Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

House 3x05 - Bolondulni a szerelemért

2008. január 03. 09:05 - candyperfumegirl

Remélem, az ünnepek alatt mindenki Blackaddert, Maybe Baby-t és Ég velünket nézett (így barátok közt az se szégyen, ha egy kis Stuart Little is becsúszott), végül is valamivel enyhíteni kellett a House-elvonást, de szerencsére ma kedvenc háziorvosunk és csapata végre visszatért. Ez az a rész, ami a kezdete egy hosszabb átívelő szálnak, ami némileg megosztotta a rajongókat, de hogy pár rész erejéig kapunk egy újabb kickass színészt a csapatba, az vitathatatlan. Hetibeteg ezúttal kettő is van, méghozzá egy házaspár, 20 évesek (House szerint ez már sok jót nem jelent, ilyen fiatalon házasodni), de a kórházba egyelőre csak a feleség kerül betegként (nem kapott levegőt), a férj még csak látogató, de nem tágít az asszony ágya mellől, mert „ő élete nagy szerelme”. (ez a rigmus egyébként az epizód alatt idegesítően sokszor elhangzik, lehet szokni)

House-t egyelőre a betegnél jobban izgatja, hogy Wilson milyen szőke ápolónővel flörtöl a folyosón, és valljuk be, az ilyesmi valóban érdekesebb, mint a differenciáldiagnózis fulladásra. Jimmy persze tagad, ebben 3 tönkrement házasság után már van némi gyakorlata, Greget viszont nem tudja lerázni, ő akkor is be akarja bizonyítani, hogy Jimmy dugja a nővért, amikor Cameron magára vállalja, hogy nem is Jimmy, hanem ő. Ez egy szemöldökfelhúzást eredményez Foreman részéről, Chase-től meg egy látványos áll-leesést, Greg viszont nem fog ilyen könnyen leakadni a témáról.

Klinika, és itt most érdemes nagyon figyelni, megismerhetjük Tritter felügyelőt, akinek nyilvánvalóan még Greg House-nál is kevesebb hobbija és több szabadideje van, ugyanolyan megkeseredett embergyűlölő faszkalap mint ő, csakhogy House szerencsétlenségére rendőr is. Méghozzá dohányzásról leszokófélben levő rendőr, aki kellemetlen panasszal jött a klinikára, éppen letolt gatyával áll House előtt, akinek tudnia kéne, hogy az ilyet ebben a helyzetben nem tanácsos basztatni, hát naná, hogy azért is basztatja, Greg House és a racionalitás köszönőviszonyban nincsenek egymással. Tritter is tudja, hogy nem lesznek legjobb barátok, a kölcsönös ellenszenv kézzel fogható, egy kis baszogatás jobbról, egy kis baszogatás balról, egy kis gáncsolás, anyázás, egyéb finomságok, de a végén Tritter az, akinek a seggébe kerül a bazinagy lázmérő, mert ez itt most Greg House terepe, aki is élvezi a hazai pálya előnyeit. De mivel a lázmérővel a seggében otthagyott zsaru nem túl jó előjel a kínai horoszkóp szerint, lesz még ebből szívás rendesen.

Páciens téren van előrelépés, a nőnél allergiás reakció lép fel, majd miközben vizsgálják, a férje is rosszul lesz, micsoda szerencse, hogy éppen a közelben volt! Akad is egy szabad ágy pont az asszony mellett. Ezek úgy látszik nagyon komolyan vették a templomban a „jóban, rosszban, egészségben, betegségben” részt. House-nak még így sem elég izgalmas az eset, és a hőmérős incidens sem tette kellőképpen érdekessé a napját, ugyanis még mindig az izgatja legjobban, hogy országos cimborája dugja-e a szöszi nővérkét vagy sem. Feltöri a nővér szekrényét (House-nál az ilyesmi mindennapos), de mivel nem a gimiben vagyunk, a szekrény sajnos nincs kiplakátolva Wilson fürdőgatyás fotóival, és „szeretem Jimmy-t!”-matricákkal, így ettől sem lett sokkal okosabb. Talál viszont pár jegyet, majd meggyőzi Foremant, hogy fogadjon vele, hogy Jimmy döngeti-e a nőt vagy sem, Foreman pedig belemegy, és erősen koncentrál, hogy ne röhögje el magát.

Mivel nem jutottak az esettel sokra, itt volt az ideje a házkutatásnak, amit ezúttal Chase és Foreman végez, Foreman valami miatt nagyon ragaszkodik ahhoz, hogy ezt a két embert az Isten is egymásnak teremtette és imádják egymást, ahogy kell, Chase viszont a mintaférj kabátzsebében kotont talál, na mire is kell, ha nem csalja a nőt? Persze, csak extra óvatosak akartak lenni, el is hisszük, de azért nem árt nemibetegségeket miatt tesztelni, hátha.

Eközben House Cuddy-t cseszteti, Cuddy meg őt, de az utóbbiban több a ráció. Mivel a zsaruk nem sűrűn szeretik, ha böhömnagy hőmérőket hagynak a seggükben, ezért nem ártana bocsánatot kérni, mondja Cuddy, de elbeszélnek egymás mellett, mert House meg csak a „terhes vagy-e bébi” –szöveget fújja, miközben piros nyalókát szopogat, csak tudnám, miért áll ez annyira jól neki.

A páciens hallucinál, aminek B páciens fültanúja, ebből kiderül, hogy a feleség azt képzelte, hogy apósa kitöri a férjének a kezét, ha nem hagyja őt el, és ez olyan rosszul esik neki hogy mindjárt kómába is esik. Férj ezt az infót Foreman-nel is megosztja, aki tesz rá nagy ívben, pedig nem mellékes információ, Foreman most mondott búcsút a karácsonyi bónuszának.

A kóma persze további kérdéseket vet fel, új távlatok nyílnak a differenciálgiagnózisban, agyal a csapat rendesen, de a dolog csak oda vezet, hogy meg kell kérdezni Jimmyt is, mi a véleménye. És ha már ott van, Greg tovább cseszteti haverját (ez egy ilyen csesztetős rész), hogy mi is van azzal a nővérrel, és a szekrényben talált jegyekből kiindulva félreérthetetlen utalásokat tesz egy tervezett közös hétvégére (na nem vele, a nővérrel), amit Jimmy nem vág. Hoppá, lehet, hogy doktorunk ezegyszer téved?

A kómás lány agyából mintát kéne venni, az ilyesmihez közeli hozzátartozó hozzájárulása szükséges, na ez az, ami most nem megy, mert az egyetlen közeli hozzátartozó szintén beteg, így elfogult lehet. Persze ez kurvára nem érdekelne senkit, ha Cameron nem sírna a szokásos etikai dilemmái miatt, és be is árulja anyucinál, mire készül House. Cuddy örül, hogy alkupozícióba került, és nemes egyszerűséggel kijátssza a „ha nincs bocsánatkérés a zsarutól, nincs biopszia” lapot, és előveszi hozzá legszigorúbb főnöknénis nézését is.

Ideje bevetni egy tipikus House-os trükköt, mert ez így patthelyzet, ráadásul a csapat is csak mérsékelten együttműködő, ki kell játszani mindenkit. Vezércsel következik: House ópiátblokkolót akar adni a férjnek, hogy ne hasson a morfiumja és olyan kínokat éljen át, amik hatására bármibe beleegyezik (többek közt a felesége agyának a meglékelésébe is), de mindezt a csapat orra előtt kell elvégezni, na ez a neheze. Greg House-nak nem gond, Oscar díjas színészi alakítással előadja, hogy jaj, lebukott, és átadja nekik az ópiátblokkolót, majd pedig elvonul gondolkozni azon, hogy mit csinált, miközben csak arról nem tudnak, hogy másik 3 fiolát meg zsebrevágott. Mire eléri a csapat álla a földet, ő már be is adta a szert a betegnek. Csúcs. Chase-nek is tetszik a trükk, szerintem jegyzetel is.

Cuddy berángatja az irodájába House-t (nem, nem azért), és kész tények elé állítja, az irodában ugyanis az alattomosan vigyorgó Tritter várja, dokinéni meg rájuk csukja az ajtót, hogy kezdjenek egymással, amit akarnak. Némi sértegetés, csúnyán nézés következik, családtagok felemlegetése mindkét oldalról, bocsánatkérésnek, bűnbánatnak, békeebédre való időpontegyeztetésnek persze nyoma sincs, Tritter közli, hogy úgy megszívatja Házat, hogy azt is megbánja, hogy megszületett, Ház pedig közli benne, hogy ő csak azt bánja, hogy nem volt sokkal nagyobb az a hőmérő. Itt még nem lesz egyelőre telefonszámcsere.

Közben B pácines is rosszul lesz, vért hány, gyanús, hogy nem ugyanaz a bajuk a feleségével, ezért további tesztek következnek, amik azonban minden használható ötletüket megcáfolják. House a feljegyzéseiket nézegeti, majd szöget üt a fejébe az, amit Foreman simán elengedett a füle mögött (na pl. ezért nem Foreman vezeti a diagnosztikai osztályt), nevezetesen, hogy miért is rühellte annyira az após ezt a kapcsolatot, hogy eltörte a saját fia kezét. Ez azért nem mindennapos, ahogy az sem, hogy a párocska 16 évesen lelép otthonról, az apuka meg utána öngyilkos lesz, itt tényleg valami rohadt nagy gebasz van, és most mindketten nagyon betegek, sőt még hasonlítanak is egymásra, összeáll a kirakós és itt is van a várva várt epifánia: A bajuk ugyanaz, mindent egy sérült DNS okoz, ez egy nagyon ritka és örökletes betegség, márpedig az ilyesmi csak…*dobpergés*… vérrokonoknál fordul elő! Nebazz, de hát ezek nem is látnak a nagy szerelemtől, és erre kiderül, hogy testvérek?! Na jó, csak féltestvérek, csak az apa ugyanaz, aki így már érthetően akadt ki arra, hogy összejöttek. Ez persze nem fogja őket vigasztalni, amikor Foreman közli majd velük mindezt, márpedig közölnie kell, vagy House teszi meg, azt pedig semmilyen jóérzésű ember nem akarhatja.

A kezelés használ, ez végérvényesen bebizonyítja, hogy House elmélete helyes (DNS vizsgálatra nem volt idő, mert már nagyon haldokoltak, a kezelés gyorsabb volt), már csak az a kérdés, hogy House elmélete helyes-e a másik dologban is, ami piszkálta az agyát, vagyis Wilson kettyinti-e a nővérkét. Foreman elszólja magát, a hétvégét vidéken tölti, és House-nak eljön a második epifániája is az epizód során, nem Jimmy a pasija a nőnek, hanem Foreman! Ilyen is van hölgyeim és uraim, Dr Gregory House TÉVEDETT (nem, nem írtam el), tessék felírni a naptárba, mert tény, hogy nem sokszor fordul elő. Foreman persze nem volt olyan hülye, hogy ne menjen bele a fogadásba, és most kéri is a 200 dollárját (bravó Foreman!), House kényszeredetten fizet, vágja a pofákat ahogy kell, és mindezen Chase baromi édesen mosolyog, amit most azért is megmutatok, hadd remegjen minden női olvasó térde, ne csak az enyém:

Az epizód zárómontázsának a témája a magány: Foreman ahelyett, hogy a barátnőjével töltené az estét, a pácienst vigasztalja, aki érthető módon eléggé meg van zuhanva attól, hogy élete szerelme a huga; Wilson még mindig egyedül él és még mindig szállodában és még mindig nem dug senkit; Cuddy még mindig nem terhes, akármit állít is House; House pedig egyedül motorozik hazafelé, de hoppá, valaki követi, most kezd érdekessé válni. Rendőrautó jelzi, hogy álljon félre, és naná, hogy a kajánul vigyorgó Tritter felügyelő száll ki belőle. Személyit, forgalmit, jogosítványt, valamint visszavágót akar. Egy gyorshajtási bírsággal indít, House egy erőtlen nemá-val próbálkozik, de ez itt most Tritternek hazai pálya, és ő is kihasználja, ahogy House tette az epizód elején, pár másodperc múlva a doki keze már a tarkóján, a zsebében pedig a bosszúszomjas zsaru Vikodint talál. Nyilván recept nélkülit, de ennek majd utánajár. Tritter –akit mostantól kezdve Shitternek fogok hívni, mert megérdemli- persze pontosan ezt várta, és le is tartóztatja kedvenc dokinkat narkotikum birtoklásáért, miközben majd belepusztul, hogy visszatartsa a kitörni akaró sátáni kacajt. Na, ki kedvelte meg a karaktert?

Címkék: house
komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Denisa Wry (törölt) 2008.01.03. 09:34:12

Na végre ez a rész még nekem is bejött (sokat vártam rá, bár minden részt nem láttam)legalább háromszor felnevettem és a reklám alatt sem aludtam be, a vége meg.... :)

sélli 2008.01.03. 09:44:57

David Morse mindig fél-elmebeteg karaktereket alakít. Viszont azt nagyon remekül csinálja, nem volt ez másképpen jelen esetben sem. Én megkedveltem :)

Most hogy House sittre került ott is marad, és Ő lesz a börtönkórház doktora egy ideg??? Bírnék egy ilyen jellegű részt :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.03. 10:11:37

Cameron nagyon beszólógatós hangulatban volt, úgylátszik teljesen kiszeretett House-ból. Vagy a múltkori eutanázia tette ilyen kérgessé?

húsgombóc · http://husgomboc.blog.hu 2008.01.03. 10:21:52

Én kedvelem! Nagyon jó színész és a figura is OK.

denamano 2008.01.03. 10:25:05

imádtam. a részt is, a hogyvoltot is.:)

sztem nem baj, h kedvenc dokink kapott egy méltó ellenfelet (Wilson csak finomításnak van ott, Cuddy meg mindig beadja a derekát). végre egy olyan ember, aki ugyanolyan jellemvonásokkal rendelkezik, mint House. persze ez lehetett az, ami kivágta a biztosítékot sok rajongónál. hiszen mint tudjuk: két dudás, egy csárda...

gonoszkiralylany 2008.01.03. 10:38:43

én nem szerettem ezeket a Tritteres részeket... sztem rosszabb mint house mert sunyi. persze azért, mert ő a negatív karakter, house meg a főszereplő :D

Darrick 2008.01.03. 10:50:55

Én nem láttam ezt a részt, de így olvasva is jó volt. :)

Darrick 2008.01.03. 10:51:49

Jah, és ajánlom mindenkinek kedves Házunk A Balek című könyvét. ;)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.03. 11:19:41

Nekem ott volt a fa alatt, de még nem vágtam bele...

krumplicukor 2008.01.03. 11:31:57

Hát igen, kezdődik a Tritter-szál.Tény, h sokan nem szerették, de amellett h helyenként /végig/ irracionális az egész, szerintem nagyon jó helyzeteket és történeteket hozott a kis csapat számára, szóval az összkép egyértelműen pozitív.

Külön köszönet a képekért, különösen a nyalókásért és összesért, amin Chase van:)))

2008.01.03. 11:37:21

A Tritteres uccsó jelenet úgy felb...ta az agyam, hogy elolvastam a következő részek tartalmát a hivatalos oldalon, és sajnálattal konstatáltam, hogy nekem sem lesznek kedvenceim az eljövendő részek, mert az ilyen Tritteres viselkedés nagyon ki tud akasztani...
Az első évados gonosz kuratóriumi elnökbás konfliktus még jópofa és leviselhető volt, de nekem már most sok volt Tritterből, pedig, az eljövendő f...ságait csak olvastam...

NagyonPC 2008.01.03. 12:21:40

Tritter egész nyomozása azon alapul, hogy House pupillái tágak/szűkek (bocs, nem emlékszem pontosan), amit a hivatalos oldal szerint a Vicodin nem okoz.
Amúgy rémisztő, hogy mi mindenre van (lesz)lehetősége odaát egy nyomozónak a saját kis (pre)koncepcióját bizonyítandó.
Ehhez csak a magyar szoftverrendőrség lefoglalási gyakorlata hasonlít.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.03. 12:21:48

Nekem nem tetszenek ezek "részeken átívelő eseményszálak"... A kopasz pénzeszsák elnököt is untam, de HáziGergő régi feleségének visszatértét, nyűglődéseit is.

Minden rész legyen lezárt és frappáns, ne rakjanak bele valami rétestésztát, amit szépen lehet nyújtogatni x részen át...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.01.03. 12:29:56

Hoppácska, egyetértek. Ebben pont a lezárt, kerek részek voltak az igaziak. (ellentétben a mai sorozat-divattal)

NagyonPC 2008.01.03. 12:34:04

Hoppácska, vitatkoznom kell veled.
Nem baj, ha vannak "részeken átívelő eseményszálak", akár az, hogy House pár epizódon keresztül még gördeszkázni is tud, vagy a Stacy szál, vagy később a Teambuilding szál.
Tritterrel és Voglerrel sincs baj, amennyiben House-t viszont-szívatják, néha abszurd mértékben. Tesznek egy kis feszültséget a levegőbe, ami még kellemes is.
A magam naív módján reméltem, hogy House-nak a továbbiakban lesz alkalma (de kedve nem feltétlenül) megmenteni Trittet életét, amivel visszavághatna, de ezidáig ez nem lett kihasználva, talán később.

Andal 2008.01.03. 12:34:32

NagyonPC 2008.01.03. 12:21:40
"Tritter egész nyomozása azon alapul, hogy House pupillái tágak/szűkek (bocs, nem emlékszem pontosan), amit a hivatalos oldal szerint a Vicodin nem okoz."

Ha jól emlékszem, azon alapul, hogy "kezelés" közben látta amint bedobott fél marék gyógyszert a doki.

NagyonPC 2008.01.03. 12:40:30

Andal: a fél marék gyógyszer stimmel, de ha közben House nem állítja, hogy ez itt egy marék kábszer, Tritternek nincs keresnivalója. Csak a pupillák miatt lehetett megalapozott a gyanuja. Normális helyen ezután jöhetne a vizelet és vérvizsgálat, nemde?

nagyontrue 2008.01.03. 12:43:39

A Tritteres szál szerintem is elég lapos lett és feleslegesen hosszú, bármennyire is jól játssza David Morse a szerepét. Az évad végén lévő párrészes cselekményszál viszont kifejezetten tetszett:) (nem akarok spoilerezni:))

NagyonPC 2008.01.03. 12:49:36

Való igaz, a Tritteres szál feszültségéből jócskán elvesz, hogy a sorozat címe 'House M.D.' és az is marad.

Ha teszem azt az évad végefelé elindult volna egy spin-off sorozat 'Inspector Tritter' vagy 'Wilson M.D.' címmel, akkor jobban aggódtam volna.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.03. 12:51:28

NagyonPC 2008.01.03. 12:34:04
Hoppácska, vitatkoznom kell veled."

Nem kell :)

Egyébként vadász2 jól leírta:
"Ebben pont a lezárt, kerek részek voltak az igaziak. (ellentétben a mai sorozat-divattal)"

NagyonPC 2008.01.03. 13:03:01

Lezárt, kerek és frappáns?
Mit szólnál egy olyan részhez, ahol hiába agyal House, a végén a csapat, vagy éppen a főnökasszony diagnózisa győz?

Amúgy véleményem szerint az eddigi legkirályabb epizód a 'Három Történet' volt az első évad utolsó előtti része.
De a többi is rendre a csúcson végez nálam.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.03. 13:04:27

"Mit szólnál egy olyan részhez, ahol hiába agyal House, a végén a csapat, vagy éppen a főnökasszony diagnózisa győz?"

Én lehetségesnek tartanám, de a forgatókönyvírók tuti nem :)

NagyonPC 2008.01.03. 13:12:37

Valahol leírták, hogy olyan jó egy film, amilyen 'rosszak' a a negatív hősök. És ebből a szempontból Tritter-rel szemben semmi kifogás nem lehet.
Ha gonosz akarnék lenni: aki nem bírja a konfliktusokat, az nézze a 'Szomszédok'-at. De nem akarok.

Ebben a sorozatban az a legjobb, hogy mindenki többdimenziós figura. Tegnap este néztem újra a külföldön utoljára vetített 4x10-es epizódot, ahol ismét mindenkinek módja volt megcsillogtatni a színészi képességeit, nem mindennapi módon. Alig várom már, hogy itthon is lássam.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.03. 13:25:08

"Valahol leírták, hogy olyan jó egy film, amilyen 'rosszak' a a negatív hősök."

Kérdés, hogy muszáj-e mindenáron lennie negatív hősnek...

misa_80 2008.01.03. 13:30:16

ha csak a szintiszta orvosi sztori lenne, akkor a house egy gyenge sherlock holmes krimi lenne (ahol az olvasonak eselye sincs a nyomozo zsenialis nyomozasat ovetni, mert a sztorin kivuli tudas szukseges hozza), de a karakterek, a foszalon kivuli kavarasok es a szuper szineszi jatek mindezt elfelejteti. ezert nincs ertelme foloslegesnek tekinteni a mellekszalakat.

gonoszkiralylany 2008.01.03. 13:31:33

én amúgy ezt a tegnapi részt véletlenül láttam, életemben először szinkronnal, marha fura volt :D

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.03. 13:53:22

"ha csak a szintiszta orvosi sztori lenne"
Miért, nem az? Számomra igen.
Persze, kell hozzá HáziGergő karaktere - de egy külön gonoszember már felesleges (szerintem).

Ruffian 2008.01.03. 14:15:19

Cuddy nagyon szép nő..még az is jól áll neki, ahogy cseszegeti Házat

candyperfumegirl 2008.01.03. 14:37:52

Először is kérném nem elspoilerezni az évad további történéseit a kommentekben.

Én szeretem az átívelő szálakat a House-ban, érdekesebbé teszik, a kedvencem pont az első ilyen, a vogleres volt. A tritteres kicsit olyan, mintha annak egy variánsa lenne, de szerintem ez is van annyira érdekes és David Morse tényleg nagyon jó. (majd ha lezárul ez a szál, megírom, hogy David Shore hogy nyilatkozott ezzel kapcsolatban)

House-nak amúgy soha nem volt felesége, Stacy exbarátnő volt csak.

És persze hogy nem csak színtiszta orvosi dráma a sorozat, ha az lenne, fele ekkora rajongótábora nem lenne szerintem, ezt a soroztatot a karakterek, a színészi játék és a sajátos humor teszi azzá, ami.

2008.01.03. 14:50:49

Felőlem lehetnek átívelő szálak, a Vogleres még elment, House csillogtathatta magát, és mintha ott jött volna jobban össze Cuddyval is. A Stacey-ssel sem volt bajom, az meg kicsit emberibb oldaláról mutatta be.
A Tritter szál azért irritál, mert nem egyszerűen House köszön vissza rendőrként, de, egy csomó elvtelen, elfogadhatatlan dolgot fog csinálni, csak azért, mert nem dugta seggbe House. Magyarán, személyes bosszú címén követi el az egészet.
Tényleg az lett volna a legjobb (legkielégítőbb mindenképpen) megoldás, ha olyan kór tör ki rajta, amit csak House képes megggyógyítani.
Aki, szerintem meg is tette volna, mert nem az ember, hanem a betegség érekli.
Szemben Tritterrel, aki egy csomó ember életébe beavatkozik a maga kis bosszúja miatt...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.03. 14:55:12

"Én szeretem az átívelő szálakat a House-ban, érdekesebbé teszik"

Én viszont nagyon nem szeretem. Ezért is nem nézek mostanában sorozatokat, mert a legtöbb ilyen átívelős. A Házi eddig kevésbbé volt az...

"House-nak amúgy soha nem volt felesége, Stacy exbarátnő volt csak."
Bocsesz :) Ennyire figyeltem, amikor ez a szál volt... :)

"És persze hogy nem csak színtiszta orvosi dráma a sorozat, ha az lenne, fele ekkora rajongótábora nem lenne szerintem, ezt a soroztatot a karakterek, a színészi játék és a sajátos humor teszi azzá, ami."

Abszolút így van. De a középpontban alapvetően szerintem a beteg (és betegsége) kontra Házi (és csapata) van, és ezek mellé én ("a magam részirül") feleslegesnek tartok plusz egy gonoszembert betenni.

candyperfumegirl 2008.01.03. 15:05:36

Azért a Ház soha nem fog átmenni átíveló sztoris sorozatba, marad a formula, mert ez biztonságos és bevált, az, hogy vannak néha ilyen 5-6 részen át futó szálak még nem zavarnak bele a sorozatba. (persze volt olyan, amiért kevésbé lelkesedtem én is)

Azt még érdekes lenne megnézni, hogy a rajongók közül hányan vannak, akik az érdekes orvosi esetek miatt nézik a sorozatot, mert szerintem nem ez fogja meg benne legjobban az embereket. De lehet, hogy tévedek.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.03. 15:16:17

"Azt még érdekes lenne megnézni, hogy a rajongók közül hányan vannak, akik az érdekes orvosi esetek miatt nézik a sorozatot, mert szerintem nem ez fogja meg benne legjobban az embereket. De lehet, hogy tévedek."

Óh, hát nyilván elenyészően kevesen :)
Talán csak egy-két orvos :)

De a legtöbb orvosos sorozatban ugye az orvosok mindig mindent tudnak, csak ránéznek a betegre, aztán már tolják a műtőbe, adják neki a cuccokat. Itt meg (bár ugye Házi is gyakran csak ránéz és kész :), valóban egyfajta nyomozás folyik, nem tudnak rögtön mindent. Nekem legalábbis ezért tetszett az elejétől a sorozat - és persze a humor! :)

enrikó karúszó 2008.01.03. 15:57:02

gyerekek, most tényleg (majdnem) mindenki ennyire felháborodott, hogy a két és fél évadot nonstop végiggeciskedő Houset valaki végre alaposan megszívatja? Egyrészt megérdemli, mert
1. a beteg kiszolgáltatottságával visszaélni, hülyét csinálni belőle, megalázni legalább akkora bűn, mint ugyanezt rendőrként tenni egy gyanúsítottal
2. az állandó sablon mellé (van egy/két beteg, aki olyan speciális kórban szenved, amit csak House képes felismerni, az idő vészesen fogy, a megoldás a beteg halála előtti utolsó pillanatban jön - pont olyan az egész, mint a bombás krimiknél, ahol tudjuk, hogy az óra egy másodpercet fog mutatni, amikor a főhős elvágja, mit ad isten: a megfelelő drótot) kell néha valami izgalmas, mert Cuddy , Wilson, vagy a többiek basztatása ugyan szórakoztató, csak messze nem elég vagy 100 epizód kitöltésére.

enrikó karúszó 2008.01.03. 16:09:10

"Azt még érdekes lenne megnézni, hogy a rajongók közül hányan vannak, akik az érdekes orvosi esetek miatt nézik a sorozatot, mert szerintem nem ez fogja meg benne legjobban az embereket. De lehet, hogy tévedek."
Szerintem ilyenek talán nincsenek is. A sorozatban bemutatott esetek olyan különlegesek (ezer éve elő nem fordult vagy az adott helyzetben teljesen elképzelhetetlen betegségek, speciális kórok és/vagy környezetei hatások együttállásai, a beteg előéletéből rendkívül nehezen vagy csak véletlenül kinyomozható okok), hogy a mi körülményeink között egyszerűen nem gyógyíthatók (van nálunk olyan felszereltségű kórház? tudnak szakorvosokat házkutatásra, családfa-kutatásra, környezeti hatások felmérésére küldeni? persze, hogy nem...), azaz az orvosoknak szakmailag nem sokat ad a sorozat, egy laikus meg általában még az epizód közben elfelejti, hogy mi a betegség neve (ha jól látom, a mai hogyvolt-ban sincs benne, hogy mi baja volt a házaspárnak, mert egyszerűen nem lényeges).

enrikó karúszó 2008.01.03. 16:10:30

Ja, végezetül: Morse szerintem is kurvajó színész.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.01.03. 16:14:50

"mindenki ennyire felháborodott, hogy a két és fél évadot nonstop végiggeciskedő Houset valaki végre alaposan megszívatja? "
Nem azért, hanem mert szerintem itt eltérő sorozatprofilok keverednek (rétestészta és mogyoró :-). Az jó, hogy megleckéztetik, csak ez ne nyúljon végesetelen végig - és nyomja rá bélyegét érzehetően a független részek tematikájára.
Nekem sokkal jobban tetszik, ahogy a főszál összekapcsoloódik a mellékszállal (mint itt a Foreman és szép szőke hercegnő, és a házaspár "vérfertőző" kaopcsolata, vagy a Lostban Szajid kegyelme, de az most nem tarozik ide...)

krumplicukor 2008.01.03. 16:47:51

"Nem azért, hanem mert szerintem itt eltérő sorozatprofilok keverednek (rétestészta és mogyoró :-)."

Szerintem a House már a kezdetektől fogva sem csak az egyik volt, ennél jóval többet tud a sorozat. Persze nézheted úgy is, h ez egy szín tiszta procedurál, különálló történetekkel, érdekes főszereplővel és sok humorral, de ha így teszed, akkor szvsz nagyon sok mindenről lemaradsz.

Persze tény, h hetente egy résszel sokszor elsikkadnak az igazán jó részletek, lehet hogy ezek inkább tömörítve látszódnak igazán, de azért elég átgondolt, átívelő és visszatérő történetek vannak benne minden szereplőre. Amikre szerintem szükség is van, mert enélkül szétesne az egész. Persze, ez személyes vélemény.

denamano 2008.01.03. 17:21:51

szerintem se baj, hogy vannak több részen átívelő szálak. ilyen (volt) Wilson válása, House-hoz majd hotelba költözése, meg Cuddy gyerek-projectje... csak azért nem olyan feltűnőek, mert House, m.d. a sorozat címe. de lehet, hogy ha ők lennének a főszereplők, akkor most azt nézhetnénk, hogy Wilson hogy vitázik az x-dik ex-szel a vagyonon, vagy hogy Cuddy naponta hányszor csinál terhességi tesztet, illetve hogyan is zajlik egy mesterséges megtermékenyítés. de mivel nem róluk szól...
meg ezek a dolgok kicsit személyesebbé teszik a történetet. jobban bemutatják a szereplő/ket. de persze ez is csak egy vélemény.

ui: candyparfumegirl! nem volna kedved elkezdeni az 1x01-től a House-t?:) én nagyon szívesen végigolvasnám. mondjuk az lehet, hogy egy teljesen új blogot kívánna...:P

NagyonPC 2008.01.03. 17:43:38

Csatlakozom.
Mivel az AXN-en most kezdték a sorozatot az első évadtól, akár arról is írhatnál. Igaz, ott minden este van egy rész (FreiTamásMonnyonle!!!)

Előre is köszönjük!

Boise 2008.01.03. 19:01:54

candyperfumegirl - köszi a hogyvoltot, tök jó lett (szokás szerint! :))

Csak azt sajnálom, hogy kimaradt Chase beszólása, amikor "House ópiátblokkolót akar adni a férjnek, hogy ne hasson a morfiumja és olyan kínokat éljen át, amik hatására bármibe beleegyezik (többek közt a felesége agyának a meglékelésébe is)" - Szóval ennél a jelenetnél vmi olyasmit mond a mi gyönyörő Chase-ünk, hogy "Foreman elvből nem ért egyet, Cameront köti az erkölcsössége én meg félek a pertől" (Talán Te pontosabban tudod, nem emlékszem szó szerint.) Az szerintem annyira édes volt. :)

Grafithuszar 2008.01.03. 19:09:40

Szerintem most jönnek majd a 3. szezon legjobb részei. Tritter valóban elég nagy szemétláda és engem is idegesített. Na de komolyan azt feltételezzük, hogy van a világon House-nál manipulativabb szemétláda a földön??? Ha jól számolom kb 5 rész múlva kiderül....

NAR 2008.01.03. 20:29:50

Tök jó volt megint a hogyvolt, gratula! Nekem annyira nem jött be se a Vogleres, se a Stacy-s szál, de attól ez a rendőrös még jó lehet.

candyperfumegirl 2008.01.03. 20:59:53

Blythe: az tényleg nagyon jó volt és annyira tipikus Chase! :)

NAR: köszi, és lehet, hogy neked pedig pont ez a szál fog majd bejönni, szerintem ez jobban működött, mint pl. a Stacy-s.

redzsihemmond 2008.01.03. 21:41:26

A hogyvolt a szokásos formáját hozta :)
Candy.. a neved alapján Madonna rajongó vagy?
Szerintem ez a vonal sokkal jobb, mint a Vogleres, nyilván senki nem gondolta komolyan, hogy akkor kirúgják... akkor nem izgultam, ha lehet ilyet mondani, a következő pár részt viszont kifejezetten érdekesnek találtam.

BTW, az Ég velünkben hol volt HjúLóri?
A többi film mind megvolt (a Maybe Baby elég érdekes volt szinkronnal), bevallom egy kis Stuart Little is, háhá, de csak limitáltan :D

candyperfumegirl 2008.01.03. 22:00:37

Naná, hogy Madonna rajongó vagyok, ez a nick több, mint árulkodó. :)

Ég velünkben nem Hugh játszik, hanem Lisa, ő az a lökött fitneszmániás nőszemély, akivel összehozzák egy randira Ben Stillert, hatalmas ott is. :D

redzsihemmond 2008.01.03. 22:07:29

Na jól van akkor : ) jól sejtettem : )

Óje, és tényleg, azt a részt PONT láttam belőle, csak most hirtelen nem gondoltam rá.

És egyébként, mikor az új műsorrend elkezdődött a TV2-n, azonnal eszembe jutott, hogy az ezután a rész után következő epizódok közti esetleges két hetes szünettől milyen idegesek lesznek az emberek :D

És Tritter jó genya. Nagyon utáltam : ))

denamano 2008.01.03. 22:45:58

redzsihemmond 2008.01.03. 22:07:29
"És Tritter jó genya. Nagyon utáltam : ))"

de Tritter mellett a jó öreg House a Világegyetem legkedvesebb, legimádnivalóbb emberének tűnik... (mondjuk nálam az imádat Trittertől független:D)

redzsihemmond 2008.01.03. 22:57:32

denamano 2008.01.03. 22:45:58

Na igen... szinte már sajnáltam House-t... ;-)

vasszűz 2008.01.04. 12:48:39

Csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy az epizód címe "A szerelem bolondjai" volt.

Ez a Tritter meg szerintem szereti megaláztatni magát, símán mondhatta volna House-nak, hogy a hóna alatt mérje meg a lázát. Érdekes, majd meglátjuk, mi sül ki ebből a szálból.

sélli 2008.01.04. 14:17:13

"mindenki ennyire felháborodott, hogy a két és fél évadot nonstop végiggeciskedő Houset valaki végre alaposan megszívatja? "
Én azon csodálkoztam, hogy még senki sem szívatta vissza!! :) Jó, persze kivéve a lelövős epizódot, de az nem szívatás volt, hanem csak 'sima' testisértés :)

candyperfumegirl 2008.01.04. 14:18:30

port.hu szerint néztem az epizódcímet:
www.port.hu/pls/w/tv.channel?i_ch=3&i_date=2008-01-02&i_xday=4

Eredetiben természetesen Fools for love, de a House esetében szerencsére nem olyan borzasztóak a címfordítások (mint pl. az Aliasnál), inkább a magyart használom, és mivel ezt írta a port.hu, én is ezt.

Johnny336 2008.01.04. 14:25:41

A Morse-os részek nagyon jók. Főleg amikor House kénytelen felvenni a kesztyűt, és a maga manipulatív módján intézkedik. Nem akarok spoilerkedni, de lesznek nagyon érdekes fordulatok, és szívatások, a két szembenálló fél részéről.

vasszűz 2008.01.04. 16:54:33

candyperfumegirl!

Igen, de a rész elején "A szerelem bolondjai" címet mondták be. Gondolom, ez a "hivatalos", mert a fordító ezt a címet adta neki, de végereményben mindegy is.
süti beállítások módosítása