Ez már a 2. X-faktor döntő, ami érdekes módon úgy alakult, mint egy jobb fajta hullámvasút: rengeteg lejtővel, kanyarral, meredekkel, halálfélelemmel, mélyponttal, emelkedéssel, sikoltozással és sírással, de ne menjünk annyira előre. Kezdjük Nórival, aki ma már értékelhető szerelésben feszít, és színpadra hívja a Négyeket, talpig ultramarinkékben mindannyian, nagy az összhang, annál nagyobb lesz majd a hajtépés, úgy érzem. Mai téma: szerelmes dalok „suttogások és sikolyok” álnéven, de mivel az X-faktorról van szó, a téma valójában „énekelj, amit akarsz, ha szerepel benne legalább egyszer a love szó”-ként sokkal inkább értelmezhető. A műsort Muri Enikő nyitja, Feró azt ígéri, most megmutatják, hogy megvan benne is a ritmus. Ehhez képest Enikő a dal alatt végig arra koncentrál, hogy le ne essen a 10 centis tűsarkakról, amikre a stylist ráerősítette, így képzelhetjük, micsoda koreográfiát mutat be (semmilyet). A dal amúgy az I Will Love Again Lara Fabiantól, minden idők egyik legvérszegényebb diszkóslágere, és hiába énekli nagyon jól Enikő, abszolút semmi tűz nincs a produkcióban. Mentorok is ezt nehezményezik, több erő és átélés kell ide, különben bealszunk, és ahhoz korán van még.
Jönnek az Apollo fiúk, a magyar tinik legújabb kedvencei, akik kisfilmjükön kosárlabdával próbálkoznak, miközben fangirlök kukkolják és lesifotózzák őket . A mai kisfilmek címe egyébként mindnek lehetne akár „A Táblagép és a versenyző”, mert ez a tematika, és a fontossági sorrend is, már csak azért sem írom le a márkát, aki nem szúrta ki, csináltasson szemüveget. Vissza a fiúkra, talpig kékben a Blue All Rise-át tolják, maximálisan fiúbandát faragott belőlük Geszti, csábos kamerábanézés/perc arány egyre magasabb. Azt mondjuk nem értem, miért agymenése Lakatos Márk óta minden stylistnak a félig betűrt férfiing, a kapucnis pulcsira aggatott nyakkendőre meg inkább nem is keresném a szavakat, mert szépeket úgysem találnék. Srácok tetszettek a mentoroknak, lazasági szint a rigaláncét még nem éri el, ez az egyetlen kritika, de jó lesz ez. Tinilányok máris rekedtre visongták magukat, és az is kiderül, hogy "A-POL-LÓ" szó skandálásra tökéletesen alkalmas.
MalekMiki konferálja be megmaradt két emberéből az elsőt, Tarány Tomit, aki Pressertől énekli a Csúnya fiúknak is van szíve című dalt. Kicsit direkt ez így, és furcsa is, mert Tarány nem ronda egyáltalán , de a lényeg végül is az, hogyan énekel, és a válasz az, hogy baromi jól. Ráadásul szépen, érthetően énekli a szöveget is, magyar dalnál ez ugye még jobban kijön. Mentorok csak dicsérni tudják, Geszti sem antifazonozza le végre, Miki meg felpörgött, ezerrel nyomja és provokálja a tapsot a közönségből is, végre egy mentorból is kijött az állat!
Első reklámblokk, fáradt seggek és kivisított torkok pihentetésére, én meg megtudom, hogy milyen fájdalmas volt megszülni az ikreket, köszi a kis külön műsorért a stúdióban. Na, visszatért Nóri, és emlékezett, hogy ez a szerelmes dalok estéje, jól is teszi, mert az eddigi dalválasztásokból ez nem látszott a legkevésbé sem. Most Lil. C jön, aki a kisfilmjében rizst főz, és elrontja, nem fogjátok kitalálni miért – hát persze, hogy azért, mert megállás nélkül azt a rohadt táblagépet buzerálja, megáll az eszem. Ildi most Bruno Mars dalt adott neki, a Grenade-et, nem rossz, de most nem táncol, és éppen ez hiányzik a produkcióból. Mentorok húzzák a szájukat nagyon, az „az a helyzet, hogy táncosnak jobb vagy, mint énekesnek” mondatot kerülgetik, ezt persze egyikük sem mondja ki így, csak én.
Rocktenors kisfilmje a DRÁMÁRÓL és a nagy kudarc utáni talpra állásról szól, és azt ígérik, hogy visszatérnek a gyökerekhez. Lássuk. Az Adagio-t hozták, ami Nóri szerint egy 300 éves dal, a fiúk meg egész jól tolják, szerencsére a Show Must Go On vonalon haladnak tovább, és csak helyenként hamis. Stylist sem vette most annyira hülyegyerekesre a fazonírozásukat, mondjuk ebben a pillanatban kiszúrtam egy szegecses csokornyakkendőt, úgyhogy vegyétek úgy, hogy nem mondtam semmit. Mentorok értékelnek, valamit mindenki hiányolt a produkcióból, Geszti meg azzal mentegetőzik, hogy rövid idő alatt ezt tudták előhúzni a kalapból. Csak nekem hangzott ez úgy, mintha a múlt heti kritika után lecserélték volna az eredetileg erre a hétre tervezett produkciót?
KVera jön az ezerwattos vigyorával, és a kisfilmjében bebizonyítja, micsoda nagylány lett, mióta beköltözött a Corvin sétányra, gyönyörűen vasal pl. blúzt úgy, hogy két réteget egyszerre. Igazi tinis dalt kapott, életemben először tőle hallottam ezt a Love Songot, nem baj, legalább nincs viszonyítási alapom. Nem volt rossz, de több kakaót tehetett volna bele, de hogy a stylist mire gondolt, amikor felöltöztette, arról elképzelésem sincs, mert nincs rajta 2 összeillő ruhadarab. Mentorok Vera produkciója után végre kimondják azt, ami végig a fejemben járt: ma valahogy mindenki szarabb és uncsibb, mint lenni szokott, mi van itt?
Baricz Gergő kisfilmjében megmutatják, hogy ismerkedik Budapesttel, vagyis felül a négyeshatosra. Egyetértek, tényleg ez a legjobb módja a város megismerésének, kiegészítésként én még a hetes buszt javasolnám. Ikrekkel beülnek még a töküres Corvin moziba is, így tényleg olyan arcát látják a fővárosnak, amilyet soha senki. Most a Wet Wet Wet-től a Love Is All Aroundot hozta Gergő, és ez sajnos csúnya nagy mellényúlás. Mentoroknak is az a bajuk, ami nekem, aki ezt a dalt kiválasztotta neki, miért nem törődik a srác karakterével? Épp elég érdekes volt a Wicked Game-ben, vissza kéne hozni azt a vonalat akkor is, ha tényleg nagy fazon, amikor megmozdul a színpadon. Mondjuk ilyen dalokat sokkal inkább el tudnék képzelni neki, hiába van jó hangja, és érdekes egyénisége, ha azt agyoncsapják egy rossz dalválasztással.
Alexa jön most fél lábon, szegénynek a kisfilmje sem szól semmi másról, csak a lábtörésről meg a táblagépről. Girls Aloudtól a Jumpot választotta, Nóri meg iszonyat hülyeségeket beszél, a Van Halen Jumpja egy tök más dal, ez nem annak a feldolgozása. Ez a dal akár ironikus is lehetne ebben a helyzetben, de akkor élezzék már ki az ellentétet, mondjuk üljön egy trónon, miközben szolgák ugrálnak körülötte, mert így, hogy egy helyben próbál táncolni, borzasztóan kínos a produkció, és NEM a lábsérülés miatt. Hogy ez mennyire szerelmes dal, azt már végképp ne firtassuk, ez egy energikus buliszám, semmi több, csak itt éppen az energia és a buli hiányzik belőle, van viszont Feró, aki Hugh Grantet játszva riszálja a csípőjét a kivetítőn. Itt kérek elnézést az előttem ülőtől, hogy ezen a ponton lefejeltem a széke háttámláját. Három mentor Feró ellen megy az értékelésben (teljesen jogos kritikákkal egyébként), kötelező mentorfight indul, mert Feró hurrog ész nélkül, ilyen esetekben jön ki, mennyire hülye dolog az, hogy az X-faktorban mentornak mindig elvtelenül védenie kell az embereit.
Demes Tomit a kisfilmben Ildi elvitte egy jelmezkölcsönzőbe ökörködni egy kicsit, meg hogy megmutathassák, milyen fotókat készít a táblagép, ez már tényleg vicc. Cserháti Hamu és gyémántját énekli Tamás, nagyon is szépen, jól szól a hangja ennek a srácnak, bejött. Mentorok mondjuk nincsenek 100%-ig meggyőzve, Gesztinek valami hiányzott, Ferónak a szenvedély, Ildi meg nekitámad, „19 évesen milyen szenvedélyt akarsz, teee gyökér, te aki minden élő koncerteden hamis vagy?” Alakul már megint a bitchfight, Ilditől már csak az hiányzott, hogy elkezdje skandálni, hogy „három hülye, három hülye!”, kezdem érteni, miért nem lehet üvegeket bevinni a stúdióba.
Még egy kis szusszanás az utolsó produkciók előtt, majd jönnek az Ikrek, akik Geszti szerint a cukiság blogra valók. Ezt nem is lehet elvitatni tőlük, de hogy még mindig rém hamisak, amellett sem lehet elmenni, az egyszerre éneklés sem jön mindig össze, és időnként a csípők is összekoccannak, ami vagy része a koreográfiának, vagy nem, de baromi hülyén néz ki. Erzsi (ismertebb nevén Fergie) Big Girls Don’t Cry-át hozták, sajnos nagyon iskolás meg kezdetleges a mentorok szerint is, érni kell még ennek a produkciónak. Miki konkrétan kimondja, hogy így ebben a formában nem versenyképesek még ebben a mezőnyben.
Utolsó énekes jön, és MalekMiki elvitte squasholni Kocsis Tibort - ezt látjuk a kisfilmben. Arról lehet, hogy senki nem szólt nekik, hogy a fallabda nem azt jelenti, hogy a játékosoknak is neki kell csapódniuk a falnak minden ütésnél, persze ettől vicces ez a spot, meg a sok kisípolástól. Miki azt mondja, addig hergelte Tibort, amíg meglett a Blikk címlap, amíg ki nem jött belőle az állat, hát lássuk. Queentől Somebody To Love-ot hoz, az egyik legjobb dalt, amit valaha írtak, ha valami, hát ez vállalás, de basszus érdemes volt, mert Tibor olyat énekel, hogy szétrobban a stúdió. Abszolút zenei csúcspontja a műsornak ez az előadás, akkora erő van bene, ami a közönségre is átragad, végre vezényszó nélkül ugrik talpra mindenki. Bevágják még a kiesett Gyurcsík Tibit is Kocsis Tibor rajongói pólóban feszítve, adu ász kijátszva. Mentorok sem tudnak szólni egy rossz szót sem, Geszti már a rock & roll angyalának nevezi, MalekMiki meg igazi büszke atyai mosollyal dicséri, tényleg felpörgött ő is a mentoráltjai érdekében.
Versenyprodukcióból ennyi volt mára, valahogy ki kell bírni az eredményhirdetésig. Nóri összegez, ő megállás nélkül a dugásra gondolt a produkciók kapcsán (suttogások és sikolyok ugye), TMI, köszi. Időhúzásnak jön egy produkcióval Tóth Gabi, amiről leginkább annyi mondható el, hogy egy eleme nem volt, ami eredeti lett volna. A ruha kicsit Gaga, a fehérneműs táncosok alkotta emberpiramis nagyon Kylie Minogue : All The Lovers, ráadásul villantott vagy kétszer, de legalább eltelt vele pár perc. Versenyzőknek van még egy közös produkciója is, Back II Black-től a Tevagyazakitalegjobban, úgy kezdődik, hogy Tarány Tamás mögé felsorakoztatják az összes többi énekest. Ez az előadásuk buli volt egyébként, és volt köztük interakció is, ami nagyon pozitív, nem csak idétlenül ugráltak egymás mellett, időnként a másik tyúkszemére lépve.
Embertelenül hosszú szünet után Nóri lezárja végre a szavazást, tudjuk, mit jelent ez, DRÁMAI pillanatok következnek, rengeteg sírással, és még annál is több hatásszünettel. A végére Keresztanyu három fia áll egymás mellett, és most egy pofátlanul hosszú szünet előzi meg az utolsó továbbjutó bejelentését, hogy Ildinek legyen ideje végiggondolnia, hogy „akárhogy is lesz, te ma itt szopni fogsz anyám, de nagyon.” Baricz Gergő továbbmegy, marad Demes és Lil. C, és azonnal, lélegzetvételnyi szünet nélkül kell kezdeni a párbajozást.
Demes Tamás Alicia Keys Fallint énekel, méghozzá nagyon jól, belead mindent, ahogy kell. Lil. C mindenki határtalan meglepetésére Jackót hozott, Man In The Mirrort, ami azért visszás egy kicsit, mert nekünk, nézőknek nem volt még olyan régen a Tábor, ahol Kocsis Tibor nyomta ugyanezt, nem is akárhogy. Lil. C a saját terepén mozog, vagyis MJ-t imitál, amiben nem rossz, de most hadd legyek már annyira szubjektív, hogy különösen ezen a ponton én az eredetiséget díjaznám jobban. Na, döntsenek a mentorok, Maleknak és Ferónak is Lil. C, Gesztinek meg Demes Tomi, hogy Ildinek két lehetősége maradjon: vagy eldönti Lil. C javára, vagy kihozza döntetlenre, hogy döntsön a boríték meg a közönség. Ildi fokozhatatlanul tragikus monodrámát él át, torzul az arca nagyon, és főleg hosszan, amiért meg fog kapni mindent, amit csak el lehet képzelni a fórumokon, de ez most tényleg rohadt egy helyzet neki, ezt lássuk be. És felvállalja a döntést, hazaküldi Demes Tomit, van vér a pucájában, én meg sajnálom, hogy ez most így alakult. Jön a sírás egymás vállán, „nemharagszomrád”, meg a grouphug, hagyjuk is most itt ennyiben a versenyzőket, nagy drámát élnek át a színpadon, jövő héten pedig Nóri ígérete szerint dübörög a rock! Meglátjuk.
Képekért nagy köszönet Sigismundusnak, meg persze a műsor hivatalos oldalának is.
Kíváncsi vagy Sixx exkluzív videóira, ajánlóira, kritikáira? Csatlakozz a UPC Magyarország Facebook-oldalához!
Az utolsó 100 komment: