Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

House 4x16 - Wilson szíve (Évadzáró/2)

2008. december 18. 09:30 - candyperfumegirl

Itt az évadzáró második felvonása, nem kevésbé áll-leejtős ez az etap sem, és előre szólok, hogy nem tudok róla vicceskedve írni, mert engem rendesen földhöz csapott. Nem sok epizód van a House-ban, ahol egyáltalán nem játszik a humor, mint tényező, de ez mindenképpen ilyen. Kapunk cserébe viszont olyan jól megírt sztorit és hatalmas pillanatokat, hogy szerintem nem panaszkodhatunk. Ott veszi fel a fonalat, ahol abbahagytuk: House-nak végre helyére került a legfontosabb darab a kirakósban: Amber az, aki haldoklik. Amber jelenleg a Princeton General kórházban van, és meglehetősen ramaty állapotban, felmondta a szolgálatot mindkét veséje, és a combon átfúródó rúd sem túl egészséges, de jelenleg ez a legkisebb baj. Az igazán nagy baj a szíve, ami már alig ver, és erre nem tudnak magyarázatot találni, mert ennek semmi köze a balesethez, nagyon úgy néz ki, hogy ez egy újabb tünete annak, ami miatt haldoklik, valami, ami passzol ahhoz, amit House látott rajta a buszon. Sajnos House emlékei továbbra sem 100%-osak, pedig most már élet-halál kérdése, hogy mindent fel tudjon idézni, de addig is el kell vinni Ambert, amire csak a „férje” adhat felhatalmazást, mondja House. Így Jimmy, -aki képtelen volt szóhoz jutni- rábólinthat a dologra.

Jimmy számára ez egyik legnagyobb kérdés az, hogy mégis mit keresett Amber azon a buszon, amivel House próbált hazajutni a kocsmatúrája után, és mi történt azelőtt, hogy a buszra szálltak? House-nak halvány segédfogalma sincs továbbra sem, Amber szíve meg közben leáll, de Jimmy megtiltja, hogy újraindítsák, helyette le kell hűteni, úgy jobb eséllyel kerülhető el az agykárosodás. Igen ám, de ez nem lehet tartós megoldás, ezzel csak megnyomták a Pause gombot, gyorsan meg kell találni a bajt, ahhoz pedig elengedhetetlenek azok a részletek, amikre House továbbra sem emlékszik. Egy biztos: sok idejük nincs, hogy összerakják.

Nagyon akadozik a diagnózis a kevés információ miatt, ráadásul Taub is elkezdi basztatni House-t, volt köztük valami Amberrel? Az igazság az, hogy Gregnek fogalma sincs, de azért csak futtassanak le egy toxikológiát, hátha randidrogokat adott neki részegen vagy hasonló. Eközben Kutner és 13 Amber lakására megy, hogy kiderítsenek valami okosat, és a szituáció nagyon kellemetlen, most mégsem egy vadidegen magánéletében és bugyisfiókjában kotorásznak. Kutner cselesen a laptoppal nyit, és hamar elő is kerül egy Jimmy & Amber házi szexvideó, amit talán Kutner rövid úton pénzzé is tenne az interneten, ha 13 le nem állítaná. Tény, hogy a videó orvosilag nem releváns, de a hálószobát azért feltúrják biztos, ami biztos alapon. 13 látványosan feszeng eközben.

House gyötri az agyát, ahogy csak tudja, hogy kerültek Amberrel a buszra, mit csináltak előtte, és fontos ez egyáltalán? Meglátjuk, most érkezik ÁlomAmber szexi piros nadrágkosztümben, Sherryt tölt és csábos hangon elrebegi, hogy ő csak azért dugott Robinnal, hogy Batman közelébe férkőzhessen, vagy valami hasonló, lényeg, hogy ők House-zal alkotnának tökéletes párost, és bele is ül az ölébe a nyomaték kedvéért. Kérdés, hogy ismerős-e ez az érzés House-nak, volt-e köztük valami tényleg, és ekkor ÁlomAmber bedobja a varázsszót: elektromosság. És most ismét megmutatja kedvenc doktorunk, hogy azért ő a világ legzseniálisabb diagnosztája, mert még álmában is csak király ötletei támadnak: elektromos stimuláció kell, hogy induljon be az agya végre normálisan. Cuddy és Jimmy szerint ez kapitális baromság, mert House-nak végre pihennie kéne, ha nem akarja kisütni a saját agyát, és ez valóban bölcs dolog, arra az agyra még szükségük lehet.

Csapat közben jelenti, hogy Amber minden tesztje negatív lett, a lakásban viszont fogyibogyókat találtak, eldugva a vitaminok közé, ez vajon fontos? Hogy a bogyók mennyiben károsították a szívét, meg kéne vizsgálni, ehhez persze újra kéne indítani a szívet és ezt Jimmy továbbra sem hagyja. Akkor már inkább a feltáró műtét, és House ebben az őrületben maximálisan benne van, Foremannek meg kezd elege lenni abból, hogy House képtelen a legjobb barátja nőjére úgy tekinteni, mint egy sima páciensre. Viszont amikor legutóbb ellenőriztem, a diagnosztikai osztály legnagyobb irodája nem Eric Foreman, hanem Greg House nevén volt, úgyhogy amíg ez nem változik, Foremannek kuss a neve, és tesznek mindent úgy, ahogy Jimmy kérte. A műtét el sem kezdődhet, mert kiszúrják, hogy Amber szeme besárgult, vagyis leállt a mája, ilyesmit pedig nem okoz a fogyitabletta. Akármi is a baj, tovább terjed, itt az ideje, hogy beugorjon House-nak egy újabb emlékkép.

House most éppen azon agyal, hogy Amber miért pont Sherryt töltött neki az álomban, tuti, hogy ez is jelent valamit, be is ugrik neki a Sherry’s bár! Nagyszerű, most már megvan a tett helyszíne, lehet menni körülnézni, Ambert addig is tovább jegelik Jimmy utasítására. Csapos emlékszik House-ra, sőt Amberre is, akit a barátnőjének hisz, ettől máris felszökik Jimmy vérnyomása, és tiszta szerencse, hogy éppen nem volt a keze ügyében semmi jól hajítható tárgy, csapos pedig mond más érdekességeket is, pl. azt, hogy Amber tüsszögött. Tehát meg volt fázva, ez vajon hogy fog passzolni a képbe?

Közben 13 és Kutner Ambert hűtik, és ez remek alkalom, hogy érdekes új infókat tudjunk meg róluk. Most Kutnernek van őszinteségi rohama, elmeséli, hogy 6 évesen végignézte, amint egy rablótámadásban lelövik a szüleit, ezért nem tud már kiakadni azon, ha egy hozzá közel álló ember van életveszélyben. Érdekes. Foreman és Taub közben májbiopsziát végeztek, amit Ház már előre tud, hogy infiltrátumot mutat, mindezt pedig a tüsszentésből következtette ki, és a szívleállással együtt ez már egy komplett Hepatitis-B diagnózis. Most pedig sorsot húznak, ki mondja el Wilsonnak. Amber viszont szerint a Hep-B gagyi diagnózis, nem méltó ehhez a sorozathoz, pláne nem ehhez az ütős évadzáróhoz, de naná, hogy ez is csak egy újabb álom, House tudatalattija mindenesetre bámulatos, álmában is folyamatosan súg neki. Pl. megmutatja, hogy Ambernek kiütések vannak a derekán, ami semmiképpen sem lehet a Hep-B tünete.

A kiütés influenza kiütés, de hogy ezt honnan tudta House, az továbbra is kérdés. Persze a kiütés lehet kullacstól is, de amíg ezt nem igazolják valahogy, addig nem lehet újraindítani a szívét, mert azért Jimmy továbbra is harap, először igazolni kell a dolgot. Eközben 13 teljesen készen van, a női vécében sír, úgyhogy a biztonság kedvéért House követi oda is, csak hogy tovább cseszegethesse, és kiszedje belőle, mi baja van, mert az 100, hogy nem a kebelbarátnőjéért aggódik ennyire. A fiatal nő haldoklik-témakör már sokkal inkább esélyes, hiszen ő a mai napig nem tudja, hogy örökölte-e az anyjától a halálos betegséget, de mikor máskor derítené ezt ki, mint az évadzáróban? Épp itt az ideje, hogy mi is megtudjuk. Két érdekesség: 13 fülkéjében egy Vote For Change (Obama) matrica van a falon, House mellett meg egy graffiti „James Wilson is adorable” felirattal. Chase-nél lehet fogadásokat kötni, hogy utóbbit ki követte el.

Megható montázs következik (stílszerűen a Teardropra): Jimmyt Cameron vigasztalja, House aludni próbál, 13 teszteli magát a Huntingtonra, Foreman peidg jelenti Cuddynak, hogy House a szokásosnál is nagyobb fasz most, mert amit művel, azzal módszeresen megöli a beteget. Cuddy már indítaná újra Amber szívét, de ekkor érkezik Jimmy, és olyat üvölt a főnökasszonnyal, amilyet még nem látott ez a kórház. Akármi is a baja Ambernek, az már az agyára is átterjedt, és Cuddy közli Jimmyvel, hogy most jött el az ideje, hogy kiszálljon, mert itt House az orvos és Jimmy a hozzátartozó, és jó lenne, ha nem osztaná újra a szerepeket. OK, de akkor most már menjen az a mély agyi stimuláció, amit House akart, mert minden részletet tudniuk kell, és az a legkevesebb, hogy House kockáztatja az életét Jimmy csajáért.

Mondanom sem kell, hogy ezt is Chase végzi, a következő évadban férfiak szülését fogja levezetni és embereket fog klónozni, de csak miután kifejlesztette a rák és az AIDS ellenszerét. És most másszunk bele ismét House agyába, és végre megtudjuk, mi is történt pontosan, hogy került House és Amber arra a bizonyos buszra. House a bárban ismét, keményen vedel, és a csapos elveszi a kulcsait, de eddig tudtuk, érdekes ott kezd lenni a dolog, hogy ahhoz, hogy hazajusson, hívnia kell Jimmyt. Jimmy sajnálatos módon éppen ügyeletben van, és Amber veszi fel a kagylót, majd úgy dönt, ma van az éves Terézanya lehetnék nap, úgyhogy ő maga megy összeszedni House romjait. House nagyon elemében van, amikor Amber befut, meg is hívja egy Cosmóra, és addig nem enged, amíg nem isznak egyet, nagyszerű, ezzel elintézte, hogy már Amber sem ülhet volánhoz. És Amber tüsszent. De fertőzésnek semmi nyoma, ez tényleg csak megfázás lesz, hogy lesz ebből szívleállás és haldoklás? Buszra szállnak, és végre megtudjuk, mi volt az, amit House látott, ami másfél epizód óta cseszteti az agyát, amiből tudta, hogy valaki haldoklik. Ambert amantadint szedett a megfázásra, és nem is keveset, amit a veséknek kéne kiválasztania, de mivel azok megszűntek létezni a balesetben, így nem tud a szer kitisztulni a szervezetéből, SEHOGY. És itt vagyunk, a 30. percben komplett diagnózissal, és a tudattal, hogy a beteg, Amber, Jimmy szerelme meg fog halni, és ez ellen semmit nem tehetnek. Ez nem akármilyen finálé.

Ha ez még nem lenne elég, a stimulálás során House is rohamot kapott, majd kómába esett, amiből még nem tért magéhoz. Foreman síri hangon ecseteli a helyzetet, ami nem túl szívderítő, az egyik biztosan meghal, a másik esélyeiről pedig fogalmuk nincs. Jimmy Cuddy vállán sírja ki magát, és Főnöknéni azt tanácsolja, hogy vegye le Ambert a bypassról, hogy elbúcsúzhasson tőle. Így is lesz, pont annyi időt kapnak, hogy Jimmy elmondhassa és Amber felfoghassa mi történt és mi fog, elbúcsúzhassanak egymástól, én pedig jól kibőgjem magam, mert ezt a jelenetet baromira odatette a stáb, Robert Sean Leonarddal az élen. Csapat is elbúcsúzik, Jimmy nem tud, Amber pedig nem dühös, mert nem ez az utolsó dolog, amit érezni akar az életben, szeretik egymást, ezt most sokkal fontosabb megosztani a másikkal. Ezzel vége, és meg kell mondanom, baromi nehéz erről írni, az egyik legjobb karakterét írta most ki a sorozat, de hozzátenném, hogy zseniális és hihetetlenül elegáns módon. Csinálja utánuk valaki, ha tudja.

House pedig ismét a buszon van. Valahol a két világ között, csak ő és Amber, de Amber már halott, mert mindenki meghal, ahogy ügyesen kifordítja House kedvenc „mindenki hazudik” fráziást. Érdekes jelenet, még érdekesebb beszélgetés, Amber szerint House-nak le kell szállni a buszról, de House nem akar, mert nem akar visszatérni a fájdalomhoz és a saját nyomorúságához és főleg nem akarja, hogy a legjobb barátja megutálja. Nos, nem kaphatsz meg mindent, amit akarsz, mondja Amber House agyában, House kedvenc idézetét alkalmazva, és milyen igaza van. House leszáll a buszról, nem sántít, majd magához tér, és Cuddy fellélegzik. Cuddy, aki eddig ott virrasztott mellette, úgy tűnik, mégsem olyan szar ez a hely, ahova Amber visszaküldte.

Közben meglett 13 teszteredménye is, és a válasz igen, Huntingtonja van, ami azt jelenti, hogy kb. 10 éve van még hátra, ez nem egy vidám epizód. Jimmy még benéz House-hoz, de miután látja, hogy magához tért, hazamegy, és befekszik az üres ágyba, amit nyilván Amber szerzett be a rossz ötletnek bizonyult vízágyért cserébe. A párna alatt talál még egy cetlit, amit Amber hagyott, amikor elment House-ért a kocsmába, House mellett pedig Cuddy alszik egy széken, és el nem engedné a kezét még akkor sem, amikor már tudja, hogy vele minden rendben lesz. Ennél eltaláltabb záróképet nem is lehetne kívánni az évadzárónak, úgy tökéletes, ahogy van, és itt hagyjuk abba az ötödik évadig, megéri visszatérni arra is, ezt megígérhetem.

Címkék: house
151 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyz 2008.12.18. 12:20:27

Bukowszky · bukowszky.blog.hu 2008.12.18. 12:18:08


milyen két kulcsszereplő hiányában? Amber messze nem kulcsszereplő a sorozat egészét tekintve, másról meg nem igazán tudok, hogy hiányozna az ötödikben.

huta9020 2008.12.18. 12:20:28

Én nem értem.
Azzal a tudattal tér magához, hogy valaki haldoklik. Először a buszsofőrrel próbálkoznak, de az csak a balesetben szerzett sérüléseket. House viszont biztos benne, hogy a baleset előtt látott valamit, amitől tudja hogy valaki haldoklik.
Aztán jön Borostyén barátnőnk, akiről meg nem tudjuk meg, hogy mitől haldoklik egészen a végéig. Csakhogy...
Honnan a fenéből tudta House ELŐRE, hogy a Borostyán veséi tropára mennek a balesetben? Mert, ugye, csak ettől lett haldokló, nem önmagában a nátha gyógyszertől! Ez vagy sántít, mint a doktorunk, vagy lemaradtam menetközben valamiről.

butatót 2008.12.18. 12:22:45

Az évadzáróról már leírtam a véleményem a másik poston (szerintem a House a Grey´s Anatomy szintjére süllyedt).

Ami az Applet illeti, tessék rákeresni a product placement címszóra. Bújtatott reklámról van szó, Magyarországon elvileg már nem engedélyezett. Az Apple cuccok mellett kedvenc doktorunk a sorozatban "véletlenül" reklámozott már egy csomó más dolgot is, elég csak a gyakran forgatott és emlegetett Nintendora vagy az állandóan az asztalra felrakott Nike cipős lábakra gondolni, amit a kamera nagytotálban vesz mindig (House már csak ilyen lezser, hehe).

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.12.18. 12:23:15

Huta nekem az jött le, hogy Amber már a baleset előtt túladagolta magát, és pont mielőtt ütköztek House szólni akart neki.

Laca@blog 2008.12.18. 12:27:49

ciki v sem, én majdnem elsírtam magam. nagyon kemény két rész volt.

önfeláldozás, barátság, szerelem... így kell hatni a nézőre :)

Kinek lenne bátorsága ennyire kicsinálni magát a barátjáért/barátja csajáért?!

5*

Levai Jutka 2008.12.18. 12:29:38

Ez az Obama-reklám nagyon-nagyon gagyi volt, szétütötte az egész epizódot és hiteltelenné tette az egész sorozatot.

huta9020 2008.12.18. 12:43:19

anyamadár
Túladagolta magát nátha elleni gyógyszerrel, orvos létére? Ez már nem is sántít, hanem lábatlan...
Van valakinek jobb ötlete?

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.12.18. 12:47:55

Huta oké megértem, de szerintem itt a túladagolás volt a ludas mert ha nem akkor dialízissel meg lehetett volna szüntetni? Hiszen a dialízis ellen veti fel House, hogy ez a cucc a fehérjékben raktározódik,tehát nekem az jött le, hogy ha épek maradnak a veséi neki már akkoris késő...

madz 2008.12.18. 12:49:04

Levai Jutka, arrafelé teljesen más felfogás uralkodik a politiai reklámokat illetően, sztem nem volt gáz.
House könnyei szerintem is kulcsjelenet, kár volt kihagyni a hv-ból. és az a jelenet sokat elárul a két fickó kapcsolatáról is. Cuddy hihetetlenül jófej volt most, nagyon szimpi lett.
szerintem H egyszerűen összekapcsolta a gyógyszereket meg Amber sérüléseit, és tán még a buszban rájött h itt gáz lesz, de azután ezt az egészet felejtette el, csak az érzés maradt.
az 5. évedról fogjátok már be könyörgök!!!! sok hülye spoilerező...

madz 2008.12.18. 12:50:50

anyamadár (heló :) ) nem a mennyiség a gond, hanem h ezt a bogyót nem hozná ki a dialízis, mert a fehérjékhez tapad. vagy mi.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.12.18. 12:56:56

Madz :)

De a vese kiszűrné a dialízis meg nem? Nem vagyok doki ezért nekem ez kínai :)))

Mondom nekem végig úgy tűnt, hogy az ütközés előtt már megvolt a baj. Hiszen House nem tudhatta, hogy Amber veséje károsodik az ütközéstől, de már az első részben tudta, hogy valaki nagy bajban van.

madz 2008.12.18. 13:01:25

anyamadár, valaki itt mondta az előbb, hogy a dialízis nem tudja helyetesíteni a vese összes funkcióját, ezt pl nem tudja megcsinálni. de egy egészsées vese gond nélkül. amúgy én sem értek hozzá :)

huta9020 2008.12.18. 13:01:37

madz
A baleset tehát aktiválta doktorunk paramedikus képességét, és így a röntgen szemévelmeg tudta állapítani, hogy Borostyán veséi jóvátehetetlen károkat szenvedtek. Mert, az azért nem túl reális, hogy a baleset utáni sokkos állapotban (lásd amnézia) azonnal képes lett volna alaposan megvizsgálni őt vagy hogy egyáltalán egy ilyen vizsgálatot a körülmények lehetővé tettek volna (felborult busz, éjszaka).

Kicsit jobb magyarázat, hogy amíg ott téblábolt, addig a mentősök megvizsgálták Borostyánt és ők beszéltek egymás között a vesék sérüléséről. De, azért ez sem valószínű, a mentősök nem nagyon vizsgálnak, az ő feladatuk az életfunkciók stabilizálása és a kórházba szállítás. Szóval, ez sem nagyon meggyőző.

madz 2008.12.18. 13:03:32

huta, valahogy így képzeltem :)

XiX 2008.12.18. 13:05:01

"Ezek a szemetek megint kicsinálták TC!!"

Júj, mikor jött a címe "drwilson síve", már tudtam, TC-nek annyi (drhúz nem lehet).

A lényeg, a másik kórházban simán elpatkolhat (cöcö, de siralmas megállapítás) mert nix okoskodás, csak "Ez NEM az ÖN betege!!!", meg persze amerikai kórház amerikai biztosítás rulez.

Drhúz lelke mélyén AKARTA TC-t, de a barátja miatt nem is említette. Amikor drwilson rákérdez, drhúz is beleegyezett, pedig neki nem volna olyan muszájos dolog a meghalás (egy kis információért???). De érdekelte, hátha .....

TC-nek meg úgye nix vese, de van gyógyszer. Mivel a májának is annyi, a gyógyszer dúsul, rombol (ezt a mértéktelen gyógyszerfogyasztást jegyezte meg drhúz, csak ment egy busz ...) és haldoklik a kedves beteg. A másik kórházban eltöltött szabadidős program meg nem tette lehetővé, hogy erre az apróságra rámozduljanak drhúz és kis csapata (az IDŐ, az nyírta ki TC-t!!!).

DrHúz nem tehetett semmit és DrWilson is csak a last minute utas volt. Barátság rulez.

A lényege, egy katasztrófa elemi lépések sorozatából áll. Ha bármelyiket megszüntetjük, a katasztrófa nem történik meg. Itt rengeteg lépés volt.

huta9020 2008.12.18. 13:08:43

Anyamadár
Egyértelműen a vesesérülésekre hivatkoztak, amitől az ártalmatlan gyógyszer halálos méreggé vált.

Ha jól értem, akkor a probléma az, hogy a gyogyszer felszívódással vérbe kerül, ahonnan a vesének kellene kiválasztania. De, ha nincs vese, akkor lerakódik a szervezetben és ezen már utólag a dialízis nem segít. A baleset előtt közvetlenül vette be a gyógyszert, ami a baleset és a dialízis között szabadon cirkulált a vérével és olyan mértékben lerakódott, ami már a halálát okozta.

(Melyik ez a nátha elleni gyógyszer egyébként? Létezik egyáltalán ilyen?)

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.12.18. 13:11:57

Huta oké, értem de akkor meg ott sántít a dolog, hogy honnan tudta House, hogy Ambernek vesekárosodása van és nem fogja tudni feldolgozni a szervezet a gyógyszert... az első rész azzal telt, hogy kereste a halálos beteget.
Az, hogy a mentősöktől félfüllel hallotta nemtom... fura lenne. Mintha már a buszon rádöbbent volna, hogy gáz van.

eperlekvár 2008.12.18. 13:12:47

Amerikában biztos létezik, lehet h. nálunk nincs forgalomban.

Szerintem House a buszon csak annyit érzékelt, hogy Amber túladagolja a gyógyszert és lehetett valami rossz sejtelme.

Én is sajnáltam Ambert, a magyar hangja ellenére kedveltem!
Ja, és most kiderült, hogy tényleg hosszú lábai vannak :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.18. 13:13:34

csak tizenhármas ne lenne ennyire csúnya!

Dallas 2008.12.18. 13:14:20

Aranymadár, mi az h Wilson orvos és "megtehette", sőt, a csaj is "kérte".. Hát ez elég valószínű, h megtörténhet.. :) Ilyen nincs.. És továbbra is súlyos hiba, az újraélesztés helyetti "lefagyasztás"+a túladagolás "nátha elleni szerrel". Ez három olyan baki, ami méltatlan a sorozathoz.. Jó, mondjuk, majdnem minden részben Lupus-os valaki, de ezen még át tudok lépni.
Szal, drámai és fordulatos volt az évadzáró, de túlzásba vitték a hülyeséget.

Dallas 2008.12.18. 13:15:10

Buko, jó az a csaj, örülnél te annak.. :)

KiWiSaGe 2008.12.18. 13:15:42

Nekem ez az évad nem jött be már nem is igazán néztem, de ezek az évad zárok visszahozták a sorozatot, az egyik legjobb amit valaha láttam.
És abszolút csúcs jelenetek voltak benne PL. amikor House a könnye el kezd folyni műtét közben az v.mi zseniális.
Amber és Wilson pedig végre tényleg aranyosak voltak, sajnáltam őket.

huta9020 2008.12.18. 13:20:46

anyamadár
Igen! Pontosan ez a kérdés: honnan tudta előre?
A "túladagolás+balsejtelem" teória ellen szól, hogy Borostyán is orvos, a túladagolással neki is tisztában kellett volna lennie, öngyilkossági szándékai pedig nem voltak. Továbbá nem hiszem, hogy létezhet olyan legálisan forgalmazott nátha elleni gyógyszer, amit pár tabletta bevételével túl lehet adagolni. A balsejtelemnek meg az mond ellent, hogy a doktorunk teljes bizonyossággal kezd el küzdeni azért, hogy megtalálják a haldoklót, nem valami homályos érzése van. Bár, ez talán még belefér a deviáns doktor képébe. A jövőbelátás viszont már nem.

kisbéka 2008.12.18. 13:23:33

köszi a segítséget, tényleg nem ismertem meg Szakácsi hangját, meg akkor most már fingom sincs, mikor melyik epizódot adja a tv2. ehh.
mindegy, azért köszi még egyszer.

winnie 2008.12.18. 13:23:50

apple-téma: mindenki azt vesz észre, amit akar, de épp ugyanannyi dell van a sorozatokban, csak nem mindenki szúrja ki.

Dekatlon 2008.12.18. 13:24:13

Azért azt a "Jimmy befekszik Amber mellé az ágyba" jelenetet durván nyúlták a Love story-ból. Meg a helyzetet is. De attól még tényleg nagyot ütött.

De mé' kellett szegény 13-at is kicsinálni?!?

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.12.18. 13:24:26

Huta,
nekem is ezzel voltak problémáim, de akkor jól látom, hogy másnak is :)))

Dallas,
nem jól fogalmaztam. Wilson orvos, ráadásul onkológus, rengeteg olyan betege van akinek "el kell mennie" akit el kell engednie. Ráadásul tudja, hogy Ambernek vége van... nekem ezért fért bele teljesen a gépekről lekapcsolás.

winnie 2008.12.18. 13:25:23

"meg akkor most már fingom sincs, mikor melyik epizódot adja a tv2. ehh."

mi itt a gond? vége az évadnak, s ők ismételni kezdtek, ennyi. rakhattak volna másik sorozatot is, de szerencsére nem tették, más kérdés, hogy jól összezavarják a népet a másik hanggal. (rip szakácsi:(

az meg, hogy melyik epizód lesz mindegy. ismétlés, ismétlés., house-t mindig lehet nézni, ha akarunk.

winnie 2008.12.18. 13:26:00

"Azért azt a "Jimmy befekszik Amber mellé az ágyba" jelenetet durván nyúlták a Love story-ból. Meg a helyzetet is"

ezt hommage-nak nevezik filmes körökben, tisztelegtek.

huta9020 2008.12.18. 13:29:06

Nekem az a balsejtelmem, hogy a hihetőséget, hitelességet beáldozták a jó sztoriért...
Biztosan azoknak van igazuk, akik hátast dobtak House könnyei miatt és nem azon agyalnak, hogy hogy a fenébe lehetséges ez. Engem ebből a sorozatból a humor és hiteles orvosi esetek érdekelnek, a belterjes emberi kapcsolatokban való, időnként szánalmas (elnézést a rajongóktól)vergődés nem.

Lencse. 2008.12.18. 13:31:10

huta igazat szól. Biztos érzéketlennek tűnök (pedig nem ám!) de nekem nem tetszett ez a rész. A magam részéről Törtető Cafkát sokkal jobban szerettem Ambernél. :)

Lencse. 2008.12.18. 13:33:02

A change matrica viszont kurvajó poén volt, a House cellájában lévőt nem is olvastam le, de Candy volt olyan jófej, hogy ideírta.

House amúgy mindig követi az alkalmazottait a női wc-be?

Dekatlon 2008.12.18. 13:39:28

winnie:
Nekem ez egy kicsit sok volt tisztelgésnek, de ez már izlés dolga.
Vagy összetisztelegni az elmult 30 év ütős filmes hatásait, az ér?
Illetve meddig tisztelgés, és honnan nyúlás?

I'mYourFriend 2008.12.18. 13:43:46

Szvsz anyamadar ostoba vagy. Ha nem olvastal el minden kommentet de megis irtal, akkor azert, ha meg elolvastad oket es megsem fogtad fel, akkor meg azert.
Az 5. evadban House tobb jelenetben is olyan bunko volt, hogy meg 4 evad utan is ujra meglepett; de persze azert igaza is volt. :)

Jedlik 2008.12.18. 13:44:19

Továbbá ugye. Amber túladagolta cuccot (orvos létére), ami fehérjéhez kötődik, amit (fehérjét) márpedig se vese se dialízis nem vesz ki a vérből, icókéj, de akkor mér érzi úgy Ház, hogy Wilson megutálná őtet? Ez dramaturgiailag is sántít.

Nézzük más szemszögből. Ha ez az amantadin cucc tényleg fehérjéhez kötődik, akkor soha nem ürül ki a szervezetből. Hogy akkor miről is volt szó? Mégis hogyan jut ki? Sehogy? Tán Ház doktor ezt látta, hogy hubbaze a kollegina lassan ölő mérget szed?

Ejnye, nem volt ez jól körüljárva.

huta9020 2008.12.18. 13:48:24

Jedlik
Kihagytad a vese dolgot. Egyébként nem emlékszem, hogy a részben említettek volna olyat, hogy túladagolás.

Dekatlon 2008.12.18. 13:48:50

Deha Ház nem rúg be azeste, akkor Amber nem szenved buszbalesetet. Nem logikus tudom, de szerelmüket elvesztett emberek nem szoktak túl logikusan gondolkodni, és House ezen parázik.

I'mYourFriend 2008.12.18. 13:51:07

Jedlik te se olvasod el amit elotted irtak? Hogy lehet ugy elemezgetned vmit hogy kozben lathatoan nem is figyeltel? Eszmeletlen...
Az a szar nem okozott volna bajt ha nincs veseproblema, ami pedig a baleset miatt jelentkezett. Nesze neked spanyol viasz, retard.

nyu 2008.12.18. 13:51:14

"Huta oké, értem de akkor meg ott sántít a dolog, hogy honnan tudta House, hogy Ambernek vesekárosodása van"

Nem figyeltel eleg alaposan az elozo reszre :)

Elejen kozoltek, hogy a masik korhazba beszallitottak egy huszonsok eves ismeretlen not atszurt combbal, veseelegtelenseggel.

A resz 3/4-enel, amikor House a kanapen alvo Cuddy helyett kezdi halucinalni a virtualis csajt, akkor latjuk, hogy atkoti a combjat egy sallal, aztan azt erdekes szinu vizelet itatja at.

Resz vegen, amikor House kiuti magat a buszon, latjuk a balesetet, aztan House bekotozi Ambert...
Utana elesztik ujra Houset, es kozli a rossz hirt, hogy Amber az ismeretlen beteg.
Biztos ami biztos, megint felolvassa Cameron Jane Doe diagnozisat...

mickimacko 2008.12.18. 13:52:34

Nem tehetek róla, de bármennyire jó volt Amber karaktere, én utáltam, mégpedig a szinkronhangja miatt. Ideges lettem, ha megszólalt. Szerintem Timkó Eszternek nemhogy szinkronizálnia, de megszólalnia sem lenne szabad.

madz 2008.12.18. 13:52:58

nonfactor, ezért kár volt koptatni a billentyűt... egy trollkodás meg egy spoiler. grat.
szerintem azért is jó a House, mert "a belterjes emberi kapcsolatokban való, időnként szánalmas (elnézést a rajongóktól)vergődés" is meglepően hiteles.

I'mYourFriend 2008.12.18. 13:58:48

Madz, ha megmondod, mitol nagyobb bun vkit raebreszteni a tevedesere, mintsem hagyni, hogy ujra elkovesse, akkor ok, trollkodtam. A spoiler meg az volt, hogy azt mondtam, Haz bunko lesz ezutan is? LOL!

Jedlik 2008.12.18. 13:59:32

Nonfactor: mi az összefüggés combon átszúrt buszkapaszkodó és a veseleállás között? Netán semmi?

Attól mert baleset volt, a vese ugyanúgy boldogan beküldte volna a húgyhólyagba a pisit, amiben benne van a kiválaszott gyógyszer, ami meg katéter által meg a zacsiba és bodottá.

A szív hibájának köszönhetően, esetleg más keringési okokból, a vesék leállhatnak, de csakhogy ám ez viszont a gyógyszer következménye. Ámdebár ugye ez viszont túladagolás miatt leszen imígyen. Kérném magyarázd el, ne legyek már annyira retard, hogy mégis mi a logikai menete a fenti kommentek igazságosztásának.

fegor 2008.12.18. 14:01:12

Valaki azt mondja meg, hogy az agyi stimulációnál hogy csinálják, hogy egy bizonyos konkrét élményt hoznak vissza?

Jedlik 2008.12.18. 14:01:39

hullámrészecske: sehogy.

madz 2008.12.18. 14:01:50

nonfactor, nem az a gond, AMIT, hanem AHOGY.
és igen, szerintem fasság az 5. évadról beszélni, csak hogy mutassuk, hogy mi milyen tájékozottak vagyunk.

Lencse. 2008.12.18. 14:02:10

Egy különleges enzimet használnak hozzá, amit a wombatok agyalapi mirigyéből nyernek ki.

huta9020 2008.12.18. 14:06:54

nyu
Aha, tehát a doktorunk beköti Borostyán átszúrt combját, vagyis a környéken eléggé véres lehet már amúgy is minden, majd a véres vizeletből diagnosztizálja a vesesérülést, még pedig azt, hogy mindkét vese megsérült olyan mértékben, hogy működésképtelenné váltak.
Ez már kicsit jobb, de azért kifejezetten hitelesnek nem nevezném.

Szerintem, az ismeretlen, másik kórházba szállított nőbeteget csak akkor emlegetik, amikor amikor doktorunknak eszébe jut Borostyán, ez pedig nem a rész elején volt. Vagy rosszul emlékszem :-)

Jedlik 2008.12.18. 14:07:54

huta: most ti írjátok meg a sztorit, amit az írok elcsesztek? :)

loláb 2008.12.18. 14:09:09

nyu 2008.12.18. 13:51:14

Így már minden világos.

huta9020 2008.12.18. 14:10:50

Jedlik
Próbálkozunk, próbálkozunk :-)

báró Csekonics 2008.12.18. 14:14:40

"loláb 2008.12.18. 10:50:55"

Aki anno nézte a Szomszédokat, az emlékezhet rá, hogy azért Mágenheim dokinak is voltak néha jó kis epés beszólásai, amit House is megirigyelne.

Pl. mikor egy égési sebre asszem zsírt kent az alkalmi segítő amíg a mentők meg nem érkeznek, valami olyasmivel kommentálta, hogy jó hogy ....-t nem tett még rá. (valami kaját mondott). Meg persze mindenféle mentősökkel kapcsolatos fél-politikai kérdésben nyomta a frankót elég cinikus hangnemben. Szóval jó volt a régi is, de nekem a Kulka-féle Mágenheim-House talán még jobban bejön.

nkm 2008.12.18. 14:20:14

Szerintem a matricán '08 és nem OB van.

madz 2008.12.18. 14:26:30

mkn, de a szlogen az övé

huta9020 2008.12.18. 14:29:50

Lehet, hogy tévedek, de Szakácsi hangja nem a betegség miatt változott meg?
Az elején nagyon furcsa volt, de utána én remekül összakapcsoltam a House figurával, aminek egyik meghatározó eleme az állandó fájdalom. House "gonoszsága" számomra egyenes következménye a fájdalomnak, ez teszi kigúnyolandóvá a emberi kapcsolatok hagyományos álcáit, a tiszteletet, tapintatot, a kegyes hazugságot, a képmutatást. A fájdalom az, ami érzéketlenné teszi mások fájdalma iránt. Azért okoz másoknak fájdalmat, mert azt akarja, hogy mások is érezzék ugyanazt, amit ő.
A rekedtes, fájdalomtól gyötört (legalábbis én ezt képzeltem bele) hang nekem jobban bejött, mint a Kulka-féle intrikus, ami egy olyan figurát mutat, aki mímeli a fájdalmat azért, hogy hozzá közellévők együttérezzenek vele, hogy azután kigúnyolhassa ezért őket.

Na, ezt jól megideologizáltam... :-)

huta9020 2008.12.18. 14:31:50

Lehet, hogy tévedek, de Szakácsi hangja nem a betegség miatt változott meg?
Az elején nagyon furcsa volt, de utána én remekül összakapcsoltam a House figurával, aminek egyik meghatározó eleme az állandó fájdalom. House "gonoszsága" számomra egyenes következménye a fájdalomnak, ez teszi kigúnyolandóvá a emberi kapcsolatok hagyományos álcáit, a tiszteletet, tapintatot, a kegyes hazugságot, a képmutatást. A fájdalom az, ami érzéketlenné teszi mások fájdalma iránt. Azért okoz másoknak fájdalmat, mert azt akarja, hogy mások is érezzék ugyanazt, amit ő.
A rekedtes, fájdalomtól gyötört (legalábbis én ezt képzeltem bele) hang nekem jobban bejött, mint a Kulka-féle intrikus, ami egy olyan figurát mutat, aki mímeli a fájdalmat azért, hogy hozzá közellévők együttérezzenek vele, hogy azután kigúnyolhassa ezért őket.

Na, ezt jól megideologizáltam... :-)

huta9020 2008.12.18. 14:59:32

Bocs, a duplázásért, 500-as server error miatt nyomtam még egyszer...

winnie 2008.12.18. 15:04:39

Dekatlon: tisztelegni nem lehet kicsit vagy nagyon:) egy rendező vagy író pontosan tudja, hogy mit akar, és ha valami tetszik neki, akkor alkalmazza.

eleve mindenre rá lehet sütni, hogy nyúlás, de ami ilyen egyértelmű, az tudatos. minden tisztelgés nyúlás.

nyu 2008.12.18. 15:14:27

"Szerintem, az ismeretlen, másik kórházba szállított nőbeteget csak akkor emlegetik, amikor amikor doktorunknak eszébe jut Borostyán, ez pedig nem a rész elején volt."

Amikor 7. perc korul Housenak megmutatjak a biztonsagi kamera felvetelt, hogy motorral lepett le a melohelyrol, akkor hangzik el, hogy 22 beteg hozzajuk kerult, 8 meg a masikba, meg milyen seruleseik vannak.
13 felolvassa, hogy van egy atszurt combu no veseelegtelenseggel, meg egy repedt lepu.

Utana szol be House, hogy valaki meg fog halni, mert nem emlekszik ra mit latott.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.12.18. 15:15:09

Hát, ne kövezzetek meg, de az évadzáró epizód nagyon szar volt szerintem. Unalmas, túlontúl futurisztikus, olyan volt, mintha valami új csapat akarta volna magát kipróbálni forgatókönyvíróként...
Nem tetszett. Túl izé volt.

ladybyron 2008.12.18. 15:24:58

Az Obama-reklám gáz volt, ahogyan önmagában egy MacCain-reklám is az lett volna. A kettő együtt csak-csak (bár az meg felesleges.) nem a poitikai reklám volt a gond, hanem azért adott jókora pofont a sorozatnak, mert eddig éppen az volt a lényege, hogy egyszerre fricskázza a különféle társadalmi-ideológiai közhelyeket, és még azt az illúziót is megadta, hogy a politizáló Hollywood képes magán röhögni. Na ezzel a kis matricával bizony azt sugallják, hogy nem, és állást foglaltak, ahelyett, hogy megmaradtak volna a józan szkeptikus szerepében.

"A fájdalom az, ami érzéketlenné teszi mások fájdalma iránt. Azért okoz másoknak fájdalmat, mert azt akarja, hogy mások is érezzék ugyanazt, amit ő."

Nem hinném, ahogy érzékelennek sem mondanám. Egyszerűen észreveszi az emberi kapcsolatokban az önbecsapást, a fonákságot, és türelmetlen ezekkel szemben. A betegek iránt pedig nem akar érzelmeket, szimpátiát érezni a diagnózisba, mert úgy látja, hogy az megnehezíti a dolgát.

Az emberi kapcsolatok ábrázolása sajnos egyre gyatrább és kiszerűbb, egyre közhelyesebb. Ez a rész tartalmazta mindazt, ami miatt nem kezdtem volna nézni anno a sorozatot, és hiányzott belőle mindaz, ami miatt megszerettem. Volt egy jó alapötlet (leszámítva House balesetét, amnéziáját), hogy a jó barát szerelmét kell diagnosztizálni, megmenteni. No ezt alaposan elcseszték. Az előző rész hatvan, ennek az epizódnak az ötven százaléka felesleges, és rossz volt. Ha nem akartak volna mindenáron dupla epizódot, valami nagy durranást, és ha tudták volna, hogy hol van az a határ, ahol már az egész giccsbe és önmaga paródiájába fordul át, akkor ebből a részből kihagytak volna néhány jelenetet. Mellőzték volna House legújabb haldoklását (képtelenség volt izgulni érte azután, hogy ez az ötszázezredeik hasonló, és hogy az előző rész agyrázkódása, újjáélesztése után úgy rohangál, mint egy halhatatlan olümposzi isten), kihagyták volna a sorozat legszebb hagyományait megcsúfoló, szájbarágós égi buszos kinyilatkoztatást, kihagyták volna a karaktergyiklos pracliszorongatást a végéről. (House aligha az a fajta, aki kamerába meredő tragikus arccal tűri, hogy mindenki szeme láttára szorongassák a mancsát.) És kihagyták volna Kutner sanyarű gyermekkorát, 13-ska pozitív Huntington-tesztjét. Az első három évadban ennyi dráma két szezonra lett volna elég. Semmi jót sem sejtet, hogy egy (két) részbe kellett ennyi bombasztikus izét belezsúfolni. Régen sokkal kevesebbel is fent tudták tartani a nézők érdeklődését. Itt végig az volt az érzésem, hogy a sok tűzijáték azt hivatott kifejezni, hogy már nem tudnak (akarnak) egy ötletet úgy kidolgozni, hogy az olyan elgondolkodtató és hiteles legyen, mint a régi részekben.

Szerintem a záróepizód az öt legrosszabb rész közé tartozik a sorozat történetében, és tucatsorozat szintjére degradálta az egészet. :-((

nyu 2008.12.18. 15:30:00

Hopp, elozo hogyvoltban CPG hulyeseget irt:
"Mindenekelőtt persze nem ártana tisztába tenni azt a rengeteg homályos részletet is, ami House-t illeti. Hol volt abban a kiesett 4 órában. A motorját a parkolóban hagyta, eddig megvan"

Pont nem ezt latjuk, HANEM House motorral megy el a korhazbol, aztan kezdenek eszelni, hogy vajon hova rakhatta, meg miert volt a buszon, ekkor kuldi el a csapatot, hogy deritsek ki milyen kocsmak vannak a korhaz es a baleset helyszine kozott.

(Aztan az mostani reszben a sherryrol esett le neki, hogy van egy ShArrIE's nevu pub a kornyeken, ez is el lett irva.)

huta9020 2008.12.18. 15:35:41

nyu
Akkor rosszul emlékeztem. Egyébként fejből nyomod ennyire, hányszor láttad? :-)

Mr. Zebra 2008.12.18. 15:35:44

A "you can't always get what you want" nem azt jelenti, hogy "nem kaphatod meg mindig azt, amit akarsz"? Csak mert ennek lenne is értelme az utolsó párbeszédben, amikoris House azt mondja, hogy nem akar tovább élni, mert nem akar szánalmas és nyomorúságos lenni. Na és erre mondja TC, hogy nem mindig kaphatod meg, amit akarsz... Vagy csak én nem értettem valamit?

Mr. Zebra 2008.12.18. 15:39:50

Ja és volna oly' jófej valaki, hogy betol ide egy linket ahonnan letöl.. izé meghallgatható a Teardropnak az ebben a részben hallott feldolgozása?

huta9020 2008.12.18. 15:44:13

ladybyron
Részben egyetértek, bár kifejezetten pozitív szándékot nem tulajdonítanék neki. Persze, minden néző saját magát kivetítve érez bele más-más dolgokat.
Meg persze, a House-ra is igaz, hogy a forgatókönyvírók nem tudnak (talán nem is akarnak) 100%-ig konzisztens karaktert alkotni. Rossz példák a futó magyar szappanoperák, ahol mindkét véglet előfordul: az egyikben az unalmas egysíkú karakterek, a másikban pedig a magyarázhatatlan, érthetetlen pálfordulások, brrrrr...

nyu 2008.12.18. 15:46:15

Csak ketszer lattam, de itt van a vinyomon :)

Jose Gonzales Teardrop feldolgozasa: www.youtube.com/watch?v=9B-h1EEsKDA

Mr. Zebra 2008.12.18. 15:51:39

Köszi nyu, nem egyszerű a videoklippje sem :-)

spdf smd (törölt) 2008.12.18. 16:28:04

Úgy tudtam, hogy eddig 13 és Amber nem voltak ilyen hú de jóban!! Mostmeg nem mer bemenni a házába?
haggyukmá!!!

spdf smd (törölt) 2008.12.18. 16:33:00

egyébként nem tudja valaki mi a címe a 2. évad első(tegnapi) rész befejező zenéjének az előadója/címe?

FéeVerte 2008.12.18. 17:50:52

Ismét bebizonyosodoztt, hogy Wilson a Homme Fatal, azaz a Végzet Férfiúja. Lassan lehetne egy hosszú távú, "élő" kapcsolata. :-(
A mormon után legjobban fáj CT.

2008.12.18. 18:05:41

1. Szerintem Amber volt a 4. évad legkarakteresebb, legegyedibb személyisége, én szerettem, és vessetek meg, de nekem T.E. hangja is tetszett, hiányozni fognak mind a ketten.

2. A Vészhelyzetet akkor hagytam abba, amikor Lucy-t kinyírták (kiírták) a sorozatból. Most is szívem szerint örökre felhagynák House-zal, de akkor meg mit nézzek, úgyhogy valószínűleg meg fogom nézni az elkövetkező évadokat is, de azt hiszem már sohasem fogom ugyanazt a borzongást érezni, mint az első két évad részeinél.

3. Amber halála szerintem indokolatlan. Ha mindkét vese egyszerre tropára megy, ahhoz szerintem akkora sérülés kell, hogy abban azonnal meghal a sérült. Már mások is leírták, én is velük értek egyet, hogy ha a vese ki tud szűrni valamit, azt a dialízis is ki tudja szűrni, de ha nem, még ott van a veseátültetés is. Az is kérdés, hogy abban a másik kórházban semmit sem csináltak Amberrel? És Wilson miért nem kereste Ambert korábban? Amber miért nem hívta fel Wilsont, amikor House-ért ment, a cédula üzenet helyett? Hogy dőlt el, hogy Amber a másik kórházba kerül? És hogy létezik, hogy influenzára, egy ilyen mértékben veszélyes szert szed egy orvos?

Nekem olyan érzésem van, hogy egy ütős részben akarták Ambert kiírni a sorozatból, és ezért még a hihetőséget és a konzisztenciát is feláldozták. Izgalmas és mozgalmas két rész volt, de nálam nincs a toplistán.

Candy! Tőled tudtam meg, hogy 13-nak tényleg Huntington kórja van. Vagy álmos voltam, vagy nem figyeltem, de én a film végén megkönnyebbültem, hogy legalább 13 megúszta. És most meg kellett tudnom, hogy előbb-utóbb őt is kiírják. House valóban igen erős karakter, de ha minden erős egyéniséget kiszűrnek a sorozatból, az nem válik majd a film előnyére. Egyszerűen röhejes, hogy Chase és Cameron félmondatokat kap egy-egy részben, Foreman pedig annyira megalázó szerepben van jelenleg, hogy nem is tudom miért nem hagyja ott az egészet.

ladybyron 2008.12.18. 19:07:41

huta9020

Ja, ez igaz, de a House-ban általában odafigyeltek az ilysmire, és viszonylag kevés volt a hajmeresztő reakció. Mostanában viszont tobzódnak benne, és egyre inkonzisztensebbek a karakterek. A trend az, ami egyre aggasztóbb, nem az, hogy van néha egy-egy kisiklás. :-))

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.12.18. 19:29:23

" nonfactor 2008.12.18. 13:43:46
Szvsz anyamadar ostoba vagy. Ha nem olvastal el minden kommentet de megis irtal, akkor azert, ha meg elolvastad oket es megsem fogtad fel, akkor meg azert."

Kedves Nonfactor, én nem sértegettelek téged, kérlek te se tedd ezt.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.12.18. 19:32:03

" nonfactor 2008.12.18. 13:51:07
(...)
Az a szar nem okozott volna bajt ha nincs veseproblema, ami pedig a baleset miatt jelentkezett. Nesze neked spanyol viasz, retard.
"

Most olvastam tovább Nonfactor a hozzászólásaidat. Amint láthattad pont azt boncolgattuk, hogy House nem tudhatta, hogy elszállt a veséje Ambernek mikor már rég aggódott valamiért. Szóval így vagdalkozz, meg ostobázz le embereket....

candyperfumegirl 2008.12.18. 19:52:46

Végigolvastam a kommneteket, termeltetek rendesen. :)
Pár dolog, amire reagálnék:

Igen, abszolút Harry Potter And The Deathly Hallows, azon belül is Kings Cross fejezet a House és Amber a buszon jelenet, ha már hommage-ról volt szó, ez is az egyértelműen.

House könnyeit nem nevezném sima ügynek, nem az van, hogy egyszerűen elsírja magát, mert Amber haldoklik, belőlem ezért nem váltott ki "OMG HOUSE SÍR!!!!"-reakciót. (hogy kihagytam, az tény, de nem direkt volt, egyszerűen megfeledkeztem róla) Akkor még bőven a stimuláció alatt volt, az agya "túl volt töltve" és egy másodperccel később rohamot is kapott, nem mondanám, hogy ez tisztán érzelni reakció volt nála. Szerintem. House nem érzéketlen természetesen, de ez azért nem arról szólt, hogy annyira elszomorodott, hogy elsíta magát a legjobb barátja csaja miatt. Ha majd egyszer úgy bőg, hogy közben senki nem baszkurálja az agyát, ígérem, én is jobban fennakadok rajta.

Ötödik évadról tényleg legyen kuss, majd beszélünk róla, ha itt lesz, de eléggé meglepődtem a sok negatív véleményen. Csak annyit mondok, hogy semmivel nem rosszabb az az évad, mint az edidgiek, SŐT, részemről már 3-4 olyan rész volt az ötödikben amit simán beletennék a top 10-embe. Nagyon érzik most szerintem. Alig várom, hogy a TV2-re is megérkezzen. Részemről ennyit az ötödikről most.

madz 2008.12.18. 21:37:41

CPG, szerintem sem a legjobb barátja csaja miatt sírt. haem a legjobb barátja miatt. szerintem nem csak arról volt szó, hogy Chase véletlenül megnyomta az agyában a könnyezőidegeket...

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2008.12.18. 22:13:51

Candy, olyan hogyvoltot írtál egyszerűen nem jutok szóhoz...:) Köszönöm! S a James Wilson is adorable-t is, én csak a másikat vettem észre. S igen jó, hogy Wilsonnál nem volt semmmi elhajítható, de ezt most itt abbahagyom.

Szerintem a sztimuláció miatt sírt House.

Az ötödik évadról egyetértünk, eddig 10 részt láttam, és mindegyikből megmaradt valami, nálam eddig a 6. rész vezet.:)))

fajro 2008.12.18. 22:30:52

Tényleg nem semmi ezt a kommentmennyiséget végigolvasni.

Holden, azért van pár kérdésed, amire lehet magyarázatot adni.
Az már az előző részben kiderült, hogy Wilson úgy tudta, Amber ügyel. Persze itt felmerülhet, hogy de miért nem beszélnek naponta legalább ötször, de hát ez kapcsolatfüggő. Gondolom Amber nem az a típus volt, aki bírta volna az "ellenőrizgetést".
Az, hogy miért cédulát hagyott Amber, miért nem hívta... Én is szoktam csak cédulát hagyni itthon, hogy éppen hova mentem, főleg, ha kb fél órára megyek el - mert gondolom Amber is csak arra számított, hogy hazafuvarozza House-t, aztán mehet ő is haza.Szóval ez sztem egy normális dolog.
Amber egy másik kórházba került, mert mondjuk vittek 22-t house-ékhoz, több nem fért oda, végülis a sürgősségi is meg tud telni, főleg egy ilyen tömegbalesetnél. És asszem ilyenkor nem nagyon néznek személyi adatokat, vagyis nem ez az elsődleges. Az viszont tényleg kérdéses, hogy a kórházban miért nem csináltak vele valamit...
A vesés dologhoz nem értek, de olyanokat olvastam a kommentben, hogy a dialízis nem tudja a vese összes feladatát elvégezni, csak a nagyját. Ez meg pont nem a nagyjába tartozott.

Azt én sem értem, hogy House honnan tudhatta, hogy ez a gyógyszer a veseleállással nincs jó barátságban, mivel ahogy bekerült, tudta, hogy valakivel baj van, még mielőtt mondták volna, hogy van vesesérült.Szóval az egyetlen magyarázat, hogy a balesetnél, amikor rá akarta tekerni a sálat, már látta, hogy a veséi elszálltak, na de House tényleg ekkora ész lenne? Vagyis észre lehet csak úgy venni, hogy hopp, elszálltak a vesék...?

Amúgy meg nekem nagyon tetszett ez a dupla-finálé, többszöri nézésre is. :))

Gui 2008.12.18. 22:31:05

Akkor tegyük tisztába a veséket.
;)

- House nem a veseelégtelenséget fedezte fel a buszon, hanem szemet szúrt neki az a rúd, ami Amber combjából is átjárta. Elég sok fontos artéria, véna és ideg fut arra felé (és most koncentráljunk csak az elsőre) ahhoz, hogy egy szorítókötéssel megpróbáljuk rögtön elejét venni a súlyos következményeknek.
Alapvetően az zavarta House-t, és azért kereste az emlékeit, mert félbemaradt a folyamat, és nem tudta visszaidézni: látta Amber sérülését, elkezdte ellátni, eszméletvesztés, majd emlékvesztés.

- És akkor a kiválasztásról és túladagolásról.
Az amantadine (Amantadine vagy Amantrel tabletta) átlagos adagja 100 mg, de amennyiben nem reagál a szervezet rá, felemelhető 2-300 mg-ra is: nincs szó túladagolásról.
A kiválasztásról: a szervezetben (és a természetben) minden egyensúlyban van. A gyógyszer nagy része fehérjéhez kötődik, a maradék viszont szabadon van a vérpályában: a fehérjékhez való kötődés és leválás egyensúlyban van, mindig egy adott százalék található úgy kötetlenül, hogy azt a vese ki tudja szűrni. Egy példával élve: 100 molekula kötődik, 4 úszik szabadon: ezeket elkapja egy idő utána a vese (vagy teljesítik kötlességüket, amiért az illető beszedte). Az egyensúly miatt 96 fehérjézik, 3 leválik és úszkál, a vesék várakoznak a további prédákra... És így tovább.
/megjegyzés: tudom, hogy az előbbi példában nem tartottam a pontos arányt, de ha feltesszük, hogy pl. 95% - 5 % a megoszlás a kötött és a szabad alak között, akkor ép vesék mellett már csak az idő szabja meg, hogy milyen gyorsan ürül ki az adott gyógyszer/.

Ha a szabad alak nem megy ki a vesén, keres más helyet magának, és nagy mennyiséggel számolva ebből már gond adódik.

Amber új vesét nem kaphatott, mert mellette olyan szervi (szív) és kómás problémái voltak, amik miatt egy bizottság élből kaszálja el az ötletet.

A gyógyszer tehát bentmaradt, egymás után adva fel a leckét a különböző szerveknek.

A téma azt hiszem kivesézve ;)
/de ha akad még kérdés, figyelek/.

Kösz az évadot Candy!

Üdv,

Gui

Lencse. 2008.12.19. 00:42:50

Ha már Teardrop: az a verzió nincs meg valakinek, ami még az első évadban ment a főcím alatt, és a mostanihoz képest volt benne valami jó húzós fúvós, vagy nemtudommilyen hang.

Aki elküldi, vendégem egy sörre Fred Durstnél. :)

nyu 2008.12.19. 09:18:15

"egyébként nem tudja valaki mi a címe a 2. évad első(tegnapi) rész befejező zenéjének az előadója/címe?"

www.youtube.com/watch?v=AratTMGrHaQ

"Ha már Teardrop: az a verzió nincs meg valakinek, ami még az első évadban ment a főcím alatt"

Attol fugg, melyik verziora gondolsz, mivel az US valtozatban az eredeti Massive Attack szambol vagtak ossze, de azt szerzoi jogok miatt nem hasznalhattak Europaban, es csinaltak egy hasonlo szamot.

Ja, fuvos az europai verzioban volt, nem az amerikaiban.
www.youtube.com/watch?v=xxPDnCx0Ju0&feature=related

loláb 2008.12.19. 11:14:14

dani_a_dj 2008.12.18. 16:28:04

13 nem a szeretet miatt nem akar vájkálni Amber életében, hanem mert "magára veszi" a szituációt (haldokló fiatal lány). Ez elég egyértelműen kiderül, amikor Házdokival beszél a klotyóban.

Lencse. 2008.12.19. 15:36:52

nyu, köszönöm! Addig volt igazán jó ez a sorozat, amíg ez volt a zenéje. :)

nemvagyokmatyohimzes 2008.12.19. 23:04:58

Kicsit OFF, de végiggondoltátok már, hogy hányszor "halt meg" vagy került közel hozzá, vagy esett kómába House a 4 évad alatt?

1. Amikor a lábával történt a dolog (visszaemlékezés; 1. évad, Három történet)
2. Lelőtték (2. évad finálé, Ok nélkül); ehhez kapcsolódóan
3. újraindították az agyát ketamin indukálta kómával (3. évad, Jelentés)
4. Én a majdnem túladagolását is annak tekinteném a 3. évad Kiskarácsony, Nagykarácsony részében
5. Kipróbálta a kést a dugóban (97 másodperc)
6. Wilson szíve
Nekem ez már lassan egy kicsit soknak tűnik, hogy minden évadban történik vele valami; egy "halandó" ember nem biztos, hogy agykárosodás... nélkül megúszna ennyi dolgot.

ON

Lencse. 2008.12.19. 23:19:42

Károsodik az agya, de neki épp erre van szüksége, hogy egyáltalán kommunikálni tudjon az őt körülvevő alacsonyabb rendű lényekkel.

2008.12.20. 18:18:30

Gui! Köszönet az alapos magyarázatért, néhány dolgot már értek. Továbbra sem tudom viszont, miért állt le mindkét vese teljesen. Csak valamilyen fizikai sérülés miatt, nem? Átfúródott a hátán is egy másik cső, keresztben? A másik problémám is megmaradt: ha Wilson úgy tudta Amber ügyel, akkor hogy tudta House otthon felhívni? Mégsem ügyelt? House miért nem Wilson mobilját hívta, ami valószínűleg Wilsonnál volt.

Na mindegy, Amber halott, én meg dühös vagyok a forgatókönyvírókra, ezért kukacoskodok ennyit. Ha már kivégeznek valakit, aki nekem szimpatikus, úgy tegyék, hogy ne találjak benne hibát. Akkor elfogadom sorscsapásként, így meg bosszant, hogy pancsermunka következtében vagyok kénytelen nélkülözni egy megszokott szereplőt.

Gui 2008.12.20. 18:56:49

Hello Holden!

"Köszönet az alapos magyarázatért, néhány dolgot már értek"

Szívesen ;)

"Továbbra sem tudom viszont, miért állt le mindkét vese teljesen. Csak valamilyen fizikai sérülés miatt, nem? Átfúródott a hátán is egy másik cső, keresztben?"

Egy baleset során elég az erős és tompa ütés is ahhoz, hogy a belső szervek károsodjanak - ők meg fordultak egyet a busszal ahhoz, hogy elég hatás érje a vesetájékot. /Mint ahogy egyes diktatúrákban is a vallatótisztek puszta ököllel képesek (voltak) péppé verni a kiválasztószervrendszert (többek között)/.

Ha hozzávesszük azt is, hogy sokkos állapotban a vérnyomás csökken, a vesék perfúziója/vérátáramlása romlik, a vérhiányra való érzékenység nő (a kórbonctani képet is sokk-vesének nevezik), akkor egy súlyos balesettel fűszerezve, ahol ki tudja milyen hatás érhette a veséket (repedés, érszakadás, fedett roncsolódás) előfordulhat, hogy mindketten beszüntetik a működésüket - vagy egyszerűen a károsodásra tekintettel távolítják el őket a sebészek.

Itt megint a House-féle valószínűtlen-valószínűség faktorral találkozunk: 10 másodperccel a baleset előtt beszedett tabletta, súlyos karambol, szélsőséges vesesérülés és szívleállás, és a gyógyszer gépi/dialízises eltávolítása vagy a hatás kivédése/antagonizálása nem lehetséges.

De már jól tudjuk:
"You can't always get what you want..."

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.12.20. 20:13:01

Én is sajnáltam Ambert, meg persze Wilsont is és House-t is, akit most Wilson utálni fog, holott nem tehet róla.
Kár érte nagyon jó karakter volt.

Greg36 2008.12.21. 14:37:16

Kiigazítás: Kutnernek jut eszébe a Sherie's bár, pláne, hogy az előző részben Ő nyomozta ki, hol hagyta House a motorját...

tviv.org/House,_M.D./Music
Mert valaki kereste a dalokat.

Lexand · http://szavazik.blog.hu 2008.12.27. 20:04:15

Ütős egy évadzáró volt, az biztos. Utoljára egy mesefilmet éreztem így át bő 15 éve, majdnem sírtam.

Q 2008.12.27. 23:02:59

Az sem mindegy mi volt Amber cetlijén, valami ilyesmi "Hazaviszem House-t". Remélem más is átvitte az értelmet, hihetetlen találó...

Thomas Lang 2009.01.07. 00:18:01

Óó remélem még ír ide valaki:) Örülök hogy Gui ilyen alaposan helyre tette a dolgokat. Tény, hogy a sorozat egyszerre hiteles és hatásvadász egyben. És tény, hogy olykor túlzásokba esnek, de sok dolog volt amire rákerestem neten (például ez az orvosi hipnózis, azt hittem csak mese) és kiderült hogy igaz. Ahhoz hogy ilyen ütős finálét rakjanak össze, elengedhetetlenek a túlzások. Az például megint érdekes, hogy persze, lehet mondani hogy a végén a buszos jelenet (megjegyzem, akárhonnan is szedték, zseniális) nem volt House-os, de tulajdonképpen ez "nem történt meg" hiszen csak a fejében játszódott le. Viszont olyan dolgokat hozott felszínre amiket ugyan eddig is tudtunk, de mégsem várhattuk el hogy ezt hangsúlyozza. Mert az tényleg nem House-ra vall hogy csakúgy kiönti a szívét. És az hogy már tényleg a zsebkendő készleteket elhasználom a sírástól, azt hiszem hogy ennyi és akkor Wilson megtalálja azt a cetlit.. Ott lettem kész. És a záró zene valami hihetetlen hangulatot adott még neki.
Nna ez egy picit hosszú lett, dehát függő vagyok. Persze, azt nem mondtam hogy ez problémát okozna.:)

denamano 2009.01.07. 18:04:30

na akkor legyen meg 150.:)

azt hiszem nincs már mit mondani erről a részről...annyit csak, hogy köszi a hogyvoltokat, Candy, várjuk a folytatást! így utólag is BUÉK, és remélem (reméljük), jól teltek az ünnepek!

Orosz Viktória · http://cogito.blog.hu 2011.08.29. 12:52:19

@Thomas Lang: A zárózene valóban tökéletes választás volt! Ezt a részt néztem meg a legtöbbször a Houseból:)
süti beállítások módosítása