Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Gyilkos elmék 5x22 - The Internet Is Forever

2012. február 17. 14:00 - hex.kelly

Takaros kertvárosi házikó este. Az egyik földszinti ablaknál táblácska hirtedi, hogy ezt a házat komoly riasztórendszerrel védeti a gazdája. Belső biztonsági kamerák képeit látjuk: üres az előszoba, a konyha, meg úgy az egész lakás... ohwait. Nem is: az előszobában egy fekete ruhás alak áll fekete maszkban, és komótosan megindul az emeletre a lépcsőn. Benyit az egyik szobába, ahol az ágyban egy nő alszik, a figura (enyhén Alekoszos hasdüllesztéssel) megáll előtte, és... JJ mutatja a csapatnak Quantico-ban az imént még békésen alvó nő fotóját: Dorris Archer a harmadik nő az idaho-i Boise-ban, aki a kis kertvárosi házikójából eltűnik. Az előző két nővel (Paula Renmar és Samantha Rush) együtt kéthavonta veszett nyomuk. JJ-t kizökkenti a prezentációból a késve érkező Reid látványa, és egy meglepett hello-t dob neki oda. Mindenki megbámulja a srácot, merthogy új frizkója van. Hotch arca a legkevésbé döbbent, de mégis belőle szakad ki egy igyazán őszinte kérdés: Beléptél egy fiúbandába? (Muhahaha!) Reid persze nem érti, és közli, hogy nem, de már rajta kívül mindenki röhög, növeszd meg a hajad gyorsan, kölyök, amondó vagyok.

Emily ocsúdik fel elsőként, majd a többiek is megpróbálnak a munkára figyelni. 25-35 közötti nők az áldozatok, jómódúak, egyedül élnek, bár közülük kettőnek mintha lenne pasija. Reid-nek az tűnik fel, hogy a nők hajszíne és testalkata sem hasonló, akkor miért kellünk mi? JJ azt mondja, hogy hát ez jön most: minden helyszín teljesen tiszta, semmi nyom, DNS, sőt: az eltűnések kb 2-3 nap után lettek csak észlelve. Ezért megkérte Garcia-t, hogy kicsit túrjon bele a nők életébe. És talált is valami érdekeset: az áldozatok nagyon aktívan használták a közösségi oldalakat. Többek között a Facebook-ot és a Twitter-t. A nők utolsó bejegyzései szűkszavúak, és elutazásról szólnak – de már mind az eltűnésük utáni reggel született, tehát az elrablójuk írhatta őket. Reid azt mondja, hogy a közösségi oldalak jó kis vadászterületet jelentenek, ezek a nők megírták azt is, hogy mit ebédelnek, hová mennek randizni. A tettes ügyesen fel tudja törni a nők FB- Twitter-fiókjait, ügyel arra, hogy a helyszínen ne hagyjon nyomokat, és türelmesen megfigyeli az áldozatait. Hotch azt mondja, hogy ki kell deríteni, hogy meghaltak-e már a nők, és hogy a tettes mit csinál ezekkel a nőkkel, amíg nála vannak. (Egy sötét szobában a tettes egy három monitoros asztal előtt ül, a monitorokon a nők hálószobai "meglátogatásait" nézi vissza, és pötyög valamit a billentyűzeten.) Főcím és idézet Hotch-tól: A kommunikációnak egyetlen nagy baja van: a részévé vált illúzió. - The single biggest problem with communication is the illusion that it has taken place. George Bernard Shaw

Csapat gépe Idaho felé repül, Rossi hangosan felolvas két Twitter-bejegyzést az áldozatoktól, és kéri, hogy valaki magyarázza meg neki, miért érdekelhet bárkit is, hogy valaki más sushit evett ebédre? Morgan azt mondja, hogy mindenki szeretné azt hinni, hogy érdekel valakit. És az alkalmazásokhoz kapcsolódik GPS-es helymeghatározás, így a tettes tudta, hol keresse a nőket - de hogyan jutott be a házaikba? Dorris Archer-nél ki lett kapcsolva a riasztó, és a németjuhásza épp aznap este veszett el. A tettes nyilván biztosra ment, és nem akkor járt először a nőknél, talán valami szerelő vagy kutyasétáltató (ezen munkakör meg a szükségessége fölött sose leszek képes napirendre térni) lehetett? JJ azt mondja, hogy a helyi erők leellenőriztek minden ilyen embert, de senki nem tűnt gyanúsíthatónak.

Boise-ba érkezve JJ, Hotch, Rossi és Reid a rendőrségre megy, ahol Fordham nyomozó köszönti őket, és örül, hogy eljött a csapat segíteni. Hotch kérdi, hogy találtak-e olyan személyt, aki akar velük beszélni az áldozatokról. A nyomozó azt mondja, hogy igazándiból az okozott gondot, hogy ki NE beszéljen velük - és mutatja, hogy tele az őrs Facebook-zsonglőrökkel és Twitterarcokkal. Rossi Paula Renmar anyjával beszélget, aki elmondja, hogy a lánya előbb írt ki mindent a FB-ra, minthogy neki elújságolta volna, de nem mesélt neki senki olyanról, akit a közösségi oldalakon ismert volna meg mostanában.

Samantha Rush kolléganője azt meséli Reid-nek (akinek NINCS emailcíme, atyavilág), hogy Samantha nagyon fontosnak tartotta az online jelenlétet, mert ingatlanközvetítőként jó reklámnak tartotta, és bár több, mint 1000 követője volt, igazából alig ismert valakit. JJ pedig Dorris pasiját kérdezi ki, és megtudjuk, hogy a nő okos volt, és elővigyázatos, a kutyáját őrzésre képeztette ki. JJ megmutatja a pasinak a lakásban készített fotókat, és kéri, hogy mondja meg, van-e bármi, ami szokatlan. A srác ki is szúrja, hogy a fényképes polcon más sorrendben vannak a képek, mint ahogy Dorris elrendezte. Morgan már ott is nyomul a házban (csini kék gumikesztyűben) a fényképeknél, JJ telefonon navigálja, melyik kép van "rossz helyen". A kép mögött a falon valami kis rögzítő eszköz nyomai látszódnak, és Prentiss az emeleten, a lépcső fölött szintén effélét talál. Gyorsan összerakják, hogy a tettes bekamerázta a házat, és miután elvitte Dorris-t, eltakarította a kis felszerelését.

Egy lepukkant furgonban látjuk a tettest, parkol valahol, ölében laptopon nézi mosolyogva egy Allison Kittridge nevű nő közösségi oldali profilját. Aztán egy kattintással vált a kép: a nő otthon a konyhájában van. Aztán nézi, ahogy a nő a fürdőszobában zuhanyzik, a tettes félmosollyal az arcán kibámul a furgon ablakán - hoppá, ez egy takaros kis kertvárosi házikó, tuti, hogy a nőé, jaj. Dorris házában már ott van az egész csapat, Morgan mutatja Hotch-nak, hogy kicsi kamerák lehettek felszerelve a lakásban mindenfelé, összesen öt. Hotch szerint ennyi kamera elhelyezése azért igényel némi időt, szóval nem csak egy ittentessenaláírnikiskeziccsókolom-postást keresünk. De a bejáratra is volt egy állítva, így tudhatta meg a riasztó kórját, és azt is, mikor van ideje bent a házban kamerákat elhelyezni. Reid elténfereg a konyhába, és magához vesz egy fotót Dorris-ról, és mondja Hotch-éknak, hogy szerinte mégiscsak kéne lennie valami hasonlóságnak az áldozatok között, talán az arcuk...

Garcia telefonon magyarázza Hotch-nak és Rossi-nak, hogy mi az a proxy szerver, és hogy miért nem tudja megtalálni a kamerák adásain keresztül a tettest. De az egyik szerveren talál egy archivált videót Dorris eltűnésének idejéről, már küldi is át Hotch-éknak, és együtt nézik meg. A tettesen saját kamera is van, az is bele van vágva a videóba, amin az ágyában fekvő Dorris-t megöli. Garcia elfordul, és kéri Rossi-ékat, hogy szóljanak, mikor vége a fojtogatásnak. A tettes kedvesen megsimítja a nő arcát, ez valami perverz vadállat?

Garcia közben talál még valamit: a tettes a videót közzétette, és a kamera képei alatt cseteltek a nézők (Hotch szerint: rajongók), aztamindenit! Szólnak is a nyomozónak meg Prentiss-nek, és tovább firtatják, hogy a három nőnél nem ugyanaz volt-e az IT-guy, de a nyomozó azt mondja, hogy a szolgáltatójuk sem volt azonos. Morgan jön a telefonjával, benne Garcia, aki elmondja, hogy visszakövetve a videót kiderült, hogy a gyilkos az áldozat wifi-jét használta, szóval rafkós egy dög. DE. A hekkerek bogarasok, és önteltek, tehát óvatlanul ugyanazt a szerversorrendet használja, akkor meg lehet csípni. Ha éppen meggyilkol valakit élő adásban – mondja Hotch, és kikapja a telefont Morgan kezéből, és félrevonulva kérdi, hogy ha a gyilkos újra streamelni kezd, mennyi idő megtalálni a házat, ahol van? Garcia 7 percet mond, Hotch szerint az sok, mert kb. 5 perc alatt van bent a gyilkos a házban. Garcia megígéri, hogy lerövidíti. Reid robog a jó hírrel, hogy megtalálta, mi köti össze az áldozatokat: ha összehasonlítjuk a fotóikat, kiderül, hogy az eltérő színek ellenére az arcok arányai és szögei azonosak. Kis együttgondolkodás után megfogalmazza a csapat, hogy a gyilkos a saját arányait "keresi", és így talál ezekre a nőkre. (lányok, látjátok, talán mégsem olyan fontos a "jó" profilkép)

Egy kedélyes kis kávézó asztalánál üldögél a házban megfigyelt szőke nő, és épp a mobiljával (nem reklámozok típust, elég, ha tudjátok: "jól tartja", mert van térereje) fotózza és posztolja a felszolgált sütikéjét.

Pár méterrel odébb egy üldögélő fazon telefonja jelzi is, hogy a csaj feltöltött egy képet.

A csapat eközben összetrombitálta a helyi erőket, és épp Prentiss mondja, hogy az emberek elfelejtik, miket írogatnak az internetre, de az internet sosem felejt, minden ott marad, és árulkodik rólunk. Vannak videók a neten, amik haláleseteket örökítettek meg - így a halál halhatatlanná válik. A gyilkos is erre vágyik: azért választ önmagához hasonló arcberendezésű áldozatokat, hogy saját örökkévalóságát biztosítsa a halálukkal (eddig ez a legnyakatekertebb motiváció, amit kitaláltak az írók). A holttesteket elviszi és nyilván meg is tartja, hogy konzerválja a halhatatlanság-érzését, fincsi. A hasonlóság miatt van fantomkép, és az is biztos, hogy a gyilkos nagyon jól ért az internethez. Ha bárki gyanússá válik, nem szabad fedühíteni, megsérteni, mert a szakértelmére ige érzékeny. Remek, szóval egy önhitt fütyi magyarul.

Este van, és a gyilkos a kis furgonjában már a szőke csaj házánál csatlakozik fel annak a wifijére, és épp megnyitja egy hírportálon keresztül a sajtótájékoztató közvetítését, amin JJ és a nyomozó elmondja, milyen biztonsági javaslatokat kell szem előtt tartania a helyi lakosoknak. Az egyik riporter bekérdez, hogy igaz-e a pletyka az archasonlóságról, JJ és a nyomozó terel, és gyorsan befejezik a tájékoztatót. A gyilkos meg lecsukja a laptopot, és a pólójára csatlakoztatja a kis kameráját, juj.

JJ és a nyomozó vágtat be Hotch-hoz, és mondják, hogy valaki szivárogtat, de a nyomozó szerint nem az ő emberei. Garcia telefonon magyarázza épp Hotch-nak, hogy írt egy programot, ami a proxy-kat figyeli, amikor jelez neki a program, hogy a gyilkos elindított egy streamet. Garcia az odvában, a csapattagok a boise-i rendőrörsőn kénytelenek végignézni, ahogy a gyilkos meg se várja, hogy a szőke nő elaludjon, belopózik a házba, és a konyhában megfojtja a nőt. Garcia közben kétségbeesetten próbálja visszakövetni az adást, de Hotch ordít vele, hogy a stream oldalán a csetelőket szedje össze, azokra koncentráljon.

A csapat nem sokkal később már a nő házában van a helyi erőkkel (gondolom Garcia "adáson kívül" csak visszakövette az áldozat wifijéig a streamet). Morgan telefonon vigasztalja Garcia-t, aki állati pipa a gyilkosra, Morgan szerint ez szuper, mert így tuti eredményesebben kutakodik majd a gyilkos után. Aztán bemegy a házba,és feltűnik neki, hogy eggyel több vezeték van a routerben: egy optikai kábel, ami a házon kívülre vezet. Az őrsön Prentiss és Morgan megmutatja Hotch-nak, és elmagyarázzák, hogy a gyilkos nyilván azzal az ürüggyel jut be áldozatai házába, hogy jobb minőségű netkapcsolatot ajánl, és ezt be is mutatja az áldozatok gépein, kis figyelemeltereléssel pedig el is tudja helyezni az első kamerát, ami majd segíti a későbbi bejutáshoz és további kamerák telepítéséhez. A kábelen látszik valami szériaszám, azt le tudják nyomozni. Hotch új feladatot ad nekik: a stream alatti csetelőket kell ellenőrizniük, ez csak 3 helybélit jelent, a többiek külföldről nézték a műsort. Egy perc múlva már megbilincselve viszik a három mákvirágot, bizony, ez jár annak, aki fojtogatást néz élőben a neten, és nem hívja a 911-et.

Reid és JJ a kábelt forgalmazó cégnél szinte azonnal kap egy nevet: egy kirúgott sofőr, Mac Jones megdézsmálta a kábelkészletet, mondván: otthonra kell, de a cég kapott pár bejelentést, hogy a pasas házal egy okosba' megoldható internetgyorsítással. Garcia hamar kideríti, hogy a gyilkos gyakran vált személyazonosságot, így a Mac Jones sem az igazi neve. De fotó alapján megtalál egy priuszos muksót, Robert Johnson-t, aki kínzásos videók miatt ült, tartózkodási helye persze ismeretlen. Nem lehet tudni, hogy most milyen álnevet használ, de mint minden hekker, ő is meghatározott elv szerint választ online neveket magának – Garcia-t is így találta meg (és szervezte be) az FBI ugye -, ha ezt kitalálja a csapat, akkor meglesz a gyilkos. Morgan az egyik mákvirágtól megtudja, hogy a videós-csetes klubtagság egyik feltétele, hogy kínzó/pedofil videókat kell tartani a gépen, mert a gyilkos azt akarja, hogy a nézői is vállaljanak kockázatot, ne csak ő. Prentiss-nek egy másik elmondja a gylkos felhasználónevét (Watcher89), és azt, hogy ma este a gyilkos nagy dobásra készül, elvégre tudja, hogy az FBI a nyomában van. Rossi a harmadik pasast kérdezi ki, aki egy nagypapa-fazonú boltos, és furcsamód az ő számítógépén semmi illegális tartalom nem volt. Azt mondja, hogy ő nem netezett előző este. A gyilkos fotóját felismeri, egyszer találkozott vele, mert bement a boltjába venni valamit.

Rossi és Hotch később arról beszélnek, hogy az öreg nem egy hekker-alkat, mint a többiek. Garcia közben a Watcher89 felhasználó által feltört kertesházi wifik között tallóz. A tulajdonosok között 8 egyedüláló nő van, és Reid talál is egyet, akinek az arca olyan arányok szerinti elrendezésű, mint a gyilkosé. Morgan és Prentiss már ot is van Lucy Masters házánál, ai tárva-nyitva, de a nő nincs otthon. Viszont bekapcsol a nő laptopja, és ügynökeink látják a bekötött szájú Lucy-t valami húskampóra kötözve, lógva vergődni. Morgan észleli, hogy van egy webkamera is, és tényleg: a nőtől egy méternyire ott ül a gyilkos, és a laptopján a kamerát bámuló Morgan-t és Prentiss-t köszönti az élő adásban.

Garcia nem találja a gyilkos által használt szervereket, mert a gyilkos felhasználónevet váltott. Rossi-nak viszont feltűnik, hogy mintha jeges lenne a fal Lucy mögött, és már vágtat is a kihallgatóban bóbiskoló nagyfaterhez. És ordít vele, hogy ugye ő az ,aki helyet ad a gyilkosnak? Ezért nincs pornó a gépén, mert valami sokkal jobbat kapott a gyilkostól, ugye? Az öreg hárít, és mondogatja, hogy ő nem is ért a számítástechnikához, minden este már 6-kor ott dekkol az asszony szoknyáján, kérdezze csak meg. De Rossi közli vele, hogy a kukkolók csodaszépen eltakarítanak minden nyomot maguk után, és jó, ha tudja: ami egyszer az internetre felkerül, az örökké ot marad. Szóval ha most megmondja, hol a hűtőkocsi, akkor talán megteszi neki azt a szívességet, hogy úgy intézi, hogy amíg ő börtönben lesz, és valamelyik unoka rágugliz a nagypapira, ne találja meg, mekkora szörnyeteg is valójában. Az öreg arca egy rövid tanulmány, Morgan és Prentiss meg már száguld is kocsival valahová, Garcia pedig próbál nekik időt nyerni, mivel a gyilkos épp most kezdte fojtogatni Lucy-t (háttérben a többi áldozat lóg holtan-fagyottan a többi húskampón).

Garcia-nak sikerült megszakítania a gyilkos streamjét, aki azonnal a gépéhez pattan, hogy orvosolja a hibát. De nem bírja. Ekkor feldúltan letépi magáról a maszkot, visszatér Lucy-hez, és fojtogatni kezdi. Mogan-ék rátörik az ajtót, megmentik és kimenekítik a lányt, megbilincselik a gyilkost. Prentiss megkérdezi tőle, hogy mi a bánatért művelte ezt. A gyilkos azt mondja: maguk ezt úgyse értik...bezzeg a követőim az interneten, azok igen.

A csapat a helyi őrsön pakolássza a cuccait, mikor Rossi záróidézete - Az internet az első olyan ember alkotta dolog, amelyet az emberiség nem ért. Valamint ez az anarchiát próbálgató legnagyobb kísérletünk. - The intenet is the first thing that humanity has built, that humanity doesn't understand. The largest experiment in anarchy that we have ever had. Eric Schmidt - alatt egy laptoppal besétál a kihallgatóba a nagyfaterhez, és megmutatja neki, hogy máris felkerült a helyi hírportálra az Internetes Gyilkos bűntársaként. Az öreg fogja a fejét, Rossi meg szépen elsétál.

Címkék: gyilkos elmék
6 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

icegrapefruit 2012.02.17. 17:24:16

Szia, hex.kelly! Néha elolvasom a Gyilkos elmék hogyvoltját, sokkal szórakoztatóbb, mint maga a sorozat. :) A G.B.Shaw idézet magyarul, azt hiszem, így szól: "Az egyetlen probléma a kommunikációval az illúzió, hogy megtörtént." Alighanem arra utal hogy a legtöbbször csak hisszük, hogy a szavaink eljutottak a másik emberhez, illetve az övéi hozzánk.

További jó munkát!

icegrapefruit 2012.02.17. 17:32:25

Meg arra is, hogy azt hisszük, ha mindenki elmondta a magáét, megtörtént a kommunikáció is. Ok, jól elvagyok most ezzel az idézettel. :)

hex.kelly 2012.02.17. 18:23:32

@icegrapefruit: ó, köszönöm, ennek így tényleg több értelme van :D bevallom, sietve írtam a hogyvoltot, és csak egy rövidet gugliztam az idézet ügyében)

Örülök,hogy tetszenek a hogyvoltok :) A visszajelzésed azért is jött "jókor", mert különböző okok miatt nem folytatom majd a hatodik évaddal a hogyvoltolást, és kicsit szomorkodtam mostanában emiatt, de az epizódban többször is elhangzik, hogy az internet mindent megőriz. És jó tudni, hogy azért annak, akik újra-újraolvassák néha az írásaimat :)

icegrapefruit 2012.02.18. 13:42:06

Vicces, ha valaki pár hónapja azt mondja, hogy van egy ilyen műfaj, sorozatepizódok leírása, csak néztem volna, hogy azt meg minek, de igazából jó szórakozás annak is, aki írja, meg annak is, aki olvassa. Talán majd később újra hogyvoltozol. :)

Brüsszeli csipke 2012.02.19. 18:51:44

@hex.kelly: És miért nem, ha szabad kérdeznem?
Nem tudom mással elképzelni a HV-okat

zeugma 2012.03.22. 00:23:59

@hex.kelly: Oly sok idő után visszatérek ide gyilkoselmék-hogyvoltot olvasni, és ilyen hírrel kell szembesülnöm? :-(
süti beállítások módosítása