Daniel Baldwin oson egy autószerelő műhelyben, kezében pisztoly, Frankie-t keresi, akit rövidesen meg is talál, felakasztva/kibelezve. Daniel Baldwin az egyetlen a Baldwin-tesók közül, akit még nem jelöltek Arany Málna díjra valamelyik égő alakításáért, de úgy tűnik, most ő is beáll a sorba. Egy autóból hentesbárd-kezű lény lép elő… Igen, ez Chris filmje, a Bárd! A főszereplőt Jonathan LaPaglia játssza, aki különben annak az Anthony LaPaglia-nak a tesója, akit IRL először megkerestek Tony Soprano szerepével, csak a szerencsétlen visszadobta. Hej, micsoda összefüggések vannak itt! A filmbeli producerek és a rendező elégedetten nézik a művüket a vágószobában, például azt, ahogy Baldwin felbukik, elejti a fegyverét, a gyilkos bárd pedig lecsap. A színvonalról sokat elmond az alábbi kép.
A készítők úgy érzik, elkelne még egy véres-leszámolós jelenet a filmbe, Chris már hívná is Tonyt még több pénzért, de Tony megelőzi, és ő hívja Christ, hogy szerezzen be valami gumimatracokat. A film hogyléte nem nagyon érdekli, inkább a matrac.
Johnny Sack megtudja az orvosától, hogy három hónapja van hátra, negyedik stádiumú rákja van, az ötödik stádium pedig a halál. Johnny egészen nyugodtan fogadja a hírt, majd az élet ironikus voltán mereng az őt kísérő marsallnak: a börtönben leszokott a dohányzásról, rendszeresen edzett, rendesen evett, és ezt kapja cserébe, a testén teljesen eluralkodott a halálos kór. A börtönben a felesége és Allegra lánya már kicsit rosszabbul reagálnak a hírre, és a gonosz börtönőr azt sem engedi, hogy Johnny nyakába borulva sírjanak, mert a börtönszabályzat tiltja, hogy egymáshoz érjenek. Miután a nők elmennek, Johnny cigit kér egy másik elítélttől, végül is már mindegy, nem?
Családi vacsi Sopranóéknál, a téma, hogy ki mit vesz fel a filmbemutatóra. AJ nagyon hülyén néz ki az új frizurájával. Blanca folyton megjegyzéseket tesz AJ-re, amit Tonyék nem nagyon néznek jó szemmel, és tényleg fura is: biztos, hogy a szülei előtt kell oltania a pasiját? Kiderül, hogy Meadow szakított Finnel. Szóval egy átlagos vacsora, Soprano módra. Vissza a börtönkórházba: a takarító tanácsokat ad a fiatal orvosnak, és erre Johnny is felfigyel: ki az a takarító, aki olyanokat mond, hogy heparin meg artériás vérgáz-analízis?
Ő Warren Feldman, régebben elismert orvos, aki most büntetését tölti, mivel féltékenységből megölte a feleségét, annak nagynénjét és a postást is, mivel pont a helyszínen voltak. (A szerepben Sydney Pollack, Oscar-díjas rendező, színész.) Johnny cserébe bevallja, hogy ő pedig azért van börtönben, mert állítólag egy bizonyos olasz-amerikai kultúrkör tagja. Warren megnézi Johnny papírjait, és mást prognosztizál, mint az előző orvos: szerinte akár 3 éve is lehet hátra még Johnnynak.
Tony a szokásos köntös-atléta-borosta-kócos haj öltözékben támolyog le a reggeli újságért, amikor Harris ügynök és társa megállítják egy kis beszélgetésre. Tony először persze azt hiszi, letartóztatják, de aztán kiderül, hogy az FBI-osok csak infót szeretnének bármiféle terrorista aktivitásról: akármit hall Tony, azt mondja el nekik. Hiszen ez az ő érdeke is, Meadow sokat használja a metrót New Yorkban, ha értitek, mire gondolnak. Tony érti. Neki is áll üvöltözni Carmelával, hogy ő többet le nem megy az újságért, hozza fel a takarító, úgyis arra jár, neki túl veszélyes lejárni.
Eljött a filmbemutató napja, mindenki ott van, és mindenki nagyon elegáns. Kis Carmine teljesen zavaros köszönőbeszéde után Chris lép a mikrofonhoz, és szépen benyal Tonynak. Kezdődik a vetítés, bár ez Paulie-t nem nagyon zavarja, ő felveszi a telefonját, ha az csöng, és még beszélget is egy kicsit. Mondjuk tényleg vannak ilyen emberek, hogy utálom őket! Közben a filmen Daniel Baldwin köntös-atléta-borosta-kócos haj öltözékben üvölt az embereivel az alagsorban, vajon honnan jött az ötlet? Carmela mondja is Tonynak, ez te vagy, Tony meg nem tudja, hogy ennek most örüljön-e. Aztán Daniel Baldwin elcsábítja a főhős menyasszonyát, és ha Daniel Baldwin Tony Soprano, a főhős meg Chris, akkor a menyasszony Adriana. Rose sokat mondóan rá is néz Carmelára, akinek kell egy pár másodperc, amíg megfejti barátnője arckifejezését, de aztán rendesen sokkolja a gondolat, hogy Tony meg Adriana.
Az afterpartyn Blanca tovább zsémbeskedik AJ-jel, Carmela elmegy kajáért, Tony pedig viccesen leszidja Christ, amiért a filmbeli maffiafőnök túlságosan is hasonlít rá, aztán büszkén megöleli, mondván, most már fennmarad a Christopher Moltisanti név, 100 év múlva is nézni fogják az emberek a filmjét. Hát, ezt kötve hiszem. A New York-i vezetők közben egymással fényképezkednek, Tony meg is jegyzi, készül a kép az előember albumába, ami nagyon találó, főleg középen a kancsal törpe Butch-csal. Larry Boy nője épp azt meséli pár embernek, hogy a színészek nem maguktól találják ám ki a szövegüket, még de Niro sem, van valami izé, na, hogy is hívják, forgatókönyv! Mik vannak! Szerencsére a további ostobaságot megállítja két marsall, akik letartóztatják Larry-t, amiért megszegte a bírósági végzést, és elhagyta otthonát. Phil és Tony beszélgetnek, és ha nem tudnánk, kik is ők, azt hihetnénk, két leharcolt nyugdíjast látunk, akik csak a betegségeiket tudják sorolni, és panaszkodnak. Miután jól megbeszélték, kinek mi hol fáj, Tony rákérdez, nem lenne-e itt az ideje összerántani a New York-i családot. Phil a megroggyant egészségére hivatkozva kvázi kiszáll a játékból, de közli, hogy ő Gerryt támogatja, Tonynak már ez is elég. Aztán Doc és Daniel Baldwin jön oda hozzájuk, pár kép erejéig, meg hogy Tony intézze már el, hogy Baldwin büntetése, amit a New Jersey-i autópályán szedett össze, valahogy elfelejtődjön.
A TV-ben épp a New York-i maffia helyzetét boncolgatják, ki lehet majd Johnny Sack utódja. A két szakértő felsorol kb. mindenkit: Phil, Doc, Gerry, sőt, kis Carmine is szóba kerül. A TV-t különben Melfi pszichológusa nézi, akiről tudjuk, hogy igencsak érdekli a maffia, mondja is, hogy ő Doc-ra tesz.
Ginny testvére látogatja meg Johnny-t a kórházban. Johnny az anyagiakról rendelkezik, aztán arról kérdezi Anthonyt, hogyan fognak rá emlékezni az emberek. Kicsit forrófejű lettél, amikor te lettél a főnök, de különben mindenki tisztel. – hangzik a válasz. Johnny szerint ebben a munkában nincs köszönet, de ezt csak az tudja, aki elér idáig.
Carmela reggelizés közben végre hangot ad szörnyű gyanújának, hogy Tony és Adriana… Tony tagadja a dolgot, Carmela szerint Chris is ugyanazt gondolja, mint ő, és a film tulajdonképpen egy elképzelt bosszúállás Tonyn. Tony ezen elgondolkodik. El is megy a Bingbe, és Silviót kezdi faggatni a témáról, de Silvio nem hülye, nem megy be ebbe az utcába, csak hallgat és keresztrejtvényébe mélyed, Tony tőle aztán nem tudja meg, mit gondol.
Chris új AA-szponzorának mesél a kegyetlen filmvilágról, de a családdal minden rendben van, a kislány is édes. A Családdal viszont annál kevésbé stimmelnek a dolgok, a többiek nem értik meg, miért nem jár a Bingbe, de hát az alkohol közelsége bármikor ismét visszaránthatná.
Johnny Sack már úgy néz ki, mintha egy Tim Burton filmből lépett volna ki (értsd: szarul), és épp egy Carmine Lupertazzi sztorit mesél Warrennek, amikor megjelenik Ginny és Allegra, és kérdőre vonják, amiért megint dohányzik. Johnny-t nem érdekli a dolog. Silvio együtt vacsorázik Gerry-vel, az egyik New York-i családfő-jelölttel, amikor egy kapucnis egyén bejön, és szitává lövi Gerry-t. Silviónak szerencsére nem esik baja, csak véres lesz kicsit.
Tony a golfpálya éttermében találkozik Kis Carmine-nal. Leteremti, amiért Gerry-t Silvio jelenlétében csinálták ki, Silvio meg is sérülhetett volna! Aztán megpróbálja rábeszélni, hogy lépjen apja helyébe, és legyen ő a NY-i főnök. De Kis Carmine visszautasítja, szerinte legyen Doc a főnök, aki Gerry megöletésével úgyis bebiztosította a helyét. Viszont Tonynak nem tetszik Doc, ő még Philnél is rosszabb. Kis Carmine akkor is nemet mond, ő inkább meghúzódik a háttérben, és a családjának él, boldogan. Persze ezt szokása szerint olyan körülményesen és összefüggéstelenül adja elő, hogy kedvem lenne előretekerni, csodálom, hogy Tonynak van türelme végighallgatni.
Ginny a doktor-takarítóval konzultál Johnny visszatérő dohányzási szokásáról, az igazi doktor nem boldog a látványtól. Chris és Kelli jöttek a lányukért Carmelához, aki addig vigyázott a gyerekre, és láthatóan nagyon élvezte. A hallban Chris és Carmela pár percre egyedül maradnak, és mi már sejthetjük, milyen téma következik. Carm nem is vár sokat, rögtön felhozza a „Tony és Adriana dugtak” témát, meg hogy hol van Adriana, istenem, ez a nő teljesen hülye. Vagy csak azt akarja, valaki végre mondja az arcába a nyilvánvalót, hogy Adriana meghalt. Chris mindent tagad.
A kórházban Warren beszámol Johnnynak Gerry haláláról. Úgy tűnik, Johnny már nehezen tudja hova tenni Gerryt, és egyre rosszabbul is néz ki. Warren kénytelen beismerni, tévedett, az első orvosnak volt igaza, Johnny haldoklik. Chris éjjel beront az író JT Dolan lakására, és megfenyegeti, hogy vagy Tony tudtára adja, hogy az egész főnök-menyasszony dolog a filmben az ő ötlete volt, vagy nagyon megbánja. Nyomatékul még az íróhoz vágja az egyik díját. Mit tehet hát szegény író, elmegy a Bingbe, és előadja, hogy az egész főnök-menyasszony vonalat, sőt a főnök karakterét is egy másik filmből, a Tegnap született-ből lopta. Az egészről ordít, hogy hazugság, hogy Chris küldte oda, de előtte még meg is verte, ezért Tony nem is veszi be az egészet, ennél ő sokkal okosabb. Azért otthon dvd-n megnézi a George Cukor filmet. Aztán elmegy Melfihez, és azon kesereg, hogy Chris egyáltalán nem szereti őt, pedig fiaként bánt vele. És Chris nem is emlékszik a régi szép időkre, és Chris apja volt Tony mentora, és brühühü. Lehet, hogy Tony csak bemagyarázza magának azt, hogy Chris gyűlöli és legszívesebben holtan látná? – kérdezi Melfi. De hát ő a pszichológus, nem? Tony nem tudja a választ.
Johnny nagyon halad az ötödik stádium felé, már látja halott anyját, Ginny egy cigivel próbálja visszacsalni az életbe. Sajnos már nem sikerül.
Tonyék őszintén sajnálnák Johnny halálát. Paulie természetesen oda nem illő módon viselkedik, szinte kérkedik azzal, hogy ő legyőzte a rákot, aztán egy Blood, Sweat & Tears számból idéz – rosszul.
Phil elhunyt testvérének születésnapját ünnepli családi körben, ez mennyire durva már. Elmeséli a gyerekeknek, hogy eredetileg Leonardo volt a nevük, csak az idióta amerikaiak rosszul írták le a nagyapja nevét, amikor az Amerikába vándorolt, így lettek ők Leotardók. A gyerekeket inkább a torta érdekli. Phil Butch-nak kesereg, elrontotta az egész életét, 20 évet ült börtönben, csak hogy fedezzen másokat, aztán Tony Soprano rohadt unokatesója megölte az öccsét, és azt sem bosszulta meg. És a nevüket is eltorzították. De ebből elég. Nem tetszik ez a bosszúszomjas Phil nekem.
A kis Caitlin Moltisanti keresztelőjét láthatjuk az epizód végén, szavak nélkül. A keresztszülők természetesen Tony és Carm. A szertartás végén Tony és Chris egy pillanatnyi hezitálás után megölelik egymást. Ekkor teljesen úgy néznek ki, mint Brando és Pacino. Chris szemében félelem. Tony szemében gyötrődés. És a zene sem ígér semmi jót: „the bloody scene is bloody sad / the bloody news is bloody bad / … / the bloody folks are bloody daft / don't make me bloody laugh / it bloody hurts to look around / everywhere in chicken town.”
Még hét rész.
Facebook kommentek