Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Battlestar Galactica 4x17 - Someone to Watch Over Me

2009. július 24. 11:00 - Freevo

Melankolikus montázzsal nyitunk, főszerepben Karával, amint a pilóták eligazítására készül. Meglátjuk a szénné égett önmagunkat a tükörben, búskomoran állunk a zuhanyzó alatt, unottan magoljuk a mai utasításokat, és a bárban egymás után toljuk le a feleseket. Így kezdődik egy halott nő napja. 

Eltelt pár hét Ellen megérkezése óta, és a szövetség a cylonokkal közben megerősödött. Lee Adamáék üdvözlik a Kvórum első nem ember tagját, egy Six-klónt, aki rögtön kikéri a hadifogoly Boomert, hogy elítélhessék hazaárulásért. Az ötlet ellen senkinek sincs kifogása, egyedül Tyrol hepajkodik kicsit. 

Kara túl sok időt múlathat Joe bárjában, ugyanis ő az első, akit zavarni kezd, hogy egy idegen folyamatosan ugyanazt a dallamot játssza egy félrehangolt zongorán. Rá is pirít a zenészre, aki azzal felel, hogy azért tűnik úgy, mintha beakadt volna a lemezjátszó, mert épp komponál, csakhogy elszállt az ihlete. 

Az elhunyt pilóták felszerelésével az a szokás, hogy elárverezik őket a legénység tagjai között. Helo az elmúlt hónapokban azon ügyködött, hogy visszaszerezze Starbuck összes holmiját, és most végre átnyújthatja neki a csomagot. Kara azonban nagyon neveletlen lány, és meg se hallja, hogy pénzt és időt nem sajnálva gürcölt érte Helo, csak egy nyomorult magnókazettát visz el, amin az édesapja zongorakoncertje hallható, mindent mást meg ott hagy, mint eb a szarát. Ja, nem, Herától még elfogad egy színes pöttyökből álló rajzot, sőt, meg is hálálja. Ha Helo helyében lennék, most átgondolnám a barátságunkat.

Tyrol azon kapja magát, hogy egyre többet gondol Boomerre és a régi kapcsolatukra. Tudja, hogy még mindig őt szereti, és az sem segít, hogy nap mint nap találkozik a hasonmásaival munka közben. Maga sem érti, miért, meglátogatja őt a fogdában. Mindketten vallomást tesznek: azóta, hogy Boomer egyszer meghalt Galen karjaiban (miután Cally lelőtte), minden nap gondoltak egymásra. 

Sharon meglepi a férfit azzal, hogy mutat neki egy projekciót. A cylonok ebilitiből képzelnek maguk köré komplett világokat, nos, Boomerünk az elmúlt években azzal szórakoztatta magát, hogy egy családi házban Simsezett a képzeletbeli férjével, és minden nap rózsát szedtek meg válogatott borokat iszogattak. Galennek elsőre ez több a soknál, és elfut, mint egy kislány, ha szatírt lát.

Tyrol később visszatér, miután meggondolta magát, és már kéri, hogy újabb látogatást tehessen a házukban. Nevetgélnek a régi közös emlékeken, amiről minden exfaszi, exnő és sorozatnéző tudja, innen már borítékolható a végeredmény. A virtuális házikóban minden idilli, de ami Galent a legjobban meglepi, hogy az ajtófélfára filccel vonalkák, és melléjük életkorok vannak rajzolva, hathónapostól hétévesig. Felrohan az emeletre, és a képzeletbeli kislányukat találja ott, amin mentem el is sírja magát.

Starbuck visszatér a zeneszerzőhöz, akit egyszer se fognak a nevén nevezni, de mi akkora geekek vagyunk, hogy tudjuk, hogy Slicknek hívják. Ezúttal kicsit kedvesebben áll hozzá, és megpróbálja megérteni a dalt, amelyet komponál, majd annyira belejön, hogy segíteni is kezd neki. Kara picikorában sokat tanult az apukájától zongorázni, csak aztán a fater lelépett, és egyedül hagyta egy szadista anyával.

Olyan közel kerül Slickhez, hogy még azt is megosztja vele, hogy megtalálta a saját holttestét a Földön, és most fogalma sincs, él-e, hal-e, szellem-e, démon-e. Elveszettnek érzi magát, mióta nem tudja hova vezetni az emberiséget, de sajnos ez a zongorista nem kövér, nem néger és nem jazzt játszik, hogy bölcs mosollyal és érces hangon osztogassa a tanácsokat a fiatal főhősnőknek.

Az elnöknő aláírja Boomer kiadatási parancsát, így a nő napjai meg vannak számlálva. Tyrol kétségbeesve keres megoldást, és egy nagyobb áramszünetet okoz, ami alatt leüt egy ártatlan Nyolcast, és kicseréli a fogdában csücsülő példányra. Boomer megszökik, de előbb beugrik a pilóták zuhanyzójába, hogy agyonverje azt a klónját, aki mindent elvett tőle: Athenát. 

Tetézendő az amúgy is durva helyzetet, Boomer bezárja egy vécébe Athenát, és megvárja, amíg megjelenik Helo, és ott helyben vadul szexelnek egyet. A férfinak fogalma sincs, hogy nem a nejét dugja, aki épp bekötözött szájjal kénytelen végignézni a történteket. Ez után Boomer fogja magát, és továbbra is Athenát játszva elhozza az oviból Herát, majd a hangárba siet.

Slick sztorija tök olyan, mint Kara faterjáé. Volt egy asszonya, akit elhagyott, miután a megérkezett az első gyerek, és hirtelen fontosabbá vált a pénzkeresés, mint a zenélés. Ha esetleg nem esne le valakinek az összefüggés, némi vizuális hatással és jelentőségteljes arckifejezéssel még rá is erősítenek. Starbucknak úgy rémlik, volt az apjának egy dala, ami egyszerre vidította fel és tette őt szomorúvá. Slick azt szeretné, ha ezt felidéznék. 

Miközben a nehezen születő darab második tételét írják, Slick hangjegyeiről eszébe jut Karának az a rajz, amit Herától kapott. Egymás mellé illeszti a kottát és az ákombákomot, és rájön, hogy Helo kislánya pontosan ugyanazt írta le, mintha ismerte volna a dallamot. Játszani kezdik a hangokat, és hamarosan összeáll belőle A Dal, Amely Cylonná Tesz Embereket, és Földekhez vezet Flottákat. 

Az előadás végén Kara úgy fújja el Slick ujját, mint egy füstölgő pisztolycsövet, pont úgy, ahogy gyerekkorában is tette az apjával. Slick ugyanúgy simít végig az arcán, mint gyerekkorában az apja. Ekkor megjelenik az öt utolsó cylon három tagja, és kérdőre vonják Starbuckot, hogy honnan ismeri ezt a dalt. Az elmondja, hogy az apja tanította neki régen, de mire visszafordulna a bárzongoristához, az már eltűnt. Soha nem is volt ott. 

Tyrol előkészített egy Raptort Boomernek, nem tudván, hogy a nő mit művelt időközben, és hogy a csomagtartójában nemcsak váltásruha meg szendvics van, hanem egy gyerek is. A nő megvallja, hogy mindent komolyan gondolt abból, amit mondott, majd beszáll a gépbe, és készül az indulásra.

Athena kibotorkál a zuhanyzóból, és megtalálja Helót. Elmondja neki, hogy Boomer rászedte, és valószínűleg nála van Hera is. A hír hamar eljut a vezérlőbe, hogy Boomer szabadlábon van, így halogatni kezdik a felszállási engedélyét. Amikor a landolóöböl elkezd bezárulni, a szökevény is észbe kap, és megpróbál gyorrsan kislisszolni az egyre szűkülő résen.

Épp csak sikerül neki a manőver, le is pattan a zsilipről, ám mielőtt becsapódna a Galactica oldalába, gyorsan elugrik. Mivel túlságosan közel volt a hajóhoz, a térgörbítéssel ki is harap egy darabot a szerkezetéből. A katasztrófát megsínyli az amúgy is rozoga bárka, Roslin pedig Hera távozását megérezve elájul.

Tyrol jól át lett verve, illetve igazából az egész flotta, hiszen Cavil eleve azért tervezte ezt a mutatványt Ellen visszahozásával, hogy megkaparinthassa Herát. Már csak az a kérdés, hogy mit akar a kislánytól, aki spontán leírta A Dalt. 

1 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarfful 2009.08.08. 13:37:53

a slusszpoén: amikor a zongorista elkezdte a művének második tételét megkomponálni, Kara szóvá tette, hogy ez lenyúlás, amit játszik - a '78as BSG főcímének nyitóakkordjai voltak :) király
süti beállítások módosítása