk én már attól kész lennék, ha Fry vendégszerepelne, akár mint egy perces klinikai páciens, annyira kéne. Csodálom is, hogy még nem inzézték el.

denamano 2008.05.16. 23:02:22

én szavazhatok Lorelai Gilmore-ra? láttam ma egy kis GG-t, és kifeküdtem a csajtól. Főnöknéni nem biztos, hogy örülne neki, de kíváncsi lennék, mit alkotnának House-szal.:P

candy: ha jól tudom, Fry-nak se lenne ellenére.:) és mintha már lett is volna róla szó, csak időegyeztetési gondok voltak vagy mi.

candyperfumegirl 2008.05.16. 23:14:22

House és Lorelai álompár lenne, már párszor nekem is lefutott az agyamban, mi lenne ha ez a két karakter találkozna egy párhuzamos univerzumban. ;)

Sonrisa 2008.05.17. 13:37:48

Reckl_Amál 2008.05.16. 11:21:55
Nem rossz, nem rossz:) a Harvardos HOuse-fan, aki Who-t hallgatXDXD

L. Gilmore sem lenne utolsó, mondjuk én nem venném rossz néven, ha felbukkana betegként, vagy vmi ideiglenes szerep - ami néhány részig kitart. Pl. vmi hivatalos ügyben járna a kórházban.

krumplicukor 2008.05.17. 14:11:36

Jócskán elmaradva, de azért még hozzászólnék:)))

Láttam, h többen sem értették Chase kirúgását, pedig számomra ez elég logikus lépés volt Hosue-tól. /Az íróktól nem, de ez egy más történet.../ Chase megoldotta az esetet, amikor House a Vicodin megvonása miatt nem működött 100%-osan, Chase megoldotta az esetet, amikor House a repülőgépen volt konferenciáról jövet. House megmondta Foremannek, hogy még nincs kész, mert nem kezelte a sakkozós gyereket a saját diagnózisa alapján, amikor House azt nem tartotta jó ötletnek, mert Foreman még mindig biztosabb House diagnózisában, mint saját magában. Chase beadta a szteroidot a betegnek, amikor House úgy gondolta, hogy attól azonnal szívrohamot fog kapni és meghal, mert biztos volt abban, h jó a dignózisa, hiába gondolta azt House másként. Chase "kész" és ha Housenak be kell bizonyítania önmagának, h képes a változásra, ez a döntés volt a legcélszerűbb. Különösen akkor, ha nem akarta megvárni, h eljöjjön az az eset, amikor ott lesz és 100%-os lesz és mégis Chase-nek lesz igaza.

Tudom, h nem beszélünk a 4. évadról, szóval nem is fogok, így csak annyit, hogy ez egy nagyon keserédes rész volt számomra és még most sem tudom, h volt-e egyáltalán értelme.

Candy, a hogyvoltokért köszönet, nagyon jók voltak végig!

Charlie Drop 2008.05.17. 19:10:46

Ki az a L. Gilmore?

Szerencsére egyetlen korábbi szerepeit sem láttam (ill. nem tudom velük összekapcsolni) és jó is ez így

candyperfumegirl 2008.05.17. 19:35:52

Lorelai Gilmore nem színésznő, hanem sorozatkarakter. :) Ld: Gilmore Girls. Azért játszottunk el a gondolattal, hogy össze kéne ereszteni House-zal, mert ő is rendelkezik azzal a képességgel, hogy a dumájával bárkit ki tud borítani pillanatok leforgása alatt.

Ha kimaradt az életedből, rengeteget vesztettél, nekem elhiheted.

ladybyron 2008.05.18. 00:13:59

Azzal mindig is egyetértettem, hogy messze Chase a legjobb a csapatból, sőt, Cuddynál és Wilsonnál is jobb, de attól, hogy House-nak "félnivalója" legyen tőle, még messze van. Ugyanis ahhoz az kell, hogy kiegyensúlyozottan hozza ezt a formát, kb. ahogyan a sportolóknál és a művészeknél is, egy-egy kiugrás önmagában még "csak" a tehetséget bizonyítja. Másrészt House soha nem csinált abból problémát, ha másnak volt igaza, harmadrészt chase Kaliforniában is vetekedhet a hírnevével, sőt, ott jobban, mert nem tudja a felügyelete alatt tartani. Vagyis ez számomra semmiféleképpen nem magyarázat. Ami a változás-dolgot illeti, elég erőltetetnek érzem, hogy ez éppen most vált fontossá - az nem elég változás, hogy Boreman elhúzza a csíkot, és újabb embert kell(ene) felvenni helyette? Cameron pedig ilyen gyorsan el tudta dönteni, hogy ő is megy? Nem tudom, szerintem valamit sürgősen ki kellett találni az évad végére, Boreman távozása valószínűleg a kutyát sem érdekelte, ezért gyorsan kitaláltak néhány mondva csinált okot.

De be is fejezem, mert 1. ezt leszámítva szeretem ezt a részt, a gitár-jelenetet a végén (a gitárt szerintem nem Jim vette - miért tette volna?), a POTW is érdekes volt, a férjet nagyon bírom, a rumos-szivaros jelenet nagyon jó volt, a férj-House kapcsolatban pedig benne volt minden, ami House-ra annyira jellemző. 2. Ez a "nagyot akarunk dobni" évad-finálé az összes következetlenségével együtt legalább nem egy tömény giccsparádé.

Szerintem Laurie nagyon nagy volt a Viperában és a Komornyikban is, a Stuart Little-ben is hozta, amit a szerepből ki lehetett sajtolni. RSL úgyszintén; tetszett a Holt költőkben - ezt kellett adnia, egy 18 éves, világfájdalmas kamaszt, és jól csinálta, miként a Sok hűhóban is az ifjú hősszerelmest. :-))

És a legfontosabb: szeretném, ha a legutolsó komment mindenképpen így végződne:

Köszi a hogyvoltokat, Candy! :-)))))
süti beállítások módosítása