Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

House 4x03 - 97 másodperc

2008. szeptember 11. 13:00 - candyperfumegirl

House továbbra is játssza a kis játékait, a csapat létszáma valamennyire fogyatkozott, de még mindig jóval többen vannak annál, amennyit Cuddy el tudna viselni, szelektálni kéne de nagyon. Egyelőre House szívatja őket egy kicsit, laza egy órás késéssel érkezik, éppen akkor, amikor Számító Ribanc ismét elő akarja adni az „elmegy House a vérbe, én egy percig nem csinálom ezt tovább” –műsorát. Ezt már ismerik, ideje valami újat kitalálni. Pl. király ötleteket felvonultatni, mert House máris osztja a hetibeteg aktáit. Egy aszcendáló ideggyengeségben szenvedő srác lesz a mai szerencsétlen, egész életében tolószékhez volt láncolva, gyakorlatilag magatehetetlen, és úgy került ide, hogy az úttest közepén bealudt. Van amúgy egy nagyon hűséges kutyája, aki mindent megtesz neki, éppen csak a 911-et nem tudja tárcsázni.

House most két csapatra osztja a jelölteket, fiúk a lányok ellen, egymástól teljesen függetlenül fognak majd diagnosztizálni és kezeléseket felírni, mert szerinte így sokkal viccesebb. Ez elsőre rohadt nagy felelőtlenségnek tűnik, lehet, hogy House azért meri ezt csinálni, mert ő már most tudja, mi baj, csak nem lövi le a poént? Kiderül. Számító Ribanc –akit House közben átkeresztelt Törtető Cafkának, adja itt a lovat a kommentelők alá- nem is ő lenne, ha nem lenne baja ezzel a felállással, ő a fiúk csapatában akar játszani, mert House egynél több nőt még soha nem vett fel a csapatába. Fiúk ezt nagyon nem akarják, mert már ennyi tapasztalat után is tudják, hogy romlik, pusztul és hullik minden, ami ennek a nőnek 10 méteres közelébe kerül. House ezt már rájuk bízza, ő meg megy a klinikára, ilyen is régen volt már.

Klinikai páciense nem sok időt hagy az ismerkedésre, House első mondata után egy zsebkéssel nekiront a konnektornak. Ezt meg miért csinálta? És miért így? Jönnek a sürgősségisek, a két csapat birtokba veszi a diagnosztikai osztályt, House meg betelepszik Cuddy irodájába, most úgysincs jobb dolga. Főnöknéni saját rekordját megdöntve egy egész percig bírja, hogy meg ne kérdezze, mégis mi a búbánatot akar tőle House. Szó esik a csapatversenyről, Cuddynak persze nem tetszik a dolog, és nekem sem, egy beteg életét kockázatják így, nem is kicsit, ilyet mióta lehet? House némi fenyegetéssel a hangjában odaveti, hogy ha Cuddy most leállítja a bulit, felvesz újabb 40 embert, és kezdi elölről az egészet, neki nem probléma.

Lássuk, mit csinál eközben egy ex House tanítvány, Foreman. Foreman most House klónját alakítja egyelőre sikerrel, New Yorkban, van neki saját hetibete, saját Cuddyja, Chase-e, Foreman-je és Cameronja, saját fehér táblája, és saját ötletei. De bizonyítandó, hogy ő azért különbözik ám House-tól, megdicséri a csapatát az okos ötletekért. Egy óvatlan pillanatban meg majd megvakargatja a fejüket és aprósüteményt csúsztat a zsebükbe, miből gondolja, hogy így hatékonyabb?

House csőrét nagyon böki az öngyilkosjelölt mutatványa, Jimmyvel filozofálgat arról, miért akarja valaki pont áramütéssel megöngyilkolni magát? Ha már halni akar, vannak ennél fájdalommentesebb, sőt, kellemesebb módok is, House pl. élve eltemetné magát Cuddy dekoltázsába, el kell ismerni, ez egy kreatív ötlet.

Csapatok közül egyelőre a lányok haladnak jobban, odáig eljutott már mindjét team, hogy a páciens nemrég Thaiföldön nyaralt, ez talán releváns, mert ott mindenféle egzotikus nyavalyát össze lehet szedni. 13 szerint legnagyobb eséllyel fonalférget, a tengerparti homokból, már adja is a betegnek az erre való gyógyszert. Törtető Cafka meg a fiúkat zaklatja, hogy vegyék már be, azok még kéretik magukat egy kicsit, de amikor Cafka kijátssza az adu ászt, elgondolkodnak: felajánlja, hogy kiiktatja az összes csajt, ha beveszik a csapatba. Még szép, hogy beveszik. Sőt, már egy remek ötlete is van, talán parazitája van a betegnek (ha ez a csaj nem lenne, ki kéne találni), amit úgy kell vizsgálni, hogy ráereszt pár helyes kis bogarat, azok megharapdálják, és a bogarak ürülékéből kimutatható lesz a parazita. Egy kicsit körülményesnek tűnik, de nem kerül rá sor, mert a beteg fulladni kezd, és ez bizony egy újabb tünet, jó lesz összeülni a nagy csapatnak.

A nagy kérdés az, hogy a fulladás most új tünet vagy nem, egy ilyen beteg embernél már korábban is volt rá példa, kérdés, mennyire számít, hogy most jelentkezett. Terhelő padra kell tenni, majd kiderül, azt hogy bírja a tüdeje. House pedig úgy dönt, ideje a fiúcsapatot egy kicsit büntibe tenni, mert eddig csak a tökeiket vakargatták, a lányoknak legalább volt egy használható ötlete. Különben meg van köztük olyan is, aki nem orvos, ezt még odaveti csak úgy mellékesen, kezdjenek ezzel az információval azt, amit akarnak.

House-t most leginkább a késes öngyilkosjelölt érdekli, miért csinálta és miért így? Szerencsére meg lehet tőle kérdezni, mert sikerült megmenteni, és a srác elég érdekes dolgokat mesél. Esze ágában nem volt meghalni, csak újra akarta élni azt, amit a nemrég történt autóbalesete után. Nevezetesen azt, amikor beállt a klinikai halál, és mielőtt sikeresen újraéleszetették volna, az orvosok szerint halott volt 97 másodpercig. Ez a 97 másodperc viszont a legfantasztikusabb dolog volt, amit valaha átélt. Na persze House-t az ilyennel nem lehet meghatni, már készen van a magyarázata, oxigénhiánnyal meg agyat stimuláló endorfinokkal, de a srác, -aki amúgy nagy bölcs és kiváló drogos- kipróbált már mindent, amitől csak szállni lehet, és ez az élmény nem olyan volt. Hanem valami egész más, sokkal jobb és hatalmasabb. Ezzel érzékeny pontra tapintott, mert ha valamivel be lehet szaratni Greg House-t, akkor az a túlvilág.

Fiúcsapat agyal House irodájában, pedig nem szabadna, mert büntiben vannak, és hopp, az nem egy webkamera egész véletlenül, kérdezi 6/9. De bizony az, ne tessék már House-t teljesen hülyének nézni. Törtető Cafka süllyed, és szó szerint, négykézláb át is mászik Jimmy irodájába, majd felveszi a nyúlcipőt, ha már eddig sikeresen kívül esett a kamera sugarán. Ideje csapatot váltani, megy a csajokhoz, akik csak szarakodnak a terhelőpaddal, adjunk már rá kakaót, hogy történjen is valami. De nem történik, és épp ez az érdekes, beteg EKG-ja még akkor is normális volt, amikor már csak egy elmosódott csíknak látszott a terhelőpad sebessége mellett.

House megnyitja a Törzsi tanácsot, kendővel meg Bunsen égőkkel, ahogy kell, valaki nagy Survivor rajongó, nem lep meg. Ünnepélyesen közli, hogy az egész fiúcsapat ki van rúgva, mert tökéletesen hasztalannak bizonyultak, olyannyira, hogy House legszívesebben levágatná a farkát, ha már ő is ehhez a szánalmas nemhez tartozik. Ekkor érkezik Törtető Cafka diadalittasan, CT-ket lobogtatva, a helyes diagnózisa teljes tudatában. Szerinte ez szkleroderma, House szerint meg nem, és mellesleg ő is ki van rúgva. A lányok meg menjenek a bányába dolgozni.

Törtető Cafkától persze ilyen egyszerűen nem lehet megszabadulni, ő az a típus, akit ha kirúgnak az ajtón bemászik az ablakon, képes rá, már bizonyította. Az ablak most Chase, kikéri a véleményét, hogy előfordult-e már az írott történelem során, hogy House-nak nem volt igaza valamiben, és esetleg végezhetne egy vérteszet is. Jól beszél a lány, de Wombatnak esze ágában nincs neki segíteni, House keze és botja messzire elér, a legkevésbé sem hiányzik, hogy volt főnöke újra baszogassa. Ekkor Cafka taktikát vált, és megjegyzi, hogy House-nak attól felforrna ám az agyvize, ha Chase a kirúgott jelöltjének futtatna le teszteket. Ausszinak más se kell, hol az a vér?

Cafka már rombol is a pácienshez vért venni, és elég x-aktás a jelenet, a beteg vére ugyanis ZÖLD! Na, ilyenkor mi van? Differenciál diagnózis újratöltve, az van, teljes csapattal, kirúgottakkal is, és most már House is beszáll. Eddig csak hallgatott és röhögött, ahogy törték magukat, mert azt hitte, 13-ak igaza van a féreggel. Kiokkumlálják, hogy a beteg veséje leállt, mert nem tudta szűrni a zöld kontrasztanyagot (így lett zöld a vér), na de mitől állt le? Ezzel most ellesznek egy darabig, House addig is megy és leüvölti Chase fejét, engem meg kellemes nosztalgikus hangulat fog el. Chase higgadtan, úgy mintha hülyegyerekkel beszélne lerendezi a volt főnököt. Ha segítségre van szüksége, csak szólnia kell, ha meg üvölteni akar, inkább hagyjon üzenetet, és faképnél hagyja. House álla a padlón, Cameron a mennyekben a gyönyörűségtől. House új tanoncai ekkor érkeznek rossz hírekkel, a beteg tüdőgyulladást kapott, a nyaki nyirokcsomóin pedig fekete foltok vannak, House szerint ez rák lesz, jaj.

Nem lát más megoldást, ki akarja vágni a beteg jobb szemét, Cuddynak szökik is a várnyomása az egekbe pillanatok alatt. Biopsziát kéne csinálni legalább a csonkítás előtt, de House szerint ez fölösleges, csak az időt húznák vele, ő biztos magában. Ez a kis huzavona egyébként pont Jimmy irodája előtt zajlik, és House ezen a ponton beüvölt neki, hogy éppen most fogja kivágni egy kripli szemét, Jimmynek nem lenne kedve nézni? Már hogyne lenne. Jimmy jön, Cuddy megy, és itt van House és Wilson napjának a fénypontja, tökéletes panorámában élvezhetik Cuddy seggének a látványát az embertelenül szűk szoknyában.

Jimmyre hárul a hálátlan feladat, hogy közölje a beteggel, hogy rákja van, és a túlélési esélyeit csak az növeli, ha kivágják a szemét, de az sem garantál hosszú életet, max pár hónapot. Ez valami borzasztóan hangzik, úgy meg főleg, hogy a hetibetegnek eddig sem volt sok öröme az életben, képtelen az önellátásra, alig van pár testrésze, ami mozog, és most még szeme se legyen? Inkább lenne már túl az egészen, és menne tovább. House-t az ilyesmivel lehet kikergetni a világból, rá is üvölt már a hetibetegre, nincs olyan, hogy tovább, ez van, amit lát, utána game over. Ez nagyon randa dolog volt, jön is a menetrendszerű lecseszés Jimmytől, House csőlátása az egy dolog, de minek kell acélbetétes bakanccsal tiporni egy beteg srác hitét? Különösen úgy, hogy igazából ő sem lehet teljesen biztos abban, amit állít, mert még nem járt odaát, nem tudhatja.

Greg House elég empirikus alkat, úgy dönt, hogy utánajár a dolognak, és kezében az eszköz. Alanis Morisette énekel gyönyörűen, miközben ő az öngyilkos srác kését birizgálja –I have a very bad feeling about this- majd rácsipog Törtető Cafkára és belenyúl a késsel a konnektrorba! Az állatja. Persze nem akart ő meghalni, csak MAJDNEM, és éppen ez a lényeg, át akarta ő is élni azt a bizonyos 97 másodpercet, legalábbis is megtudni, hogy igaz-e. Ezek után az eső dolog, amit Jimmytől kap, miután magához tér az egy kedves „te vadbarom.” Nos, ez a minimum, és támogatnám azt is, ha nehéz tárgyakat vágna a fejéhez. Jimmy rohadtul mérges, de azért érdekelné, ha már House kitette magát ennek, akkor legalább látott valamit? House kerüli a választ, és látványos elterelő hadműveletben csak a hetibetegről kérdez, és beszélni akar a késes sráccal is, de késő, ő már meghalt. Talán nem kéne ezekkel a halálközeli állapotokkal játszani. Jimmy látni sem bírja haverját ilyen állapotban, úgyhogy felír neki extra adag fájdalomcsillapítót, és ha valami kicsalhat Greg House-ből egy szerelmi vallomást, akkor az ez. A világ nőnemű lakosságának jelentős hányada pocsolyává olvad.

Vissza egy kicsit a Foreman MD-hez. Ő is rákra gyanakodott az ő hetibetegénél, de erre még nincs bizonyíték, viszont sugarazná rögtön. Foreman Cuddyja egyrészt nem hisz neki, másrészt tud a múltjáról és biztonságosabb megoldást javasol, mert ha nincs igaza és sugarazza, akkor megöli a beteget, és ezt talán nem kéne eljátszani még egyszer. Foreman viszont MOST tényleg House-ként viselkedik, életében talán másodszor, le se szarja az ő Cuddyja véleményét, és tiltását, viszi a betegét az éj leple alatt sugárkezelésre. Oltári szerencséje, hogy igaza volt, és a kezelés használt, de még így is ki van rúgva, mert az ő Cuddyja nem tűri az ilyen intuitív orvoslást, neki bizonyíték kell, nem ígéret. De az is igaz, hogy ha House példáját akarja követni, akkor elébb kell lefeküdni a főnöknővel, és utána mindenféle meredek megoldással előállni, ez csak így működik.

A hetibetegről közben bebizonyosodott, hogy nem rákos, szerencsére még azelőtt, hogy küklopszot csináltak volna belőle. Viszont a baj továbbra is nagy, mert már végképp semmi ötletük nincs, totál elakadtak, és a beteg is készül feladni. A kutyáját az ágyára teszik, elbúcsúzik tőle, és meghal, csak így egyszerűen. House látni akarja, a halál nem diagnózis, ő még nem kapta meg a válaszát. Az az érdekes, hogy mire odaér, már a kutya is kimúlt. Milyen betegség az, ami végez az emberrel és a kutyával is? Itt valami nagyon nem stimmel, és House már kezdi érteni, mondd csak 13, milyen gyógyszert adtál te a betegnek a fonalféregre? És láttad is, hogy bevette? 13 már sápad, House feltúrja a kórtermet, és elő is kerül az üres gyógyszeres pohár kutyaharapásokkal a szélén. Ez borzasztó. Egy emberi hiba, és két élet.

Most House dolga eldönteni, mi legyen 13-mal, végül is ő vette fel, az ő felelőssége. Cuddy nem hajlandó helyette dönteni, és House most úgyis feketelistán van nála a hülye konnektoros húzása meg a Survivor show-ja miatt. A boncoláson aztán pillanatokon belül kiderül, hogy tényleg fonalférge volt a betegnek, ez nem könnyíti meg House dolgát. Egyrészt 13 diagnózisa helyes volt, másrészt a lehető legamatőrebb hiba a beteg (és a kutya) halálát okozta, most repül vagy nem? Hát nem, mert most tanult valamit, és egy életre megjegyezte, hogy oda kell figyelni olyan apróságokra is, hogy a beteg bevegye a gyógyszert a szeme láttára. Egyébként ma senki nem lesz kirúgva, fiúk is maradnak, Cafka is marad. House még egy pillantást vet a halott betegére, beszól neki, ő megmondta, majd ráhúzza a lepedőt. Mindenki hazudik?

Címkék: house
70 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LT 2008.09.11. 13:37:09

"még azelőtt, hogy kükloposzt csinálnak belőle" :D
a nagy bölcs és kiváló drogos Stephen Kingtől jön, nem?

candyperfumegirl 2008.09.11. 13:38:36

Tőle. :) Örülök, hogy ezek szerint rá lehet jönni az utalásra.

záp 2008.09.11. 13:49:40

huh, az egyik leggyengebb House epizod, es egyertelmuen az eddigi legjobb hogyvolt. Koszonjuk candyperfumegirl!

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.09.11. 13:58:03

Nna. Ezen az epizód konkrétan elaludtam. És sajnos a hogyvoltot sem értem... :-(

KCs 2008.09.11. 14:00:46

Mondjuk kimaradt a hogyvoltból, hogy a beteg direkt nem vette be a gyógyszert, illetve, hogy a house utolsó beszólása "Én megmondtam", megválaszolja Wilson kérdését arra vonatkozóan, hogy tapasztalt-e bármit is.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2008.09.11. 14:05:16

Jaja, csatlakozom: elég szar alapanyagból sikerült piszok jó hogyvoltot írni. Gratula.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.09.11. 14:09:07

"huh, az egyik leggyengebb House epizod, es egyertelmuen az eddigi legjobb hogyvolt."

Ez utóbbi egy kicsit túlzó, az előbbi meg... szintén egy kicsit túlzó...
:)
Nem vagyunk hozzászokva, hogy meghal a beteg - pedig gyakran szok történni...

Annyiban igaz, hogy nyomozás valóban nem történt, rögtön az első diagnózis helyesnek bizonyult - végül.

"beteg direkt nem vette be a gyógyszert"
Azért ez elég gáz. Az még oké, hogy abba akarta hagyni az egészet, de jócskán megszívatott mindenkit - és ráaggatta az egyik orvosára, hogy "gyilkos"...

candyperfumegirl 2008.09.11. 14:11:49

Direkt nem vette be a gyógyszert? Ez biztos? Akkor valamit benéztem, mert nekem úgy jött le, hogy nem bírta magától bevenni, mert alig mozog a keze, leverte, és a kutya meg megette, vagyis szerencsétlen események sorozata. De lehet, hogy én értettem félre.

Az "én megmondtam" nem maradt ki, de az mindenki szabad értelmezésére van bízva, hogy House látott-e valamit vagy nem. House soha nem vallaná be, ha igen, ebben biztos vagyok.

ajani 2008.09.11. 14:12:03

Hát én pont másképp látom, nekem az előző két rész nem tetszett. Erőltetettek voltak. Ez volt az első rész ami tetszett az új évadból. Kemény volt, ettől igazán hauszos, eddig csak ökörködtek. Meg aztán a régi hármas-fogat nélkül számomra nem hausz a hausz, de ebben volt mindegyikből.

Tili 2008.09.11. 14:15:07

Szerintem nem volt ez rossz resz. Inkabb szomoru. A beteg (es kutyusa!!) is meghalt pedig meg elhetett volna.
Azzal viszont nem ertek egyet hogy a beteg direkt nem vette be a gyogyszert, inkabb csak megkeverte ot a sok orvos, meg a vizsgalatok. Az o halala szerintem inkabb House hibaja, nem a 13-ase. Viccet csinalt a gyogyitasbol.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.09.11. 14:16:51

"Direkt nem vette be a gyógyszert? Ez biztos? Akkor valamit benéztem, mert nekem úgy jött le, hogy nem bírta magától bevenni, mert alig mozog a keze, leverte, és a kutya meg megette, vagyis szerencsétlen események sorozata. De lehet, hogy én értettem félre."

Ez tulajdonképpen nem fontos, hogy véletlenül verte le, vagy direkt dobta el - szólnia kellett volna, és kap másikat, rögtön a szájába rakják stb.

Vagyis igen, direkt volt.

Ja, és az öngyilkosságával nemcsak az orvosnővel cseszett ki, hanem egyszersmind a kutyája halálát is okozta... ügyes.

"House soha nem vallaná be, ha igen, ebben biztos vagyok."
Háááát azért... :)

Én inkább azt mondanám, hogy aki látni akar, az talán lát, aki meg nem akar, az nem lát - vagyis bizonyíték semmire nincs...

candyperfumegirl 2008.09.11. 14:25:44

Most elolvastam a transcriptet, és nincs benne, hogy direkt nem vette be a gyógyszert, nem derül ki az epizódból, miért nem vette be, de szerintem nem direkt csinálta. 13 kitette a gógyszert, utána bejött a fiúcsapat és kivitték WC-re, gondolom, egyszerűen elfekedkezett róla, a poharat meg leverte valahogy, akár akkor, amikor felemelték az ágyról, és mire visszajött, nem volt ott a pohár és nem emlékezett rá. 2 csapat dolgozott rajta, különböző ötletekkel jöttek, és nem volt éppen a legjobb állapotban, simán kimehetett a fejéből. Addig, amíg a rák diagnózissal meg a szemkivágással elő nem jöttek nem akart ez a srác meghalni.

egysegelem 2008.09.11. 14:31:32

Sajnos mar vegigneztem a teljes 4. evadot, de erre a reszre emlekszem. Formabonto ez az evad minden tekintetben.

johevi 2008.09.11. 14:34:09

Szerintem is direkt nem vette be, hiszen mindenképpen azt akarta, hogy forduljon el 13 ( adjon egy pohár vizet, most ), hogy legyen lehetősége lesöpörni.
Viszont elég gáz, hogy akár bevette, akár nem, 13 nem kereste a gyógyszeres poharat...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.09.11. 14:34:21

Hm... Hmhm...

"13 kitette a gógyszert"

Rögtön mondania kellett volna a betegnek, hogy "bocsesz, én nem tudom bevenni egyedül a gyógyszert, kéretik a számba rakni"

De nem mondta. Nem érdekelte (?)...

Annyiban igazad van, hogy az orvosnőnek ott rögtön be kellett volna adnia a gyógyszert... de nem gondolta.
És igen, House is vétkes, mert ő is lazán vette... De szerintem a srác vastagon benne van. És nemcsak a saját életével volt benne a dologban, hanem az orvosnőé és a kutyáé is.

Mellesleg a kutyát ki etette addig? Hova kakált az a kutya? ... ha már annak is férge volt...

kaltenem 2008.09.11. 14:34:53

Sajnos nem mindegyik részt láttam, de ez a rész elszomorító volt. Két ember és egy aranyos kutya is meghalt. :-(
Egyébként Chase és Cameron együtt vannak? Bocs, a tudatlanságért, sok rész kimaradt.

candyperfumegirl 2008.09.11. 14:38:08

Szerintem nüanszokon vitatkozunk. Én továbbra is azt mondom, hogy nem direkt öngyilkossági kísérlet (honnan tudta volna pl., hogy ha nem veszi be a gyógyszert, belehal? nem minden gyógyszer elmulasztása okoz halált), hanem a körülmények szerencsétlen összejátszása, de tényleg mindenki döntse el maga.

AkaWolf 2008.09.11. 14:39:24

Nem tudom eldönteni nekem mi volt a durvább. Az, hogy House meg akarta nézni a "Nagy fehér folyosót" vagy, amikor közölte a hullával, hogy "Fénykép, csomag. Én szóltam".

candyperfumegirl 2008.09.11. 14:39:41

kaltanem: igen, együtt vannak, de ebben az évadban mindent megtesznek, hogy a lehető legkevesebbet szerepeltessék őket egy jelenetben, mert a két színész ekkorra már szakított. :/

nickita 2008.09.11. 14:39:43

nem direkt volt, eccerűen csak mindenki elfelejtette. jó volt ez a rész. akárcsak a hv

winnie 2008.09.11. 14:40:03

ez mekkora hülyeség, hogy enterre nem a "küldésre" ugrik a kurzor. csak nekem van ez így?:)

winnie 2008.09.11. 14:40:53

"Mellesleg a kutyát ki etette addig? Hova kakált az a kutya? ... ha már annak is férge volt..."

levitte egy növér amikor kellett. kit érdekel?:) részletkérdés. ez olyan, hogy mikor pisil house, mikor eszik foreman:)

a kutya a gyógyszerbe halt bele, nem?

YessicaHard 2008.09.11. 14:43:03

Namármost... szerintem nagyon király rész volt és fordulatos is!Azt mondjuk nem értettem hogy miért rázatta meg magát az öreg az árammal, mikor tudjuk jól, hogy amikor a lábával volt az az izé, infarktus talán?( I. évad), akkor egyszer már halott volt egy percig, utána meg amikor lelőtték talán szintén volt ilyesmi élménye ( illetve épp hogy nem volt élménye )minek is próbálta ki harmadszorra? Nem az volt a baj amúgy, hogy a pasi nem vette be, de a kutya bevette? ( a gyógyszert)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.09.11. 14:43:05

"Szerintem nüanszokon vitatkozunk."

Hát ez a blog azért van, nem? :)

Én szívesen beszélgetek rólad is, Candy :)

"Én továbbra is azt mondom, hogy nem direkt öngyilkossági kísérlet (honnan tudta volna pl., hogy ha nem veszi be a gyógyszert, belehal? nem minden gyógyszer elmulasztása okoz halált)"

Nem is arról van szó, hogy ott rögtön meg akart halni, egyszerűen csak nem érdekelte igazából a dolog: "beveszem a gyógyszert és meggyógyulok? minek kell nekem meggyógyulnom?"

winnie 2008.09.11. 14:43:12

"Szerintem is direkt nem vette be, hiszen mindenképpen azt akarta, hogy forduljon el 13 ( adjon egy pohár vizet, most )"

más is vízzel veszi be, nem?:)

amúgy érdekes kérdés, én is erre gondoltam először, de most, hogy visszanézem: a beteg gyógyszer affér utáni viselkedése nem utalt arra, hogy meg akar halni. sőt.

ráadásul, ha meg akar halni 1. nem kér kezelést vagy másképp végez magával (otthagyta volna a kedves kutyáját?) 2. nem tudhatta, hogy akkor hal meg, ha sok random gyógymód közül kihagy egyet. ha nem veszi be a gyógyszert.

szerintem kisebb gondja is nagyobb volt annál és nem emlékezett vissza egyszerűen, hogy kimaradt.

candyperfumegirl 2008.09.11. 14:47:40

winnie: igen, a kutya a gyógyszertől halt meg, azért, mert ennek a fajtának(angol juhász?) MDR-1 génje van, és emiatt halálos rá az ivermectin, amit a beteg férgére adtak. Ismét egy nagyon szerencsétlen egybeesés.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.09.11. 14:48:05

""Mellesleg a kutyát ki etette addig?
levitte egy növér amikor kellett. kit érdekel?:) részletkérdés. ez olyan, hogy mikor pisil house, mikor eszik foreman:)"

Nem egészen...

"a kutya a gyógyszerbe halt bele, nem? "

Igen, de neki is férge volt. Ugyanaz volt a baja mint a gazdájának. Csak éppen az a gyógyszer ami a gazdájának jó a féregre, az neki halál.

Egyébként ezt a férget nem lehet valahogy kimutatni? Az ürülékből?
Mellesleg szerintem a kutyán (az ürülékén?) is látszania kell, azért mondtam, hogy a kutyára is figyelnie kellett volna valakinek.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.09.11. 14:50:41

"1. nem kér kezelést vagy másképp végez magával"

ha ennyire magatehetetlen volt, akkor nem tudott volna végezni magával...

"2. nem tudhatta, hogy akkor hal meg, ha sok random gyógymód közül kihagy egyet. ha nem veszi be a gyógyszert."

Hááát olyan sok gyógymód nem volt ott... éppen, hogy valójában ez a gyógyszeradás volt az egyetlen igazi kezelés, ha jól emlékszem... aztán már ilyen vizsgálat, meg olyan vizsgálat...

winnie 2008.09.11. 14:52:10

"
Igen, de neki is férge volt. Ugyanaz volt a baja mint a gazdájának"

?? a kutyénak férge lett volna? nem tudom, most már nem pörgetem végig.

de szerintem semmilyen tünetet nem produkált. egyszerűen megevett egy féreg elleni gyógyszert, ami a benne lévő gének miatt halálosan hatott rá.

előtte fejtegették, hogy valami olyasmi lehet (pár baci) ami kutyáról megy emberre, de az csak ötlet volt, mert akkor még azt hitték, hogy ugyanabba haltak bele.

tévedtek, mint később kiderült, mert a gyógyszer megevését nem élte túl.

priszcilla27 2008.09.11. 14:52:16

Kicsit egyetértek azokkal, akiknek nem tetszett: angol eredetiben valahogy sokkal nagyobbat ütött ez a rész. A beteget játszó színész kiváló volt!

winnie 2008.09.11. 14:58:57

"ha ennyire magatehetetlen volt, akkor nem tudott volna végezni magával..."

megtagadhatta volna a kezelést, de mint mondtam, beszédesebbek a reakciói, amik nem mutattak semmilyen nemű halálvágyra. oké, játszhatott is, de aki meg akar halni, többet tesz, mint hogy nem vesz be valamit, ami egy szerinte valószínűlten betegségre jó.

kiteszi magát bogárkezelésnek, egy órán át eszik magnéziumos tejet, miután azt hiszi, hogy öngyilkos lett a gógyszerrel vidém hangulatban kijelenti, hogy még életében nem érezte ilyen jól magát (a dülöngélés közepette). utána aggódik a rák miatt, megkérdezi, hogy még mennyi ideje van, vidámabb diagnózisról kérdezi house-t, kérdezi, hogy milyen gyorsan hat a szer - ezek nem egy magát halottnak hívó ember reakciói. utána persze jelzi, hogy szívesen túl lenne az egészen, ezt elismerem.

mondjuk gondolom már máshol át lett beszélve ez a meghalni akarás vagy sem, valaki biztos rájött az igazságra.

GodisMJ23 · http://www.youtube.com/watch?v=6icwrLvZGhA 2008.09.11. 14:59:02

"Igen, de neki is férge volt. Ugyanaz volt a baja mint a gazdájának. Csak éppen az a gyógyszer ami a gazdájának jó a féregre, az neki halál." - ezt nemtom honnan vetted. nem volt férge a kutyának. miért lett volna? egy szó nem esett róla. a bogyótól halt meg.

candyperfumegirl 2008.09.11. 15:01:16

Persze, nem volt férge a kutyának, vagy ha volt is, az már nem volt benne az epizódban. A speciális gén+ speciális gyógyszer kombináció okozta a halálát.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.09.11. 15:03:27

OK, lehet hogy elnéztem a kutyaférget... :)

gonoszkiralylany 2008.09.11. 15:09:13

én mindig sírok ezen a részen mikor meghal a kutya...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.09.11. 15:10:26

"house utolsó beszólása "Én megmondtam", megválaszolja Wilson kérdését arra vonatkozóan, hogy tapasztalt-e bármit is."

Valahogy nekem az jött le, hogy inkább saját magának szól ez, hogy ő most is tudta a diagnózist, csak ez a gyógyszernembevétel félrevitte a dolgot.

Amúgy belegondolni is szörnyű, hogy ennyin múlhat egy emberélet... Ki tudja hány ilyen eset van, ahol esetleg még utólag se derül ki az igazság.

szuper titkos nikk · http://www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.09.11. 15:34:44

Néha elgondolkodom az élet dolgain... tegnap pl. azon, hogy gyűlölöm a sorozatokat. Teli a tököm amerikával, a félhülye írók által kiagyalt idiótábbnál-idiótább történetekkel.
House-t mégis tudom nézni. Nem kapcsolom el a tévét (amit egyébként is csak hallgatni szoktam - inkább az, mint a szomszéd alapon), mi több, figyelem is a történéseket. Kivétel - mint pl. tegnap is - amikor egyszerűen elalszom.
Azt hiszem, ez egy jól sikerült sorozat, minden hülyesége ellenére... :)
Azt hittem, a triumvirátus kirúgatásával vége lesz mindennek, de amint látom, így sem unatkozunk. :)

SumQuiSum 2008.09.11. 15:43:08

Azt hiszem, hogy a magyarral párhuzamosan megint megnézem az évadot eredetiben. A múlt heti részt nem láttam, ez volt az első, de fél perc után kikapcsoltam a TV-t, mert 13-nak és Ambernek iszonyatos a szinkronhangja, a Törtető Cafka polkorrektsége pedig végleg kiverte a biztosítékot (eredetiben - ha valaki neadjisten nem tudná - Cutthroat Bitch).

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.09.11. 15:49:39

Én meg elolvasom eredetiben a Vojna i mírt... Grrrrrrrrrrrrr.......

XiX 2008.09.11. 15:53:20

Hát ez a rész visszaesés a többi Dr.H-hoz képest.

A kutya TUDAJ a 911-et hívni, csak a hetibeteg az utca kellős közepén szuszukált be (ott meg nincs telefon).

"13 szerint legnagyobb eséllyel fonalférget, a tengerparti homokból, már adja is a betegnek az erre való gyógyszert."
De nem vette be, heheheheeehe (sejtettem). Amúgy az amerikai jogrend ismeretében, hogy a túróba nem perelték be Dr.H.-t????

A hetibeteg már amúgy is halálnak haláli holtja volt, azért az amcsik se akarnak egy zaza embert viszaguritani a demokratikus környezetbe, szól meghót. De a kutyát is kinyirni, az ténleg kegyetlenség :)))

winnie 2008.09.11. 15:57:24

"polkorrektsége"

ha polkorrektség, akkor az csak az amerikai tévéket illetheti, lévén ők eleve meghatározzák, hogy mit szabad mondani. idehaza (remélem) nincs ilyen tiltás, olykor meglehetősen szabadszájúak a sorozatok/filmek.

így a house-féle eredeti szoftos, a magyar, izé, elég durva.

(legalábbis ezt most arra mondom, ha a bitch-re célzol, ami amerikában teljesen köznapi (ld. az america's next top modelben a műsorvezető így köszöntette a modelljeltölteket, hogy "welcome, bitches"), míg idehaza az itt használt "megfelelője" eléggé lealacsonyító és durva.

mindenesetre a 2. résznél már találtunk jól hangzó elnevezéseket, bár volt aki gyilkosozott érthetetlen módon:)

", mert 13-nak és Ambernek iszonyatos a szinkronhangja,"

pedig nekik a legjobb:) legalábbis olvastam véleményeket, akik nagyon üdvözölték őket. kéri kitti nekem semleges, de timkó eszter absz. remek.

kaltenem 2008.09.11. 16:07:57

Candyperfumegirl: köszi a választ, erről akkor jól lemaradtam. Én csak azokat a részeket láttam, mikor még csak kollégák.
De ezt a kutyameghalást csak nem tudom megbocsátani a készítőknek.

Gui 2008.09.11. 16:13:08


* A szándékosság - figyelmetlenség témához:
Látszott a betegen, hogy az elején még teljesen együttműködő az orvosokkal, a kutyájához is kötődött rendesen, csak a végén csapta ki a biztosítékot nála a rengeteg vizsgálat után az, hogy vakon és nyomorékon kéne élnie, ha beleegyezik a vagdosásba.

Még kért is vizet 13-tól, de közben megérkezett a hím-team, és valószínűleg a beteg nem vette őket komolyan, mert House már beszélt vele korábban, így nem gondolta, hogy ennyire számítana egy pirula be (nem) vétele.
Eredetiben: "House told me. He's keeping track of all that. Ten doctors. I should be getting ten cures."

Azaz tisztában volt vele, hogy egy kicsit nyüstölni fogják, de úgy gondolhatta, hogy már biztos kezekben van - House részéről.

* A kutyás sztori: az állat azért sem hordozhatta ugyanazt a férget, mint a gazdija, mivel külön faja van neki belőle, ami emberben maximum a bőrben vándorolna egy darabig, ha fertőzné. A skót (és óangol) juhász kutyák, illetve keverékei különösen érzékenyek a gyógyszerre, ahogy candy is írta, ezért fognak petyhüdt bénulás közepette meghalni, ha mégis hozzájutnak.

* A Konnektor Megkéselése: a páciense is mondta neki, hogy sokkal intenzívebb az élmény egy áramütést követően a halálból visszahozva - neki meg eddig csak "simán" leállt a szíve (Three stories), illetve lelőtték - így hát bővítette a listát egy intenzívebb tapasztalattal, bízva abban, hogy azért még az intenzíven köt ki ;)

* A végéhez: House szerint csak az itt és most van, és az számít ("There is no 'after', there's just 'this'.") - ahogy már párszor láttuk, hogy ennek az érvnek a segítségével győz meg betegeket. És valószínűleg ezért is mondja: Bocsesz, én megmondtam...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.09.11. 16:20:38

"így a house-féle eredeti szoftos, a magyar, izé, elég durva."

Így van, pl. tegnap is elhangzott a "kipicsázzuk", és a sorozat történetében már nem először. Elég szabad kezet kapott a szinkronstáb, mozifilmet már szinkronizáltak ilyen miatt újra, hogy tévéképes legyen (lásd: Nekem 8). Vagy lemaradtam valamiről, és közben szalonképes lett ez a szó?

ladybyron 2008.09.11. 19:07:44

Annyira, de annyira utáltam ezt a részt. :-(( (Jó, lesz olyan, amit sokkal jobban, és persze lesz egy-kettő, amit imádok. Remélem, ez még nem spoiler. :-)))). Elsőre is azt mondtam, hogy ez volt minden idők leggyengébb House-epizódja, de most még rosszabbnak tűnt. Fura, a második résszel éppen fordítva jártam: kicsit jobban tetszett, mint akkor. Itt éreztem először, hogy az eddigi zűrök a jellemekben, a sztorikban talán nem egyedi kisiklások voltak, és azt is, hogy olyan zsúfolt lett a sorozat ezekkel az új figurákkal, mint a Champs Elysée július 14-én...

Chase nyegle hülyegyerek lett, olyan mísz fejjel, mint Foreman - ahhoz képest, hogy boldog vőlegény.... Cameronól nyegle libát faragtak, Foreman - hát, ő Foreman. Wilson prédikációi az átlagnál is idegesítőbbek, Cuddy pedagógiai megjegyzései az átlagnál is hülyébbek... Gondolok itt arra, hogy 13-ska hibáját House nyakába varrja. OMG, egy nyilván jó egyetemen végzett, jó kórházakban dolgozó orvostól talán elvárható az az apróság, hogy felügyelet nélkül beadjon egy gyógyszert (ami amúgy máshol a nővérek feladata...). Honnan a csudából kellett volna arra gyanakodni, hogy elszúrja? Ezek szerint Cuddy személyesen felelelős minden, a kórházban dolgozó orvos hibájáért. De akkor miért szúrja le House-t, akit ő vett fel, hiszen magát kellene? :-)))

Ismét egy hülye baki, de a prímet a konnektoros baromság viszi. Oké, House őrült tudós természetébe beleférne egy ilyen akció, de csak akkor, ha nem lett volna két halálközeli élménye. Vitatkoznék Gui-jal, hogy az intenzívebb élményért csinálta, orvosként nyilván éppen elegendő esetleírást olvasott ahhoz, hogy tudja, ilyen esetben a páciensek beszámolnak-e valami extra élményről. Furán venné ki magát, ha a fickótól hallott volna erről először.

A kutya halála tényleg megrázó. :-((

Occcika 2008.09.11. 19:33:20

1. szerintem a szinkronok akkor furcsák csak, ha előtte láttad az angolt, de amúgy minden a helyén van.

2. a beteg nyilván tudott róla hogy hoppá, nem vette be a gyogyóját, de kit érdekel? te berezelsz ha nem veszed be a napi c vitamin adagodat? sztem vhogy ő is így gondolhatta...

3. a kutya dolog: a nézők megdöbbentése. hogy ilyen is lehet. eszköz.

4. összeségében jó volt, bár sztem volt már jobb is ;)

Gui 2008.09.12. 00:06:31

ladybyronnak:
Eddig azt lehetett tapasztalni, hogy House szeret mindent egzakt módon tudni és kategorizálni, és épp ezért kerül minden témát a túlvilági élményekkel és lehetőségekkel kapcsolatban.

Az intenzívebbet azért tartanám fent, mert az első halálközeli élménye a komplex QRS-tachycardiából eredt (és ezt a magas káliumszintje okozta, így gondolatban végiglátogathatta a "Three stories" eseteit, és ezt a diákság felé is kémiai reakciókkal magyarázta), másodszor a lövés következtében a golyó kiváltotta sokkhatás miatt terült ki (és itt csak "simán" végighallucinált és megoldott egy epizódnyi részt).
Az áramütés, villámcsapás, és hasonló elektromos dolgok viszont rögtön az idegeket és a központi idegrendszert birizgálják meg első szinten - és ilyen tapasztalat még nem volt a tarsolyában: és valószínűleg nem lenne House, ha hagyná, hogy valaki ismerjen olyasvalamit az orvostudomány területén, amit ő nem ért.

Bernard Gui

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.09.12. 00:35:07

ladybyron 2008.09.11. 19:07:44
"Cuddy pedagógiai megjegyzései az átlagnál is hülyébbek... Gondolok itt arra, hogy 13-ska hibáját House nyakába varrja."

azért house most vastagon benne volt a napibeteg halálában, hiszen ő tudta, hogy mi a baja, és egyszerűen beadhatta volna neki a gyógyszert a féreg ellen. ehelyett rászabaditotta sok kretént akik aztán jól megkavarták a dolgokat...

ladybyron 2008.09.12. 01:34:02

Köszi, Gui. :-)) Értem az orvosi hátteret, különbséget, csak azt gondolnám, hogy House a saját halálközeli élményei után csak elolvasott ezt-azt a témáról, így arról is, hogy a villámcsapás stb. milyen hatással van a központi idegrendszerre. Ezért nem logikus, hogy ez az információ újdonságként éri. :-))

ladybyron 2008.09.12. 01:46:26

Bombadil Toma: a gyógyszerbeadás a nővérek feladata, még ha a sorozatban mást is látunk. Elfogadom, hogy azt egy orvosnak ellenőriznie illik. De House nem nővérre, hanem egy kollégára bízta a feladatot, és egy orvosnak nem kell egy másik orvos után koslatnia, hogy bead vagy beadat-e egy gyógyszert. Ha így lenne, minden betege, minden orvosi beavatkozásának minden részletét kontrollálnia kellene. Például műtét előtt rárontania az anaszteziológusra, hogy ugye adott a páciensének altatót. :-))

Ezen az alapon Cuddy is hibás, hiszen ő engedélyzte ezt a helyzetet. Ugye senki nem hiszi,hogy egy ilyen karakán főnöknek problémát jelentene azt mondani, hogy válasszon ki három embert még ma vagy ki van rúgva? Máskor kevesebbért is intézkedik.

eperlekvár 2008.09.12. 07:55:56

Nekem egyre szimpibb Wilson :)

Én csak azt nem értettem, hogy már a 40 főből alig vannak tagok , szóval a második részben kiszórtak egy csomó embert, itt meg nem esett ki senki???

Különösebb bajom nem volt a résszel bár tény, hogy én is 2x néztem meg, szerintem sem direkt nem vette be a gyógyszert a hetibeteg.

A konnektoros rész gáz volt, nem gondolnám House-ról, hogy ilyesmire szüksége van, de ő is ember ;)

Johnny336 2008.09.12. 09:06:37

Ha be akarta volna venni, akkor szólt volna, hogy segítsen neki 13...

Egyébként nem értem az egész késes dolgot. Elvileg House volt már halálközeli állapotban, pl. mikor meglőtték 2x23-ban.

Szerintem jók a negyedik évad részei. Persze Candy hogyvoltjai a legjobbak :D

Johnny336 2008.09.12. 09:08:49

Ja, most látom Bernard Gui magyarázatát. Sorry, my bad. :)

candyperfumegirl 2008.09.12. 10:30:47

Guival értek egyet, amit Ház a No Reason-ben átélt, az nem halálközeli élmény volt, hanem hallucináció.
Olyasmiben, amit a késes srác mesélt neki, még nem volt része, és House-t semmi sem idegesíti annyira, mint a transzcendens dolgok, mert neki egyszerűen elfogadhatatlan, hogy létezik nála és a láthatónál nagyobb valami. Első kézből kellett tapasztalnia, hogy ő megmondhassa, hogy neki van igaza, más kérdés, hogy valóban nem látott semmit, vagy hazudik. Ez a konnektoros húzás tényleg nagyon durva, de szerintem tökéletesen illeszkedik abba a képbe, amit eddig House-ról kaptunk.

nemvagyokmatyohimzes 2008.09.12. 10:49:52

eperlekvár: a végén megkérdezte 13-at, hogy mit szólna, ha a többi csajt kivágná, de őt nem, mert végül is kitalálták a diagnózist... szóval CTB és 13 marad, a többi csaj meg nem

ladybyron 2008.09.12. 11:03:09

Oké, a No Reason-nen tényleg nem halálközeli élmény volt. De így is úgy is, volt neki egy. Az én gondom, változatlanul nem a konnektorba nyúlás maga, hanem az időzítés, éppen azért, mert zavarják a transzcendens dolgok. Annyiszor hallott már halálközeli élményről különböző páciensektől, biztos arról is, amit ez a fickó előadott, és eddig egyetlen egyszer sem olvasott utána, nem olvasott hasonló eseteleírásokat, nem akart a végére járni az orvosi hátterének és eddig nem akarta megtapasztalni? Éppen most ütött szöget a fejébe a sztori? Eddig nem izgatta? Na ezért nem volt ez house-os. House nem az a fajta, aki évekig rágódik egy ilyen történeten, és az elég meredeken hangzik, hogy most hallott volna ilyenről először. :-((

kogasom 2008.09.12. 11:58:39

Szinkron:

1) A hangok az új szereplők esetében jók illetve elfogadhatóak, de semmiképpen sem rosszak.
2) Ctthroat Bitch -> gyilkos szuka. Helytálló fordítás, nem lenne kirívó a magyar house nyelvezetét tekintve. Megjegyzem, megnézhetnék a szinkronfordítók a nemhivatalos feliratokat, mivel azok nagyon jól el lettek találva. Meg amúgyis: második rész elején az elvileg töketlen, megfélemlített szerelő ilyet szól, hogy "kétszer is lecsekkoltam". stilisztikailag gáz.
3) A hangtechnikus egy katasztrófa. Amikor olyan jelenet van, ami üvegfal mögött játszódik, vagy szobában, vagy valakit 2 méternél messzebről vesz a kamera, azzal "érzékelteti", hogy irgalmatlanul ráteszi a visszhangot a hangsávra, holott üvegfal esetén tompítani kéne, a többi esetben pedig hagyni kéne simán. A hangtechnikus monnyonle.

Vinyl Babe 2008.09.12. 13:02:52

Szerintem nem is House lett volna, ha nem "kezd ki" a sorssal a konnektoros jelenetben. Volt már ilyenre példa asszem régebben: Isten - House 2:0 (?)...
Pont hogy nem igazolni, hanem cáfolni szerette volna a halálközeli élmény szépségét - ha egyáltalán lehet ilyet mondani rá.
Épp ezért egyetértek Guival, a végén a "Megmondtam" is az én értelmezésem szerint a halottnak szól, értsd: én megmondtam, hogy game over és nincs utána más. Ennyi cinizmus a reális gondolkodásmóddal keverve simán belefér tőle.

winnie 2008.09.12. 15:07:58

"2) Ctthroat Bitch -> gyilkos szuka. Helytálló fordítás,"

ez egy totális baromság, mint azt már az előző résznél is mutattam. a szuka is rém rossz, de a "gyilkos" érthetetlen félrefordítás lenne.

"nemhivatalos feliratokat, mivel azok nagyon jól el lettek találva"

a house netes fordítása korrekt munka, kissé hullámzó, afféle erősen közepes munka (de semmiféleképpen sem etalon, sőt), a nemhivatalos feliratok középszintje. sok sokkal bénább van, de sok sokkal jobb is.

viszont szerencsére viszont hozzáértő fordítja. néha megszalad a kéz és sok benne a félreértelmezés, viszont frappáns megoldások is akadnak.

(a magyar sorozatszinkronok általban éppen fordítottak. kevés a szakmai hozzáértés (nagyon, nagyon), de az össz színvonal erősebb, bár hajmeresztó mellétrafálásokra van példa - de általában csak az tűnik fel az embernek, s abból hajlamos minőségi következtetéseket levonni.)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.09.12. 19:54:23

ladybyaron

szerintem is a nővérnek kell a gyógyszert beadni.
akkor átfogalmazom. azért house a felelős a napibeteg haláláért, mert neki annyi lett volna a dolga, ha felelőségteljes orvos lenne, hogy mikor behozták a beteget, és megállapította, a fonalférget, utasítja a nővért, hogy agyja be neki a megfelelő gyógyszert. ehelyett, rászabadított negyven kretént szegényre, akik kiknyírták őt is, meg a kutyát is. ennyi!:))

candyperfumegirl 2008.09.12. 20:02:43

Hagyd winnie, egyszer csak kikopik ez a gyilkos szukázás. (nagyon remélem)
Én egyszer néztem bele a magyar feliratba, de pont belefutottam egy olyan hajmeresztő félrefordításba + a tegezés, hogy nyomtam is ki azonnal és soha többé.
A tévéváltozat fordításával nincs bajom, ordító hibát még nem találtam benne, a szinkront meg imádom.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.09.13. 19:43:55

naja! még sokan, sokat fognak ezen rugózni... ha a sztaki helyett az agyukat használnák, és a szövegkörnyezetet is néznék...:)

candyperfumegirl 2008.09.13. 21:23:57

Még most szeretnék szólni, hogy KÉSNI FOG A JÖVŐ HETI HÁZDOKI HOGYVOLT, mert külföldön leszek szeptember 15-től 22-ig. Ezért előre is elnézéseteket kérem, de mindenképpen meg szeretném nézni magyarul mire megírom a hogyvoltot, tehát szerintem 23-án vagy 24-én kerül fel, a következő epizódról pedig már időben. Terveim szerint.

Cirmoscica · http://www.doktorhouse.hu 2008.09.14. 13:40:52

Én szeretem ezt a részt a konnektoros szál miatt, meg a kutya miatt (nem azért, mert meghal, csak amúgy).
A 2. részben House Számító Ribancnak hívta CB-t, szerintem az tökre passzolt, csak kár, hogy ezután nem ezt a szóösszetételt használják. Kiváncsi vagyok, hogy a "-CB? -I call her Amber." hogy fog hangzani.
Láttam már párszor ezt a részt, de nem jöttem rá, hogy a következő részben hova tűntek az ikrek meg az állatorvos. Valahogy elkerülte a figyelmemet House-nak a "Kirúgom a többi csajt." mondata. :S
13-as hangja sztem baromira passzol, Amberé nem jön be vhogy, még 39-es hangja nem tetszik, a többi jó.

Lencse. 2008.09.19. 00:08:34

"elébb kell lefeküdni a főnöknővel, és utána mindenféle meredek megoldással előállni, ez csak így működik." - Ez mekkora zseniális észrevétel már. :D

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2008.09.20. 14:29:32

Igen, én is meglepődtem hogy nincsenek már a többiek (mármint a lányok), őket eszerint mégiscsak kirúgták? Nem túl fair.

Amúgy újranéztem a részt, és nincs benne hogy hogyan kerül "nembevételre" a gyógyszer.

Lascaux 2008.09.24. 10:52:26

Remek rész,valamiért nekem 13-as a kedvencem a versenyzők közül...Ha House-nak nem is,nekem tetszik,hogy relytélyes a lányka:)

Candy...merre vagy? Ma itt az 5. epizód és én nem találom sehol a múltkorit,a 4-et...:(
süti beállítások módosítása