John T. Patterson emlékére. 13 részt rendezett a Maffiózókból, többek között a legendás Whitecaps-et, amiért Emmy-re is jelölték. Köszönjük, így utólag is.
A Rolling Stones Moonlight Mile című andalító zenéje szól, miközben Carlo az előző részben kicsinált Fat Dom fejét kiveszi a hűtőből, aztán elviszi kocsikázni, majd berugdossa egy csatornába. Az ötletet egyértelműen Chris készülő filmjéből lopták. Aztán Carlo jelenti Silviónak, hogy kész, nincs több darabka, és ugye mehet a „hússütés” projekt is. Mehet hát: Phil éppen kis szeretőjével száll ki a kocsiból, amikor az üzlete a levegőbe repül. Személyi sérülés nem történt, az anyagi kár jelentős – mondanák erre a híradóban. Tony épp egy ifjú hölgy társaságában múlatja az időt, amikor megkapja a hírt, és nagyon örül neki.
Tony jó kedve kitart másnap is, hiszen aláírják a szerződést az ingatlan adás-vételéről, és persze Hathaway is ott van. Tony gyorsan be is próbálkozik egy vacsorameghívással, de az ex-főnővér passzolja az ajánlatot. Kelli lelkesen ecseteli ötleteit Chrisnek, hogyan rendezhetnék be a gyerekszobát, de Chris nem annyira lelkes, szerinte ezzel inkább várni kellene. És különben is, mintha nem úgy csillogna a szeme, mint ilyenkor egy férfinak kellene. Máris rájött, hogy jó nagy hülyeség volt elvenni ezt a csajt? Nahát. Carmela aggódó arccal meglátogat valakit a kórházban, aki az ajtón olvasható felirat szerint Adriana anyja. Aztán reggeli közben kifakad Tonynak, hogy a nő öngyilkos akart lenni, és a párizsi álmát is felemlegeti, Tonynak meg elege van az egészből, dühösen ismételgeti, hogy Adriana lelépett, kész. Később Tony, Chris és Bobby hálaadásnapi focimeccset néznek, röhögnek a szundikáló AJ-n, aztán Tony rákérdez, hogy ki Chris új nője. Mármint a szeretője. Kiderül, hogy Chris azért titkolja, mert a csaj fekete, és mindenki ismeri Paulie-t, rasszista megjegyzéseket tenne. Én már meg sem lepődök, hogy mik derülnek ki Chrisről, végül is öt perc alatt elvett egy nőt, akit előtte nem is láttunk.
AJ az építkezésen építkezik, jobban mondva egy talicskát tol, már ezért megérte ez a rész. Jön Paulie, hogy begyűjtse a csekkét, amit egy igen szép, félvér lány ad neki oda, Blanca, AJ meg csak bámul ki a fejéből a lány láttán.
Chris viszont már nemcsak bámul, hanem a tettek mezejére lép, de várjunk csak, ez a nő alatta nem is fekete! Sokkal inkább Hathaway! Mi van, ezek ismerik egymást, és ennyire? Chris elpanaszolja Hathaway-nek, hogy már nem is akar gyereket Kellitől, csak hát kedves Chris, ez nem így működik.
Little Carmine összehoz egy megbeszélést Tonyék és Philék között, mert igen elmérgesedett a viszony, és már majdnem ki is békülnek, amikor Little Carmine egy rossz megjegyzéssel elront mindent. A szerencsétlen felemlegeti Phil testvérét, amire persze Phil vérnyomása az egekbe szökik, hiszen a „buzeráns Vitónak pusztulnia kell” téma mellett ez a másik kedvence, a „Tony unokatesója megölte a testvérem, és nincs ez így jól”. Békülés ugrott.
AJ új barátaival sörözget, és fogadjunk, hogy ez nem kerül ezer dollárba. Blanca odatáncol AJ-hez, és egy kis flört után megadja neki a számát, pontosabban csak az első hat számjegyet, a hetediket nyomozza ki a kölök, ha érdekli. Én azért nem néznék ki ennyi rátermettséget AJ-ből. Ja, és a csajnak van egy gyereke, örülni fognak a Soprano szülők, már most látom. Tony még mindig Hathaway-nél nyomul, most azt találja ki, hogy új üzletbe kéne fogniuk, és Hathaway egyik ingatlanját kéne közösen eladniuk, egy kis felújítás után. Hathaway elmereng, és visszagondol arra, hogy ismerkedett meg Chris-szel, köszi, hogy végre minket is beavattok: egy AA-gyűlésen mesélte Hathaway, hogyan űzte az alkoholhoz az az este, amikor Tony nem döngette meg, a hallgatóságban meg ott ült Chris. A gyűlés után megbeszélik, hogy akár az anonim kábszereseknél is találkozhattak volna, hogy Tony Chris főnöke, ami ugye kicsit kínos, de ezen hamar felülemelkednek, és a „megiszunk egy kávét?” után rögtön az autós szexre térnek rá. Lehet, hogy anonim szexmániások klubjába is kéne járniuk?
Tony Abraham Lincolnról néz egy dokumentumfilmet. Egy jó vezetőtől csak tanulni lehet. Carmela azzal állít haza, hogy fogadjanak fel magándetektívet, és vele kerestessék Adrianát. A következő jelenetben Tony utasítja Silviót, hogy azonnal keresse fel az építkezéseket ellenőrző fickót, Carmelát le kell valamivel foglalni, hadd menjen csak az építkezés. Inkább ne legyen otthon kaja, csak az asszony ne kérdezősködjön annyit. A két arab is a bárban ücsörög, és boldog ünnepeket kívánnak. Tony Hathaway-jel megnézi az ingatlant, és közben nyomul a nőnél ezerrel, de az lerázza. Chris is nyomul a nőnél, de ő a forgatókönyvével, és kap pár értelmes tanácsot, hogyan lehetne javítani a sztorin. A beszélgetés persze Tonyra terelődik, Chris bevallja, fura érzés, hogy Tony járt előtte, mire Hathaway kiakad, hogy nem volt semmi közte és Tony között, és különben is, ő nem egy parkolóhely, nem kell azon versenyezni, ki ér oda hamarabb az autójával. Aztán szexelni kezdenek.
Phil és csapata azon agyalnak, hogy Fat Dom eltűnésének van-e köze Tonyhoz, vagy a robbantás volt az ő műve, és hogy mit kéne kezdeni az egész helyzettel. Itt kell megjegyeznem, hogy bár Tony emberei sem nyernének szépségversenyt, de örülök, hogy nem Phil a főszereplő, és nem ezeket a maffiózókat kell nézni, mert mindegyik rendkívül ellenszenves, főleg az alacsony, a kancsal uszító. Ja, és Phil utálja, hogy Tony az iráni sahnak becézi a háta mögött, pedig egy kicsit tényleg hasonlít hozzá.
Chris mesél Murmurnek Hathaway-ről, aki nem boldog attól, hogy Chris egy volt alkoholista/kábítószeres nővel jött össze. Hathaway mesél a barátnőjének/szponzorának Chrisről, aki nem boldog attól, hogy Hathaway egy nős maffiózóval jött össze. AJ és Blanca tévéznek, de a helyi keményfiúk odakint hangoskodnak, amitől Blanca gyereke felébred. A csajszi céloz rá, hogy jó lenne, ha AJ csinálna valamit a hmcs-kel, erre ő fogja magát, keménykedve lemegy, aztán meglátja, hogy azok hárman is vannak, és összefossa magát. Majd egy zseniális húzással nekik adja a biciklijét, ha azok elmennek a környékről, Tony büszke lenne rá… AJ meg is kapja méltó jutalmát, szexelhet a csajjal.
Chriséknél viszont nem lesz szex, Hathaway rondán köhög. Chris felajánlja, hogy mozizás helyett nézzék meg 50 Cent új filmjét, lent van a kocsijában, a benzinkútnál kapta ingyen. Ez azért vicces, mert ezt a bizonyos filmet (Get Rich or Die Tryin) Terence Winter írta, aki ugye a Maffiózók egyik alapírója. Na de vissza szereplőinkhez: egy volt drogfüggő nem szedhet be csak úgy bármit, ezért hosszan tárgyalják, hogy Chris milyen gyógyszert vegyen, aztán maradnak a gyógyteánál.
Tony a fiával gúnyolódik, mert az nem bírja betenni a karácsonyfát a talpba, Carm meg is jegyzi, milyen karácsonyi a hangulat. Aztán majd kiugrik a bőréből, amikor elolvassa azt a levelet, amiben értesítik, hogy folytathatja az építkezést, Silvio tehát jó munkát végzett, de ennek Tony aratja le a gyümölcsét: Carmela a nyakába ugrik és összepuszilgatja, annyira örül.
Philék is a karácsonyra készülnek, a felesége írja össze, mi legyen az ünnepi fogás. Phil nem érzi jól magát, és az sem dobja fel, hogy a felesége felemlegeti a tavalyi karácsonyt, Vitóval és a kislányával. Mindenesetre elmennek a kórházba, ahol az orvos megnyugtatja őket, nincs Philnek semmi baja.
Chris és Hathaway együtt drogoznak a kocsiban, elég gyorsan eljutottak a gyógyteától ide. Phil nem kap levegőt éjjel, de még a saját lábán megy be a kórházba, hogy aztán az orvos karjaiba zuhanjon, aki szerint ugye nincs semmi baja. Amikor Tony megtudja a hírt, hogy Phil szívrohamot kapott, ünnepelni kezdene, de a többiek nem olyan boldogok, Silvio szerint jobb az az ördög, akit ismerünk.
A dilisek börtönében Juniort meglátogatja Bobby, aki már nem viseli a szemkötést. Junior nagyon örül, de aztán mégsem, amikor kiderül, Bobby csak azért jött, hogy visszaadja a pénzt az öregnek, amit az karácsonyra küldött, „Karennek és a gyerekeknek”. Karen ugye már halott, de ez nem nagyon zavarja Juniort. Aztán arra kezd célozgatni, hogy nem egyedül ő áll Tony lelövésének hátterében, és hogy egy másik dilis, aki ügyvéd, segít neki újratárgyalni az ügyét. Bobby erre már nem igazán kíváncsi, ott is hagyja Juniort, aki a pénzzel teli borítékot egy ápolónak csúsztatja.
Tony azt a viccet meséli pár tűzoltónak, amit a múlt részben hallott Murmurtől, aztán meglátja, hogy Chris és Hathaway beszélgetnek. Amikor erre rákérdez, Chris úgy tesz, mintha semmi nem lenne: Hathaway véletlenül pont Chris fekete csajának, Kaishának a barátnője, és Hathaway ötletet kért Christől, mit vegyen Kaishának a szülinapjára. Mi mást, mint Luther Vandross díszdobozt, ez Kaisha minden álma. Tony hiszi is, meg nem is, de ez a Luther Vandross sztori annyira meggyőző, hogy nem lehet fogást találni rajta. Chris és Hathaway később totál szét vannak csúszva az anyagtól, Chris hosszú másodpercekig néz egy ásványvizes üveget, tökre olyan, mint Brad Pitt a Tiszta románcban, ahogy hever a heverőn. Megbeszélik, hogy milyen ügyesen építették be az életükbe a drogot, simán tudnak létezni, uralkodnak a szer fölött. Mert ugye nem használnak tűt. Chris azon agyal, el kéne mondani Tonynak a dolgot, mert úgyis rá fog jönni, előbb-utóbb. Hathaway belehány a szemetesbe.
Chris végigviszi, amit elhatározott, és bevallja Tonynak, hogy viszonya van Hathaway-jel, erre Tony úgy csinál, mintha nem érdekelné a dolog, de persze Melfinek kifakad, hogy ez nem ér, ő hűséges próbál maradni a feleségéhez, és jutalmul más dughatja a szép nőt. És hogy ez már egy tendencia, vannak ezek a sötét hajú, intelligens, gazdag nők, akiket valamiért nem kaphat meg, mint például Melfi is. De azért kitartóan jár hozzá, hátha egyszer lesz valami, mert a terápiával ugye nem nagyon haladnak előre. Ezt kapja szegény Melfi hat év után az arcába.
Tonyhoz ellátogat Harris ügynök, és a karácsonyra való tekintettel csepegtet némi infót arról, hogy Tony nem éppen népszerű Brooklynban, és hogy valaki, aki közel áll hozzá, veszélyben lehet. Hát ez nem túl sok, de azért én máris aggódom. Chris és Hathaway megbeszélik, hogy valami nem stimmel az életükben, ez így nem mehet tovább, megint gyűlésekre kell járniuk. És igaz, hogy Chris még tagadja, hogy szakítani akar, de már külön kocsival mennek a gyűlésre, és Hathaway tudja, ez mit jelent.
Tony meglátogatja a kórházban Philt, akit már meg is kellett operálni, és miután a síró nők elvonulnak, hogy helyet adjanak Tonynak, az felidézi a kómában szerzett élményeit, és azt tanácsolja, hogy Phil lazítson, ne azon szívózzon, hogyan tegyen keresztbe Tonynak, inkább az unokáival játsszon. Phil erre sírni kezd, a kancsal uszító meg nekiugrik Tonynak, de csak verbálisan, mert különben a derekáig ér.
Tony számítása bevált: Carmela kidobja a magánnyomozó névjegyét, és telefonálgatni kezd az építkezés miatt. Na most két dolog lehetséges: Carmela tényleg nem tudja, mi történt Adrianával, és tényleg nyomoztatni akart, vagy rafinált, és ez az egész csak színjáték volt: addig nyaggatta Tonyt Adrianával, amíg az meg nem unta, és segített neki az építkezéssel. Szerintem az előbbi, de az viszont tényleg félelmetes, hogy Carmela ilyen naivan le tud élni egy életet egy maffiózó mellett, és még csak nem is gyanakszik, ha valaki a környezetükből hirtelen eltűnik.
Karácsony van, a Soprano családban minden tökéletes: az étel, a dekoráció, csak éppen az emberek nem. Bobby kisfia kifejezéstelen arccal a Casablancát nézi, Tony (aki valami nevetséges sapkát visel, ajándék Párizsból) Chris minden mozdulatába beleköt, AJ beállít a félvér lánnyal és annak gyerekével (De legalább katolikus! – mondja Tony), Meadow csak telefonon jelentkezik be. Hiába énekel Frank Sinatra a háttérben, mindenki érzi, hogy ez nem egy tökéletes karácsony.
Eredetileg ez a rész egy miniszezont zárt le, de az RTL Klub kegyes hozzánk, és jövő héten láthatjuk, amire az amerikaiaknak tíz hónapot kellett várniuk.
Facebook kommentek