Kendőbe bugyolált arcú férfi hívja Manfred Riegert, a fiatal ügyvédet, aki éppen a vizsgálati fogságban lévő védencéhez, a halált okozó verekedés miatt elfogott Günter Hausmann-hoz készül a börtönbe. A telefonáló közli az ügyvéddel, hogy hamarosan futár érkezik majd hozzá egy csomaggal, amit észrevétlenül be kell juttatnia Hausmann-nak a börtönbe, különben baj lesz. A csomagban pedig nem mást talál majd, mint egy pisztolyt, ami rögtön izgalmasabbá teszi a dolgot. S hogy mi lesz a baj, ha az ügyvéd vonakodna, vagy nem teljesítené feladatát, az is gyorsan kiderül: a telefonáló férfi és társa ugyanis otthonában ejtették túszul Hertát, az ügyvéd csinatos feleségét, aki egy másik univerzumban nem más egyébként, mint Christa nővér (Gaby Dohm) a fekete-erdei klinikáról. Ha a szegény fiskális értesítené a rendőrséget, meg fogják ölni a fiatalasszonyt.
Még vége sincs a telefonbeszélgetésnek, amikor már meg is érkezik a csomag Manfredhoz, az ügyvéd gyorsan ki is bontja, s egy szürke dobozban tényleg ott hever a lőfegyver. A nagy bajban lévő férfinek nincs más választása, a pisztollyal megy a börtönbe, ahol egy idősebb őr fogadja régi ismerősként. A várószobában még egyedül lévő ügyvéd aztán hirtelen elhatározásra jut, s kiszedi az összes golyót a tárból, s így várja az arcán cinikus mosollyal érkező, rosszarcú fogvatartottat (az 1971-ben négy részben leforgatott Tengeri farkas főszereplője, Raimund Harmstorf alakítja). Megpróbálja lebeszélni Hausmannt az erőszakos eszközök alkalmazásáról, hiszen közel sem reménytelen az ügye, de a bűnöző leszereli azzal, hogy hagyja a vakert, ő ezt jobban tudja. A megzsarolt Manfred így átadja a fegyvert, majd egy parkolóban várja a Königsplatzon, hogy értesítsék a felesége elengedéséről. Hertát összekötözve találja otthon, de legalább életben hagyták a támadói.
Ekkor azonban váratlan telefonhívás éri az ügyvédet: Hausmann a börtönbe becsempészett fegyverrel megölte a fent említett idős őrt, s kiszabadult. Manfred ugyanis csak a tárban lévő skulókat szedte ki a pisztolyból, a csőben azonban bennmaradt még egy, mint kiderült halálos golyó. Erre már Derrick vezeti rá a teljesen összetört ügyvédet, aki a hatlövetűnek csak öt töltényét tudja felmutatni a rendőrségen. Manfred a becsületét siratja, ügyvédként szerinte vége a pályafutásának, hiszen az általa becsempészett fegyverrel oltotta ki a szökésben lévő fogoly egy börtönőr életét. Derricknek meggyőződése, hogy a bíróság a kényszerhelyzet miatt fel fogja menteni Riegert, de a férfi szerint már eleve ha bíróság elé kerül egy ügyvéd, akkor a karrierjének (ebben az esetben szó szerint) lőttek.
Hausmann egy éjszakai bár, a Crazy üzletvezetőjeként dolgozott az ominózus verekedés előtt, mutatós felesége pedig ugyanebben a bárban táncosnő, jellemzően sztriptízvonalon. Derrick és Harry házkutatási paranccsal robognak a hölgy lakására, de nem túl szívélyes a fogadtatás, az említett okirattal kapcsolatban az asszonyka csak annyit tanácsol a főfelügyelőnek, hogy „tűzze a fecnit a kalapjára”. Hausmann persze nincs otthon, hülye is lenne, ellenben az anyósa igen, s róla gyorsan kiderül, hogy még a lányánál is nagyobb gyökér, pedig a megugrandó léc már eleve magasan volt. „Nyomorult szaglászó bandának” nevezi a rendőröket, s úgy üvölt velük, hogy szinte csodálni kezdjük Derrick birkatürelmét.
A felbolydult méhkasra emlékeztető rendőrségen először találkozunk a sorozat későbbi meghatározó mellékszereplőjével, Berger felügyelővel, aki aléltan szemléli a sztriptíztáncos Irina Hausmann fotóit. A sajtó nyomása hatalmas a rendőrökön, akik persze rögtön elkezdik megfigyelni a bárt és környékét, hátha felbukkan az emberük. Ekkor éri Derricket a szomorú hír, hogy Rieger ügyvéd az öngyilkossági kísérletét követően gyakorlatilag menthetetlen állapotban fekszik a kórházban: fejbe lőtte magát a saját fegyverével. Az orvos nem kertel a főfelügyelő kérdésére: semmi esély Rieger életben maradására.
A bárban végignézhetjük a fő attrakciót, azaz Irina műsorát. A hölgyet nem véletlen, hogy Sybil Danning alakította: az osztrák színésznő a hetvenes évek elején a nyugatnémet szexfilmek egyik legismertebb főszereplője volt. Pillanatok alatt lekerülnek a zavaró ruhadarabok, s emelkedik a csöcsfaktor szintje ismét a Derrickben. Néha irigyeljük csak a nyomozókat a munkájuk miatt, de ez most egy ilyen pillanat. Miután Derrickék minden értelemben lelohadtak kissé, már a főnök, a jónevű Pinas irodájában kérdezősködnek Hausmann után, de természetesen mindhiába: senki nem tudja, hol bujkálhat a szökött gyilkos. A tulaj nem kertel: csak azért alkalmazta Hausmannt üzletvezetőként, mert a felesége így akarta. Ha nem teszi, az asszony felmond, s akkor oda a cégérnek is tekinthető tehetséges táncosnő. Hatalmas köztük a szerelem: anno a halállal végződő verekedés is azért robbant ki, mert egy erősen ittas vendég zaklatni kezdte Irinát, amit férjura természetesen nem hagyhatott szó nélkül. A főnök elmondja, hogy a pár tagjai nem tudtak meglenni egymás nélkül, így legalább Derrick számára már nem kérdés tovább, hogy miért is szökött meg ilyen kockázatot vállalva a férfi az előzetesből.
Irina nem csekély dekoltázzsal tér haza a melóból, s villámgyorsan rohan is az általa rejtegetett férjéhez. A búvóhely a társasház padlásán van, a galambszar-romantika csúcspontján ott is esnek egymásnak a szerelmesek. Az orgazmussal nagyjából egy időben távozik ebből az árnyékvilágból szegény Rieger ügyvéd, akinek szintén fiatal felesége volt, s az asszonyka most – nem csekély bosszúvágytól hajtva – aktivizálni akarja magát a nyomozásban. Bár fogvatartói arcát nem látta, de a hangjukat felismerné, ha a rendőrök megfelelő mintákat tudnának ehhez prezentálni. Harry erre elkezd egy ormótlan orsós magnót cipelni magával, amikor nekifognak a bárban dolgozók módszeres kihallgatásának. Az idős pincérrel kezdik, aki már attól majd' becsinál félelmében, hogy arra kérik: egy listán húzza alá azoknak a neveit, akikkel Hausmann különösen jó kapcsolatot ápolt. Ezek a bizonyos jóbarátok közben a bárban biliárdozva taglalják éppen a rendőrségi kihallgatásaik hogyanját és mikéntjét.
A szalagra vett kihallgatások hanganyagát az otthonában mutatják meg az ügyvéd özvegyének, de „Christa nővér” nem ismeri fel egyik orgánumot sem. Hausmann barátai közben a Gollierplatznál található Szent Rupert-templom melletti téren roppant trükkös módszerrel, az anyósa bevonásával küldenek új töltényeket a szökött gyilkos fegyverébe, ebből tudhatjuk, hogy hamarosan akár akció is lehet. Az estét Derrick és Harry újra az ellenséges területen, azaz a sztriptízbárban tölti, miközben Hausmann is előmászik rejtekhelyéről. Irina műsora a bárban még Derricket is tapsra ragadtatja, amikor hirtelen és váratlanul Rieger asszony is megjelenik a helyszínen, ami akár könnyen öngyilkos vállalkozássá is válhat. Derrick azonnal ki is akarja ráncigálni az özvegyet a bárból, de nem jár sikerrel, az asszony köti az ebet a karóhoz. A hölgy a lehető legamatőrebb módon fog neki a munkának: bár semmi joga hozzá, elkezdi faggatni Hausmann-ról a neki bort szervírozó pincért, amivel maximum annyit ér el, hogy gyorsan felhívja magára széles körben a figyelmet.
Maga Hausmann közelebb ráadásul még soha nem volt hozzájuk: immár hátul, a kulisszák mögött szívja nagy boldogan a cigarettáját Irinával együtt. Nem túl nyugodt, amit jelez, hogy minden neszre a fegyverét megragadva ugrik az ajtóhoz, közben minden alkalmazottra ráhozza a szívbajt csupán a puszta jelenlétével. Az egyértelműen kiderül, hogy Hausmann és a bár főnöke viszonyrendszerében finoman fogalmazva nem a tulaj az alfahím: a szökött férfi vele hozat ugyanis italt magának, valamint az ügyvéd felesége túszul ejtésében anno részt vevő két haverjának, majd jókat röhögve szinte ki is rúgják a szobából.
Derrick Harryval viteti haza az ügyvéd feleségét, ő maga pedig immár egyedül tér vissza a bárba. A főnöknek nagyon nincs ínyére, hogy tele van rendőrökkel a bárja, így a kulisszák mögé bekukucskáló Derricknek szinte mutatja is a tekintetével, merre kell keresnie Hausmannt. A hátsó csigalépcsőn ólálkodik felfelé a főfelügyelő, s a sorozat történetében először elő is veszi az oldalán figyelő fegyvertáskából a revolverét. Berúgja Irina szobájának ajtaját, s egy pillanatra szembenéz a szökevénnyel, de az asszony pont annyi időre közéjük tudja vetni magát, hogy a férje az ablakon át elinalhasson. Tűzharc alakul ki idegfeszítő zene közepette, de az eldördülő négy lövés nem ér célt, Hausmann el tud menekülni.
A haverok telefonon fenyegetik meg az ügyvéd özvegyét úgy, hogy közben Harry ott üldögél a lakásában: ha egy szót is szól róluk a rendőröknek, ő lesz a következő áldozat. Hamarosan csak úgy figyelmeztetésképp be is lőnek néhányat az ablakukon keresztül, de kárt nem tesznek senkiben, csupán az özvegy édesanyjának hangszálai sínylik meg a hirtelen sikoltozást. Derrick közben egy autószerelő-műhelyben hallgatja ki éppen azt a delikvenst, aki az epizód elején maszkban felhívta szegény ügyvédet. A hanganyagot ismét lejátsszák az özvegynek, aki láthatóan fel is ismeri, de ennek ellenkezőjét állítja a rendőröknek. Őket azonban nem lehet átvágni, pontosan tudják, hogy a most éppen az édesanyját féltő asszony ezúttal felismerte a hangot.
Hausmann lakását a szemközti házból tartják szemmel a rendőrök, s folyamatosan figyelik a hátsó kijáratokat is. Derrick nagy cselt eszel ki: miközben berongyol Irináék lakásába, s felszólítja az asszonyt, hogy pakoljon össze, mert bűntársként letartóztatja, egyszer csak – a megbeszéltek szerint – csönget Harry az álhírrel, hogy sikerült elkapni Hausmannt. Arra építenek, hogy erre a hírre az asszony rögtön férje rejtekhelyére rohan majd, s akkor őt követve elfoghatják majd a jó Güntert. Sokáig kell várniuk, de késő este aztán Irina csak elindul. Taxit rendel a ház elé, amit persze szintén beépített ember vezet. Azonban nem a férje keresésére indul, hanem a bárba viteti magát. Derricknek rögtön leesik a tantusz: a nő pontosan tudja, hogy nem kapták el Hausmannt, mégpedig azért, mert ő a házban rejtőzött el valahol.
Fegyverrel rohanják le az egyedül otthon hagyott, s most igencsak joggal méltatlankodó anyóst, nyomra azonban Hausmannék kislánya, Agathe vezeti őket, aki hirtelen elindul felfelé a lépcsőn. Hausmann meghallja a közeledő zsaruk lépteit, s újabb lőpárbaj közepette menekülőre fogja a dolgot a padlástérből. A háztetőn üldözik egymást vadul lövöldözve, majd a férfi visszamenekül a lépcsőházba, kirohan az utcára, s végül itt tudja lövéseivel Derrick leteríteni. Még él, amikor szirénázva befordul érte az utcába a rohammentő...
A sorozat nyolcadik epizódjában először merítkeztünk meg kissé az alvilág, legalábbis annak müncheni peremvidéke világában. S ez volt az az epizód, amelyben Derrick főfelügyelőnek először kellett használnia a fegyverét, két „akciójelenetben” is komoly tűzpárbaj alakult ki közte és Günter Hausmann között. Derricknek egy 38-as Smith & Wessonja volt, s nagyon nem szerette használni, a figura eleve úgy lett kitalálva, hogy lehetőleg ne a fegyver jelentse a döntő szót a nyomozásai során. Lelkes rajongók összeszámolták, hogy a 281 epizód során Derrick 12 alkalommal használta csak a fegyverét. Ez azonban olyan sztori volt, amelybe tökéletesen beleillett a fegyverhasználat, Hausmannt a korábban látott pszichológiai alapokon, lelkileg megtörni eléggé bajos lett volna – nem olyan típus volt. Összességében egy erős (gyenge?) közepes epizód jött össze, amely egészen remek nyitány után fokozatosan veszít az izgalomfaktorból, mígnem egy jól előrelátható befejezésbe torkollik.
Facebook kommentek