Rock-koncerten nyitunk, fehérre mázolt arcú fazon énekli, mennyire belehalunk a szerelmünkbe, közönség tombol. Mikor a szám véget ér, az énekes távozik: a backstage-ben a menedzsere veregeti a vállát, az öltöző előtt visítozó, hullának sminkelt bakfisok visítozzák a nevét (Dante), de emberünk ettől sem boldog. Az öltözőbe belépve meghúz egy piás üveget, majd azzal a lendülettel eldobja: a sminkelő asztalon összetörik a tükör. Leül elé, nézi magát a tükörromban, valamitől pirosak (véresek?) a fogai.
A rajongók özönlenek ki az utcára, két lány (egyik Juliska zombiváltozatának, a másik a Gonosz Nyugati Boszorkánynak öltözve) feldobva fecseg, egy 35 kilós srác odamegy hozzájuk, és felajánlja, hogy elkíséri őket, mert sötét van, de Juliska-zombi a lelkébe gázolva lerázza. Juliska-zombi hazaér, elkezdi lefejteni magáról a csimmát, mikor kopognak az ajtón, és egy csuklyás-köpenyes alak árnyéka vetül az ajtóra. A lány kinéz, majd mosolyogva kinyitja az ajtót, de örömre nincs oka, mert 15 másodperc múlva már megfojtva hever a padlón.
Quantico-ban JJ mutatja az esetet a csapatnak: 2 hét alatt 3 lány holttestét találtak Los Angeles forgalmas autópálya-pihenőiben. Egyiket sem erőszakolták meg, viszont mindnek igen kevés vére volt: Juliska-zombiban például épp csak félliternyi (mi van?), karján pedig vérrel festett felirat van: A HAZUG. Mindhárom lány nyakán két pici pötty található, e sebeken keresztül távozott a vér belőlük, és a pöttyök környékén nyálat találtak, emberi nyálat. Reid közli, hogy tehát valaki megitta a vérüket. Prentiss hátra dől a székén, és komoly légző-gyakorlatokra van szüksége, hogy ne hányjon az asztal közepére. Mi meg kapunk egy gyors montázst Juliska-zombi haláláról és egy vámpírfogsorról. Főcím és idézet Reid-től: A gonosz természetfeletti legsötétebb lapjain sincs szörnyűbb hagyomány, mint a vámpíré. Pária ő még a démonok között is. - In the darkest pages of the malign supernatural there is no more terrible tradition than that of the vampire. A pariah even among demons. Montague Summers
Csapat gépe száll a felhők között, JJ szól a csapatnak, hogy a kukkolós ügy (első évad 18. epizód, hogyvoltja majd valahogy ősszel várható) kapcsán megismert Kim nyomozó várja már őket. Egyúttal megkérdezi Reid-et, emlékszik-e arra az ügyre, és hogy szokott-e még beszélni Lila-val, de Reid feszengve mégis karakánul a mostani ügyről akar inkább beszélni. Morgan lenyeli a röhögését, Emily viszont csak néz bután, remélem, JJ majd elpletyizi neki a szaftos részleteket. Reid inkább a klinikai vámpírizmusról kezd beszélni, melynek másik neve Renfield-szindróma. Eszerint a téveszmés beteg nem mindig szadista, a vér a fontos neki, és a klasszikus kannibalizmushoz közelít a kórképe. Rossi szerint fincsi kis meló lesz ez, Garcia a laptop képernyőjéről pedig azt mondja, hogy L.A-ben tekintélyes vámpírmániákus közösség él, piros lötyiket isznak, és úgy öltöznek, mint Prentiss gimis korában. Reid azt javasolja, hogy vámpíristaként tekintsenek a gyilkosra, ne vámpírként. Garcia tovább kutakodik (piros gyümilevet hörpöl), Morgan elköszön tőle: Köszi, béb... Kösz, Penelope. (Hahhaha!) Reid szerint a vámpíristák mindig ismerik az áldozataikat, ha csak futólag is, náluk a meglátni és megkívánni elv érvényesül (ugyanígy vagyok a Sacher tortával).
Los Angeles-re időközben leszállt az éj, és sötét van egy ökörpanorámás villa teraszán (meg máshol is, ugye, Zeugma?), a Dante nevű muzsikust a menedzsere próbálja kicibálni az ágyból, mert fellépése van, de Dante inkább aludna, mert el van fáradva, biztos egész nap szőlőt kapált, és különben is kifolyt a piros színű nyála a selyempárnára. Menedzser lemezeladásokról papol, a muzsikus megadja magát, és sóhajtva kérdi, hogy megint az ő bőrébe kell-e bújnia? Hát persze, hogy igen. Menedzser szendvicset akar neki csinálni, de ő nem éhes. Menedzser nézi a véres párnát, és kérdi, hová tűnt el olyan gyorsan a koncert után, de Dante nem emlékszik.
Csapat megérkezik az őrsre, Kim nyomozó örömmel üdvözli őket, Hotch bemutatja neki Emily-t és Rossi-t, Kim pedig bevezeti őket a tárgyalóba, ahová beérve Hotch mondja neki, hogy most Morgan a vezető, Kim kérdőn néz egyikről a másikra, Hotch azt mondja: Hosszú történet. A nyomozónak ennyi elég, közli, hogy Tara lakása valamint a halottkém a három hullával csak az ügynökök érkezését várja. Morgan melót oszt: JJ küldjön Garcia-nak anyagokat a három lányról, Reid kezdje el az előzetes profilt, a többiek meg Juliska-zombira koncentrálnak.
Dante helikopterrel érkezik valami medencés partira, ja ez ilyen pénzért bulizós meló neki, sajnálom érte nagyon. Sört iszik, és nézi a bulizókat, mikor a menedzser hoz és bemutat egy alakot, aki valami újságtól jött, hogy Dante-ról írjon. A srác gyorsan ki is akasztja Dante-t, mert olyanokat mond, hogy cross-over-ezi a metálzenét a vámpírjátékkal, Dante elhajtja a halál hímes szervére. (Rossi és Emily Juliska-zombi lakásába mennek, és Emily elsztorizza bakfiskori lázadását, amit azért anyuci finanszírozott, ez jó. Rossi filmkészítős könyveket talál, Emily meg egy házi oltárt Dante plakátjával a közepén, ez elég beteg, na.) Dante-nak a menedzsere (Ray) próbál a lelkére beszélni, de Dante megcsömörlött, és nem hiszi el Ray-nek , hogy újra nagy sztár lehet, kismillió eladott lemezzel. Tiplizni akar, de egy pincérlánnyal összeütközik, akinek vérezni kezd a keze, Dante ezt észreveszi, majd javasolja neki, hogy lépjenek le valami nyugisabb helyre.
Morgan és Hotch a hullaházban nézik a három áldozatot, a doki mondja nekik, hogy a lyukak nem igazi fognyomok, inkább valami éles eszközzel készültek. De akkor hogy került nyál a sebekre? Lenyalta? Hotch nézi az A HAZUG feliratot, és azt mondja, egy ilyen gyilkos, ha egyszer belelendül, egyre rosszabb és rosszabb lesz. És hogy efelől semmi kétségünk ne legyen, egy pár hullalábat vonszolnak az esőben, az egyikről leesik a bakancs is.
Másnap reggel JJ és Reid megint az őrsön van, Garcia könnyedén kitalálja Juliska-zombi laptopjának jelszavát, ami Cullen, de Reid colon-nak érti - így lesz a jelszóból vastagbél, ha egy zseni nem tud az Alkonyat-regényekről. (Tudja valaki, hogy szerepelt ez szinkronizálva?) Reid nem biztos abban, hogy jó-e a profil, amit csinált, JJ szerint fölösleges a vekengés, fel is hívja Reid telcsijéről Morgan-t, és mondja, hogy SPENCE elkészült. Ő maga pedig majd beszél Juliska-zombi öribarijával. Reid persze ezt sem érti, nincs is bájosabb egy tudatlan zseninél. A többiek a negyedik holttest fölött állnak, ami még ki sem hűlt, annyira friss. Viszont rajta is van A HAZUG-felirat, szóval az nem csak Juliska-zombira vonatkozott.
Kicsivel később már az őrsön mondja el Reid a kollégáinak és a helyieknek az előzetes profilt. Vérmániás embert kell keresni, aki valószínűleg autovámpirizmussal kezdte, azaz megsebesítette magát, hogy a saját vérét szívogathassa (fúj), majd állatokat kezdett kínozni. Talán ezen a vonalon lehet nyoma a nyilvántartásokban is. Minden valószínűséggel egy lepusztult, régi házban lakik, ahol elég a hely és a nyugalom, hogy lecsapolja az áldozatok vérét. Meglehet, hogy idősebb nőrokonával él, anyjával, nagyanyjával, nénjével. És a legfontosabb: biztos, hogy van valaki a környezetében, aki tudja, hogy mennyire beteg. Dante az ágya mellett a padlón ébred, majd rohan a fürdőszobába, és a csapba rókázik. Ray szalad hozzá, és átöleli, ahogy Dante a padlóra rogy, kérdi, mi a baja, Dante azt ismételgeti: nem tudom abbahagyni, segíts rajtam. Ray megígéri, hogy minden rendbe jön.
Az őrsön Kim nyomozó szól Morgan-nek, hogy sikerült azonosítani a negyedik áldozatot: Erin Hickman előző este egy rendezvényen pincérkedett, a helyszínen még most rámolnak el a kollégái. Rohannak is Prentiss-szel Dante tegnapi bulihelyére, ahol a főnöknő elmondja, hogy Erin tegnap lelépett, különben meg drogproblémái voltak. Prentiss meglát egy halom CD-t, elvesz belőle egyet: Dante CD-je az, az album címe pedig: A HAZUG. (Most mondanám, hogy az ügy megoldva, de még csak a 22-dik percnél tartunk, mi lesz még itt?!) Prentiss már hívja is Garcia-t, aki egészen belelendült a vámpíros-goth témába: koponyás toll van a kezében. Prentiss kéri, hogy derítsen ki mindent Dante-ról, Garcia azt felei, hogy elkezdte már, mert a három eddigi áldozatot csak Dante iránti rajongásuk köti össze. A HAZUG-ot pedig épp ma dobják piacra. Garcia megtalálja Dante címét, már mondja is, Prentiss kéri, hogy azért nézzen utána Dante-nak a bűnügyi nyilvántartásban is. A házhoz érve Prentiss megáll az egyik kocsinál, és Garcia-t hívja, rendszám-egyeztetésre, Morgan és Kim nyomozó pedig az ajtót nyitó Dante-hoz siet, akin most nincs smink, és meg van fésülködve (és egészen hasonlít Gwen Stefani férjére, nocsak).
Prentiss hirtelen fegyverrel rohan feléjük, és miközben Dante azt mondja Morgan-éknek, hogy ő nem Dante, az csak egy szerep, amit játszik, kéri, hogy menjen velük kihallgatásra. Morgan nem ért, mi van, Prentiss azt mondja, a kék autó Erin Hickman, a negyedik áldozat kocsija. Na, erre Morgan is fegyvert ránt, Dante meg viszonylag nyugisan adja meg magát. Az őrs elő érve aztán már nyolcvan tévéstáb várja őket, pedig csak 30 perce jöttek el Dante házától. A nyomozó azt mondja a kiakadtan nézelődő Prentiss-nek és Morgan-nek, hogy isten hozta őket a showbizangyalok városában. Végül a nyomozó Dante fejére teríti a zakóját, és nagy nehezen keresztülverekszik magukat a sajtótömegen, Rossi pedig oldalra csalja a sok hiénát egy nyilatkozási ígérettel. Prentiss aggódik érte, de Morgan szerint Rossi-nál van fegyver, nagy baja nem eshet, hahaha.
Bevezetik Dante-t a kihallgatóba, és mind a varázstükör mögé gyűlve nézik. Tisztára, mint a majomházban. Rossi megérkezik, kérdik tőle, mit mondott a sajtónak - hát azt, hogy utálja L.A-t, haha. Lesik mind Dante-t, aki igazából Paul Davies, és Morgan úgy dönt, hogy Prentiss-t küldi be hozzá. Minden pasi tanácsokkal látja el, Morgan-én konkrétan még el is röhögi magát: kérjen autogramot. Prentiss bemegy hozzá, gyakorlatilag 70 másodperc alatt totálisan összezavarja Davies-t, aki a tükör felé fordulva kiabálja a kintieknek, hogy tán hülyének nézik? Reid mondja is a többieknek, hogy egy skizofréniást össze lehet zavarni, de nem venné észre, itt valami nem kóser. Odabent Prentiss keményebb hangnemre vált, és megmutatja a két feliratozott hulla fotóját, Davies-nek valami ágyjelenet dereng a másodikról, de egyébként semmi. Prentiss mondja neki, hogy a lányok vére a nyakukon ejtett lyukakon át lett eltávolítva, vámpír-e vagy? Davies kiakad, hogyan moshatják össze őt és a szerepét. Egyúttal telefonálni akar a menedzserének, de Prentiss csak keményen kisétál.
JJ egy ócska ház előtt a kocsiból kiszállva hívja Reid-et, Reid elmondja neki a fejleményeket, JJ meg azt, hogy akkor most beszél az öribarinővel, aztán siet vissza uralni a médiakáoszt. Aminek köszönhetően az új Dante-albumot veszik, mint a cukrot. Csapat meghányja-veti az eshetőségeket, és úgy döntenek, a rabot hagyni kell telefonálni. Közben Hotch-ot a laborból hívják, elkészült a hullákon talált nyál elemzése: a nyál egy nőtől származik. JJ kopogtat a ház ajtaján, Frankenstein ideges menyasszonya, Gina nyit ajtót, és mondja JJ-nek, hogy ne kopogtasson, mert a nagyi alszik, neki meg ki kell mennie a kertbe, ez a lány nagyon zavart. JJ utána megy, irdatlan kupleráj van a házban. Ried az őrsön hüledezik, hihetetlennek tartja, hogy nő az elkövető, Tapasztalat szerint viszont megeshet olykor, ám Észnek az a baja, hogy a Renfield-szindróma és az efféle agresszió nem tipikus női zakkantság. Hotch azt mondja, hogy Davies-re sem illet a profil, most át kell dolgozni egy női elkövetőre. Prentiss megengedi Davies-nek, hogy telefonáljon, de odaül az asztalra. Ray boldogan mondja, hogy az új album eladása az egekben, ő megmondta, hogy minden rendben lesz, és simán leszokhat majd a drogokról is. Davies mondja neki, hogy de hát letartóztatták, de Ray azt mondja, ő ezt megmondta. Davies-nek bevillan pár homályos emlékkép, és azt kérdi tőle, mit művelt, erre Prentiss felkapja a fejét. Ray pedig kiszáll a kocsijából egy ismerősen lepukkant ház előtt. Vonalat bontja, és kiszáll a kocsiból. Prentiss Davies-t kérdezi, hogy mit művelt Ray, de Davies nem tudja, nem emlékszik semmire.
JJ a nem kicsit rumlis kerti labirintusban keresi Gina-t, meg is leli, a lány egy hűtőtáskába pakol véresnek látszó kulacsokat, JJ hiába szólongatja, a lány nem felel. Ott van viszont Ray, és egy lapáttal iszonyatosan fejbe csapja JJ-t, aki összeesik. Ray a lányt kérdezi, hogy kerül ide ez az idegen, de a lány már annyira be van fordulva, hogy csak a pakolással törődik. Eközben Garcia Dante rajongói leveleit hekkeli, Reid pedig a táblát bámulva gondolkozik, mit kell változtatni a profilon, ha nő az lekövető. Aztán azt mondja: ó, ne. Csörög a telefonja, Garcia az, és mondja, hogy talált leveleket Juliska-zombi barátnőjétől, Gina-tól, a lány totál zakkant, Dante az istene, még ölni is hajlandó érte a levelek szerint. Reid szól Hotch-éknak, és mondja, hogy JJ épp oda ment. Indulás, sietni kell! Méghozzá nagyon, mert JJ most kezd magához térni a kertben, zúg a feje, és csak homályosan látja Ray-t és a zavart Gina-t, meg a fájón csörgő, elejtett telefonját. Ray azt akarja, hogy Gina ölje meg JJ-t, és azt ígéri neki, hogy ha megteszi, Dante örülni fog, és a lány végre követheti Dante-t a halhatatlanságba. JJ már pisztollyal a kézben próbál feltápászkodni, közben Ray arról győzködi Gina-t, hogy ölje meg még ezt az egy nőt, és persze utána önmagát is. (Anyám!)
Aztán odapillant, ahol JJ-t hagyta, de persze már hűlt helye, hisz ő épp most üti le hátulról Rayt, és fogja a pisztolyát Gina-ra, és mondja neki, hogy ne közelítsen. De Gina szerint Ray az övé - nyilván ha már fekszik, ki lehet véreztetni őt is -, ám ekkor érkezik a csapat a kertbe, Rossi felsegíti JJ-t, és Emily arrébb viszi, Hotch lefogja Gina-t, Kim nyomozó meg felszedi Ray-t a földről, és elvezeti. Prentiss viszi a híreket Davies-nek, aki eléggé le van sújtva, de nyilvánvaló, hogy sem Gina leveleiről, sem az azt kihasználó Ray-féle disznóságról nem tudott. Viszont segíteni szeretne mindkettőnek. Prentiss azt mondja, Ray-nek ügyvéd kell, a lány meg irtó beteg, nem lehet tudni, mi lesz vele. Davies azt mondja, hogy ő világéletében csak zenélni akart, és nem tudja, mikor siklott félre ez az egész.
A Csapat hazafelé tart a gépen, JJ jegeli a fejét, Emily vizet ad neki, Hotch fájdalomcsillapítót, Reid meg mankókkal a hóna alatt teríti rá a takarót, és bosszankodik, hogy nem ment vele Gina kikérdezésére. A többiek próbálják megértetni vele, hogy ezt még neki sem kellett volna előre látnia. Aztán arról beszélnek, hogy válhat valaki olyan elvakult rajongóvá, hogy öljön kedvencéért. Rossi azt mondja, ő Sinatra-ért és a cimboráiért volt oda, Hotch meg a Beatles-ért, de annak Charles Manson is a megszállottja volt. Reid azt mondja, hogy na ezért marad ő Beethoven-nél, attól nem válik eszelőssé senki. A többiek csak néznek egymásra, végül Emily kérdi meg tőle: Te nem láttad a Mechanikus narancs-ot? Reid a fejét ingatja, a többiek nevetnek, Prentiss pedig idéz: Inkább írj csak magadnak, és ne legyen közönséged, mint hogy a közönségednek írj, és ne legyél önmagad. - Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self. Cyril Connolly
Facebook kommentek