Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Gyilkos elmék 5x10 - The Slave Of Duty

2010. június 10. 11:00 - hex.kelly

Esik az eső, Hotch a házában van, nyakkendőt köt, a tükörben nézi magát, majd leguggol, és Jack nyakába is köt egy hatalmas csomójút. Aztán egy fényes, szürke koporsót visznek a temetőben: elöl Morgan és Rossi, középen Kevin és a múlt részben megismert Armstrong, hátul JJ férje, Will, és egy idősebb férfi. Mögöttük Hotch és Jack lépdel, meg JJ, Emily és Garcia, és Reid. A sírhoz érve leteszik a koporsót, és Hotch W. S. Gilbert idézetével kezdi a Haley-re való emlékezést: A szeretet az, ami a Földet mozgásban tartja. - It's love that makes the world go 'round. Majd azt mondja, hogy a Föld kicsit gyorsabban forgott, míg Haley élt. Elmeséli, hogy a gimnáziumban szerettek egymásba, a társa és a legjobb barátja volt, és a legjobb anya, akit csak kívánhat a fiának. Olyan anya, aki életét adva védte a fiukat. Jack úgy fog felnőni, hogy tudja, ki volt, mennyire szerette és védelmezte őt, és hogy Hotch mennyire szerette a feleségét. És hogy Haley-nek mindig a család és annak összetartása volt a legfontosabb.

A beszéd közben látjuk a könnyező Reid-et, JJ-t, Emily-t és Garciat, Strauss igazgatónőt, Haley zokogó nővérét, az egyáltalán nem kemény Derek Morgan-t és David Rossi-t, mindenkinek egy szál fehér rózsa van a kezében. Hotch a gimnáziumi színdarabból idéz, és gyűlnek a rózsák a koporsó tetején. Hotch és Jack marad utolsóként, Jack is leteszi a rózsáját, puszit dob az anyjának, és távoznak.

Később, a fogadáson mindenki részvétet nyilvánít Hotch-nak (most kiderül, hogy JJ másik "embere" egy Gina nevű nő), Rossi kimenti Hotch-ot, aki a teraszon elmondja: lelkiismeret-furdalása van, és azt mondja, minden megváltozott, most azt kell tennie, ami Jack-nek jó. Rossi szerint azt tette: megmentette az életét. A többi csapattag (és kapcsolt részeik) eközben egy asztal körül ülnek, és lövésük sincs, fognak-e még együtt dolgozni valaha Hotch-csal. Morgan üzenetet kap, aztán JJ is, indulniuk kell, helyzet van. A többiek kiakadnak, nem akarnak menni, de JJ szerint muszáj. Morgan szól Rossi-nak, Hotch-nak pedig azt mondja, vigyázzon a fiára. Az asztaltól felálló ügynökök mind Hotch-ra néznek, Istenem, ez tényleg egy nagy család!

Főcím nélküli idézet Hotch-tól, miközben Jack-kel kiürítik a házat: Ahol szeretünk, ott az otthonunk - az otthon, melyet lábunk elhagyhat, de szívünk sohasem. - Where we love is home - home, that our feet may leave, but not our hearts. Oliver Wendell Holmes

Csapat gépe száll az éjszakában Nashville felé. Két egymást követő pénteken két harmincas nőt öltek meg saját otthonukban, de betörésnek nincs nyoma egyik házban sem. A padlón rózsaszirmok, egyik nő sem lett megerőszakolva. Mindkét nő barna hajú, jómódú, és magas beosztású volt, Prentiss - aki egy harmincas, barna hajú, jó állású és jómódú nő - szerint ekkora véletlen nincs. Morgan azt mondja, rá kell jönni, hogy a gyilkos hol találta meg ezeket a nőket. Megkéri Garcia-t, hogy kövesse nyomon a két nő életvitelét és utolsó napjait. Aztán azt mondja, hogy tudja, hogy mindenkinek Hotch körül forognak a gondolatai, (szvsz a legjobban Emily és Reid van kibukva, nagyon) de már csak egy nap van péntekig, sietni kell.

A nashville-i rendőrségen Kaminski nyomozó fogadja JJ-t, aki hamar le is nyűgözi: egyrészt a határozottságával és profizmusával, másrészt szőkeségével (jogos), így az instrukciókat egy "igenis, hölgyem"-mel nyugtázza. Morgan és Prentiss a második gyilkosság helyszínére megy, ahol az áldozat kutyáját is megölte a gyilkos, remek. A jelek szerint a nő minden biztonsági berendezést telepíttetett a házban, de egyiket sem használta (gratulálok). A gyilkos ujjlenyomataival tele a ház, ami szerint óvatlan volt, de a virágszirmok, a kutya, mind szervezettséget sejtetnek. Minden valószínűséggel követte és megfigyelte áldozatait. (És már látjuk is: egy pasas kocsiban ül, és egy barna hajú nőt figyel, aki épp most távozik az otthonából. Ő pedig követni kezdi a nő BMW-jét.) Prentiss azt mondja, hogy a bejárati ajtón és a garázson viszont csak az áldozat ujjnyomai voltak, akkor mégis hogyan jutott be a gyilkos a házba?

Rossi és Reid a halottkémnél vannak. Mindkét nőn vannak védekezési sérülések, viszont pl. megkötözés nyomai nem látszanak rajtuk. Kicsivel korábbi sérüléseik is vannak, ebből Rossi azt a következtetést vonja le, a gyilkos egyfajta erődemonstráció során meggyőzte az áldozatokat, hogy ne akarjanak szökést megkíséreli. A doki mutatja Reid-nek, hogy mindkét áldozat gyomortartalma azonos volt: csirke, brokkoli, tészta, saláta és vörös bor. Rossi szerint a gyilkos a fantáziáit éli ki az áldozatokon. A gyilkos főzött az áldozatainak, majd miután megölte őket, szépen elmosogatott és eltakarított mindent. Prentiss észreveszi az étkezőszékeken a kéznyomokat: ez a gyilkos "hellyel kínálta" az áldozatokat. Vacsora és bor után az emeletre mentek, ahol egy forró fürdő várta a nőt, de az menekülni próbált, és végül itt halt meg.

Jack Hotch lakásában videón nézi az anyját. Hotch jön, és mondja, hogy már fellőtték a pizsit, de Jack még nézni akarja, és megint az apjával aludni. Nashville-ben is este van (mert nem olyan nagy az a kontinens, hogy ne legyen), a Csapat és Garcia egyeztetik, mennyire nincs semmi nyom: a két áldozat hasonló életvitelt folytatott, de az útjaik nem keresztezték egymást. Reid felveti, hogy közösségi site-on vagy társkeresőn esetleg fent lehettek. Morgan takarodót fúj: irány a hotel, mert a temetés óta egy percet sem aludtak.

A nemrég látott barna hajú nő a kandallója mellett áll, zene szól, idegesen kéri a kanapén ülve borozgató gyilkost, hogy kapcsolja le. De az a frászt hozza a nőre, mikor közli vele, hogy ez a szám a leggyakrabban lejátszott a nő iPod-ján. (Holnaptól kevesebb Dido-t hallgatok!) A nő futásnak ered, de a pasas elkapja, a nyakát szorítva mondja, hogy annyit belefeccölt ebbe a különleges estébe, igazán értékelhetné kicsit jobban is. (Ez kész!) A nő bocsánatot kér. A férfi indulata elillan, megcsókolja a nő ujjait, és mosolyogva mondja, hogy megbocsát, és már kész a nő fürdője.

Másnap reggel Strauss érkezik Hotch-hoz. Azért jött, hogy felajánlja Hotch-nak az azonnali teljes nyugdíjazást mindenféle juttatással. Hotch azt kérdi, hogy el akarja küldeni a BAU-tól? Strauss azt feleli, hogy kiutat kínál, ha esetleg szeretné. Morgan csapatvezetőként minden várakozást felülmúlt, méltó utódja lehet. Hotch kérdi, hogy mennyi gondolkodási időt kap. Strauss azt feleli, hogy azonnali válaszra számított, de végül is ráér. Nashville-ben is reggel van (úgy számolom, szombat), Rossi-ék már kezdik is a profilt mondani a helyieknek: a gyilkos már feltehetően az új áldozatával van, aki valószínűleg sikeres 30-35 közötti jómódú barna hajú nő. A gyilkos jómódú, megnyerő férfi benyomását kelti, menő ruhákkal, órával, kocsival. Feltehetően nemrég veszítette el a barátnőjét vagy vált el. Reid Ted Bundy-val példálózik, értjük. A mostani gyilkos párkapcsolatosdit játszik áldozataival. A két áldozat által legutoljára meglátogatott helyekre kell menni, és figyelni a férfiakat, de a nőket is.

A nő ruhátlanul, hason alszik az ágyban, a gyilkos mögötte hever, félrehúzza a nő haját, és megcsókolja a vállát: a nő szeme rémülten nyílik ki. Aztán a kádban ülve olvassa az újság címlapját a sorozatgyilkosról, gyorsan eldobja az újságot. És megkérdi az épp tusoló gyilkostól, van-e esetleg kedve kimozdulni. A férfi nem válaszol. Aztán a szobában a nő tovább próbálkozik, de a férfi inkább otthon maradna, ám a nő azt mondja, mehetnének igazi randira, hát az éjszakai szexből már igazán tudhatná, mennyit jelent neki. Óvatosan megcsókolja, és kérdi, hogy tán nem bízik benne? Aztán felöltözve jönnek a rózsaszirom-ösvényen, mikor kulcs fordul a bejárati ajtóban, a nő pasija meglepetés-látogatásra jött, lesz itt nemulass! A pasi először még szólongatja (Erika!), aztán összetalálkoznak. A gyilkos azt kérdi tőle, hogy miért is van kulcsa a házhoz? Grant azt kiáltja Erika-nak, hogy szaladjon, ő meg nekiugrik a gyilkosnak (aki egyébként Joe). Erika lepattan a Grant által visszazárt bejárati ajtóról, így a lépcsőn szalad fölfelé, Grant rohanna utána, de Joe utoléri, és újra felteszi a kérdését, csak most már szavanként késsel döfködi Grant hátát! Erika a lépcső tetején jajveszékel, Grant összeesik, Joe meg csurom véresen azt kérdi Erika-tól, hogy „Édesem, miért is volt kulcsa a házhoz?”.

Csapat érkezik Erika házához, ahol már tart a helyszínelés.JJ elmegy beszélni a rendőröket kihívó UPS-futárral, a többiek bemennek a házba. Grant személyazonosságában nem biztosak a helyiek, majd a fogai alapján kell azonosítani. Egyértelműen változott az elkövetési mód, és másik újdonság, hogy a jelek szerint Erika lefeküdt a gyilkossal, nyilván azért, mert ezt gondolta a túlélés módjának. Prentiss totál ki van akadva. Morgan és Reid a konyhai mosatlant analizálva rájön, hogy a vőlegény érkezése nem volt betervezve, és ettől gyilkolt most az elkövető olyan dühösen. Garcia hívja JJ-t, sajnos továbbra sem talál semmi használhatót, Erika például nem is járt semerre a bankszámlája szerint. Reid nem tesz le a viktimológiáról, és a nő kocsiját kinyitva azt mondja, hogy a másik két nő és Grant autója is használhat némi infóval, pontosabban a GPS-eik. Az őrsön aztán Prentiss azt mondja, ha Grant nem tér haza váratlanul, Erika még mindig élne. Kiderül, hogy Grant el volt utazva egész héten, ezért nem tudott róla a gyilkos. Morgan azt mondja, mivel ez a mostani "románc" rosszul sült el (17 késszúrás Erika arcába és 34 Grant arcába és nemi szervébe post mortem), a gyilkos kényszeresen "helyesen" akarja befejezni, nincs tehát újabb 1 hét a következő támadásig, feltehetően még ma este újra fog próbálkozni. (Hahh?!) Megkéri JJ-t, hogy tartson újabb sajtótájékoztatót. Reid szerint a harmadik áldozat lakhelyével végre megvan az a három pont, ami között a gyilkos komfortzónája helyezkedik el, és ha rájönnek, Erika hol találkozhatott vele, az is meglesz, hol keressék.

Hotch-nál éppen palacsinta sül, Haley tesója, Jessica süti, Jack pedig épp két mütyűrrel játssza le Apu és a Rossz Ember bunyóját, és persze Apu győz, mert "senki sem győzi le Aput". Hotch elmeséli Jessica-nak a nyugdíj-dolgot. Jessica szerint nem kell nyugdíjba mennie, ő nagyon akar vigyázni Jack-re, ha Hotch-ot elszólítja a munka.

Garcia képernyőjére eközben zuhannak a GPS-adatok: Erika csak a munkahelye és az otthona között mozgott, és mindent házhozszállítással vásárolt, viszont a keddet egy botanikus kertbe ment. Rossi Morgan-hez megy, és még csak meg sem szólal, Morgan már mondja is, hogy ez Hotch csapata, és ő nem akar az útjában állni. Rossi elmondja neki a nyugdíj-ajánlatot, de Morgan szerint Hotch úgysem fogadja el. Kis lelkizés után Morgan azt mondja, azt fogja tenni, amit Hotch elvár tőle. Viszont eszébe jutott valami: ez a gyilkos lehet, hogy elveszített valaki fontosat mostanság, de talán többet is annál: a jó modor, az a pár dolog, amiből úgy gondolják, hogy művelt és arisztokratikus, ezek mind inkább gyermekkorban tanult dolgok. Szóval mi van, ha egy szeretett nő mellett még valamiféle társadalmi státuszt is elveszített? Már hívja is Garcia-t, hogy keressen olyan fiatalemberekre, akik örökségeiket élik fel, főként külsőségekre költve, amivel a jómódúság látszatát tartják fenn.

JJ és Reid a botanikus kertben sétálva megtudja, hogy kedden jótékonysági rendezvény volt. (Csóri MGG-nek rohadtul fájt ez a lépcsőzés.) Gyakran vannak rendezvények, olyankor parkoltató céget alkalmaznak, hogy a topánban tipegő nőknek ne kelljen hosszan kaptatniuk a helyszínre. JJ és Reid már tudja is, hogyan jutott a gyilkos észrevétlenül GPS-adatokhoz és lakáskulcsokhoz.

Este egy helyes barna hajú nő kiszáll a kocsijából, és mosolyogva adja oda a kocsikulcsát a Joe feliratú mellkast tulajdonló parkolófiúnak, aki több mint egy fiú, ő a mi gyilkosunk, bezony. Joe beül a kocsiba, majd megkéri Andreát (vagy hogy hívják mostanság a GPS-ben lakó női hangot?), hogy VIGYE HAZA. Andrea már mutatja is térképen a piros csíkot, Joe jegyzetel, aztán kis turkálás után már meg is vannak a nő lakáskulcsai.

Garcia tájékoztatja Morgan-t, Reid-et és JJ-t, hogy megtalálta az áldoztok közös pontját: s parkoltató cég! Morgan kéri a szóba jöhető, zűrös anyagi ügyekkel rendelkező alkalmazottak listáját, Huncutka azt mondja kuncogva, hogy már elküldte. Prentiss és Rossi már a cég vezetőjénél ül, ahol mini-profilt mondanak a gyilkosról, a főnök meg hozzá egy nevet: Joe Belser, 6 hete ment szét a nőjével, mert az ágyba bújt Joe násznagyával.

A Csapat két kocsiban száguld, közben Garcia-tól mondja, hogy a nagy örökségét elbukta a tőzsdén (egyeztetni kellett volna Kósával meg Szijjártóval, kispofám), azóta adósságot adósságra halmoz. Rossi, Morgan és Prentiss berontanak Belser üres lakásába, találnak egy képet egy rózsaszirmos esküvőről, meg egy univerzális garázskapu-nyitót, szóval így jutott be a második nő házába! Rossi hívja Reid-et, aki JJ-vel és a nyomozóval épp egy menő klub előtt vannak, hoppá, itt a beengedőembernek laptopon van a VIP-nyilvántartása. Közülük ma 6 nő, Reid már hívja is Garcia-t, lássuk, kinek milyen színű a haja! Már meg is van, Ann Herron, cím bediktálva, futás!

Szegény csajt épp most rugdosta le a sötét háza lépcsőjén Belser, aztán felállítja, és megígéri, hogy boldogok lesznek együtt (még ha Ann beledöglik is). A nő elrohanna, de a pasi megragadja, és ahogy verekednek, Belser azt ordítja, hogy ugye ő is rendbe akarja hozni a kapcsolatukat, meg hogy „próbálom varázslatossá tenni ezt az éjszakát”. Szegény csaj végül az előszoba padlóján landol, Belser kezében pedig kés pengéje villan, és kiabál a nőnek, hogy tönkretette a csodás éjszakát. Ekkor egy ablakon át Belser arcába világítanak, és Morgan-ék már érkeznek is. Prentiss egy rúgással a padlóra küldi, a mellkasára ül, fölé hajol, bal kezével Belser nyakát fogja, a jobb kezével a pisztolyát a pasas homlokának szegezi, és megkérdi tőle, hogy az áldozatait is addig ütötte, míg elhallgattak és belementek a játékba? Belser azt mondja, szerette mindet. Morgan csak lesi Prentiss-t, aki keményen azt suttogja Belser-nek: „Hát akkor van egy jó hírem: a börtönben bizonyára megleli a lelki társát! Csak őt majd nem fogja tudni úgy verni, mint a nőket. És ha majd megkörnyékezi az éjszaka közepén, amikor a legkevésbé számít rá, tegyen meg nekem egy szívességet: menjen szépen bele a játékba!”

A ház előtt a mentő útnak indul Ann-nel, Prentiss azt mondja Morgan-nek és Rossi-nak, hogy Ann rendbe fog jönni, de sebhelyei azért persze lesznek. Rossi erre azt feleli, hogy a sebhelyek emlékeztetnek arra, honnan jövünk, de azt nem befolyásolhatják, merre tartunk.
Másnap Hotch a temetőben üldögél Haley sírjánál, süt a nap, Rossi jön. És kérdi, hogy megmondta-e már Hotch Haley-nek, hogy visszamegy a csapathoz. Hotch azt mondja, hogy nem kell mondania, ezt ő nagyon jól tudja. Rossi megveregeti a vállát, majd távozik. Záróidézet temetői magányban Hotch-tól: Mindaz, ami mögöttünk van, és minden, ami előttünk, eltörpül amellett, ami bennünk van. - What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared what lies within us. Ralph Waldo Emerson

Címkék: gyilkos elmék
komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lunanyuszi (törölt) · http://lunanyuszi.blogspot.com/ 2010.06.10. 11:56:24

Bingó. Nagy család. :) Sőt a Strauss-beszélgetésen (az előző részben)számomra szinte maffiacsalád benyomását keltették. Semmi más nem számít csak megvédeni a családtagot minden kívülállóval szemben. :)

hex.kelly 2010.06.10. 12:28:54

@lunanyuszi: Igen, ott Rossi "kihallgatásánál" majdnem oda is írtam, hogy Joey Zasa feltámadt, és védi a legjobb emberét :-)))) De azátn képzavarosnak éreztem, és inkább kihagytam.
Egyébként nagyon szoktam bírni, mikor egy nyomozós sorozatban a csapat "összezár", eddig itt a legjobb. Érdekes, hogy a harmadik évadban, mikor Strauss felfüggesztette Hotch-ot (és amikor Haley elköltözött), akkor is nagy volt az összetartás. Fene gondolta volna, hogy még lehet fokozni. És tessék!

piszy 2010.06.10. 12:54:05

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy Hitch hogyan fogja megoldani Jack nevelését. Mivel visszatér a csapatba, ez megint azt jelenti, hogy annyi időt tud majd a fiával lenni, mint ami miatt Haley elvált tőle.

hex.kelly 2010.06.10. 13:17:42

@piszy: Én JJ-n szoktam filózni ugyanilyen témában. Mondjuk az világos, hogy nincsenek állandóan úton, mert sokszor csak ülnek bent, csinálják a papírmunkát, meg már letartóztatott s.gyilkosokat beszéltetnek a börtönben, meg előadásokat tartanak, de akkor is. Elindulni úgy, hogy nem tudja, mikor jön haza... azért az nagyon kemény.

ebilafan 2010.06.10. 13:36:26

Megint főoldal!!! Gratula. Most megyek, és elolvasom, csak először ezt szerettem volna leszögezni. :)

Johnny336 2010.06.10. 13:39:55

"el volt utazva egész héten" - jajj :D

"egyeztetni kellett volna Kósával meg Szijjártóval, kispofám" - keresek valami nem túl bizalmaskodó szót, hogy kifejezzem tetszésemet a beszólásaiddal kapcsolatban :)

ebilafan 2010.06.10. 13:51:44

Dido? Nem is tudtam, hogy még egy téren egyezik az ízlésünk. :)

MGG-nek meglepően jól állt az az öltöny - ami meg a lépcsőmászást illeti, hát kérem, így jár, aki táncol. XD

Emily a végén hatalmas volt - egyszerre rémisztő és humoros, ezt a keveréket se egyszerű összehozni. Nem tehetek róla, én bizony felnevettem a pisztollyal alátámasztott jósláson. :)

Ami meg a csapat család-jellegét illeti: elképesztő. Annyira egynek érzem őket, hogy nem is vagyok képes olyan ficeket olvasni, ami poszt-BAU idősíkon játszódik, ahol a csapattagok szétszéledtek, meg minden. Egyszerűen nem vagyok rá képes, mert lerombolná az illúziómat, miszerint egy kitalált történetnek nem kell mindig a fárasztó valóságot követnie, ahol (az én tapasztalatom szerint) még a legjobb csapatok is elidegenednek egymástól idővel. :(

hex.kelly 2010.06.10. 13:57:04

@Johnny336: Szenvedsz a szenvedő módtól, igen, írhattam volna jobban is. Hamu a fejemre :-)))))
A múltkor a kulákok környékén azt írtad, hogy imádsz, az jó volt, ne gondolkozz tovább ;-))))))

@ebilafan: Dido régi kedvenc, bárhol-bármikor-bármennyit kategória.
A múltkor is említetted már a fanfic-eket, ezek merre vannak?

hex.kelly 2010.06.10. 14:00:18

@ebilafan: Ja, MGG. Csóri, nekem fel se tűnt, csak mikor a képeket vágtam, akkor láttam, hogy minden lépésnél vágott egy olyan fájdalmas grimaszt, hogy nagyon megsajnáltam, ezért írtam bele. Remélem, sikerült a felvétel elsőre, és nem kellett nyolcvanszor fel- és lekúsznia a lépcsőn.

Johnny336 2010.06.10. 14:18:04

@hex.kelly: nem akarom elcsépelni azt a szót. Sokadjára már nem fogod elhinni :D

A grimaszolós Reid tényleg állati kép :)

hex.kelly 2010.06.10. 14:36:13

@Johnny336: Ne becsüld alá az egómat. Elhisz az mindent.

Berix 2010.06.10. 14:37:06

Nagyon jó rész volt! Nekem valahogy olyan életszerűnek tűnt az egész. A HV pedig a szokásos színvonalú:)

hex.kelly 2010.06.10. 14:50:35

@Berix: Mármint melyik része volt életszerű? Hogy simán megtalálhat magának egy ilyen elmeroggyant? Az biztos! Nagyon alacsony a kerítés...

Johnny336 2010.06.10. 14:56:19

@Berix: ezt már sokszor tárgyaltuk, hogy az eseteket valószínűleg a való életből szedik, mert épelme ilyen dolgokat biztos nem tud kitalálni, mint itt néhány elkövető módszere...épp ezért durva ez a sorozat.
(pl. House esetek is valós alapokon nyugszanak)
@hex.kelly:
hímsovinizmus ON: alapvetően a női természetből indulok ki :)

Berix 2010.06.10. 15:16:29

@hex.kelly: A történet és a színészek játéka is nekem életszerűbbnek tűnt a szokásosnál.

Berix 2010.06.10. 15:17:19

@Johnny336: Igen, a való élet jutott nekem is eszembe, milyen kevés kell ahhoz, hogy ilyen dolgok megtörténjenek. De ezért is szeretem ezt a sorozatot.

sulyokit 2010.06.10. 15:51:27

Ezt meg az előzőeket azért nem olvasom el, mert most aprítom a negyedik évadot. :) Kösz, hex.kelly!

brown_h 2010.06.10. 18:29:49

Nagyon jó epizód, hasonló jó hogyvolt!

Egy angol ember mesélte, hogy amikor munkája miatt Amerikába költözött, a legnehezebben a "valet parking" rendszert szokta meg: Miközben egyébként a tulajdon szentsége és a biztonság a legfontosabb az amcsiknak, akkor, amikor étterembe vagy valami rendezvényre megy, mindig egy vadidegen, sokszor angolul is alig beszélő embernek kell odaadnia a több tízezer dolláros autóját slusszkulccsal együtt. :)

ebilafan 2010.06.10. 21:15:58

@hex.kelly: Hm. Sokfelé, de alapvetően az Livejournalen olvasgatok, mert a ffnet történetek színvonala legtöbbször hagy maga után némi kívánnivalót.

Ugyanakkor az LJ-n már majd minden párosításnak, illetve a genficeknek(romantika nélküli) is saját közösségei alakultak ki. Én mindenevő vagyok. XD (Csak minőségileg válogatok erőteljesen.)

ebilafan 2010.06.10. 21:20:53

@Berix: Sokszor veséztük már ezt a kérdést - nem véletlen, hogy míg ált. egyszer ráfordítom a zárat és kész, ha CM-et nézek, utána alsó-felső zárakat tövig tekerem, majd fizikailag is lehetetlenné teszem az ajtó nyitását. Mindezt úgy éjjel egy felé. (Egyedül élek.)

@brown_h: Na, itt lenne vége annak, hogy én az USÁban étterembe menjek. Tavaly külföldön voltam a családi autóval, egyetlen vezetőként, és anyám agyára mentem, mert minden program előtt háromszor visszamentem megnézni, hogy tényleg bezártam-e az autót. Nem, nem OCD, bár afelé haladok, azt hiszem. (Volt már rá példa a családban: nagymamám kényszeres húszszoros kézmosó volt, többszöri csaplemosással tarkítva a rituálét. :)

zeugma 2010.06.11. 22:37:23

"Nashville-ben is este van (mert nem olyan nagy az a kontinens, hogy ne legyen)"

Imádlak :-D

hex.kelly 2010.06.12. 19:34:43

@zeugma: Amikor olyat írok, hogy ilyen-olyan napszak van, mindig eszembe jutsz, az ilyen zárójelesek a kedvedért kerülnek ám bele ;-)

Llew 2010.06.15. 16:19:48

Egy kis rossz hír (3. pötty), bár nektek lehet nem új:
www.sorozatjunkie.hu/2010/06/15/hirkedd-111/

Johnny336 2010.06.15. 16:38:36

@Llew: JJ annyira nem fontos karakter számomra.
Prentiss-t sajnálnám.

Hadd gyökérkedjek egy kicsit: mikor lesz már új hv? :D

Llew 2010.06.15. 17:12:20

@Johnny336: én is inkább Prentissre-Brewsterre szavaznék, de Cookot is elnézegetem, ráadásul mindketten szerves részei a csapatnak, nélkülük nem lenne ugyan az.

Johnny336 2010.06.15. 18:20:59

@Llew: hülye hasonlat, de kicsit olyan, mint a Jóbarátok. Phoebe-t pl. utáltam, de kellett az a karakter is.
Ezért is bukott meg a Joey, mert LeBlanc egyedül kevés volt.
Ugyanígy itt is ez van - bár Gideon és Lola Glaudini lelépése nem okozott igazán nagy gondot a sorozatban, mivel a karakterek nagyjából egyenlően vannak súlyozva; nem a beosztás tekintetében.

hex.kelly 2010.06.15. 19:11:40

@Llew: Új volt, hiszen mai hír, de jó, hogy szóltál, mert utána tudtam nézni, és itt van az online petíció a CBS költségcsökkentőnek "szánt", némelyek szerint meglehetősen szexistára sikerült döntése ellen, aki gondolja, csatlakozzon, terjessze Twitteren, én is ott kaptam a linket:
www.petitiononline.com/cmwomen/petition.html

A helyzet az, hogy a spinoff-ot berendelték midseason-re, pedig nem volt túl népszerű az ötlet. Egyébként maga a sorozat rendszerint nyerte a sávját, kivéve, mikor az Idol ment, de ez nem a CM hibája: az Idol-t lehet a gyerekkel együtt nézni, meg nyerni a szavazással, a CM-ben ilyenre nincs lehetőség. Bármely más műsor sem tudott (volna) jobb nézettséget elérni az Idol-lal szemben. Szóval a nézettségi adatok egyáltalán nem indokolják az ilyesfajta költségcsökkentő lépést.
Amit a CBS nem gondolt végig az az, hogy a lélekbúvárkodásra és empátiára alapuló nyomozós sorozat inkább a női nézőkhöz áll közel, és a nézők igenis szereti mindkét kiírni szánt színésznőt. A legtöbb helyen, ahol eddig olvasgattam, általános vélemény, hogy
1. Paget és AJ nélkül látni se akarják a sorozatot
2. inkább javasolják a spinoff kaszálását és a 7fős BAU megtartását.

Emellett nézzük csak, mivel néz szembe a CBS: kiírja az egyetlen (a történetben és az életben egyaránt) dolgozó édesanyát a sorozatból, és epizódszereplővé visszaminősíti azt a karaktert, aki kényelmes arisztokrata életet dobott el, hogy az egész csapatból ő legyen az, aki nő létére a legnagyobb pofonokba szalad bele. Azért ezeket a XXI-dik században meglépni, hááááát.
Azért lássuk be, hogy a CBS-nél van pár olyan sorozat, ami gyengébben muzsikál, mégis "mehet" (Pl. CSI:MI, CSI:NY). Emögött én inkább érzek valamiféle hatalmi harcot az exec. producerek között.

Llew 2010.06.15. 22:17:04

@hex.kelly: azt tudom, hogy mai hír, csak gondoltam talán volt már valami előzménye, amiről a rajongók tudnak, de annyira nem terjedt el széles körben
A petíció ott van a linkel junkie poszt kommenjei között is. Mikor felírtam magam éppen csak túl voltak az 500-on, azóta azért ez megnégyszereződött. Abban viszont nem bízom, hogy sok hatása lesz.

Hát igen, egy nagy sztárral indított spin-offal egy időben költségcsökkentésre hivatkozni kissé furán hat. A szereplő cseréket túl élte a show, mert remek új karaktereket hoztak be, így a csapat megmaradt, de ha ezt megbontják, akkor azzal szerintem megtörténik a cápaugrás és rövid úton véget érhet a sorozat. Közben ha tartanák a receptet, akkor szerintem még simán lehet 2-3 évig folytatni. Illetve, ha már költségcsökkentés, akkor - bár ezzel itt a főként női hozzászólók között nem leszek népszerű:) - inkább Derek menjen. Őt talán könnyebb is lenne megindokolni, pl. egy előléptetéssel, hisz ez már régebben is felmerült ha jól emlékszem, és így semmi akadálya nem lenne, hogy néha visszatérjen. Ajtót berugdosni Hotch is tudna, vagy valami alkalmi kommandós.:)

hex.kelly 2010.06.16. 08:01:28

@Llew: Azért volt már olyan, hogy a nézők "szavaztak vissza" egy-egy szereplőt..... Most néztem az éjszaka termését twitter-en, Paget megszólalt, iszonyú mérges, leginkább azért, mert "creative reasons"-t kapott az arcába, ami nyilvánvalóan a pénzről szól, de azért nem szép dolog így terelni. Joe Mantegna, aki ugye most tért vissza az Államokba Európából (és látszólag meg van lepve, hogy a sorozat milyen népszerű errefelé), azt írta, hogy nem érti, mi történik, és "still making calls", reméljük, nem eredménytelenül. Thomas Gibson azt írta, hogy mind nagyon csalódottak, és köszönik a rajongói támogatást, most nagy szükség van rá. Matthew Gray Gubler értelmetlen rossz álmot álmodik, szerintem Kirsten Vangsness van a legjobban felháborodva, ő volt az első a szereplők közül, aki kirakta az online petíció linkjét, vagyis Joe Mantegna-val egyszerre tették ki.
Az látszik, hogy nagyon-nagyon sok tweet szól a petícióról, rengetegen elküldték már a CBS melegebb éghajlatra, és továbbra is kering a javaslat a spinoff kaszájára, a lányok védelmében.

A főszereplők eddig elég összetartónak bizonyultak jótékonysági téren, úgy tűnt mindig is, hogy baráti viszonyban vannak egymással (mi több, MGG a legjobb barátjával hozta össze Paget-et), most kiderülhet, hogy az a kohézió, amiről annyit beszéltünk mostanában a karakterek között, az megvan-e a színészek között is.

És nem tudom megállni, hogy ne írjam le, hogy most, hogy a TBBT szereplők fizetése kiszivárgott (meglepően alacsony, ötszámjegyű USD/epizód), és Charlie Sheen megkapta a nagy pénzt (hétszámjegyű USD/epizód), valamint az NCIS szereplői heteken át tárgyalva egyenként küzdenek meg a 7. évad végén lejárt szerződések és fizetések megújításáról, kicsit gusztustalan egy másik, szintén sikeres sorozatot gyakorlatilag lesöpörni az asztalról.

Johnny336 2010.06.16. 09:56:32

@hex.kelly: "nézők "szavaztak vissza" egy-egy szereplőt" - Bobby-ra gondolsz? :D

"MGG a legjobb barátjával hozta össze Paget-et" - haverkodnom kéne ezzel a Reid gyerekkel :)

Laliath 2010.06.18. 12:38:16

@hex.kelly:
aláírtam, 26600. helyen.
remélem lesz eredménye is

a hv-k jók, darabokban van csak időm elolvasni őket, írni pedig többnyire semmenyi se jut, de hű olvasód maradtam, még ha nem is látszódom :)
süti beállítások módosítása