Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Csillagkapu Atlantisz 1x06 - Childhood's End

2008. március 15. 15:30 - the black ball

Ahhoz képest, hogy az előző részben szereztünk egy lidércet, rohadtul nem vele foglalkozunk, hanem inkább elmegyünk egy közepes részt csinálni. De sebaj, majd a következőben. Ebben a részben szerzünk egy fontos dolgot, amit aztán el is veszítünk, McKay-ről kiderül, hogy rossz apa lenne, találkozunk a sorozat legrosszabb CGI-jével, és nem utolsó sorban megtérítünk egy újabb népet. Apa, kezdődik!


Egy szép erdős táj felett repülünk az ugróval. Igen, megint az ugróval. Ha lenne egy Harley-m, én se járnék busszal. Na szóval. Teyla-nak nem ismerős a hely, McKay meg épp azt fejtegeti, hogy miért tűnnek hasonlónak a lakott világok. Mivel mindet ugyanott forgatják. A fejtegetést megzavarja, hogy az ugró elkezd rázkódni. Valamilyen energiamező van a közelben. McKay szerint ez fejlett technológiára utal, tehát jó dolog, kukkantsuk meg. De ekkor az ugró megint rázkódik, most még jobban. Ezt már Sheppard sem értékeli, lefújja a dolgot, irány a kapuhoz. Csakhogy az ugró nem engedelmeskedik! Nofene. A motor leáll, ezek kérem szépen zuhannak. Na ez így szárazan hangzik. Szóval: ZUHANUNK!


Lezuhantunk. Az ugró belefúródott valami homokba, de odabent mindenki ép és egészséges. Csakhogy semmi sem működik hajótól tamagocsiig. Sheppard vissza akar gyalogolni a kapuhoz, és majd Zelenkával karöltve visszatérnek megjavítani az ugrót. McKay viszont tudatja ismét, hogy SEMMI sem működik, tehát a laptopokkal nem mennek semmire. Ford hozott egy iránytűt, meglepetésére az is össze-vissza forog. McKay megint sznob, és jól kicsúfolja Fordot, amiért iránytűt hozott egy olyan bolygóra, aminek nem is ismerik a mágneses mezejét. Aztán mégiscsak elkéri, és kitalálja, hogy talán elektromágnesesség okozza, ezért nem működnek a cuccok. Nem baj, attól még irány a kapu. McKay az iránytű miatt egy kis kitérőt akar, ami folytán elérünk egy régi, romos városba. Legalábbis ami maradt belőle. A mező innen ered valahonnan, de még mielőtt feltúrhatnák a helyet, egy csomó gyerek íjjal felszerelve, rongyos Pán Péter jelmezekben körülveszi a csapatot. Ford fegyvert fog rájuk, mert egy vadállat. Sheppard nyugalomra int, és megkérdezi, hogy miért is szegezik rájuk az íjakat. A válasz az általános iskolai életre emlékeztet: mert felnőttek vagytok. A srác azzal folytatja, hogy el kell vinnie őket a vénekhez. Sheppard ennek jobban örül.


Ugrunk. Egy ilyen fák tetejére épült faházakból álló faluba megyünk. Teyla észrevesz egy lidérccsontvázat. Na, még a végén izgalom is lesz. A srác szerint egy hajón volt, ami lezuhant, és megtartották a lidércet, hogy ne felejtsék el, milyen volt azelőtt az élet. Nem tudjuk meg, mi előtt. McKay szerint, ha ezt is az szedte le, ami őket, akkor fegyverként is használhatnák. Közben jön a hír, hogy a vének már várják őket. Felmásznak az egyik házba. Ott egy Keras nevű ember üdvözli őket, aki minden, csak nem vén. Sheppard is ezen akad fent. Kiderül, hogy csak 24 éves. Sheppard elmondja, hogy a kapun át jöttek, ez meglepi Kerast, mivel már 500 éve nem használta senki, valamint ámul azon is, hogy a csapatban mindenki idősebb, mint 24.

Keras elmondja, hogy őket is sokáig zaklatták a lidércek, és hogy az őseik harcoltak velük. Sikertelenül. Éppen ezért intézkedtek, hogy a lidérceknek ne érje meg odajárni. Ezt úgy érték el, hogy a 24 év lett a maximum kor. A 25. születésnap alkalmából torta helyett halál az ajándék. Saját maguk által. És a lidérceknek 500 éve nincs nyoma. Nem semmi.

Gyorsítunk egy kicsit. McKay megerősíti a dolgokat: szerinte azért nem jönnek a lidércek, mert a mező leszedi őket, nem pedig az áldozatok miatt. Teyla szerint el kell mondaniuk. McKay szerint meg nem, amíg nem tudja, mi az a mező. Keras-ék megengedik, hogy amíg javítják az ugrót, maradhatnak. McKay el akar menni a romokhoz, de az egyik srác figyeltetni akarja. Úgyhogy kap maga mellé két őrt. Nos, azt hiszem, a kép magáért beszél:


Szóval a két kölyök erőteljesen labdázik McKay idegein, aki Fordhoz menekül. Leírhatatlan. A faluban közben megtudjuk, hogy ezen kívül még 11 falu van, és ott is kamikázéznak a 25-ösök. Sheppard próbál térítgetni, hogy az élet milyen fontos, meg hogy egyszer úgyis meghalunk, de később. Keras kinyögi, hogy ő bizony holnap lesz 25. Ugrunk. Egy másik „vén”, Arias, aki rühelli a csapatot, és el akarja tenni őket láb alól, ha esténél tovább maradnak. Máris a romoknál vagyunk, ahol McKay-nél elszakad a cérna, és leordítja a kölykök fejét, akik elkezdenek bőgni. De jön Ford, és békít. A gyerekdiplomácia legerősebb fegyverét használja: a csokit.

Közben McKay talált valamit. Nem is akármit! Egy pajzsgenerátort, amit egy ős-duracell működtet! A kleptománja rögtön el is csórja. Teyla falupárti, Sheppard ős-duracell párti, ergo az utóbbi győz: visszük haza az elemet. Teyla lidércek miatt aggódik, erre Sheppard elhint egy abszolút gáz és klisé mondatot: Mennyi az esélye, hogy pont most jönnek ide lidércek? Tudod, Sheppi, baromi nagy! Ugyanis a lidérccsontvázon elkezdett valami villogni.


Atlantiszon vagyunk, Weir aggályait közli McKay-jel, az ilyen is ritka. Weir rávilágít arra, hogy esetleg a pajzsnak és a hagyományos öngyilkosságoknak közük van egymáshoz. Vissza. Keras és Sheppard közt egy megható párbeszéd zajlik, a lényeg: Keras az őrnagyot akarja a tanújának a felkészüléshez. Megint Atlantisz. Kiderül, hogy az ős-duracell a városnak annyi, mint a légypiszok, szart sem ér. Viszont a falvaknak még pár évig elég lenne. McKay szerint a pajzs csak a falvakat védi, és azért vezették be az öngyilkosságot, hogy ne népesedjenek túl, mert akkor kikerülnek a hatótávból. Az szép.

Falu. Keras éppen felkészül, bármit is jelentsen ez, amikor Sheppard végre kiszúrja a villogó lidérckarkötőt. Letámadja, mint kutya a farkát, és szétlövi. Közben McKay visszarohant a generátorhoz, ős-duracellt be, de nem akar működni. Ezt bizony nem kicsit elszabta. Na de Sheppard-öt közben körülvették. Az a köcsög Arias átveszi a hatalmat Kerastól, és lázít. A csapatnak menni kell, Keras maga viszi el őket a kapuig. De közben fel kell venni McKay-éket. A romoknál elmondják Kerasnak a nagy igazságot, aki ámul nagyon. Arias közben riadóztatott mindenkit, hogy nyírják ki a csapatot. Meg is találják. Sheppard kamuzik egy nagyot, hogy McKay már a hajónál van, és ők csak Kerastól akartak elbúcsúzni. Arias egy idióta, és beveszi. Ezalatt McKay tovább tudja javítani a cuccost. Azonban a két kölyök megzavarja, de ismét a csoki a kulcs.


Az ugrónál vagyunk, amikor megjelenik egy gyorsan mozgó, 30 centis robotgömb. Én mondom, ez nagyon gagyi CGI volt. Nem ilyenhez vagyunk szokva. Teyla szerint nem lidérchajó volt. Wow, micsoda lángész a csaj! Valami szonda volt, Sheppard utána akar menni, de Arias útját állja. Megtudja, hol van McKay, és embereket küld oda. Neki is elmondják a pajzsot, de ez egy idióta, és inkább le akarja lőni a csapatot. McKay-nél közben megjelennek a katonák, sőt a szonda is. És ekkor, pont ekkor megjavítja a pajzsot, és a golyó lezuhan. Szerencsére az egyik gyerekkatona nem annyira hülye, és végre elhiszi, hogy a gép védi őket.


Arias közben tűzparancsot ad, Sheppard becélozva, de Keras a szuperhiro, és a nyíl elé ugrik. A tömegmészárlást a kevésbé hülye srác állítja meg, és közli Arias-szal, hogy baze, tényleg egy gép védi őket. Arias majd hanyatt esik a hírtől. Ez az! Egy újabb nép megtérítve. Keras kap egy szatyor csokit születésnapja alkalmából, és itt a vége, fuss el véle. És a következő részben már a lidércrabot akarjuk, hogy mi is úgy tudjunk örülni, mint Keras ezen a képen:


Címkék: atlantisz
Szólj hozzá!

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása