Igen jelentős változásokról döntött a minap az Amerikai Filmakadémia az Oscar díjátadóval kapcsolatban, és a homo sapiens sapiensre oly nagyon jellemző módon innen-onnan azonnal felcsaptak az elégedetlenség hangjának hullámai. Az idei Oscar rekorder volt, már abban a szomorú tekintetben, hogy ennyire kevesen még soha nem nézték élőben a díjátadót, mely eredmény egyébként egy hosszú évek óta mutatkozó tendencia záróakkordja volt. Ezek után elég magától értetődő, hogy módosítani kell az évtizedes hagyományokon, és egy kicsit felrázni az erős naftalinszagot árasztó, idén 91 éves filmes díjátadó működésén.
Az első, és talán legszembetűnőbb változás, hogy az Oscar legfeljebb 3 órás lesz. És nem, ez nem a nettó műsoridő, hanem reklámokkal, viccelődéssel, röhögcséléssel együtt ennyi. A kritikusok szerint ez hihetetlenül kevés ahhoz képest, hogy mekkora eseményről beszélünk, és a nézőket azok elé helyezi, akik egy teljes évet (vagy sokszor sokkal több, bocs Leo) várnak arra, hogy megkapják a kis arany szobrocskát, arról a csekélyke munkáról nem beszélve, amit beletesznek a közösbe. A következő változás tán még arcpirítóbb, és egyenes következménye az első pontnak, ugyanis 3 órába nem tudnának mindent belesűríteni, ha beleszámoljuk a csillagászati összegekért mért reklámidőt a szünetekben. Senki ne ijedjen meg, reklám az bizony lesz. Csakhogy a díjátadó nem szünetel akkor sem, amikor Fluimucil Ábel fejhangon visítja ezredjére is angolul, hogy de miééééért, hanem the show must go on, a reklámidő alatt kiosztott szobrocskákról pedig egy összeállítás készül, amit majd később adnak le utólag. Nagy dolog az Oscar, de nem szeretnék olyan "kicsi" Oscart kapni, ami a többihez képest annyira nem fontos, hogy inkább reklám megy alatta. A harmadik változás pedig, hogy lesz egy új kategória, mely zsenge pár napos életkora ellenére máris gyúnynévvel is büszkélkedhet: Popcorn Oscar. Ezek után nem nehéz kitalálni, hogy a kategória olyan filmeket díjaz, melyek a közönség kedvencei voltak az adott évben.
A rövidebb műsoridő abból a szempontból nem zavar, hogy minden évben megnézem az Oscart utólag, ezentúl két gyerek mellett nem tart majd másfél hétig 23 kisebb slotra osztva, hanem várhatóan már egy hét alatt sikerül majd megnéznem, viszont én szeretem azokat a show elemeket, amikből mostantól valószínűleg sokkal kevesebb marad a szűkös műsoridő miatt. A reklám alatt átadott díjak véleményem szerint pofátlan húzás az Akadémia részéről, és ezzel tényleg azt sugallják, hogy bizonyos díjak nem annyira fontosak, mintha mérni lehetne, hogy egy híres színész dolgozott-e többet, vagy egy sminkes, aki viszont nem híres, ezért az ő anyukája majd utólag youtube-on tekintheti meg szeme fényét a szobrocskával.
Facebook kommentek