Magas fák között álló házat látunk, ami csak kívülről tűnik békésnek: gyereksírás, kétségbeesett nő arca, kiabálás van odabent. Majd újra kívülről látjuk a házat, az erdőben béke honol, és egy fehér terepjáró elhajt a háztól. Ám a föld alatt valami pince van, egyik végén egy kamera lencséje látszik, a kamera pedig a fal túloldalán lévő szobában áll, ahol a falak Leonardo képeivel vannak teli, az asztalon egy laptop, képernyőjén a kamera képe: a nő üti a falat, és kiabál.
Rossi és Reid egy egyetemen toborzó előadást tartanak, és az egyik diák kérdésére végre megtudjuk, hány diplomája van Reid-nek: egy pszichológiából, egy szociológiából, valamint egy vegyészi, egy matematikusi és egy mérnöki doktorátusa. A diákok meglátják benne a földönkívülit, egyikük meg is kérdi, hány éves. 27, ja, és folyamatban van egy diplomája filozófiából. Amiről eszébe is jut egy vicc, kínos pillanat, de Rossi megoldja, és biztosítja a diáksereget, hogy egyetlen diplomával is van helyük az FBI soraiban. Quantico-ban Jordan JJ irodájában egy, a BAU segítségét kérő nyomozóval küzd, Morgan érkezik, próbálja helyre hozni a Jordan szerencsétlen szóhasználatából kerekedett vitát, és megígéri a nyomozónak, hogy ő személyesen fogja felhívni, ha átnézték az ügyet, amit hozott. Nyomozó el, Jordan leteremti Morgant, amiért beleszólt. Morgan csak segíteni akart, Jordan szerint akkor segítsen, ha kéri. Rossi és Reid befejezték az előadást, a folyosón Rossi emlékezteti Reid-et, hogy a toborzás célja az FBI vonzóvá és elérhetővé tétele, nem pedig a halálra rémítés villanykörtés egzisztencialista viccekkel. Reid érti, azt viszont nem, hogy miért mindig őt küldik az ilyen helyekre, Rossi közli, hogy azért, mert fiatal, de Reid számára ez értelmezhetetlen. A lépcsőhöz érve beéri őket egy köpcös, hosszú ősz hajú férfi, aki megszólítja őket, és Reid hülye viccének új poént ad, anyám, borogass.
Bemutatkozik, ő Rothschild professzor, puncsol egy kört a BAU munkájáról, majd átad Reid-nek egy fekete mappát megtekintésre. Reid kinyitja, és színes fotókat talál benne, a prof szerint 7 meggyilkolt nő fotói, de semmi fellelhető maradvány nincs, mert a sav csodálatos eszköz a hullák eltüntetésére. Ezúttal az FBI is kap egy lehetőséget: kicsit kevesebb, mint 9 óra van arra, hogy az 5 elraboltat még megmentsék. Főcím és idézet Rossi-tól: Képzeljük azt, hogy mind őrültek vagyunk! Ez megmagyarázna minket egymásnak. Megfejtene sok rejtélyt. - Let us consider that we are all insane. It will explain us to each other. It will unriddle many riddles. Mark Twain
Jordan viharzik be Hotch-hoz, idegesen kérdi, hogy ő-e a főnök, és meg van-e elégedve vele, Hotch csak les, hogy mi van, értetlenkednek egy kört, Jordan elszáguld. Az ekkor érkező Prentissnek Hotch azt mondja, hogy Jordant bántja valami, Prentiss ígéri, hogy majd ránéz a csajra. Rossi hívja Hotch-ot, hogy van itt egy arc, aki 7+1 tökéletes gyilkossággal henceg. Ennek ellenére szerinte nem kamuzik, úgyhogy, ha Hotch engedi, bevinné (úgyis meg van már bilincselve). Naná, hogy engedi, Rossi pedig megparancsolja Reidnek, hogy kapcsoljon eidetikus üzemmódba, és minden szót jegyezzen meg, amit Rothschild útközben a száján kiejt.
Garcia-hoz Hotch érkezik, Kevin bénán hivatalos beszélgetést mímel, Hotch közli, hogy megmondta már: ha Garcia-nak nincs sürgős dolga, nyugodtan itt lehet vele. (Ilyen főnököt én is kérek!) Majd szól, hogy Rossi küldeni fog fotókat, meg kell vizsgálni őket, hosszú történet, gyilkosság a lényege és a kevés idő. És Kevin... sipirc! Rossi és Reid a kocsiban kérdezgeti Rothschild-ot, próbálnak minél többet kiszedni belőle, de az ügyesen kitér a válaszadás elől, és inkább Rossinak szól be, meg Reid tanulmányi választásait firtatja (és megtudjuk, hogy Reid azt szereti, ha a tudományban nincsenek csak jó vagy rossz válaszok). Rossi meg azt, hogy élvezi-e a helyzetet. És hogy ne higgye, hogy beszólogatással fel tudja húzni, de egyébként, ha a 7 gyilkosság eddig nem derült ki, miért adja most fel magát? A pasi azt kérdi, hogy mi lett volna a világgal, ha senki nem ismeri meg Leonardo műveit. (Mi van???) Jordan-hez Prentiss lép be, próbál jófej lenni, de ez a Jordan állatira nehéz eset, viszont legalább értékeli, hogy Prentiss próbálkozott. Rossi-ék megérkeznek a gyilkossal, a TV-ben épp mondják, hogy Kaylee Robinsont reggel 4 gyerekkel együtt elraboltak Kaylee házából, ahol magánovit üzemeltet. Rossi kérdi Rothschildtől, hogy Kaylee-ék-e az az 5 ember, akiről beszélt, de az csak visszakérdez: Na, David, fel van már húzva? (Fekete-fehérben látjuk Kaylee-t és a gyerekeket: sírnak, sikítoznak.) A kihallgatószobában Rossi kérdi, miféle medál van a nyakában, Rothschild azt mondja, csak egy kis vásárfia.
Morgan fújja neki a jogait, de persze ő nem kér ügyvédet, közben Rossi azt nézi, hogy Rothschild a hüvelykujjaival tapsikolgat. Aztán Morgan és Rossi kimegy, Rothschild meg utánuk szól, hogy ha visszajönnek, hozzák Dr. Reid-et is. Aki a varázstükör túloldalán bosszankodik, hogy miért nincs egyetlen normális rajongója sem (És Ebilafan???) Rossi azt mondja, Isten-komplexusos a pacák, előbb-utóbb csak elkottyant valamit Kaylee és a gyerekek hollétéről. De ki kell deríteni azt is, hogy ki volt az a 7 nő, akit már megölt. Fordított profilozás következik, a gyilkostól kell eljutni az áldozatokig. (Kaylee és a gyerekek együtt a föld alatt, hirtelen a mennyezetről légzőmaszkok nyílnak le, és valami sziszegő hanggal szivárog több szelepféleségből. Kaylee minden gyerekre rátesz egy gázmaszkot, de így távolabb kerülnek egymástól.) A csapat tovább agyal, Reid megmondja, kb. merre lakhat a térképen, Rossi szerint alaposan tanulmányozta őt és Reid-et, tisztaság- és rendmániás, alaposan eltervez mindent. Pszichopata. Az ujjlenyomata nincs nyilvántartva, ezek szerint nincs priusza, se útlevele, jogsija, se katonai múltja. Sem tanári, mert a tanároktól is vesznek ujjlenyomatot (miért?), de milyen professzor az, aki nem tanít? (Például kamu?) Talán kutató. Állami ösztöndíjjal? Azoknak biztos van nyilvántartása. A képeken Garcia nem sokat talált, még az sem biztos, hogy minden áldozat halott, az viszont igen, hogy barna a hajuk, mint Kaylee-nek is. Hotch kéri Jordant, hogy hízelegje be a BAU-t a loretto-i rendőrség nyomozásába Kaylee és a gyerekek eltűnése ügyében, aztán Morgan-nel menjen oda, és nézzen körül. Prentiss pedig segíteni fog Rossi-nak. Reid be akar menni a kihallgatásra, de Rossi nem engedi, mert Rothschild ezt kérte, a BAU pedig nem hagyhatja, hogy egy pszichopata szórakozzon velük. Garcia bámulja a térképet a monitorján csekély eredménnyel, már épp indulna Reid-ért, amikor üzenete érkezik a gordenrat.net címről, megnyitja, Kaylee-t látja és a gyerekeket. Elszörnyed, és rohan a többiekért. Rossi belép Rothschild-hoz, aki Reid-et hiányolja, és kérdi, hogy mi fontosabb dolga van most a BAU-nak, mint ő? Rossi szerint még a Patyolatba menni is fontosabb, mint Rothschild-dal foglalkozni. Aki ezen megsértődik, és veszi a zakóját, hogy akkor ő már itt se van. Nyitja az ajtót, és Prentiss áll vele szemben, nyájasan mosolyogva.
Rossi bemutatja őket egymásnak, Rothschild zavartan és mereven hátrál, Prentiss közelebb lép, elveszi a zakóját, mint jó vendéglátó. Rossi megköszöni Prentiss-nek a segítséget, most végre kiderült, hogy Rothschild egy beszari nyuszi, aki lefossa a bokáját, ha szemtől-szembe kerül egy nővel. Az áldozatokat is biztos hátulról támadta le, mint egy alattomos kígyó, mint egy gyáva alak. Prentiss kimegy, Rothschild összekapja magát, és arról kezd beszélni, hogy a játék nem játék szabályok nélkül, és Rossi nem kérdezte meg, mik azok. Merthogy vannak, például az, hogy az öt áldozat tíz óra alatt nem azt jelenti, hogy egyszerre halnak meg tíz óra múlva. Eközben Kaylee-t és a gyerekeket látjuk, állnak a maszkokkal az arcukon, Kaylee karjára csöppen valami, talán sav, és a szélső kislány mellett elindul egy válaszfal, mire Kaylee odarohan, a kislány már elzárva marad a fal mögött. Rothschild folytatja: kétóránként egyikük meghal. Rossi kérdi, van-e még valami, amit tudnia kell. Hát az, hogy drukkolok magának, David. (Anyádat!) Garcia mutatja az e-mailt Hotch-nak, befut Prentiss, Rossi és Reid is, nézik az élő adást, és hogy eggyel kevesebb a gyerek. Rájönnek, hogy a maszkok csak azt szolgálják, hogy eltávolítsák a gyerekeket és Kaylee-t egymástól. Az elmúlt 5 évben eltűnt 30 körüli barna hajú nők 17-en vannak, ez még mindig sok.
Hotch félrehívja Rossi-t, ő bevetné most Reid-et, de Rossi lebeszéli. Morgan ás Jordan Loretto-ba autókázik, Morgan a reggeli balhé rossz szóhasználatáról kezd beszélni. Jordan félreértette Morgant, azt kell megértenie, hogy a csapatnak ő is a tagja, eszerint kell fogalmaznia, ha valakivel beszél. Rossi és Rothschild farkasszemet néznek, utóbbi közli, hogy két Y kromoszómája van, és emiatt lett gyilkos, de Rossi körberöhögi, mert ez egy avítt és agyoncáfolt tézis, a gyilkolás nem genetika, hanem választás kérdése, ne bújjon Czeizel prof mögé. A többiek eközben sorra veszik a 17 nőt, és jól haladnak, már 6 áldozat megvan, csak egyet kell kiszűrni. Morgan-ék Kaylee házához érnek, helyi erők hemzsegnek a házban, a padlón a játékok fura alakzatban vannak, Morgan már fotózza is a mobiljával (aki megmondja, hogy a Motorola melyik típusát használja, ma bünti nélkül ehet csokit). Eközben a monitoron láthatjuk, ahogy Kaylee helyet cserél az egyik gyerekkel. Hotch-ék azonosítják a hetedik nőt is, csak lesnek, mert mind csodaszépek, tényleg, ritkamód szépek. Garcia szól, hogy 3 nő ugyanabból a kisvárosból tűnt el, és egy másikból pedig kettő. Reid megkapja Morgan MMS-ét, nézi, aztán eszébe jut, hogy Rothschild a tökéletesség definiálásáról hablatyolt a kocsiban. Odalép a táblához, felírja, hogy Loretto 5, aztán bekerül a mátrixba, körbeveszi Leonardo néhány rajza, az Utolsó vacsora festmény, egy rózsa, sok-sok matematikai képlet és egy csigaház-rajz is.
Reid egy nagy karikát rajzol a táblára, és egy függőleges vonalat keresztül rajta, és közben azt mondja: 1-1-2-3-5. Majd elrohan, beront a kihallgatószobába, kitépi Rothschild nyakából a medált, közli, hogy tudja, hogyan találja meg Kaylee-éket, és elvágtat. Reid odakint kéri Garcia-t, hogy vetítse ki a térképet a táblára. És elmondja, hogy a rajzolt jel és a játékok alakzata egy irracionális szám, a φ, és az aranymetszés elvén alapul, és a szépség matematikájában ez az arány a meghatározó, és Rothschild medálja ezt ábrázolja, a Fibonacci-sorozattal alkotott logaritmikus spirállal. Egy-egy áldozat van Richmond-ból és Dinwiddie-ből, kettő Gloucester Point-ból, három Saluda-ból, és 5 Loretto-ból ma reggel. Az 1-1-2-3-5 a Fibonacci-sorozat, ha ezt a spirált a térképre vetítve 180 fokkal elforgatja, megkapjuk a helyszíneket. Rothschild-nak ez a fixa ideája, az ujjaival is eszerint dobol. A medállal megvan a fogvatartás helye: Chester.
Morganéket küldeni kell, és a csapat is indul, Rossi visszatér Rothschild-hoz, megmondja, hogy a csapat Chester-be megy, és azt kérdi, hogy az egész a matekról szólt tehát? Rothschild elkezd papolni az Aranymetszés és a tökéletesség összefüggéséről, de ha tegyük fel, ő ölte volna meg a nőket, akkor se a tökéletes kinézetük miatt, inkább, csak mert tökéletesek voltak áldozatnak. (He?) De ő olvasta Rossi minden könyvét, és most idéz is belőlük, William Grace-ről, a gyűlöletről, irgalomról. A csapat eközben Chester felé halad: Hotch-ék helikopterrel, Morgan-ék terepjáróval. Aztán megérkeznek a házhoz. Garcia benyit Rossi-hoz, és mondja, hogy a csapat megérkezett a házhoz, most mennek be. Rossi köszöni, Garcia távozik, Rothschild pedig már a bosszúról kezd beszélni. És hogy ez az egész a bosszúról szól, az övéről, és nem a nőről meg a gyerekekről, hanem a BAU-ról, Rossi öt emberéről, ők teszik teljessé a sorozatot. Fekete-fehérben látjuk a csapatot: bejutnak a házba, nyitják az ajtót, ami mögött a gyerekek lehetnek. Rossi kiabál Garcia-nak, hogy hívja fel Hotch-ot, de Rothschild szerint már túl késő. Mert ő tudta, hogy Rossi olyan öntelt és arrogáns, hogy egyedül akarja majd kihallgatni, és az egész csapatot a házhoz küldi. Garcia be-beszól, hogy nem tudja elérni egyik csapattagot sem. Rossi a székre rogy, és kérdi, hogy miért csinálta ezt vele Rothschild, miért pont vele? Rothschild közli, hogy William Grace miatt, ő ugyanis az öccse Henry Grace, és azon a napon, mikor Rossi a bátyját elfogta, az ő élete véget ért, mert az egész világ arról beszélt, hogy ezt a sok gonoszságot hogyhogy nem vették észre a családtagok. És ezért a gyönyörű, barna hajú menyasszonya is elhagyta, mert félt tőle.
És ezután jöttek a gondolatok, és rájött, hogy a sötét oldalon van az ő helye is, a bátyja mellett. És új élet kezdődött, de valami hiányzott, és nem tudta micsoda, de aztán maga a nagy David Rossi mondta meg, a könyvben: a bosszú bizony. Rossi kérdi, hogy miatta ölt meg annyi embert? Grace Rossi fülébe súgja: Igen, miatta, mind a tizenkettőt. Mert elvette a családját, hát elvette ő is Rossi-ét. Rossi kikiabál Garcia-nak, hogy felvett-e mindent. Garcia beszól, hogy igen. Rossi kéri, hogy csináljon egy másolatot, mielőtt elküldi a felvételt az államügyésznek, jó lesz oktatási segédletnek. Grace kérdezi, miféle oktatás? Hát, kihallgatási technikákat oktatok az FBI-akadémián – mondja Rossi, és közben telefonálni kezd, Hotch-csal beszél, minden rendben, megvan a ház, a gyerekek, Kaylee, él mindenki, megtalálták a savas hordókat, mindent, Rossi-nak igaza volt. Rossi helyesbít: Reid-é a dicsőség, ő mondta, hogy nem fog egy napon 10 embert megölni, a 10-es szám nem tagja a Fibonacci-sorozatnak. Ezután Grace-hez fordul, és közli, hogy emberrablással fogják megvádolni, és a hét nő meggyilkolásával is. Grace szerint nincs bizonyíték. Hát igen, az nincs, de videóra vett vallomás éppen az imént készült, azt szokták szeretni az esküdtek. Azzal Rossi elindul az ajtó felé, de Grace ordítva utána kap. Rossi fél kézzel leszedi a hátáról, majd arccal a reluxás ablaknak vágja, aztán megfordítja, és kérdi tőle, hogy már megint hátulról támad, alattomosan, mint azokkal a nőkkel tette? Grace próbál szabadulni, de Rossi az alkarjával Grace nyakát nyomja, és kéri, ne kelljen már bántania. És még valami - mondja neki. - Ott leszek, amikor leszíjazzák a méreginjekcióhoz, és még mielőtt megnyomják a méreg-indító gombját, nagyon közel hajolok magához, és azt fogom mondani, hogy üdvözlöm a mocsadék bátyját!
Azután lök rajta egyet, és kimegy a szobából.
Jordan a háznál kérdi Morgan-t, hogy ugye nem mindig végződnek ilyen jól az ügyek, hát nem. Morgan azt ígéri, hogy többet nem szól bele a munkájába, Jordan meg azt mondja, hogy hívja csak fel azt a nyomozót, akinek megígérte. Kicsit évődősen hangzik az egész, és Reid mondja is Prentiss-nek, hogy ez érdekes lesz így, az tuti. Quantico-ban Rossi kilép a folyosóra, valaki aláírat vele egy papírt, hozzák a feldúlt és megbilincselt Grace-t, vet rá egy pillantást, majd az iroda ajtajából visszafordulva még farkasszemet néz a liftben álló Grace-szel, és közben idéz: Az embernek le kell vezetniük minden emberi konfliktust, oly módon, amiben nincs benne a bosszú, az erőszak, a megtorlás. Az ilyen módszernek alapja a szeretet. - Man must evolve for all human conflict, a method which rejects revenge, aggression and retaliation. The foundation of such a method is love. Martin Luther King, Jr.
Facebook kommentek