Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Terápia 1x36 - Hétfő reggel, András és Réka

2012. december 11. 16:31 - Zsoofka

Előző hétfő reggel itt.

Hétfő reggel van, gondolom elmúlt már 9 óra, mert Dargay egyedül ténfereg a szentélyben és nagyon nem találja a helyét. Laurát hívogatja, de csak az üzenetrögzítőig jut. Szemmel láthatólag nem érti a szitut, leveti magát a kanapéra. Fekete nyakkendő lóg a nyakában, közeleg a temetés időpontja.

vlcsnap-2012-12-11-07h49m33s21.png

A NAGY FOTEL félelmetes így üresen, mintha épp bekapni készülne a már-már pánikoló terapeutát.

vlcsnap-2012-12-11-07h52m17s90.png

Miközben felveszi a fekete zakóját, kipillant a kertbe. Ott ücsörög a lánykája, telefonnal a kezében. Nagy elmésen most az ő számát tárcsázza, de Réka kinyomja. Kénytelen lesz kimenni hozzá…. A lány hozza a 16 évesek kliséit, olyan laza, hogy majd szétcsúszik. Dargay próbál kapcsolatot létesíteni vele, még az agymosodának becézett szentélybe is behívja.

vlcsnap-2012-12-11-07h54m12s208.png

Benn apuka nekifog kávét főzni, naná, hogy Máté gépén. Így él örökké az ember, a tárgyakon keresztül. Réka is megjegyzik, túl menő ez a gép az apja kőkorszaki jelleméhez. Dargay már nem is igen akar „menő” lenni, bár Réka szerint ez nem is annyira miatta fontos, mint inkább a férfi önnön élete miatt.

vlcsnap-2012-12-11-07h58m12s25.png

Miközben csorog a fekete, a lány egy sztoriba kezd: Az anyjától kapott Párizsból egy parfümöt, amit egy arra járó kóbor villanyszerelő ellopott. Mert csak az vihette el, bár Dargay szkeptikus, ígéri pótolni fogja, ha tudja. Réka most a lazaságot kéri számon apukán, aki szerint az ő korában a lazaság már magamutogatás, vicces riszálással igyekszik ezt demonstrálni. A lány aggódik, hogy apja túl mélyre ássa magát a többi ember nyomorában, és ő meg elfelejt élni, „jobban befeszül, mint a páciensek”. De Réka kegyes: még egyáltalán nem késő semmi….

Miközben beszélgetnek, a lány a telefonját bámulja, nyomkodja. Okos a javából, ráadásul az anyjától kapta. Most épp egy üzenet jön egy Galo nevű embörtől, aki 23 éves, buddhista főiskolára járt (?) de most biciklisfutárként épít karriert. Az nem derül ki, hogy pizzát terít-e vagy drogot, de Dargay kezd tényleg befeszülni. Próbálja faggatni a lányát, az az ilyenkor szokásos semmitmondó válaszokkal jön. Bizalmat kér, maga és a döntései iránt. Réka Galo-hoz jár barátnőzés helyett, van, hogy napokig nem is látják a szülei. Bár a lányt megkérdőjelezi, hogy ez a tény feltűnt-e egyáltalán Andrásnak....

vlcsnap-2012-12-11-08h03m04s195.png

Egy bajom van ezzel a beszélgetéssel rögtön az elején: mi van, ha ma mégis eljön Laura? Akkor is sor került volna rá? Vagy akkor húzzák tovább a némaságot a végtelenségig? Dargay türelmetlen a még mindig a telefont babráló lányával: „Én se fogadok pácienst, miközben kávézunk.” Kac-kac. Most van az a 11 perc, amikor a doki ráér gyereket nevelni. Tudom, ez gonosz volt, bocs.

A múlt keddi ülés jut eszembe, tudjátok az utolsó, amikor a gyereknevelés Máté-féle módszerét tanulmányozhattuk. Beszélgetni a gyerekkel annyit tesz, mint megtudni a titkait. Vagy? Vagy inkább beavatni a mi saját életünkbe. Dargay majdnem elköveti a Máté-féle hibát, a lánya már menekül. Szerencsére hamar észbe kap és rájön, neki kell kezdeményezni vallomások terén. Réka segít is neki ebben: „Most miért engem basztatsz? Miért nem arról beszélsz….?” Igen ez már magas labda, a terapeutának válaszolnia kell… És igen, arról kell beszélnie….

vlcsnap-2012-12-11-08h21m43s51.png

Réka után szalad, az ajtó, mint Rubicon nem kerül átlépésre, Réka megáll és végre arról beszélnek, ami a főprobléma: az itthoni fantasztikus hangulatról. Ami elől, pont mint Zsófi, e lány is menekülne, csak ő nem olyan szerencsés, neki nincs ott a tornaklub, a gerenda. Most Dargay jön a „beszélgetésben”: a férj és a feleség miatt megváltozott a lány itthoni környezete, a régi biztos háttér odalett. Ők azok, akik kihúzzák a talajt az amúgy is „veszélyeztetett” korban lévő lányka alól. Nem mintha lenne ideális időpont egy váláshoz. „Tudsz mindent, igaz?” kérdésre csak egy szomorú fejbólintás a válasz. A „Honnan” kérdésre már hosszabb: anyuka, amikor párizsi útjára ment az ügynökkel, azt hazudta a lányának, hogy konferenciára tart. A gyanútlan lány felhívta SKYPE-on és mint e szolgáltatás klasszikus reklámjában, egy félmeztelen törölközős férfi libbent elő a kép hátteréből. Innen gratulálok anyukának, no comment. Én kérek elnézést. Bár Réka már nem 7 éves, de 16 évesen, sőt 32-n sem kívánom ezt az élményt senkinek.

vlcsnap-2012-12-11-08h36m58s57.png

Dargay igazi úriemberként igyekszik menteni a menthetőt: nem csak Judit a bűnös, mindketten azok, mert hagyták, hogy a helyzet az ügynökig fajuljon. Réka ettől még idegesebb lesz. Hát még ez sem elég ahhoz, hogy kihozza apukát a béketűrésből és csináljon valamit? Hogy védheti még ezek után is a cafka anyját? „Csak itt ülsz és nem csinálsz semmit….” Mi, akik ismerjük Dargay megtett útját, tudjuk milyen nehéz most neki. „Miért csinálsz úgy, mintha ez az egész már nem fájna neked?” Tudjuk azt is, hogy András már a gyásznál tart, ami ezt a kapcsolatot érinti.

vlcsnap-2012-12-11-08h19m17s195.pngvlcsnap-2012-12-11-08h19m25s19.png

Réka érzelmeket követel, üvöltést az apjától, valamit, hogy lássa, az apja még él, és benne él a szerelem Judit iránt. Ja, és a parfümöt sem lopta el a szaki, ő vágta falhoz végtelen dühében. Nem tudom, hogy a férfi magát vagy a lányát áltatja, de „minden rendbe fog jönni”, elmentek párterápiára. No hiszen. Amikor Réka rákérdez, Dargay igennel válaszol a kérdésre, hogy akarja-e még helyrehozni a házasságát….

Réka – jobb híján – stressz-levezető tréninget tart apukának. Tessék kiüvölteni a fájdalmat. Dargay csak az üvöltés imitálásáig jut el. Jutalma mégis meglesz.

vlcsnap-2012-12-11-08h41m50s157.pngvlcsnap-2012-12-11-08h42m15s97.png

Vált a kép, már a temetésen vagyunk. Az eső vigasztalhatatlanul zuhog, fekete esernyők sora búcsúztatja Mátét. Feltűnik a gyászoló család (Kinga, a gyerekek és Máté édesapja), a barátok. Dargay Gabi-barát mellé vetődik, aki biztosítja a dokit arról, csak öngyilkosság történhetett. De mond mást is: Gabi szerint Máté elégedett volt a pszichológus úr munkájával, szeretett odajárni…És még valakit, egy nagyon elegáns és visszafogott Laurát. Dargay odasiet hozzá, szó szerint fut utána. A nő ránéz és továbbmegy.

vlcsnap-2012-12-11-08h50m55s229.pngvlcsnap-2012-12-11-08h51m21s235.png

 Szemmel láthatóan nem kér a férfi társaságából. Hogy ez csak múló szeszély vagy van mögötte konkrét tartalom is, az gondolom e héten még kiderül.

Címkék: terápia
77 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adam014 2012.12.11. 16:38:30

Ha a házasságát nem is, a gyerekeivel a viszonyát van esélye megmenteni még legalább.

genevieve 2012.12.11. 16:44:13

Bezzeg azt a telefont amit szinten az anyjatol kapott nem vagta falhoz:-)

Lac1 2012.12.11. 17:48:58

Átemelem a másik threadből a kommentem:

Asszem lenne pár keresetlen szavam Judithoz, ha tényleg úgy igaz Réka skype-os sztorija.
Egy ehhez kísértetiesen hasonló manőver egy évtizedre megmételyezte szegény Zsófi lelkivilágát. Rékának volt annyi "szerencséje", hogy egyrészt nem látta színről színre, másrészt van annyira érett azért, hogy teljesen jogosan megharagudjon a saját anyjára. Hogy lehet Judit ennyire felelőtlen? Réka saját, szintén elég rebellis kamaszkora (amibe úgy tűnik, saját szülei kergették bele) sem tűnik annyira fékeveszettnek, mint Judit különbejáratú forradalma saját családja szétverésére.

Hoozáfűzném:
eddig én kicsit úgy érzem, Judit, meg főleg Ágnes kicsit telebeszélték Dargay fejét. Eddig már-már elfogadtam, hogy Dargay is valamiképpen hibás, de nem tudok elmenni Judit destruktív viselkedése mellett. Lehet, hogy András váltotta ki belőle, de ahogy a férfi mondta, Judit a lehető legrosszabb módon közelítette meg a problémát: félrekúrt. Aztán kész otthagyni a családját egy párizsi légyottért a szeretőjével.
És most meg ez a Skype-os sztori, úgy érzem, ennek a nőnek semmi se szent. Teljesen jogosnak érzem Réka felháborodását anyján, de apjának rezignáltságán is. A jelenlegi kép alapján már lassan kénytelen vagyok azt mondani, jobban járna az egész család Laurával, mint egy ilyen nőszeméllyel az anyai szerepben.

Zsoofka 2012.12.11. 17:50:15

@Lac1:
Az utsó mondat kivételével +1 :)

szepi79 2012.12.11. 17:53:17

@genevieve: azt biztos nem párizsból kapta.

Lac1 2012.12.11. 17:54:08

Az utolsó mondat inkább csak kritika Judit felé, természetesen a gyerekeknek nem éppen arra a nőre lenne szükségük, aki szintén hasonlóan gátlástalan viselkedésével jócskán hozzájárult a családi légkör megromlásához.

karinn 2012.12.11. 19:21:00

Nem tudom, hogy vagytok vele, de ki az, aki egy alkalmi szeretőjének a temetésére elmegy? (Ráadásul mikor az az egy alkalom is sz*r volt.) Szeretne részvétet nyilvánítani a megözvegyült asszonynak, vagy mi?
Mindenesetre arra kíváncsi leszek mitől ábrándult ki hirtelen Laura az ő Dargayjából.

András helyében meg lettem volna olyan tökös, hogy a lányomnak nem a csöndes megértő mártírt játszom, miszerint "két emberen múlik egy házasság", és ez "bonyolult", ha valóban meg akarja védeni Juditot, akkor igazán elejtheti hogy már ő is rég másfele keresi az izgalmas pillanatokat.

zaza pipi 2012.12.11. 19:22:24

ugye tudjátok, hogy egy tv sorozat kitalált szereplőiről beszéltek???
vagy nektek nem mondták, hogy az csak kecsap?

Zsoofka 2012.12.11. 19:30:18

@zaza pipi:
Hess innen, itt mi ilyen debilek vagyunk. Nem elég, hogy tudjuk, de még élvezzük is!

Susie201 2012.12.11. 19:44:35

Nem tetszett a Rékát alakító színésznő alakítása, (és külseje sem) de maga a karakter nagyon bejött. Egy igazi apás kis tini.:)
Én se tudom hova tenni Laura megjelenését a temetésen, András elől való megfutamodását meg főleg nem. Csak arra tudok gondolni, hogy a "annyira nem is hasonlítasz apádra" szöveg annak belátása volt, hogy nekik nem lehet közös jövőjük, és lezártnak érzi a kapcsolatot. Remélem vissza fognak térni erre a vonalra, sokkal jobban érdekelne, mint pl. Máté apukája....

Zsoofka 2012.12.11. 19:49:46

@Susie201:
Kíváncsi vagyok, mi van Laura viselkedése mögött. Dargay meg igazi pojáca módjára ment utána :)
Eléggé felborult a rend a végére, lesz itt még Laura eljövetele a héten :)

karinn 2012.12.11. 20:05:55

@Susie201: Hát a Rékát alakító színésznőtől én sem dobtam hátast. Sőt, mikor először megláttam kertjükben napozni, azt hittem Laura terült ott ki otthonosan, aztán nézem, hogy más színű a haja, akkor arra gyanakodtam, hogy Judit van ott hippi szerelésben. Hát hiába, nem jó a szemem.:) Mindenesetre kereshettek volna tinédzserre jobban hajazó huszonéves színésznőt.

Bergamott 2012.12.11. 20:44:31

@karinn: Aki találkozni akar az exterapeutájával. :)

Kekszemu 2012.12.11. 20:58:09

@Susie201:

pontosan!

Laura már akkor tudta h nincs jövőjük, mikor András elmesélte az apja sztoriját, mert akkor láthatta, h Andrásnak is van egy sebzett gyermeki oldala, egy olyan férfi akit gyermekként elhagyott az apja, a saját fiával sose tenne ilyet.
Persze azt nem tudhatta, h András házassága romokban hever.

DE ott van még Ágnes figyelmeztetése is, "Menj, de ha megteszed, súlyos árat fizetsz érte"
Szóval elég sok minden miatt nem lehet/ne jövője egy ilyen kapcsolatnak.
...

Máté temetése szerintem nem volt jól ábrázolva, egy ilyen súlyú ember esetébe a temetés átváltozik egy spontán osztály- és évfolyam-találkozóvá, a gyárban dolgozókkal kiegészítve, és a feleség szerepére is inkább vmi dundibb nőt kellett volna választani, mert erről az arcról én minden negatív jellemzést elhittem volna Máténak.

Kekszemu 2012.12.11. 21:06:00

@karinn:

:) hogy lehetne két filigrán embernek ilyen debella lánya, vaszeg az amcsi lehetett a példa, ott a két magas szülőnek volt egy törpe gyereke.

Kizárnak tartom, h a színművészetin nem találtak volna egy alkalmasabbat / hasonlóbbat, vagy ez is vmi protekció alapján ment?!

genevieve 2012.12.11. 21:23:01

apuka, hogy megtörne ha a doki elmesélné neki, hogy a fia már régóta nem itt istenben...

genevieve 2012.12.11. 21:23:32

elveszítette a fiát és az a legnagyobb problémája, hogy homokos volt-e vagy sem???

genevieve 2012.12.11. 21:29:25

@Lac1: na azért ne huzzuk le az anyát 16 év után a vécén, mert a lánya véletlenül meglátott egy pasit a szobában...nem dugni látta őket.....a doki se nagyon igyekezett elmondani, hogy segond lányom, én meg az egyik páciensemet akarom megdugni...

genevieve 2012.12.11. 21:30:27

@szepi79, első ezen a néven: persze:-)
van olyan ajándék amit elfogadunk anyutól és van amit nem:-)

genevieve 2012.12.11. 21:36:24

@Kekszemu: nem debella, csak nagy a melle:-)

genevieve 2012.12.11. 21:40:15

bocsánat a spojlerekért:-(

régi_vendég 2012.12.12. 01:13:38

@genevieve: hát azért én érzékelek különbséget anya hazudozása, kufirctúrás önkeresése és apa kapuzárási vágyai között.
van egy barátnőm aki gyerekként megélte, hogy a szülei válása után egy reggel, idegen ffi láb lógott ki az ex szülői ágyon a takaró alól. ez azért oda tud verni egy életre.

régi_vendég 2012.12.12. 01:37:27

@karinn: szerintem nem viselkedett andrás rosszul ebben a helyzetben. nem mószerolta juditot, helyenként még védte is, ha nem is túl határozottan de nem engedte, hogy a lánya belelovalja magát az anyja fikázásába. és miért kellett volna a dokinak elmondani laurát??? mit kellett volna elmondani? (laura egyenlőre egy lehetőség (bár már az sem szvsz) nem több) és főleg mennyit kellene még tudnia a szülők szerelmi életének pontos részleteiről egy tini lánynak? mivel kellett volna még megnyomorítani szegény csaj lelkivilágát? szerintem jól tette, h nem mondta el és juditnak is lehetett volna sokkal óvatosabb.
azért az beszédes, hogy ezt a lebukást nem említette ágnesnél mikor réka szóba került.

karinn 2012.12.12. 08:35:17

@régi_vendég: Nem azt mondtam, hogy mondja el Laurát. Csak, hogy ha már megvédi Juditot, akkor ne ilyen harmat gyengén. Mert evvel tényleg csak megerősíti a lánya hitét abban, hogy anyja egy szemét, önző céda, míg szegény apja "befeszülve", romjaiban fekszik, és csak a jó lelke miatt dob be olyan közhelyeket, hogy "két emberen múlik egy házasság", holott még a dühöngésre is képtelen, hisz ő "meg akarja menteni" a házasságukat. Ugyan már! Ha egyértelműbben adja jelét, hogy azért több oka volt erre Juditnak, az derekasabb dolog lett volna. Pl. még az is őszintébb, ha odaveti, hogy rég kihűlt a házasságuk. (Ahogy Ágnes is milyen finoman meg tudta fogalmazni, hogy úgy érzi Miklósnak joga volta a félrelépésre, de azért szerette őt.) Ettől nem töri össze egy 16 éves lány lelkét, aki már a 23 éves barátjánál tölt napokat.

Andal 2012.12.12. 08:46:36

Jó rész volt szvsz, a Réka játéka is tetszett, nagyon jó a szereplőválogatás a sorozatban, Máté apja is kiváló volt. A párbeszédek, forgatókönyv egyes elemei hiányosak inkább, bár ez a műfajból is fakadhat, néhány odavetett mondatból kellene kihámozni, mi történik két terápia között a szereplőkkel.

Pl. Judit már elköltözött, vagy még mindig lakást keres? A gyerekekről beszéltek már?

beacska 2012.12.12. 10:00:35

mit keres egy 16 éves lány hétfőn délelőtt otthon? még ha saru van rajta (tán nyár van?) akkor is...

Jó volt a temetői "kergetőzés". András nem futott, Laura megtorpant. Megint Andrásnál volt a labda, de nem lépett. Pedig megtehette volna.

Én már láttam a heti penzumot, nem spoilerkedem ;)...csak nevetek az Andrást-változatlanul-zsigerből-oltogatókon....nem változik a világ, én Andrást kedvelem, és aki az első héten utálta a saját élete, megkeseredett múltja miatt, az makacsul ragaszkodik ehhez...:)))...vicces...

innovation 2012.12.12. 10:08:54

A Rékát játszó csaj nekem nagyon bejön. :)

Az merült fel bennem, hogy ha Lau is kiszáll, Máté is kiszáll, Petra sem jön többet, akkor mit fogunk látni? Mert a többi ország Terápiájában van második évad is...

genevieve 2012.12.12. 10:13:30

@régi_vendég: azért azt se felejtsük el, hogy mikor judit bevallotta a félrelépését adrás megkérdezte, hogy folytatja-e? és judit azt mondta, hogy adrástól függ, erre ő inkább sértetten beköltözött a "rendelőjébe" - kvázi elköltözött otthonról - ahelyett, hogy meg akarta volna menteni a házasságát...de ugye ő inkbáb laurát akarta...

és amikor judit emelt egyet a téten és elmondta, hogy párizsba készül - a kettejük "párizsába" - akkor se mondta, hogy ne menj, inkább beszéljük meg a problémáinkat...

egy kamasz lelkivilágát pedig egy hangos szóváltás is megkavarja..

genevieve 2012.12.12. 10:14:56

@innovation: talán akadnak még tehetséges színésznők és színészek kis magyar honunkban:-)...és persze forgatókönyv írók is:-)

beacska 2012.12.12. 10:25:55

@innovation: a tegnapi alapján nekem van tippem a keddekre ;)

Petra pedig már többször "nem-jött-többet"

Tillike 2012.12.12. 10:30:05

Hat nem tudom mennyit kellett volna elmondania Rekanak, szerintem megvedte Juditot amennyire tudta. Szerintem egy csaladot a felesegnek/anyanak kene elsosorban osszetartani (mar csak azert is mert mi altalaban jobban tudjuk csinalni)es ha gond van eloszor megprobalni beszelni es nem elfutni egy mas ember karjaiba. De persze nem lattunk minden reszletet, mennyire probalta vagy nem probalta megbeszelni, igy nem is lehet igazan eldonteni melyikuk a hibasabb.
Laura meg remelem eljutott szemelyisegfejlodesenek arra a pontjara hogy rajojjon neki igazi erzelmek es kapcsolat kell es nem egy virtualis-elkepzelt szerelem a dokijaba :)

genevieve 2012.12.12. 10:44:25

@Tillike: próbálta megbeszélni:-)

adam014 2012.12.12. 10:51:28

@genevieve: nem vagyok benne biztos, hogy én másképp reagáltam volna András helyében. Engem csalnak meg, lép le a szeretőjével, és utána még én kezdjek el könyörögni neki, hogy ne menjen, stb?

beacska 2012.12.12. 10:54:58

@adam014: nem tudom András mindig ilyen volt-e vagy csak ilyenné lett. Réka is a szemére vetette, hogy ő mindenkit megért, és nem vállal be semmilyen lépést, hirtelenséget.

Ha András mindig ilyen volt, Jutkának nincs mit a szemére vetnie. Ha ilyen lett, akkor viszont jót tett neki Laura-érzés, mert néha-néha már-már szenvedélyes lépéseket látunk tőle (pl. pofon Máténak)

foxglove (törölt) 2012.12.12. 10:55:08

@innovation: nem kell félni, legalább ilyen jó karakterek vannak a 2. évadban is:)

van már valami pletyi h berendelték-e egyáltalán a új évadadot?

genevieve 2012.12.12. 10:55:39

@adam014: könyörögni nem kell:-)

de leülni és megbeszélni, igen....és ha nincs laura, szerintem le is ült volna andrás megbeszélni a dolgokat

genevieve 2012.12.12. 10:56:16

@foxglove: küldtem mailt, megkaptad?

adam014 2012.12.12. 10:56:37

@beacska: Persze lehet, de a múlt csütörtöki Tamásos rész elég beszédes volt szerintem. Mikor mondta a doki, hogy nehéz egy ilyen lépést megbocsátani, stb. Az ottani érzések legalábbis szerintem pont ugyanannyira vonatkoztak rá is mint Tamásra, aki szintén nem bírta megbocsátani a megcsalást ugye.

foxglove (törölt) 2012.12.12. 10:57:51

@genevieve: a receptet megkaptam, arra válaszoltam is 2x, egyszer tegnap, egyszer pedig most pár perce

beacska 2012.12.12. 10:58:16

@Tillike: szerintem is le a kalappal előtte. Nem lehet a szemére vetni, hogy csak tessék-lássék tette. Ennyi telt tőle. Még ez is kiakasztotta Rékát...

amúgy kicsit sajnáltam, amikor mondta azt az "első nap után szétköltöztek" dumát. Akkora önáltalás!!!De ha igaz, akkor viszont csak látvány dolog lehetett, gondolom Judit is durvának érezte a skyp-ügyet, nem akarta megismételni...egyrészt szép mentés, másrészt, hamarabb is gondolkodhatott volna...

genevieve 2012.12.12. 10:59:40

@foxglove: közben megnéztem a fiókomat, este küldöm az új recepteket:-)

foxglove (törölt) 2012.12.12. 10:59:59

@genevieve: nekem már most van egy színésznő jelöltem az egyik karakterre, de nem merem mondani:)

beacska 2012.12.12. 11:00:00

@adam014: tényleg nehéz megbocsátani. Akkor én is így éreztem, ez már örökre eltört...de vhogy ahogy Rékának mondta...gondolom, ő is tipródik...

beacska 2012.12.12. 11:04:38

egyébként furcsa volt az a telefonos jelenet Rékával. Nekem úgy tűnt, azért csörög rá, hogy engedélyt kérjen a közeledésre. Aztán, amikor lenyomta, úgy döntött, mégis ráerőszakolja magát, hisz most nem tud elfutni...

András képtelen a nőkkel bánni. vhogy fél tőlük???

Tillike 2012.12.12. 11:09:02

@genevieve: fene tudja, lehet hogy az asztalra kellett volna csapnia, hogy ez most megbeszeljuk, nincs kiut. (bar lehet hogy megtette parszor csak mi azt nem lattuk :) )

genevieve 2012.12.12. 11:09:58

@foxglove: csak bátran, nincs mitől félni:-)

foxglove (törölt) 2012.12.12. 11:11:32

@genevieve: csak rájöttem közben h talán túl idős (már elnézést) a színésznő a szerephez, kár. U.D. a monogramja:)

beacska 2012.12.12. 11:11:54

@Tillike: szerintem nem tette meg. Már csak azért is gondolom, mert András az első pénteken megosztotta "gyanúját" Ágnessel. Szóval fogékony volt a problémára. Csak félt felkaparni a dolgot, nehogy megbántsa az asszonyt.

genevieve 2012.12.12. 11:12:46

@Tillike: hát persze, csak azt látjuk amit megírtak:-)

ezért is vicces, ahogyan vitatkozunk a szereplők viselkedésén:-)

szerintem az a lényeg, hogy mi a házaspár szándéka...
ha tényleg meg akarják menteni a házasságukat akkor leülnek és megbeszélék..

ha valamelyik/vagy mindkettő ki akar hátrálni belőle akkor keresnek hibást és mentséget arra, hogy megtegyék...

genevieve 2012.12.12. 11:13:50

@foxglove: U.D. remek választás lenne egy más karakterre:-)
Bár szerintem simán elhinném, hogy elcsábítja a jó doktor bácsinkat:-)))

foxglove (törölt) 2012.12.12. 11:14:09

@foxglove: na jó ez így utólag akkora hülyeség volt h én kérek elnézést..:)
inkább megyek is:)

foxglove (törölt) 2012.12.12. 11:16:59

@genevieve: nagyon nem vettem figyelembe a korát, először azt hittem h mácsaival egyidős karakterről van szó (akkor még jó lett volna, nem?)

de ha nem csal az emlékezetem, inkább egy harmincas éveinek a végén, (negyvenes elején) járó nőt kell keresni.

genevieve 2012.12.12. 11:34:39

@foxglove: a doki nem jöhetne össze egy nála idősebb nővel?:-)

foxglove (törölt) 2012.12.12. 11:36:30

@genevieve: de összejöhetne, csak a nő korának jelentősége több téren is a történet szempontjából, úgyhogy azon nem szabadna változtatni:)

foxglove (törölt) 2012.12.12. 11:39:43

@genevieve: viszont a jó hír az, hogy ebből a 30-40-es korosztályban is remek színésznőinek (pokorny lia, schell judit, stb) vannak, lehet majd válogatni:)

foxglove (törölt) 2012.12.12. 11:42:17

@genevieve: bár a marozsán erika is már 40 éves, ezt nem is gondoltam volna:OOOOO
basszus

genevieve 2012.12.12. 12:28:02

@foxglove: kiványi lettem volna schell juditra ebben a szerepkörben:-)

régi_vendég 2012.12.12. 12:33:44

@genevieve: hááát én nem hiszem, hogy az adott pillanat alkalmas lett volna a nyugodt megbeszélésre. bár habitus tekintetében a doki meg én egyáltalán nem hasonlítunk (másban sem :-)), de mikor az egyik exem közölte velem a nyílt utcán, hogy ő bizony félrekefélt 1x már vagy fél éve, de azóta is engem szeret ám, akkor az éppen kezem ügyében lévő tornacipőmet vágtam hozzá üvöltve mindezt a városi könyvtár bejárata előtt. velem ott és akkor semmit nem beszélt volna meg senki az fix. az nem úgy megy, hogy beléd rúgok aztán beszéljük meg... én judithoz a bőröndjét vágtam volna hozzá, ha ezt így nekem bejelenti. azok után, hogy még a lányom előtt is megaláz a viszonyával, a "figyelmetlenségével" az a minimum, hogy menjen. és szvsz judit kommunikációs szokásairól is sokat elmond, hogy a lánya láthatóan nem tudja, hogy éppen lakást keres és menni készül a családtól. és ezt nem andrásnak kell megbeszélnie a gyerekkel, hanem juditnak.
ezen kívül nekem kicsit ultimátumnak tűnik ez a "rajtad áll dolog". egyszer függetlenek akarunk lenni egyszer meg dönts a viszonyomról, rólam, az nem megy...

genevieve 2012.12.12. 12:49:26

@régi_vendég: persze, nem az első reakcióra gondoltam:-)

az senkinek sem kellemes gondolat, hogy a párjának van/volt valaki más gondolatban, vagy tevőlegesen az életében...az első dühöngés után azért nem árt elgondolkozni, hogy vajon miért történhetett ez meg?

andrás kérdezte meg mi lesz, és judit azt várta, hogy adrás végre figyelje rá, hiszen egy éve hozzá se nyúlt és kizárta az életéből..továbbra is fenntartom, hogy a megcsalás nem csak a konkrét fizikai aktus lehet..

innovation 2012.12.12. 12:51:58

@foxglove: Nem hallottam róla semmit, de szerintem lenne benne annyi.
Többen írtátok, hogy vannak még tehetséges színészek itthon. Sőt, vannak még fel nem fedezettek is.
Csákányi Eszter karakterét is kibonthatnák jobban... (Szerintem ő is zseniális a terapeuta szerepében. Néha még Mácsai Pálnál is jobb.)

Az első kritikákban lehetett olvasni, hogy egy tanár, egy afgán katona, egy jobbikos anya, vs. család, hálapénzt elfogadó orvos vs. éhenhalás, trianoni határok által szétszaggatott, majd újra egymásra találó családfő terhe hogyan jelenhet meg a XXI. századi Magyarország egyik sorozatában. Lesznek vajon annyira tökösek a készítők, hogy ezt bevállaják?
(Már csak azért is, ha Izraelben a katona, meg rabbi, meg áttért hitű, meg mittom én mi van még benne...)

Mit gondoltok erről?

régi_vendég 2012.12.12. 12:55:46

@karinn: hogy mi minden töri össze egy 16 éves lány lelkét abba nem mennék bele. sok minden.
szerintem abban a helyzetben amiben andrás most van ez a legtöbb amit tehetett a judit-réka kapcsolatért. azt, hogy anya miért hancúrozott párizsban, azt azért már ne a megcsalt félnek kelljen magyarázni... "jah igen lányom anyádnak viszonya van, de azért mert szerinte én soha nem hallgatom meg, jah és különben én is nagyon vonzódom már máshoz. nem anyád a hibás, ne haragudj rá." ez már a ló túlsó fele lenne. aki ezt így kimondja az vagy balek, vagy egy érzelmi fakír.

szepi79 2012.12.12. 12:57:28

@beacska: eeegen. múlt hét kedd-szerda körül néztem meg az első részt, aztán úgy 4 nap alatt pótoltam a maradék 34 epizódot. hétfőre beértem a sorozatot. gondoltam akkormár kommentelek is.

foxglove (törölt) 2012.12.12. 13:02:22

@genevieve: még megtörténhet:) nagyon kíváncsi vagyok az új castingra:) feltéve ha lesz itthon is 2. évad, de szerintem tuti, bejött ez is nekik, úgy gondolom

@innovation: ezt a kritikát hol tudom megtalálni? nagyjából azért ragaszkodni kell az eredetihez, a liszensz miatt, ezek meg elég elrugaszkodott dolognak tűnnek. az első évadban csak máté foglalkozását változtatták meg pl. a hazai viszonyokhoz kicsit muszáj volt adaptálni. a többi stimmel. gondolom nem titok, hogy van amikor szó szerint követik a párbeszédeket, jeleneteket.
nem mintha ez a baj lenne, egy színdarabot is lehet úgy színpadra vinni, hogy bár a szöveg ugyanaz, mégis a színészi játéknak köszönhetően tud mást nyújtani az előadás egy korábbihoz képest.

genevieve 2012.12.12. 13:09:14

@régi_vendég: vagy egy lányához őszinte apa...ha már a lányán is az őszinteséget kéri számon:-)

régi_vendég 2012.12.12. 13:12:00

@genevieve:".továbbra is fenntartom, hogy a megcsalás nem csak a konkrét fizikai aktus lehet.. "

igen ezt én is így gondolom. maga a fizikai megcsalás az már a pont a mondat végén, ha az megtörtént onnantól visszavonhatatlanul megváltozik egy viszony szerintem. ha valaki ellamentál azon, hogy mi lenne ha... az még visszafordítható fázis, ha időben felismerik a felek magukban a másikban, és megbeszélik a kiváltó okokat.
azért réka látható alulinformáltsága (magáról a viszonyról, a családi helyzetről, judit távozási szándékáról) sokat elmond a házaspár és itt sajnálom, de igenis pont judit kommunikációs balfaszságáról is. vajon andrással is ilyen hatékonyan próbált beszélni korábban? a lányát ha lehet még durvábban avatta be a viszonyába, mint a férjét. mert azért az nehezen fér bele a fejembe, hogy miért skype-ol "véletlenül" a lányával miközben a pasija éppen tusol és bármikor bejöhet. ez nagyon durva volt és utána még meg sem magyarázza... elveszítheti a lányát. aki most láthatóan valóban szarik rá és a kioktatásaira. (telefonos beszélgetés alapján) teljesen normális reakció a gyerek részéről.

foxglove (törölt) 2012.12.12. 15:12:55

@innovation: köszönöm, azt hiszem, meg is találtam mire gondoltál:

"Ebből a magyar verzióban semmi sem maradt, nincsenek párok, akik nem tudják elviselni, hogy a másik szoci, vagy éppen fideszes, és nem tűnik fel egyetlen magyar gárdista sem, hogy szembenézzen az idegengyűlöletét tápláló kisebbségi érzésekkel. Az HBO talán biztosra akart menni, vagy azt gondolták, hogy még nem készültünk fel, és ezeket a súlyos témákat majd csak a haladó csoportnak mutatják meg a második évadban."

Érdekes, hogy arra utalnak, hogy a második évadban ezt meg lehetne esetleg játszani.
Nem tudom mennyire vannak most kötve (attól félek erősen), de örülnék, ha bevállalnának egy ilyen ennyire magyar vonatkozású témákat.
Bár szabóZ mindenhova belekeveri a politikát, szóval nem tudom, mennyire lehet komolyan venni.

innovation 2012.12.12. 17:52:46

@foxglove: Most, hogy néztem Abonyi apuka első fellépését, kissé elkalandoztam. (Nem volt meggyőző.)
viszont én kiváncsi lennék egy olyanra - bár ahogyan írod, biztosan nagyon kötött -, hogy egy lemondatott miniszterelnök, aki büntetőjogi feljelentés előtt áll, kb. mit mondhat. Hogy az elején jót akart ő, csak valahol kisiklott. Ez spec. engem nagyon érdekelne.

Vagy, egy nagyon aktuálplitikai dolgot mondjak: kiderül egy szélsőjobbosról, hogy az ősei zsidók voltak...

De, hogy szakadjunk el a plitikától: egy lány vagy egy fiú, akinek autóbalesetben elhúny az édesapja, bekopog Dargayhoz, hogy úgy érzi, el van veszve. Közben kiderül, h az édesanyjával a viszonya nem 100-as, esetleg kissé "őrült" is az anyuka. A gyerek meg nem lát tisztán: menjek vissza külföldre, kivel létesítsek párkapcsolatot, s ezek minősége milyen.

Vagy egy negyvenes anyuka, akinek meghalnak a szülei, a gyerekek egyetemisták (Kanada és London), apu meg Berlinben van, dolgozik. A gyerekek nem akarnak hazajönni, apa fűzi a hátramaradottakat (anya + a gerincsérves kislánya otthon), hogy menjenek, de a szülők idős testvéreit is ápolni kell. Merr tovább? Menjek, maradjak?

Szóval a théma az utcán hever... És ezt csak összekaptam, amíg Abonyi apuka beszélt. Persze, tudom, hogy nagy az eredetihez való kötődés, de ezek magyarabbak, mint a menjünk-e egy palesztin kibucba lakni, ahol bombáznak, vagy sem.

foxglove (törölt) 2012.12.12. 18:12:22

@innovation: az aktuálpolitikai ötletek nagyon izgalmasnak tűnnek.
Ezzel kapcsolatban az jutott eszembe, (előre szólok h off leszek) hogy van egy amerikai sitcom, a Veep, a magyar HBO is adta, nem tudom ismered-e. Egy fiktív alelnökről szól. Szóval ott teljesen döbbenetes, hogy teljesen ki merik figurázni az ottani politikát, korrupciót, stb, ízekre szednek az egész politikai berendezkedést.
Mindig arra gondolok, hogy nálunk ez mikor fog megvalósulni, hogy saját gyártású magyar sorozat aktuálpolitikai kérdéseket merjen feszegetni? Vagy h például bele merje venni, h még ha fiktív karakterként is, de vannak korrupt politikusok, meg bunda, meg mismásolás?
És nem csak azért, mert eleve nem kapnának a gyártásra támogatást senkitől, hanem milyen következményei lennének a színészek v az alkotók számára.
És az a szar, hogy szerintem évtizedekig még nem, kiváltképp mostanság. Még színházban sem mehet szinte politikai téma.
Elég lehangoló...

vasszűz 2012.12.12. 19:09:27

@Lac1:
Senki nem kényszerítette Andrást, hogy szeressen bele Laurába.

vasszűz 2012.12.12. 19:12:13

@foxglove:
"és nem tűnik fel egyetlen magyar gárdista sem, hogy szembenézzen az idegengyűlöletét tápláló kisebbségi érzésekkel"

Szerintem SzabóZ rosszul tippelt, az, hogy egy gárdista pszichoterápiára járjon,. számomra valahogy életszerűtlen.
Hogy egy jobbikos politikus, talán az már igen, na de ki akarna olyat a nyakába, hogy ezek ott a Parlamentben obégassanak miatta?

innovation 2012.12.12. 19:49:47

@foxglove: Persze, ismerem és igazad is van. Egyébként nem gondolom, hogy ekkora lenne a szakadék. Inkább vért nem látok abban a bizonyosban. Tetszik tudni, itt mindig mindenki körbeudvarolja a másikat és ritkán mondjuk ki azt, ami. Pl.: Mikulás vs. Télapó, kövér vs. molett, jó húsban van, tandíj vs. képzési hozzájárulás, korrupció vs. anyagi rásegítés. Vagy elég sokszor csak kacsintan. S pont a médiának lenne az a feladata, hogy ezekre igenis rávilágítson. Persze, nem egyeoldalúan. Nem jobb vagy baloldali szemmel. Hanem globálisan.

innovation 2012.12.12. 19:52:16

@vasszűz: Igaz, nem nekem címezted, de én el tudom képzelni. Egyszer csak rájön, hogy mégsem ez van. Vagy egy gyerekkori iskolatársával találkozik, aki történetesen cigány, s eszébe jut, milyen jó volt vele bringázni, cseresznyézni, stb. Igen ám, de ezt hogyan egyezteti össze az utcai cigányozással.

És a másik oldal is: hogy akiről egykor jelentett, mint jó kommunista, most odaköltözik mellé és kiderül, milyen jó arc, milyen tragédiák történtek az életében az elmúlt 22 év alatt.

Szerintem pont az a baja ennek az országnak (és a mai társadalomnak), hogy nem beszélünk nyíltan arról, ami egyébként az utcán hever. Vagy nem?
süti beállítások módosítása