Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Trónok harca 8x01 - Deres (18+)

2019. április 17. 05:41 - sixx

clk3.png

vlcsnap-2019-04-16-21h58m48s156.jpg

Na. Célegyenes. A végén meg valaki a Vastrónon, de addig van még hat rész, izgalom, intrika, miazmás. Ha valaki arra kíváncsi mi vót eddig, akkor javaslom ennek a linknek a matatását, mindenki másnak meg csak annyit, hogy

Tél van, Éjkirály.
Falat döntesz, de miért?
Úgyis megszívod.

Deres

Kisfickó szalad a belfasti Titanic stúdió hármas "Sose süllyed el, gecik" műtermének padlóját ízlésesen beborító műhóban, szurtos gyerek, dizájnkócos, tervezetten szakadt, és rém kíváncsi. Gondolom, ha én is a kváziközépkorban élnék, és a kilátásaim a felnőtt létre a "azért ne varrassunk még érettségiző öltönyt" szintjén mozogna, én is tök izgalmasnak találnám, ha csillió herélt katona lépdelne a mínusz tízben egy saruval a lábán Deres felé haladva konokul. A látvány lenyűgöző és egyben felveti a kérdést: mégis, hol a picsában fogják ezeket elszállásolni? Amit Deresből eddig mutattak, annak alapján Dobó Istvánnak jobb dolga volt Egerben, abban a picsányi várban. Na mindegy, legyen a logisztika a deresi intéző dolga.

A seregben ott lovagol Dany és Havas is, utóbbi arcán azért ott van, hogy "na mi van, gecik, semmibe nem néztetek, nesze, megdugtam egy Vad nőt, meghaltam, feltámadtam, és levarrtam a Sárkányok Anyját, MOST RÖHÖGJ, JÓZSI, BASZKI, TE MIT TUDSZ FELMUTATNI A SARLÓN KÍVÜL?" A tömegben válogatott savanyújóskák és -jozefinák, gondolom úgy keresték őket, hogy

Tele a töke az élettel? A családja szerint az arcán a keserűség, a gyűlölet, a bizalmatlanság és az irigység ül tort? Tud úgy nézni tök ismeretlen emberekre vezényszóra, mint aki meg akarja ölni őket, DE NAGYON? Jöjjön statisztának Deresbe!

Dany észre is veszi, hogy annyira azért a plebs nem örül egy Targaryennek Északon. Havas nem vesz észre semmit, mert még mindig ne tud semmit. Arya ott áll a csórók között, és majdnem odaszól Havasnak, de inkább nem, viszont megpillantja a Vérebet és Gendryt is, előbbitől megdöbben, utóbbitól jókedve lesz. Aztán Dany két sárkánya elrepül a falusiak feje felett, és mindenki összeszarja magát.

A körmenet beér a várudvarra, Havas velünk együtt szembesül a ténnyel, hogy Bran GECIRE megnőtt, és a kis kerekesszék, amit ácsoltak neki, láthatóan kicsi rá. Ölelés, ninda ne, te meg ember lettél, hallod. "Fogjuk rá" - mondja Bran, aki ugye a Trónok harca univerzum Dr. Strange-be oltott Yodájának és a Forrest Gump Dan hadnagyának a szerelemgyereke. Havas Sansát is megöleli, majd bemutatja Danyt, akit a sztájlisztja az északi sártengerhez öltöztetett, azaz talpig fehérbe, Sansa arcára rá is van írva, hogy szerinte nagyon gáz a tavaly tavaszi kollekcióban itt parádézni, de nem szól semmit, mert hát Danynek kétszeres sárkányturbója van, ha egy Hajrá Loki! feliratos strandpapucsban jön egy szál pinában, akkor is ő nyert. Sansa, Dany, Dany, Sansa, mondja Havas feszengve, de szép vár, hazudja Dany, és milyen szép fonat a hajadban, Zsidró? Mielőtt Sansa válaszolhatna, Bran, Az Ünneprontó megszólal, és megfogalmazza azt, amit mindenki gondol az egyébként klafán a pilotra hajazó 8x01-ről:

Ne tököljünk már faszságokkal!

A Falon lyuk, azon át özönlenek a zombik, az Éjkirály Dany harmadik sárkányán lovagol, ti meg itten bájologtok? Erre mindenki összekapja magát, és bevonulnak a nagy terembe, ahol megmutatják a 11 éves Ned Umbert, és aki elég Trónok harcát látott, az tudja, hogy egy gyereket csak úgy itten nem szokás mutogatni. Az internet népének nagy kedvence, Lyanna Mormont meg vesz egy nagy levegőt, és felkérdezi Havast, akiből királyt csináltak, de leszarta, és elment csajozni délnek, és hát ez milyen már? Havas igyekszik elmagyarázni, hogy ő a seregért meg a sárkányokért ment délnek, de senki nem hisz neki, mert egy Targaryen lyányt hozzott a házba, hát hol élünk, Havas? Mit képzelsz te magadról? Még a végén a bajuszodat is leberetválod csak úgy? Sansa a seregnek örül, a létszámnak nem annyira mert ezeket etetni köll, és nem kevesen vannak. Ja, és mit esznek a sárkányok, teszi fel a lakosságot leginkább érintő kérdést Deres úrnője.

Amit csak akarnak. (Dany)

vlcsnap-2019-04-16-22h00m02s168.jpg

Folytatódnak a fanservice reunion jelenetek. Tyrion és egykori menyasszonya Sansa beszélgetéséből a lényeg az, hogy Sansa egy szót sem hisz el Cersei ígéretéből, mármint a "beszállok a buliba az északiak seggét menteni" kezdetűből, nem mintha lett volna neki akár csak egy is, amit el lehetett volna. Bran közben lentről sasol, láthatóan idegesen, mert a jövőt 14 564 789 variációban (permutációban?) látta már, és csak egyféleképpen nyerhetnek.

Ha nem tökölnek faszságokkal.

A vesébe látó nézést (vagy a jövő ismeretében inkább szánakozó tekintetet) doktori szintre fejlesztő Brant egyébként úgy hagyták ott a sáros, hideg várudvaron, mint Paksi Endrét az Ossian zenekar többi tagja a Live in Debrecen végén, (never forget reparaturgyán! ) még a végén meghűl, oszt pont akkor nem tud majd belevargolni a jégsárkányba/Éjkirályba, amikor a legjobban kellene. Arya kimegy az emberarcú fához, amitől minden rendes ember frászt kapna, mármint a fától, nem a kimenéstől, bezzeg Havas, aki miatt a Lány Akinek Most Akkor Van Neve? kiment, nem kap. Lehet azért, mert ő már volt halott is, szóval tól sok újat ez az élet mán nem tud neki mutatni. Jól vagy? Jól. Oszt a kardod? Az is. Használtad már? Arya hallgat.

Királyvár

Dubrovnikban Cersei áll a várfalon, mögötte a Hegy, aki/ami mostanra tuti, hogy kibaszott büdös már, de ez sem érdekel senkit itten. Cersei új bűrruhájának váll lapja olyan mintha valaki egy fém százlábút megnyúzott volna és a páncélt odaapplikálta volna, hatásosabb, mit leírva, nyugi, Qyburn jó, rossz hírem van, a halottak áttörtek a falon, és az Északot támadják. Jó, mondja Cersei, és amikor elfordul, az öbölben vagy 200 hajót látunk, az Aranykompánia nevű metálzenekar bérelhető zsoldossereg az, akiket Euron hozott ide, hajón. Euron egy félőrült Greyjoy, Yara nagybátyja, egyben fogva tartója is. Le is megy a foglyához, dumálni, te, én meg fogom dugni Cerseit, mondja, Yara csaj sóhajt, geci, ha azt hiszed ez jó neked, akkor ostoba vagy.

Euron ezt a narratívát tolja mindenesetre, beviszi a zsoldossereg főnökét, Strickland századost Cersei elé, nesze, itt a sereged, tőlem kaptál hajót is, amit ígértem, beváltottam. Cerseit egy dolog érdekli, de nagyon: tetszettek-e hozni elefántokat? Nem cirkusz, zsoldossereg, mondhatná Strickland, de mivel az állományban valóban van 25 elefánt, így nem mondja, de nem hozta őket, mert a tengerrel összeegyeztethetetlenek. Kár, mondja Cersei, és elbocsátja, majd Euront is, aki viszont nem az a távozós fajta, ha áll a farka, te, Cersei, amit ígértem, betartottam, most kérem a jutalmadat, a csúnyádat. Majd a háború végén, mondja Cersei, mire Euron elsápad, baszki, addig nem fog állni a farkam, és ha bukjuk? Cerseinek ez az opció ismeretlen, ő nem szokott bukni. És csak magához inti Euront. Ugrunk, Cersei dugás után is pont olyan lelkes, mint előtte, Euron erre szarik, mert meg van győződve arról, hogy felcsinálta Cerseit. Aki mosolyogva hallgatja, és közben a terheshasát simogatja.

Közjáték1: Bronn három kurvával hetyeg(ne), de azok épp arról beszélnek, ahogy a Lannister-sereg a sárkánytűzben végezte, és ugyan egyikük beleül Bronn ölébe, de nagyon tessék-lássék mozog. Qyburn jó érzékkel ront be ekkor, lyányok, hess, Bronn, nesze, itt van egy nyílpuska, ki köll nyírni Tyriont és Jaime-t. A jutalmad annyi arany, amennyibe belerokkansz. Előre. Most. Ott van lent.

Közjáték2: Theon egyszer csak megjelenik, és 5-6 emberrel elfoglalja a teljes hajót, amin Yarát tartják fogva. A nővére a szabadulást követően akkorát ráfejel, hogy nincs olyan ketrecharcos wannabe a nyóckerben aki nem lassította ki a mozdulatot. Utána felsegíti, majd elkötnek három hajót (összesen tán tízen vannak, de mindegy) és mennek a Vas-szigetre trónra ülni. Theon nem, ő megy Deresbe meghalni.

Deres II

Miközben Ser Davos, Tyrion és Varys (aki kurvára nem érti, minek kellett neki idejönni, tanácsadni és szarkavarni lehet hollóval is) a jövőt latolgatják, Dany és Havas az udvaron tesznek úgy, mint akik nem is dugtak. A kínos beszélgetésnek az egyik szemceruzafetisiszta dothraki vet véget, nem esznek a sárkányok, mer' depisek, mondja. Hideg van, mondja Dany, és elszalad, felpattan az egyik sárkány hátára, majd aszongya Havasnak, hogy nosza. És mennek ketten sárkányolni. Most mondom, hogy minden,

az nem sárkány, hanem wyvern, mer' két lába van, karja meg egy sem

-mel okoskodó kommentelőt ki fogok innen hajítani. Dragon oszt kész. Havas úgy ül a sárkányon, mint majom a köszörűkövön, a CGI is béna, de így is többe fájhatott nekik ez a kis kaland a két repülő sárkánnyal, mint a hazai sorozatgyártás összköltsége. A sárkányolás közben megállnak egy vízesésnél dugni, de nem lesz belőle semmi, vagy nem mutatják. Deresben a Véreb megkapja az obszidián pengéjű baltáját és szembekerül Aryával, aki leplezetlen gyűlölettel nézi, én egyszer úgyis megöllek, áll a szemében, ha már elsőre nem sikerült. Meg ne változz, kislány! Gendryenk viszont kajakra megörül, van meló? Van. akkor ezt megbeszéltük.

Dany és Ser Jorah a könyvtárba mennek Samuhoz, mert Dany meg akarja köszönni neki, hogy megmentette hű szolgáját a leprától. Szóval tök ártatlan az egész, sőt, kedves gesztusgyakorlásról van szó. Aztán a csevegés közben kiderül, hogy Sam Tarly-fiú, és innentől rém szomorú lesz minden, mert Dany ráébred, hogy bazdmeg, én ennek a szerencsétlennek az apját ÉS a bátyját is elégettem a sárkányommal. Emilia Clarke, Iain Glen és a hírtől megrogyó, de magát tartó John Bradley állati jók a jelenetben.

Szegény Samu kirohan, Havast keresi, hogy tudott-e erről a kis malőrről de Branba ütközik, aki ott ül továbbra is a sárban, és aszongya, hogy

Ne tököljünk már faszságokal,

és lesz szíves Samu elmondani Havasnak a Nagy Titkot Az Származásárul. Le is megy menten a kriptába, ahol Havas a szegény ember Madame Tusseaudjánál egy fokkal szarabb minőségben kifaragott hungarica szobrok között búsong, és meg is kérdezi, hogy BAZDMEG TE TUDTAD, HOGY A CSAJOD ELÉGETTE A CSALÁDOMAT? Havas nem tudta. Királynő a lelkem, mondja kissé bizonytalanul, mintha ez bármire is magyarázat lenne, mire Samu vesz egy nagy levegőt, de hát király vagy te is. Lófaszt, legyint Havas, meg eleve, Észak, pff. Samu egyre izgatottabb, nem bazdmeg, Bran a múltba is belelát és elment a születésedhez, anyád Lyanna Stark, apád Rhaegar Targaryen, te meg nem is Havas Jon vagy, felség, hanem Aegon Targaryen, A VASTRÓN EGYETLEN JOGOS ÖRÖKÖSE. Ja, és Dany a nagynénéd, de legalább nem a nővéred, ugye. Havas képtelen feldolgozni a hallottakat, pedig nem ártana, ráadásul kurva gyorsan.

vlcsnap-2019-04-16-22h09m52s758.jpg

Umberék kastélya

Sötét van és hideg, a várat, ami a legészakibb rendes vár errefelé, láthatóan feldúlták, és hát ki más dúlhatta volna fel, mint az Éjkirály. A Fal és az Éjjeli Őrség menekültjei Tormund és Dolorus Edd vezetésével két külön csapatban érkeznek meg ugyanide, és a találkozójuk kis híján tragikus lesz, mert amikor Edd meglátja Tormundot, akkor ez van:

- Kék a szeme!
- Nekem mindig is kék volt a szemem!

Mer' a holtak kékszeműek, ugye. Nem lesz testvérharc, viszont van egy üzenet az egyik falon, egy naiv művész végtagokból igyekezett kirakni egy szélmalmot vagy tán indián dreamcatchert, esetleg egy Dharma-jelent vagy pártszékház homlokzatát, de elkúrta. A közepére a biztonság kedvéért odahegesztették a 11 éves Ned Umbert élőholtan, aki egy ponton elkezd nagyon túlvilági hangon sikoltozni, mire a Tormunddal bandázó Dondarrion ismét hasznát veszi a lángoló pallosának és elégeti.

Deres III

Egy csuklyás alak poroszkál lóháton Deresbe, nem siet, jó fáradt lehet. Beér az udvarra, leszáll a lóról, visszahajtja a csuklyát, Jaimie az, aki megígérte, hogy eljön harcolni, és tessék, itt van. Körülnéz, és a szeme megakad egy kereskesszékes fiatalemberen, aki meredten bámulja éppen. És Jaimie Lannister ebben a percben döbben rá, hogy az Észak nem felejt szlogennel nem lehet viccelni, pedig bírtam volna, ha az aranykezével odaint a másiknak. És ha már kiemeltük Emilia Clarkékat odafent, most emeljünk kalapot Nikolaj Coster-Waldau előtt, mert egy szó nélkül, csak arcjátékkal pontosan felteszi a karakter minden érzését a képernyőre. Bran arcára továbbra is csak egy dolog van írva:

Nagyon nem kéne tökölni faszságokkal.

Címkék: 18+ trónok harca
komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chatte 2019.04.17. 06:21:54

Minden szo igaz. Nikolaj C. W.nak meg azert lassan kijarna valami dij, a legjobb karaktervaltozast produkalta az evek soran. Nagyon remelem, hogy a kovetkezo reszben nem jut Baelish sorsara.

Cérnahuszár 2019.04.17. 06:39:11

Juhhú :D
üdv a versenyzőknek

@chatte: szerintem a töketlenített fiú is jó pályát futott be :)
jamienek nagyon rosszak az esélyei, mert harcolni sem tud, sereget sem hozott, és van pár emberrel elszámolni valója, sztem nem sok van hátra neki. Brienn még nyomja ellenkező irányba a mérleget, de lehet kevés lesz. Már megkedveltük, így odabacnak a nézőknek ha meghal, meglesz a kötelező dráma

Cérnahuszár 2019.04.17. 06:50:16

van egy mém erre a szösszenetre :
"Ja, és mit esznek a sárkányok, teszi fel a lakosságot leginkább érintő kérdést Deres úrnője."

-citromos süteményt - mondja danny XDD

Cérnahuszár 2019.04.17. 07:01:06

belevargolni a jégsárkányba még nem jutott eszembe, de asszem nagyon csípném :)
eddig az volt a fixa elvárásom hogy aryának legyen már valahogy egy más arca, de a vargolás is okés

Leadfoot 2019.04.17. 07:05:42

Ezek a nagy összeborulások borzalmasak... gyájjjjj. És van ilyenből vagy tíz az epizódban.

A kriptás jelenetben meglepően jó volt Emilia Clarke, csak azt a "Hoztam sárkányokat. Mi van parasztok? Féltek, mi?" nézést tudnám feledni.

Din Serpahis 2019.04.17. 07:08:38

Valahogy nekem kicsit lapos volt ez így... viszont a végén a Bran-Jaime jelenet tényleg ütött :)

,, 2019.04.17. 08:04:42

YAAY, Trónok hogyvolt:)
egy csomó mindent akartam mondani, de 2 dologra szűkítem:
Sansától mindenki el van ájulva, hogy milyen okos lett, hát nem tudom, az előző évadban végig fúrta Jont az északiak előtt, most meg azt a variációt nem akarja végiggondolni, hogy a "tél" nem fog évekig tartani, mert a zombik végiggyaknak mindenkit úgy 1 nap alatt, és akkor sokra megy a tartalék élelemmel. De majd meglássuk, én egyelőre nem látom az esélyt arra, hogy ezt a meccset nem az Éjkirály fogja behúzni.
A másik: darálgattam az évadokat hogy felkészüljek a fináléra, és kicsit szerelmes lettem Nikolaj Coster-Waldauba:)

Leadfoot 2019.04.17. 09:23:24

@,,: Ja, ezt én is akartam említeni. Oké, hogy Sansának most az a szerepe, hogy okos. De ezt nem elég elmondani ám. Sőt! Ha tényleg okosan viselkedett volna, akkor bele se kéne tolni az arcunkba.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2019.04.17. 09:24:22

Nem azt hazudták ezek a gecik, hogy ugyan rövid évad lesz, amit dupla részekkel kompenzálnak? Oszt' ez még egy óra se volt... cserébe nem is történ semmi :D

csillagporszem 2019.04.17. 09:39:04

@Bruti: de, az rémlik nekem is, hogy azt kamuzták, hogy legalább hosszú epizódok lesznek. Köcsögök :)

Jó volt a nyitány, de nagyon rövid. Mikor elindult a rész és megláttam az 54 percet akkor már eleve az életkedvem is elment, hogy ennyit kellett vàrni rá és nesze, adnak 50 percet. Viszont nagyon jó volt még így is hogy totál csalódott hangulatban néztem végig. Örülök, hogy letudták a nagy találkozásokat, bár nem mindegyik tudott meghatni annyira, mint vártam, de kárpótolt a Jaime-s végső jelenet Brannel, az nagyon jó volt. Nem akarlak baszogatni sixx, de Jaime nevében nincs 2. i :D
A sárkányrepülőzgetést én kihagytam volna, inkább költsék a pénzt Szellemre, őt szívesebben nézném, de persze ebben az is benne van, hogy Daenerystől rosszul vagyok és azt a pillanatot várom a legjobban amikor meghal. Ha meghal egyáltalán. Remélem igen :)

,, 2019.04.17. 09:57:19

@Leadfoot: ráadásul pont ő kérkedett azzal h nélküle Jon nem nyerhette volna meg a fattyak csatáját (ami igaz is) mert ő hívta a völgyből a felmentősereget. Most meg mintha pont azt kérné számon Jontól, hogy elhozta Dany seregét...

Zacskóstej 2019.04.17. 10:27:51

@,,: "Daenerystől rosszul vagyok és azt a pillanatot várom a legjobban amikor meghal. Ha meghal egyáltalán. Remélem igen :) " - Én azt tippelem, hogy szülés közben fog kimúlni a pára. Jon valami hőstett közben. A szereplők nagy része úgyszintén.

A film végén,meg Jon és Daenerys közös gyereke ül Sam mellett és hallgatja a mesét a nagy hősről....majd Sam(u) becsukja a könyvet mint Frodó.

Ja és Bronn a nagy halálozásoknak hála megkapja Casterly hegyet.

Zacskóstej 2019.04.17. 10:42:11

@,,: Nekem baglyom van. Azt állítod keverem a sztorikat? :)

csillagporszem 2019.04.17. 10:48:04

@Zacskóstej:
Csak jelezte, hogy ezt nekem szántad :)

Elég sok időnek kellene még eltelnie ahhoz, hogy szüljön, ha egyáltalán terhes, meg uncsi is lenne, ha így távozna a csaj az élők közül. Az igazán katartikus számomra az lenne, ha valamelyik sárkánya nyírná ki vagy maga Jon :D

Zacskóstej 2019.04.17. 10:56:51

@csillagporszem: Jaa...értem már, sry. :) Legkésőbb 5 hét és kiderül.

Leadfoot 2019.04.17. 11:16:59

@Zacskóstej: Szerintem mióta nem GRRM írja a sztorit, ilyen nagy meglepetésekre, váratlan fordulatokra nem szabad számítani.

dodonovics 2019.04.17. 11:32:20

Nem tom, valahogy nem vágott földhöz az érzés, hogy huhh, ezért megérte várni két évet.
Voltak ettől erősebb epizódok szép számmal. Remélem csupán a felvezetés kényszere miatt lett ilyen laposkás...

rockjano 2019.04.17. 11:43:11

Tipikus bevezető rész volt mint mindig annak OK is... majd a következőben jön a hentelés...kiváncsi vagyok a főszereplők közül ki marad meg a végére lehet hogy kevesebben mint hinnénk

Ruadhnait 2019.04.17. 11:48:06

A kis Lyanna Mormont nagyon idegesito lett. Szerintem aki annyira jol atlatta a helyzetet a 6. evadban az nem lovagolna ilyen f@szsagokon, hogy ki a King in the North... Azert csatlakoztak az eszaki urak a Starkokhoz, mert jonnek a hallottak es mar az attorhetetlen falon is attortek, melyik reszet nem erik ennek? Valami hihetetlen idopazarlasnak erzem ezt a sok elegedetlenkedest. Azt se pontosan ertem Bran miert mondatta meg Jonnak most azonnal, hogy o a kiraly... Csak azert hogy tudja hogy a nagynenjevel kavar? Vagy mert tudja, hogy Jon jobb vezeto lesz a harcok alatt mint Daenerys lenne?
Daenerys meg miert is adne fel a koronajat? Mert Jon azt mondta, hogy o a kiraly? Hol a bizonyitek? (Ha a sarkanyon valo lovaglas eleg lenne, akkor mar leesett volna mindkettonek...) Bran meg Sam szava van csak mellette, egyik Jon legjobb baratja, masik a tesoja? Nem tudom meg elkepzelni, hogy miert meg hogy hinne el Dany, hogy Jon az akinek mondjak.

Zacskóstej 2019.04.17. 11:50:56

@rockjano: Én rájuk tippelek mint életben maradók: Arya, Sansa, Tyrion, Bronn, Sam, Brienne....most így hirtelen nem jut eszembe több fő karakter akiről ne gondolnám, hogy meg fog halni...

Remélem Tormund vágya valóra válik és halála előtt lesz egy kis entyem pentyem Brienne-nel :)

Ruadhnait 2019.04.17. 11:51:42

A masik, azt valaki erti, hogy Drogon miert nezett ugy Jonra, meg miert elegedetlenkedtek ott a csokolozas miatt? Mit erdekel egy sarkanyt, hogy mit csinalnak ott az emberek korulotte, meg ki kit nyalogat?

Cymantrene 2019.04.17. 12:00:09

@Ruadhnait: Szerintem pont nem. Szerintem megérezték, hogy még olyanabb, mint.

Zacskóstej 2019.04.17. 12:02:50

@Ruadhnait: Csak tipp, de lehet "érezte" rajta, hogy Targaryen.

Cymantrene 2019.04.17. 12:07:05

Van egy olyan szomorú érzésem, hogy hangulatilag előkészítik Daenerys beszüntetését...
Jon meg bedobhatta volna a "király, aki letérdelt" emlékeztetőt. Van annak hagyománya, hogy az Észak Királya nem emberkedik egy sárkányos Targaryennel.

akrosztikon 2019.04.17. 12:27:42

@Ruadhnait: Szerintem is az a fő ok, hogy a sárkányok érzik, hogy Jon Targaryen, különben nem is engedné fel egyik sem a hátára. A másik lehetséges ok, hogy Drogon Khal Drogo után van elnevezve, aminek akár tudatában is lehet, így aztán Danny korábbi férjének "megtestesítőjeként" kicsit elítélően nézi, hogy Danny már mással kavar. A harmadik ok meg egyszerű szellemeskedés az alkotók részéről. Egyszerűen jópofa, ahogy az óriási sárkány bámulja, ahogy az anyja romantikázik.

borzlány 2019.04.17. 12:27:56

@Ruadhnait: sztem teljesen valid forgatókönyv lenne, hogy Jon nem nyújt be igényt a koronára. Részben, mert Dany annyira ragaszkodik hozzá, részben mert neki semmi kedve uralkodni, részben meg mert kit érdekel, ki uralkodik, ha egyszer a zombik már a kertek alatt járnak. Ráérnek trónviszálykodni, ha megmentették a világot.
Én viszont nem bánnám, ha Dany áldozatul esne vmelyik harcnak, mert kezd nagyon idegesítő lenni. Feleolyan okos sincs, mint amilyennek gondolja magát.

Az kifejezetten érdekelne, hogy Qyburn ötlete volt Bronn a tesókra küldése, vagy Cerseié? Utóbbit is el tudom képzelni végül is, de kissé erős lenne. Ja, és Cersei most akkor terhes vagy nem? Rémlik, hogy előző évadban spontán vagy művileg abortált.

akrosztikon 2019.04.17. 12:31:05

Számomra az egész részben a legizgalmasabb jelenet az volt, amikor Dondarrion felgyújtja az Umber gyerekkel együtt azt a spirált, amit a White Walkerek csináltak. Szerintetek mit szimbolizál ez a spirál?

akrosztikon 2019.04.17. 12:35:31

@borzlány: Kétlem, hogy Qyburn ötlete lett volna ráküldeni Bronnt Jaimere és Tyrionra. Qyburn teljesen lojális Cerseihez, eddig sem akciózott a saját szakállára, és a teljes eddigi viselkedése azt mutatja, hogy őszintén hálás Cerseinek, amiért felemelte és minden parancsát hajlandó teljesíteni. Emellett pedig Cerseinek a saját nézőpontjából minden oka megvan arra, hogy likvidálja a testvéreit.

pethő.anni · https://hogyvolt.blog.hu/tags/Outlander 2019.04.17. 12:40:16

@Leadfoot: szerintem jó ötlet volt, hogy az elején letudtuk az összes úgymond várva várt viszontlátást meg nagy első találkozást, Jon sárkányolását, a származásával való szembesítést, stb... igaz ugyan, hogy így most egy kicsit (kicsit nagyon) kapkodva egymásra hányt fanszervíz típusú jelenetek sorának tűnik ez az epizód, de jó, rendben, legyen, most már túl vagyunk rajtuk, most már ezután tényleg forduljunk rá a célegyenesre

viszont a nagy viszontlátások sorából egyértelműen kilóg/kitűnik az utolsó, mert ennek nem visszafelé nézve, hanem előretekintve van jelentősége (és tényleg van/lehet jelentősége): az, hogy Bran, aki már csak az Éjkirállyal szembeni harcra koncentrál és leszarja az "evilági" emberi interakciókat(avagy ne tököljünk már faszságokkal) _várta_ Jaime-t, arra enged következtetni, hogy Jaime-re tényleg valami nagy feladat vár, illetve, hogy még mindig nem ismerjük a teljes történetet mi és hogyan is történt ott a királygyilkosságnál* - a Háromszemű Holló viszont igen

amúgy valamiért én mindig is úgy gondoltam, hogy az első rész egy Jaime-vel kapcsolatos cliffhangerrel ér véget, ez félig-meddig meg is történt, de úgy képzeltem, hogy Bran már itt a rész végén mond majd valami wtf-típusú új infót vele kapcsolatban... na majd talán a 2, epizódban

Ruadhnait 2019.04.17. 12:46:19

@borzlány: Igen, en is el tudom kepzelni, hogy nem nyujtja be a tronigenyt. De attol meg felvetodik a kerdes, hogy ugyanugy fogja e folytatni vele a "viszonyt" most hogy tudja, hogy a negynenje es ha nem, mivel magyarazza meg. Ahogy Jont ismerjuk nem az a hazudos fajta, igy elobb utobb ki fogja bokni, hogy mi van, Daenerys reakcioja meg lehet barmi, akar akar Jon uralkodni, akar nem.

Szerintem Cersei terhes es azert konnyezgetett ott, mert megint abban a helyzetben talalja magat, hogy olyan kapcsolatban van, ahol Jamie gyereket kell elpasszolni ugy, hogy a "ferje" gyereke... Persze az is lehet, hogy azert konnyezett ott a bor felett, mert elvesztette azt a gyereket, akit Jamietol vart. Maggy the frog azt mondta, hogy csak 3 gyereke lesz es a tobbi resze a joslatnak eddig bejott.

jausten 2019.04.17. 14:17:48

@akrosztikon: A Targaryenek zászlaját, nem?

pangea 2019.04.17. 14:35:05

Dany kezd megorulni. Vmi csúnyát akart epp csinaltatni Sansaval, ha tovabbra sem tiszteli ot, csak kozben félbeszakítottak. Meg amikor megmondta Samnek, hogy kinyírta a fel családját, akkor is tok fapofája volt, semmi együttérzés. Remelem, ezek előrejelzések, higy o nem fog a trónon ulni.
Az Arya-Sandor viszontlátásra is elegge elcsesztek. Szoval dramaturgialag nagy nulla, raadasul nem tortent semmi.
Egyedul a Jaime-Bran szemezes volt színvonalas.

borzlány 2019.04.17. 14:43:30

@Ruadhnait: jaja vsz igazad van. A jóslatról el is feledkeztem, ha Benioffék nem, akkor reménykedem egy Cersei jól meghal fordulatban, még szülés előtt.
Danyt kétlem, hogy kiborítaná, hogy vérrokonával kefél, ősi Targaryen hagyomány végülis és talán Jon is megemészti a dolgot. Másik kérdés, hogy Dany mit csinál, ha Jon nem nyújt be trónigényt, viszont kiderül, hogy több joga van uralkodni mint nei. Ámbár összeházasodhatnának, és uralkodhatnának együtt valamilyen formában és akkor nem kéne egyiknek meghalnia.

nicolea 2019.04.17. 14:55:10

@csillagporszem: vagy Jaime, ha már királyölő...ő izé királynőölő :-D

Ruadhnait 2019.04.17. 15:32:17

@borzlány: Jah, Daenerys szulei vegulis testverek voltak...

csillagporszem 2019.04.17. 15:36:23

@pethő.anni:
Ha én lennék az író, akkor Jaime nyírná ki a Night Kinget és persze közben ő is megsebesülne és hősi halált halna. Szép befejezése lenne a történetének, mert ugye az élete mindig a kardforgatásról szólt, csak aztán lőttek az egyik kezének, de gyönyörű lenne, ha fél kézzel is eltudna bánni vele :)

@nicolea: akár, de szerintem ő harcban elesik :D

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2019.04.17. 15:37:21

@Ruadhnait: Igazi Martinos húzás lett volna, ha Dorgon először csak neheztelően néz, majd hirtelen előrelendül é összecsattintja az állkapcsát nagy lamúr közben és volt Havas, nincs Havas. Csak a két csizmája marad meg belőle. :)

Remélem azért Jamie nem felejti el megemlíteni, hogy Cersei már most felrúgta az egyességet. Ha más nem az azért csak gyanús lehet, hogy csapatok nélkül érkezett.

Ha meglépik azt hogy meg merészelnek lepődni Cersei hátbatámadásán, az elég nagy fail lenne.

szepi79 2019.04.17. 15:39:40

@Ruadhnait: "Bran meg Sam szava van csak mellette, egyik Jon legjobb baratja, masik a tesoja?"

hát, azért nem teljesen. Sam megtalálta Rheagar és Lianna házassági okiratát. Valószínűleg nem annak a pergamennek a hátulrjára írta fel a bevásárlós listát, jó eséllyel ki sem mosta a gatya zsebében. Én legalábbis figyelnék rá, ha ilyen fontosságú iratot találnék.

Brannek meg eddig is hittek mindenben, meg be is jött, amiket mondott. (Így hirtelen a Kisujj féle tárgyalás ugrik be, akit lazán kinyírtak, pedig a legfőbb érv ott is Bran szava volt, amire Kisujj nem tudott mondani semmit)

szepi79 2019.04.17. 15:40:38

@csillagporszem: "Ha én lennék az író, akkor Jaime nyírná ki a Night Kinget és persze közben ő is megsebesülne és hősi halált halna."

plusz az a neve, hogy Kingslayer.

Ruadhnait 2019.04.17. 15:51:50

@szepi79: Egy mester naplojaban olvasott rola, hogy o adta ossze oket. Az nem hazassagi okirat, de ha lenne is olyanja, az sem bizonyitja, hogy Jon a gyerekuk. Bran meg talan lehet meggyozo, de o is csak egy ember es Dany szemszogebol nezve akar hazudhat is a testvere erdekeben. Azert mert valaki tud egy csomo dolgot meg nem bizonyitja, hogy mindig igazat mond.

csillagporszem 2019.04.17. 16:10:33

@szepi79: Igen, már a neve is erre predesztinálja :) Szép lenne, megölte a Mad Kinget, megöli a Night Kinget :D

nota19 2019.04.17. 16:14:04

Szerintem jó volt. Nem csillagos ötös, nem is ötös, de egy jó erős négyes. Felvezető epizódnak pont jó. "Nem történt benne semmii". Ez egyrészt nem igaz, másrészt ugyan mi a hátamnak kellett volna egy első részben történni, ami kielégít mindenkit. Nem csaphatunk egyből a lovak közé.
Tetszett, hogy a pilot epizódra formálták az egész bevonulást, még a zene is az volt.
A nagy találkozások nem voltak sziruposak, még Jon és Arya találkozása sem.
A sárkánylovaglásnak nem volt sok értelme, bár a táj csodás volt. Esetleg annyi, hogy Rhaegal szó nélkül felengedte Jont a hátára. Csodálom, hogy Dany ezen nem csodálkozott. A páros jelenetükben két jó dolog volt. az egyik, hogy Dany majdnem ugyanazt mondta, mint Ygritte, a másik Drogon morcos képe. Hogy miért nézett úgy nem tudhatom, de vicces volt.
Sam reakciója és utána a jelenet Jonnal nagyon jó volt. Szerintem Jon fel sem fogta igazából az egészet, nem is csoda. Mellesleg nem Jon a jogos trónörökös szerintem. Targaryen oldalról igen. Viszont a királyságot Robert nyerte el hódítás útján, letaszította a Targaryeneket, így az ő örökösei a jogos örökösök. Ha visszaveszik a Barateonoktól a trónt a Targaryenek, akkor persze más a kérdés.
Sansa nem tudom hogyan lett a világ csodája okosság, még mindig nem látom benne azt a hajde nagy észt. Az biztos, hogy Danynél okosabb.
Én még mindig kételkedem abban, hogy Cersei terhes, lehet, hogy csak hazudott Jaimenek. Kíváncsi vagyok, hogy az Arany Kompánia tényleg érte fog-e harcolni. Ugye ők Blackfyre leszármazottak, de mindenképpen a Targaryen vérvonalból származnak. És tulajdonképpen miért is kellene harcolniuk? Reméljük hamarosan kiderül.
Bran: egy barátomat várom. Nagyon jó. Jaime és Bran szemezése óriási.

Emmet Ray 2019.04.17. 16:25:09

Na ez a jó hogyvolt, nem a Márké a 444-en.

akrosztikon 2019.04.17. 16:45:36

@nota19: Az Arany Kompánia biztosan Cersei mellett fog harcolni. Ők zsoldosok, akik arról híresek, hogy mindig megtartják, amit vállalnak, és soha nem árulják el a megbízójukat. A harcértékük mellett Cersei éppen ezért akarta pont őket felfogadni. Az a tény pedig, hogy Essosra menekült Blackfyre-ek alapították a Kompániát, nem számít, mivel ez a szál teljesen ki lett hagyva a sorozatból.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.04.17. 16:47:58

Én a hogyvolt végére ugrottam, hogy...

...Ne tököljünk már faszságokkal... :)

akrosztikon 2019.04.17. 16:48:20

@Emmet Ray: Herczeg Márk cikke egy paródia, amely legalább annyit ironizál az "én nem láttam egy részt sem a Trónok Harcából és büszke vagyok rá, mert egy gagyi mese, amit csak tucatemberek néznek" típusú embereken, mint a Trónok Harca rajongókon.

nota19 2019.04.17. 17:20:57

@akrosztikon: én nem annak láttam, de lehet, hogy neked van igazad.Ha pedig paródia, akkor pocsék.

nota19 2019.04.17. 17:26:06

@akrosztikon: rendben van, de miért? Cersei arra számít,vagyis reméli, hogy északon mindenki elvérzik. Vagy csak kell neki egy hadsereg a biztonság kedvéért.
Az, hogy kihagyták a Blackfyre szálat nem jelenti, hogy nem veszik elő. Nem kell teljes történet, de oda lehet lökni, hogy a Targaryen vérvonal miatt nem támogatják a bitorlót. Persze lehet, hogy csak elszállt az agyam kicsit. Elnézést kérek.

akrosztikon 2019.04.17. 17:52:38

@nota19: Cerseinek azért kell új sereg, mert az előző évadban elpusztult a Lannister sereg jelentős része. Jelentős katonai erősítés nélkül nincs semmi sansza Dany ellen még akkor sem, ha az elveszíti a sárkányokat. Az Arany Kompániát meg azért választotta, mert a legerősebb és legmegbízhatóbb zsoldossereg, amit fel tud fogadni. Cersei szerintem abban bízik, hogy Dany serege megállítja a White Walkereket, de közben annyira meggyengül, hogy az Arany Kompániával már lehet esélye ellene. Öt rész van hátra az egész sorozatból. Nagyon meglepne, hogy elkezdenének teljesen új szálakat előkapni. Bőven elég a meglévő szálakat végre rendesen kibontani és elvarrni.

akrosztikon 2019.04.17. 17:55:09

@nota19: Hát az már ízlés kérdése, hogy pocsék-e.:) Nekem tetszett, a felháborodott reakciók meg különösen. Eléggé úgy tűnik, hogy négy 444-es kommentelő képtelen ellazulni és egy jót nevetni magán. Attól, hogy szeretjük a Trónok Harcát, nem kell véresen komolyan venni mindent.

Cérnahuszár 2019.04.17. 18:00:09

@akrosztikon: a spirál a teremtés spirálja vagy mi a szösz.

cercei tényleg kiírtja a családját, oda tywin mantrája, hogy a család az első.
arya meg sansa mellett áll, jon mondta is neki, hogy mijaszösz, pont te véded.
megforult a helyzet, ők összefogtak, a lannisterek meg széthullottak

Emmet Ray 2019.04.17. 18:07:59

@akrosztikon: Köszi. Egyébként, én is ironizáltam, te poéngyilkos. :D Találják már fel az irónia jelét, szerintem ennek hiánya még háborút is okozhat a jövőben!

akrosztikon 2019.04.17. 18:09:10

@Cérnahuszár: Kétlem, hogy Bronn meg fogja ölni akár Jaimet, akár Tyriont. Egyrészt Cersei előre kifizette, másrészt az előző évadban már kiderült, hogy Bronn ugyan szereti a pénzt, de ha a józan ész azt diktálja, inkább lemond róla. Ráadásul eddig bármit (kastélyt, pénzt) kapott a Lannisterektől, az mindig elveszett. Szerintem már megtanulta, hogy az anyagi javak nem sokáig maradnak meg a kezében. És ne feledjük, hogy Bronn látta Danyt akció közben és tudja, hogy Cersei bukásra áll. Erre még rá fog jönni az is, hogy ha elmegy Északra és szembesül a White Walkerek seregével, akkor hamar be fogja látni, hogy ellenük kell harcolni, nem merényelni, ha életben akar maradni.

akrosztikon 2019.04.17. 18:12:06

@Emmet Ray: "Na ez a jó hogyvolt, nem a Márké a 444-en" - Ha ezt iróniának szántad, akkor azért nem gondoltad túl az irónia dolgot.:)

Cérnahuszár 2019.04.17. 18:17:02

@akrosztikon: tök mindegy hogy kinyírja-e bronn őket vagy nem, a lényeg az hogy kiadta a parancsot rá...

elolvastam ezt a 444-es cikket, a csávó pont úgy esett hogy nagy mellénnyel fikázza az entrópia képletét, hogy csak számok meg betűk vannak benne, na jó elolvasom...
hát ugye megmondtam hogy csak számok és jelek vannak benne, a tartalommal meg még mindig nincs tisztában :)

rá kéne szánnia az időt az előzményre is, de a sznobizmus nagy akadály ilyenkor

nota19 2019.04.17. 18:25:38

@akrosztikon: oké értem, logikus is, maga Cersei is ezt mondta. Mégis furcsa annak a fényében, hogy Cersei az egész Észak pusztulásában reménykedik, de mindegy. Akár így, akár úgy kell neki egy sereg, ami védi a királyságát, mivel a Lannister seregnek annyi, jöhetnek a zsoldosok. Lehet, hogy csak ennyi az egész és én kombinálom túl.
A paródiára visszatérve. Nem vicces mások ízléséből, esetleg rajongásából gúnyt űzni. Én sem kedvelek sok mindent, de soha eszembe sem jutott posztot írni róla sem komoly, sem pedig vicces formában. Ha nem tetszik nem nézem, de nem fogok senkit provokálni azzal, sem vicces,sem komoly formában, hogy kinyilatkoztatom a tutit, legalábbis ami szerintem az.

nota19 2019.04.17. 18:35:16

@akrosztikon: jah és még valami. Valameddig követtem a kommenteket a 444-en és látványosan kevés volt a felháborodott komment. Többnyire közömbös, vagy egyetértő volt, aki védelmébe vette a GOT-ot az sem magából kikelve.

akrosztikon 2019.04.17. 18:37:23

@Cérnahuszár: Persze, az tény, hogy Cersei végleg elszigetelte magát Jaimetől, de ezt szépen felépítették az előző két évadban. Az meg, hogy meg akarja öletni Tyriont, nem újdonság.

Nem tudom, mit nem értetek ezen a 444-es cikken. Ok, rendben van, hogy nem tetszik, de pont az a lényeg, hogy nem kell komolyan venni. Az egész nem több, mint egy sima élcelődés a sznobokon meg a rajongókon. Működött is, mert hozza széppen a kattintásokat meg a kommenteket.

akrosztikon 2019.04.17. 18:41:58

@nota19: Nem arról van szó, hogy fröcsögnének a kommentelők, hanem arról, hogy egy csomóan elsiklottak afelett, hogy a cikk sima irónia elsősorban TGM cikkére adott reakcióként. Remélem, nem is lesz fröcsögés. Elvégre itt nem a Notre Dame leégéséről van szó, hogy egyből az európai kultúra végét vízionáljuk.

Emmet Ray 2019.04.17. 18:44:01

@akrosztikon: Az egyszerűség, tömör letisztultság önmagában hordozza a szépséget, a tömény iróniát. Nincs nagy, választékos eszköztáram, igy kénytelen vagyok azzal főzni, ami van és ezt megideologizálni. :)

akrosztikon 2019.04.17. 18:49:40

@nota19: Tényleg nem értem, mi a furcsa abban, hogy Cerseinek kell egy sereg, mert Dany egy darab sárkánnyal meg a dothrakikkal lazán felperzselte a teljes Lannister derékhadat. Még ha Dany teljes serege el is pusztul a White Walkerekkel folytatott harcban, hogy uralkodna Cersei hadsereg nélkül? Ne feledd, hogy Cersei ugyan ott ül a Vastrónon, de Északot leszámítva sincs teljes kontrollja Westeroson. Neki pedig ez a célja. Sereg nélkül meg akkor sem tudná megszilárdítani a hatalmát, ha nem lenne se Danny, se Jon Snow, se White Walkerek. Euron Greyjoyon kívül szövetsége sincs, mert a többi nagy házat vagy kiírtotta vagy háborúban áll velük. Maradnak a zsoldosok, mert ugyan barátai nincsenek, de pénze van még.

Cérnahuszár 2019.04.17. 18:50:45

@akrosztikon: szerintem meg te gondolod túl azt a cikket :)
jól be van idomítva az írója évek alatt beleverték hogy le kell nézni ami nem magasztos, használja is ezt a skillt rendesen.
mindegy is, ennél több szót nem is érdemel

akrosztikon 2019.04.17. 18:52:04

@Emmet Ray: Támadhatatlan érvelés.:) Azért remélem, hogy a második rész hogyvoltja alatt nem az lesz, hogy beírod, hogy "nem tetszett ez a rész", aztán amikor megkérdezi valaki, hogy miért nem, azt válaszolod, hogy "háh, beugrottál tömény iróniámnak, valójában tetszett".

Emmet Ray 2019.04.17. 18:56:39

@akrosztikon: Számtalan ilyen példát találsz a magyar kommentkultúrában. Egyébként a Márk cikke alá, szintén lakonikusan megjegyeztem, hogy “az első része így, ahogy van, mehet a hogyvolt blogra, mert sixx egy lusta dög”. Ezt most visszavonom.

akrosztikon 2019.04.17. 18:57:12

@Cérnahuszár: A hivatkozott cikk végéről:

"Most viszont inkább én is megyek Rembrandtot hallgatni, Beethovent olvasni és Kantot nézni."

Akinek ebből nem jön le, hogy Herczeg Márk nemcsak a rajongókon ironizál, hanem a magaskultúra önjelölt, de valójában félművelt képviselőin, azzal tényleg nehéz vitatkozni.

Nem állítom, hogy egy publicisztikai csúcsteljesítmény lenne a cikk, de aki még mindig úgy érzi, hogy a szerző őszintén lenézi a Trónok Harcát és azokat, akik szeretik, az olvassa el még egyszer.

Cérnahuszár 2019.04.17. 18:59:34

cercei fején látszott az undor, amikor euron kérte a jussát
aztán rájött hogy meg kell tennie, mert euron lelép a hajóhaddal
vajon szembenéz-e valaha azzal hogy mennyire lecsúszott, hogy már euronnal fekszik össze?
vagy már kezd minden mindegy lenni neki, ezért küldte el bronnt a számszeríjjal, és csak az ösztöne tartja csak életben_?

akrosztikon 2019.04.17. 19:01:52

@Emmet Ray: Nincs olyan aljasság, amire a magyar kommentkultúrában ne találnánk számtalan példát. :D De ne feledd, hogy a Trónok Harca hogyvoltok hozzászólásai a kommentelés krémjét jelentik. Felül kell emelkednünk önnön tökéletetlenségünkön, mert Trónok Harca hogyvoltot kommentelni kiváltság.

nota19 2019.04.17. 19:05:55

@akrosztikon: rendben, de azt tartom, hogy nagyon rosszul megválasztott cikk volt. Időben és aktualitásában is. Utálom az "én még egy rész sem láttam (milyen eszméletlen kulturális lény vagyok)", és "belenéztem, de szar (unalmas, csak kardozás és csöcsök)", típusú kinyilatkoztatásokat. Egyszerűen nem értem, ha nem tetszik valami, miért nem elég az, hogy nem nézem, miért kell mindenáron másokat ugymond "nevelni", azzal, hogy belegyalogolok abba, ami nekik tetszik. TGM cikk, irónia, mind nem számít ebből a szempontból.

Emmet Ray 2019.04.17. 19:07:03

@akrosztikon: Igyekszem. De most már befejezem, mert szószaporításra kényszerítesz. Amit ki nem állhatok. :P

Cérnahuszár 2019.04.17. 19:07:04

@akrosztikon: az a cikk nem ér ennyit hogy itt foglalkozzunk vele
"ennyi amit el tudok erről mondani" (forrest gump)

nota19 2019.04.17. 19:08:36

@akrosztikon: igen igazad van, csak már megfertőztek az elméletgyártók. : D

akrosztikon 2019.04.17. 19:09:06

@Cérnahuszár: Nem tudom, hogy ebben a részben vagy még az előző évadban mondta Cersei, hogy neki egy célja van: teljes kontrollt szerezni a Hét Királyság össze lakója felett. Szerintem semmi más nem érdekli már. Euront eszköznek tekinti, aki meg szembeszegül vele, azt likvidálja. Ezzel együtt Cerseinek szerintem annyi. A Lannister seregeket Jaime vezette, ő volt a katonai stratéga, volt is két jó húzása Dany túlereje ellenére, most hogy ő nincs, Cersei aligha lesz képes bármi értelmeset lépni. Euron meg Ramsay Bolton újratöltve, úgyhogy tőle sem lehet semmi értelmeset várni. Elgyilkolászik, amíg tud, aztán ha veszni látja Cerseit, otthagyja majd.

akrosztikon 2019.04.17. 19:13:55

@nota19: Engem Cerseinél amúgy is sokkal jobban izgat, hogy a White Walkerekhez, Branhoz, Arcnélküliekhez kötődő elméletekből be fog e jönni valami. Cersei szála szórakoztató, de szerintem nincs benne semmi nagyívű vagy kozmikus, aminek a végső lezárásban fontos szerep jutna.

Cérnahuszár 2019.04.17. 19:14:58

@nota19: szerintem a sárkányolás azért kellett hogy lássuk: havas jon nem csak felpattan az egyikre és úgy született hogy ezt is kapásból tudja
volt már ilyenért kritika
nekem tetszett ahogy lobogott a sárkányon mint egy ottfelejtett zászló

nota19 2019.04.17. 19:20:05

@akrosztikon: Cerseinek mindenképpen annyi, kérdés, hogy mikor. Euronnak pedig nem (csak) az a célja, hogy meghágja a királynőt, hanem ő akar lenni a király általa. Euron nem romantikus fajta.

nota19 2019.04.17. 19:22:32

@Cérnahuszár: ottfelejtet zászló :D Tényleg olyan volt. :D

akrosztikon 2019.04.17. 19:26:42

@nota19: Persze Euron király akar lenni, ha van rá lehetőség, de konkrétan azt mondja Yarának, hogy ha Cersei bukik, akkor sincs nagy baj, ő megy majd máshova kalózkodni. Én arra számítok, hogy Euron ott fogja hagyni Cerseit még a halála előtt. A trónra meg nem fog felülni soha. Furcsa is lenne. Van egy jó hajóhada, de serege nincs, úgyhogy szárazföldön esélytelen, azt meg már láttuk, hogy Dany sárkányai bármekkora hajóhadat felgyújtanak.

Cérnahuszár 2019.04.17. 19:34:19

@Bruti: a 3 résztől lesznek 80 percesek a részek

szepi79 2019.04.17. 19:37:59

@Ruadhnait: "Egy mester naplojaban olvasott rola, hogy o adta ossze oket. "

valóban. de akkor is, annál jóval több, mint hogy "x szava y szava ellen"

nota19 2019.04.17. 19:38:28

@akrosztikon: persze mi ezt látjuk, de Euron vajon látja-e. Nem azért akarja a királynőt támogatni (neki mindegy melyiket) mert megbecsült hűbéres akar lenni. Eredetileg Danyre hajtott, de az események sodrása miatt kénytelen volt Cersei mellett kikötni. Igazából a hatalomra hajt, ami jelenleg Cersein át elérhető számára. Persze soha nem lesz sikere, de nem azért mert egy sült paraszt, hanem mert "nem tud semmit". És ez így igaz. még Theon is többet tud, sőt sokkal többet.

Tiangong 2019.04.17. 19:46:08

Havas Jonnak azért elég egyszerű bizonyítania hogy Targaryen vér folyik-e az ereiben vagy nem. Ha túlél egy sima tüzet akkor a többi állítása is megalapozott lesz.

pethő.anni · https://hogyvolt.blog.hu/tags/Outlander 2019.04.17. 19:55:06

@nota19:
"Az, hogy kihagyták a Blackfyre szálat nem jelenti, hogy nem veszik elő."
elvileg Harry Strickland kardja, amit a trailerben is látni lehet, utalás rá

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2019.04.17. 19:56:46

Remélem Arya fogja még használni az arcváltó képességét. Tulajdonképpen egymaga kinyírhatná Cerseit, Euront + az egész sleppjüket, csak úgy persze túl könnyű lenne a dolog. :)

Cérnahuszár 2019.04.17. 20:02:02

@Tiangong: nem, mert viserys sem élte túl az arannyal koronázást, nem volt sárkány, hiába targaryen. Danny bírja a tüzet eddig egyedül. Valahol olvastam hogy amikor havas megmentette a mormont parancsnokot, hozzávágta a zombihoz a lámpást, akkor megégett a keze, vagy valami ilyesmi

nota19 2019.04.17. 20:02:56

@pethő.anni: gondolod, hogy az a Blackfyre? Az aztán király lenne ha Hódító Aegon legendás valyriai acél kardja is beszállna a küzdelembe. A kard pedig biztosan az Arany Kompániánál van.

pethő.anni · https://hogyvolt.blog.hu/tags/Outlander 2019.04.17. 20:53:27

@nota19: nem saját felfedezés, az egyik trailer-kikockázós-elemzős videóban (asszem a Grey Area youtube csatonán, ha jól emlékszem) beszéltek róla részletesen, hogy a kard markolata ezt sejteti, nekem hihetőnek tűnt az elgondolás, de majd meglátjuk

sixx · http://comment.blog.hu 2019.04.17. 23:51:22

Ize, a 444-es irasrol inkabb ott, ha lehet. Kosz.

Duke Silver 2019.04.18. 07:36:03

Jó kis felvezetö rész volt, bár lehetett volna hosszabb, mert attól tartok, a következö részben se az action fog dominálni.

Ami tetszett:
- "Sam-megtudja-hogy-mi-történt-a-családjával": ahogy sixx is írja, ez már már az elsö pár évadot idézöen erös színészi játék volt.
- Ahogy a végén Jaime megérkezése is zseniálisra sikerült.
- Heartleaf végig tiszta Diablo ll. feeling volt (Istenem de rég volt :-) ), ebböl a horror vonalból lehetett volna több is a sorozatban a sima hentelés helyett is.

ami nem:
- Sansa mitöl lett a világ legokosabb embere? Nekem ez továbbra se lekövethetö. Sokkal inkább lettek a karakterek körülötte lebutítva. (Lásd Tyrion)
- Tyrion & Varys feat. Hagymalovag olyan, mint egy már nem vicces, megöregedett Markos- Nádas-Boncz-trió. Tyrion kell, mert közönségkedvenc,de az elmúlt 2-3 évadban már látványosan nem tudnak vele mit kezdeni. Így kell mellé Varys, aki kezd egyre feleslegesebbé válni. Hagyma úr dettó. Már miért nem ö Jon tanácsadója?
- Bronn karaktere teljesen kezd elfáradni. Én is csíptem sokáig, de már Jaime-s vonal is kicsit eröltetett volt. Lehet én vagyok vakon, de pont az adta a karakter szerethetöségét, hogy jóban volt a két Lannister fivérrel, szájalt velük,stb. Nem akarom elhinni, hogy eladná a lelkét Cerseinek, amikor az eddig csak átk@rta a palánkon.

Ami még fontos lehet, de annyira nem került szóba szerintem:
- Arya "üzenete" Jonnak, hogy "Ne felejtsd el ki a családod!"
- Dany reakciója Jon származására (de ugyan így a két "húga" reakciója is nagyon fontos lehet.)
- A Nightking "kompozíciója" engem is a Targeryen címerre emlékeztet.

Cérnahuszár 2019.04.18. 09:22:04

@Duke Silver: én csak bámultam amikor sansa beszólt tyrionnak hogy te tényleg elhiszed hogy jön a sereg? Motyogtam magamban, na most le lett iskolázva?
De remélem lesz még fordulat, és kiderül, valamit összebeszélt tyrion és cercei még királyvárban, amit nem láthattunk, és tyrion sansánál azért hallgatott mert nem mondhatta el.
Bár akkor bran szólna, szóval logikailag nehéz lenne eltitkolni azt is, bár ölég csúnyán nézett tyrionra is bran.

Duke Silver 2019.04.18. 09:28:42

@Cérnahuszár: Bran mindenkire ugyan úgy nez mostanában. :-D Kb öröm, ha végre pislog.

Sajnálom, mert Tyrion értékes karakter volt, de "kiherélték".

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.04.18. 09:53:55

@Cérnahuszár: Félelmetes, hogy Tyrion mennyire ostoba lett a sorozat végére, de azon is pislogtam, amikor Arya beszól, hogy Sansa a legokosabb, akit ismer.

Az egész sorozatban kb. hároönálló döntése volt, esetleg négy, de ha ezekről nem mesélt neki S., akkor azokról nem is tud. Ebből legalább kettő orbitális hiba volt.

Cérnahuszár 2019.04.18. 10:02:39

én így látom:
akit bran mereven kezel: sansa, danny, tyrion,
akinél vannak érzelmek az arcán: jon, arya,

pethő.anni · https://hogyvolt.blog.hu/tags/Outlander 2019.04.18. 11:06:12

@Cérnahuszár: valahogy úgy
Jonnal kifejezetten kedves volt - mármint mostani önmagához képest

nota19 2019.04.18. 14:12:33

@Duke Silver: Tyriont tényleg eszméletlenül lebutították. Elképesztő, hogy képes hinni Cerseinek. Persze ott van még, hogy nem tudni miben egyeztek meg, de akkor is. Sansa mondata: eddig a világ legokosabb emberének tartottalak. Hát ez az. Tyrion hülye lett, Sansa pedig az ész netovábbja. Röhej.
Arya megjegyzése nekem is érdekes volt. Vajon Jon továbbra is a kedvence lesz ha kiderül a származása? Bár a közöttük lévő kapocs eddig sem a rokonságon alapult elsősorban. Én arra számítottam, hogy tetszik neki Dany, sárkányok, harcos királynő, stb. Tywinnak azt mondta anno, hogy Visenya Targaryen a kedvence. Az is igaz, hogy Dany messze nem ér fel ehhez.
Furcsa volt nekem a reakciója a Vérebre. Otthagyta az igaz, de a végén már nem gyűlölte, és az Árvának is azt mondta, hogy levette a listájáról. Akkor meg mi ez a nagy gyűlölet?

Duke Silver 2019.04.18. 14:42:42

@nota19:
Lehetne Sansa okos, mert miért ne lehetne egy nöi karakter az. (pl. Margery nagyon is értette a játékszabályokat, csak hát Cersei meg telibesz@rta azokat.) De Sansánál én hiányolom az ívet. Joffrey, aztán Lyssa Arryn, Kisujj, Ramsay... és akkor ö folyamat okosodott... De miért nem láttuk ezt?! Jaime karakterfejlödése nyomonkövethetö. Lehet csak a csaj nem olyan jó színésznö? (Másban nem láttam, így ezt megítélni nem tudom) Szerintem inkább csak gyengén volt megírva ez a szál.
Szerintem Dany nagyon szélsöséges reakciókat vált ki mindenkiböl. Nem normális a kis 12 éves kiscsaj puffogása (ö mindenkit a seggéböl ´rnagatott ki, hogy okoskodik?! Még ha igaza van, se így müködnek a dolgok.), de Dany is egy schmuck vigyorral az arcán lovagolt be, kb, mint Cersei anno...
Igen, a Vérebes nem sikerült jól, föleg, hogy mikor Királyvárban találkozott Brienne-el, akkor sokkal inkább az jött át, hogy törödik vele. Arya részéröl még akár érhetö is ez a fajta ridegség. Mostanában kb mindenkivel ilyen.

nota19 2019.04.18. 15:28:37

@Duke Silver: hát pont ezt mondom én is. Mitől lett Sansa ilyen hirtelen csoda okos. Nekem sincs azzal bajom, hogy nő létére okos (én is az vagyok, mármint nő), de itt Ramsay áldozatából lett hirtelen zseni.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2019.04.18. 16:31:45

@nota19: Lehet ez valami titko skill. Minél többször rakják meg, vagy alázzák meg, mindig növekszik az intelligenciája.

Amúgy meg... Kimaradt jelenet. :)

img-9gag-fun.9cache.com/photo/an9G3yn_460svvp9.webm

Ruadhnait 2019.04.18. 17:14:19

@Tiangong: Igen, az az egyetlen modja, hogy bebizonyitsa tutira, de mivel Viserys is Targeryen volt megis elegett hulyeseg lenne felgyujtani a Jont... Ugyhogy nem tudom mi lesz.

scourgeofgod 2019.04.18. 17:23:20

Amúgy Dickon (jó kis név) az öcsikéje Samwellnek, nem a bátyus. Legalábbis a hamu előtti állapotig az volt.

nota19 2019.04.18. 18:31:15

Csak azt szeretném megjegyezni, hogy a közhiedelemmel ellentétben a Targaryenek nem tűzállóak. Nem és nem. Fölhozhatnék rá sok példát, de nincs értelme.

Hagrid 2019.04.18. 21:51:30

Sam mitől akadt ki? Az apja kiskorától kezdve szemétkedik vele, majd Westeros legszarabb helyére küldi azzal, hogy "kövér vagy, meg fogsz dögleni". Sam visszajön csajjal, okosabban, harciasabban, erre a faterja ugyanolyan fasz vele, mint addig, a bátya dettó. Azok önként dalolva mentek a halálba, erre Sam kiakad és fúj Danyre??? Ez még Stockholm szindrómának is szar...remélem logikailag nem cseszték el az évadot...

Cérnahuszár 2019.04.19. 06:40:00

@Hagrid: pedig az élet ilyen, sok gyereket sanyargatnak a szülei, és mégis ragaszkodnak a gyerekek hozzájuk. Még felnőtt korban is, mert beléjük van verve hogy ne kérdőjelezzék meg a tekintélyt. Azt mondják engem is vertek a szüleim, velem is ordibáltak és ember lett belőlem... Aztán a legtöbb ugyanazt csinálja a gyerekével amit a szülei vele, viszi tovább.
Az szerencsés akinek jó fej szülei vannak.

Hagrid 2019.04.19. 16:03:10

@Cérnahuszár: Ezt tudom, láttam ilyet nem egyet...
Csakhogy Sam nem gyerek, felnőtt fejjel már jobban átlátja az ember a bántalmazó család mikéntjét.

Cérnahuszár 2019.04.20. 07:56:43

@Hagrid: kívülállóként könnyen mondjuk hogy végre a férgesek pusztultak, de ha egy családból jössz, akkor jó esetben azt szeretnéd hogy megértsenek és elfogadjanak, ne pedig hulljon a család és nekem jó lesz :)

Hagrid 2019.04.20. 14:17:25

@Cérnahuszár: Hát lehet persze. :-) Felnőttként van aki új családot keres, barátokat, alapít is családot, nem lehetetlen elszakadni, de igaz, van akinek sikerül, van akinek nem.

,, 2019.04.22. 15:08:43

Az Éjkirály vajon régóta halottakat is fel tud támasztani??

Atiati 2019.04.22. 16:00:43

@,,: Drága lenne annyi règi szereplőt visszahozni.. :)

Le Petit Prince · http://le-petit-prince.blog.hu/ 2019.04.23. 08:28:47

Világméretű érdeklődés, meg az évezred sorozata?
Lement a második rész, és semmi élőzés?
WTF?

Cérnahuszár 2019.04.23. 15:43:33

@Le Petit Prince: ronyózok a harmadik résztől...aszongyák ki lesz tépve a nézők szíve :( nem is várok mást :(

Tronolok 2019.04.23. 20:02:40

amugy ez a sok (lassu) szervezkedes hagyott egy kicsit gondolkodni, es en ugy erzem most mar nem is annyira tema hogy huu pont O halt meg b@szki.. korabban nyilvan erdekli az embert, hogy ezt meg azt a karaktert, jellemet latna szivesebben, de most par epizod maradt.. remelem a fordulatokrol fog szolni, es nem egy elnagyolt LOR-szeru vegkifejlettel kell majd beerni..

Tronolok 2019.04.23. 20:08:06

tudjak le a kaszabolast a harmadik reszben (khhm, vajon ki fog nyerni ha van meg harom resz utana), aztan jojjon Melisandre, valtogasson arcokat Arya, ... lepodjunk meg kurvara minn 2-3x minden reszben

pethő.anni · https://hogyvolt.blog.hu/tags/Outlander 2019.04.23. 20:51:42

@Tronolok: "tudjak le a kaszabolast a harmadik reszben (khhm, vajon ki fog nyerni ha van meg harom resz utana)"
oh, sweet summer child...

pethő.anni · https://hogyvolt.blog.hu/tags/Outlander 2019.04.23. 21:00:36

@,,: sanszos, hogy benne van a pakliban, mármint ha a régóta = több generációval ezelőtti
(ha csak burkolt felvetés volt arra vonatkozóan, hogy feltűnik-e Sean Bean, arra nyilván a NEM tűnik a megfelelő válasznak)
mindenesetre eléggé balgaságnak tűnik egy olyan ellenséggel szemben, amelyik maga mellé állítja a halottakat, pont egy kriptát biztonságosnak tekinteni
és amennyiszer felemlegették, hogy biztonságos, tuti ott lesz valami horrorisztikus gebasz

Tronolok 2019.04.24. 08:59:08

@pethő.anni: Tyrionnak a kriptaban lesz vege (vagy kek szeme).. A hollywood-i szajbaragos vigyaznunk kell rad, blabla nagyon magas labda, illetve az eredeti trailerben is hoban van a kituzo.. bar sztem a kripta ekkora misztifikalasa utan csak az lenne meglepetes ha nem tortenik majd lent semmi

pethő.anni · https://hogyvolt.blog.hu/tags/Outlander 2019.04.24. 10:22:27

@Tronolok: ha történik valami a kriptában, akkor annak valószínűleg inkább az északiak saját történelméhez lesz köze, valamihez, amihez _eredetileg_ kötődött az észak emlékezik/nem felejt szófordulat (Valószínűleg Sam "kölcsönvett" könyveinek is lesz még valamilyen formában szerepe ebben.)

Az Aftermath címet kapott teaserben nem csak Tyrionra, hanem gyakorlatilag minden fő szereplőre utalnak valamilyen jellegzetes tárggyal, így ez inkább azt sejteti, hogy fel kell majd adni Derest. Szépen hátrálnak majd dél felé, kb sejthető, milyen helyszínek játszhatnak majd még szerepet ebben.

Hopp, viszont most jut eszembe, valamikor csak fel kellene végre bukkannia Howland Reednek is (gondolom, majd egy megfelelően drámai pillanatban), ha hátrálnak az élők, akkor pont útba esik/eshet az ő területe is.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2019.04.24. 10:22:36

@Tronolok: fenéket, Tyrion és Sam Gillyvel a totál biztos túlélők.
természetesen a kripta messze nem annyira biztonságos, ahogy annak hiszik és a nőkért és gyerekekért is eljönnek a holtak.

halállistám Winterfellnél:
Jorah Mormont, Beric Dondarrion, Grey Worm, SER Brienne of Tarth, Bran Stark, Viserion, Drogon.
Theont és Daeneryst ceruzával jelölöm, ahogy Sandor Clegane-t és Missandei-t is. Jaime Lannister sorsa is vehet olyan kanyart, hogy ebben a küzdelemben érjen véget.

Arya óriási kérdőjel, de az egyértelmű Gendry Baratheon szál óta egész biztos vagyok benne, hogy ő is túlélő lesz és hercegnő egy várban. legfeljebb nem sütiket süt, hanem kardforgatásra és íjászatra képzi a gyerkőcöket az udvarban.

bontottcsirke 2019.04.24. 11:08:13

Az eddigiekhez képest olyan mintha vígjátékot néznék, semmi fordulat, amolyan családi Disney.

,, 2019.04.24. 13:29:32

A feltámadt Starkok harcolhatnának Deres oldalán csavarként, azt nagyon imádnám, kérdés, hogy milyen állapotban vannak a maradványok (a feltételek sztem jók a mumifikálódáshoz). Cat és Robb holtteste nincs is a kriptában elvileg. Littlefinger is eszembe jutott, hogy őt is vhol a környéken kellett hogy eltemessék:) (ezt csak a poén kedvéért)

Balfars 2019.04.24. 13:54:50

Szerintem északon amióta havas van vezető pozícióban kötelező lett az égetés halottak esetén. Hardhome végén olyat villantott neki neki a Nightking e témában, hogy ezt biztos megtanulta.

Cérnahuszár 2019.04.24. 14:01:29

@bontottcsirke: ez nem vígjáték, hanem halotti tor, elköszöntek a szereplőktől...

Cérnahuszár 2019.04.24. 14:03:55

@adamskij: arya szerintem túlél, mert ahogy összeagyaltuk, a vörös papnő azt mondta neki hogy találkozunk még. A következő részbe nem fér már bele, de később jönni fog, mert azt mondta westeroson kell meghalnia.

pethő.anni · https://hogyvolt.blog.hu/tags/Outlander 2019.04.24. 15:10:13

@Cérnahuszár: az, hogy találkozik még Melisandréval és hogy nem éli túl Deres ostromát elvileg nem zárja ki egymást

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2019.04.24. 15:55:14

@Cérnahuszár: tyű tényleg, a vörös vénasszony még visszatérhet. uhh, pedig Varyst túlélőnek vettem, ha minden jóslat be kéne, hogy teljesüljön, akkor se Melisandre, se Varys, se Arya, se Hound, Mountain...
-> na ne, Arya és Gendry alapítsák meg a kalapácsokat lengető új-Baratheon famíliát és legyenek boldogak egymással.

Count di Luna 2019.04.24. 17:14:46

@Le Petit Prince: Már szerda van, mi a rosseb lesz már?

Barca De Real 2019.04.24. 20:02:42

@sixx: na persze, kellett az index főoldalra egy hősös-végjátékos kritika. Őszintén remélem, hogy az a film tartalmasabb volt mint ez a dögunalmas első két rész...

Raven! 2019.04.24. 22:13:19

@sixx: Dobjon felre mindent. Le ne fekudjon amig kesz nem lesz !!!

Tronolok 2019.04.24. 22:44:16

@sixx: nagyon hianypotlo lenne, mert amit a Hanula kollega produkalt az kurv@ lapos, nem is ertem miert figyelt a cimlap tetejen majd egy napig

Tronolok 2019.04.24. 22:47:43

@adamskij: szerintem meg mind Tyrionnak, mind Varysnak reszelnek a kovetkezo 1 max 2 reszben.. csak azt sajnalom majd hogy a korabbi recepttel ellentetben akkor irjak ki oket amikor ellaposodott a karakteruk :/

Tronolok 2019.04.24. 23:55:23

@pethő.anni: szerintem is behozzak Howlandot, es Danny akkor majd neki szepen elhiszi Jon születeses sztorijat

pethő.anni · https://hogyvolt.blog.hu/tags/Outlander 2019.04.25. 05:40:08

Kijöttek a szokásos hétközi promófotók. A hatból kettőn lehet esetleg némi új infószerűség a trailerekhez képest. (Szerintem. De hogy aztán ki mit lát még bele, pontosabban _akar_ még belelátni, az már más kérdés.)

ascii 2019.04.25. 15:00:52

azé nincsen hogyvót', mer nem is vót sehogy, ebbe törődjünk bele!

Bikli néni 2019.04.25. 21:27:50

Na, beköszönök már ide is. Mivel nincs hogyvót :(((, ezért itt szállnék be a halállottóba.
Tippem a kiesőkre (azok, akik kimaxolták a karatkerfejlődést, és már nincs hova tovább):
- Theon: jó gyerek lett, törlesztette mindenki felé erkölcsi adósságait, akik számítottak, azok megbocsátottak neki. Király, utódot nemző főúr nem lehet, szóval nincs értelme életben hagyni.
- Brienne: nagyjából ugyanez.
- Tormund: kb. elfogytak a vadak, plusz eléggé karakteridegen lenne, ha egy esetleges győzelem után lemenne a maradékkal bohóckodni Királyvárba. Az nem az ő háborúja, a vadak tojnak rá, actually ki ül a Vastrónon.
- Beric Dondarion: az ő szerepe is véget ért, Thoros halott, szép hősi halála lesz.
- Grey Worm, Missandei: olyan szépen ábrándozós-szerelmes jelenetet kapnak, hogy mennek vissza Naath szigetére nászútra, hogy tuti végük lesz, nem mennek ezek már sehová Deresből.
- Varys nekem kicsit kakukktojás, mert Missandei megmondta neki az előző évadban, hogy mindkettejüknek az a sorsuk, hogy az otthonuktól távol, idegen földön haljanak meg, és Varys Essosból származik, tehát jó eséllyel látni fogjuk a halálát Westeroson - kérdés, hogy melyik csatában.
- Ser Friendzone is megy sajnos a levesbe :(

Akik szerintem túlélik:
- Sam: ő Szarvhegy örököse, meg az ügyeletes hős, akire soha senki nem számít, túlélő fajta.
- Davos: ha Jon lesz a király, ő az első számú esélyes a Hand of the King-re.
- Minimum az egyik sárkány, valamivel le kell majd gyakni a Golden Company-t, és a megtépázott kb. 200 fős északi sereg erre önmagában nem lesz majd alkalmas.

A többieket nem merem megtippelni.

Bikli néni 2019.04.25. 21:30:37

* a Varys-résznél Melissandre-t akartam írni, nem Missandei-t, ofkorsz.

nota19 2019.04.25. 22:25:20

Kedves Sixx. Nem tudom, hogy mi az oka, hogy bojkottálod a GoT Hogyvoltot. Ha valami személyes gondod van, akkor remélem hamarosan meg tudod oldani, ha komoly gond van, együtt érzek veled, de komolyan. Ha azért nem írod meg mert nem tetszett, hát ez most már nem lényeges. Nyugodtan elküldhetsz a pics-ba, ahogy szoktad, csak legyen már valami.

lilcsi manó 2019.04.26. 07:47:14

@nota19: hat ja, orankent nezem, mert olvasnam nagyon, de sehol semmi :-(

Cérnahuszár 2019.04.26. 08:50:40

@nota19: szívemből szólsz. Nagy csalódás. Ha nincs idő rá, akkor elengedni a presztizst és átadni másnak hogy írja...

Szip0rka 2019.04.26. 11:06:39

@Cérnahuszár: nehogymár, ezt csak sixx írhatja meg. Ha más írná nem is érdekelne.
remélem ma már lesz. :(

sterlingovic 2019.04.26. 11:28:16

A halállottoba nem szállnek be, de boldolok egy olyat, hogy a kiralyölő végez az éjkirállyal.

Gandalf Garaboncias 2019.04.26. 11:39:28

Haláltotó a 3. részhez: Bran elmesélte a történetét Tyrionnak -> Bran tehát meg fog halni, Tyrion nem.

Tycho.Brache 2019.04.26. 11:43:39

Hősi halottakról beszéltek, pedig nem lesznek hősi halottak. Csak árulók lesznek: aki meghal, az átállt az ellenséghez!

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2019.04.26. 22:47:35

Az új részről nem lesz hogyvolt? Jó lenne kibeszélni itt, de lassan már jön a következő rész.

Cérnahuszár 2019.04.27. 07:47:25

Ez most szerzői jogokba ütközik? Az a nyomorult törvény amit elfogadtak? Egy összefoglalót sem lehet írni?

,, 2019.04.27. 09:41:44

A halállista 95%a szerintem nagyon kiszámítható, 1-2 név lehet maximum kérdéses, úgyhogy inkább azt írom h én mit szeretnék:
Aki felőlem meghalhat: Sansa, Gendry, Arya, Gilly, Sam, Varys, Bran, talán Dany (természetesen tutira ők fognak életben maradni:/)
Aki nem szeretném h meghaljon: kb mindenki más, aki tuti halálraítélt: Szürke féreg, Missandei, Edd, Davos, Jorah és nanáhogy Jaime/Brienne/Tormund
Szerintem nekem ez csalódás lesz.
süti beállítások módosítása