Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Trónok harca 6x07 - The Broken Man (18+)

2016. június 08. 09:08 - sixx

vlcsnap-2016-06-08-00h37m01s421.png

A Folyóvidéken

Valaki nagyon kovácsol valamit, mások meg építenek egy magas izét, magtárat vagy templomot, ki tudja, a szerkezet jelen állapotában legfeljebb bábszínháznak jó, se fala, se mennyezete csak szerkezete, az is fából. Mindenesetre akik melóznak, nem panaszkodnak, nincs az a károgás, ami egy magyar építkezésen pont olyan megszokott, mint az építőanyag kilopása. Az asszonyok krumplit hámoznak, az építkezésen meg feltűnik Al Swearingen a Deadwoodból, de itt nem faszszopózik egyelőre, csak egy fejszét nyújt oda valakinek, és láthatóan jól érzi magát. Aztán kicsit távolabb bandukolunk az eseményektől, míg a kamera meg nem áll egy nagydarab, nagy gerendát cipelő faszin, aki nem más, mint a Véreb, Sandor Clegane, az ember, aki Arya halállistáján is szerepelt, és akit Brienne gyakott le egy kicsit, és hagyott ott meghalni valahol ezen a környéken. WTF?

vlcsnap-2016-06-08-00h39m02s373.png

Ray testvér, mert így hívják az ősz szakállas, kiugrott papot, mindenképpen beszélgetni akar a Vérebbel, és szívatja egy sort amiatt, hogy egy nő verte le. A mi kedvünkért azt is elmeséli, hogyan lelt rá a deliráló Vérebre, és hitte azt, hogy neki harangoztak, de amikor magához tért, akkor Ray tesó kis híján összeszarta magát. Ja, és tudja, hogy ő a Véreb, mert Ray tesó annak idején nagy franc volt, és zsoldosnak állt, de egy keményebb bevetés után inkább pap lett belőle, vagy mi a pöcsöm itten a septon. Mi hajt téged, komám, kérdi Ray a Vérebet, hát a gyűlölet. Jól beszélgetnek ehhez hasonló filozófiai kérdésekről. És hát ugye mindezt azon a hangon és úgy mondja Ray tesó, mintha Al Swearingent hallanánk. Sírok.

vlcsnap-2016-06-08-00h39m43s685.png

A hippikommuna napjai persze egy ilyen vidéken, mint Westeros, meg vannak számlálva, itt nem lehet csak úgy újrakezdeni a vidéken és jól élni, hiába papol erről Ray tesó egy falugyűlésen, vagy minek is hívjuk, amikor a nap végén a hippik lelnek az épülő torony tövébe és egymást hallgatják. Az idillt három lovas zavarja meg, nem tartoznak egyik házhoz sem, és a Véreb pontosan tudja, ez mit jelent, bajt. A három fegyveres csak felmérte a terepet, de vissza fognak jönni, így a Véreb átmegy defenzív üzemmódba, és ugyan fegyvereik nincsenek, de ettől még karókat ki lehet hegyezni, szóval nekilát.

Királyvár

Margaery koronával a fején, egyszerű kék ruhában várja a Főverebet, hogy az aznapi ájtatosságpenzumot letudja, és hótt őszintén mondja neki, hogy mekkora gyökér volt régebben, amikor a szegények közé ment, de csak megjátszotta magát, meg minden, mert nem szánta a nyomorultakat, csak undorodott tőlük. Mi ezt mind pontosan tudtuk, a Főveréb viszont örül az ilyen vallomásoknak, és most hogy Margaeryvel öribarik lettek, azt is megbeszélik, hogy a királynő dolga a király ágyában világbajnoki teljesítményt nyújtani, de Margaery mostanában egy laza pettingbe sem megy bele, és ejnyemár. Margaery mondja, hogy nem kívánja a hímtagot mostanság, de ez nem kifogás, feddi meg a Főveréb, a szexet nem élvezni kell, hanem csinálni, örökös kell, sietve. Tudok olyan nőegyletről, amelyik emiatt simán perelne.

vlcsnap-2016-06-08-06h47m08s020.png

A Főveréb nagy zsivány, a szexuális tanácsadás mellett elhint egy apró, "bárcsak a nagyanyád is olyan eszes lenne, mint te" félmondatot, kemény asszony az, de bűnös, és ha nem tér meg és nem vezekel, féltem a lelkét és a testét egyaránt. Margaery fogja a fenyegetést, és elmegy a Töviskirálynőhöz Unella septon, egy már-már karikatúrába illően egyszerűen ábrázolt felügyelő társaságában, és igyekszik meggyőzni arról, hogy a) neki semmi baja, b) ő oszt olyan vallásos lett, mint senki és c) menjen a nagyi innen picsába, mert megölik. A Töviskirálynő nem tudja hova tenni ezt az ájtatos unokát, és közben halálra aggódja magát a másik, Loras miatt, aki még mindig be van zárva. Margaery aztán egy óvatlan pillanatban egy kis papírdarabot csempész a kezébe, és olyan szemekkel mered rá, hogy a nagyi megérti, csak szerepet játszik, de azt nagyon jól.

A bubifrizurás Cersei is egyetlen barátja, a zombifiú mennek a Töviskirálynéhoz, aki csak azért nem fejeli ketté Cersei orrát, mert a zombiHegy ott áll mögötte. Te idióta picsa, miattad vagyunk ebben a helyzetben, mondja neki, és meglepetésre Cersei elviszi a balhét, igen, fasz voltam, és vallási fanatikusokat szabadítottam a városra, de ki gondolta volna, hogy ez lesz belőle? Inkább fogjunk össze, és gyűrjük le ezeket a mezítlábas csuhásokat. A Töviskirálynő erre leltárt csinál, aszongya hogy nincs neked már senkid, a bátyádat elzavarták várat ostromolni, a családod leszar, a fiad nem hallgat rád, a Kistanács nem a tied, nincs paripád, katonád fegyvered, csak egy szem zombid, oszt kalap. Mit közösködjek veled? Inkább húzzál inkább te is, amíg tudsz. És erre nincs visszavágás.

vlcsnap-2016-06-08-07h08m05s376.png

Északon

A Havas-Sansa-roadshow első állomása a falon túlra, pontosabban annak tövébe telepített Vadak tábora, ami így elsőre nem úgy néz ki, mint egy jól prosperáló falu, kisvasúttal, stadionnal, hanem egy menekülttábor a hóban. Havas azért jött ide, hogy legyenek emberei, akik majd Deres visszafoglalásánál ott állnak mellette, de annyira bénán igyekszik lelkesíteni a vadakat, hogy azok első körben elküldik a picsába, nem halunk meg más háborújában, szevasztok. Havas egy szerencséje, hogy ott van neki a vörös szakállas Tormund, aki két mondattal meggyőzi a polgármestert, hogy de. Oké, férfias kézfogások, mély szembenézések, és 2000 fő megvan, lehet tovább menni.

A turné következő állomása a Medve-sziget, ahová Tormund nem megy, helyette Ser Davos áll be basszusgitározni. A Mormont-család székhelyén a főnök most egy tízéves kislány, Lyanna, aki az epizód (de lehet az évad) legjobb jelenetében először Havas, majd Sansa érveit zúzza porrá, mármint azt illetően, hogy miért is adjon paripát, fegyvert, lovagot melléjük. Ser Davos viszont tudja, mivel lehet hatni a kislányra, és nagypapás hangon elmagyarázza, hogy jönnek a zombik, és ez most nem vicc, ha nem fognak össze, akkor baj lesz. Lyanna meghallgatja, hosszasan tárgyal a főparancsnokával, majd közli, hogy rendben, adok sereget. Oszt hány főt? 62-őt. De nagyon kemények. Zseniális.

Harmadik felvonás: Deepwood Motte, a Glover-ház vára, amit Ser Glover a Boltonok segítségével foglalt vissza magának, és ezért nem nagyon akarja felrúgni a szaros bilit. Itt Sansa a Gloverek Starkok iránti hűbéresküjével operál, feleslegesen, mert Ser Glover értelmezésében Robb maga ellen hívta ki a sorsot, amikor nem egy rendes Frey-lányt vett el, hanem egy külföldi ribancot. Havas sem jár jól, akkor meg pláne nem, amikor a vadakat emlegeti, szóval a turné egyelőre bukó. A táborba visszatérve számot vetnek, kétezer vad, pár lovag, ez így nem lesz jó, úgy meg pláne, hogy az embereik egymást baszogatják. Ser Davos szerint így is van esély, csak okosan kell csinálni. Sansa már nem annyira, és nem bízik abban a Ser Davosban, aki mellett Stannis szinte csak szívott. És bemegy a sátrába, levelet írni, na vajon kinek? Hát Kisujjnak, akinek éppen van egy emberesebb serege a közelben.

Zúgó

A Jaime vezette Lannister-sereg megérkezik az ostrom alatt álló várhoz. A Frey-csapatok tanyáznak a falak előtt, pontosan olyan színvonalon megszervezett táborban, amilyet kinézünk belőlük. Jaime mellett az évadban először tűnik fel Bronn, aki pont olyan morózus, mint szokott lenni, de arra az ajánlatra, hogy legyen Jaime elvesztett jobb keze, nem tud nemet mondani. Kap várat és csajt is majd cserébe. Átvonulnak a táboron, szarfosmoslék mindenütt, a falak előtt közvetlenül meg egy bitó áll, és az ostrom levezetésével megbízott két Frey-gyerek, két elképesztően nagy kretén, éppen azzal igyekszik nyomást gyakorolni a falak mögött kényelemesen pocoló Fekete Halra, hogy az unokaöccsét, Edmure-t akasztással fenyegetik. Aztán inkább torokelvágással.

Fekete Hal nézi egy ideig a parádét a falról, majd lekiált, hogy hajrá, leszarom, ami a ilyenekkel fenyegetők halála, mert nem akarják beváltani az ígéretet, sose akarták. Szopás. Jaime megvárja a jelenet végét (Edmure-t viszik vissza a kennelbe), aztán utasítja az őröket, hogy etessék meg és adjanak rá rendes ruhát. A két Frey-kretén kicsit emberkedik, de Jaime az egyiket pofán vágja, és még csak nem is az aranykezével, mert rendes ember, és elmagyarázza, hogy mostantól ő a főnök, és az lesz, amit ő akar. Kezdve azzal, hogy megy tárgyalni Fekete Hallal.

És már ott is áll a várba vezető függőhíd végiben, és várja Fekete Halat, aki kijön, és úgy két perc alatt lerendezi őt is, ez az én váram, itt születtem, visszafoglaltam a kreténektől, van két évre elegendő kajánk, szóval, hajrá, ostromoljatok csak. Jaime a "ments meg az embereidet" érvelés mentén igyekszik hatni rá, de Fekete Hal nem foglalkozik vele, és emlékezteti ara, hogy megszegte az esküjét, azaz se Sansa, se Arya sehol, szóval csitu van. És olyan undorral nézi Jaime-t, hogy kezdem megsajnálni. Fekete Hal vissza a falak mögé, Jaime meg készülhet egy hosszú ostromra. Sok sikert, barátom.

Volantis/Braavos

A Vas-szigeteki flotta, illetve az első, menekülő fele, amit Yara és Theon vezet, megérkezett délre, és ha már itt vannak, kurváznak egy sort. Theon nem nagyon, ugye, mert nincs mivel. Majd Varys vagy Szürke Féreg elmagyarázza neki, mivel csillapítsa ezeket a vágyakat. Yara kicsit szopatja Theont, majd elmagyarázza neki, hogy inkább igyon, növesszen elméleti tököket, húzza ki magát, és készüljön arra, hogy szövetséget kötnek Danyvel Euron előtt, és visszatérnek Westerosba. és ő inkább megy dugni. Nem kezdem el az idő-tér összefüggéseket boncolgatni, de ezek a teleportáló flották és kontinenseket napok alatt átszelő seregek kurvára idegesítenek.

Arya úgy sétál a kikötőben, mintha otthon lenne, gondja egy szál se. A testtartása kicsit fura, és a kardja sincs nála, ennek biztos oka van. Egy hajóskapitányt hallgat ki éppen, aki arról mesél, hogy a Vas-szigeteki flotta Volantisban van. Arayát ez nem érdekli annyira, az viszont igen, hogy a férfi Westerosba megy vissza, így egy zsák pénzért (nem lisztes-, olyan kis csinos) vesz magának jegyet a hajóra. Oszt honnan a lóvé??? Egy másik zsák pénzért kabint kap, és másnapi indulást. De honnan a lóvé???

Arya továbbmegy, és a hídról a braavosi kikötőt őrző szobrot bámulja, amikor egy öregasszony lép mellé, és mire felkiálthatna az ember, hogy ne már, Arya, ez nem is egy néni, az öregasszony már döf is, tőrrel, Aryát, hasba, vagy háromszor. Jézusom, ne már, Arya vérzik, és a hídról a folyóba esik, mögötte a felszínre vér jön fel, amit az öregasszony, aki nem is az, hanem az Aryát kiképző gyökér kiscsaj a bérgyilkosszektából. Nézi a vizet egy ideig, aztán láthatóan elégedetten távozik. Arya pár pillanat múlva a felszínre jön, a hasi sebei nagyon súlyosnak látszanak. Elindul az utcákon át botorkálva - senki nem segít rajta.

A Folyóvidéken II

A Véreb a fakardok faragása közben sikolyokat és csatazajt hall, amitől kicsit kiborul, szerintem PTSD-je van, poszt traumatikus sokk szindrómája, de mindegy, rohan vissza a hippikhez, de csak egy felbolygatott táborra lel, ahol mindenki meghalt, még Ray tesót is felakasztották a rohadékok. A Véreb megfogja az első keze ügyébe akadó fejszét, és elindul bosszút állni.

Ez lesz jövő héten:

Keményedünk.

Címkék: 18+ trónok harca
komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.08. 09:18:22

Magyarul ez a Veréb-Véreb hasonlóság elég frusztráló. Na mindegy.Örülök, hogy a Hound előkerült a sorozatban is. De az elég bénán volt megoldva, hogy mindenki tudta, hogy a banditák visszatérnek, és mégis elment a hetedik határba fát vágni.

És Aryánál sem jött be, ahogy továbbvitték a sztorit. Ennyire hülye egyszerűen nem lehet.

beetee 2016.06.08. 09:27:53

Kezdenek kibogozódni/összekuszálódni a történetek. :)
9. epizód csata.
10. Tél.
Mi is a 8. meg a címe szerint Ayrát és az arcnélkülieket boncolgatja. És nem a halál utáni arcbőr-eltávolítást vagy a beleket átrendező tőrdöféseket értem alatta.

beetee 2016.06.08. 09:30:39

@Littlewood: Ayránál sokan gondolják, hogy lesz valami csavar Jaquennel. Ott hibádzik a dolog, hogy Ayra arca még nincs a templom leltárában, szóval egyelőre Ayra, az Ayra.

Legokocka 2016.06.08. 09:31:04

A rész vége eléggé felhúzott...Sandor Clegane az egyetlen a könyvekben (legalábbis úgy tartják h ő a sánta Sírásó), akinek tényleg boldog befejezés jut: megszabadul a régi énjétől, mindenki azt hiszi hogy meghalt, békésen éldegélhet azon a szigeten.
Ezután a rész után meg annyira egyértelmű, hogy csak azért nem kaphatta meg ugyanezt a befejezést, mert a készítők most már a sokadik fanservice-jelenetet akarják megcsinálni - a Cleganebowl-t.
Senki ne értsen félre, nagyon király lenne látni a ZombiHegy vs újjászületett Véreb élet-halál kardpárbaját...de csalódott vagyok, pont azért, mert Sandor többet érdemelne...:/

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.08. 09:33:28

@beetee: Persze, biztos lesz csavar, de az a jelenet akkor is gáz volt. Még akkor is, ha Arya piros festékkel töltött ballonokat hord a ruhája alatt, és csak eljátszotta az egészet. Egyébként is, ki az a hülye, akinek lehetősége van hátulról szúrni, és nem torokra megy?

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.08. 09:38:06

@Littlewood: Szerintem a könyvben is lesz, csak más ütemezésben.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.06.08. 09:38:14

Konteó egy másik oldalról:

" az előző részben Arya magához vette a Tűt, ami viszont ebben az epizódban

NEM VOLT NÁLA!!!

Márpedig miért vette volna magához, ha nem azért, hogy megvédje magát, amikor kell? Ráadásul hiába, hogy a legifjabb Stark-lány az egyik legtökösebb karakter, ha valakit felhasítanak és kétszer gyomron szúrnak, nem nagyon cselez ki egy nála képzettebb bérgyilkost és ugrándozik le hidakról… Lehet, hogy Jaquen feláldozta magát, hogy Arya eltűnhessen? Mindig is szoros volt köztük a viszony, ráadásul már a kezdetek óta kiemelt figyelmet tulajdonított a lánynak, bár egyelőre nincs ennél messzebb menő magyarázat arra, hogy miért segítette volna őt."

roboraptor.24.hu/2016/06/07/ha-yara-greyjoy-meglatja-daeneryst-tuti-belezug/

papierusz 2016.06.08. 09:53:16

Az aranykezével vágta pofán a Freyt.

Ruadhnait 2016.06.08. 09:54:11

@Littlewood: Szerintem azert nem torokra ment mert egy kocsog. Jaqen megkerte, hogy lehetoleg Arya ne szenvedjen sokat, de a kiscsaj ezt leszarta. Egyebkent szerintem sem Arya volt az. O nem lenne ennyire hulye, hogy szabadon maszkal a varosban, inkabb csali szaga volt ennek az egesznek, nekem is elsore Jaqen ugrott be, de nem tudom honnan lenne meg neki Arya arca.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.08. 09:59:28

@Ruadhnait: Sőt, bárki másnak honnan lenne meg Arya arca. Vagy lehet, hogy Jaquen annyira advanced level, hogy neki fejből is megy. De még akkor is kérdés, hogy miért csinálta volna.

Ruadhnait 2016.06.08. 10:00:48

@Legokocka: Nem tudom miert erdemelne tobbet. Eleg sok gyokerseget elkovetett es azzal, hogy nem eroszakolt meg vert meg kislanyokat, meg vegul elkuldte Joffrey-t a francba meg azert szerintem kozel se tett jova semmit. Inkabb csak regebben egy hatalmas kocsog volt, kesobb normalissa valt, semmi extra. Egyebkent en is megkedveltem mar, Jamie-t is, de tudom, hogy mindketto kocsog, csak kicsit valtak normalisabba, nem ejtenek konnyeket, ha meghalnanak, pedig en mindenkiert sirok...

Balfars 2016.06.08. 10:02:24

McShaneizálódhatunk a részben rendesen. :)

A kis Mormont is lazán beoltotta a két Starkot de az abszolút csúcs akkor is a Fekete hal volt aki a két Freyyel csak bemelegített az igazi csicskáztatásra Jaimere.

Ruadhnait 2016.06.08. 10:02:44

@Littlewood: Most jutott eszembe az elozo evad utolso reszeben mielott Ayra megvakult a sajat arcat latta az emberen... Akkor megis megvan nekik az arca. Lehet, hogy azert vallalta be Jaqen, mert o Senki, igy nem halhat meg... Nem tudom.

Balfars 2016.06.08. 10:04:59

@Ruadhnait: Az 5. évad végén amikor Arya megvakul akkor a hulláról lehúzott sok arc között asszem ott volt sajátja is.

Legokocka 2016.06.08. 10:07:23

@Ruadhnait: persze, tudom, nem azért érdemelne hepiendet, mert milyen kedves és aranyos volt a hadiárvákkal meg a földművesekkel. De tény, hogy nagyon sokat fejlődött a karakter a könyvek/évadok alatt (plusz alapból se volt egy kifejezetten rossz ember), és végre valakinek lehetne jó is egyszer Westeroson...

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 10:17:12

@Ruadhnait: szerintem sem Arya volt, azaz Arya képében valaki más. egyrészt honnan a pénz, másrészt Arya az előző jelenetben úgy cselekedett, ahogy logikusan várható: eltűnt a pincékben és kivont karddal a sötétben várja az ellent.
kíváncsi vagyok, mi lesz a megoldás: talán Jaqen teszi próbára a másik westerosi csajszit?

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 10:20:20

@Legokocka: nem tudom, mi lenne az indítéka Sandornak visszatérni King's Landingbe. jó, tiszta sor, hogy utálták egymást a bátyjával, de önmagában ez eléggé vékony érv. ezért nem kockáztatod az életed, pláne ha visszatértél a majdnem biztos halálból.

Legokocka 2016.06.08. 10:23:52

@adamskij: valahogy megoldják, hogy visszatérjen, valami bullshit logikával, mondjuk ezzel: a Brotherhoodot eredetileg a Hegy ellen hozták létre, a Brotherhood ölt meg mindenkit a kommunában, ergo a Hegy tehet mindenről, halál rá! (Vagy valami hasonló...)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 10:28:39

@Legokocka: eléggé sántít nekem a Brotherhood-sztori. bár tény, ők Thoros miatt R'hllor hívei, de eddig pont, hogy védelmező szerepet töltöttek be Riverrunban és intézték el sorra a Lannister-seregek tagjait.
szóval inkább arra hajlok, hogy ez csak egy újabb útonálló csoport, aki bevágta a Brotherhood nevét (akikkel minden bizonnyal meggyűlt már a bajuk), Sandor meg felemelte a baltát és ha már egyszer úgyis belekötöttek egymásba a Brotherhooddal, akkor itt a final round.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 10:31:30

@Legokocka: a Brotherhood kialakulását pontosan és könyvhez hűen adta a sorozat: az első évadban királyi parancsra indult el Belric Dondarrion csapatával rendet vágni az útonállók - és a Mountain - sújtotta Riverrunba. aztán Robert halála és a War of the Five Kings elején úgy döntöttek, inkább senkihez sem tartozó szabadcsapattá válnak. harmadik-negyedik évadban számos rész foglalkozott velük, pl Arya, Melisandre is találkozott velük.

Ruadhnait 2016.06.08. 10:32:46

@Legokocka: Persze, ez igaz. De ha azt akarom, hogy valakinek jo legyen Westeroson, Sandor Clegane nem az elso a listamon. ;)

Legokocka 2016.06.08. 10:37:06

@adamskij: yep, ez tiszta sor, csak a könyvekben egy idő után az a Lady Stoneheart vette át a vezetésüket, aki eléggé kattant+bosszúszomjas, és úton-útfélen mindenkit kinyírat/megpróbál kinyíratni (pl. Podrick), akiről azt hiszi, hogy köze lehet a Lannisterekhez/Freyekhez. És mi van, ha a sorozatban is (habár GRRM szerint Lady SH nem fog felbukkanni) történt egy hasonló mentalitás-beli váltás, és ezek a lovasok tényleg a Brotherhood tagjai és nem csak random útonállók?

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.08. 10:37:28

@Ruadhnait: Tényleg, akkor az arc megvan.

@adamskij: @Legokocka: Szerintem az a valószínűbb, hogy a Hound mint a vallás bajnoka fog visszatérni. Lehet, hogy a gyógyulása körüli időkről lesz még flashback, megtérésről, ilyesmiről.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 10:39:28

@Littlewood: sajnos ez is egy lehetséges irány és tartok ettől. szintén nem vagyok feltétlen híve egy Sandor-Frankenstein meccsnek, lévén az egyik párbajozó már halott.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 10:41:57

@Legokocka: én nagyon örülök, hogy LS nem jelent és remélhetőleg nem is jelenik meg a sorozatban - csak úgy üt igazán a Red Wedding, hogy nincs túlélője. Martin számos olyan szálat helyez el a könyvben, amit sokféleképp lehet mozgatni és éppen úgy, ahogy jobbnak véli. szerintem LS is egy ilyen húzás, csak épp nagyon nem szerencsés: roppantul belekavar az élők cselekedeteibe és visszatérése nem old meg semmit.

beetee 2016.06.08. 10:42:44

Valami kimaradt.
A 7. epizód trailerében ugye ott volt a véres kéz, amit sokat a Tower of Joy helyszínnel és az ifjú Eddard kezével és a véres Lyanával azonosítottak.
Na az nem volt képernyőn most.
Máskor is volt már ilyen jelenet, ami kimaradt az epizódból, holott benne volt a trailerben?

gprinz 2016.06.08. 10:48:09

És ahhoz mit szóltok, hogy Lady Lyanna Mormont-ot Bella RAMSEY játsza baromi jól? Nyilván csak véletlen egybeesés, de nekem nagyon tetszik ez a fun fact.

Dekatlon 2016.06.08. 10:52:53

az a baltamegragadás a végén, az nagyon ott volt :D
mondanám, nem lennék most a helyükben...

borzlány 2016.06.08. 10:53:29

Arya jelenete nagy csalódás volt, most így ölik meg?? A kommenteket olvasva azért erősen wishful thinking, hogy majd Jaquen feláldozza magát érte. Kivéve, ha nemcsak arcot szerzett, hanem kiontható pót-bélést is :P
Az időben való ugrálás engem is idegesít, nem kicsit, jelölhetnék valahogy, hogy mennyi idő telt el stb, mert így zavaros.
Főverébet a "nem élvezni kell a szexet, hanem eltűrni" beszólásáért szívesen felrúgtam volna. A rajzolt rózsa, amit odaadott nagyinak Maergary, mit jelent? Hogy húzz innen, ha kedves az életed? Nem mondom, hogy értem a motivációit. Világos, hogy menteni akarta magát és a férjét, de mi lesz a tesójával? Remélem, hogy van valami terve.
És azt is remélem, hogy a Sansa levelét nem fogja el a hites ura, simán megtudná belőle hogy hol van, és odaállíthatna az éj leple alatt érte :P

pocokman 2016.06.08. 10:57:16

@borzlány: Számomra egyértelmű volt az a rózsa, az a Tyrell ház címere. Azaz jelezte, hogy továbbra is hű a családjához, csak most kicsit szopatja a verebeket.

NAR 2016.06.08. 10:57:59

Nekem sem illik a képbe, hogy a testvériség mészárolt volna. Sima útonállók lehettek, akik így álcázták magukat.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.08. 10:58:58

@borzlány: Szerintem azt jelenti, hogy Marge még mindig valódi Tyrell, nem változott agyatlan imazombivá.

@gprinz: Hehe. Egyébként nagyon jól játszott a lány. Jól mutatna a vastrónon is, nem? :)

gprinz 2016.06.08. 11:01:23

@borzlány: A rózsa utalás Loras-ra, a Viráglovagra. Vagyis, azért kell a nagyinak elhúznia, hogy ő nagyobb eséllyel meg tudja menteni a tesót. Így persze a szemei mellett egyértelmű jelzés, hogy nyugi nagyi, nem csicskultam be a Verebeknek.

beetee 2016.06.08. 11:02:51

@borzlány: Tyrel ház jelképe a stilizált virág, ami lehet rózsa is. Jelmondatuk meg, hogy erőssé növünk.
Gondolom Tövisnagyi rögtön vágta az üzenet lényegét. Ha meg illetéktelen kezébe kerül, akkor az csak egy rózsa.

Legokocka 2016.06.08. 11:08:24

@Ruadhnait: nekem se :D csak a könyvben szépen lett lezárva a sztorija, örültem volna, ha itt is ez történik :)

2016.06.08. 11:08:29

Al és a Véreb: Hang-Dai. Nagyon lógott a levegőben, hogy ki is mondják, csak a papot hamar felkötötték. Sajnos.

Legokocka 2016.06.08. 11:10:38

@Littlewood: lehetséges, sőt, így lenne értelme a Cleganebowlnak, hogy a Véreb a vallást képviseli, csak ebben a részben asszem 0 db utalás volt arra, hogy Sandor mennyire lett hívő ember - végig csak a gyűlöletről beszélt, hogy az tartotta életben

NAR 2016.06.08. 11:13:06

"ki kijön, és úgy két perc alatt lerendezi őt [Jaime-t] is,"

Ezt a jelenetet picit sajnálom, a könyvben nagyon éretten és ügyesen tárgyalt Jaime. Bár lehet, hogy még sor kerül arra a beszélgetésre.

Dekatlon 2016.06.08. 11:15:38

@adamskij: szerintem a főorgyilok simán feláldozza magát Arya helyett.
az istenánek mindegy: darab, darab

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 11:21:43

@beetee: volt, sőt a főcímben feltűnő helyszínek közül is számos alkalommal kimaradt egy-egy. biztos vagyok benne, hogy Bran visszatér még a Tower of Joyhoz, hiszen ő csak annyit tud, hogy valami fontos esemény történik ott néhai apjával.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 11:23:02

@Dekatlon: egyetértünk, hasonlóképp gondolom.
és simán benne van, hogy ezzel próbára teszi a másik nőcit, akinek kíméletesen és szenvedés nélkül kellett volna végezni Aryával. kicsit másképp sült el

Charlie100 2016.06.08. 11:26:32

Nekem kicsit sok a visszatérő. Az első évadokban jó volt, hogy nem kellett kombinálni, hogy akkor most Ned Stark tényleg meghalt-e? Vagy Robbot Vagy Tywinn Lannistert még megmenti a helyi mester stb. Most meg ez az állandó feléledőkkel, meg meg sem haltakkal a sorozat kicsit olcsó lett.

Egyébként mi franc van MELISSANDRÉVAL???

Most miért nem szül árnyékgyilkost aki megöli Ramsayt? Vagy vuduzik valamit? Csak ül és bámul maga elé mint aki nem ért semmit. Most támasztott fel egy halottat, látja, hogy mi az igazi veszély, kik tudják ezt elhárítani! Régen nem volt egy perce sem a sorozatban, hogy ne látott volna valamit a tűzben, vagy ne boszorkánykodjon valamit. Most meg csak ül és nothing!

Dekatlon 2016.06.08. 11:27:55

@adamskij: háde milyen próbatétel már, amiben meghal a vizsgáztató? :)

borzlány 2016.06.08. 11:28:45

@NAR: én teljesen elfelejtettem, hogy ez volt a könyvben is, tényleg. Tudja valaki, mikor jön ki a Winds of winter (jelen állás szerint)?

@Legokocka @Littlewood azért ha a Véreb megtérne, eléggé súlyos/közhelyes megoldás lenne. De azt megnézném, ahogy a zombitesót felaprítja a baltájával. Bár akkor Cersei tényleg egyedül maradna, mint az ujjam. Meg is sajnálnám. Főleg, mivel a sorozatban nem követte el azokat, mint a könyvben, annál még talán Ramsay sincs lejjebb. Most a sorozatban elért a szánnivaló kategóriába, bár nyilvánvaló, hogy ha megint szerezne hatalmat, újult erővel nyomná fullba a kretént.

jasszgeri 2016.06.08. 11:31:08

szerintem jaquen ninja-faszra huzza a hitgirlt, mivel arrol volt szo, h arya ne szenvedjen.
most, h ez fizikai fenyites vagy mentalis (nem engedi bevegeztetni, ha tulelte) aztat nem tudom.

Dekatlon 2016.06.08. 11:31:55

@Charlie100: szerintem szépen fel van ez építve...
elkezdődik 0 mágiás középkorként, aztán a sárkányokkal együtt egyre nő benne a varázslat most feltámasztó papok, sárkányok, zombik, óriások kergetőznek egymással.

Melissandre meg megtört. Nem érti az egészet, nem jól értelmezte a látomását, most meg depizik és újragondolja az egészet

borzlány 2016.06.08. 11:36:04

@Charlie100: teljesen egyetértek. Melisandre csak hülyén néz maga elé, akárcsak Cersei. Akit pedig nem látsz egész konkrétan kiszenvedni, tetemét hatfele vágni, elégetni, hamvait kénsavban feloldani és sárkánnyal megetetni, az gyanús, hogy fel fog támadni valamikor. Kezd elcsépelt lenni.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.08. 11:38:34

@Dekatlon: Na igen. Mert addig jó, hogy az istennek mindegy, ki volt, mert darab-darab, de Jaqennek csak nem mindegy? Őt vajon mi motiválja? A kedvelés azért nem elég jó érv ahhoz, hogy feláldozd magad valakiért. Na meg sokkal egyszerűbb módjának tűnik a kedvelésnek, hogy nem csupa kétértelmű homályos baromságokat mondunk a kiképzés alatt, hanem megtanítjuk megvédeni magát, de tényleg hatékonyan.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.08. 11:44:42

@Charlie100: @borzlány: Azért azt ne felejtsük el, hogy Melisander sem mindenható! Az árnyék gyilkoláshoz az kellett, hogy Stannis jól meghágja - királyi vér. Ahogy a piócás 3 "kamukirály" halálához is (Gendry). A feltámasztás más tészta, azt már korábban is láttuk, hogy megy puszta ima segítségével is. A közelben viszont nincs egy királyi vér sem. Jon "eredeti" származása sincs még megerősítve, de ha még igaz is lenne a teória, Melisandre ezt akkor sem tudhatná. Ja amúgy egyszer már felajánlotta neki a testét, de Jonnak nem kellett. Igaz, akkor még szerelmes és varjú volt. Most lehet, hogy belemenne, de ahhoz a karaktere túl "tiszta".

borzlány 2016.06.08. 11:57:10

@Littlewood: ez jó kérdés. Egyrészt van valami logika abban, hogy kedveli Aryát, tudja hogy mennyire kétségbeesett és hogy őszintén megpróbált no one lenni, és ezért védi, mert végülis nem rajta múlt, hogy nem tudott az lenni mégse. Másrészt meg simán benne volt a kalapban a "kiképzés" során, hogy Arya megboldogul, és megvakítani se volt olyan kíméletes ötlet. Plusz ha mindenkit megvédene, aki akar, de nem tud no one lenni, akkor nem virágozna így a biznisz, viszont tele lenne a világ félig-meddig kiképzett népekkel, akik mind tudják az üzleti titkokat.
Talán azt bírom elképzelni, hogy valaki megrendelte tőle, hogy Arya halállistája pusztuljon, és ezért engedi el végül, de ez már végképp a hajánál fogva előrángatott elmélet.

paranoid T.R. marcipan 2016.06.08. 11:59:57

@Littlewood: jaqen nemcsak aryáért felel, mászkál ott még pár noone. azt nem hiszem, h szeretetből magát feláldozná, de azt igen, h a szőke csajt vizsgáztatja. ha nem gyorsan végez aryával, akkor nem noone, mert az érzései vezetik. ezt a gyűlöletet simán látta jaqen, és próbára akarta tenni. annyira irreális volt arya viselkedése, h szerintem nem ő volt, hanem jaqen kiadta az arcát egy másik tanoncnak és kiküldte a vesztébe.

Ruadhnait 2016.06.08. 12:07:14

@paranoid T.R. marcipan: Ez sem egy rossz teoria, lehet, hogy meg tobb ertelme van, mint hogy Jaqen "felaldozza" magat. De igazabol en nem gondoltam, hogy o meghalna egyebkent se, hanem mint mikor megitta a merget, csak gyorsan "kiugrik" a haldoklo testbol es kicsereli egy halottra. :D

borzlány 2016.06.08. 12:08:45

@paranoid T.R. marcipan: Azért egy tanoncot a biztos halálba küldeni azért, hogy vizsgáztassa a másikat, elég rossz üzlet.

paranoid T.R. marcipan 2016.06.08. 12:14:23

@Ruadhnait: jaqen nagy mágus :D
@borzlány: az istenüket nem emberek szolgálják, hanem senkik. meg az is előkerült már, h az sokarcúnak nem a konkrét személy a lényeg, mint ahogy akkor se volt, amikor jaqenéket megmentette és választhatott másik három nevet - mert hárommal tartozott, de nem velük.

borzlány 2016.06.08. 12:17:12

@paranoid T.R. marcipan: de ha név nélkül vesszük, számszerűleg akkor is szarul jár. Nyírta volna ki simán azt akiben kételkedik, és akkor még mindig van esélye a másik tanoncnak.

paranoid T.R. marcipan 2016.06.08. 12:29:15

@borzlány: szerintem jaqen nem hisz vagy kételkedik valakiben, hanem szolgálja az istenét, és amikor kell neki egy élet, ad egyet. neki hóttmindegy h melyiket. nem a bérgyilkos birodalom építése a cél, hanem az egy életért egy halál jár elv működtetése.
de nem mondom h biztos ez lesz a megfejtés, csak nem hiszem h J feláldozná magát aryáért, mert akkor ő sem lehetne senki, és ez egy másik elmélet :)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 12:38:03

@paranoid T.R. marcipan: höhö :D
szóval a Walkereknek élő kisgyerekek kellenek az utánpótláshoz, viszont Braavosban a Many-Faced God halottakat kíván? furcsa körforgása lenne ennek a világnak, de nem lehetetlen

Dekatlon 2016.06.08. 12:46:30

@borzlány: még ott van az az elmélet, hogy a "tánctanár" az igazából Jaqen korábbi szerepe

paranoid T.R. marcipan 2016.06.08. 12:46:53

@adamskij: érdekelne a teljes körforgás, de az nekem nem derült még ki teljesen, hogyan működik. ami viszont elhangzott, amikor elküldte aryát, h nyírja ki a színésznőt: valaki arca tuti a csarnokba fog kerülni.
amikor a nemtom, talán második évadban (?) arya megmentette jaqent meg a két elmebeteget a tűztől, akkor jaqen azt mondta neki, h három életet mentett meg, hárommal tartozik. eléggé úgy tűnik, h darab-darab alapon megy.

Dekatlon 2016.06.08. 12:50:04

@paranoid T.R. marcipan: na ez az, amit nem hiszek. lehet, hogy ő a fő arcnélküli, de simán vannak érzelmei.
pl. régen a várban, amikor a lány az ő nevét mondta harmadiknak, elkezdezza lkudozni, és végül megölt vagy 30 katonát, csak hogy nem saját magát kelljen

pocokman 2016.06.08. 12:51:26

Szerintem Arya-t azért szúratták le a forgatókönyvírók, hogy azt higyjék róla a bérgyilkoscéhben, hogy megmurdelt, és ne azzal teljen majd az idő, hogy előlük kelljen bujkálnia.

paranoid T.R. marcipan 2016.06.08. 13:05:07

@Dekatlon: csak abban vagyok biztos, h ha az a megoldás, h az egész arya fejében játszódik, akkor miután felgyújtottam a székházat inkább újranézem a dallast :D

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.08. 13:08:51

@paranoid T.R. marcipan: pedig esélyes. Az évad végén Arya felébred Deresben és bemegy hozzá Ned, hogy mi az kicsim, rosszat álmodtál? :D Ez a megoldás még Martinnak is jól jönne, nem kéne tovább szenvednie a történeti szálakkal :D

Dekatlon 2016.06.08. 13:11:09

@paranoid T.R. marcipan: @purga: akkor beszállok, és én viszem a benzint :D

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 13:12:59

@paranoid T.R. marcipan: igen, ez egész biztosan annál a jelenetnél hangzott el először.

Charlie100 2016.06.08. 13:37:39

@purga: Értem, hogy ehhez ez kellett, ahhoz meg az, de gondolom nem 3-4 trükkből áll a Fény uránál a boszorkánysuli.
Igen, eddig rosszul értelmezte a látomásokat, de most visszahozott valakit a halálból, - amit Thorosnál teljes megdöbbenéssel nézett - szóval ez, igazolja, Istene, hite, az ő erejét. Tudomása van a Másokról, látja az igazi veszélyt stb, stb. - ha ez nem motiváló neki akkor semmi. Logikusan ezerrel kéne aktivizálnia magát, mint pl. Davos. Na, ő nála logikusabb viselkedés lenne az amit M. csinál.
pl. A Glovereket is kicsit tűzbe nézethette volna, hátha látnak ők is olyan dolgokat, amiktől meggondolják magukat.
De ez hogy csak ül és néz???

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.08. 13:39:56

@Dekatlon: Ja, ott lettek öribarik.

@Ruadhnait: Igen, ebben van logika, hogy nem áldozza fel magát, csak megmenti. De akkor is kérdés, hogy miért teszi. Egyébként is, még mindig nincs elég információ, hogy egy noone az micsoda. Mondjuk kezdő szinten arcot tud váltani, de haladó szinten már csak információ, ami betölthető egy testbe?

Charlie100 2016.06.08. 13:44:06

@borzlány: Igen, innen nézve csoda, hogy anno Tywinn nem ugrott ki röhögve a klotyóból , nyíllal a hasában, hogy - Páncéling a ruhám alatt! Ha-ha.

borzlány 2016.06.08. 13:54:08

@Dekatlon: a tánctanáros ötlet nem rossz, de MIÉRT??? Igazából bármi lehetséges, de az ok sehogyse jön össze. (Emlékszik valaki még, hogy hogy került oda a tánctanár? Az rémlik, hogy Ned organizálta valahogy, de mi van, ha valaki beajánlotta? Pl.... Varys?)
Tegyük fel, hogy Jaquen valóban a sokarcú istent szolgálja. A sokarcú istennek sok hulla kell. Ezért kézenfekvő, hogy J bérgyilkos-vállalkozásba csap, így két bőrt tud lehúzni (sőt, az arcokkal együtt hármat, muhaha) a témáról. Ennyi erővel kb mindegy, ki hal meg, amíg hullanak az emberek, mint a legyek. De ez még mindig nem magyarázza meg, miért védi Aryát. Talán mert régen Arya megmentette az életét, és ez kötelezi élete végéig?

szepi79 2016.06.08. 13:59:33

@Charlie100: (mondjuk a páncélingen pont átment volna a nyílpuska, főleg ilyen közelről, de amúgy meg szerintem is kapjam be a kötözködésért.)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.08. 14:01:01

@Charlie100: Inkább úgy látom, hogy a többiek tartották most direkt távol. Toborzáskor valahogy nem a legjobb duma, hogy:

- az a vörös ruhás nő amúgy ki?
- egy papnő, aki imával feltámasztott, miután az őrség néhány tagja vagy egy tucatszor leszúrt.
- na elmentek ti a picsába!

Arról nem is beszélve, hogy nehéz a feltámadt halottak ellen harcba hívni, hogy ha az élők vezére is egy kvázi feltámasztott személy :)

A jóslatai kapcsán meg a korábbiak fényében ki lenne kíváncsi a tanácsára? Mert oké, hogy tud feltámasztani, de sokak számára ez nem jelenti egyben azt is, hogy jósolni tud. De az sem túl motiváló tényező, hogy kvázi ő vezette halálba Stannist. Arról nem is beszélve, hogy Jon egy embert se küldene a máglyára, csakhogy a papnőnek legyen "muníciója".

Szerintem majd csak az évad végén lesz egy olyan benyögése, hogy "látok a lángokban egy szőke lányt 3 sárkánnyal és ide tart".

Ruadhnait 2016.06.08. 14:04:05

@Littlewood: Nem tudom... Ahogy azt sem mit keresett Jaqen Westeroson es hogy tudtak elkapni, ha ekkora majer.

szepi79 2016.06.08. 14:07:05

@Ruadhnait: ezen már én sokat gondolkoztam. hogy hogyan kaphatták el, meg hogy miért nem tudott önerőből megszökni. mondjuk egyik reggel egy másik arccal ébred, és kétségbeesetten kiabálni kezd, hogy segitség, hogy kerültem ide. az őrök meg csak felismernék, hogy másik pofa van a ketrecben, mint tegnap volt.

Ruadhnait 2016.06.08. 14:08:34

@purga: Egyebkent azon csodalkoztam, hogy se a vadak nem kerdeztek meg Jon-t, hogy "Szoval akkor most meghaltal vagy nem, vagy most hogy van ez?" Se az eszaki hazak, hogy "He, nem te vagy a foparancsnok az orsegben, mit toborzol itt?" Senki nem dezertorozte vagy hazug fattyazta le, nem ertem...

papierusz 2016.06.08. 14:12:46

@gprinz: @beetee: nem stilizált virág, hanem konkrétan rózsa a Tyrellek jele. Annyit akart vele jelezni, hogy nyugi mama, az vagyok még mindig, aki voltam, Tyrell, bízz bennem, tudom, mi a dörgés.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.08. 14:15:50

@Ruadhnait: Na igen. Bár nem hangzott el, de a dezertőrködés kapcsán mondhatja, hogy Ramsay hadat üzent az Őrségnek. Mondjuk ezt se értem, hogy miért nem mondta alapból, azért minden északi ház tiszteli az Őrséget... A vadak közül meg sokan látták a feltámadását, biztos ment a pletyka. Meg látják, hogy nem kék a rikító kék a szeme és eszénél van, szóval nem gonosz zombi.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.08. 14:18:50

Amúgy az lenne az abszolút "21. századi" és feminista-kompatibilis döntése a filmeseknek, ha a sorozat azzal zárulna, hogy Dany és Yara összejön, majd örökbe fogadják Mormont úrnőt és Rickont és együtt uralkodnának Westeros felett, mint egy nagy, boldog család <3 A férfiak közül pedig csak a Varys-Theon-Szürke féreg trió maradna életben, ezzel jelezve, hogy egy férfira csak akkor van szükség, ha nincs himbilimbije.

Dekatlon 2016.06.08. 14:34:49

@Ruadhnait: szerintem a "tánctanári" állásából tartott épp hazafele, amikor rábaszott a ketrecben

Dekatlon 2016.06.08. 14:36:18

@szepi79, első ezen a néven: tippre rábaszott, mert be volt zárva a egy ketrecbe, ami kezdett meggyulladni...
ott meg nem megy sokkra az arcváltogatással

szepi79 2016.06.08. 14:56:18

@Dekatlon: mikor már ég a ketrec, akkor igen. de amikor még királyvárból indultak, akkor még nem borult fel annyira a tér-idő kontinum, most mostanság, lett volna elég ideje ezt eljátszani a több hónapos út alatt.

zsolt_22 2016.06.08. 15:00:20

@Dekatlon: Szerintem nem csak égő ketrecben, de nyílt terepen sem sokra megy vele, ha szembe jön valami komolyabb fegyveres egység. Az arcnélküliek alapvetően a rejtőzködés, álcázás mesterei, akik a meglepetés erejével csapnak le. A Hegyet kétlem, hogy Jaqen vagy bárki más párbajban elintézné.

Ruadhnait 2016.06.08. 15:25:06

@zsolt_22: Oberyn elintezte viszonylag egyszeruen. Ha nem koveti el azt a hibat, hogy a leszurasa helyett kemenykedik, meg kerdezget, akkor a Hegy ott pusztult volna el. (Meg amugy el is pusztult, csak feltamadt.)

szepi79 2016.06.08. 15:26:02

@Ruadhnait: erősen vitatkoznék azzal, hogy feltámadt. inkább csak zombi lett belőle.

kovácspéterke 2016.06.08. 15:34:02

@Legokocka: hát a könyveben az ötödik részben kapott ilyen befejezést, és hátra van még kettő, plusz nem volt egy olyan szuper pofa, h bármit is megérdemeljen.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.08. 15:35:33

@zsolt_22: Szerintem a tesója el fogja. És végül is Oberyn is elintézte.Meg bárki elintézheti, aki elég gyors hozzá.

Dekatlon 2016.06.08. 15:37:59

@szepi79, első ezen a néven: az volt az álcája, hogy fogolyként utazik...
ami elég jó tervnek tűnt addig, amig nem lángolt a ketrec :)

Legokocka 2016.06.08. 15:38:06

@jackman: nem hiszem, hogy George visszahozná...

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 15:59:14

Frankenstein iszonyat lassú, még élő Hegyként se volt túl gyors (ezt használta ki Oberyn is).
viszont ebben a zombi formában igencsak nehézkesen mozog és ezen nem sokat segít, ha nagyot kaszabol.
Sandor ha fejszéjével formába lendül, eséllyel küzd ellene. pl Brienne számára meg nem nagy feladat, vagy Grey Worm is viszonylag gyorsan elintézné.

szepi79 2016.06.08. 16:07:00

@adamskij: a makulátlanok nem túl jó harcosok, inkább csak katonák. formációban erősek, parancsot jól teljesítenek, de párharcban nincs sok tapasztalatuk / esélyük.

2016.06.08. 16:22:24

a töviskiránynő vs cersei párbeszédet háromszor tapsoltam vissza, annyira élvezetes volt. ki ne nyírják az öreglányt!

celentano81 2016.06.08. 18:32:51

Most olvastam a kommenteket, muszáj hozzászólnom. Lehet, hogy nekem rossz a fantáziám, de szerintem sokan túlkombinálnak dolgokat:
A véreb anno nem halt meg, mai szavakkal élve politraumát szenvedett. Valaki megtalálta, bevitte egy intenzív osztályra, ahol meggyógyították, most meg rehabon volt.
Arya árult osztrigát, koldult, pl. lenyúlta a véreb szütyőjét, de a kupiban végzett mészárláskor is gyűjthetett be némi aprót, szóval simán lehetett pénze, amit esetleg Tű mellett tárolt.
Most egyszerűen figyelmetlen volt. Készült az éjszakára, ami gond nélkül eltelt, kijutott a városba, ismét megtalálta önmagát, ismét céljai voltak, mint mikor az ember rájön, hogy nem az a melóhely az élete, ahol eddig robotolt, és kilépett, szóval élvezte a napot. A támadás amúgy is olyan gyors és váratlan volt, hogy ha van fegyvere, sem tudja kivédeni, a késelés után pedig csak egy lehetősége volt, menekülni. Azt pedig megtette, és bár megrémült, de most már készülni fog. A köv. rész trailerében amúgy a másik tanonc valakit üldöz a sikátorokban, szóval még találkozni fognak. Biztos, hogy Arya sérült meg, az, hogy látta a saját arcát, mikor megvakult, lehetett a méregtől is, amivel megvakították. Az arcok a halál után kerülnek a csarnokba, és Arya még él.
Jaquen nem Sirio. Emlékeim szerint Forel a Véreb, vagy a Hegy támadásával szemben adott menekülési lehetőséget Aryának, egyikük sem éri be fél munkával, hogy csak megsebesítsék az ellenfelüket, szóval szerintem a tánctanár halott.
Jaquen már csak a tekintélye miatt sem engedhette el simán Aryát, mert nem teljesítette a feladatát, sőt, felfedte a megbízó kilétét. Ha a tanonc nyer, akkor kár érte, de az élet megy tovább, ha Arya, akkor pedig megváltotta a "szabadulását". Ezt az élet-élet dolgot amúgy sem értem, mert mikor megvakult, éppen gyilkolt, csak nem a célszemélyt a kikötőben, hanem a saját feje után ment. Összességében még Arya szerepére kíváncsi vagyok, túl sokat foglalkozik vele a sorozat, hogy csak simán meghaljon/bérgyikosnak álljon/véghez vigye a halál listáját (ami már egyébként is rövidült). Csak még nem tudom, mi lesz a végkimenetelben betöltött szerepe.

Cérnahuszár 2016.06.08. 20:15:46

@celentano81: egyetértek :)
kiegészíteném még azzal hogy jaquen nem halhat meg, amikor a mérget itta arya korábbi baklövése miatt hogy a hulla darabszám meglegyen, akkor se halt meg, mert később megint ott volt
csak egy test hal meg, persze az arc meg tovább él mikor ki veszi fel
szóval lesz itt még magyarázat erre hogy akkor most hogy működik ez?

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.08. 20:44:14

@Cérnahuszár: Remélem, lesz. Ez van olyan lényeges kérdés, hogy ciki legyen nyitva hagyni. Szerintem. Aztán remélem, ők is osztják a véleményem.

celentano81 2016.06.08. 21:55:56

@Cérnahuszár: hát igen, az is egy jó kérdés, hogy ki is valójában Jaquen, vagy, hogy "létezik-e" Túl titokzatos, és nagyobb tudású, hogy egyszerű pap-bárgyilkos legyen. Azon sem lepődnék meg, ha még mindig Aryát vizsgáztatná, aztán ha legyőzi a másik lányt, akkor folytatja a tanítását, de már magasabb, természetfölötti szinten is, lévén fantasy a sori

Hagrid 2016.06.08. 22:05:26

Sixx mesterhez. Igen, a filmben tényleg 1-2 hét alatt áthajóznak/átlovagolnak Westeroson a seregek. Látszólag.
A könyvekben jobban átjön, hogy az események közt akár hónapok is eltelnek és a fejezetek nem mindig párhuzamos időben mennek. A filmben ezt nem érezni, ez az egyetlen komolyabb hiba...

(meg a forgatókönyv kiszámíthatósága...és a túl sok egyszerűsítés, főleg a karakterekben.)

Crazy Juliet 2016.06.08. 22:38:21

Elsősorban is nagyon jó volt ez a rész is, kezd mindenki felkészülni a fináléra.
A teóriákhoz:
Még a promóciós időszakban Sansa (Sophie Turner) és Arya (Maisie Williams) egy two truth and a lie játékot játszottak, azaz két igaz és egy hamis állítást a következő évadról. A válaszok:
Sophie-Sansa ezt mondta:
- Ramsay meghal. (Thanks 7Gods!)
- Lady Stoneheart visszatér. (Mintha Martin bácsi tényleg azt mondta volna, hogy nem, nem lesz a showban.)
- Arya kipipálhat 3 embert a listájáról.
Maisie-Arya válaszai:
- Arya visszatér Westerosra, a tengeren át.
- Aryát sokkal többször látják az emberek a trailerekben, csak nem tudják/veszik észre, hogy ő az.
- Arya nem húz le senkit a listájáról. Egyelőre.
No, és akkor most érdemes gondolkodni. :)

Az Arya - nem Arya teóriához: Jaquen mikor Arya megvakult, viselte Arya arcát, hisz a lány "lehúzta" azt is róla! Plusz - ahogyan külföldi oldalakon elemezgették - és Sixx is írta - a testtartás is fura volt, meg Needle sem volt nála, stb. tehát messze benne van a pakliban, hogy az Árva (the Waif) vizsgázik, és hát igen csúful elszúrja.
Amennyiben nem, tehát mégis az igazi Aryát szúrja le, remélem a színész-társulat fogja megtalálni, indok nélkül nem mutogatták volna olyan sokat őket. (A 8. rész hivatalos szinopszisában van hogy: "Arya faces a new test".)
Aztán van egy olyan teória is, hogy Arya és az Árva - egy és ugyanaz a személy. Hiszen mindkettőjüket csak Jaquen látta eddig, és lehet, hogy az Árva Arya azon személyisége, aki Senkivé akar válni. A csavar itt pedig az lenne, hogy az Árva játssza el Aryát - hogy ugye aztán majd a rejtekhelyéről előcsalja - és az öregasszony, aki megkéseli, nem más, mint Jaquen. Így kerül az Árva arca a House of Black and White falára. (de szép is lenne...)

Knapp75 2016.06.08. 23:02:04

Ha jól értem, a Veréb éppen közmunkásként dolgozott egy katedrális építésén, de sajnos nem sikerült tartósan visszavezetni őt a munka világába. :(

Arya leszúrása lehetne a saját álma is, amit a "kriptájában" fekve, karddal a kezében lát.
Kicsit idegen volt az egész jelenet: más ruha Aryán, csomó pénz nála (amit még pofátlanul vissza is vesz a rendelés leadása után), és ugye egy profi gyilkostól sem azt várnám, hogy világosban, a nyílt utcán úgy szurkáljon meg valakit, hogy az még életben is marad...

Lyanna Mormont meg maga is csatlakozott Havasékhoz, ami egyrészt jó, mert látjuk még a karaktert, másrészt már most féltem őt, mert olyan kis cuki, hogy Martin biztosan szívesen kibelezné.

vontod75 2016.06.08. 23:08:14

I am Daenerys Targaryen, the First of Her Name, Queen of the An....

Lyanna Mormont: I've Heard all your names, What do you want?

Knapp75 2016.06.08. 23:12:25

@Knapp75: Haha, Véreb, nem Veréb... Elcsesztem.
Mondjuk inkább a Verébnek kéne katedrálist építenie.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.09. 00:11:27

@celentano81: még Robert királyi testőrsége végzett Sylvio Forellel, Meryn Trent húzta ki a kardját elsőnek. ezért is szerepelt a neve Arya listáján és végezte ki az előző évadban.
jók az észrevételeid amúgy, fasza komment.

Kodomo 2016.06.09. 00:52:11

@adamskij: Pont nem láttuk mi történt Forellel, lehet, hogy a csonka fakardjával leütötte Trant-et és lelépett. Akkor azzal küldte el Aryat a helyszínről, hogy "nem ma". (Inkább hajlok arra, hogy neki "ma" volt és Jaquen <> Forell.)

celentano81 2016.06.09. 01:01:24

@adamskij: hm, erre nem emlékeztem, illetve csak a reménytelen helyzetre. Visszanézni nem volt időm, a könyv meg kimaradt, szóval köszi az infot.

celentano81 2016.06.09. 01:12:45

@Crazy Juliet: huh, ezt az utolsó teóriát nem is értem. Ha az árva csak Arya másik személyisége, akkor önmagát késeli meg? Mert az öregasszonyról lekerül az arc, és a másik tanonc késeli éppen. De ha az az igazából Jaquen, akkor kit késel meg? Az Árvát, aki felvette Arya arcát? Hogyan, ha az csak Arya másik személyisége? Valahogy mindenképp egy testtel kevesebb van. Értem, hogy ez csak egy rajongói teória, de szerintem túl van gondolva. Arya, Jaquen és az Árva szerintem 3 különböző, létező személy. Talán hulla mosáskor szerepeltek is egyszerre. Na mindegy, hamarosan úgyis megtudjuk Arya sorsának további alakulását.

Kodomo 2016.06.09. 01:37:06

A skizó teória sok nézőnek túl elvont,, érthetetlen lenne. Felejtős.

Janos Mohacsi 2016.06.09. 04:10:57

pocokman1 hónapja@Janos Mohacsi: Igazából nekem pont tetszik ez a sorozatban, hogy nem ragaszkodnak ahhoz a buta hollywoodi kliséhez, hogy csak az halt meg, akinek direktbe mutatták a halálát. Syrio Forell (remélem így kell írni, nincs most kedvem guglizni) halála is ilyen például. Másrészt azokkal az elvágott láb inakkal nem mászik messze ott a hóban, vagy éhen hal, vagy kihűl, ha mégsem Brienne gyakja le

Ugy am!! Most meg kiderult(egy honap mulva), hogxha nem kattuk valaki halalat,akkor meg elhet!!
"

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.09. 07:25:29

@Kodomo: eleve csak a gyakorló fakardja volt nála, amit Trent szétvágott. ez még egy terminátornak is dicséretére vált volna, szóval Forell szerintem is halott (és nem Jaqen).

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.09. 07:30:03

@Crazy Juliet: nekem is nagyon tetszett, szerintem top3as epizód az eddigi évadokból. szerkezetileg is átgondolt, a végkifejlet is üt, van átívelő mondanivalója - tökéletes.

nota19 2016.06.09. 07:54:17

@adamskij: teljesen egyetértek, nagyon jó volt, én egy percig sem untam. A teleportáláshoz meg annyit, hogy nyilván nem 1-2 nap alatt értek el Volantisba Theonék. Az jobb lett volna ha részeken keresztül csak azt látjuk, hogy utazik a Vasflotta, akkor az lenne a baj, jaj milyen vontatott, nem történik semmi! Az epizódokban zajló események nem egy időben történtek, azért kerültek egy részbe, hogy minden vonalon nagyjából egyszerre haladjon a történet, szerintem ez teljesen világos. Arra hogy lehet utalni, hogy mennyi idő telt el? Kiírják, hogy "egy hónappal később", azután meg "két héttel korábban"? Ugyan már. Vagy a szereplők minden jelenet elején elmondanák, hogy az előző megjelenésük óta mennyi idő telt el? Szerintem el kell így fogadni, nincs ebben semmi baklövés.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.09. 09:27:07

@Kodomo: Szerintem nem lenne túl elvont könyvben. Csak filmen nehéz megcsinálni érthetőre.

@vontod75: Ez jó. :)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.09. 09:37:29

@nota19: kösszép! idővonal problémát hasonlóképp látom - ne kezdjük el egymást szopni - például azért is tartom jobban sikerültnek a 4.évadtól kezdve a részeket, mert kevesebb felesleges vágás, jelenet történik a 2-3.évadokéhoz képest.
ami a Greyjoy-szálat illeti, eléggé különutas a könyvben is és az egész történet szempontjából onnantól lesz érdekes, amikor Daenerys-el és udvarával találkoznak. vajon melyik sorozatbeli szereplőre kerül át a könyvbeli Quentin Martell sorsa?

pocokman 2016.06.09. 09:51:27

@Janos Mohacsi: Forell, Stannis esetében ez szerintem továbbra is igaz marad, a Vérebben nem voltam biztos, hogy tényleg meghalt.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.09. 10:21:13

@beetee: Arya látta a saját arcát, amikor Sexy Jesus meggyilkolta magát méreggel, mielőtt Arya megvakult.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.09. 10:32:00

@borzlány: A rózsa a Tyrell ház címere.

Szuszics 2016.06.09. 10:32:14

@celentano81:
Tökéletes,hasonlóképpen látom a dolgokat.Minden szavaddal,mondatoddal egyetértek.
Ezt az epizódot már csak az oltások miatt is érdemes volt megnézni.
Ray testvér vs. Véreb
Töviskirálynő vs. Cersei
Lyanna vs.Havas/Sansa
Ser Glover vs.Sansa
Jaime vs.(seggfej)Frey
Fekete Hal vs.Jaime (a legnagyobb)
Yara vs. Theon

Dekatlon 2016.06.09. 11:03:19

@Szuszics: Fekete Hal szerinte annyira nem alázta le Jaime-t. Mondta amit kellett.
Két éves tartalékok, persze. És ha két hetes tartalékai lennének, nem ugyanezt mondaná?
És a végkövetkeztetése, hogy csalódott? Gyakorlatilag semmivel se támasztotta alá, Jamie teljesen korrekt és ésszerű dolgokat mondott neki.

TetraB 2016.06.09. 11:03:43

@nota19: ezt mondjuk meg lehetett volna csinálni kreatívan, például a főcímben a nyitózene alatt beraknak egy dátumot, szép kacifántos betűkkel, és a jópofa kis térképen utaznának a seregek, a flották. bár gondolom sok néző áttekeri az intrót, én meg szoktam nézni hangulatfokozónak :) de mindegy, én hozzá tudom képzelni, hogy x idő telik el 2 epizód között.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.09. 11:17:28

@TetraB: ... vagy akár a hagyományos 2 weeks later felirat is jobb lenne a semminél. De szerintem azért nem csinálnak ilyesmiket, mert akkor azonnal tök nyilvánvalóvá válna, hogy ők is elég önkényesen kezelik az idővonalat, és amíg egyes történetszálaknál hónapok telnek el, a többieknél pont csak úgy jönne ki a dolog, ha áll az idő.

Pomogács 2016.06.09. 11:34:05

@celentano81: Forel Ser Meryn Trant, és néhány aranyköpenyeges városi őr ellen adott menekülési lehetőséget Aryának, Meryn Trant pedig nem akkora májer, hogy Forel ne tudta volna legyőzni akár egy fogpiszkálóval is. És ugye őt se láttuk meghalni.

Dekatlon 2016.06.09. 11:47:16

@Pomogács: de még megsérülni sem...

Pan Modry 2016.06.09. 12:10:57

@Dekatlon:
Szerintem a Riverrunos resz volt a legjobb, kivancsiam varom a folytatast. Szerintem Brienne erkeztevel vmilyen alku reszekent a Tully hadero egy resze eszakra megy, talan Jaime garantalja nekik a biztonsagos lelepest, de a Freyek megtamadjak oket Jaime kerese ellenere, es ekkor a Lannister army legyakja a Freyeket.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.09. 12:20:18

@Dekatlon: és Blackfish is. a Kingslayer fogadtatás egyből világossá tette Jaime számára is, hogy itt nem lesz megegyezés. a végén az "i'm disappointed" egyértelműen tárgyalástechnikai fegyver, valamint Edmure kapcsán is világosan jelezte, nem zsarolható.
valaki már pedzegette, hogy ebből a patthelyzetből Brienne tudná kimozdítani Blackfisht azzal, hogy seregeivel együtt Északra hívja Sansa és Jon segítésére. bár így is elgondolkodtató, hogy feladd a dinasztikus várad (Riverrunt) egy még el sem foglalt (Winterfell) érdekében. hosszútávon viszont látom értelmét ennek a cserének, Észak jobban védhető Moat Cailinnál, mint az öt másik tartománnyal határos Riverrun.

Kodomo 2016.06.09. 12:23:35

@Dekatlon: Fekete Hal azért lehet csalódott, mert Jaime nem hozta sem Arya-t, sem Sansa-t -pedig a szabadságáért cserébe ezt ígérte Catelyn Stark-nak -, se a rabságát nem akarja folytatni.

Pan Modry 2016.06.09. 12:40:58

@Kodomo:

Szerintem lesz kesobb vmi folytatasa a Lannisterek es Freyek kozti konfliktusnak, es siman el tudom kepzelni hogy Jaime vmiben megegyezik Blackfish-sel es a Freyekkel, de a Freyek nem tartjak be, es bosszubol a Lannister army lemeszarolja a Freyeket.

Janos Mohacsi 2016.06.09. 12:50:56

@Kodomo: Ez van!!
Szegeny Jamienek semmi sem sikerul:
1, Megszokik es allandoan elkapjak. A kezet is levagjak
2,Nem menti meg Joffrey-t az eskuvojen
3,Cersei nem akar vele lefekudni, igy meg kell eroszakolnia
4, Mircellat nem sikerul megmentenie,es fogsagba esik
5, Mircellat megmergezik,nem sikerul megmentenie
6, Nem sikerul lerohannia aTyrell hadseregekkel a verebeket...

Kesz csodtomegvszegeny...

pocokman 2016.06.09. 13:09:34

A Fekete Hal szerintem csak azért mondta, hogy csalódott, mert a nagy Jamie Lannistertől sokkal keményebb dolgokat várt.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.09. 13:28:55

@Dekatlon: Hát pont ez az, hogy ésszerű volt. A BlackFish meg egy kingslayer hírének megfelelő vadállatot várt volna. Szerintem ezért mondta, hogy csalódott.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.09. 13:38:16

@Pan Modry: mind a Bolton, mind a Frey szövetség csak azért kell a Lannistereknek, hogy ne a rivális Stark és Tully házak irányítsanak tartományaikban, gyengítve ezzel ellenlábasaik számát. amúgy Walder Frey szemétdombját Kisujj is eltakaríthatja a Vale észak felé tartó seregeivel.

Pan Modry 2016.06.09. 13:56:07

@adamskij:
Sztem a Lannisterek Boltonokban mar nem biznak, egy szezonnal korabban Cersei mondta a Kisujjnak hogy a sajat varukban fogja megnyuzatni a Boltonokat - vagy vmi ilyesmi

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.09. 13:58:43

@Pan Modry: ez elkerülte a figyelmem, de amúgy sem Ramsay-vel szerződtek, hanem Roose-al ő pedig már halott.
azért lesz pánik King's Landingben mikor Sansa Stark és Jon Snow hollót küld délre.

Pan Modry 2016.06.09. 14:04:37

@adamskij:
Illetve nem hagytak jova Ramsay es Sansa hazassagat sem Kings Landingbol. Egyebkent a Starkokkal leginkabb Cersei-nek volt baja, amiota a befolyasa csokken neki, igazabol nem hiszem hogy Kings Landing szempontjabol jobb egy kiszamithatatlan Bolton mint egy Stark lenne. (Azt nem hiszem hogy vha is beszallnanak a Starkok oldalan, de sztem nem kuldenenek sereget a Boltonoknak sem segiteni)

beetee 2016.06.09. 14:10:27

@adamskij: Freyék központját, az Ikreket nem olyan könnyű bevenni. Ezt szépen elmagyarázták Robb hadjárata alatt.
Persze harccal. Ármánnyal, varázslattal, árulással más a helyzet.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.09. 14:11:52

@Pan Modry: hasonlóképp látom. valamint a Tyrell-ház két, politikailag is beszámítható képviselője (Töviskirálynő és Margaery) pillanatok alatt átlátta korábban is, hogy Sansa Starkkal érdemes jó kapcsolatban lenni - a Lannisterekkel szemben, persze. szerintem is egyedül Cersei volt a Stark-leszámolás pártján, elsősorban személyes bosszúból Ned Starkkal való beszélgetésük miatt (mikor Ned egyértelműen utal rá, hogy rájött gyerekei valós származására). Cersei bukásával tulajdonképp fehér lappal indulnak a Starkok a királyi udvarban.
hadi szempontból Lannisterek számára sokkal fontosabb a Riverrun feletti ellenőrzés megszerzése, legtermékenyebb termőterület, központi helyen is van. ráadásul ha nem ők, akkor ott a Vale vagy a Tyrellek.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.09. 14:17:18

@beetee: igazad van. én nem kételkedem Kisujj képességeiben, eddig is remekül megoldotta ezeket a lehetetlen és még lehetetlenebb helyzeteket.

Dekatlon 2016.06.09. 14:19:23

@Littlewood: akkor szerinted tulajdonképp megdícsérte ezzel? :)

Pan Modry 2016.06.09. 14:24:26

@adamskij:
azt hiszem egyebkent hogy Cersei azota utalta a Starkokat (illetve a Dorne-akat is) hogy meg Rhaeger Targaryan idejen volt vmi hazassagi szandek dolog is a reszerol Rhaeger fele. (bar ebben lehet tevedek).
Geopolitikai szemponbol nekik egy stabil Riverrun kell (mindegy ki vezeti), es az ot kiraly haboruja elott a Tullyk megbizhato szovetsegesek voltak (raadasul a voros nasz utan, sztem meg a szovetsegesei sem biznak a Freyekben mert elarultak a korabbi szovetsegesuket), Eszakon pedig az kell nekik geopolitikai szempontbol hogy Eszak maradjon a 7 kiralysag resze, es Eszak Orzoje ne akarjon Eszak kiralya lenni. Ez pedig Robb elott stabilan ment, raadasul azt meg a buta Cersei is tudja hogy a Boltonok konnyen elaruljak a szovetsegeseiket (erre emlekeztette ot Kisujj), igy tehat a Boltonokat sem tekintik megbizhatonak, raadasul Ramsay-nek Roose-zal szemben, se kapcsolatai se reputacioja sincs Kings Landigben.

Dekatlon 2016.06.09. 14:25:46

@Pan Modry: jaja! én is bírnám, ha lovagiasan megegyeznek, hogy Fekete Hal menjen segíteni Sansa-t, ezzel Jamie letudja az adósságát: kiengedi sértetlenül, csapatostul
A várat meg megkapja harc nélkül.
De ez a trailer alapján úgy látom nem fog így megtörténni... :(

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.09. 14:35:48

@Pan Modry: tyű, ez nagy valószínűséggel - szinte biztosan - Tywin játszmája lehetett. gondolom igyekezett mindenképp a trón mellé helyezni Cerseit, ezzel is erősítve a Lannister befolyást az udvaron belül.
a geo-résszel is egyetértek, egyetlen kivétellel: láthatóan nem mindegy nekik, ki irányít Riverrunban. a Tullyk is csak addig feleltek meg ennek a feltételnek, amíg érdekeik egybeestek Tywin Lannisterével (tehát ne Targaryen legyen trónon és ha már nem Lannister, legalább Cersei a királynő és Jaime a királyi testőrség feje).
a Freyek szerintem is bukni fognak: szerintem is benne van a pakliban, hogy a Lannisterek megelégelik a töketlenkedéseiket. Kisujj pedig továbbra is a Paramount of Riverrun cím birtokosa (ameddig Tommen uralkodik), szóval ő is bármikor úgy dönthet, hogy eltünteti a Frey-házat a színről.

Dekatlon 2016.06.09. 14:50:35

@adamskij: a Red wedding miatt éppen meg is érdelemnék... ugye az isteni igazságszolgáltatás a vendégjog megsértése miatt már a tanmesében is a saját család elvesztése...

Pan Modry 2016.06.09. 14:52:34

@Dekatlon:
Nem tudom, a trailer nem egyertelmu, illetve Blackfish meg Jaime (foleg Bronn) elegge pragmatikus ahhoz hogy vhogy egymassal kiegyezzenek. Raadasul Jaime-nek ez nem a sajat haboruja, nem hiszem hogy a Freyek miatt tul sok embert fel akarna aldozni. Bar ez reszemrol csak spekulacio, a sok lehetseges kimenet egyike.

Dekatlon 2016.06.09. 15:30:00

@Pan Modry: elég szenvedélyesen ordibálta a trailerben, hogy Cercei kedvéért egy rozsdás szöggel belez ki mindenkit, aki az útjába áll

Szuszics 2016.06.09. 16:12:28

Ha jól emlékszem volt Jaime-nek egy ígérete/fogadalma Cat felé, miszerint nem fog fegyvert Tully-k ellen.Talán ezért is igyekszik békésen rendezni a konfliktust.

Pan Modry 2016.06.09. 17:11:28

@Dekatlon:
A Tullyk nem allnak Jaime utjaban ilyen szempontbol, raadasul mivel nem tudta tartani a korabbi igeretet, ezert tehet nekik szivesseget.
Masreszt a red wedding idejen a freyek fontosak voltak a haboru lezarasa miatt, azota mar nem fontos szovetsegesek, kings landingnek mar mind1 hogy a tullyk v a freyek ellenorzik riverrunt, nincs veszely eszakrol.

Bandi NL 2016.06.09. 17:31:01

es mi van a Dorne-i szallal? legyaktak a fonokot, megmergeztek mircellat, most pihennek egyet? Cersei arrafele nem akar bosszut allni?

Dr. Fred Edison 2016.06.09. 18:40:19

Nem mondom hogy nem volt némi furcsaság az Arya incidensben, de nekem nem valami szimpatikus az az ötlet hogy valaki mást szurkáltak meg az ő arcával. Egyrészt nem volt olyan nagy a sokk faktor hogy nagyot szóljon ha kiderül hogy nem ő az. Végülis nemhogy nem haldokolva hagytuk ott, hanem a körülményekhez képest egész jól is volt. Tény hogy kétségbeejtően leszarta mindenki, de egyelőre nem tűnt halálosnak a sérülése.
Másrészt ha Jaqen lett volna, akkor miért vágott ilyen meglepett/kétségbeesett arcot. Nyilván akkor szándékosan merényeltette meg magát, tehát nagy meglepetés nem érhette. Azt sem hiszem hogy csak megjátszotta magát, mert annak nem látom túl sok értelmét.
Szóval szerintem tényleg Arya lesz az áldozat, és majd a színi társulat szépen összefoltozza.

Dr. Fred Edison 2016.06.09. 18:44:35

Ja és a Lyannás jelentben az volt a kedvencem amikor végig ugye nagyon keményen tárgyal Jonékkal, aztán amikor előlép a Ser Hagyma, akkor hirtelen tökre kiesik a szerepéből, és majdnem kétségbeesetten fordul a tanácsadójához hogy ez mégis kicsoda meg mi az Seaworth ház, lehet pont hiányoztam arról az óráról? Nagyon cuki volt, remélem nem szánnak neki is csúnya halált mert akkor mérges leszek. :-) Ja és azt nem hittem hogy miután csak 62 embert adott Sansáéknak, ő maga személyesen is ott lesz a csapatával.

Janos Mohacsi 2016.06.09. 21:25:56

Apropo!!
Theon Greyjoy nincs ott Arya listajan???

Hizdahr zo Loraq 2016.06.10. 09:54:48

Ahh, belenéztem IMDb-n a 6x09 Trivia-iba, és:

"The main battle sequence outside of Winterfell, filmed in Saintfield, Ireland, was the longest unbroken shoot of the series up until that point, taking six weeks to complete."

Szóval gigantikus csata lesz, a fal ostromát lefitymáló szavakkal fogjuk illetni ehhez képest! :)

nota19 2016.06.10. 10:19:27

@Pan Modry: Tywin azt szerette volna, ha Rhaegar elveszi Cerseit, de Aerys durván elutasította, mondván, hogy nem házasítja össze az örökösét a szolgájával. Ráadásul Cerseinek is nagyon tetszett a herceg, be is vallja magának, hogy még Jaimet is elhomályosította. Ennek utána biztosan utálta Eliát és Lyannát is.
@Bandi NL: Cersei szeretne bosszút állni, mondta is, de nincs kivel, mindenki tojik rá.

Janos Mohacsi 2016.06.11. 02:21:47

@nota19: Ujabb erv, hogy Cersei es Amie is feligvTarheryenek(csakis rokonokkal..-igaz a regenyben nem csak..)
@adamskij: Hat elmeletileg megolte meg elegette a kolkoket(Brandont es Rickont). Az igazsagot meg csak kevesen tudjak(a ket kolok,Theon,Ramsay, meg most Sansa, Jon stb. Ok. Mar az Umberek, Karlstarkok stb. is, de azert Arya errol meg nem tudhat..

Cérnahuszár 2016.06.11. 09:39:35

@Janos Mohacsi: arya arról sem tud hogy elégette őket, meg hogy elfoglalta derest. A színészektől tudta meg hogy egyáltalán mi folyik westeroson amióta eljött, de riconékról nem volt szó ott se
Mások írták hogy a színészek halott szál, de szükség volt rájuk, hogy arya képben legyen és visszatérjen az öntudata, ne akarjon egy lány lenni

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.12. 10:37:04

@Selkath - Nightwish rulez!: ah, de örülnék, ha Dorne végre megtalálná a tökeit és nem csak szavak szintjén harcolna a Lannisterekkel vagy 20 éve. egyből egyszerűbb lenne Dany partraszállása, még könnyebben szerezne támogatókat.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.12. 10:38:41

@Janos Mohacsi: már egészen máshol tartunk a kontinensen: mire Arya visszaér, Riverrunban és Vale-ben már elterjed a hír, hogy Sansa Stark és Jon Snow sereggel vonul az alávaló Ramsay Bolton ellen, aki fogságban tartja öccsüket, Rickon Starkot.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.13. 13:01:17

@adamskij: tököket pont nem fognak találni, elvégre most nyírták ki az összes pasit (bocs XD)
De szerintem azt a szálat végül is "nem fontosnak" minősítették az írók, gyorsan/elkapkodva rövidre zárták, és szerintem legfeljebb említést fognak tenni róla, hogy ja egyébként ott a nők uralkodnak, de ezt leszámítva vizet nem zavarnak (nem, még mindig nem tudom fogni a logikát abban, hogy a családbarát, ártatlanokat védelmező Oberynt úgy bosszulják meg, hogy ártatlanokat ölnek, és kinyírják a maradék családját az idegebeteg, jah bocsánat, erős nők)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.13. 13:07:37

@Hüpna: ebben teljesen igazad van. viszont Ellaria és a három nőci domborítson kell legalább egy Lannisternek hihető hullát, enélkül elég nehéz elfogadtatni Dorne-on belül magukat. szóval ha valaki, ők érdekeltek leginkább abban, hogy konfliktust szítsanak Dorne és a Korona között.
részemről egy kissé sajnálom, hogy Dorne szerepe a sorozatban kevéssé, sőt alig jelenik meg a könyvekkel ellentétben.

Dekatlon 2016.06.13. 13:17:57

@Hüpna: azok idegbetegek. és picit sem erősek:
a gyászba belehülyült anya, meg három román pultoslály, aki Charlie angyalainak képzeli magát

Janos Mohacsi 2016.06.13. 13:32:37

@Selkath - Nightwish rulez!: Harrenrhal egy romhalmaz. Kisujj meg nem leplezodott le!!
Nagy sz.rkavaras van a sorozatban, de valojaban a Boltonok es a Freyek a Lannisterektol fuggnek a valosagban(azok emeltek oket fel). Meg a Lannisterek rokoni kapcsolatban is vannak a Fteyrkkrl es egy Frey-Lannister parnak kell Riverrun(Harrnethal csak egy romhalmaz meg el is van atkozva(Lord Tywin,Lord Bolton sorsa is erre utal).

Amugy unalmas visszahozni karakterekrt,azztam a kovetkezo reszben mrgolni oket. De hat szukiteni kell a fizetesi listat!! Szerintem a donto csata a 9-10 reszben lesz majd vagy talan a kovetkezo evadban derul ki mi lesz az eredmenye...

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.13. 14:10:33

@adamskij: hát már domborítottak egy hullát, Myrcella hercegnő képében, meg ugye mivel MINDENKI (ez milyen már) az ő oldalukon van még Doran testőrségéből is, így virítják Doran és Tristane hulláját...

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.13. 14:11:49

@Dekatlon: tudom, elég erősen idegbetegek, de ezt az "erős nő" mantrát ott kezdték el igazán arcbamászva tolni, azzal, hogy a hitvány férfiak alkalmatlanok az uralkodásra, no de majd ők, a nők...

Cérnahuszár 2016.06.13. 21:11:44

Hát ez most mi volt? Ilyen egyszerű lenne? "nem vagyok senki, szeva"
végülis...

Dekatlon 2016.06.14. 00:37:49

@Cérnahuszár: hát, végül is az Isten megkapta az életet, meg a csaj valahol protekciós volt.

Cérnahuszár 2016.06.14. 08:26:53

@Dekatlon: lehet túl sokat vártam ettől a száltól, valami misztikumot, titkot amitől dobok egy hátast, de igazából semmi nem derült ki mi a fenéért csinálják ezt a bérgyilok dolgot
meg mi kell ahhoz hogy egy lány legyen, eddig csak arról beszéltek hogy még nincs kész még nincs kész... kinyírni egy bérgyilkost? az egyiknél jobb lenni, nem kell valami mentális izé? nem tiszta na.

ráadásul az arcfetisiszta isten bukott a dolgon, 2 ügynököt is, kezdheti újra hogy 2 embert pótolja

nekem ez a rész disneyes volt, aztán nem igazán vágom edmure döntését se... csak egy csomó párnát kellett volna kitenni a várba a földre
meg aztán frei nem engedné hogy az unokát igy hajigálják, kinyírni a tully örököst..

Cérnahuszár 2016.06.14. 08:31:17

frei mi a rákért engedte át jamienek a várat fogalmam sincs
az már az övé volt, az unokájáé, nem kellett volna mást tennie mint kinyírni edmuret, nem túszként felajánlani...
vannak logikai bakik úgy néz ki.

Dekatlon 2016.06.14. 09:41:24

@Cérnahuszár: mert úgy beszart, mintha Hannibál hívta volna meg vacsorára :)

Cérnahuszár 2016.06.14. 09:47:17

@Dekatlon: no de így most lenullázta magát, ugyanott van ahol sansáék, se vára, se serege, se pénze, mások jóindulatától függ

Janos Mohacsi 2016.06.14. 11:17:46

En azt varpm, hogy Aryat nyakon csipje a Vereb es jol elfenekelje!!!

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.14. 11:36:27

@Cérnahuszár: tudom, tudom, nem könyves blog, de a könyvben ennyiből jobban meg van magyarázva, hogy Edmure miért fontos még, mert ott a neje még csak terhes, nem tudni, fia lesz-e vagy sem, és egyáltalán megmarad-e az örökös. Még Jaime mondja Edmurenak (mikor az nagyon rmeénykedik hogy fiú növekszik a neje hasában) hogy "a halálod növekszik a hasában" mert tudja, hogy ha fiú lesz, hopp kinyírják Edmuret mert lesz új baba tully örökös. De nem ez az egyetlen logikai bukfenc a soriban.

Dekatlon 2016.06.14. 11:44:59

@Hüpna: nem volt ez annyira hihetetlen.
Dzsémi mutatott neki valamit lelke egy sötétebb szeletkéjéből, és elmagyarázta neki, hogy vagy megdöglik, vagy átadja neki a várat, harmadik lehetőség nincs.
Edmure meg elhitte neki.

Dekatlon 2016.06.14. 11:46:07

@Cérnahuszár: ahonann indult, az ő esetében ez kifejezetten előrelépés

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.14. 12:38:11

@Dekatlon: Nem is Edmure döntését firtattam, az tök érthető volt, hanem a Freyek vekengését vele :) De mondjuk Tullyhoz képest Edmure még mindig értelmes döntést hozott...

Janos Mohacsi 2016.06.14. 14:52:07

Véreb(Sandor)nem Veréb persze ;-)
Jamie azert ajanl neki meg a nonek egy kis birtokot a Lannistereknel, hogy biztonsagban legyen a Freyektol. Vagyis konyvben egeszen mashogy van. Meg Blackfish is realizalja, hogy nem tarthato a var sokaig. Az embereit nem vegzik ki, o meg elszokik(nem akar a Nigjtswatch tagja lenni). Itt mar nem volt szerepe,oszt meghalasztjak.Bar lehet meg o is meg Stannis is feltamadnak valahogy...

Cérnahuszár 2016.06.14. 15:12:11

@Hüpna: nem látom edmure döntésében mi az értelmes, ha elmegy sansának segíteni akkor ok.
De így a katonáknak nincs fegyvere, neki nincs vára, nincs bevétele amiből a katonákat fizesse, sose foglalja vissza
vagy arra számít hogy a frei és a lennister ház összekap kié is akkor a vár?

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.14. 15:47:11

@Cérnahuszár: Hát ha FeketeHal sem ment Sansának segíteni, akkor majd pont a beszari Edmure fog menni...XD Nem itt szerintem Edmure-nek az volt a bolt ebben, hogy élve megússza ő is, a gyereke is, és talán bazírozik Jaime ajánlatára miszerint majd lesz neki frankó kis Lannister háziőrizet a gyerekkel együtt ami azért kellemesebb mint a Frey féle szarba-húgyba-oszlophoz kötözve-nem látom a nejem/gyerekem háziőrizet.
ajjj de rossz hogy nicns se hogyvolt, se kibeszélős poszt a commentblogon

Cérnahuszár 2016.06.14. 15:53:58

@Hüpna: mert a fekete halnak több esze volt mint neki
vár nélkül mindegyik halott, senki ember, földönfutó
besétált a várba, és ahelyett hogy hollót küldött volna sansának hogy oks segít csak előbb támadják hátba az ostromló sereget, nem, odaadja ingyé a várat

Cérnahuszár 2016.06.14. 15:55:39

ja és a lannisterek mi afarncért tartanák életben háziőrizetben őt meg a családját... addig is van aki igényt tart a várra
nem a lannister családba nősült be hanem a freibe

nota19 2016.06.14. 17:31:56

Edmure ugye nem egy észlény, és a hosszú, viszontagságos fogság a maradék eszét is elvette. Teljesen logikus, hogy kapott az alkalmon, hiszen sokkal rosszabb már nem lehetne neki. És ugyan miért segítene Sansának? Miért? Eszébe sincs. Még a Fekete Hal sem akart segíteni, az ő szempontjából teljesen érthető okokból, akkor Edmure miért tenné? Ráadásul ő nem is tudott Sansáról, csak a Fekete Hal.
A Freyek pedig idióták, egyedül az öreg Waldernek van esze. Nagyon jó volt, ahogy bemutatták, hogy mennyire inkompetens mindegyik.
A Lannisterek pedig azért tartanák háziőrizetben, mert ez számukra egy jó eszköz a Freyek ellen, + ki tudja hogyan alakulnak a dolgok, Edmure később még jól jöhet. Ez szerintem teljesen logikus, nyilvánvalóan nem emberbaráti szándékból teszik, hanem a saját érdekeik miatt.

Janos Mohacsi 2016.06.15. 07:47:48

@nota19: Edmundnak ertheto a dontese: Sokaig nem tudnak tartani a varat(nem ket evig, de ket hetig sem!!!). Az odakuldott Freyek idiotak(Bar a regenyben az oreg mellett volt 3 "vezer" Frey,aki mindenben dontott es a tobbiek nekik engedelmeskedtek. Jamie kiutal neki egy szoba-konyhas garzont Castely Rockban, havi fizuval es meg mindig jobban jart-legalabb a csalad n3m.hal ki ha el is szegenyedik. A Blackfish azert megmaradhatott volna,de mennie kellett a levesbe. Itt kimaradt, hogy egy Frey-Lannister hazaspar kapta meg Riverrunt es azert is jott a segitseg. Mrg hianyzik a hoeses,ami a regenyben alap volt(vagyis az, hogy Jamie is realizalja, hogy The winter is coming).
süti beállítások módosítása