Hahó! Előre szólok: Ez egy kicsit hosszabb lesz az etalonnál, de úúúúgy örülök, hogy végre történt is valami és van miről írni! Remélem csak hosszú - és nem uncsi.
Szóval ott hagytuk abba, hogy Susan lefestette a sírásást, Bree vezetésével sikeresen fel is hívták - az amúgy is vadászkutyaként a gyilkosságot koslató - Chuck nyomozó figyelmét a festményre és ezzel saját magukra. A barátnők a folyamatos feszültség hatására már egymás ellen fordulnak, omlóban a véd- és dacszövetségük, amely már oly sok bajból kimentette őket…..
Most Bree békülne a szomszédasszonyokkal, de ezúttal kevés lesz egy kosár meggyes süti vagy egy katalánkrém. Egyik sem áll vele szóba, még Lynette is elküldi. Bree lesz a bűnbak, pedig ő tényleg csak menteni akarta a menthetőt. Bree figyelme a sütik és a barátnők után az alkohol felé fordul…..
A nem várt barátnőtali a rendőrségen jön létre. A nyomozó irodája előtt 3 roppant ideges nő ül. Tényleg: hol van Bree?
Gabyék nem túl boldogok. Chuck szerint ez nem kihallgatás, „csak” beszélgetnek…. Ez az a pont, ahol le kellene lépniük, de egyiknek sincs bátorsága nemet mondani e fantasztikus invitálásra.
Elsőként Susan megy a vágóhídra. Chuck baszogatja és élvezi a helyzetet. Nem kicsit. Felváltva mutogatja a nőnek a festményét és az elásott mostohaapuka fényképét. Susan kis híján agyvérzést kap. És szánalmas magyarázkodásba kezd a művészi szabadságról és fantáziáról….
Áldozatunknak már neve is van: Ramon Sanchez (Mi Alejandroként ismerjük, valószínűleg Gaby zaklatása után új életet kezdett, új néven. Vagyis egyenlőre jótékony homály fedi a férfi és Mrs. Solis kapcsolatát…..)
A következő áldozat Lynette. Nem, ő sem ismeri az eltűnt pasit. Chuck neki már az esküdtekről beszél, akik a leendő büntető-ügyben majd felismerik, hogy ők, a csajok jóemberek és feltehetően nem büntetik őket keményen. Csak valljanak, mutassanak bűnbánatot. Aztán rögtön vádol: Szerinte Tom azért lépett le neje mellől, mert valami csúnyát tett Lynette. Chuck tényleg jó színész: egymaga adja elő Lynette-nek az amcsi filmek rosszzsaru-józsaru műsorának teljes repertoárját. És még hiteles is marad. Lynette ezt egy spontán pofonnal honorálja.
A harmadik Gaby. Ő is szembesül apuka képével. Nem, ő sem ismeri (A kérdésem ugyanaz: Gaby és apuka kapcsolatát még hogy-hogynem kutatta ki még Mr. Sherlock Holmes…..). Chuck informálja: az áldozatnak van két Juanita-korú lánya…..( Nekem ez is új.) Chuck Gabyt is annak ura emlegetésével akarja kihozni a sodrából. Carlos alkoholelvonón van. Csak nem valami nagy stressz hozta ezt ki belőle? Volt stressz, hazudja Gaby, Carlos félredugott. A nyomozó lebegtetni kezdi: talán bemegy a rehabra és kihallgatja Carlost is. Ahogy a barátnőm (üdv Boszika!) mondaná: hiányozna ez, mint szar a szekrényből….
A három dáma vesztésre áll a királlyal szemben. A későbbiekben kiderül: Chuck blöffjét (?) mindhárman benyelték, cselekedeteiket a továbbiakban az erre adott válaszok motiválják.
Bree ezúttal kimarad a sorból. Ő egy bárpultnál iszogat. Egy darabig egyedül. Aztán, egy sarokasztalnál, három felhőtlenül kacagó hölgyeményt hall. Amit ezután művel, az felér egy zaklatással. Odamegy, beletolakszik a társalgásukba és elcseszett életével traktálja a három „áldozat”-át. Bree egyre részegebb és egyre szerencsétlenebbnek érzi magát. A végén még pizsipartira is meginvitálja az immár menekülő nőket.
Bree másnap szar reggelre ébred. Nem elég, hogy fáj a feje. Nem elég, hogy csöngetnek hajnalok hajnalán. Még ráadásul a drága Ben szomszéd meséli el az estéjének második felét… Erről elég legyen annyi, hogy a végén a hazafuvarozó taxistól Bennek kellett kiváltania az ájult nőt. Bree végül is beengedi, elmeséli, hogy az antialkoholizmusában átmeneti visszaesés tapasztalható (iszik, mint a gödény), a barátnőivel meg épp mosolyszünet van. Ben békülésre buzdítja a kétségbeesett nőt, talán próbáljon beszélgetni a legkevésbé utálkozó barátnőjével. Az ajtóban öleléssel búcsúznak, aminek természetesen – jófajta szappanoperaszerűen – tanúja is van: Ben barátnője, Renée személyében. Renée szája fintorra húzódik az ölelgetés láttán. Na most akkor az állás: újabb mínusz egy, barátnő tekintetében. Háááát nem sok jót jósolok Breenek…..
Susan otthon az idegösszeomlás szélén Mike-nak rinyál. Nem attól fél, hogy valaki beköpi őket a zsaruknál, merthogy ő maga fog vallani, már nem bírja a súlyt cipelni. Mike nyugtatgatja, nem túl sok meggyőző erővel. Megint elhangzik: No body, no crime. A body pedig a betonsír mélyén hever, erről maga Mike fiú gondoskodott.
Gaby is bevette Chuck blöffjét: épp be akar menni Carloshoz, a rehabra, hogy egyeztessen vele a nyomozónak hazudott szerető ügyében. Elsőre nem sikerül (zártosztály), de ezekben a szitukban a mi Gabynk oly kreatív tud lenni, így végül is belóg. Eljut Carloshoz, aki épp PORSZÍVÓZIK. Igen, ezen Gaby is fennakad egy percre, de aztán túllép rajta: beszámol neki az újabb hazugságról, a szeretőről. Carlos szerint ez kevés lesz, hogy Chuck-ot megállítsa, de mi mást tehetne, tudomásul veszi, hogy ezt kell mondania, ha jön a kihallgatás.
Lynette is próbálkozik: ő Tomhoz akar bejutni. Persze lebukik Jane lánya előtt, mialatt az angolt törő szobalányt játsza a kaputelefonban… Cloe tud az ágyalattbujkáló Lynette-es sztoriról. Nem akar segíteni az elkeseredett nőnek abban, hogy találkozhasson Tommal, a férfi és Jane párizsi útja előtt. Aztán, amikor „a gyerekek miatt van szüksége Tomra” című kártyát is előhúzza, Cloe megenyhül. Hajlandó megmutatni neki, mikor és honnan indul Tom és Jane repülője.
Susan beállít a Csokornyakis (ezúttal lilakockásban) galériatulaj irodájába. Ment pénzt kunyizni (az eladott mesterművei utáni ár)- az ugyanis a terve, hogy lelép a városból. Mike (és szerintem) ez alig gyanús, de úgy tűnik Mrs. Delfino ragaszkodik e nagyszerű tervhez. A galériatulaj néhány hétre ígéri a pénzt
Na ezt bírom a Renée-féle nőkben: nem kombinál, egyszerűen rákérdez: Mi a fenének ölelget Ben egy másik nőt? Ben Bree nehéz napjairól (nem azoktól a bizonyosokról, a mostaniakról) beszél neki, amikor feltűnik Chuck. Háááát időzíteni, azt (is) tud: Bent a „barátnőjéről” kérdezi. Nem, nem Renée-ről, Bree-ről. Na ez már a nagyasszonynak is sok, sértetten elvonul. Chuck most Bent fenyegeti (nagyon nyeregben érzi magát): A halott utolsó telefonhívását a férfi építési területén regisztrálták, ez elég ok, hogy Bent és az építkezést lekapcsolják…. Mit mondjak? Ben kurva boldog. (Ez a páros nagyon jó: érdemes angol eredetiben meghallgatni a két férfi kakaskodását. Ők a szezon fénypontjai. Hihetetlen orgánuma van mindkettőnek. És én még mindig nem tudom eldönteni, melyikük a veszélyesebb….)
Lynette a reptéren lesi az urát. Tom és Jane évődnek egy sort, majd Tom pisilni indul, eljött Lynette pillanata, utánaered. A férfi WC-ben igyekszik meggyőzni Tom-ot, ne menjen most Párizsba. (Vagyis Chuck blöffje rá is hatást gyakorolt). Mindenfélét hablatyol arról, hogy ez már nem róluk, mint feleségről és férjről szól, meg már belenyugodott a válásba, Tom végképp nem érti mi a baja. Aztán kinyögi: bűnrészes egy gyilkosságban. Na ez már hat. Tom visszahőköl.
Bree megfogadja Ben tanácsát, próbálja kibékíteni legalább egyik barátnőjét. Gaby a szerencsés. Itt elhangzik az általam már feltett kérdés: Bree miért maradt le a kihallgatásosdiról a rész elején? Gaby szerint ez is a nyomozó tervének a része: Bree-t a bizonytalansággal akarja kiborítani. (Mi tagadás, egész jól megy neki. ) Az egész ügyre azért van úgy rácuppanva Chuck, mert a Bree-n való bosszúállás mozgatja. És Gaby szerint a zsaru nem fog lelállni. Ha lehet, Bree még szerencsétlenebb képet vág, mint eddig.
Tom és Lynette még mindig a budiban. Miért nem mondtad el eddig? Na mégis miért? Mert már nem vagyunk egy pár. Meg, mert az ember nem dicsekszik az ilyesmivel, mialatt az ágy alatt bújkál. Máshol meg nemigen találkoztak mostanság. Persze csatlakozik hozzájuk Jane (hihetetlenül szarul, 3 napos vizihullának sminkelve) is. Lassan Penny-nek lesz igaza: Lynette most, így kétségbeesve is, jobban néz ki. A helyszín még mindig a WC. Jane besokall, nem, inkább nem kíváncsi a magyarázatra, várja őket Párizs. De Tom-ban felülkerekedik a felelős családapa, marad. Most már Jane-t is érdeklik a miértek: Miért választja Tom az exét Párizs helyett? Tom nem adja ki Lynette-et. Jane egyedül elindul Párizsba. Ha Tom még akar valamit tőle az életben, ott megtalálja.
Susan nyit ajtót, a látogatója ezúttal a Csokornyakis (megint a lila egy árnyalatában, persze, hogy kockás). Ajánlata van: egyrészt hozza Susan részét a lóvéből, másrészt hoz egy ajánlatot. Költözzön el Susan és a családja New Yorkba, a művészetek városába. Az a közeg kell Susan-nak a művészi fejlődéséhez. Mrs. Delfino-nak kapóra jön az ötlet, alig várja, hogy leléphessen a Lila közből.
Bree végső kétségbeesésében bekopogtat Chuck-hoz. Van egy ajánlata: Bármilyen, magára terhelő, vallomást aláír, csak az szálljon le a barátairól. Chuck ekkor színt vall: az egész bagázs baszogatása baromira csak azért volt fontos számára, hogy Bree szenvedjen és elidegenüljenek tőle a barátai. Hogy fájjon Bree-nek, úgy, mint anno neki, amikor a nő kidobta a lánykérés után….. Bree még jobban megsemmisül, távozik.
Renée is mélyponton van. Gondolom az, hogy Mrs. McClusky-nak kell vigasztalnia pasiügyben, annak számít. Az öreg hölgy (vén boszorka) szerint Renée dögös, kizárt, hogy Ben félredug Bree-vel. Azért megerősítést javasol: kezdeményezzen Renée egy romantikus estét.
És végre eljutunk azokhoz a jelenetek, amely előreviszik a cselekményt.
Chuck barátunk beállít Gaby-hoz és közli vele, tudja ki volt az eltűnt személy: ez előző életében Gaby mostohaapja volt. Megvan a kapocs a csajok és a hulla között. Gaby arca mindent elmond, kész vége, lelepleződtek. Chuck másnap 10- kor várja őket a rendőrségen, immár hivatalos kihallgatáson.
Innen már csak két út van forgatókönyvileg:
a. Az egész bagázs megy a sittre, talpig csíkosban. És akkor nem tudom mi lesz az évad további részében.
b. A jó öreg Sherlock Holmes-sal történik valami és nyűglődnek tovább.
Este van, amolyan sorsdöntő.
Gaby próbálja elérni telefonon Carlost, hogy tájékoztassa. A rehabon lerázzák. Nem azért, mert ugye elvileg tilos telefonon zaklatni az épp leszokóban lévő alkeszeket, hanem mert Carlos önhatalmúlag, kellőképp zaklatott lelkiállapotban, ismeretlen helyre távozott…..
Renée épp meglepi-vendégként kopogtat Ben ajtaján. A villany ég, de nem nyit ajtót senki. Miközben vár, meglátja az illuminált állapotban lévő Bree-t, ahogy beszáll egy SÖTÉT színű autóba.
Chuck egy benzinkútról jön ki, Bree-t hívja. Csak az üzenetrögzítővel tud beszélni. Rámondja a következő infót: elindult a hivatalos nyomozás, másnap várja őt is 10-kor a kapitányságon. Ebben a pillanatban egy SÖTÉT színű autó elgázolja a nyomozót. Vagyis b.) verzsön (lsd. fenn).
Na most megint két út van. Vagy meghótt, és vele hótt a tiktok is – vagy vegetál majd egy kórházban, a tettesek meg őrlődnek tovább. Van egy tétem ez utóbbira.
Ki a tettes? A részeg Bree? Az eltűnt Carlos? A titokzatos Ben? Valaki más?
Epilógusként megint Claudia (Mary Alice) zár: A csajok, a helyett, hogy ekkora bajban összefognának, magukkal vannak elfoglalva:
- Gaby Carlost keresi kétségbeesve.
- Lynette - bár Tom nem hagyta itt és nem ment Párizsba - magányosan, gondterhelten ér haza.
- Susan – bár Mike kerek perec közli, nem tart vele New Yorkba – csomagol és menekülni készül.
- Bree egy motelszobába tér be. Nem józan, kicsit sem. És még van alkohol-tartaléka. Kiteszi a teli üveget és egy pisztolyt az asztalra és látomása támad, Mary Alice személyében. Bree is a barátnője útján kíván járni: ha megöli magát, talán boldog lehet….. és akkor kézbe veszi a fegyvert…
Itt a vége, fuss el vége. Várom a tippeket. Spoiler nem ér. Direkt nem néztem tovább én sem, így izgibb, végre lehet találgatni!
Ui: Ha valakinek a lelkiállapota azt kívánja, íme a recept, aminek az elkészítéséhez Bree a lángszórót használta: www.stahl.hu/hu/recept/desszert/Klasszikus_creme_brulee
Facebook kommentek