Nem ússzuk meg a tehetségkutatókat idén sem, még el sem bontották az X-faktor színpadát, és máris itt van „Magyarország kedvenc énekes reality-je” (vagy hogy reklámozták magukat), a már 6. évadát taposó Megasztár. Én már szeretem, mert egy biztos, hogy nem lesz benne Muri Enikő, és ez jelentős pozitívum a legutóbbi magyarországi dalolós valóságshow-hoz képest. A műsort ismerjük, a promókat, és az ízléstelen új logókat láttuk, a zsűri megújult, sőt a szabályok is, de minderről majd később, mert már kezdünk is. Egy pillanatra megrettenek, mert a hatvanas szám tölti be a képernyőt, és hirtelen azt hiszem, ez már nem a 6., hanem a 60. Megasztár, én meg a tévé előtt kómába estem, és átaludtam ötvenvalahány évet, de nem, csak visszaszámolunk. Ezek után összefoglalót látunk az eddigiekből, vagyis Tóth Vera Cserhátit énekel, Caramel 15 kilóval több, Rúzsa Magdi mezítláb a színpadon, Pély Barnának minden átjön, Somának éktelen fanszőrzet a fején, Fridi közösségformáló erőnek nevezi a műsort, és még Tóth Gabi is embernek néz ki az archív felvételeken.
Ezek után bejárja a díszletet a két műsorvezető, Trilla és Claudia (C-vel írja, ugye?), és ismertetik az új szabályokat: most nem fogunk 4 héten át Bikicsunájokat hallgatni, mert az ide bekerült versenyzőknek egytől egyig el kell nyomniuk egy három perces számot, és pontosan ennyi idejük van a zsűritagoknak eldönteni, hogy az énekes befér-e a legjobb 24-be. A másik lehetőség, hogy azonnal kiesik. Az az ítész, amelyik a legjobb 24-be valónak ítéli a produkciót, megnyom egy hatalmas zöld gombot, és három ilyen gombnyomás elegendő a továbbjutáshoz. Az a baj, hogy ez a koncepció annyira azt az érzést kelti az emberben, hogy nem bíznak semmit a véletlenre, mert honnan tudná a zsűritag mondjuk a 16. hallgatható énekesnél, hogy nem lesz-e utána még vagy 30 sokkal nagyobb ász? De ne legyen igazam, meg ilyeneket amúgy sem kell feszegetni, dőljünk hátra, és nézzük az első adagot az énekes-kínálatból.
Ja nem, előbb bemutatják a szűrit, de hát már úgyis ismerjük őket, hetek óta a csapból is ők folynak. Jönnek már, fantomképek formájában, nekem ez valahonnan rohadtul ismerős, de legalább fekete autókat meg helikoptereket nem hoztak. Be is mutatkoznak pár szóval, Bochkor Gábor saját bevallása szerint azért van itt, mert annyi dalt, mint ember nem hallott még Magyarországon, Falusi Mariann Énekesnő, ennyi elég. Bereczki Zoltán vagy kétszer femininebbnek hat nála, ahogy követi, és itt van még a tavalyról átmentett Mester Tamás, ő már otthonosan mozog ebben a szerepben. Most már tényleg jön az első jelentkező, Szűcs Ádám, egy fiatal srác, aki olyan szinten izgul, hogy Trillának úgy kell felimádkoznia a színpadra, miközben Claudia a backstage-ben a már most széteső anyuciban próbálja tartani a lelket iszonyatos erőfeszítések árán. Zsűri már az életét is elunja közben, srác meg csak nem megy, mert még kifújja az orrát, légzőgyakorlatokat végez, köt egy pulóvert, és vagy hatszor meggondolja magát a színpad felé menet. Én hazaküldeném, de nem is én szerkesztettem ilyen szándékosan hatásvadászra ezt a blokkot. Trilla végre feltámogatja a srácot a színpadra, hadd szóljon. Hallgatható a dolog, bár én már elfelejtettem, ítészek nyomják a gombot. Mariann köröz fölötte egy kicsit a kezével, na ez az, amit nem kéne, addig semmiképpen, amíg nem forog a széke, így is túlzottan ismerős ez a gombnyomós megoldás. Megvan az első továbbjutónk, örülünk.
Látványos képekben mutatják ezek után Trillát, ahogy a Váci utcán vonul a válogatásra összegyűlt irtózatos tömeggel, és látványosan nyár van, neccharisnya+miniszoknya kombó is villan a kamerába. Értem már, most megmutatnak nekünk pár emlékezetes mozzanatot a előválogatókból, amik még 2011 nyarán zajlottak, aztán a TV2 jegelte a projectet hirtelen. Magyar Ken Lí is van köztük, hagyjuk ezt. Új jelentkező érkezik, aki első ránézésre Bochkor Gábor eddig eltitkolt fia, majd egy váratlan snittben meglátom az iszonytató veszkócsizmát is a lábán, Jézus irgalmazz. Na jó, hát nem stílusverseny a Megasztár, soha nem is volt az, halljuk a nótát inkább. Talán Attilának hívják, és nem talán, hanem biztos, hogy ez a neve, és a Sweet Child O’ Mine-t nyomja, miközben Bochi valami megmagyarázhatatlan okból jegyzetel. Itt most a gombokat kéne buzerálni, mindössze 3 perc van erre, te meg grafológiai gyakorlatokat végzel, szerencsétlen versenyzőt szétcseszi az ideg, ez így nem állapot! Amikor már annyira unják, hogy ideje lenne, hogy történjen valami, Mariann gombot nyom egy határozott mozdulattal, Mester meg annyira kalimpál tánc címén, hogy a gombot is eltalálja közben véletlenül. Ezek után nem marad más hátra, Bereczkit is rá kell venni, hogy nyomjon, és így meg is van a továbbjutás.
Ezek után szponzorpólóból kilógó reklámcélú csöcsöket mutogatnak időhúzásképpen, majd olyan versenyzők jönnek, akik eljutottak a zsűri elé, de nem jutottak be a 24-be, csak hogy lássuk, ilyen is van. Van egy Rihanna imitátor, meg egy Janicsák Veca ikertesó, a közönségben meg régi megasztáros arcokat vélek felfedezni. Jöjjön már a következő kisfilmet is kapó versenyző, onnan tudom, hogy érdemes figyelni rá. Jócsaj jön, és el is kezdi a Son Of A Preacher Mant, de ebben a pillanatban bevágnak egy váratlan reklámblokkot, amiben Baricz és Verácska is feltűnik, ezen mondjuk jót röhögtem. Na vissza, a Megasztárhoz, színpadon Kullai Tímea, és szépen énekel, zsűri nyomja a gombokat ezerrel, közönségben Oláh Ibi érdektelenül, Palcsó Tomi meg ostobán néz, utóbbinak mondjuk egyetlen mentsége, hogy máshogy nem tud.
Következő versenyző kisfilmjében némi családi dráma van, ezt a vonalat kéne hanyagolni, engem az énektudásuk jobban érdekel. Ő Burger Ágnes Eszter, és James Morrisont énekel, ami azt illeti elég jól. Bereczki széjjel veri a gombot izgatottságában, Bochi „nabazmeg, akkor én is, hogy örülj” mozdulattal hanyagul odavág egyet a sajátjára, majd a másik kettő sem marad ki a buliból, a közönségbe elegyített megasztárosok pedig állva tapsolnak. Nekem bejön egyébként, hogy odaültették mutogatni őket, mint a búcsúban, bizonyítja, hogy van ennek a műsornak egy történelme. Annál kevésbé jön be, hogy amikor hatásfokozásképpen elveszik a képet a színpadról, és mutatják a backstage-et körmöt rágó családtagokkal, meg tyúkanyóskodó Claudiával, akkor alig hallatszik valami az éneklésből, és valami jó érzékkel megáldott szerkesztő pont a refréneknél alkalmazta ezt a megoldást. Bereczki szerint pofoznivaló hangja van ennek a lánynak, hogy ez pontosan mit jelent, az sosem derül ki, talán azért, mert maga Zoli sem tudja, de olyan jól hangzott.
Óborzalom Hawaii Ing érkezik a színpadra, akinek kisfilmje nincs, tehát nem jutott tovább, ilyen egyszerű ez a Megasztár 6. Egy AC/DC imitátor előadást hozott, ami valahol vicces, de gombnyomásra senkit sem ingerel, lépjünk is tovább. Egy hajmeresztő szivárványszínű jeticsizmás kiscsaj érkezik egyenesen Svédországból, most szólok, hogy ha beválogatnak akár egy 14 éven aluli versenyzőt is a 12-be, nem nézem tovább. Annácska emléke bőven kísért még tavalyról, főleg, hogy az egyik közönségképben most is bevágták, és már attól ideges lettem. Az meg a másik, hogy nem hiszem el egy 11-13 éves gyereknek, amikor Adele: Someone Like You-t énekel, akármilyen szép hangja is van, ne csinálja. Szerencsére két gombnyomással megkímélnek minket az élménytől, hogy a gyerekből továbbjutó legyen, Mester Tamás szerint még nem áll készen erre, köszönöm, erről van szó, csodálatos dolog ezeknél a típusú versenyeknél a korhatár.
Újabb kisfilm, és egy vasalt hajú fiúka jön, Klippel Dávid, aki azt mondja, hogy nem szeretné, ha úgy tekintenének rá az emberek, mintha más lenne, mint a többiek, amit nem értek, egészen addig, amíg meglátom, hogy nincs jobb keze. Nagyon sokáig 2 megnyomott gomb mellett énekel (Miley Cyrust, legnagyobb sajnálatomra), majd a végére Maestro is csatlakozik egy harmadik gombnyomással, így megvan a továbbjutás. Újabb reklám, majd kapunk egy újabb csokor Bikicsunájt, akiknek; hála mindennek, ami szent nem szántak ennél hangsúlyosabb szerepet ebben az adásban.
Most egy vicces kis blokk következik, a színpadon egy néni , akinek művészneve Klimó Jutka (priceless)és 81 éves, nem vicc. Mulatósban nyomja, full energiával és átéléssel, 360 fokos karlengetéssel, hogy „16 éves vagyok”, szerelmes pillantásokat lövellve Bochkor Gábor irányába. Backstage-ben akkora Ötye buli van, hogy szétesik a ház, még Claudia is nyomja a csárdást, tornának sem utolsó a dolog. Maestro élvezi, gombot is nyom, Bochit elvarázsolta a mami, ő is megnyomja, hadd szóljon, Mariann meg Bereczki meg észbe kap, és ráülnek a kezeikre, különben itt komoly bajok lesznek. Továbbjutás nincs, pedig már 5 évadnyi Megasztár versenyző ropta a nézőtéren, közönség meg skandálja, hogy VISSZA! VISSZA!, ideje kiüríteni a termet, mielőtt még túlságosan elszabadulnának az indulatok.
Ezek után széplány jön, extraminiben, sőt az ikreket is kitette diszkréten, nem bíz semmit a véletlenre. Réti Nórának hívják amúgy, és Meister abban a pillanatban nyomná a gombot, hogy a csajszi a színpadra lép, de az ugye teljesen szabályellenes, ezért illemtudóan megvárja az első refrént. Forget You-t énekel a versenyző, és nem Fuck You-t, mert tudja, hogy ez nem kábeltévé. Itt-ott kimarad egy szó, meg kiesik a ritmusból, de mit pofázok én itt hülyeségeket, a miniszoknyája hossza nem éri el a 25 centit, már meg is van nyomva 3 gomb. Bereczki volt az egyetlen, aki nem nyomta meg, ezért (ál)lebaszást kap a másik háromtól, de nem számít, miniszoknya és tulajdonosa továbbjutnak.
Ki kell tölteni valahogy a műsoridőt, úgyhogy a zsűri poharakon eljátssza a Boci boci tarka című örökzöldet, a vicc, hogy nem kicsit hamis. Ezt az elképesztő színvonalú magas művészetet zavarja meg a soron következő versenyző, majd egy újabb kisfilm kíséretében jön egy újabb hülyehajú gyerek, könyörgöm, valaki kobozza el az összes hajvasalót a tizenéves korosztálytól. Petrovics Ádám a belőtt hajú srác, tele van a szája fémmel, kíváncsi vagyok, hogy lehet így énekelni. Érdekesen, a dal feléig ugyanis kicsit közepes, majd átmegy hörgésbe, később meg egy olyan műfajba, amit képtelen vagyok értelmezni, de leginkább sugárban hányásra emlékeztetnek a hangeffektek. Bochkor is hasonlóan vélekedett róla, de csak egy gomb bírt lenyomódni, Mariann határozott keze által, így a sráctól könnyes búcsút veszünk.
Ami most következik, arra nincsenek szavak, amik hitelesen visszaadnák az élményt, így tessék ennek a bekezdésnek minden szavát legalább négyszeres hatványra emelni, akkor esetleg közelítünk. Egy asszony érkezik határozott állkapoccsal, és annál is hangsúlyosabb ádámcsutkával, rettentő párducmintában, műszőrmével a nyakában, egy kikötőmunkás kecsességével. „Mi már találkoztunk” – állítja határozott basszusán, csípőre vágott kézzel, mire Bereczki zseniális „velem ugyan nem!” választ ad, és a szemében olyan rémület látszik, amit megjátszani nem lehet. Na, akkor egy kis történelemóra: a művésznő most Hegedűs Fatima néven ostromolja a showbusiness-t, de amikor legutóbb jelentkezett a Megasztárba, még Rajmund volt, csak smink nélkül, borzasztó halásznadrágban és tangapapucsban, de legalább olyan ijesztő külsővel, mint most. Talán Bochkor az első, aki túljut a döbbeneten, és kéri az előttük riszáló jelenséget, hogy kezdjen bele a dalba, ami nem fogjátok elhinni, a legemlékezetesebb eurovíziós győzelem, a szintén farkangyal Dana International Diva című örökbecsűje. PRICELESS. Az előadás minősíthetetlen, a fülsértően hamis, nyafogó nőies hanggá erőltetett, de helyenként akaratlanul előtörő férfias basszus hanghoz még olyan koreográfia is társul, amitől kiégett a szemem, Bereczki fejére meg ráfagyott az óbazdmeg-kifejezés, epic. Csak őt tessék figyelni.
Hogy az előző élményt feledtessük (esélytelen), most egy jobb hangú énekessel kéne zárni az első válogatót, jön is egy egészen képernyőbarát fejű fiatal srác, Farkas Jenser Balázs. Sokat mosolyog, majd a zsűrivel folytat egy kis eszmecserét a szinesztéziáról, megmondja mindenkinek, hogy milyen színű a hangja, azok meg néznek kikerekedett szemmel, pedig ha tudnák, hogy én ismerek olyat is, aki ennek a kutatását tűzte ki életcélul. Halljuk a produkciót, srác Feeling Goodot nyom Bublétól, gondolom, nem én vagyok az egyetlen, akiben elég élénken él egy másik tehetségkutatós produkció nemrégről ugyanezzel a számmal. Mester határozottan rákönyököl a gombjára, Mariann és Bochi egyszerre rácsap egy egészségeset a sajátjára, Bereczki meg szerintem még mindig a travi hatása alatt van, mert csak ül megkövülten a székben, és kifejezéstelen arccal néz maga elé. Gáspár Laci vezetésével felpattan a közönség, állótaps van, milyen okos a TV2, nem költenek tapsoltatóemberekre. Produkció vége továbbjutás, így, ha jól számolom, heten jutottak be a 24-be ebből a körből, jövő héten folytatjuk a következő válogatóval.
Facebook kommentek