Folytatódik Magyarország legnagyszabásúbb tehetségkutató-paródiája, és még tízen vannak versenyben, sosem lesz vége, úgy érzem. Claudia érkezik két táncosfiú gyűrűjében, akik együttes életkora nem éri el Clau éveinek számát. Hatalmas tupírt kapott a fejére, és aszimmetrikus fényesfeketében feszít, ami combnál magasan sliccelődik, ez sejtet valamit a tematikából. Méghozzá azt, hogy a mai téma „végzetes vonzerő” lesz, vagyis szexi és szenvedélyes dalok, Trilla szerint ez azt is jelenti, hogy érzelmes zenék, nagyszerű, így sikerült a lehető legtágabbra venni ezt a kategóriát. Az általam ösztönösen átléptetett Csillagdal után Trilla is csatlakozik Claudiához, méghozzá egy olyan padlizsánszínű bársonyöltönyben, amiben majdnem biztos vagyok, hogy már volta rajta, a Megasztár első szériájában. Zsűri már a helyén, Bereczki vöröringesnek öltözött, és hogy tökéletes legyen az összhatás, nadrágtartót is húzott rá, nemcsak Liptai Claudia fodrásza volt ma vicces kedvében. Trilla azt mondja, rögtön drámai pillanattal kezdünk, máris megmutatják az egy hete folyamatosan tartó szavazás állását, Kullai Timi van az utolsó helyen, mekkora szívás, hogy ma pont ő kezd.
Lássuk Toronyház Tímea kisfilmjét ezek után, magasság persze téma, de már nem zavarja, mert annyi kedves levelet, meg cuki, Paintben összerakott szívecskés képet kap a rajongóktól, ami mindenképpen nyugtatólag hat rá. Érkezik hozzá Bochi, a hetes, és rögtön le is dobja magát Timi mellé az ágyba, hoppá. Egyértelmű, hogy egy dalt ágyon féloldalasan fekve, fejet bal kézzel támasztva, könyöklő pozícióban kell begyakorolni, ezt biztosan így tanítják a zeneakadémián is. Jöjjön a produkció, ami a We Found Love Rihannától, Mariann biztos erősen tikkelni kezdett, amikor meghallotta. Toronyház ezúttal a Maestro által áhított tornacipőt kapta meg a stylisttól, meg egy flitteres kezeslábast, és idétlenül ugrabugrál, amire a zsűri egészen biztosan azt fogja majd mondani, hogy „felszabadult”. Nem sikerül eléggé „ereszdelahajamat” hangulatúra az előadás, de egy kicsit megváltoztatja a refrént, vagy 3 variációt előad belőle, legalább belenyúlt egy kicsit az eredeti dalba, ez valamilyen szinten értékelendő. Halljuk a zsűrit, Bochi emlékezteti, milyen jó volt vele egy ágyban feküdni, ebből Blikk címlap lesz. De nem ez a legnevetségesebb dolog, ami elhangzik, hanem az, amikor totál fapofával Bochi azt mondja, hogy ő nem ismerte ezt a számot. A We Found Love-ot Rihannától. A dalt, ami fél éve minden csapból folyik. Egy rádiós. Gondolkozzunk el azon egy pillanatra, mennyire vehető komolyan egy tehetségkutató, ahol elhangozhat egy ilyen mondat.
Timi ezek után pozitív értékeléseket kap, már amennyi belefért a zsűrire szánt időbe, mert Trilla olyan szigorúan lekeveri őket ezek után, hogy Bereczkire pl. már nem marad idő. Most Farkas Jenser Balázs jön, aki azt mondja a kisfilmben, hogy az ő legnagyobb baja a maximalizmusa, és tudja, hogy képtelen kellőképpen ellazulni, de majd most Bocsival dolgoznak egy kicsit az ügyön. A hetes attól fél, hogy Balázs rágörcsöl a természetességre, és megmerevedik a színpadon, esküszöm, nem én fogalmaztam ilyen szerencsétlenül, hanem ő. Produkció, You Can Leave Your Hat On a mai szenvedélyes dal tőle, Claudia tuti, hogy elkapta a legközelebbi oszlopot a backstage-ben, és már vonaglik rajta az első taktusok alatt. Balázs egy szerencsétlen pillanatban elejti a mikrofont, és csak nagyon lassan tudja felvenni, így kimarad egy sor, de le a kalappal, hogy be tud szállni jó helyen, és befejezni a dalt tisztességesen. Mariannhoz külön oda is megy, és neki énekli, Mari ettől a mennyekben lesz, Maestro robotmozgása meg frenetikus, amit művel az előadás alatt. Bereczki Yoda szerint Balázs most szembesült legszörnyűbb félelmével, de most, hogy tudja, át tud vészelni egy ilyen hajmeresztő mikrofonleejtős pillanatot, már bármivel szembe tud nézni. Mesternek görcsös volt most is, Bocsinak szexelő nénik-bácsik jutottak eszébe róla, hogy miért, arra nincs magyarázat; Mariann meg természetesen pocsolyává olvadt.
Hogy el ne felejtsük, mit láttunk eddig, már visszajátsszák ezt a két produkciót, majd felkonferálják Bozontot, akinek a ma este alkalmából csajozógép személyiségét kéne elővennie. Kisfilmben azt mondja, megy az neki, csak már régen nem gyakorolta, berozsdásodott egy kicsit, de most olyan, de olyan szerelmes lesz 3 percig a színpadon, hogy magunkhoz nyúlunk. Hát lássuk, bár a kék paisley-mintás pizsamagatya mint fellépőruha nem sok jót ígér. Santana: Smooth-ot írtak elő neki mára, és hogy hogy sikerült ebből a dalból ilyen kiherélt és unalmas produkciót összerakni, azt bizonyos kultúrákban már művészetként tartják számon. Értékelünk, Maestro szerint Bozont Bocsi hangján énekelt, ami azért is lehet, mert együtt rádióztak a héten, de hát egy sztárnak a nyomdokaiba nem lehet érni, mondja Bozont, enyhe benyalás a zsűrinek, pipa. Hasonlítgatják Majkához is, amiről egy pillanatra senki nem tudja eldönteni, hogy bók volt, vagy sértés, úgyhogy rövidre is zárja ezt az egészet Claudia, akinek a tupírozott feje konkrétan kétszer akkorának tűnik, mint Bozonté.
No Thanks következik, apukája kedvenc Rolling Stones számával fog jönni, imádkozom, hogy ne a Satisfaction legyen az. Kisfilmben mereng egy kicsit azon, hogy miért nem megy ez neki úgy, ahogy elképzelte, önbizalomhiány – üvölt a szpotról, közben mélabúsan nézegeti a családi fotókat a Táblagépen. Hagyjuk ezt, és jöjjön inkább a produkció, ami nem más, mint a Satisfaction, ezt nem hiszem el. Roli még nem énekelt olyan számot a döntők során, ami nem hangzott volna el az X-faktorban, csak mondom. Ráadásul nem szól túl jól, bágyadt és erőtlen az egész, de szerintem nem önbizalomhiányos, csak egyszerűen nem érti, miért kell neki pont ezt, és pont ilyen kiherélt formában énekelnie. Bereczki meg is kérdezi, hogy érezte-e a produkció közben, hogy le akarja tépni magáról az inget. Sajnos nem, és ez baj, ebben amúgy igazat adok Zolinak, és nem csak azért, mert a karjai alapján Rolinak egész kellemes felsőteste lehet, hanem azért is, mert ez egy olyan dal, amit ha jól adunk elő, akkor akarni kell azt a ruhatépést. Bocsi még elmondja, hogy ez az Adam Lambert-féle Satisfaction volt ám, nem Stones, amire egy kérdésem lenne csak: MIÉRT? Francnak kell már szar feldolgozásokat feldolgoztatni szerencsétlen versenyzőkkel. Maestro azon kezd el rugózni, hogy nem tudja soha eldönteni, hogy Roli most tinisztár-e vagy férfi, és szentségtörés, hogy nem élvez el a színpadon. A kritika itt kezd egy olyan irányba elmenni, amit a rendező tarthatatlannak minősít, és beleüvölti Trilla fülébe, hogy „állítsd le, de azonnal!”, mert Trilla feltűnően gyorsan véget vet a zsűri perceinek, és azt mondja, nézzük inkább a Megasztár online-t, ahol Bozont mutogatja a hasát.
Trilla ezek után felkonferálja Szakos Andreát, akinek a szerelmét Bocsi próbálta ezen a héten pótolni, a Blikknek egész hétre meglesznek a címlaptémái, ha így folytatják. Andinak valójában nagyon hiányzik a kissé geek kinézetű pasija, aki most azért ott lesz a stúdióban, és bátorítóan mosolyog majd. Kisfilmben Andi simán képen röhögi a mentorkodó Bocsit, nagyszerű pillanat, jöjjön a produkció. Alicia Keys: Fallint énekel, és végre kapunk egy jó előadást. Hangkieresztés, erő megvan, kicsit hatásvadászat is, de mégis működik, nem bántom. Jön Clau, hogy rögtönzött tupírszépségversenyt rendezzenek a ma estére negyvenes titkárnőnek fazonírozott Andreával. Andi minduntalan a „kicsikéjére” mutogat, és szíveket formáz a kezeivel, ezzel Mariannt pillanatok alatt kihozza a béketűréséből. Tudjuk, hogy szereted, hagyjuk ezeket a giccses gesztusokat, mert árt az imidzsednek édes lányom, csak várj, hogy én legyek a hetes, kezedre ütök majd, így Mari. Az előadást egyöntetűen fantasztikusnak tartotta a zsűri, Bereczki heves, szélmalomkörzésre emlékeztető gesztikulációja mögött feltűnik a sötét tekintetű Gáspár Laci a közönségben, akitől én konkrétan megijedtem.
Claudiáék megmutatják az első ötöst, és holt komoly fejjel azt mondják, hogy nagyon nehéz dolga van a közönségnek, vicces, hogy pont most akarnak úgy tenni, mintha a produkció számítana a szavazatoknál, úgy, hogy egy hete lehet szavazni a semmire. Pesta jön, aki a múltkori nem túl jól sikerült előadása után elment boxolni, meg valamit beszélt is a kisfilmben, de az nem maradt meg, biztos magvas filozofikus gondolatok voltak. Produkció, too late to apologize, és ez bizony kegyetlen unalmas. Egyébként ez a legnagyobb baj ezzel a műsorral, unalomba fullad az egész, nincs egy produkció vagy olyan meghatározó pillanat, amire az ember igazán felkapná a fejét, és beszédtémát jelentene hétfőn a kávészünetekben. Langyos lábvíz ez az előadás is, barátnőt folyton bevágják, neki ma lesz dolga vigasztalás terén, úgy érzem. Táncosok a háttérben fehér zászlókat lengetnek, lehet, hogy ez jelzés és Pestánk feladta a versenyt, halljuk mit mond erről a zsűri. Maestro csak hibákat talál benne, Pesta lehet, hogy fejlődik, de nem a jó irányba, Mari mérhetetlen félelmet érez benne, Zoli meg azt mondja, bízzuk inkább a nézőkre, mert ők már nem tudnak erre mit mondani, elég kínos.
Claudia sejtelmeskedik, és azon a hihetetlenül idegesítő „én tudok ám valamit, amit ti neeeeem” tinilány hangon mondja, hogy Giginek udvarlója akadt a Megaházban. Bendzsire osztották a kampánycélú álpasi szerepét, mert az ő születési évük volt legközelebb egymáshoz, de a kisfilm nem erről szól, hanem a gyakorlásról, meg a full sminkben való edzőtermi izzadásról. Gigi eddig bírta, hogy ne hozzon Beyoncét, most a Love On Top-pal jön, ami még nem agyonfeldolgozott, viszont ez olyan dal, amit nem elég jól elénekelni, ebben dögnek kell lenni a színpadon, de 100%-osan. Ez utóbbi nem jön össze, Gigi jól szól, ahogy mindig, de látványosan feszeng a forrónadrágban, és neccharisnyában, amit ráaggattak, nem tudom, hogy erre mi szükség volt amúgy, mi lenne, ha a korának megfelelően öltöztetnék? Bereczkinek sem tetszett, hogy nem volt show, mert a hibátlan technikába a közönség bele fog unni, Mesternek meg a világ legnagyobb baromsága hagyja el a száját, hogy jobb volt, mint Beyoncé. Itt álljunk meg egy pillanatra, mert én érzem magam szarul helyette is. Miért kell a magyar tehetségkutatókban a zsűrinek rendszeresen körberöhögtetnie magát azzal, hogy kezdő énekeseket jobbnak titulálnak világsztároknál? Máshogy nem tudnák az eszüket játszani? Csak a miheztartás végett: erre mondta azt a tanult zsűritag, hogy rosszabb Giginél. Én kérek elnézést.
Jön Gigi szerelme, Bendzsi, aki ma géppuskalábú mivoltát fogja bizonyítani, ezt ígéri Trilla, mert közben kiderült, hogy showtáncos is volt, kisfilmben meg simán lemegy spárgába, ezen őszintén meglepődtem. Bocsival egyen-pilótaszemüveget vesznek, és okoskodnak, majd azt mondja, hogy Gigi iránt csak barátságot érez, de a mondat alá Robbie Williams She’s The One-ját vágták a cseles szerkesztők. Jöjjön a produkció, végzetes vonzerő témában Bendzsi az LMFAO Party Rock Anthemjét hozta, nekem meg leesett az állam, és 3 percig úgy maradt. Ezt. Hogy. Lehetett. Komolyan. Gondolni? Ezerszeres WTF az egész, a számválasztás, az előadás, a tánc, az, hogy a legkevésbé sem érzek benne humort vagy öniróniát, és az egész úgy egyáltalán egy gigantikus kérdőjel. Ez a dal 3 hangból áll, az a 3 is meglehetősen közel van egymáshoz, mi volt ez és főleg miért? Végre vége van, jön Clau, és persze a Gigi –témát forszírozza búgó hangon, jöjjön inkább a zsűri, ennél még őket is jobban viselem. Mari dekoncentráltnak látta, majd valaki felveti, hogy Bendzsi jól utánozza a társakat, és ebből kérnek egy kis bemutatót, valahogy olyan érzésem van, hogy bármiről szívesebben beszélnének, mint a produkció értékeléséről. Bocsi azért csak kimondja, hogy éneklés nélkül nem lehet ezt a Megasztárt megúszni, úgyhogy nem ártana elkezdeni, pedig szeretnék szeretni, és Claudia jobbnak látja itt lelőni a zsűrit, és hátra terelgetni Bendzsit, hadd vegye fel a kamera, hogy borul Gigi nyakába.
Claudia ezek után Bocsihoz szambázik oda, és valami miatt onnan konferálja fel Talán Attit, akinek nagy vágya vált valóra azzal, hogy Bocsi elvitte repülni. Beültette egy vadászgépbe, és repültek egy lightos kört, ami persze sokaknak rémálom lenne, de Atti saját bevallása szerint erre vágyott, így talán mégsem kibaszás volt a dolog a hetesünk részéről. Én meg örülök a remek lehetőségnek, hogy tudok végre lőni közös képet Bocsiról és az eltitkolt fiáról. Produkció van, Wild World, kilencvenes évek, rockballada, én meg azon tűnődöm, hogy ez a srác miért nem képes kinyitni a száját. Valahol a dal felénél felrángatja a színpadra az első sor legrondább rúzsát viselő hölgytagját, magához húzza, és neki énekli a dalt, de nem annyira Robbie Williams imitátor, hogy még a nyelvét is ledugja a torkán. Maestro is megelégelte, hogy nem nyitja ki a száját Atti rendesen, úgyhogy megmutatja, hogy kell ezt, és túlartikulálva énekelni kezd, de ez elhamarkodott döntés volt, mert Bereczki is beszáll, ezt talán itt és most kéne abbahagyni.
Végre elérkeztünk az utolsó versenyzőhöz, aki Nagy Adrienn lesz, és ki fog vetkőzni önmagából, legalábbis ezt ígéri Trilla nagyon sejtelemesen. Kisfilmben Adri azt mondja, hogy attól, hogy jól néz ki, neki nincs sok önbizalma, és nem akarja falni a pasikat, hanem tartós párkapcsolatra vágyik. Bocsi még körüludvarolja egy kicsit, majd színpad és Sweet Dreams, Eurythmics naná. Ekkor szúr szemet a Ruha, ami konkrétan annyiból áll, hogy fekete melltartóra és bugyira ráhúztak egy totál átlátszó csipkeréteget, vagyis csak úgy hat ebben a megvilágításban. Innentől persze 3 percen keresztül mindenki azt fogja találgatni, hogy is van ez, van-e testszínű ruharéteg vagy sem, Adri fehérneműjét látjuk, vagy csak a ruha mintázata sűrűsödik be a stratégiailag fontos pontokon, pont elég ez arra, hogy az éneklésről kellőképpen elvonja a figyelmet. Valahogy nem tud ez a lány maradandót énekelni, nem tudom eldönteni, hogy ennyire képes csak, vagy soha nem a hangjához és stílusához illő dalokat tukmálnak rá. Clau odalibben hozzá, és persze a komplexusairól beszélteti,”ne aggódj Adrikám, hogy Gülüszeműnek csúfoltak, mert engem meg Ursulának”, köszi Clau, ezt elloptam. Mester nem tudja hova tenni Adrit, nem érti, hogy egyszer szexi egyszer meg nem, és szerinte ezt is tanulni kell, majd azt mondja Zolinak, hogy jövő héten ő lesz a hetes, feküdjön rá Adrira, a Blikk végtelenül hálás lesz a Megasztárnak ezért az adásért.
Most, hogy vége a produkcióknak, természetesen a szavazati állással borzolják az idegeket, ahol Adri az utolsó, hova lett a múlt heti 50%-os vezetés? Kapunk egy montázst a dalokból, majd MEGINT megmutatják az állást, most már totál más a sorrend, Bozont feje hatalmas, ahogy ál-pánikol, hogy ő az egyik utolsó. Trilla GYORS értékelést kér a zsűritől, ez valami új, és úgy döntenek, hogy elmondják, kinél ki volt ma a legjobb és a legrosszabb, Pesta ma szopóágra kerül, úgy tűnik. Lezárják a szavazást, csend, hatásszünet, névsorolvasás, lényeg, hogy Pesta, Bozont és No Thanks az utolsó hármas, ha Pestát nem szavazza be az utolsó kettőbe a közönség, a zsűri fellázad. Hogy addig is kitöltsük az időt valamivel, KaszaTibi jön, aki 11 éve van a zenei pályán és 11 éve nem tud énekelni, de jó motiváció ez, bizonyítja, hogy a magyar popszakmában a sikeredet nem akadályozza, ha kevesebb hangod van egy fahangú kappannál. A dalszöveg egyébként szenzációs, olyan rímeket hozott össze, amit Tóth Árpád is megirigyelt volna, „ebben az életben véletlen étkeztem, vétkeztem és éheztem, majd sértetten székeltem, mert ez a kés életlen”, én legalábbis valami ilyesmit hallottam ki belőle.
Ezek után ott áll a három díszpinty a színpadon, Trilla és Ursula még 60 másodpercig szuggerálja a közönséget, hogy „sza-vaz-za-tok”, majd lezárják, Bozont megy tovább. Zsűri egy emberként lélegzik fel, így nem lesz nehéz Pestét kivágni. Maestro még dumálna egy kicsit, Trilla csupa szigor, „csak egy nevet kell mondanod Tomikám, azt is gyorsan, az istenedet!”. Bocsi marad a végére, mert mondhat akármit a másik 3, akkor is övé a döntés. Hosszas monológba kezdene, de Trilla megint bekeményít, Magyarország Legnépszerűbb Rádiós Hangjának viszont most lesz elege, nem Oscar köszönőbeszéd ez, hogy lekeverj Trilla, itt most én beszélek, kussoljál. Mint hetes, azt mondja, ma volt a legjobb a csapat, bár Rolit csak kritizálni tudja, de még így is őt juttatja tovább, viszlát Pesta, vár a barátnőd. Ezzel az a legnagyobb probléma, hogy Pestának most nyilatkozni kéne, de Ursula tudja, hogy ez veszett fejsze nyele, úgyhogy inkább elrendeli a búcsúdalt, amit én képtelen vagyok egynél többször végighallgatni, úgyhogy most itt be is fejezem, jövő héten ugyanitt.
Facebook kommentek