Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Trónok harca 4x07 - Poszáta (18+)

2014. május 20. 09:00 - sixx

Screen Shot 2014-05-19 at 22.35.00.png

Királyvár

Ezen a héten a királyvári vándorcirkuszból csak pár szereplők kapunk, és nagyjából ők is mind egy dolgot tesznek: elmennek Tyrionhoz, mert beszédük van vele. Itt van menten Jaime, akit baszkurál a lelkiismeret, hogy nem tudja megakadályozni testvére kinyírását, amiben kedves nővére és hőn szeretett apja szervezett le. Tyrion kicsit nyűgös, mert Shae-ről nem hitte volna, hogy képes így elárulni, amire Jaime természetesen egy sokatmondó nyögéssel felel, kellett neked beleszeretni egy kurvába, baszki. Hát ezen már nem sokat lehet alakítani, mondja Tyrion, de hát itt vagy nekem te bajnoknak, bátyám.

Na, ezzel lesz egy kis probléma, mondja Jaime, mert ballal kurvára nem tudok vívni, mint ahogy azt a Bronnal folytatott párviadalok alatt fényesen kiderült. Hát jó, akkor majd Bronn vív helyettem, mondja Tyrion, miután nyel egy nagyot, és kivel kell majd megküzdenie? Remélem, Ser Merynnel, azt nagyon szívesen látnám Bronn kardja hegyin. Hát izé, nem egészen, vakarja a fülét Jaimie, hanem a Hegy. A nagyobbik darab Clegane-tesó, a vérszomjas barom, akit menten meg is mutatnak, ahogy edz a palota kertjében, és nem túl lelkes parasztokat szel ketté egyetlen csapással. Cersei jön hozzá, hogy kicsit feltüzelje, és bokáig jár a bélben. Szó szerint.

Bronn is elmegy Tyrionhoz, és ninda ne, új ruhája van. És kap egy feleséget is. Kastéllyal. Cersei nem volt fukar a zsoldos lefizetésekor, na. Tyrion mondja neki, hogy jó, megduplázza, de csak aranyat tud felkínálni, meg a barátságát, mást nem. Bronn vállat von, nem viszem a bőrömet ennyiért vásárra, és eleve, ha barátok vagyunk, mondd már, mikor mentettél meg utoljára? Na, szevasz. A harmadik látogató nem más, mint Oberyn herceg, aki egy nagyszerűen eljátszott jelenetben elmeséli Tyrionnak, hogy ad egy, szerinte nem szörnyeteg, látta gyerekként, kicsit nagy vót a feje, de kinek nem az? és ad kettő, a család aztán nagyon lelkes, hogy kinyírja Tyriont. És majd ő lesz a párbajhős, mert bosszút akar állni a Hegyen.

Screen Shot 2014-05-19 at 23.42.32.png

Valahol vidéken

Két kóborló párosunk érdekesebbike, a Véreb-Arya-duó úton van Sasfészekbe, és a vidéken mire lelnek? Egy csetepaté nyomaira, füstölgő házra és egy súlyosan sebesült faszira, aki nyög valamit az elmúlásról és most biztos nagyon büszke rá az egész családja, de mi nem, mert csak az idő ment azzal, hogy nem volt már akkor halott, amikor rátaláltak. A Véreb vár egy kicsit, hogy a szöveges produkciónak is tapsolhasson a rokonság, majd szépen szíven szúrja a csávót, amúgy is hasi sérülése volt, azt meg nem szokás megúszni. Ebben a pillanatban a hátára ugrik valaki a semmiből, és elkezdi harapni a nyakát, amit a Véreb nehezményez egy kicsit és kitöri a nyakát.

Screen Shot 2014-05-19 at 22.47.26.png

Előkerül egy másik rohadék is, őt Arya egyből megismeri, te vagy aki meg akart pocsíkolni és megölni amikor a Fal felé mentünk, és nem feltétlenül ebben a sorrendben. A Véreb röhög, biztos rajta vagy a lány halállistáján is. Arya jelzi, hogy nem tudja az illető nevét, az meg megmondja, mire Arya egy jól irányzott szíven szúrással végez vele, de előtte még kiderül, hogy Joffrey halott, és a Véreb fejére vérdíjat tűztek ki. Aztán tovább bandukolnak, majd megállnak, hogy pihenjenek, a Véreb meg összevarrhassa a nyakát. Arya elborzadva nézi, egy így nem lesz jó, el fog fertőződni. És elégetné a sebet, de a Véreb úgy pattan fel, mint akit megcsípett egy mutáns kullancs, tüzet ne, hallode. Aztán elmeséli, hogy miért ilyen a feje, a Hegy gyerekkorában tűzbe nyomta, mert elvette tőle egy játékát. Kedves faszi volt már akkor is. És az apja megvédte, mármint a Hegyet, és eltussolta a dolgot.

Screen Shot 2014-05-19 at 23.32.20.png

A Falon

Havas visszatér, és elmeséli mi van odakünn, sőt, terve is van? betemetni az alagutat, mert akkor nem tudnak átjönni rajta Mance csapatai. Ser Boros Janos Slynt és a hozzá hasonlóan korlátolt agyú Alliser Thorne ebbe nem megy bele, és megszégyenítik Havast. Aki egyre idegesebb.

Screen Shot 2014-05-19 at 23.09.34.png

Meereen

Eljön az, amire mindenki számított, és Dany, némi hezitálás után magára rántja Daariót, amiből nem mutatnak semmit, csak a faszi pucér seggét, mert Emilia Clarke nem hajlandó vetkőzni többet a sorozatban. Másnap meg elzavarja Yunkaiba, hogy ölje meg az összes rabszolgatartó szemétládát. Ser Jorah a lépcsőházban összefut Daarióval, majd lebassza Danyt, egyrészt a védekezés nélküli összevissza kúrásért, másrészt meg a Yunkai-tervért, mert így nem lehet megbocsátást tanítani a felszabadított rabszolgáknak. Dany először durcás, aztán belátja, hogy Ser Jorah-nak igaza van, és Daario után küldi.

Screen Shot 2014-05-19 at 23.20.52.png

Sárkánykő

A banya fürdik és közben Stannisnéval megbeszélik, hogyan dugott Stannisszal, és mire jók a kis főzetei. Tessék:

Valahol vidéken 2

Brienne és Pod egy fogadóban Meleg Pitével futnak össze, aki az agyukra megy a folyamatos pofázásával, de amikor Sansa Stark nevét megemlíti Brienne, azonnal elhallhat. Pod mondja is a gazdának, hogy lehet, nem ártana óvatosabban a neveket hajigálni ilyen ellenséges környezetben. Másnap éppen nyergelnek, amikor Meleg Pite elmeséli nekik Aryát, és azt hogy Fal felé ment, amikor a legutóbb hallott róla. Sansának nem nagyon van máshová mennie, fejtegeti Pod, mint a Sasfészekbe, bár ebben nem feltétlenül biztos. Egy szimbolikus fontosságú útkereszteződésben aztán Brienne dönt, de hogy milyen irányba megy tovább, az majd csak két hét múlva derül ki.

Screen Shot 2014-05-19 at 23.37.27.png

Sasfészek

Szegény Sansa felépíti Derest hóból, de ezzel csak annyira megy, hogy Robin herceg széjjelrugdossa, mert egy gyökér, és még senki nem baszta pofán, amikor bunkózik. Na, ennek most vége, mert Sansa lendületből szájba vágja, mire bőgve elszalad. Kisujj végignézte a dolgot, és odalép Sansához, és ekkor két dolog történik: Kisujj tart egy előadást, amiben közli, hogy csak Sansa muterját szerette, de őt nagyon, majd lesmárolja Sansát, dettó nagyon. És Lady Arryn mindezt végignézi.

Perszehogy következménye lesz, Lady Arryn a trónterembe hívja Sansát, ahol megmutatja neki a Holdajtót vagy mi a faszt, és hisztizni kezd, hogy hát ő ölt is azért, hogy Kisujj az övé legyen, és nesze, az meg itt smárol Sansával, és lehet ideje lenne repülni egyet. Kisujj az utolsó pillanatban megállítja az elmebeteg nőt, majd megöleli, és aszongya neki, hogy valaha csak egy nőt szeretett - Lady Arryn tesóját, Sansa anyját. És belelöki a nőt a kútba, szevasz Lady Arryn. Sansa meg továbbra is a szopórolleren.

Címkék: trónok harca
253 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kerikak 2014.05.20. 09:34:50

nincs még a 8. résznek előzetese? direkt húzzák az ember agyát?

nem értettem a hegy miért parasztokon gyakorol? azokat bárki le tudja gyalulni.. cersei meg egy pszichopata nyugalmával sétál a holttestek közt :s

Aszusz 2014.05.20. 09:45:02

A Falon nem Ser Boros van, hanem Janos Slynt. Nem trollkodni akarok, de talán nem mindegy.
A Hegy lehet, hogy nagydarab, de nincs túl agresszív feje. Arya szépen halad, és a Tyrionos jelenetek is jók voltak.

Dekatlon 2014.05.20. 09:48:19

Kurvajó rész volt!
Azok a dialógusok! Ahogy Bron rávilágít a barátság kölcsönös jellegére, meg a többi is. Ok, beszélgetős rész volt, és mégis. Nagyonbejött.
Nem hittem volna, de mintha Kisujjnak is lenne emberi oldala. Tök olyan volt. Amikor mondja, hogy Sansa lehetne az ő lánya is, ha a szerelem erősebb a kötelességnél. Meg ahogy megcsókolja, tulajdonkáppen Sansa anyját csókolja meg. Szolva rendesen körülcsókolja/dugja Catelyn női rokonságát, és ebben a maga nyakatekert módján van valami esendően emberi.

Dekatlon 2014.05.20. 09:50:41

Az meg külön bájos, ahogy a Véreb teper, hogy nyuszika lehúzza a halállistájáról. :)

Aztapaszta 2014.05.20. 09:54:08

a többihez képest ez elég rövid összefoglaló volt

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.05.20. 10:02:29

Jaime nevében továbbra is eggyel több "i" betű van a cikkben. De ez legyen a legnagyobb baj.

A Hegynek meg olyan feje van, mintha Mark Addy lenne. Robert király feltámadt és kigyúrta magát :) A színészt meg miért cserélgetik folyton?

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.05.20. 10:03:50

Nem történt sok minden, de az Oberyn-Tyrion és a Bron-Tyrion jelenetek zseniálisak voltak. Kisujjtól továbbra is hideglelés, dobogós pszichó-vonalon, pedig itt aztán szoros a mezőny.

szepi79 2014.05.20. 10:07:57

@kerikak: "nincs még a 8. résznek előzetese? direkt húzzák az ember agyát?"

de van már.

"nem értettem a hegy miért parasztokon gyakorol? azokat bárki le tudja gyalulni."

szerintem azok nem sima parasztok voltak, hanem kivégzésre itélt bűnözők. azért itt már nagyjából a háború végén vagyunk, annyira már nem olcsó az emberélet (pláne nem a földművelő szakmunkásé), hogy a Hegy csak úgy gyakorolhasson. Egyébként meg nincs épeszű ember, aki a Heggyel akarna "gyakorlásképpen" kardozgatni kicsit. Plusz gondolom neki aztán hótmindegy, kit belez ki, mint ahogy arra a cersei-es párbeszéd is rávilágított.

Nálam egyértelműen a börtönös párbeszédek vitték el az epizódot, a többi csak sallang, kár volt ezt a részt ilyen szűkszavúan megfogalmazni. Másrészről meg értékelem, hogy ilyen korán már kinn van a HV, valamit valamiért :)

Felagund 2014.05.20. 10:10:56

Essünk túl a kötelező körökön :P

Jaimie -> Jaime
Ser Boros -> Ser Janos Slynt (legalábbis azt hiszem)
Forró Pite -> Meleg Pite
Lady Arynn -> Lady Arryn

Egyébként meg soha rosszabb átvezető részt, kivételesen még Dany is élvezhető volt, bár azt hiszem megvan az a színésnő, aki a továbbiakban nem fog vetkőzni, és ez sajnos Emilia Clarke...
Tyrion három jelenete most is magasan kiemelkedett a mezőnyből, az Oberyneshez még annyi funfact jár, hogy az volt Pedro Pascal elsőként felvett jelenete és ehhe képest baromijól megoldották ezt az erősen beágyazott történetszál és karakterdráma bemutatását. (És külön pluszpont a fény-allegóriáért, bár a végén, mikor Oberyn felemeli a fáklyát, az már kicsit túl szájbarágós volt...)

XocoLatte 2014.05.20. 10:14:35

@Dekatlon: EZ k. jó szólás volt! Szerintem a Kutyus eléggé indifferens, azonban valóban kezdi megkedvelni a kiscsajt, aki pedig kezd filozofikusan amorálissá válni.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2014.05.20. 10:17:51

Gondolom azért ilyen rövid a hogyvolt mert ebben nem az akciók, inkább a párbeszédek voltak túlsúlyban. Sajnos túlságosan is, mert ennek jó része megint csak okos bölcselkedésnek feltüntetett, de valójában üres süketelés. Gondolok itt most Arya és a haldokló párbeszédére a semmiről, Melisandre és Lady Stannis (vagy királyné) dumájára a varázslatokról, meg Kisujj süketeléseire Sansának a semmi újrateremtéséről vagy miről...

Amúgy könyvesként mostanra már nagyon tetszik ahogy a sorozatírók kezdenek eltérni az eredetitől.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.05.20. 10:21:34

@Felagund: Tényleg ezt vették fel először? Ahhoz képest Oberyn teljesen egyenértékű szereplőnek tűnt Tyrionnal, teljesen hiteles, egyedi, meg minden. Mostanra arra jutottam, hogy nagyon eltalálták ezt a kasztingot (is).

Nevem Earl 2014.05.20. 10:24:47

Ebben a részben frankón ott volt Tyrion és Oberyn közös jelenete, érik az újabb Emmy Dinklage-nek. De szerintem piszok jó volt az Arya-Véreb páros (ismét), Rory McCann meg tudta mutatni a Véreb emberi arcát, amit úgyis tudunk egy ideje, hogy van neki. :)

Felagund 2014.05.20. 10:25:37

@Littlewood: Legalábbis ezt írta James Hibberd, ő meg eléggé "belső embernek" számít. De egyébként talán azon is látszik, hogy Oberynnek itt még nincs rendesen kidolgozva az akcentusa, néha elhibáz egy-egy hangot...

Dekatlon 2014.05.20. 10:27:36

Úgy vettem észre, sixx történések saját szemszögből leírásában szokott inkább villantani, itt meg történés az nem volt sok. Szerintem ezért rövidebb.

Dekatlon 2014.05.20. 10:30:27

Amikor az Őrült Némber azt kiabálja a lyuk mellett, hogy "Még öltem is érted!", miközben Kisujj szépen megkérte, hogy ez legyen az ő titkuk, akkor már nagyon nagyon nagyon nem kötöttem volna rá életbiztosítást. :)

XocoLatte 2014.05.20. 10:32:19

@Felagund: Dany k. jól nézett ki, függetlenül attól, hogy csak a gyökér vetkőzött. És az a vágyakozóan firtató pillantás a faszi csingilingijére, az mindent elárult Dany kiéhezettségével kapcsolatosan... Szerintem sokmillióan vagyunk úgy, hogy valami megmagyarázhatatlan ok miatt szeretnénk magunk alá gyűrni Emiliát, pontosabban, őt Dany jelmezében, vagy legalább kellemes szexjeleneteket nézni vele, ha már mi nem is tudunk a jelenetben szerepelni... A sorozatban bőven akadnak "jobb" csajok, ha a testi adottságokat, össz-kinézetet stb. nézzük, mégis ennek a Dany-nek van egy baromi nagy hatása.

Tyrion fantasztikus alakításokat mutatott ebben az epizódban is, élvezettel néztem az arcjátékát, mint ahogyan mindhárom beszélgetőpartneréét is.

A Brienne-Pod jelenet kihagyható lett volna, főleg úgy, hogy nyitva hagyták a kérdést, merre mennek tovább, noha Pod-ba lényegesen több logikai ész szorult mint Brienne-be, vagyis jobban tenné, ha hallgatna rá.

Kisujj picit hamar elintézte a feleségét, bár már hivatalosan is elhálta vele a nászt, így az örökös mivoltát nehezebb megkérdőjelezni, a kisférget szerintem kb. közösen fogják ansával elintézni. Apropó Sansa: ahhoz képest, hogy kb. életében először csókolózott bárkivel is, egészen meggyőző teljesítményt mutatott -- és még csak sikítófrászt sem kapott. Vagyis nekem úgy tűnik, mintha valamiféle vonzalmat érez Petyr irányában, pedig ez több mint meglepő.

Felagund 2014.05.20. 10:34:11

@Dekatlon: Pedig épp _akkor_ kell rá életbiztosítást kötni :D

Leadfoot 2014.05.20. 10:37:08

A mondás sz: erint ha fegyver jelenik meg a színen, az előbb-utóbb el is sül.
Itt annyi szó esett már a holdajtóról, hogy szinte biztos voltam valakinek a repülésében. :-)

@Dekatlon: pont ez jutott eszembe. A logikus lépés ugye az lett volna Kisujj részéről, hogy előbb elveszi a némbert, csak aztán iktatja ki, de - ritka az ilyen - nem bírt magával.

XocoLatte 2014.05.20. 10:37:20

@Nevem Earl: Igen, az a hang nélküli bólintása nálam mindent vitt, amikor beleegyezik, hogy Arya legalább leápolhassa a sebet és az öltést is megcsinálhassa. Ami, sebészi szemmel minden, csak nem aszeptikus körülmények között került kivitelezésre, vagyis, szerintem kész csoda volna, ha a Véreb ne kapna sebfertőzést pár nap alatt és patkolna el...

Leadfoot 2014.05.20. 10:37:50

Viszont Daenerys szála kezd nagyon unalmassá és egysíkúvá válni, elkélne ott valami komoly, meghökkentő fordulat.

Leadfoot 2014.05.20. 10:38:41

@kerikak: Szerintem ez inkább amolyan "érezze a vér ízét" gyakorlás volt.

XocoLatte 2014.05.20. 10:38:46

@Leadfoot: Nem figyeltél, de két epizóddal korábban hivatalosan elvette a némbert és el is hálták a nászt, a környék nem kis örömére.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.05.20. 10:40:45

@XocoLatte: Dany-ügyben értem a lelkesedést, bár női szemmel a tüzes vörös banya sokkal dögösebb. Kádban kiváltképp. Daario pedig, himbilimbi és segg-nagytotál ide vagy oda, továbbra is egy karizmamentes bohóc.

Leadfoot 2014.05.20. 10:43:37

@XocoLatte: Valóban, biztos azért, mert a nászt nem mutatták, csak az utána következő aktust lehetett hallani.

XocoLatte 2014.05.20. 10:44:30

@Littlewood: Melisandre a szoros második a listámon, mármint a-GoT-nőci-akit-szeretnék-megpocsíkolni listán, bár, ha jobban meggondolom, Cersei is fej-fej mellett ott van a legjobb háromban... :D
Melisandre az őt alakító színésznő kora ellenére olyan csöcsöket tud felmutatni, amelyek 10 évvel fiatalabbakon is elismerő csettintést váltana ki, nem véletlen, hogy már kaptunk belőlük pár percnyit a sorozat során...

XocoLatte 2014.05.20. 10:47:44

@Littlewood: Hidd el, a férfiak elsöprő többsége, aki Dany irányában úgy érez, ahogyan pl. én is, tiszta szívből utálja ezt a Daario nevű bohócot. Ha anők is így vannak vele, akkor javaslom petíció benyújtását a sorozat készítőinél, hogy egy szexibb Daario-ra cseréljék le. Akit a férfiak továbbra is gyűlölni fognak...

Nevem Earl 2014.05.20. 10:49:32

@XocoLatte: A könyvből őszintén szólva nem is emlékszem ilyen harapós jelenetre, szóval nem merek semmit biztosra venni. :) Mivel (hál'istennek) a sorozat kezd sok tekintetben eltérni a papírformától, érhetnek meglepetések mindenkit... ;)

Nevem Earl 2014.05.20. 10:50:15

@XocoLatte: Ez a Daario azért klasszisokkal jobb az előző hímbarbie-nál. :D

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.05.20. 10:53:52

@Nevem Earl: Nem a külsejével van gond, hanem valahogy a kiállásával. Nem extravagáns, hanem hülyegyerek.

szepi79 2014.05.20. 10:55:37

@XocoLatte: csak én vagyok vele úgy, hogy Dany nem jön be, se a karakter, sem az őt alakító színésznő? könyvben sem volt kedvenc, sorozatban sem. ha már toplistázunk, akkor nekem Ros az über, a vörös papnő is ott van a szeren, meg az új nőci, akit Oberyn hozott magával.

XocoLatte 2014.05.20. 10:56:25

@Nevem Earl: Nekem ez sem jön be, talán kevésbé szívlapát-fejű, de semmi különös, testre pedig ezrével jobbakat lehet találni. Dany-t persze meg tudom érteni, már baromira hiányozhatott neki a f@sz, és láthatóan jól szórakozott. Mint ahogyan kezd arra is rájönni, hogy Ser Jorah féltékeny szerelmét hogyan játssza ki Daario ellen és vica versa. Amúgy férfiként sokkal inkább le tudtam volna nyelni, ha Jorah dughatta volna meg Dany-t, mint ez a senkijóska.

XocoLatte 2014.05.20. 11:02:24

@szepi79, első ezen a néven: Kinek a pap, kinek a papné, kinek a ministráns gyerek...
A Ros-féle (Tiziano) vörösök nekem nem annyira jönnek be (akkor már inkább Boticelli), Melisandre ellenben gondolkodás nélkül (és messze nem csak a cicik miatt), Sansa pici gondolkodás után. Cersei-Lena Headey így szőkén jobb mint eredeti festett feketén.
Az Oberyn-partner egzotikus fekete dög nálam a feje miatt nem nyerő. És hogy lásd, mennyire zéró logika sincs mindebben, Oona Chaplin nagyon bejött...

Tesveer 2014.05.20. 11:02:40

Tök jó, most látom hogy ez már a harmadik színész aki a Hegyet játssza, én meg még leragadtam az elsőnél. Nem is tudtam hogy szerepelt az első évad után, ezek szerint nem figyelek eléggé. :-)

Azt a részt kár volt kihagyni az összefoglalóból, amikor Tyrion mondja Jaime-nek, hogy azért megérné mégis vállalnia a harcot, mert mekkora volna már megnézni a fater fejét, ahogy az egyetlen fiú örököse lemészárolódik. Amilyen fejet vág közben Jaime amikor mondja hogy ja, amiatt tényleg megérné, az zseniális. :-)

Dekatlon 2014.05.20. 11:03:59

@Nevem Earl: Hát kurvára nem jobb! Az egy utálható szépfiú volt. Ez meg egy semmi. Annál teljesen átérezném Sir Friendzone gyűlöletét, amikor fütyürészve jön ki a frissen pucsíkolt királynőtől, ez meg még utálatot sem tud kelteni. Semmilyen!

Meth, Not even once 2014.05.20. 11:04:54

@XocoLatte: Amúgy szerintem sem ilyennek kéne lennie a Daario-Dany kapcsolatnak. Egyrészt valószínűleg nem a színész hibája, hanem így írták meg neki. De ha belegondolsz Dany egy 16-17 éves lány, akinek még sosem "udvarolt" senki, Drogo megdugta meg Jorah lohol a nyomában azt ennyi. Szerintem egy ilyen lány biztos nem ilyen "vedd le a ruhádat"-osan reagált volna.
Na mindegy, de amúgy amikor Daario odaszúrja Jorah-nak, hogy "She's in a good mood" akkor felröhögtem :D

Felagund 2014.05.20. 11:07:00

@Tesveer: A második évadi harrenhali jeleneteknél volt néhány snittje a második Gregornak, amikor Tywin haditanácsában ült és próbált keményen nézni (de nem nagyon ment neki), de nem csoda, ha nem tűnt fel :)

Dekatlon 2014.05.20. 11:07:57

@szepi79, első ezen a néven: úgy tippelem neked bejönnek a vörösek :)
Nálam inkább Cersei meg Shae.. hm, a gonoszokra buknék? :D

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.05.20. 11:10:00

A Hegy tényleg nagyon hasonlít szegény megboldogult Robertre. Amúgy elég megjegyezhetetlen, olyan húsgép-jellegű. Inkább primitív, mint gonosz.

Meth, Not even once 2014.05.20. 11:11:10

Itt a toplistázgatás alatt nem is értem, hogy nem jött fel Margery - lehet a melleinek jobban áll a balladai homály, de amúgy 10/10. És ott van persze az északi vörös Ygrette, aki ha néha enne egy kicsit szintén bekerülne a top3-ba :)

Dekatlon 2014.05.20. 11:14:05

@Meth, Not even once: Ygrette-nek szegénynek túl jól sikerült a ruhája/sminkje, szinte ide érzem milyen büdös, nem tudok elvonatkoztatni :)

zizi77 2014.05.20. 11:15:32

@Nevem Earl: női szemmel a régi Daario sokkal szexibb volt a maga tenyérbemászó módján. Pont olyan volt, amilyennek lennie kell, viszont valószínű ez jobb színész, csak jellegtelenebb sajnos.

Dekatlon 2014.05.20. 11:16:13

@Meth, Not even once: A mókusképű Margery meg olyan szervilis a céljai iránt, mintha nem lenne jelleme. Egyszerűen nem nő. Egy robot.

Dekatlon 2014.05.20. 11:17:16

@zizi77: potosan! Az a faszi pimasz volt, egy öntelt, önelégült seggfej. Ez meg? Semmi.

vanazugy 2014.05.20. 11:18:13

@XocoLatte: Na ha már Dany a fiúknál..., Petyr vagy hogy hívják, szóval Lord Belish hogyismondjam fasziként nagyon ott van. Kíváncsi vagyok más lányok véleményére, de én egyáltalán nem kapok tőle sikítófrászt, eddig sem kaptam, és az után a rész után sem érzek semmi ilyesmit:)

Meth, Not even once 2014.05.20. 11:18:22

@Dekatlon: Mondjuk annál a jelenetnél amikor szegény Jon mélyrepülésbe kezd, én is néztem, hogy baszki, valszeg már legalább egy hónapja ugyanazok a bőrcuccok vannak rajta, meg kb. hónapok óta nem fürdött. Csodálkoztam is, hogy nem jöttek be a vadak, hogy mi ez a halszag :)

Tehéntőgy 2014.05.20. 11:20:49

@Yooha: Az első évadbeli színész megkapta Azog szerepét a Hobbitban, és már nem tudott részt venni a második évad forgatásán. Akkor Ian Whyte ugrott be gyorsan a szerepbe, aki amúgy a Másokat szokta alakítani, meg ő játszotta az óriást is, amit Havas Jon látott. A második évadban főleg amolyan haditanácsos/tywinnal dumálós jelenetei voltak, viszont az Oberynos párviadalhoz nem eléggé nagy dúvadállat, úgyhogy castingolták ezt az izlandi hústornyot :-)

zizi77 2014.05.20. 11:21:58

@vanazugy: kár, hogy törpe. Nem véletlenül kisujj gondolom.

XocoLatte 2014.05.20. 11:22:23

@Tesveer: Ha már itt tartunk, az sem volt semmi, ahogyan Tyrion sorolja, mi mindent szabad Jaime-nek, az aranyfiúcskának, mert apjuk elnézi neki, királyt ölni, jobbkézt veszíteni, ikerhúgot kúrni, stb., mire Jaime válasza, lassan a testtel öcskös, én vagyok az uccsó barátod, vazze...

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.05.20. 11:23:06

@zizi77: Szerintem ez nem jobb színész. Pont, hogy elég béna. Oberyn pl hasonló karakter abban, hogy magamutogató, színpadias és gátlástalan, az a fickó objektíve rosszabbul néz ki, és mégis mennyivel hatásosabb a végeredmény.

zizi77 2014.05.20. 11:25:43

@Littlewood: lehet, de a régit nem láttuk eleget, hogy össze tudjam a színészi képességeiket hasonlítani. Kár volt a váltás, az tuti.

szepi79 2014.05.20. 11:26:11

@Tesveer: "Tök jó, most látom hogy ez már a harmadik színész aki a Hegyet játssza, én meg még leragadtam az elsőnél. Nem is tudtam hogy szerepelt az első évad után, ezek szerint nem figyelek eléggé. :-)"

nem a te hibád, a második hegy annyira jellegtelen volt, és annyira keveset szerepelt, na meg annyira nem hasonlitott az elsőre, hogy nekem is külön mondták, hogy az ő volt, és alig akartam elhinni.

@Dekatlon: jaja, bejönnek :D

@Meth, Not even once: oké, Ygritte is bejövős, őt ki is felejtettem. :)

XocoLatte 2014.05.20. 11:32:39

@zizi77: Törpe alatt mit is értettél? Nem a lábmérettel szokták összefüggésbe hozni, khm, az egyéb férfiasság méretét? Érdekes poll lenne itt a hogyvolt-közönség körében, ami úgy szólna: Melyik karaktert dugnád legszívesebben a sorozatban?

Felagund 2014.05.20. 11:33:30

Sanyarú két hét lesz, jövő héten nincs epizód, mert az amcsik elmennek kirándulni a Memorial Day ürügyén (már most mondom, ne akkro legyen a hörgés :D)

Felagund 2014.05.20. 11:35:47

@XocoLatte: Hogy mondjuk egy jó fél fejjel alacsonyabb Sansánál? :D (aki amúgy lánynak elég magas, de still :D)

Amúgy vicces, mert a két színész egymagas, mindketten 175 centi magasak (bár ez ugye lánynak már magas, férfinak meg azért még éppen nem alacsony :D)

Tehéntőgy 2014.05.20. 11:37:10

@Meth, Not even once: Mondjuk nem hiszem, hogy a standard westerosiak olyan sűrűn fürdenének, ha egyáltalán, vadak vagy az Éjjeli Őrség tagjai pláne nem, szvsz teljesen átlagos férfiszaga lehetett :-) Oké, Deresben vannak termálfürdők, meg Harrenhalban is pancsizott Jaime meg Brienne, mintha elhangzana, hogy a lovagoknak testileg is tisztának kell lenniük stb. de a nemesség szórakozásának tűnik a dolog. Az egyetlen közrendű, akinek a fürdését fel tudom idézni, az Jaqen H'ghar de ő... szóval ugyebár különc :-)

XocoLatte 2014.05.20. 11:37:28

@zizi77: Látjátok, Cersei nem jött zavarba, egyből tudta, hogy ser Gregor-ral van szerencséje találkozni...
A múlt epizód utáni eszmecserében említettem, hogy a sorozat készítőinek külön figyelniük kell majd rá, hogy a Hegy elég messzire tartózkodik Királyvártól, lám, valóban ügyesen megoldották, Cersei megköszönte neki, hogy lóhalálában vágtatott vissza a hívására.

Érdekes lesz látni, mekkora a kontraszt Oberyn és eme hús- és izomkolosszus között. És igen, a dramaturgia szempontjából nagyon elegánsan és hatékonyan oldották meg a feladatot, könyvek ide vagy oda, ezt a sorozatot a saját műfaján belül akarják kiválóan nézhetőnek és izgalmasnak elkészíteni!

XocoLatte 2014.05.20. 11:38:30

@Felagund: 191 cm lévén, nekem Sansa tökéletes magasságú, Kisujj pedig törpe, farokmérettől függetlenül.

XocoLatte 2014.05.20. 11:41:45

@Meth, Not even once: Bah, ez nem volt túlzottan gusztusos, baszki, sikerült beleélnem magamat... És igen, Ygritte --egy illatos fürdő és némi gyantázás után-- tőlem is megkapná, amiben Havas Jon részesítette.

Meth, Not even once 2014.05.20. 11:43:44

@Tehéntőgy: De ha belegondolsz, a Falon túl is vannak termálok, épp az egyik ilyen medencébe ugranak be Ygrették a numera után. Mondjuk lehet taktikailag érdemesebb lett volna előbb lefürdőzni csak utána mélybúvárkodni.

XocoLatte 2014.05.20. 11:44:14

@Felagund: Memorial Day-en az amik két grillsütés között mit csinálnak TV-nézés helyett? A franc essen beléjük meg az HBO műsorpolitikájába...

Meth, Not even once 2014.05.20. 11:51:21

@XocoLatte: Asszem még a első v. a második szezonban volt olyan, hogy a memorial day-nek köszönhetően nagyon leesett a nézettség aznap, azóta ezt a hetet kihagyják.

stevieg18 2014.05.20. 12:03:15

Bennem az vetődött fel kérdésként a végén, hogy Baelish tervezte hogy elteszi láb alól Lysa-t, vagy csak spontán jött neki és kapott a lehetőségen hogy nyitott holdajtó mellett állt?

sixx · http://comment.blog.hu 2014.05.20. 12:11:16

@Aztapaszta: igen, azokat nem a walking dead forgatásán írtam két interjú között, az ölemben.

szepi79 2014.05.20. 12:18:40

@stevieg18: na ez egy jó kérdés, bennem is felmerült már. szerintem úgy volt vele, hogy amennyiben tudja kontrollálni a nőcit a varázscerkával, akkor maradjon életben; ha meg nem, akkor -dexteresen szólva- diedie. az utóbbi jött be. de az is lehet, hogy mindenképpen kinyirta volna, csak nem ilyen elhamarkodva. mert azt azért lássuk be, kisujj mesteri terveket sző, és a megvalósulásukkor ő igyekszik olyan távol lenni, amennyire csak lehetséges, nehogy valakiben felmerüljön, hogy köze van a dologhoz. ehhez képest saját kezűleg kilökni valakit (ráadásul szemtanú jelenlétében) a mélybe, az nem túl "kisujjas".

Felagund 2014.05.20. 12:20:17

@sixx: Most dicsekszel, vagy panaszkodsz? :P

@XocoLatte: @Meth, Not even once: A másodikban, ráadásul nem is akármelyik rész, hanem a Blackwater volt az érintett, amit már előre iszonyúan beharangoztak, hogy mekkora fasza lesz, és emiatt azt várták, hogy majd minden létező nézettségi rekordot megjavít, erre esett a nézőszám.
Azóta ezt azzal hidalják át, hogy a Memorial Day hétvégéjén nem adnak le új részt...

zizi77 2014.05.20. 12:20:36

@XocoLatte: a magasságra gondoltam. Nálam a férfi 185cm-nél kezdődik. Szerencséje a férjemnek, hogy megüti ezt a szintet. Bocsi, aki nem!

Cold Heart 2014.05.20. 12:22:45

@zizi77:

max azoktól kérj bocsánatot, akik el akarnak venni.

zizi77 2014.05.20. 12:24:58

@stevieg18: előbb-utóbb repült volna Lysa. Így csak megspórolt magának némi színészkedést.

zizi77 2014.05.20. 12:28:02

@Cold Heart: hát tíz év házasság után nem várok újabb jelentkezőt jelenleg. :)

Felagund 2014.05.20. 12:28:22

Halkan kérdezem meg: az eddig nemi erőszakon pörgők most vajon nem indítják be a kereplőt "halált okozó házasságon belüli erőszak" címszóval? :P

capacete 2014.05.20. 12:30:02

@XocoLatte: Erről már volt korábban szó, de a rend kedvéért még egyszer: Kisujj nem lehet az örökös, ha Robint megölnék, akkor új Lordot kell választani.

Meth, Not even once 2014.05.20. 12:30:03

@szepi79, első ezen a néven: Amúgy lehet, hogy ezzel az egésszel Sansát akarta manipulálni, így most ő mentette meg, és még az őrült nőtől is megszabadult. Még az is lehet, hogy Sansa - amilyen buta - bedől ennek vagy kialakul benne egy ilyen Stockholm-szindróma.

Felagund 2014.05.20. 12:32:27

@capacete: Ellenben amíg Robin nem nagykorú, illetve beszámítható, addig gyámot kell fölé kinevezni, amire Kisujj nyilvánvalóan eséllyel pályázik, mint nevelőapa :)

capacete 2014.05.20. 12:33:37

@Nevem Earl: Tényleg nincs, de a végeredmény így is ugyanaz lesz...

capacete 2014.05.20. 12:34:36

@Felagund: Így van, pont ezért kell Robint életben hagyni, sőt, akár meg is házasítani.

rowi 2014.05.20. 12:38:45

igazán örömmel veszem, hogy ebben az évadban mintha kevesebbszer múlatnák el az adásidőt, holmi időkitöltő dugásokkal. bár az is igaz, hogy most van a legtöbb történés

capacete 2014.05.20. 12:39:16

@Tehéntőgy: Na-na, Azogot az undefeated Gaul, vagyis Manu Bennett játszotta!

szepi79 2014.05.20. 12:47:17

@Felagund: tiltakozom az "erőszak" szó ellen! mindössze egy kissé meg/hátralökte, ez semmi esetre sem volt erőszakos tett! arról már nem tehet, hogy épp egy 2-300 méteres kút mellett állt a nőci!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 12:51:16

ismét egy jó rész volt, csak a haldoklós, meg a john snow-s rész volt időhúzásos érzésű nekem.

A börtönbenes párbeszédek nagyon jók voltak, mind a 3. Nem is tudnék választani legjobbat.

Az azért nem semmi, hogy KingSlayer (nem tyrion, az IGAZI) már nem is tiltakozik, mikor a fatyjait fattyazzák..

Felagund 2014.05.20. 12:52:36

@szepi79, első ezen a néven: De a lökés már magában erőszakos cselekedet volt, amit ha egy férfi megenged magának, azonnal kiiratkozik a civilizált emberiség kötelékéből!!!

szepi79 2014.05.20. 12:53:37

@Meth, Not even once: lehet, de Sansa egyre kevésbé tűnik butának. vagy naívnak. dontos lenyilazásakor látszott, hogy leesett neki, hogy sokkal jobb helyzetbe azért nem került.

Felagund 2014.05.20. 12:53:40

@doggfather: Dehogynem, arra mondta, hogy azért eddig és ne tovább (és amúgy Tyrion már másodszor játssza el ezt vele, amióta börtönben van)

szepi79 2014.05.20. 12:58:31

@Felagund: bezzeg amiatt senki nem akadt ki, hogy az a kis vöröske jól pofánverte a mentálisan sérült unokatestvérét, aki ráadásul a leendő férje is*! meg még sértegette is, mentálisan is lehet ám nagy sérülést okozni! hát mi a családi erőszak, ha nem ez?!

(*illetve a dolgok jelenlegi állását tekintve már nem annyira biztos)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 12:59:45

@Felagund: és tényleg, de az nem tűnt ezek szerint nekem annyira erősnek.

XocoLatte 2014.05.20. 13:06:23

@szepi79, első ezen a néven: na ja, Kisujj előre látta, hogy egyensúlyát veszti a banya, ezért utánakapott, csakhogy szerencsétlenül sült el a mozdulat és kicsit meglökte, amitől sajnos végképp megbillent és akkor már mindegy volt...
Szerintem Sansa nem igényel további manipulációt, ez a nyelves csók levette a hosszú combokban kezdődő lábairól, és meglesz a folytatás is. Kisujj szerintem az Észak Ura címre hajt, amihez Sansa ölén keresztül vezet az útja.

XocoLatte 2014.05.20. 13:07:57

@szepi79, első ezen a néven: Sansa egyelőre férjezett, úgyhogy szerintem azt ver szájon, akit akar, majd a férje megvédi... Vagy nem.

XocoLatte 2014.05.20. 13:10:32

@rowi: biztosan lesz majd jelentősége, de a msotani pucéron fürdőzős Melisandre jelenet nekem ilyennek tűnt (de a cicik látványa ellensúlyozta).

szepi79 2014.05.20. 13:15:48

@XocoLatte: "Kisujj szerintem az Észak Ura címre hajt, amihez Sansa ölén keresztül vezet az útja. "

azért ez távlati terv. most szerezte meg az égivárat vagy mit, annak a megtartásához nem lenne baj, ha Sansa hozzámenne az unokatesóhoz, szülne neki egy fiút, aztán a srác elpatkolna jól, na és csak utána venné feleségül a csajt. legalábbis a helyében én így csinálnám.

annyira nem férjezett, mert nem hálták el a nászt. ami legalábbis közszájon forgott, nem lenne nehéz bizonyítani. de valószínű amúgy is álnéven menne férjhez a csaj, hiszen mostanában a fél kontinens őt keresi a király meggyilkolása ürügyén, nem lenne jó bárhol is mutogatni a személyit.

Dekatlon 2014.05.20. 13:18:00

@szepi79, első ezen a néven: De ha álnéven, akkor miért is ér az bármit?
Kisujj: - Enyém észak! Mert elvettem ezt az ismeretlen kiscsajt.
Tömeg: - Aha.

Felagund 2014.05.20. 13:23:16

@XocoLatte: Fiút inkább ne szüljön, mert akkor még annak az elcsinálásával is csak a baj lesz ;)

szepi79 2014.05.20. 13:28:13

@Dekatlon: mint mondottam, távlati terv. addig még lesz 1 lagzi, 1 szülés meg 1 halál, minimum.

szerintem kisujj is arra játszik, hogy tywin már öreg, és a halála után jelentősen meggyengül a lannister ház, cerceit kell csak félreállitani, tomment úgy fogja irányitani a felesége, ahogy akarja, és a tyrell ház várhatóan megerősödik, velük meg puszipajtás kisujj, meg úgy néz ki, sansát is komálja a töviskirálynő (bár nála ezt sose lehet tudni), meg margery is.

tekintve, hogy ezt az egész szarvihart kisujj kavarta jon arryn kinyirásával és a törpére uszított cat-tel, a maradékot elintézni már gyerekjáték lesz.

amint meg ez megvan, sansa felfedheti kilétét.

persze akkor ő is meg fog lepődni, ha dany felbukkan 3 sárkánnyal, vagy a mások átjönnek a falon. (bár amilyen fifikás, simán egymásra ugrasztja őket is.)

Tesveer 2014.05.20. 13:31:36

@szepi79, első ezen a néven: Állítólag egyébként a családon belüli erőszakot gyakrabban szenvedik el férfiak, csak ők még annyira sem merik ezt szóvá tenni mint a nők, nyilván mert ciki. Viszont sejthető hogy a bántalmazás mértéke azért mégis a nők felé nagyobb, mint ahogy az jelen esetben elég látványosan meg is mutatkozott. (egy kis lökés Kisujjnak, de hatalmas zuhanás Lady Arrynnak...) Kíváncsi leszek amúgy hogy lesz elmagyarázva a történet, lesz-e vak komondor vagy hasonló. És hogy ezt el fogják-e hinni Petyrnek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 13:33:27

@szepi79, első ezen a néven: kisujj tényleg nagyon nagy játékos, talán a legnagyobb az egész soriban.

Felagund 2014.05.20. 13:37:47

@szepi79, első ezen a néven: Kisujj egyébként villámgyorsan három területnek is a de facto ura lehet (Észak, Folyóvidék, a Völgy), ha megfelelően elsikálja a degenerált kisköcsögöt, majd feleségül veszi Sansát, aki ugye az utolsó (ismert) életben levő Stark, illetve ugye az anyja révén Tully is, akikhez a folyóvidéki urak többsége még mindig hű (legalábbis a Freyeket sokkal jobban utálják), plusz ugye Kisujj Harrenhal lordja, aki hagyományosan szintén a Folyóvidék egyik legbefolyásosabb urának számít (más kérdés, hogy outsider, mert még sose járt ott, de Kisujj nem az a fajta, aki ettől zavarba jön, sőt, ugyebár ő a királyi udvarba is tök outsiderként került be). Északon meg ugye a Boltonok az urak most, de a támogatásuk messze nem egyöntetű, ha hirtelen előkerülne egy Stark örökös, akkor lehet, hogy nagyon hirtelen birtokon kívül találnák magukat (ezért is küldte ugye el Locke-ot Roose Bolton a falra Bran hírére...)

Dekatlon 2014.05.20. 13:39:24

@szepi79, első ezen a néven: Kaliszi elvan a homokozójában, gyakorolgatja az uralkodást, meg most már megvan a napi betevő is. Az ottmarad egy darabon, max. megfojtja féltékenységből valamelyik toyboya.
Ha hinni lehet Oberynnek, a törpeutálat nem kisujjkeletű, már a bölcsiben is rángatták a pöcörőjét.
A mások meg jönnek, de az konstans, az max annyit jelent, hogy észak elvonható ereje sokkal kevesebb lesz.
Simán lehet Robin gyámja és Sansa férje, az is erős kombó, nem kell az a csavar a Robin lagzi + gyerek + gyilok + elvevés tervvel.

Thorwald 2014.05.20. 13:42:35

A hegy a korabbi epizodokban is feltunt csak mas foszer jatszotta nem?
Amikor Aryaek fogsagba estek, akkor mintha mutattak volna...

Brail Kast 2014.05.20. 13:43:01

Milyen jó olvasni itt a találgatásokat, hogy mi fog történni a sorozatban. Aki olvasta a könyveket, az már ismeri a történetet, de itt egyesek szép tévedésben vannak. De én nem árulok el semmit.

Brail Kast 2014.05.20. 13:43:56

Ja, Danyt én is látnám újra meztelenül, de szívesen megnézném a Missandeit alakító lányt is.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 13:46:05

@Thorwald: így van, szerintem is lecserélték egy másik sziklára. :D

@Brail Kast: és ezt nagyon szépen köszönjük! (de tényleg, sixx szokta is kérni/írni, hogy aki olvasta a könyvet az ne informálja a többieket)

szepi79 2014.05.20. 13:56:05

@Dekatlon: "Simán lehet Robin gyámja és Sansa férje, az is erős kombó, nem kell az a csavar a Robin lagzi + gyerek + gyilok + elvevés tervvel. "

persze, erős pozició, de a mutert se tudta irányitani, a félbolond gyereket valószínű még ennyire se fogja tudni. és kisujjal szemben az nem életbiztosítás. :D

@Brail Kast: "Milyen jó olvasni itt a találgatásokat, hogy mi fog történni a sorozatban. Aki olvasta a könyveket, az már ismeri a történetet, de itt egyesek szép tévedésben vannak."

én is olvastam, de kisujj távlati tervei annyira messze lévő dolgok, hogy még a könyvek még sem tartanak itt, ezekre a "mindenttudók" is csak találgatni tudnak. ez benne a jó :D még 2-3 évad, és "utol leszünk érve" :D

zizi77 2014.05.20. 14:02:02

@Brail Kast: még szerencse, hogy elvileg Ő is csak gyerek. Szóval óvatosan, mert még pedofilnak hisznek!

Dekatlon 2014.05.20. 14:03:55

@szepi79, első ezen a néven: Sansa megmutatta, hogy boldogan pofozza helyette. Erre Kisujj egyből szerelembe is esett :P

Felagund 2014.05.20. 14:04:03

@zizi77: Egyrészt Sophie Turner most volt 18 februárban, másrészt tanuljuk már meg, hogy a pedofília a prepubertás gyerekekre való gerjedés (<10-13) :P

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 14:04:33

Elgondolkodtam, hogy miért lenne robin gyámja?

Hiszen az új 7király is kiskorú, és annak se kell gyám?!

zizi77 2014.05.20. 14:06:43

@Felagund: a könyv szerint 12éves, igaz itt nem említették a korát. De sajnos ettől nem tudok elvonatkoztatni, és így nekem gyereknek is látszik.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 14:06:56

@Felagund: hogy igazából hány éves a színész az majdnem mindegy az a lényeg, hogy a szerepe szerint mennyi idős.

Dekatlon 2014.05.20. 14:07:46

@doggfather: de neki van Segítője, aki a nagypapi, tul. kép. gyám. nameg ő a kib*szott király kicsit eltérhet, ki tudja, talán főúrnak lenni picit kötöttebb dolog.

Felagund 2014.05.20. 14:09:08

@zizi77: @doggfather: Külön jelenet volt arra, mikor először menstruált, szóval... :D

A könyvet meg most ne keverjük ide, aszerint Nedd Stark és Robert király is 35 körül volt, nem pedig olyan bő későnegyvenesek ;)

Dekatlon 2014.05.20. 14:09:26

@doggfather: hát dehogy mindegy, ha a feleséged felvesz egy iskoláslány ruhát, és te rágerjedsz nem leszel pedofil, pedig szerepe szerint az asszony 10 éves :D

chrisred 2014.05.20. 14:09:58

@Thorwald: Talpig páncélban nem látszott rajta, hogy csak egy óriásira nőtt joviális mackó. Hodor! :)

Meth, Not even once 2014.05.20. 14:11:33

@doggfather: De van gyámja, Cercei, ő csak ennek a rangnak (Queen Regent) köszönheti, hogy egyáltalán számít valamit a Királyvári politikában.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 14:12:33

@Dekatlon: a segítő a királyé, nem a gyerekkirályé. ;)
Ned Stark is az volt, és ott nem volt gyerek a király. ;)

@Felagund: menstruálni már 12-13 évesen is lehet...

Még gyerek és kész, Tyrion többször elmondja, hogy gyerek azért (se) nyúl hozzá. ;)

Felagund 2014.05.20. 14:13:16

@Meth, Not even once: Mondjuk annyiban igaza van, hogy még nem lett explicite sehol kimondva, hogy Cersei ismét régenskirálynő, az utolsó információ róla az - Oberyn szavaival élve - hogy "former Queen Regent", de ugye akkor még Joffrey élt...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 14:14:30

@Meth, Not even once: okés, de cersei is csak addig gyámja még meg nem nősül, onnantól felnőtt. És nősülni kell minél hamarabb, mert kel az örökös. Ez az indok Robinnál is indok.

Dekatlon 2014.05.20. 14:15:08

@doggfather: köv tippem az anyakirályné. Tán ő a gyám, amig nem nagykorusodik.

Dekatlon 2014.05.20. 14:15:59

@doggfather: meg azért se, mert nem éri fel :D (bocs)

Meth, Not even once 2014.05.20. 14:17:04

@doggfather: Asszem úgy van, hogy a nagykorúságig van gyám és csak a nagykorúságtól lehet házasodni, addig csak eljegyzés van. A nagykorúság a GoT világában asszem 12-13-14 éves kor körül van. Tehát kb. amikor már el tudja hálni a nászt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 14:17:40

@Dekatlon: ezt 2x olvastam el, mire egyszer leesett. :D

Felagund 2014.05.20. 14:18:56

@Dekatlon: A gyám gyakorolja a tényleges királyi főhatalmat, amíg a király nem nagykorú, a Segítő pedig a király "helyettese", vagyis "közjogilag" nem szerencsés, ha a Segítő és a régens ugyanaz a személy, mert ez azt jelenti, hogy a régens effektíve saját maga helyettese ;)

mojoking77 2014.05.20. 14:19:10

@Dekatlon: Haat nem tom. Akkor mar egyszerubb, ha hozzaadja a kis kretenhez, ami altal hivatalosan is az ovek a Sasfeszek, majd felfedi a vilag elott a kiletet, amivel jogot formal az eszaki teruletekre.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 14:20:12

@Meth, Not even once: ebben az esetben robinnak nem lesz kisujj a gyámja, simán ő az örökös, és lehet nősülni.
Vagy ő még csak 9 éves körül van,mintha ez ugrott volna be, hogy 9 évesen az anyja még, hát szóval szoptatja. :S

Mert akkor viszont Kisujj lehet a gyámja mégis.

Dekatlon 2014.05.20. 14:21:16

@doggfather: Pedig a palást ráteritős esküvői részél erre külön rámentek :)

zizi77 2014.05.20. 14:21:41

@Felagund: az átlag pont 12 évesen kezd el menstruálni, olyat is hallottam, hogy 9 évesen. A legöregebb meg 15 volt. Szóval nagyonis gyerek még. Lehet, hogy Westeroson hamarabb érnek az emberek, de mi itt élünk a földön, és 12éves kislányokra nem gerjed normális ember, szerintem.

Felagund 2014.05.20. 14:21:59

@Meth, Not even once: Nagykorúság 16 éves kor hivatalosan, de lányoknál annyival bonyolultabb, hogy elvileg már az első menstruációjuk után férjhez lehet őket adni, de ezt csak indokolt esetben (lsd pl Sansa) szokták azonnal megtenni, általában megvárják a 16 éves kort...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 14:22:37

@Dekatlon: shame on me, de elfelejtettem akkor. :D

Dekatlon 2014.05.20. 14:24:48

@mojoking77: Sasfészek akkor az övé, ha ő Robin gyámja. Ha kiházsasítja, akkor nagykorú, akkor nem kell gyám. Akkor Kisujj mi is ott? Vendég? Plusz Sansa is Robiné lesz, tehát jogot formálhat északra. Ezen az úton kitrükközhet a kis kreténnek igen jelentős hatalmat, de ő nem lesz beljebb :)

Felagund 2014.05.20. 14:26:12

@zizi77: Leegyszerűsítem: Sansa a sorozatban _NEM_ 12 éves (hanem olyan 16-18 között valahol). Ráadásul a könyvben is 13 múlt, mikor férjhez ment Tyrionhoz. Az meg - középkori nemesi szemmel nézve - egyáltalán nem számít extrémnek...

vanazugy 2014.05.20. 14:28:52

@zizi77: nekem is a magas az esetem, de az alacsonyakban az a belso zubogas izgato. Mar amelyikben van. Sorrendem jelen pillanatban Oberys, Baelish, Jamie L.

mojoking77 2014.05.20. 14:29:48

@Dekatlon: Miutan a kettojuke egyutt, osszeadva sem eri el a Westeros atlag inteligenciajat, nem tartok tole, hogy barmelyik kepes lenne akar csak percekig is mellozni Kisujjt, mint tanacsadot. Az meg, hogy kitrukkoznek a hatalombol? Barki mas, meg talan Hodor is inkabb..

Meth, Not even once 2014.05.20. 14:32:59

@Felagund: Igen, a sorozatban mindenkin öregítettek egy pár évet. Dany 13 helyett kb. 16-17-ként kezd, Jon is kb. így. Bran 8 helyett 12-13 lehetett a sorozat kezdetén.
Ráadásul a sorozatban már eltelt 3 év, tehát Sansa, ha olyan 13-14-15 évesen kezdett akkor most simán van 17. Ami már a korunkbeli szemmel nézve is közelít az elfogadható korhoz.

Dekatlon 2014.05.20. 14:34:42

@mojoking77: én se a két mentális kihívásokkal küzdő verenyzőtől féltem, csak arra utaltam, hogy ezen az úton magát sakkozná ki a közvetlen hatalomból, valami formálissá. Az miért lenne jobb, mint a közvetlen?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 14:35:19

@Thorwald: és tudni, hogy miért cserélgetik őt ilyen sűrűn??

@Meth, Not even once: a sorozatban is eltelt már 3 év??? Biztos ez?

Dekatlon 2014.05.20. 14:36:36

@zizi77: "12éves kislányokra nem gerjed normális ember, szerintem. "
12 éves koromban úgy emlékszem, bejöttek. :)

mojoking77 2014.05.20. 14:37:20

@Dekatlon: Egesz idaig semmi egyebet nem csinalt, mint egyre nagyobb es nagyobb hatalmat halmozott fel a hatterbol. Ha akart volna, mar reg elolep, mint a segito a kiralyvarban, vagy akar meg hamarabb. Vanak emberek, akik tudjak, hogy a hatterbol, "szurke eminenciaskent" sokkal nagyobb, es hosszabb ideig tarto hatalomra tehetnek szert. Emberunk pont ezt a tipust szemelyesiti meg.
Szerintem...

mojoking77 2014.05.20. 14:38:20

@Dekatlon: Naa... 12 eves korodban a Porschek jottek be inkabb, meg a Real Madrid... :)

Dekatlon 2014.05.20. 14:39:08

@mojoking77: hajlanék rá, hogy igazaf van, ha nem lett volna az a beszélgetés Sansával a hajón. Ott úgy tünt, ezt a háttérkavarást csak szükségből csinálta, mert erre volt lehetősége, és már nagoyn tele vele a töke, valamint szeretne kilápni a fénybe, ahogy ő mondta: mindent akar.

zizi77 2014.05.20. 14:40:07

@Felagund: nem nagyon lehet 16-18, ha akkor még nem us menstruált a sorozatban sem. Azóta sem telt el annyi idő. Igaz már 4 éve nyomják. :) szóval elvileg még Ő is gyerek a mi világunkban.

Dekatlon 2014.05.20. 14:41:21

@mojoking77: azok is persze, de gondolatban minden jó csaj engem akart (mármint az _én_ gondolatomban :D ), és úgy emlékszem a "jócsajt" főleg korosztályból ábrándoztam oda. :)

Felagund 2014.05.20. 14:41:36

@zizi77: Északon kevés a napfény, lassabban érnek, általános trend, hogy a mediterrán országokban sokkal korábbi a menarche, mint Skandináviában :D

Thorwald 2014.05.20. 14:42:14

@doggfather: Szerintem csak ilyen mellekszereplo volt, aztan nem irtak ala szerzodest vele ilyen 4 evre, hanem inkabb kerestek ha szukseg volt nagydarab szakallas marcona fazont.
De ez a mostani egy kicsit drabalisra sikeredett:) Nemtom mekkora mindjart rakeresek:)

zizi77 2014.05.20. 14:42:24

@Dekatlon: ha még most is, akkor van a baj! :)

Meth, Not even once 2014.05.20. 14:44:12

@doggfather: Hát 2,5-3 év. Az első és a második évad egy-egy év volt kb. a 3. pedig talán egy fél év, de a 4. évad végére letelik a 3 év. Ez nehezen érzékelhető a sorozatban, főleg a könyvek nyújtanak támaszpontot, de asszem itt is megemlítik, hogy Westerosi időszámítás szerint a történet 297-ben kezdődik, Joffrey pedig 300-ban hal meg.

zizi77 2014.05.20. 14:45:13

@Thorwald: 2 méter felett van, ha jól emlékszem. Tán 204cm, de ez nem biztos!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.20. 14:46:09

@Meth, Not even once: én, lehet béna vagyok, de a soriban egyáltalán nem érzem, hogy vajh hetek vagy hónapok netán évek telnek-e el. :S

Brail Kast 2014.05.20. 14:47:22

@zizi77: Igen, de az őt játszó színésznő már 25 éves. Ha jól emlékszem (régen olvastam a könyveket) Dany is csak 12 éves volt a történet elején, Viserys meg talán 15.

Meth, Not even once 2014.05.20. 14:47:47

@doggfather: Am azért ez a nagy Gregor Clegane csere mert az első Gregornak más szerepet ajánlottak, és nem volt ideje a GoT-ra, a második pedig csak "beugrott", amúgy a stáb tagja, asszem White Walkereket szokott játszani, de ő nem elég nagy meg brutális Gregornak, ezért most leigazolták ezt az izlandi csávót.

Dekatlon 2014.05.20. 14:51:13

@doggfather: lehet bármilyen erős, ha jámbor játékmackó arca van. Kb. annyira félelmetes látvány, mint egy ló.

Dekatlon 2014.05.20. 14:52:37

@Meth, Not even once: ez a faszi nem brutális. Az északi kopasz kannibálok, na azok brutálisak. Az csak nagy meg erős.

zizi77 2014.05.20. 14:58:18

@Brail Kast: Dany 13 volt, bár itt most lényegtelen. Sajnos én nem tudok elvonatkoztatni a könybeni adatoktól. Mint ahogy Joffrey is egy szadista kiskölyök, holott a színész már felnőtt, és teljesen más személyiség.

Meth, Not even once 2014.05.20. 14:59:24

@Dekatlon: A brutális jelentés: durva, kegyetlen, kíméletlenül erőszakos. Lehet, hogy a csávó nem tűnik annak, a karakterét viszont így akarják ábrázolni, és én úgy vagyok vele, hogy hajlandó vagyok annak tekinteni, mert ezt követeli meg a sztori.

zizi77 2014.05.20. 15:00:07

@Dekatlon: azért nem mennék a 10 méteres körön belülre, ha fegyver van nála. :)

Dekatlon 2014.05.20. 15:08:37

@Meth, Not even once: miközben nem vagy "hajlandó" szívtiprónak tekinteni Dany Daarióját? :) Pedig tőle is azt követelte volna meg a szerep.
Ez az óriásmackó nem brutális. Nagy, meg erős. Őt kérném meg, ha arrébb kell tenni egy lakókocsit, de nem brutális.
@zizi77: ugyan már, az azért lenne csak nála, mert megkérte valaki, hogy hozza ;)
A faroklevágós pszihopata, na azzal konkrétan egy bolygón se szivesen tartózkodnék, nem hogy 10 méterre...

Felagund 2014.05.20. 15:09:50

@Brail Kast: Most volt 27 (már Emilia Clarke) ;)

zizi77 2014.05.20. 15:11:25

@Dekatlon: én már csak ilyen beszari vagyok! :)

Cold Heart 2014.05.20. 15:14:57

@Thorwald:

aki lecsapta a ló fejét, az 216 volt, a mostani "csak" 206
nekem az első generációs Hegy adta leginkább vissza a karaktert.

woolmark 2014.05.20. 15:26:43

A legjobb rész volt eddig. A Sandor által leszúrt haldokló emlékezetes végszavaival.

Meth, Not even once 2014.05.20. 15:31:35

@Dekatlon: Daarioval az a bajom, hogy ott mást írtak meg az alkotók a szerepének, mint amilyennek lennie kell. Úgy kéne lennie, hogy Dany nem tudja ennyire kezelni a helyzetet, teljesen belezúg meg ilyesmik, Daario meg pökhendi stílussal kezeli az egészet. Most az egész teljesen más. Tehát a Hegynél látom, hogy a készítők jól akarták megoldani, csak nem sikerült 100%-ban (de hát semmi sem tökéletes), Danynél meg szerintem rosszul írták meg az egész kapcsolatot.

Dekatlon 2014.05.20. 15:39:49

@Meth, Not even once: Igy könyv nélkül, Dany - Daario kapcsolat inkább befolyásos üzletasszony - kertész kapcsolatra hajaz. Amiben az a zavaró, hogy miért pont ez a kertész?

zizi77 2014.05.20. 15:41:10

@Meth, Not even once: igen elvileg Dany úgy viselkedik Daarioval, mint egy csitri/mivel az is/. Itt meg nagyon is irányítja a stricit.

Felagund 2014.05.20. 15:42:47

@Meth, Not even once: Jajj, ne haragudj, de úgy imádom ezeket a "de ez nem olyan, aminek lennie kéne" dolgokat :D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.05.20. 15:49:07

@XocoLatte: Nálam semmi, sőt a sok női szereplő közül messze ő a leggyengébb kinézetre. A hülye paróka és szín, mega az alkata sem jön be. Sokkal jobb nők is vannak / voltak a sorozatban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.05.20. 15:53:09

@szepi79, első ezen a néven: Az első két évadban olyan fullba nyomta a kretént, hogy a többi szereplőhöz képest totál irreális az, hogy még életben van. Egy éhező csapattal megfenyegeti a várost és túléli...? Aha... Én ott helyben felkoncolom, sárkányokat meszerzem és jóccakát...

zizi77 2014.05.20. 15:58:07

@molnibalage: azért a sárkányok nem kiscicák, hogy ahhoz dörgölőznek, aki éppen ott van. Még Dany se bír velük mindig.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.05.20. 17:07:07

@zizi77: Akkor meg kinyírom mindet. Akkor még kölykök voltak a dragók, ki tudja, hogy lehet idomítani őket vagy sem.

75. Vladys 2014.05.20. 17:50:35

Danynél a legjobban az zavar hogy elfoglalja a városokat. Reális esetben ezeket a városokat már rég leigázta volna egy diktátor, ha ilyen 10 perc aknamunkától elesnének, mint ahogy eddig ábrázolva volt a dolog.

chrisred 2014.05.20. 18:24:50

@75. Vladys: Ezeket a városokat már régesrégen leigázták a diktátorok (a Mesterek), belülről már régen szétrohadtak, csak egy lökés kellett nekik.

75. Vladys 2014.05.20. 18:28:06

@chrisred: Egy Kisujj, vagy Tywin szerű karakter már rég leigázta volna ezeket a "diktátorokat".

chrisred 2014.05.20. 18:33:20

@75. Vladys: Ha külső hatalmakra gondolsz Essoson, az ottani "Tywineknek" pont az volt az érdekük, hogy a Rabszolga-öbölben az állapotok változatlanul fennmaradjanak.

Felagund 2014.05.20. 19:05:28

@75. Vladys: A valyriaiak nagyjából ezt is tették, övék is volt egész Essos, aztán ahogy beütött a krach, a birodalom felbomlott, és maradtak a kisebb-nagyobb városállamok...

75. Vladys 2014.05.20. 19:35:33

@Felagund: @chrisred: Túl sokáig álltak egymagukba ezek a városok ahhoz, hogy senkinek ne jusson eszébe elfoglalni mindet.

Meth, Not even once 2014.05.20. 20:17:24

@75. Vladys: 300 évig egész pontosan, ez alatt amúgy biztos foglalták már el őket, de a jelenlegi helyzet az az, hogy városállamként működnek. Ez azért jó mindenkinek mert:
- A dothrakiak nekik tudják eladni a portyázás során szerzett rabszolgákat, ezzel finanszírozva a saját háborúikat - meg amúgy is ostromhoz a dothraki seregek nem igazán alkalmasak.
- A szabad városok egyrészt messze vannak, másrészt innen szerzik be a rabszolgáikat (nem véletlenül hívják Rabszolga-öbölnek), nem nekik kell összefogdosniuk őket/dothrakiakkal üzletelni.
- Ők ha elkezdenének háborúzni egymás közt az egyrészt a kereskedelem felfüggesztődéséhez vezetne, és nekik a rabszolgakereskedelem a legfontosabb iparuk, másrészt odavonzaná a kalandra vágyó dothraki khalasarokat.
És azt se felejtsd el, hogy Dany hogy foglalta el a városokat: az elsőnél trükkel megszerezte a kor talán legjobb harcosait, és ostromolnia sem kellett, már a falakon belül voltak. Yunkainál már ez a kiváló minőségű sereg tudott bejutni - belső rabszolgák segítségével, Meereenben pedig egyszerűen fellázadtak a rabszolgák. Ezt csak valaki olyan tudta megcsinálni, aki deklaráltan a rabszolgaság megdöntésére törekszik, így azért látható, hogy ezt nem tudta volna akárki megcsinálni.

Gandalf Garaboncias 2014.05.20. 21:09:24

@capacete: Tény, hogy több színészcsere után végül Manu Bennett lett Azog A hobbitban, de a legelső jelölt erre a szerepre Conan Stevens volt, és annak idején mindenhol az volt a hivatalos magyarázat a Game of Thrones kapcsán, hogy Azog szerepe miatt mondta vissza a második évadot. Azután A hobbitban lecserélték forgatás közben (majd később az "utódját" is, így lett Manuból Azog), és kárpótolták Bolg szerepével. Végül Conan Stevens Bolg szerepéről is le lett váltva (a Smaug pusztaságában már Lawrence Makoare "játszotta" motion capture-rel)... Bővebben minderről: atolkienistperspective.wordpress.com/2013/12/16/azog-bolg-and-yazneg-the-trios-tangled-design-history/

A Poszáta-epizód kapcsán:
Nem egészen értem, hogy Kisujj hogyan reméli megúszni a gyilkosság vádját. Oké, hogy Sansát könnyű hallgatásra bírni, de mégis valami magyarázatot azért nem ártana kitalálnia (és legalább részben bizonyítania) Lady Arryn halálára. A könyvbeli megoldás itt szóba sem jöhet. Vagy arra számít, hogy mindenki megkönnyebbülten lélegzik majd fel, hogy hála a Hétnek, végre megszabadultunk a szipirtyótól, akárhogy is történt? Azért valami elsimítás nem árt...

A másik, amit nem értek, az a sárkánykői jelenet. Ennek meg mi értelme volt?

Egyébként mókás, hogy a kommentek között eddig több szó esett a női szereplők bájairól, mint magáról az epizódról. :0DDDDD

rábaszhespics Koncsíta 2014.05.20. 21:17:03

Igen, igazatok van a könyvtől teljesen kezd eltérni a film. :)
A könyvben 3 nyílvesszővel nyírtak ki egy faszit a filmben meg csak egyel ..höhö
Én nem izgulok, hogy mi lesz 2hét múlva. :)

turulpina 2014.05.20. 21:21:51

Na, mondtam h Oberyn v nem mondtam.

vargatom 2014.05.20. 22:28:25

@Leadfoot: Izé, az mi volt hogy a tévénézők várakozásaival szembefordulva kitalálta, hogy akkor ő most invázió helyett inkább uralkodni fog? :)

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.05.20. 22:28:46

A sorozat kezd egyre jobban távolodni a könyvektől és az történések sorrendje is erősen megváltozott, az egyik szál még a 3. könyvnél már, a másik a 4. könyv elején, a harmadik pedig a 4. könyv közepén.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.05.20. 22:34:06

@Leadfoot: Az nekem is egyértelmű volt már a könyvet olvasva is, hogy azon az ajtón valaki ki fog repülni pár oldalon belül, Sansa vagy Lisa.

vargatom 2014.05.20. 22:49:51

@Pisti, az aragorn: Melissandre mostani jelenete előre lett hozva az ötödik könyvből, és kisés fura hogy elég kevés visszhangot kapott - lényegében elismeri, hogy szinte semmiféle mágiával nem rendelkezik, ehelyett szimpla bűvésztrükkökből áll csak az eszköztára.

Ennek nyilván ellentmond Stannis árnyékfattyúja, és ott van a három tűzbe vetett pióca és az azóta elhunyt három "trónbitorló". Ezt a sorozatnak még fel kell oldania, de gyanítom hogy erre már csak a következő évadban térnek vissza.

Az mondjuk egy érdekes adalék, hogy pont Stannis felesége előtt fedi el magát; ugyanakkor így még erősebben érzékeltetik, hogy milyen magabiztos és meggyőző személyiség. Az asszony mindezek után is marad végletekig elkötelezett híve.
És lassan ideje elkezdeni aggódni a beteges kislányuk miatt is...

vargatom 2014.05.20. 22:54:01

@Étteremkritikus: A könyvek nem egészen időrendi sorrendben haladtak előre, a sorozatban viszont érdemes jobban összehangolni az egyes cselekményszálak fontosabb lépéseit.

A szerzők ezen kívül nagyon szeretik úgy beosztani a történéseket, hogy a legjelentősebb fordulatoknál maradjon legalább egy epizód a következmények bemutatására is; de azért igyekeznek a klasszikus cliffhangert is bedobni az utolsó epizód végén. Ezek a megfontolások is mind megkövetelik az eltérő időzítést.

Valamint az is sokat számít, hogy egy-egy új évadban csak korlátozott számú új helyszínt (=színészeket és díszleteket és jelmezeket) hozhatnak be. Martin szabadon dobálhat ide-oda karaktereket Westeroson amikor csak akar, egy tévés produkciónál viszont nagyon nem mindegy, hogy mennyifelé kell szétdobni a fix költségvetést.

Felagund 2014.05.20. 23:35:48

@vargatom: Ragaszkodás az eredeti forgatókönynvhöz? :D

Felagund 2014.05.20. 23:38:01

@Pisti, az aragorn: a nyolcadik rész trailerében van egy jelenet, amiben Sansa és Kisujj a Völgy uraival beszélnek, valószínűleg meggyőzik őket, hogy mindenki egészséségre az a legkedvezőbb, ha megegyeznek abban, hogy Lady Lysa véletlenül megbotlott...

vargatom 2014.05.20. 23:46:24

@Felagund: A tévénézőknek ez szerintem akkor is egy váratlan - és több mitn genyó - csavar volt. Mindenki arra számított, hogy felpakolja a seregét meg a sárkányokat, és rajtaüt a fővárosban intrikáló nagy arcokon, erre kitalálja hogy marad a fenekén(...) ??

Ettől még szerintem a könyvekben is egy logikus és Dany szempontjából elég bölcs lépés volt, Westeros profi játékosai pillanatok alatt bedarálták volna a mostani képességeivel. Az idő neki dolgozik, a sárkányok szinte a végtelenségig tudnak nőni és még szinte elpusztíthatatlanok is lesznek. A hódító Targaryenek sárkányaival is szinte kizárólag a belviszály végzett, a kölykeik meg egyre degeneráltabbak lettek.

vargatom 2014.05.20. 23:47:37

@Felagund: Nem akarok spoilerezni, de a könyvekben volt egy plusz részlet is, amit nagyon kiváncsi vagyok hogy a sorozat hogyan fog helyettesíteni.

vargatom 2014.05.20. 23:57:11

Ja igen, és aki csak úgy legyintget Arya dolgaira, annak jusson eszébe, hogy a színésznővel ellentétben a sorozatbeli karakter még mindig csak egy 11-12 éves, nemesi származású kislány.

Most meg először a halálról beszélget egy haldoklóval, aztán meg szinte csak úgy mellékesen és bármiféle reakció nélkül szívenszúr egy embert.
Szerintem az itt kommentelők közül senki sincs, aki ezt végig bírná csinálni, vagy akár csak felületesen át tudná élni.

Felagund 2014.05.21. 01:04:20

@vargatom: Nem nagyon tudsz spoilerezni, miután az itteni történetszál totál meg van kavarva az eredetihez képest, vagy ha mégis, akkor ugyan küldd már át nekem is a forgatókönyvet, légyszi :D

Dekatlon 2014.05.21. 01:33:11

Ezen itt, meglett ember létemre, konkrétan elérzékenyültem: www.youtube.com/watch?v=GqjTp2QbA2g

Count di Luna 2014.05.21. 03:05:00

@Felagund: Tyrion megkérdezte a nászéjszakán, hány éves, a sorozatban 14-et mondott. És Sophie még nem volt 18, amikor forgatták ezt az évadot.

chrisred 2014.05.21. 06:34:23

@vargatom: Nem mondott semmi ilyesmit, csak azt, hogy trükköket is használ.

chrisred 2014.05.21. 06:39:17

@Dekatlon: Hát igen, ennek a résznek a hollywoodi cukormáza nem kizárólag Gregor Clegane pufók, mackós bájában merült ki, hanem Bronn és a Véreb ("Jaj, pont a bátyám!") érzékeny lelki életét is bemutatta. :)

Netuddki. 2014.05.21. 09:04:09

"mert Emilia Clarke nem hajlandó vetkőzni többet a sorozatban."

Ó, van az a pénz! Egyszer-2szer már vetkőzött, fog még...

politologus · http://politologus.blog.hu 2014.05.21. 09:21:12

Hál'istennek, a Sárkányok Anyja végre kapott egy sárkányt...
Egyébként miért "Poszáta" a rész címe (és nem pl. Így neveld a sárkányodat), spoilerezés nélkül meg tudná valaki magyarázni? Mert ebben a részben csak Lady Arryn repült.

zizi77 2014.05.21. 09:43:27

@politologus: nem Kisujj jelképe a poszáta? Vagy az más madár?

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.05.21. 10:13:42

@politologus: Szerintem az üvegmadár miatt, amit Kisujj hozott ajándékba, és valszeg pont azért elég jelentős a címadáshoz, mert Lady Arryn is repült utána. De lehet, hogy valami sokkal egyszerűbb magyarázata van.:)

Tóthi 2014.05.21. 10:33:23

Kisujj címerállata.

szepi79 2014.05.21. 11:28:52

@kovi1970: pedig én úgy emlékszem, elég határozottan jelentette ki, hogy nem fog többet vetkőzni (lehet csak ebben a sorozatban). a sorozat fix büdzsével dolgozik, szóval végtelen mennyiségű pénzt nem tudnak neki adni, újracastingolni nyilván nem fogják a szereplőt, ahhoz túl népszerű. majd csinálnak pár extra bordélyházas jelenetet random jómellű wannabe szinésznőkkel, és akkor lesz csöcs is, meg a káposzta is megmarad.

Meth, Not even once 2014.05.21. 11:43:56

@Littlewood: Igen a Poszáta a Baelish ház címerállata (Kisujj nyaktűjén is az van), az a üvegmadár amit a múlt részben adott a kisgyereknek az egy sas volt, ami az Arryn ház jelképe.

Meth, Not even once 2014.05.21. 11:47:12

@chrisred: Amúgy a könyvben is végig lehetett érezni, hogy a Vérebnek van egy ilyen jó oldala. Legalábbis én mindig úgy éreztem, hogy valójában nem a pénz miatt segít Aryanak, és még korábban Sansát is segítette, és próbálta is megszöktetni, amikor elmenekült a Blackwater Bay-i csatában, sőt, ő volt az egyetlen királyi testőr, aki nem ütötte meg soha.

politologus · http://politologus.blog.hu 2014.05.21. 13:38:00

@zizi77@Tóthi: @Meth, Not even once: Köszi! Kezdem respektálni Kisujj figuráját (ez mondjuk mindig rossz jel, mert az ilyenek meghalnak), de zavar, hogy a hangja Batman-hörgésre emlékeztet...

zizi77 2014.05.21. 13:44:09

@politologus: hát a tisztelet nálam kicsit túlzás lenne. Nekem amolyan Jockey figura.

Felagund 2014.05.21. 14:01:11

Egyébként a mockingbirdre nem tudom, hogy miért a "poszáta" fordítás terjedt el, talán a Hunger Games sara, a Mimus nemzetség magyarul gezerigó, bár elismerem, hogy az legalább olyan hülyén hangzik :D

Gyula_80 2014.05.21. 14:11:19

Amikor meg a wolverine-t nem rozsomáknak fordították, akkor meg az volt a baj.

Dekatlon 2014.05.21. 14:17:09

@Felagund: vajon miért van ennyire beakadva náluk ez a mockingbird? Tud valamit? Hunger Games alapján hangutánoz.

Dekatlon 2014.05.21. 14:19:18

@Gyula_80: mostanában azért szokás rozsomáknak hívni. Főleg, hogy a legjellemzőbb tulajdonsága (neeem, nem az hogy regenerál, hanemhogy magányos), pont ellentétes a farkasok falkaszellemével.

Felagund 2014.05.21. 14:51:16

@Dekatlon: A vicc az, hogy a poszáta nem, de a gezerigó igen, konkrétan nincs saját éneke, hanem a környék hangjaiból szedi össze, és azt rakja össze éneknek, így imponál a (leendő) párjának - szerintem eléggé találó allegória Kisujjra: mindenkinek azt mondja, amit az hallani akar :)

A poszáta amúgy szerintem az első könyv fordítójának a "sara", de a _gezerigó_ (!!!) helyett szerintem is még mindig jobb :D

Lángharcos 2014.05.21. 15:05:40

@Felagund: Lehetett volna szajkó.. vagy simán rigó..

Felagund 2014.05.21. 15:06:26

@Dekatlon: Bár elvileg van olyan madár, hogy 'sokszavú poszáta', ami akár még stimmelhet is, csak az istennek nem találom a latin nevét, hogy be tudjam azonosítani :D

Felagund 2014.05.21. 15:08:12

@Lángharcos: Na, ez itt már fordító-szakmai kérdés, mert valamilyen szempontból jó mind a kettő, mert az egyik hangot utánoz, a másik meg kicsi és viszonylag egyszerűen néz ki, de akármelyiket is választod, az allegória egyik fele elvész...

chrisred 2014.05.21. 15:13:37

@Meth, Not even once: Hát igen, meg azt is, hogy sajátkezűleg fojtaná meg azt, aki szerint neki van jó oldala. :)

Dekatlon 2014.05.21. 16:47:12

@chrisred: Segitett már a Rózsa lovagnak is, amikor valami tornán a Hegynek elgurult a gyógyszere, és felszeletelte a saját lovát, majd megpróbálta a lovagot is, mert az jó móka.
A Véreb simán beállt megvédeni, aztán amikor az hálálkodni próbált ezért, elküldte az anyjába :)

Felagund 2014.05.21. 16:58:02

@Dekatlon: Emlékeim szerint csak azt kérte ki magának, hogy 'ser'-nek szólította :)

Gyula_80 2014.05.21. 17:35:53

@doggfather: pontosan. Amikor a Wolverine kijött, a magyar forgalmazó a Farkas címet adta neki, mert úgy gondolták, az, hogy Rozsomák röhejesen hangzik. Itt meg láttam pár kommentet, hogy miért poszáta, miért nem találtak ki helyette valami jobbat. Erre utaltam csak.

tommygun 2014.05.21. 21:58:53

Kicsit unott poszt egy nem kicsit filler részről... félek hogy Tyrion sorsa lesz az utolsó nagy drámai csúcspont, aztán unalomba fullad az egész mintha Martin maga sem tudná már eldönteni hogy merre is menjen a történet.

pocokman 2014.05.21. 23:43:10

@tommygun: Martin tudja hogy merre megy a történet, nyilatkozta egyszer hogy pontosan tudja hogy mi lesz a vége.

szotty 2014.05.22. 00:07:14

@pocokman: Na jah csak írja hamarjában mert mi is tudni akarjuk
+lehet, hogy tudja hova akar eljutni csak azt nem hogyan :)

Tehéntőgy 2014.05.22. 11:42:01

@szotty: Ez kicsit túl van drámázva az olvasók részéről (persze érthető). Már az első kötet függelékében meg voltak nevezve olyan szereplők, mint Euron Greyjoy, vagy Areo Hotah (!), utóbbiról a negyedik kötetig ugye egy büdös szó sem esik a főszövegben. Szóval Martinnak finoman szólva részletes tervei kell hogy legyenek - miközben persze nyilván improvizál is egy csomót. (Egyszer nyilatkozta egy interjúban, hogy mikor az első könyvben a Catelyn/Tyrion szálat írta, érmefeldobással döntötte el, hogy a két zsoldosból, akit összeszedett Cat a fogadóban, melyik haljon meg a hegyi klánokkal küzdve, és melyikből legyen Tyrion bajnoka :-))

Tehéntőgy 2014.05.22. 11:57:23

@vargatom: Csak azt ismeri el, hogy a hétköznapi "varázslatai" csak látványos trükkök, azt nem mondja, hogy egyáltalán nincs varázsereje :-) Ez azért már Stannis kamukardjából is látszott (ugye Thoros minden egyes lovagi tornán elhasznált egy ugyanilyet, mert Robert király nem sajnálta az ivócimborájától a pengéket meg egy kevés futótüzet rá, hogy frenkizni tudjon, aztán mégis kiderült, hogy a papnak van érzéke egyfajta mágiához, függetlenül attól, hogy a lángkard csak bohóckodás).

vargatom 2014.05.22. 12:05:49

@Tehéntőgy: Hát ha már behoztuk a könyves vonalat, akkor az lenne a teljes és talán még nem spoileres magyarázat, hogy kb. Dany sárkányainak a megszületésétől kezdve elkezdett visszatérni a mágia Westerosra (bár a White Walkerek megjelenése is valószínűleg kapcsolódik ehhez).

Melissandre esetében is az derül ki, hogy sokáig kizárólag ezekkel a trükkökkel tudott csak élni - de aztán egyszercsak elkezdtek működni a régi időkből visszamaradt bűbájoskodások is.
Ugyanez történt Essosson a warlockokkal is (akiket Dany megsütött a sárkányaival) és ezért tért meg Thoros is újra, hátrahagyva az ivászatot meg lovagi tornákat.

Arra viszont nem emlékszem pontosan, hogy előbb csatlakozik Stannishoz és utána jön meg a mágia, vagy fordítva...

tommygun 2014.05.22. 12:40:10

@pocokman: Ha én lennék a dramaturg és a Tyrion tárgyalását követő eseményeket kéne epizódokba adaptálnom, szerintem inkább felmondanék. Már most is olyan lett a sorozat mint a meggyes rétes a menzán: sok méter nyúlós tészta és itt-ott egy szem meggy hogy az illúzió megmaradjon. Mostanra mát Tyrioné az utolsó szál ami érdekes maradt és az összes többi kezd unalomba fulladni. Mintha Martinnak észbontó tehetsége lenne az összetett karakterek megalkotására, de aztán a hirtelen halál lenne az egyetlen amit ki tud nekik találni. Ami talán még mindig jobb mint vég nélkül húzni a sorsukat amíg irrelevánssá nem válik (spoilerezés nélkül Brant, Dannyt, Aryát, Havas Johnt tudnám felhozni példának - ezek mind fontos kulcsszereplőként kezdték, aztán mostanra kezdenek érdektelenné válni.) Lehet hogy másképp látnám ha a könyvsorozat már egyben lenne, de ahogy most áll, komolyan nem tudom hogy Tyrion tárgyalása után még miből lehetne felépíteni egy új évadot.

Dekatlon 2014.05.22. 14:02:19

@tommygun: Arya azért még érdekes. Meg ez a Kisujj dolog is érdekes, meg Dzsémi is érdekes. Meg Havas János is érdekes lesz, ha összefut valahogy megint Ingriddel.

chrisred 2014.05.22. 15:26:41

@Dekatlon: Hát igen, Havas Jon éppen most készül megküzdeni százezer északról érkező vaddal, ez talán rejt magában némi izgalmat. :)

pocokman 2014.05.22. 16:24:20

Van ebben még bőven potenciál az ötödik évadra, de nem fogok spoilerezni inkább :) Bár attól én is tartok, hogy az ötödik évad még több szálon fog futni, de ne legyen igazam.

tommygun 2014.05.22. 18:01:13

@Dekatlon: a továbbiak ismeretében inkább azt mondanám hogy kb eddig voltak érdekesek... szerintem az a történet gyenge pontja hogy szinte minden főszereplő csak egy darabig érdekes, aztán vagy meghal hirtelen vagy elkezd kóborolni a vadonban. Ott van pld Bran meg Danny, az elején kulcsfontosságúak voltak, most meg ha feltűnnek a legszívesebben átugranám a részüket mert tudom hogy úgysem történik velük semmi ami előre vinné a sztorit.

tommygun 2014.05.22. 18:04:08

@tommygun: sztem a Sansa & Kisujj duó sem jobb, mert egyikkel sem lehet igazán azonosulni - Sansa annyira fájóan buta hogy olyan már nincs is, Kisujj meg talán a legegyoldalúbb karakter (hiába nagy intrikus ha sem utálni sem kedvelni nem lehet).

tommygun 2014.05.23. 01:48:32

@Felagund: szerintem bizony nem tartozik a legjobban kidolgozott karakterek közé.

Felagund 2014.05.23. 09:47:05

@tommygun: Izé, kifejtenéd? Oké, hogy ne nagyon ismerjük meg, mert nem nézőpontkarakter, de amellett, hogy "geci intrikus", az emberi oldalából is elég sokat megismerünk (már legalábbis a könyvekben)

Dekatlon 2014.05.23. 11:34:57

@Felagund: azért a reménytelen szerelméről, meg a kissebbségi komlexusáról a filmekben is sokat megtudtunk

tommygun 2014.05.23. 13:29:01

@Felagund: ezzel együtt nem egy húzókarakter akivel azonosulni tudunk vagy utálhatunk. Persze lehet hogy csak én vagyok így vele.

Felagund 2014.05.23. 13:31:16

@tommygun: Lehet, de ki mondta, hogy annak kell lennie?

Nem egy fantasy regényt olvastam már, ahol a főszereplőnek nem volt ilyen szinten (se) kidolgozva a jelleme és a motivációi :D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.05.23. 13:51:20

@vargatom: Én nem. Teljesen nyilvánvaló volt, hogy a tanácsadói ebben megállítanák, mert semmi esélye sincs még a sárkányokkal sem.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.05.23. 14:02:02

@tommygun: A filmben is 14 éves és életében két helyen járt eddig. Winterfell, ahol nem igazán értintették az élet nagy kihívásai és túszként a King's Landing-ben, ahol meg mindenki hazudik szinte, és gyak. senki nem volt vele, mint barát. Mitől lenne okos...? Örül, hogy él...

Tehéntőgy 2014.05.23. 16:29:16

@vargatom: Ez egy jó kérdés, kicsit egyébként homályban van, hogy miért csatlakozott Stannishoz, meg miért hiszi, hogy ő a kvázimessiás, túl azon, hogy látott egy víziót (amúgy csak elmélet, de nekem tetszik: valami olyasmit láthatott, hogy Sárkánykőn jelenik meg Azor Ahai/vagy valami jelentős figura, akit ő AA-nak hitt, és felébreszti a kősárkányt - de ez igazából nem Stannisra vonatkozott, hanem Danyre, aki menekülés közben Sárkánykőn született, és _megkövült_ tojásokból keltette ki a sárkányokat :-) ).

tommygun 2014.05.23. 17:46:37

@molnibalage: Szóval, Sanza Stark karakterfejlődése:
1. évad: ártatlan és szenved
2. évad: ártatlan és szenved
3. évad: ártatlan és szenved
4. évad: ártatlan és szenved
5. évad: inkább kimegyek sörért amikor jelenete van

vargatom 2014.05.24. 01:08:21

@molnibalage: Dany egész eddigi útja arról szólt, hogy óriási kockázatokat vállalt, és szinte mindegyikből egy nagyságrenddel megerősödve került ki. Magányos kvázi-rabszolgából egy kis törzs főnöke, aztán a sárkánykölykök, aztán egy kisebb hadsereg, aztán még zsoldosok, most már flotta - nem lenne annyira nehezen emészthető lépés, ha Westerosban partra szállva hirtelen melléállna egy erősebb nemesi család, és aztán az esélyt meglátva a Lannistereket gyűlölő rengeteg kisebb csapat is. Hógolyó-effektus, jó megvalósítással simán eladható.

Plusz a rajongók elvárásait sem feltétlenül a racionalitás vezérli. A leányzó éveken át készül a nagy akcióra, a többség nagyon ki van éhezve valamiféle beteljesülésre. Persze nyilván ilyenkor kell még legalább egy kicsit tovább hergelni őket ;) de ebben az esetben mondjuk nem a tipikus tévés megoldások diktálják a sztorit, hanem Martin...

vargatom 2014.05.24. 01:14:06

@Tehéntőgy: Melissandre valós motivációi valószínűleg nem csak holmi próféciákból származnak, de pont ezért nem is szabad idejekorán felfedni őket.

Ez úgy általában a többi méltatlankodó véleményre is válasz egyébként, a Red Wedding egy három köteten át felépített eseménysorozat tetőpontja volt, azt meg azért nagyjából tudjuk hogy az ötödiket is valahol egy nagyobb csomópont előtt vágta el (sőt jó pár megírt fejezet került át a hatodikba). Az unalmasnak titulált szereplők szinte mind egy-két lépésnyire vannak egymástól és a találkozásaik elég biztosan komoly konfliktushelyzetek lesznek, de ahhoz hogy ezeknek a feloldása elég erős lehessen, kell az alapozás. Spoilereket nyilván nem akarok ide beírni...

Meg persze az ötödik köteten sokat gyengített az, hogy pár lépéssel a robbanások előtt lett vége és így lényegében befejezések és feloldások nélkül maradt.

Tehéntőgy 2014.05.24. 09:15:22

@vargatom: Nagyrészt egyetértek, egyébként meg szerintem Martin fő írói erőssége pont a lassú, mesélve építkezős karakterábrázolásban/világépítésben van. Persze, élvezem én is a hirtelen halálokat, váratlan fordulatokat, meg mikor összeállnak a száz oldalakon elszórt információszilánkok, és megérted xy mellékszereplő motivációit stb. de a könyvek igazából nem ettől erősek, ez "csak" nagyon olvasmányossá teszi őket. A mindenkori politikai szál meg persze szörnyen izgat, de folyton emlékeztetem magam, hogy minden ellenkező látszat ellenére ez a másodlagos, a regények politikatörténete van a szereplőkért, nem fordítva. Már csak azért is, mert mint politikai uralkodó osztály a komplett westerosi nemesség (mindenki máshogyan, persze, de) kretén és alkalmatlan, kötetről kötetre jobban amortizálják a kontinenst, a közelgő kvázivilágvége árnyékában - mint emberek viszont érdekesek. (És nem épp megnyugtató, hogy a köznép sem jobb semmivel:-) )

vargatom 2014.05.24. 23:34:26

Azért én elég jónak érzem a párhuzamot a sakkjátszmával, amikor is ugye a matt eleve csak akkor lehetséges, ha az ellenfél semmit sem sejt addig amíg már késő. Csak itt ugye Martin az olvasókkal játszik, tehát őket kell megvezetnie első látásra kevésbé izgalmas bábu-tologatással.

Egyébként az első három könyv megítélésében biztos sokat számít az is, hogy a mai olvasók többsége későn kezdte és ezért egymás után tudta ledarálni őket, nem volt közben sok éves várakozás. Ha rögtön a negyedik után jött volna az ötödik és már a hatodikon is túl lennénk, biztos más lenne a közvélekedés (meg egyébként is mindig az elégedetlenek a hangosabbak)

Dekatlon 2014.05.27. 10:59:03

Azt mondják lesz nagy csata ebben az évadban. Elkezdtem gondolkodi, hogy ugyan hol kik között? Mert eléggé állni látszik a front.
Az én tippem: a vadak nekimennek a falnak, epikus képsorokban. De ott összesen 100 védő van. Mit lesz ott a nagyszabású?
süti beállítások módosítása