Hogy volt?

A Walking Deadnek nem csak a tévés műfajt sikerült felrázni

2018. július 11. 17:00 - Sick Rhymes

walking-dead-video-game-review.jpg

Ezerszer elmondott tény, hogy a Walking Dead egyik azon sorozatoknak, amelyek megváltoztatták a tévézést. Azonban azt valamennyivel kevesebben tudják, hogy a Walking Dead a videójátékos világban is olyat csinált, amivel trendet indított el. A Telltale Studio ma lehet, egészen máshol lenne, ha annak idején nem csinálják meg a szimplán csak The Walking Deadnek hívott játékot.

A Telltale 2012-ig még a videójátékos világban is maximum közepes névnek volt tekinthető. Főleg licencelt játékokat gyártottak olyan franchise-okból, mint a Jurassic Park, A vissza a jövőbe!, a CSI vagy éppen a Sam & Max. Alapvetően narratívára épülő, történetmesélős, interaktív kalandjátékokat csináltak, de valahogy egyik játékukkal sem tudtak igazán kiemelkedni. Aztán a videójátékstúdiók közül elsőnek kaptak licencet arra, hogy valamit csináljanak a Walking Deaddel, és az eredmény egy történeti mestermű lett, amely pár évre egészen magas polcra tette a Telltale-t a stúdiók között.

Pedig papíron semmi extra nem volt benne, hasonlókat már a Telltale-en kívül is csináltak mások. A lényeg, hogy szkriptelt történetet kapunk, mi pedig különböző döntésekkel befolyásolhatjuk a sztori végkimenetelét. Raádsául akár a tévében, a játék is 5 különálló, 3-6 órás részben jött ki, ezzel is erősítve a hűséget az alapműhöz, meg hát ez a gazdasági modell eléggé bejött másoknak is. 

Kirkman maga felügyelte a munkálatok egy részét, ami meg is látszott az eredményen. A történet egy szökött bűnözőről és egy árván maradt kislányról szólt, akik a zombiapokalipszis tetőfokán kénytelenek együtt túlélni. Lee szerepében sokszor mások élete vagy éppen halála között dönthettünk, és minden apró párbeszédnél figyelni kellett arra, mit mondunk a másiknak, mert kihatással lesz a történetre. Mint egy interaktív teleregény.

Az első videójátékos évad bombasiker lett, rengeteg év játéka listán szerepelt, és mindenhol egyértelműen azt hozták fel a játék legfőbb erejeként,, hogy brutálisan nyers, szívbemarkoló és talán még a tévésorozatnál vagy a képregénynél is hitelesebben igyekszik bemutatni, mi történik az emberekkel egy ilyen katasztrófa idején.

A Telltale pillanatok alatt vált obskúrusból nagyon menő játékstúdióvá, és hat év alatt annyi hasonló narratív kalandjátékot hoztak különböző franchise-ok nevével (Trónok harca, Minecraft, Borderlands, Fables, Batman, Galaxis őrzői), hogy tavaly már négy játék újabb részei jöjjenek ki egymást követve. És közben az iparág rákapott a videójátékok epizodisztikus feldarabolására, a narratív kalandjátékokra, és persze ezután még vagy egy tucat különböző Walking Dead-játék jelent meg PC-re, telefonra, okoshűtőre.

overkills-the-walking-dead.jpg

Azonban a legelső Walking Dead-játék megért még két évadot, egy bónusz részt, két kvázi spinoffot, és idén augusztusban jön a záróévad, miután kiderült, hogy a Telltale-nél komoly anyagi problémák derültek ki, és meg kell válniük a dolgozóik 25%-ától.

Az biztos, hogy a Telltale Walking Deadje a maga idejében bizony csúcsteljesítmény volt, és fantasztikusan bemutatta, mennyire brutális ez a világ, hogy bármikor meghalhat bárki, és bizony sokszor a te döntéseidtől is függ, kik érik meg a következő reggelt. A játékok egyébként nem a sorozathoz, hanem a képregényekhez kötődnek, és bizony egy rakás érdekes háttérinfót tudunk meg kisebb karakterekről, de erről majd a következő posztomban írok részletesebben.

Szólj hozzá!

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.