Akkor foglaljuk össze gyorsan, eddig mi történt: 3 válogató adás során összeszedtek 24 meglehetősen hasonló és közel egykorú figurát, szélsőségek most semmilyen irányban nincsenek, nemek aránya is kiegyensúlyozottnak tűnik egyelőre, ezeknek a fele fog most 2 párbajadás során elhullani. Ez úgy zajlik, hogy tudatos párokba rendezte őket a szerkesztőség, egy duett jön, és a duett végére a kettőből csak egy marad, a zsűri azonnali döntése értelmében. Ez a mostani még csak az első párbajadás a kettőből, ami akárhogy is osztok-szorzok, azt jelenti, hogy hat, azaz HAT énekes produkció lesz másfél órára széthúzva, az ég irgalmazzon nekünk. Ebből a nemes alkalomból már kirittyentette magát Trilla is, Claudia meg közszemlére tette az ikreket, örülnek nagyon, hogy végre jut nekik is szerep, izgulós versenyzők színpadra lökdösésén, és idegrohamot kapó hozzátartozók abajgatásán kívül.
Hogy véletlen se legyenek kétségeink, hogy ez a Megasztár évad erősen emlékeztet egy másik méltán híres tehetségkutatóra, most megmutatják nekünk, hogy szoktatták össze a 24-es csapatot a szponzorszállóban, és mindennek a tetejébe nem szégyellnek Tábornak nevezni ezt az eseményt. Az erről szóló kisfilm zseniális, természetesességet nagyítóval sem lehetne találni benne. A fiatalok mindennek határtalanul örülnek, és műtéti úton se lehetne a vigyort eltávolítani a képükről, valamint énekelnek MINDENHOL: a buszon, a recepción, az étteremben, a bowlingpályán és a jacuzziban, egészen addig a pontig, amíg tudomásukra nem hozzák a párbajpárosításokat, mert onnantól kezdve aztán dráma és sírás van. Ugyanis ez alatt az egy hét alatt annyira megszeretett mindenki mindenkit, hogy senki sem akar kiesni, és azt sem szeretné, ha más esne ki, de ez most le van szarva, mert innentől vérre megy, lássuk azokat a párbajokat.
Első páros Almás Gergő vs. Szűcs Ádám, így hirtelen egyikről sincsenek emlékeim, még jó, hogy kapunk máris egy kisfilmet. Ezek a videók úgy vannak szerkesztve, hogy először is megmutatják azt a pillanatot, amikor a srácok megtudták, ki lesz az ellenfelük, méghozzá olyan módon, hogy kezükbe nyomták a szponzorpiát, majd lejátszották nekik a delikvens casting videóját, a reakciók tehát az „ez meg ki fasz?” –tól kezdve a „nemár, hogy pont vele!” –ig terjedő skálán változatosan cserélődnek. Ezek a srácok azt mondják, tudták, hogy egymást kapják (honnan?), itt ugye jó kérdés, hogy miért is az a párosítás ami, hasonló karakterek, hasonló erősségű/gyengeségű énekesek, vagy inkább csak ebből a kettőből egy is bőven elég lesz a döntőbe?
Színpadra fiúk, de előtte még kapunk róluk egy hirtelenjében forgatott imidzs-szpotot, melyben már a fellépőruhájukban feszítenek, és természetesnek ható mozdulatokat tesznek. Bruno Mars: Grenade-et osztottak rájuk, és egyiküket erősen Kurt Hummelre sztájlingolták (nagyon Glee hangulatú ez a Megasztár). A produkcióban úgy tűnik, mintha ő lenne a nagyobb fazon, de lehet, hogy csak azért, mert rajta vicces kalap van, a másik meg totál unalmas úgy, ahogy van. Na, jöjjön már a zsűri, alig várják, hogy szót kapjanak, de hirtelen azt se tudják, melyik kezükbe harapjanak, mert zabálták mindkét srácot, nehéz kenyér mega-zsűritagnak lenni. Szavazzunk, mindenki mond egy nevet, többségi alapon azonnali továbbjutás van, viszont mivel 4 zsűritag van, úgy számolom, ez simán lehet döntetlen. Olyankor mi van? Ne idézzük fel a köztévé legjobb kabaréműsorának, A Dalnak a legemlékezetesebb pillanatait, könyörgöm. Hamar megtudjuk a forgatókönyvet, mert ez máris döntetlen, ilyenkor pedig a zsűri kap egy percet, dugják össze a fejüket, ütköztessék az érveiket, és egybehangzóan szüljenek meg egy nevet a 60. másodpercre. Szűcs Ádámot választják, indok az őrültsége, amit lehet, hogy csak én nem látok benne, de nekem egy totál átlagos és közepesen unalmas srácnak és előadónak tűnik, de ez legyen az én bajom. A vesztest eresztik először hozzátartozói vigasztaló ölelésébe, a győztesnek még maradnia kell a színpadon hallgatni Trilla okosságait, aki annyiszor használja az „izgalmas” szót egy mondatban, amiért már büntetés járna.
Lássunk egy csajpárbajt is, hátha az egy fokkal érdekesebb lesz. Kullai Tímea vs. Nagy Renáta (Sugar Motta hasonmás) jön, és a kisfilmből kiderül, hogy ők bizony egy hét alatt öribarik lettek, tehát sírnak, mit sírnak, ZOKOGNAK, amikor megtudják, hogy egymás ellen kell párbajozniuk. Ne essünk szét hölgyeim, instruál az énektanár és a koreográfus, nyomtok egy ütős duettet, és győzzön a jobb, közben meg ne tegyünk már úgy, mintha nem fojtanátok meg egymást egy kanál vízben a továbbjutás érdekében. Lányok a Proud Mary-t dalolásszák, és ha ez már a produkció próbája, ideges leszek, és most jelzem, hogy erről nagyon jó lenne sürgősen leszokni, mert lehet, hogy egy ilyen műsor esetében nevetséges spoilert emlegetni, de én akkor akarok rájönni, mit énekelnek, amikor belekezdenek a dalba, ez van. (tudom, a műsor egész héten szanaszét spoilerezte az egész adást az összes létező médiumban, ezt remélhetőleg az élőshowknál el tudják majd kerülni).
Imidzsvideóban kijön a vicces magasságkülönbség a lányok között, és úgy tűnik nem tudták őket úgy instruálni hogy ne irgalmatlan bamba képeket vágjanak. A sminkre meg nincs bocsánat, nagyon csehszlovák kísérleti televízió tartalékbemondónője külsőt kapott mindkettő. Jön a Proud Mary, lassan indul, amikor gyorsul, ott jön a koreográfia is, ez utóbbi nélkül tudtam volna élni, majd rollin’, rollin’, rooooollin’ ont he river a végtelenségig, amiben már felvillan némi versenyszellem a csajok közt. Bochi teljesen meghasonul az előadás közben, teátrális párhuzamos gesztusokkal jelzi ítésztársainak, hogy meg van lőve, nem tud köztük választani, ha megölik, akkor sem. Produkció vége egy látványos sista-ölelkezés, és csak most veszem észre, micsoda kígyómintás csőgatya feszül az alacsonyabb lányon, sokkot is kaptam. Most jönne a zsűrizés, de Bochi bedobja a törölközőt, hagyják őt békén, de akkor miért így van ez a formátum kitalálva, amikor annyi, de annyi módon meg lehetne felezni egy 24 tagú mezőnyt? A zsűri lányos zavara miatt Trilla és Clau Mellei reklámot rendelnek el és igen, a reklám előtt ÉS után is megnézhetjük kockáról kockára ugyanazt az előzetest, hogy mi várható a folytatásban. Ezek után nincs mese, szavazni kell, Maestro megint kihozza döntetlenre, az eszem megáll. Egy perc után a magasabb lányt, Kullai Tímeát választják, talán egy fokkal tényleg ő volt a hallgathatóbb. Renit Claudia ezek után a CSALÁDSZOBÁBA tereli, győztest pedig a következő mondattal búcsúztatja, amihez bármilyen kommentár fölösleges lenne: „mehetsz sírni!”
Hogy némi izgalmat csempésszenek a műsorba, vegyespáros következik, Réti Nóra vs. Kökény Pál. Szenilis leszek ezektől a tucatarcoktól, de erre a csajra sem emlékszem. Ezek után bejátsszák a castingot, és már tudom, ő volt a miniszoknyás, miért nem ezzel kezdték? Kökény Pál meg az Operettszínház elismert művésze, tehát nem kellékes vagy jegyszedő, ezt a kommentekből tudom, köszönöm, hogy vagytok nekem. Kisfilmben azt nyilatkozzák, hogy ők nagyon bírják egymást, Nóra mintha az egészségesnél egy mérettel nagyobb arccal rendelkezne, de lehet, hogy csak az interjú van hülyén összevágva, ki tudja.
Jöhet a produkció, LGT: Nem adom felt kaptak a határtalan fantáziával megáldott (/szarkazmus) zenei szerkesztőtől. A lány stylingja érthetetlen, barackvirág koktélruhára húztak egy farmeringet, majd egy övvel jó szorosan átkötötték a biztonság kedvéért, racionális gondolkodásnak meg nyoma nem volt ebben a folyamatban. A dalhoz koreográfia is tartozik, bár még mindig nem tudom eldönteni, hogy ezzel jót akart-e nekik a stáb, vagy éppen ellenkezőleg. Tímea mozgása rettentően robotikus, éneklése helyenként hamis, ráadásul kényszeresen buzerálja a haját, ami roppant idegesítő. Operettfiú már otthonosabban mozog a színpadon, bár a műfaji stílusjegyektől nehezen szabadul, de legalább ő szól valahogy. Zsűri most nincs elragadtatva. Mesternek ez egy operettszínházas produkció volt, és a hangjában egyértelműen benne van, hogy ezt nem bóknak szánja, Bereczki halántékán kidagad egy ér. Utóbbi az egyetlen amúgy, aki nincs oda a világ legrövidebb miniszoknyájának tulajdonosáért, mert 17 évesen úgy akar viselkedni, mint egy 28 éves, és ez visszatetsző. Bochi az agyát játssza, és operettes kliséket imitál, Clau meg megelégeli a cirkuszt, és szigorúan szavazásra utasítja őket, telik a drága műsoridő, viselkedjünk, meg is szeppen ettől mindenki. A szavazás most egyértelmű, Nórát akarják, nem kell nekik az operett.
Reklám tölti be a képernyő háromnegyedét, majd egy újabb vegyespáros jön, Józsa Janka vs. Horváth István. Köztük feszültség van, mindkettő inkább a saját nemének képviselőjével duettezett volna, plusz láthatóan egy világ választja el őket egymástól, már csak azért is, mert Janka kerek egész mondatokban fogalmaz, Pistánkhoz képest meg a faék bonyolult szerkezet. Ő az, aki már a válogatón is feltűnt, hogy akkor a legbölcsebb, ha hallgat, és ez a kisfilm sem használ az imidzsének, olyanokat mond, hogy nehogy már szerelmes dalt énekeljen egy idegen lánynak, mert mit szólna akkor a barátnője? Hát, ha szeretnél még bármit kezdeni a popszakmában, akkor van egy rossz hírem, édes fiam. De ez legalább nyílt küzdelem lesz, mert bevallottan nem bírják egymást, nem ködösítenek műkönnyek fátylán keresztül olyan baromságokkal, hogy „a legjobb barátom ellen kell harcolnom!”
Halljuk akkor, az István által kifogásolt érzelmes dal Nelly Furtado és James Morrison duettje, és Pista mintha leszarná az egészet, csak Janka énekel úgy, hogy elhiszem, hogy ennek tétje van. Ezek után meg is kapja a dorgálást a zsűritől, István fiam, te a válogatón olyan Livin’ On A Prayert énekeltél, hogy mindannyian a padlón felejtettük az állunkat, ehhez képest ez most kezdő kóristafiú középszerű kornyikálása volt csupán, szégyelld magad. Zsűriben hamar feszültség támad, mert M&M valami miatt nagyon Pestát akarják, ezért ezt a mostani gyengébb teljesítményt is elnéznék neki , sőt Maestro a cél érdekében még Jankát is ekézi egy kicsit. Dönteni kell, 3:1 arányban Pesta a befutó, aki ezek után semmi értelmeset nem tud mondani, Clau egy velős „a szavak embere!” –felkiáltással gyorsan el is hallgattatja a biztonság kedvéért. Jankáért kár, mert az eddig látottak alapján kb. az első kedvelhető énekesnő lett volna a mezőnyben.
Újabb pasipárbaj: Farkas Jenser Balázs, akinek a Feeling Good-jától letette a zsűri a haját, a brazil Thiego Bertoldi ellen. Bennük is feléledt a versenyszellem, nem bratyiznak, hanem mindkettő elszántan a nyerésre gyúr, így kell ezt csinálni. A brazil trubadúr mond egy érdekeset a kisfilmben, valami olyasmit vettem ki belőle, hogy ő Balázsnak nagyon sokat tudna tanítani, WTF? Na, jöhetnek az imidzs-szpotok, majd a nóta, rájuk a Wherever You Will Go-t osztották, jó kis hangkieresztős pasiszám, Tehetségkutatók For Dummies, Kötelező dalok című fejezet, első bejegyzés. Ez az előadás nekem nem annyira duettnek tűnik, egy versszakot énekel az egyik, egyet a másik, és nincs semmi kapcsolat, Thiego nagyon játssza az agyát, Balázs meg egyszerűen csak jó. Bereczki legszigorúbb nézését vette elő ennek a produkciónak az alkalmából, majd a kritikai megjegyzésekben is elhangzik, hogy ez nem duett volt, egyetértünk, majd Bochi sok-sok hamis hangot emleget, nocsak. Meister szerint Thiego szerelmes a saját hangjába, Clau szerint Mester úgyszintén, a zsűritagnak ezek után nincs mondanivalója. Mariann értő kritikája annyi, hogy Balázs szexi a színpadon, na akkor szavazzunk. Ez most 4 szavazatos egyértelmű továbbjutás – Balázsnak, ami pozitív, mert egyike volt annak a 2 embernek, akikre emlékeztem a válogatók után.
Jól láttam, hogy Szinetár Dóra és Balázs Klári emelte az est fényét, a közönségben? Majd ti megmondjátok, addig is jöjjön az utolsó párbaj, két kicsit őrült figura, a Gerendás gyerek vs. az amerikai gyerek, vagyis Benjamin Burgess. Gerendás Dávid reakciója, maikor levetítették neki ellenfele casting videóját: „ő kicsoda?”, és nem tudom eldönteni, hogy színészkedik-e. Ők ketten saját bevallásuk szerint hamar megtalálták a közös hangot, szerkesztőktől meg Rock DJ-t kaptak, ami nagyszerű ötlet, mert úgy igazán egyikükhöz sem illik. Produkcióban Gerendásék fiacskája rém hamis, amerikás srác meg az a kategória, aki azt hiszi magáról, hogy tud táncolni, de rosszul hiszi. Mindenesetre jót hülyülnek, az biztos, hogy ők élvezik. Lássuk, a zsűri, hogy élte ezt meg, Master rögtön azt mondja Gerendásnak, hogy ő prózában erősebb, mint dalban, és Mariann is inkább színházba küldené, mint popszínpadra. Azt hiszem, ez egyértelmű, Mariann azért ad egy szerelem-szavazatot a Gerendás srácnak, de Benji megy tovább, aki ezek után teljesen természetes mozdulattal térdre borul a színpadon. Trilla utasítja, hogy most azonnal öleljen meg mindenkit, nagyon katonásan van vezetve ez a műsor. És itt a vége, hatan már megvannak a döntős mezőnyből, jövő héten jön az újabb hatos, én meg ha soha többé nem hallom a műsort záró reklámban elhangzó „ultimet riper” kifejezést, az is túl korán lesz.
Facebook kommentek