Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Kemény motorosok 5x01 - Hatalom

2015. április 09. 17:13 - glaurung24

Az előző évad végi durvulás után nagyon lírai kezdést kapunk, az egykori hercegünk éjszakai motorozásnál narrálja, hogy milyen is az élet az utakon, miközben szokott módon mindenkin végigvisz minket a kamera, ami közben Rémrendes Gemmát és az Elnöksticit látjuk nemzetközi kapcsolatokat ápolni. Közben persze kiderül, hogy Jaxy a fiainak ír intelmeket, amik már csak a négy eddigi évad alapján egy polcot kitennének könyvben kiadva. Utána viszont bele is csapunk a lecsóba, naná, nincs idő pihenni, jönnek a fekete Kilencesek elcseszni egy fegyverszállítmányt, de végül csak felgyújtják, a Fiúk meg menthetik ki Böszmét a volán mögül, mielőtt nagy a baj. Illetve mielőtt vele nagy a baj, merthogy azt látjuk, hogy nincs béke Charmingban.

vlcsnap-2015-04-09-08h54m57s237.png

Másnap reggel a teljes átlagos családi reggeli, Jaxy két tál gabonapehely fölött, a törpeszörnyek előtt vitatja meg Dokinővel, hogy "bébi, a fekák felgyújtották a kamiont, légyszi hordjál már egy pisztolyt a retikülben a smink meg a labello mellett, nehogy baj legyen". Dokinő viszont nem megy Oxigén temetésére, mert be kell tanítania az utódját a kórházban, ahova viszi a kölköket is a napközibe. Na ennek nem nagyon fog örülni Rémrendes, mutat rá éles elmével Jaxy.

vlcsnap-2015-04-09-09h01m13s173.png

Ha már megemlítjük, meg is mutatjuk Rémrendest, aki az átorgiázott éjszaka után másnaposan, két, egymáson fetrengő ribi társaságában ébred, majd gyorsan majdnem le is lövi a fürdőből visszatérő Elnökstricinket. A két ribi megy dolgozni, Rémrendesnek meg lassan összeáll a kép az estéről, hogy ki mit és hova rakott, nekünk meg a két tökugyanolyan szívműtét utáni hegből áll össze, még biztos újra látjuk a stricit a megtört szívek klubjában.
Hellboy Rémrendesnél bandázik, ott van Tigris, Dzsúz meg Sebhely is, segítenek kiköltözni, mint a cserkészek.

vlcsnap-2015-04-09-09h04m32s116.png

Szegényekre nem sok időt pazarlunk, mert a világ legelegánsabb bordélyházát kell megismernünk, ahol ES egy kávé és az esti puzzle kiegészítése mellett Casanova módjára csavarja el Rémrendes fejét. Közben van idő arra is, hogy az esti kamunevek után bemutatkozzanak, majd Rémrendes a számát meghagyva lép le a taxiba.
Szakáll a faterja temetésén vár, együtt a banda, de Jaxy priviben beszél kicsit a legjobb barátjával. Szakáll továbbra sem oké mindennel, ő inkább Hellboyt tenné föld alá, mint szegény apját. Jaxy elnézést kér, hogy alelnököt akart csinálni Szakiból, amivel Hellboy mellett csücsülhetett volna, de megígéri, belőle nem lesz Hellboy. Szakáll viszont már azon aggódik, hogy ő ne legyen az új Jaxy.

vlcsnap-2015-04-09-09h12m06s41.png

Rémrendes pont a költözködésre ér haza, a Fakezűék viszik a dobozokat, Hellboy a gyűrűjét keresi, az exseriff WalkingDead meg felügyeli a dolgokat. Olyan fagyos a levegő, hogy a gép előtt fáztam, Hellboy egy roncs, Rémrendes kőkemény és kegyetlen, durva, hogy változnak az idők. Nyilván nem vár sokat, de HB elmondja, hogy mennyire más, mint JT volt, majd csak azért, hogy üssön is a dolog, felveti, hogy lakat lesz a száján azzal kapcsolatban, mi volt Rémrendes szerepe JT halálában. Rémrendes sírni kezd, HB megy, hogy megölelje, de egy laza könyökös után a földre kerül, ennyi maradt az egykori királyból.

vlcsnap-2015-04-09-09h16m24s66.png

Jaxy a latino szupergruppal randizik, találkozniuk kell a Fekete Pápával, hogy megoldódjon a gond a Kilencesekkel, de Macséta keménykedik. Jaxy sem puhány, bedobja a "tudom, hogy CIA-s vagy apuka" kártyát, Macséta kicsit megenyhül, visszaadja Elviszt, nagy az öröm, de azért tortát nem rendeltek a CIA-val közösen. A klubháznál "Teddy" Roosevelt zsaruskodik, nagyon érdeklik a betörések meg az előző esti kis tábortűz a kamionnál, de a Fiúk nem mondanak semmit, majd Elvisz is befut, úgyhogy esélytelen a nyomozgatás. De legalább Dzsúzon megrángatja kicsit a pórázt.

vlcsnap-2015-04-09-09h19m26s97.png

Pápánk is felbukkan, egy festői szépségű ipari vasúti parkban piknikel a Kilencesekkel, de elég ideges, mert utóbbiak nem nagyon maradtak a seggükön. Pápa segédje, Agusztus egy csodás veremben megmutatja a két Kilencesünknek KopaszFeka apró darabokra cincált maradványait, majd meghagyja Lilának, hogy te vagy a főnök öcsém, csinálsz, amit akarsz innentől.

vlcsnap-2015-04-09-09h31m07s195.png

Az asztali áldásnál Jaxy vezeti a bulit, három Nomád beáll a Fiúkhoz, közben befut oxigénen Hellboy. Böszme teljes jogú tag lett, Elvisz az új alelnök, Szakáll elmegy szabira, aztán Hellboy beleszarik a ventillátorba, mert közli, hogy bizony ő nyírta ki Oxigént. Oppááá. Ja de nem is úgy volt persze, önvédelem, mert az öreg részeg volt, blablabla, csak a banda védelmében kente a Kartellre. Ja, és izé, Szakáll lőtte meg, ezt is bedobja. Tigris bepöccen, teljes joggal, mert ő ölte meg a Pápa lányát meg a KopaszFekát is ki akarta nyírni, hogy visszavágjon. Mindenki kimegy, csak Jaxy és HB maradnak. Előbbi aggódik, mi a rákot akar az öreg ezzel, aki meg azt firtatja, miért nincs már föld alatt rég. Jaxy beavatja, hogy az Írek miatt, de a CIA-t nem említi okosan. Befut Rémrendes is, kicsit parázik, miért napköziben vannak a srácok, aztán meg azon, hogy a tökért nem ölte már meg Jaxy Hellboyt.

vlcsnap-2015-04-09-09h35m12s80.png

Nem volt elég a vasúti parkból, Augusztus, a pápasegéd és Lila újra összefut. Lila egyszerű feladatok kap: lője le Jaxyt, amint meglátja, merthogy már útban van oda. Be is futnak a Fiúk, Jaxy zabos, hogy nincs ott Pápa. Lila jó droid módjára előkapja a stukit, le is lőné Jaxyt, de a tár üres, ajjajj. Augusztus rendet tesz, lelövi Lilát, és újabb vezért rak a Kilences élére, majd békét is köt gyorsan közöttük. Ahogy a Pápamobil elhajt, Jaxy rájön, miről is szólt ez az egész: már a Pápa élet és halál ura a környéken.

vlcsnap-2015-04-09-09h43m10s235.png

Hellboy képeket nézeget Rémrendesnél. Tigris megjön, hogy a hazugság végére járjon, mert azért az nem oké, hogy egy ártatlan csajt nyírjon ki csak úgy. HB nagyon szentimentális, így jó ez mindenkinek szerinte, de Tigrisnél csörögnek, a lányát elkapták piásan a volán mögött. Szerencsére a zsaru piszkos, ha odamegy Tigris, akkor nem lesz ügy. Ahogy megy, HB kérdezi, hogy okék-e, de Tigris nem tudja. Teddynél is zajlanak az események a rendőrségen, voltak tanúk a lövöldözésnél, Jaxyt és Sebhelyet látták, no meg Tigris az első számú gyanúsított Pápalány megölésében.

vlcsnap-2015-04-09-09h46m35s252.png

A piszkos rendőr és Tigris is a vasúti parkban randizik, Tigris bilincsben köt ki, és hát ki bukkan fel? A Pápamobil. Felnyitják a vermet, benne Kopasz darabja, Lila hullája, meg Tigris lánya, de nem halott, csak eszméletlen. Sajnos már nem sokáig, benzint locsolnak rá, Pápa meg begyújtja egy szivarral, aztabüdösúristenit mi van itt jézusisten. A sorozat legdurvább jelenetében Kim Coates a legdurvább alakítását nyomja, libabőr ezerrel. Hát akkor ez egy ilyen évad lesz, szokjunk hozzá. Pápa rendezi a terepet: Tigris megy a sittre a lány megölése miatt, és ha beszél arról, amit az imént látott, Tigris másik lánya is így járhat.

vlcsnap-2015-04-09-09h51m54s115.png

Rémrendes Dokinővel balhézik a napköziről este. Utóbbi szerint a pia és drog nem a legjobb bébiszitter, meg amúgy is társaság kell a kicsiknek. Megjön Jaxy, Elvisz és Sebhely, WalkingDead meg közli telón, hogy le akarják őket tartóztatni. Hellboy a motorját simogatja, ráül, de az elvágódik alatta, hiába, nem megy már ez. Tigris szar helyzetben, már csak a zsaru van ott, meg egy hullaeltakarító. Valahogy mégis kiszabadul Tigris, előbbit megfojtja a nagy vonatzajban, a másikat meg szitává lövi. Jaxyék válságstábot hoztak össze, világos a szitu: a Pápa azért akarja őket rács mögött, hogy a benti emberei kinyírják őket. Rémrendes szerint menekülni kéne, Dokinő nem menne a két gyerekkel, mire Rémrendes bedobja, hogy tud egy jó búvóhelyet.

vlcsnap-2015-04-09-09h58m17s109.png

Gyönyörű montázzsal zárunk szokás szerint, WalkingDead madarat etet, Jaxyék motorznak, Dokinő tép, Hellboy iszik bánatában, Szakáll eladja a trike-ot, a Pápa gyerkőcöknek vesz jégkrémet, tiszta idill. Aztán Rémrendes odaér Jaxyvel, Elvisszel és Sebhellyel a Stricihez. Függöny. Illetve dehogy, egy féllábú a maszkos haverjaival péppé veri WalkingDeadet. Na most függöny.

vlcsnap-2015-04-09-10h00m57s171.png

komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zitoka 2015.04.11. 16:10:14

Már meg ne haragudj, de ezért kár volt nekiállni hogyvoltot írni! Sixx be lehetett rúgva, hogy jóváhagyta a próba hv-t, de az is lehet, hogy az ő Grace klinika-hv fiaskóját akarja feledtetni a néppel.
Hát ez most sikerülni fog, mert ez az erőltetett "hű, de vicces vagyok" egy drámai sorozatnál, mert azt hittem, hogy ez a HIMYM, meg a "nevezzünk át mindenkit, mert sixx is azt csinálta az Éden hotelnél" - ez rohadt siralmas. (Neked piszkosul nem megy. Még ha a színészek régi és itteni karakterei között lenne némi átfedés... de nincs egy hangyafasznyi sem, így a visszautalás értelmetlen. Mi köze Gemmának Peggyhez, a SA-nak a Rém rendes családhoz? )
Olvass el 1-2 "A célszemély" hogyvoltot, és tanulj! De mindenekelőtt add le ezt a hogyvoltot másnak!

szepi79 2015.05.08. 14:45:07

@zitoka: üdvözöllek. csak mostan láttam meg kedves hozzászólásodat.

"Már meg ne haragudj, DE...": ezeket úgy szeretem. amikor valaki ezzel védi be magát, és ezzel feljogostva érzi ezzel akármit is mondjon, hiszen ő "nem sértésnek szánta, még mondta is, nehogy megbántódjon".

úgy érzem, meg kell védenem az irót. annak idején én irtam a SoA HV-t, konkrétan az első évadból 10 résznyit. a kolléga nagyrészt megtartotta azokat a beceneveket, amiket én alkottam. (amit amúgy köszönök neki.) én úgy gondolom, hogy egy sokszereplős sorozatnál, mint pl. a SoA is, szükség van becenevekre, mert az átlagnéző nem biztos, hogy mindenkiről azonnal vágja csak a név alapján, hogy kicsoda. nyilván ez nem tetszik mindenkinek.

vicces HVt irni szerintem simán lehet drámai sorozatról is, ott van példának a trónok harca vagy a lost, amiket ugyebár az általad etalonnak beállitott sixx követ el, és nem szokta magát visszafogni humorkodás terén.

egy adott alkotással (mint a jelen HV irás) szemben meg lehet (sőt, kell is) kritikát megfogalmazni, csak nem mindegy, hogy hogyan teszed. lehet értelmesen, épitő jelleggel, meg lehet "szarvagybazmeg" jelleggel fikázni is. úgy érzem, most nem az előbbi módszert sikerült összehozni.

tinipuma 2015.05.08. 18:18:39

@zitoka: @szepi79, első ezen a néven: Az első részekről remek írások születtek, köszi érte, én vártam is nagyon a folytatásokat.
Lehet vitatkozni a kritikák stílusáról, mindenkinek rosszul esik, ha egyszerűen leszarozzák. Ez az írás viszont nekem is csalódás volt, összecsapottnak tűnt, pedig tényleg nagyon megörültem, hogy valaki folytatja a sorozatot. Olyan érzésem volt, hogy az író valami kötelező házifeladatnak tekintette a dolgot, amin túl kell esni. Saját nem túl vaskos tapasztalatomból tudom, hogy mennyire nehéz egy-egy olyan epizódról írni, ami nem tetszett igazán, persze van ilyen is, de nem árt, ha ilyenkor is kiderül azért, hogy a hogyvoltíró egyébként szereti a sorozatát, mert anélkül megette a fene az egészet. Ez nekem itt nem volt egyértelmű.
Én is kényszeresnek éreztem a vicceskedő beceneveket, néhol nem tudtam eldönteni kiről is van szó, igaz ezt a részt nem tegnap láttam.
Amit még nagyon hiányolok/hiányoltam, az a hiányzó részek, egy-egy posztot lehetett volna írni a (hogyvoltozásból) kimaradt évadokról.

zitoka 2015.05.08. 23:16:32

@szepi79, első ezen a néven: Igazad van, a "már meg ne haragudj" teljesen felesleges volt, mert azt szerettem volna, ha pöttyet megharagszik, és erre adtam is okot.

És elnézést kérek, amiért legorombítottam a teljesen felesleges és nem odaillő becenevekért ( indoklást lásd az előző írásomban), mert akkor az - ezek szerint - neked jár.

Nem a vicces írással van a baj, hanem a "vicces akarok lenni, de nem vagyok az" féle szenvedéssel. Ugyanakkor belátom, hogy ennek értékelése egyénfüggő, de én csak a saját nevemben írtam, én meg így gondolom.

"sixx, mint etalon" : neki éppen az említett Grace Klinika hv kapcsán mondtam el a nem túl hízelgő véleményemet. De nem picsogott, belátta, hogy tényleg szar volt és abbahagyta.

Tudom, nem kivitelezhető, de olyan jó lenne, ha az érzékeny hv-írók az avatarukra odabiggyesztenének mondjuk egy pici virágot, amivel jeleznék, hogy velük óvatoskodva kell bánni; és akkor az olyan vaddisznók is, mint én, tudnák, hogy vissza kell venni a stílusból, különben kapnak a pofájukra....

szepi79 2015.05.09. 18:46:41

@tinipuma: "Az első részekről remek írások születtek, köszi érte, én vártam is nagyon a folytatásokat. "

köszönöm.

"Olyan érzésem volt, hogy az író valami kötelező házifeladatnak tekintette a dolgot, amin túl kell esni."

ezzel én is egyetértek, hogy ilyen mentalitással nem szabad csinálni. (itt nem azt mondom, hogy az ez írás is ilyen, csak a kötelező házifeladat való jelleg a gond.) ezért is hagytam abba, az első pár epizód után elfogyott a lelkesedés nálam.

"Én is kényszeresnek éreztem a vicceskedő beceneveket, néhol nem tudtam eldönteni kiről is van szó, igaz ezt a részt nem tegnap láttam. "

pár éve újraolvastam a saját magam által így HVkat, hát nem voltam boldog. sok mindent már máshogy írnék le. (aztán valószínű 5 év múlva meg a mai helyzet miatt is elbújnék szégyenemben :D ) beceneveket tuti használnék, egyszerűen a karakterek száma miatt, de lehet találni ki jobbakat. (illetve ha jól emlékszem, volt is pár, amelyiket olvasói kérésre megváltoztattam.)

"Amit még nagyon hiányolok/hiányoltam, az a hiányzó részek, egy-egy posztot lehetett volna írni a (hogyvoltozásból) kimaradt évadokról."

legjobb tudomásom szerint bármikor lehet jelentkezni kimaradt epizódok(/évadok) pótlására.

@zitoka: "És elnézést kérek, amiért legorombítottam a teljesen felesleges és nem odaillő becenevekért ( indoklást lásd az előző írásomban), mert akkor az - ezek szerint - neked jár."

így van. az én pofám meg elbírja :D

"mert azt szerettem volna, ha pöttyet megharagszik, és erre adtam is okot. "

és ennek mi az értelme? tök ismeretlen embereket megharagítani?

"Ugyanakkor belátom, hogy ennek értékelése egyénfüggő, de én csak a saját nevemben írtam, én meg így gondolom."

abszolút igaz. a te véleményed, jogod van hozzá. nem is ezzel a résszel volt bajom, hanem hogy _szerintem_ indokolatlanul erősre sikeredett a hangvétel.

"De nem picsogott, belátta, hogy tényleg szar volt és abbahagyta."

én ugyan más miatt hagytam a HVzást, de mostani fejemmel nem tetszenek annyira a régi írásaim, lásd fenn.

"Tudom, nem kivitelezhető, de olyan jó lenne, ha az érzékeny hv-írók az avatarukra odabiggyesztenének mondjuk egy pici virágot,"

és az vajon kivitelezhető-e, hogy random embereknek nem szólunk be a neten különösebb indok nélkül? a HVket jórészt lelkes amatőrök irkálják (meg sixx), első szárnypróbálgatás gyanánt (de lehet csak nagyon magamból indulok ki). nyilván olyan posztot nem lehet írni, ami mindenkinek tetszik, de ha csak 1 nemtúlkedves kommentet kap valaki, az eléggé elveszi (/elveheti) a kedvét. pedig lehet, hogy amúgy lelkes lenne, meg jobban is tud ő írni, stb. namost a fenti írást elkövető kollégát nem ismerem, sose beszéltem vele (vagy csak nem emlékszem), ergo nemtom, hogy reagált. csak annyit látok, hogy 3-4 rész után már más írja a SoA HVt. nem mondom, hogy ezért az egyszem kommentért volt a váltás; sőt valószínű nem, de biztos nem segítette azt az elhatározást, hogy végigvigye az évadot, és kiderüljön, hova tud(na) fejlődni.

"akkor az olyan vaddisznók is, mint én, tudnák, hogy vissza kell venni a stílusból, különben kapnak a pofájukra...."

pedig próbáltam "nempofáraadósan" fogalmazni, ha nem sikerült, akkor bocsi.
süti beállítások módosítása