Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Borgiák 2x07 – Forli ostroma

2012. augusztus 23. 16:00 - igenapu

Juan érkezik Rómába, belovagol a palotába (!), csoda, hogy apja színe elé már gyalogszerrel járul. Amint belép a terembe, megtapsolják, amit nem tudok hova tenni, egyrészt, mert nem érdemli meg, másrészt még csak egy győztes csata sincs a háta mögött. Juan nem jött üres kézzel, Sándornak átnyújt egy kisebb dobozt, húga egy párduccal lesz gazdagabb, ami ketrecben van és él, és elég vadnak tűnik. Juannal együtt érkezett egy spanyol ember, bizonyos Hernando de Caballos, aki ezek szerint igazi hódítóként már járt az új világban és Granadában a mórok ellen harcolt. Sándor izgatottan bontja ki ajándékát, majd csalódottan veszi tudomásul, hogy egy doboz szart kapott. Juan kijavítja, nem szar az, hanem cigarro, nem értem, miért nem lehetett szivarra lefordítani, (vagy ha tényleg spanyolok, akkor muy bien, Juanito). Közben Lucreziának majdnem leharapja a kezét a párduc, Juan arcáról nem is lehet letörölni az elégedett vigyort.

 b1.jpg

Firenzében az emberek megszabadulnak értékeiktől, ezt jórészt Savonarola erőszakos gyerekhadseregének hatására teszik. Machiavelli és Cesare fentről, az erkélyről nézik, ahogy a gyerekek elmasíroznak, és hogy az emberek sorra rakják ki azokat a dolgaikat, amik Savonarola tanításai szerint nem férnek bele a képbe. Juan megtanítja őszentségét füstölni, elég vicces, ahogy Sándor beveszi a szivart a szájába, majd fuldokol egy kicsit a füsttől, eközben a bíborosok, valamint a többi jelenlévő szájtátva figyelik a jelenetet, sőt meg is tapsolják a pápát. Kíváncsi lettem volna, hogy mit mondanak, mire jó a szivar, mi a jó benne, meg úgy egyáltalán, miért is van rá szükség, de erre nem ezen a fórumon kapjuk meg a választ, úgy látszik. Később Juan és Sándor kettesben folytatják a szivarozgatást, Juan közli apjával, hogy felesége, akit testi-lelki társaként szeret, gyermeket vár, aki természetesen fiú, (kinek nyílt még ki a bicska a zsebében?). Apja hangot ad örömének, hát még akkor hogy örül, amikor kiderül, hogy Juan is csak vizet iszik. Sándor utasítja fiát, hogy támadja meg Forli várát, győzelem esetén minden Juané lenne. A következő jelenet derült égből villámcsapás, Juan éppen dob egy sárgát, de jelen esetben ez körülbelül úgy néz ki, hogy nagyon próbálkozik, az eredmény siralmas, viszont ő a másik végen meglehetősen szenved. Nocsak.

b2.jpg

Della Rovere és szövetségese a firenzei helyzetet tárgyalják ki, Machiavellit tartják a legveszélyesebbnek a Borgia kémek közül. És bár Savonarola Isten szavait közvetíti, a Borgiák bármikor eretnekké nyilváníthatják, Della Rovere szerint jobban tenné a kopasz, ha vigyázna, élve ugyanis nagyobb hasznát veszik. Lucrezia látni kívánja a kérőjét, vagy inkább annak öccsét. A párduccal való ismerkedés után kötést visel a kezén, elég pipa is miatta, gyanítja, ha viperát kapott volna, akkor szemfedőt viselne. Sándor védi Juant, hisz az megváltozott, megnősült és Lucrezia is jobban tenné, ha a házasságot választaná. A lány még visszavág, Sándor ugyanis szivart tart a szájában, rá is kérdez, mi az ott, szar? Sándor azt feleli erre, nem, Lucrezia kontrázik, csak a szaga. Juan orvoshoz megy a bajával, aki megvizsgálja, és ha már ott van, a higany mellett egy különleges kis eszközt is bevetne, legyen elég annyi, hogy be kell vezetni az érzékeny részbe, majd, amikor kihúzza, elvileg a genny is távozik. Azt hiszem, ennyi minden jó érzésű embernek több is, mint sok.

b3.jpg

Savonarola hívei körében osztja az észt, de nicsak, ott van Micheletto is, reméljük, nem állt át a másik oldalra. Mielőtt megijedhetnénk, Micheletto távozik és a kint várakozó Cesaréhoz és Machiavellihez csatlakozik. Mellettük fel van tornyozva mindenféle világi hívság, ahogy látom, Micheletto erősen sajnál egy odavetett lantot. Na, csak eljutunk Forliba is, ha már a címben is szerepel, Juan serege felvonul, Caterina csapata felkészül. Don Hernando azt tanácsolja Juannak, hogy próbáljon meg tárgyalni Caterinával, de némi toporgás után a Borgia hadvezér visszavonul a főhadiszállásra. Rómában várják a holdképű lovagot, Lucrezia azonban megvárakoztat mindenkit. Amikor végre megjelenik, hoz a párducnak egy kis húst, majd kapásból a kérő szintén holdképű öccséhez megy oda, aki kiváló helyzetfelismerőként bemutatja bátyját a lánynak. (Amúgy nem értem, nem találtak egyetlen jóképű (fér)fiút sem egész Európában?) Lucrezia gyakorlatilag le sem szarja Calvinót, hanem elindul kifele, de egy pillanatra azért visszafordul és nemes gesztussal az igencsak meglepett lovagnak ajándékozza a párducot.

b4.jpg

Caterina és Juan végre találkoznak, egyaránt kísérettel jelennek meg a vár előtt, Juan egyből kikezdi Caterina jólfésült fiát. Némi személyeskedés és egymásra köpködés után Caterina közli Juannal, hogy próbálja elvenni tőle a várat, ha annyira akarja. Egy kósza nyíl ekkor eltalálja Benito lovát, a fiú leesik, Juanék egyből elkapják és túszul ejtik Caterina fiát. Mindenki visszavonul. Juan elkezdi Benito kihallgatását, kínzást helyez kilátásba, s mindezt ezt nem azért fogja tenni, hogy bármit megtudjon, hanem hogy anyja lássa a szenvedését. Római szín jön ismét, Lucrezia egyik szolgálólánya Raffaelo, a kérője öccse nyomába ered, majd beszámol úrnőjének a látottakról. A fiatalember végig egyedül volt, a romokhoz ment és órákon át rajzolgatott. Lucreziának sem kell több, rögvest elküldi a lányt boltba festékért meg vászonért, ha művésznek kell lennie, hogy megismerhesse ezt a fiút és meg kell tanulnia festenie, akkor megteszi.

b5.jpg

Forliban tart a készülődés, Caterina egyik emberével esélyt latolgat. Számít Ludovico Sforza segítségére, aki ugyan egy szélkakas, (emlékszünk még, hogy néhány résszel ezelőtt a pápa oldalán harcolt a francia király ellen?), de mégis csak a rokona, és ilyen helyzetben valószínűsíthető, hogy seregével megtámogatja a családot. Nem folytathatják a töprengést, mert a vár alatt megjelenik Juan és Benitót vonszolja maga után, kikötözi, majd megfenyegeti Caterinát, ha nem megy Rómába és hódol be a pápának, megkínozza a fiát. Don Hernando szelíden megkérdezi Juantól, hogy méltó viselkedés-e ez egy tábornokhoz, de Juan válaszként megmutatja, merre van Spanyolország, ha nem tetszik, amit látsz, fel is út, le is út. A vár ormán Caterina beletörődni látszik fia hamarosan bekövetkező halálába, igaz, bosszút fogad.

b6.jpg

Firenzében folytatjuk, a gyereksereg még mindig járja a házakat, Cesare és társasága az erkélyről szemléli, mi történik az utcán. Machiavelli beszámol a legfrissebb hírekről, miszerint Juan Forlit készül megtámadni, Cesare sok szerencsét kíván neki a távolból. A vámpírarcú Machiavellinek van még más is a tarsolyában, elmondja, miről beszélnek még az emberek, hogy Ludovico Sforza Milánóból segíteni fog Caterinának és hátba támadja a pápai sereget. Cesare azt kérdezi, van-e még idő, hogy egy hírnököt küldjenek öccsének. Machiavelli erre olyan választ ad, hogy az agyam eldobom, az attól függ, hogy milyen gyorsan lovagol az a hírnök. Közben sokat mondóan Michelettóra néz, akinek az arca tanulmány, imádnivaló. Cesarét sem ejtették a fejére, apja őt Firenzébe parancsolta, bíborosi feladatát kell ellátnia, öccse a hadvezér, biztos van terve, hogy megóvja seregét. Lent már kopognak a kis vérszívók, de ezek hárman úgy tesznek, mintha nem történt volna semmi. Lucrezia a romokhoz megy, találkozik Raffaelóval, beszélgetnek festésről, költészetről, a fiú bátyjáról. Raffaelo tudni szeretné, Lucrezia hozzámegy-e bátyjához. Kiderül, hogy jó gyerek a szóban forgó, és hát nagy előnye, hogy ő az elsőszülött, övé a pénz, a flotta, minden. Lefutnak néhány kört még, aztán jöhet a csók. Közben a szél meglebbenti Raffaelo rajzait, az egyiken Lucrezia arcának mása van.

b7.jpg

Machiavelli mégis ajtót nyit a gyerekeknek, nyomban követelik is rajta a hívságait. Tudós barátunk csak intellektusát tudja felhozni, mint hívságot, de attól nyilvánvalóan nem válna meg, a külsejével meg ugyebár nem is tudna hivalkodni. A vele szemben álló kiskölyök tovább fröcsögi a betanított hangzatos szavakat, mennyország vagy pokol, blabla, Machiavelli közli vele, hogy a pokol itt van Firenzében, a mennyország pedig ismeretlen helyre távozott. A gyerekek egyre csak mondják tovább a hülyeségeket, nálam már kinyílt volna a pofonláda, Machiavelli egy kis türelmet kér, majd visszatér egy kitömött bagollyal, a főkolompos kezébe nyomja és rájuk csukja az ajtót. Tovább folytatódik szerencsétlen Benito gyerek szenvedése. Caterina viszont könyörtelen nő, ha kell, feláldozza fiát. Az embere mondja neki, hogy egyetlen jól irányzott lövéssel eldönthetik a csatát, Caterina meg is kérdezi az egyik nyilast, hogy meg tudja-e ölni a lent ugráló Juant, mire az bólint egyet. Majdnem jól lő, Juan lábát találja el, aki erre annyira vérszomjassá válik, hogy odamegy Benitóhoz és levágja az egyik ujját, és kilátásba helyezi, hogy minden egyes kilőtt nyilat a fiú további ujjai fogják bánni. Juanék visszavonulnak, emberei orvosért kiáltoznak.

b8.jpg

Vanozza Lucreziát faggatja, szerelmes-e. A lány még Paolót szereti, de ha már férjhez kell mennie, azt szeretné választani, akit ő akar. Anyja leoltja, ugyan már, a házasság civilizált, kölcsönösen előnyös egyezség, de jó, hogy nem abban a korban élünk már. Miközben a kis Giovannit gyömöszölik, Vanozza felgöngyölíti a szálakat, rájön, hogy lánya a kérő öccsét választaná inkább, de az bizony rossz üzlet lenne. Mivel lánya nem szerelmes, csak ráizgult a fiúra, biztos ellátja jó tanáccsal. Firenzében máglyagyújtáshoz készülődnek, éppen egy Boticelli festményt visznek a kupachoz. Cesare és Machiavelli a tömegben áll és végignézi, amint meggyújtják a tüzet és odavész minden. Megjelenik mögöttük Savonarola, de nem hallgatják sokáig, odébb állnak, viszont Micheletto mélyen Savonarola szemébe néz, csodálkoznék, ha nem lenne folytatás. Nem tudom mit lát meg a kopasz Micheletto szemében, de utána elég ijedtnek tűnik. Della Roverét már rég láttuk, éppen a hetedik adag mérget keveri Antonellónak, közben a halál közeli élményeiről faggatja a fiút. A rövid kitérő után Borgia családi jelenet következik, Sándor dühöng, amiért Lucrezia makacskodik, Vanozza más jelöltekről kérdez, kiderül, hogy volt, aki meg sem érkezett. Lucrezia a végén odaveti apjának, adja oda annak, aki többet ígér érte.

b9.jpg

Juanéknak hamarosan befellegzik, közeledik a másik Sforza sereg. Juan ezt még nem tudja, végső választ követel Caterinától, aki feláll a vár szélére, felhajtja szoknyáját és megmutatja szőrös ölét, ha kell, még tíz új fiút szülök és azok mind téged fognak üldözni, te nyomorult. Nos, ez elég egyértelmű válasz. Megérkezik a Sforza felmentő sereg, hátba támadják Juanékat, szanaszéjjel lövik a katonákat. Juannak még ez sem elég, minden áron meg akarja öletni Benitót, ki is adja a parancsot Don Hernandónak, aki több emberséget mutatott néhány perc alatt, mint Juan a két évadban, úgyhogy miközben a Borgia hadvezér menekülőre fogja a dolgot, Hernando megmenti Benitót. És végre mutatnak egy kis csatajelenetet, jó, a 300 nyomába nem ér, és igaz, hogy leginkább a pápa seregét mészárolják, de ez is valami. A közelben becsapódó ágyúgolyó miatt Juan leesik a lóról, de ahelyett, hogy esetleg hősiesen küzdene, és kiállna emberei mellett, gyalog menekül tovább, menti az irháját.

Címkék: borgiák
komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ThomasGreg 2012.08.23. 21:36:18

Köcsög ez a Juan.
És a második évad egyértelműen jobb, mint az első. :)

ocsemfiagergely (törölt) 2012.08.23. 22:55:40

Internetes pénzkeresés fotókkal , nem piramis játék és nem MLM , hosszútávú valódi munka kepmarketing.blogspot.hu/

Meth, Not even once 2012.08.24. 03:08:22

Emlékszem páran még a Trónok Harcában voltak kiakadva a hadvezérek hadi tudásának hiányosságai miatt. Ehhez a részhez képest, az ottaniak epizódok hemzsegtek a stratégia zseniktől.
Mert az egy dolog, hogy gyakorlatilag az egész pápai sereg váratlanul felbukkan egy vár alatt, ami persze 5 perc alatt hadikészültségbe kerül, meg hogy olyan felesleges dolgok kimaradnak, mint például az ellenséges sereg méretének felmérése, vagy az ostromgyűrű, de az hogy egyik fél sem ismeri a felderítőket az már nagyon vicces. Komoly helyzetben esélye sincs egy olyan seregnek, mint most a milánói volt így feltűnés nélkül hátbatámadni egy ilyen (közel sem szedett-vedett) hadsereget, mint amilyen a pápai sereg volt.
Az meg a másik, hogy Juan a teljes arcvonalat bőven az ágyuk lőtáván belülre helyezte, ennyire azért senki sem retardált.

yerico1 2012.08.24. 09:47:30

@Meth: Miért gond az, ha a katonák közel vannak a fekhelyükhöz? Az, hogy az ágyuk a közeli sátorban van, az nem fáj senkinek. De mivel tüzel egy ágy?

Szalacsi_Dezső 2012.08.24. 11:28:04

és ha tudnánk, hogy szegény húán hogy végzi.
Bocs nem spoilerezek. :-)

Ödönbá 2012.08.24. 13:09:26

Köszi a hogyvoltokat, nagyon jók. Sajnos a második évad beszámolóiban nekem nem jelennek meg a képek a 2x02 - 2x06 részekben csak a képek neve.jpg.
Ez másnál is hiba vagy csak nálam. Több keresővel is próbálkoztam, és a 2x01 illetve a 2x07 részekben megvannak a képek is.
Köszi a választ előre is.

igenapu · http://gorogmendemondak.blog.hu 2012.08.24. 13:41:46

@Ödönbá: bár tudnék segíteni, de mindegyik résznél ugyanolyan méretben és formátumban lettek felpakolva a képek, ötletem sincs, mi lehet a hiba
süti beállítások módosítása