Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

House 2x24 - Ok nélkül

2007. november 08. 12:00 - candyperfumegirl

A második évad fináléja ez, ami ritka undorító jelenettel nyit: egy normál méret ötszörösére dagadt nyelvet tolnak az arcunkba nagytotálban, valahogy nem ez a legkellemesebb kép, amivel egy epizódot el lehet indítani. House baromi szórakoztatónak találja, hogy a betege az óriásnyelve miatt képtelen az artikulált emberi beszédre, és hogy még viccesebb legyen a szituáció, az összes létező kérdést felteszi neki, ami csak eszébe jut, kedvenc színétől, kedvenc focicsapatától elkezdve, kedvenc tortabevonóján át az alsógatyájának színéig, mondván nem lehet tudni, mi lesz orvosilag releváns. Micsoda köcsögség. Ezt Foreman is így gondolja, és hagyná is a francba az egészet, amikor beállít a diagnosztikai osztályra egy vadidegen pasi, egy kérdéssel: melyikük Dr House? Ház egy erőtlen kísérlettel próbálja beadni, hogy Cameron („az a lapos barna”), ezt az idegen nem veszi be, TUDJA, hogy melyikük House és minden további kommentár nélkül fegyvert ránt és BELEERESZT KÉT GOLYÓT A CÍMSZEREPLŐBE. Aztakurva. Főcím.

A következő jelenetben Ház már kórházi ágyon fekszik többnapos borostával és az aggódó Cameronnal az ágya mellett, akinek rohadtul nincs itt semmi keresnivalója, de akinek még nála is kevesebb van, az maga a merénylő (a biztonságiak lelőtték), akit a tapintatot nem ismerő kórházi személyzet képes volt pont az ő ágya melletti ágyra elhelyezni. Micsoda? Eleve most látunk a sorozat történetében először egynél több ágyas kórtermet. Itt is ágyszámhiány van vagy mi? House-t viszont nem is ez érdekli, hanem az, hogy mi van a dagadt nyelvű páciensével, hogy miért, azt fel nem foghatom, és Cameron sem, aki próbálja is visszatartani, hogy a ritka undorító betegével foglalkozzon, meg attól is, hogy kisétáljon a kórteremből egyenesen Cuddy irodájába, de lássuk be, itt nem ő van erőfölényben.

A következő sokk az, hogy House-nak nem fáj a lába! Talán 6 év óta először, lehet, hogy hívni kéne a CNN-t, de ehelyett ő csak nagyokat néz, meg Cuddy is, hiszen ő semmi mást nem csinált, csak kivette a golyókat és megmentette az életét, közli mindezt gyanúsan nagy elánnal, vagyis naná, hogy mahinált valamit a kis huncut.

House-t pedig még két lövés és egy halálközeli élmény sem tudja elrettenteni attól, hogy diagnosztizáljon, mert ő ennyire elhivatott/megszállott/mániákus/klinikai eset (ezt majd mindenki eldönti magának). Odakéreti csapatát a kórterembe, akik szokatlan módon egyetértenek vele mindenben, egy ellenkezés nem sok., annyi nem hangzik el, sőt kitalálják egymás gondolatait, nagyon egy hullámhosszon vannak ma, én már tényleg hívnám a CNN-t.

House a merénylőjével cseveg, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga, és annyira baráti a hangnem, hogy éppen csak teasüteményt nem hozatnak. Mi a franc folyik itt? House kérdezi, miért akarta megölni, amire a merénylő meglehetősen beképzelt választ ad: „ha meg akartalak volna ölni már halott lennél, én csak azt akartam, hogy szenvedj bazmeg.” Mégis kinek képzeli ez magát, Jack Bauernek? A beszélgetésből még kiderül, hogy emberünk azért rágott be ennyire kedvenc dokinkra, mert az alattomosan ráragasztotta a nagy igazságmániáját, amikor a feleségét kezelte, így a merénylő egy elborult pillanatában bevallotta a nejének, hogy megcsalja, mire az asszony olyan depi volt, hogy öngyi lett. Megoldás: két golyót repíteni House-ba. Logikus, nem? Ha szerintetek sem, üdv a klubban.

Ház meg csak nem bír a seggén megmaradni (vagy csak kicsit nyomasztja az ágyszomszédja tárasága, én nem zárnám ki ezt a lehetőséget sem) sétál, és dumcsizik egyet a dagadtnyelvű beteg feltűnően dögös feleségével, miközben a sorozat leggusztustalanabb jelenete zajlik az üvegfal túloldalán: Chase és Foreman olyan ügyetlenül lumbálták a beteget, hogy annak a szó szoros értelmében kiugrik a bal szemgolyója a helyéről! Inkább nem részletezem. A dolog talán még House-nak is sok(k), mert ebben a pillanatban felszakadnak a varratai és összeesik a folyosón.

Cuddy -hogy a további pattogásnak elejét vegye- nem cicózott, hanem simán hozzábilincselte House-t az ágyhoz, így kell ezt csinálni. Ennek ellenére a következő jelenet egy útszéli taco-faló előtt zajlik, bilincs sehol, dokink egy autó motorháztetőjén ülve falatozik, Chase és Cameron úgy néznek ki, mint akik most léptek ki egy hetvenes évekbeli krimisorozatból és megy a diagnózis ezerrel. Két agyalás és három baszogatás között Ház megemlíti, hogy csevegett a beteg feleségével, aki mellesleg nagyon jó bőr, mire tanítványai hamisítatan WTF-fejeket produkálva közlik, hogy betegünk özvegy. Na, és most House-on a sor, hogy WTF-fejet vágjon.

Ház már maga is érzi azt, amit a néző a kezdetektől, hogy valami kurvára nincs itt rendben. Miközben ezen agyal, Jimmy csinálja helyette a fizikoterápiát, (itt ma senki nem úgy viselkedik, ahogy szokott?!), és House a saját kórlapját olvasgatva arra jut, hogy a dögös nőcit csak hallucinálta. (Na és akkor mi van, ennél sokkal rosszabb hallucinációt is el lehet képzelni, nem?) A kórlapon viszont van egy furcsaság: House ketamint kapott az operáció alatt. Miért? Főnöknéni majd megmondja.

Menetrendszerinti konfrontáció jön Cuddyval, akiből természetesen hamar kiszedi, hogy igen, rossz kislány volt, mert belepiszkált az agyába, a ketamin segítségével kómába juttatta, hogy az agya újraindítsa magát és így megszűnjön a fájdalom, OK, baromi kockázatos kísérleti módszer volt, de *dobpergés* MŰKÖDÖTT, ugyanis House kicsit sem sántít!!! Most már valaki tényleg hívja a CNN-t.

House ismét a merénylőjével közös kórteremben, aki baromi hosszan filozofálgat emberségről törődésről és tapintatról vagyis csupa olyasmiről, ami Greg House-t az életben nem érdekelte a legkevésbé sem, és teszi mindezt olyan unalmasan, hogy House kis híján újra kómába esik. Még szerencse, hogy érkezik a csipet csapat, és közlik, hogy a duzzadt nyelvre és a szemkiugrásra továbbra sincs magyarázat, a világ összes tesztjét lefutatták már, és mind negatív lett, nem találtak rákot, vagy bármi értelmet ebben a történetszálban továbbra sem. Azonban fordulat következik be az esetben, amikor pisilés közben a betegnek szétrobban az egyik golyója (gigantikus WTF sokadszorra is az epizód folyamán), Chase döbbent arcába kap is belőle egy keveset, majd megállapítják, hogy valami hereprobléma lehet. Zseniális. Az orvosi diplomát nem osztogatják akárkinek.

 

Most Jimmy a soros a lelki fröccsben (a merénylőt szerintem House kiütötte némi morfiummal), szerinte Ház nem bírja elviselni, hogy jó a lába és nincsenek fájdalmai, mert ő így már azt se tudja kicsoda, és addig-addig mondja, amíg Ház el nem hallgattatja egy jól irányzott jobbegyenessel, és ebben a pillanatban nem tudom hibáztatni ezért. Jimmy még vérző szájjal rákérdez, hogy te ezt most hallucináltad? És a kérdésnek (meg úgy általában az egésznek) olyan szinten nincs értelme, hogy House rádöbben, hogy TÉNYLEG hallucinálta, a KO-t meg a haverral folytatott egész beszélgetést is. Kérdés, hogy mit még?

A dagadt nyelvű-félszemű-félheréjű (ez egészen új értelmet adhat a rokkantsági nyugdíjnak) páciens bajáról továbbra sincs halvány segédfogalmuk sem, és már ott tartanak, hogy azt vizsgálják, hogy a páciens ember-e, lehetnének ennél is szánalmasabbak? Naná, hogy lehetnének, ugyanis a beszélgetés a lépcsőfordulóban zajlik, ahol Ház ovis kislány módjára a lépcsőfokokon ugrándozik, és hirtelen rájön, hogy lövése nincs, hogy került ide. David Shore vajon mennyire volt beszívva, amikor ezt az epizódot írta?

House most már olyan szinten összezavarodott, hogy azt mondja Cuddynak, leadja az esetet, amikor rádöbben, hogy ilyesmi is csak hallucinációban történhet. Na most már végképp elegem van. Mi hallucináció és mi nem?
Dokinkat is ugyanez a kérdés foglalkoztatja, és hogy rájöjjön, a taco-faló parkolójában a motorháztetőn ülve kajál a merénylőjével (mert mi mást tenne?), de nem jutnak sokra. A év kriplije díjra pályázó betegünket közben műteni kéne, de ha belevágnak, annyi neki, ezért éppen hogy csak belevágnak majd (ilyen van?), méghozzá egy robottal (megismétlem, ilyen van?), amit Cameron robotkarokkal való vetkőztetésével kell szemléltetni, teljesen professzionális dolog ez, így tanítják az egyetemen is.

A merénylőnek továbbra sem áll be a szája, és Shakespeare-i nagymonológot ad elő az élet értelméről, miközben House próbál valami konklúzióra jutni, nagyon itt lenne már az ideje az epifániának, hiszen már csak pár perc van hátra az epizódból. És persze jön. Ház kimondja a kulcsmondatot, kb. azt, ami ott járt minden néző fejében a teljes epizód alatt : „az egésznek nincs semmi értelme.” Ezt bizonyítandó bemosakodás nélkül beront a műtőbe, kiveszi az eszközöket csapata kezéből, és a robot segítségével HOSSZÁBAN KETTÉVÁGJA A BETEGÉT! Aztarohadt. Az eredmény azonnali halál természetesen, és ami itt zajlott kb. 40 percen keresztül, arra az angolszász szleng rendkívül találóan a „mindfuck” szót használja, mert ez az a pillanat, amikor már tudjuk, hogy MINDEN hallucináció volt a főcímtől kezdve eddig a pillanatig!

A valóság eközben az, hogy a két lőtt sebből vérző House-t tolják be ijedt alkalmazottai a műtőbe, magához tér, és csak annyit mond, hogy szóljanak Cuddynak, hogy dugni akar vele. Ja nem, hogy ketamint akar. És ezzel a mondattal fejeződik be a második évad!
Hogy mi fog ebből a kisülni, a harmadik évadból megtudjuk, amit szerencsére hamarosan láthatunk is.

Címkék: house
77 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.08. 12:27:48

Hát igen, nem volt semmi ez a rész...

Amíg House ki van ütve, ki adja be a napi két szurit Cuddynak?

Ezeke szerint House szó szerint megálmodja, hogy miképp lehet meggyógyítani a lábát. Nem rossz... Az eredmény boritékolható, már csak azért is, mert már hónapokkal ezelőtt olvasható volt (talán épp a commnet.com-on?), hogy Laurie nagyon unta már botot, és kieszközölte, hogy szűnjön már meg valahogy a szerepének a sántasága. Hát elég érdekesen oldották meg a feladatot...

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.11.08. 12:28:12

tiszta libabőr az egész. a legjobb cronenberges 40 perc volt, amit nem cronenberg rendezett. a kedvencem: a "hogy kerültem ide?" a lépcsőn. hát hogy kerültél oda, vágás volt, úgy! éljen a posztmodern!

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.11.08. 12:29:48

kicsit zavaros rész volt. aztán a végén bambán néztem, hogy mi van???
és mikor folytatják?

tra lala 2007.11.08. 12:31:21

Jó írás. Nem láttam ezt a részt (sem), pedig kiváncsi voltam rá. Viszont a bejegyzés elolvasása után olyan, mintha láttam volna.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.08. 12:35:59

Jövő héten Dr. House helyett Dr. Frei, de aztán folyt. köv.

moni77777 2007.11.08. 12:36:02

Miért kell minden sorozatot elcseszni? Ennek most mi értelme volt? House-t úgy szeretjük, ha genya, és diagnosztizál. Miért kellett előbb Foremant majd őt is "beteggé" tenni. Ez már szar. A CSI is addig volt jó, míg valami idióta ki nem találta, hogy az egyik helyszinelő legyen az áldozat: temessük el Nicket! Azóta furcsa, elvont, szar az egész sorozat. Persze nézem, néha van 1-2 jó rész is, de most ráadásul "összekötik" a részeket, lásd Gil makett-gyilkosa. Egy résznek jó, de most miért kell összefüggő részeket csinálni? Ha azt akarnám nézni, akkor buzi barátokköztet néznék. Ez a House rész meg szerintem úgy szar ahogy van. Remélem a 3. évad jobb lesz ennél.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.08. 12:40:52

"Ennek most mi értelme volt? House-t úgy szeretjük, ha genya, és diagnosztizál. "

Rögtön az első kommentben már válaszoltam neked: Laurie saját kérésére. Amúgy meg csak a sántasága szűnik meg, ha minden igaz, ezután is gernye lasz és diagnosztizál. sőt, ebben a részben is ez volt, csak szokatlan körítéssel. A dagadt nyelvűvel genya volt (még a lövés előtt), és még ájultan is diagnosztizált. Saját magát...

candyperfumegirl 2007.11.08. 12:46:14

moni: ne aggódj, nem ez az epizód határozza meg a sorozatot (zárójelben jegyzem meg, hogy nekem a legkevésbé ez tetszik az összes epizód közül), sőt ez totál kilóg a sorozat egészéből, nincs több ilyen jellegű. Nézni kell a 3. évadot is, mert az szerintem egy az egyben zseniális.

állítolagmárvillamostisláttam 2007.11.08. 12:47:29

moni77777 lesz még genya house, ne aggódj! ja, és fedor, a két szuri már nem jár, mert cuddy rájött, h. így mégsem akar, meg minden. ezt köszönte meg (szerintem) house-nak nem a szurikat olyan elcsukló hangon annak a résznek a végén. és nagyon jó volt a hogy volt, és nekem tetszik, h. néha ház néha meg house. csak a greg furcsa. az olyan stacy-s. (nyíllal átlőtt szív)

moni77777 2007.11.08. 12:49:06

Szóval saját kérésre. Értem. Akkor nincs mit tenni. Szerintem ez akkor is tök felesleges rész volt. Én nem szeretem az ilyen össze-vissza nem tudom mi a valóság és mi nem filmeket. Bocsi, ez az én véleményem, nem kell egyetérteni. De azért nem adtam fel a reményt, várom a 3. Seasont

santinocorleone 2007.11.08. 12:53:43

Ez a rész most kimaradt, de kurva jól hangzik, úgyhogy beszerzem! A Sopranos 5. évadjában volt egy egész álomepizód, én azt is imádtam, ez pedig arra emlékeztet.

moni77777: a CSI-nál, ha jól emlékszem Quentin Tarantino volt az "az idióta", mert azt a részt épp ő csinálta :)

Drout 2007.11.08. 13:08:51

"A CSI is addig volt jó, míg valami idióta ki nem találta, hogy az egyik helyszinelő legyen az áldozat: temessük el Nicket"
Ha jól emlékszem (nem fogok most utánanézni) azt a részt Tarantino rendezte...

Drout 2007.11.08. 13:09:51

Eh, már írták előttem, le vagyok maradva (sokáig tartott elolvasni a cikket) :)

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2007.11.08. 13:12:43

Ah, jó, hogy van ez a hogyvolt, mert csak a második felére estem haza tegnap és nem sokat értettem belőle... az ismert okokból. :)

Ja és tetszett az írás Candyperfumegirl!

moni77777 2007.11.08. 13:13:18

pedig a pulp fiction nem volt rossz... No mindegy, nem adom fel, csütörtökön Csi, szerdán House! Köszi az infókat!

kockaspingvin 2007.11.08. 13:18:07

Hát tudni kéne elviselni ha átvágnak...nekem tetszett hogy house még a szokásosnál is jobban bekattant. A 3. évadban eléggé idegesített egy hosszabban futó történetszál, a 4. meg szerintem a legjobb az összes közül, de nem spoilrezek.

moni77777 2007.11.08. 13:27:50

(le a kalappal!) Azoknak üzenem, akik már látták a 3. és nézik a 4. évadot. Én mindig nagyra tartottam az angoltudásomat, de egy House részt néztem meg angolul, és rájöttem, hogy "hoppá" A prison break 3. évaddal semmi gondom nincs, vagy egyéb angol nyelvű filmekkel (otthon DVDn mindent angolul nézünk) de a House angolul, az nem semmi... Szóval le a kalappal azok előtt, akik angolul nézik! Nem semmik vagytok! :-)

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2007.11.08. 13:29:27

"hogy Laurie nagyon unta már botot, és kieszközölte, hogy szűnjön már meg valahogy a szerepének a sántasága. Hát elég érdekesen oldották meg a feladatot..."

Ez hulyeség. Érvelni viszont nem merek, mer' az spoiler. :/ Azért meg halál jár.

nagylori 2007.11.08. 13:44:37

A "Jákob lajtorjája" c. film volt az első ilyen "csak álmodtam az egészet" típusú alkotás amit ebben a témában láttam. Régen volt, de az nagyot ütött. Ez így nem volt akkora eresztés.

ROMANI ITE DOMUM! 2007.11.08. 13:48:14

Mondjátok! Van itt olyan, aki legalább egyszer megpróbált utánanézni a szereplők által emlegetett betegségeknek?

Általánosságban sorozatgyűlölő vagyok, ezt az egyet szoktam néha megnézni. A mostani részt kb. a feléig bírtam (bár a kiugró szemecske nagyon teccett :D ), mert meguntam. Naszóval: múltkoriban valami számomra ismeretlen kórságot emlegettek, sokféle tünetével. Én meg voltam oly marha, hogy utánanéztem a neten. Kiderült: a filmben felsorolt tünetek egyike sem jellemző az adott nyavajára... röhej.
Ezek után valamelyik reggel a tévét kapcsolgatva megakadtam tán az AXN-en... ott is valami hasonló sorozat egy epizódját adták, de nem a House volt a főszereplő. Belenéztem, kis híján elsírtam magam: 1:1-ben ugyanez (ismeretlen, súlyos betegség, repkednek a vadabbnál vadabb szaxavak, stb), épp csak dr.Ház helyett néhány mégripacsabb ripacs jácca el a történést.
Háááát...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.08. 13:48:33

Én csak annyit láttam eddig, amit a TV2 leadott, szóval nem tudhatok semmi biztosat, de ezt a Laurie-s infóra határozzta emlékzem, hogy olvastam...

sixx · http://comment.blog.hu 2007.11.08. 13:54:16

jaja, mi írtuk, hogy fájdalmakra panaszkodott, de a megoldást nem fogjuk elárulni, tessék nézni a sorozatot.

agota7205 2007.11.08. 13:56:48

A 3. évad tetszett nekem a legjbban, de a negyedik sem gyenge. tegnap volt a 4. évad 5. része:-)

agota7205 2007.11.08. 13:59:16

moni7777-nek üzenem. Nem kell angolul nézni, feliratok.hu-n vannak nagyon kedves emberek akik az amerikai adás után három nappoal már fel is teszik a szinkront. És nem rosszakat:-)

Sikamlós Jim DiGriz 2007.11.08. 14:02:23

ROMANI:

politedissent.com/

Mindenkinek érdemes elolvasgatni :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.08. 14:04:38

sixx, köszi a megerősítést :-) Az persze csak az én következtetésem, hogy ez a tegnapi rész hozza el a megoldást, tudni nem tudhatom, mivel nem láttam az ezt követő részeket...

Sikamlós Jim DiGriz 2007.11.08. 14:04:48

('House medical reviews' a jobboldali panelon :) )

yokli 2007.11.08. 14:05:29

"A dagadt nyelvű-félszemű-félheréjű (ez egészen új értelmet adhat a rokkantsági nyugdíjnak)"

sírva röhög :)))
tökjó összefoglaló, főleg egy olyan renitensnek, aki egyszerre nézte kálámbóval, így kissé követhetetlenné vált, most már értem, miért

ez a Cameront játsző nő egy sírnivalóan, elképesztően, iszonyatosan rettentően nagy fos, mármint mint színész

amúgy csak én gondolom az elmúlt két rész alapján, hogy nagyon kevés a 12-es karika? majd összeszartam magam a szemgolyós résznél

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.08. 14:19:00

Addig örülj, amíg emiatt nem vágják meg, vagy nem teszik későbbre... Egyébként meg aki a gyerekének engedi, hogy House-t nézzen...

zaphodbeeblebrox 2007.11.08. 14:52:01

A Tarantinos CSI volt az eddigi CSIk közül a legjobb, baszki szinte éreztem a karomon, ahogy eszik a hangyák szerencsétlen Nicket:) Tarantino forever:)

Yeto 2007.11.08. 14:55:27

Tudod kedves Brian, nem azért nézem a House-t, mert azt hiszem, hogy így működik egy kórház, nem azért nézem a Lostot, mert azt hiszem, hogy így működik egy trópusi sziget, és nem azért nézem az NCIS-t, mert azt hiszem, hogy a zegyesült államok haditengerészetének vaksötét gestapósai a valóságban is ilyenek. Értem én azt az örömöt, amit abban lel az ember, hogy rájön, hogy a kettő meg kettő az négy, pedig a vicc poénja szerint öt, de én legalábbis a poénért (szórakoztatásért) nézem a sorozatot, és nem azért, hogy megtanuljak belőle számolni.

ROMANI ITE DOMUM! 2007.11.08. 15:03:33

Yeto: te szándékosan értesz félre vagy nehézségeid vannak a szövegértéssel?

Próbálom lassabban: ba-rom-sá-go-kat hor-da-nak ösz-sze a sorozatban.
Ennek a világon semmi köze ahhoz, hogy a kórház így műxik-e vagy sem. De legalább baromságokat nem terjesszenek.

Yeto 2007.11.08. 15:17:58

Én pe-dig (és még so-kan má-sok is sze-rin-tem) nem hisz-szük azt, hogy a so-ro-za-tok a-kár meg-kö-ze-lí-tő-leg is va-ló-ság-os vagy ah-hoz ha-son-ló (belefáradtam) dolgokat ábrázolnak, hanem tudom/tudjuk, hogy egyetlen céljuk van: a szórakoztatás, és ezen célból kitalált, nem valós dolgokat ábrázolnak.
Erről egyébként a Galaxy Quest jut eszembe, amikor megpróbálják a kb Down Szindrómás alieneknek elmagyarázni, hogy mi az a Star Trek, csak ők nem baromságnak, hanem hazugságnak titulálják, de a lényeg ugyanaz.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.11.08. 16:25:31

általában az egyik pesti rádión is faszságokat hordanak össze, mégis minden reggel hallgatom.

onedin kenedi 2007.11.08. 16:30:07

Atom rész lehetett, kár, hogy nem láttam, csak a végét. Azér a húbazmeg élmény megvolt így is, de meg kéne nézni mégiscsak.
Jó írás volt, köszi!

papírrepülő 2007.11.08. 16:45:55

hát vajon mi fog kisülni abból hogy ketamint adnak neki? az hogy a 3. évad első epizódjában 8 mérföldet fog futni a kórházig, és elvállal egy scorbutos és egy agydaganatos beteget. lehet anyázni

Pancs 2007.11.08. 17:55:00

hello!

nem tudom miért kell siránkozni nem tetszhet mindekinek minden rész.
Hozzá tenném nekem se ez lesz a kedvenc részem.

Nagyon tetszenek az írásaid Candyperfumegirl, csak így tovább!

Amúgy megvan Dr. Ház első évadja és bizony az extrákban mondják, hogy ezek teljesen valós megtörtént dolgok(csak nem hazudnak már, jó biztos vannak dolgok amiket elferdítenek) és van még pár a tarsolyban, az elején azt hitték hamar elfognak fogyni az ilyen extrém esetek.
Ha baromságok lennének, akkor se érdekelne amíg szórakoztat, azért a poénok is sokat számítanak(sőt)(és sajnos vannak emberek akiknek nem értik, ezért nem is tudják élvezni...)

Más: QT személyes kedevencem, imádom. Egyetlen CSI részt láttam, amit ő rendezett. Bármennyire imádom szerintem nem volt nagy durranás. Ettől függetlenűl egy isten!

Yeto 2007.11.08. 19:39:44

Ja, és mivel magyarul nézted (az elmondottak alapján), attól is bőven lehet "baromság", hogy baromira félrefordították az eredetileg esetleg még hiteles szöveget. De mondom mégegyszer: szerintem nagyon kevés embert üt szíven a hír, hogy a SOTE vizsgákra nem fog tudni felkészülni House epizódokat nézve.

someoneelse 2007.11.08. 19:56:06

Előrebocsájtom, az írás tetszik, azt azonban máig nem értem, miért gondolják egyesek, hogy a sziporka velejárója a trágár szavak alakalmazása.
Mert az olyan "laza".
Yeah, amen!
Ahogy nem kicsit érzem erőltetettnek a Dr. Ház fordítást is...

Az epizódról:
Nekem kifejezetten tetszett.
A végén a páciens kezéből kieső lövedék kissé a Hatodik érzék, nem érdemtelenül klasszikussá váló záró képsoraira hajazott, de ezt egyáltalán nem tartom bajnak.
Sőt!
Kicsit féltem, jó fél évig kell majd várnom arra, hogy dokink újra rendeljen és kikészítsem a háromszáz forintot, így örömmel olvasom, csupán két hét várakozásra vagyok ítélve.
Hogy Laurie kérése volt vagy sem a bot hanyagolása a jövőben, teljesen mindegy.
A sántítás legalább annyira House sajátja, mitn Darth Vadernek a tüdőbajos légvétel.
Sajnálnám ha valóban megválna a bottól.
Szarkasztikus énje, amelyért szeretjük, belőle is táplálkozik.

Marla Singer 2007.11.08. 20:00:05

Szerintem írtó ütős rész volt! személy szerint imádom az "álmodtam az egészet", vagy "hallucináltam " vagy "a skizofrén énem hallucinálta", vagy "csak azt hittem hogy..." tematikájú filmeket sorozatokat ( a Dallas-béli megoldást azért nem!!) A Harcosok klubja, Hatodik érzék, kicsit a Mátrix is ilyen ! Valóban szokatlan volt az eddigi részek fényében, de a magyarázat megvan!

A szemgolyó kiugrós rész tényleg sokkoló volt, az utolsó falat vacsi is kifordult a számból!!

Tarantino , ha jól emlékszem Vészhelyzet részt is rendezett és nem is akármilyet, talán Ewan McGregor volt a guest star.

tra lala 2007.11.08. 20:24:03

Yeto nem értett itt félre semmit..
Egy film nyilván nem a valóságról szól (többnyire). Ha a valóságról szólna akkor szép lányok/fiúk helyett csúnya lányok/fiúk lennének benne és 45 perc alatt meggyógyuló betegek és megoldott bűnügyek helyett 45 perces éjszakai megfigyelést lehetne nézni.. Ergo lehetne választani a szórakozás és a "valóság" között..
Ha kínos a sok hülyeség, amit összehordanak "gyógyítás" közben, akkor át kell kapcsolni a discoveryre;)

Madmoazell 2007.11.08. 20:45:09

nem Cuddy műtötte, hanem egy Gillick nevű ipse. Vagy 10x elmondták a nevét.

candyperfumegirl 2007.11.08. 20:54:50

Madmoazell: persze, de nem az ő ötlete/döntése volt.

dehogy 2007.11.08. 21:16:18

Szerintem egy jó szezon-záró rész volt, bár tény, hogy sem a herefelrobbanós, sem a szemes részt nem tudtam nézni.. :/ de mindegy :)

arra viszont kiváncsi vagyok, hogy csak én vagyok kiakadva mindig, amikor House idejében Frei van?? mármint a csatornának ez hogyan éri meg?? a House rajongók meg csak szivnak? .. engem legalábbis nagyon idegesit.

Pancs 2007.11.08. 21:58:25

Ezt most nem értem, muszáj baromságnak lennie? Baj az, ha esteleg még van igazság alapja is? Valóban a filmek nagyrészének nincs valóság alapja, de nem is biztos, hogy ettől lesznek jók.
Igaz valszeg az emberek nem is orvosilag szempontból nézik ezt a sorozatot.
Én ezzel csak méginkébb fényzni akarom őket! Engem mondjuk egyáltalán nem érdekel orvosilag mennyire valóságos, akkor is imádom, de ha egyszer így van(vagyis abból a szempontból is zseniális)az miért gond?
(mindig mindent félre fordítanak, persze....)

A másik dolog amit elöbb elfelejttem, hogy iszonyat sok ember eleve nem is értette a tegnapi részt, szerintem ez azért elkeserítő!

még egy kis OFF: QT Vészhelyzetes része a CSI-sel ellentétben nagyon jó!! volt!!!!

ede bá 2007.11.08. 22:09:16

De ha meggyógyul a lába akkor már nem állhat a rokkant parkolóba a Repsol Honda-val, ugye?

pocak 2007.11.08. 23:13:33

Aki orvosilag kíváncsi, ezt olvasgassa:
www.politedissent.com/house_pd.html

pocak 2007.11.08. 23:14:11

Lábdologban meg olyan iszonyat nehéz nem szpojlerezni, hogy el se bírom mondani, mennyire iszonyat nehéz.

bagaela · http://kremmarka.blog.hu/ 2007.11.09. 02:11:20

Igazságalap: magyarul is, bár nem annyira részletes mint a Pocak által beszurt linken, de mégis véleményformáló lehet :)
comment.blog.hu/2007/03/02/az_orvosok_doktor_house_ra_szavaznak

ROMANI ITE DOMUM! 2007.11.09. 07:29:08

yeto: én csak azt mondom, hogy ha létező dolgokról, betegségekről, mittoménmiről pofáznak, akkó' lesznek szívesek nem fasságokat mondani.
Bármennyire nem a valóságról szól a film, mégis "valós" környezetben játszódik.
Na mind1.

matka · http://vakerda.blog.hu 2007.11.09. 07:57:11

A Cameron-vetkőztetős jelenet baró volt :) és pocakhoz csak csatlakozni tudok, hogy ez a sántikál-nem sántikál téma még nincs lezárva :)
egy valamit képtelen vagyok tolerálni a magyar verzióban:
MIÉRT A KULKA HOUSE SZINKRONHANGJA??!

ROMANI ITE DOMUM! 2007.11.09. 08:02:40

Mi a gondod Kulka hangjával?

seven 2007.11.09. 08:11:34

legjobb house epizód, és jaj, elég nagy butaság azt feltételezni hogy azért jött létre mert laurie így meg úgy. moni, te meg nézd a falat, az legalább sosem változik

fazzoletti 2007.11.09. 08:18:46

Jééé! Akkor nem a Chardoney-től tünt számomra zavarosnak ez az egész, hanem tényleg ilyen hülyeség volt. Hál'isten, akkor mégiscsak ihatok.

2007.11.09. 09:19:14

moni77777: nézze angolul, akinek hat anyja van! Szinkront mindenre (kiv. a Dűne)! Én nem tartom nagyra az angoltudásomat, bár tanárom azt szokta mondani, sokkal többet tudok, mint amennyit mutatok. Nem inglis nyelvterületen élek, nekem igényem van arra, hogy ékes magyar nyelven szóljon hozzám a doboz! Bár az is lehet, hogy rohadtul lusta/kényelmes vagyok...

someoneelse 2007.11.09. 09:26:58

Nekem például a Tarantino féle CSI nagyon tetszett.
Ízlések és...

Dehogy: dehogy csak téged idegest hogy Frei van House helyett.

Viszont érthető, ha azt vesszük, hogy a többi délután és este mennyi "nagyszerű" műsort láthatunk.
Így Frei csak oda fér be.
Szánalmas.

KKKKKK 2007.11.09. 09:41:32

Ide is megírom: hogy van az, hogy hallucinált, és azt is haluzta, amikor nem is volt benne a jelenetben? Mert az fuper, hogy a vágás beleépül a haluba, és ezen fennakad ugye (hogy kerültem ide), de akkor azon miért nem, hogy NINCS IS BENNE EGY JELENETBEN? :DD
Naszóval, az írók felrúgták a filmynelvi szabályokat, olcsó dallaszos trükkel éltek (bobi az egészet csak álmodta), és jól atverték a nézőt, és menjenek sztrájkolba a f-ba. ;)
Amúgy a legjobb rész volt eddig.

Zombika 2007.11.09. 09:54:44

Erről az „az egésznek nincs semmi értelme.” szövegről csak nekem jutott eszembe az a South Park rész, amikor a Chef egy perbe keveredik valami zene kapcsán, amit 20 éve ő játszott, és most kiadták más neve alatt? Abban volt a sztárügyvéd (aki O.J. Simpsont is védte) legendás Csubakka érvelésének pont ez a kulcsmondata. Igen, annyira beteg volt, ahogy hangzik :)))

someoneelse 2007.11.09. 09:57:25

Tegye fel a kezét az, aki unja a LOST, Szökés, 24, Jerico és hasonszőrű sorozatokat.
Nem azzal van baj, hogy vannak, hanem hogy végük, megoldásuk nincs.
Soha.
Legtöbbjüknél látnivaló, hogy maximum tíz epizódban megoldható volna a cselekmény, de húzzák, mint azt a bizonyos tésztát.
Emlékszem, amikor először láttam a LOST című sorozatot, elhatároztam, hogy minden alkalommal megnézem.
Az alapötlet nem volt rosz, még ha láthattunk/olvashattunk is már hasonlót.
Úgy a harmadik epizód környékén éreztem először bizsergést a másik csatornára váltó ujjamban, a negyediknél már menthetetlenül működésbe is lendült a szerkezet.
Ahhoz hogy négy epizódon keresztül a zizegő bozótot nézzem, nem volt kedvem.

A szomorú az, hogy szinte minden sorozat ezzel az eszközzel operál.
Merthogy naívan nekiültem még pár örökbecsűnek.
A mélytengeri entitást sem pillanthattuk meg hosszú időn keresztül, ahogyan a meteorzápor után a tavakban lévő nagyon titokzatos és ultraveszélyes lények egyikét sem, mert az alkotók szerint így tartható fenn az izgalom. Sokszor viszont az embernek az az érzése, hogy valójában költséghatékonyabb a digitális trükkök mellőzése.
Viszont a színészek remekül tudnak drámai arcot vágni.
Huszadannyiért.
Már amelyik...

A legjobb példa a szín tisztán üzleti alapú szórakoztatásra Jack Bauer esete.
24.
Mondom, mekkora ötlet!
24 órába sűrített izgalom.
De a négyszáznyolcvanakárhanyadik 24 óra már kissé csalódást keltő.

Biztosan sokan vannak, akiknek tetszik a fent említett sorozatok valamelyike.
Magam is ismerek olyat, aki mindegyiket nézi.
Már több évad óta.
Megoldásra várva.
Ha így vesszük, végül is működik.
Csak a lényeg sikkad el.

A különálló epizódokból álló, nem egy cselekményt végigvivő sorozatokat jobban tudom értékelni.

Mondjuk amióta Ross doktor nagyon elment horgászni, Green nagyon meghalt és Carter kicsit elutazott Afrikába, azóta a Vészhelyzetet sem nézem.

Marad dr.House, aki viszont eredeti figura.
Ha TV elé ülök, akkor vagy Őt nézem, vagy valamelyik természettudományos csatorna műsorát.
A többit már nem veszi be a gyomrom.
Pedig Isten látja lelkem, megpróbáltam.
De Ő teremtett nekem a másik csatornára kapcsoló ujjakat is.

Fenti eszpozémból többen arra következtethetnek, hogy nekem csak a látvány számít.
Nos ez nem így van, de ha maga a cselekmény is izzadságszagú és ezerszer látott "trükkökkel" odáznak el egy megoldást, az kiábrándító.
Mert mint tudjuk, minde amerikai telefonszám 555-el kezdődik.

panu 2007.11.09. 11:36:31

Azért igen jóra sikerült ez a rész, szerintem teljesen követhető volt, bár telerakták undorító részekkel... hererobbanás (szerencsére nem mutatták, de át lehetett érezni:)) belezés egy robottal, meg egy undorító szemkiúgrás (bár ilyen már volt egy vészhelyzetben is)

A Tarantinós CSI mindenidők legrosszabb CSInye volt, abszolut nem illett a sorozatba, jah meg különben sem szeretem QT-t...:)

Gondolom azért nem akarnak nagy baromságokat beleírni a Houseba sem, ha már képesek utánanézni ennyi hülye szakszónak, akkor csak nem ferdítik el annyira a dolgot... bár nem jegyzem meg a szakszavakat és tökre nem érdekel, hogy volt-e ilyen valójában... arról szól, mint minden film, sorozat, könyv, újság, játék: szórakoztat, kikapcsol stb.
Az viszont tényleg elvárható, hogy ha már nem tesszük oda, hogy fantasy, akkor legyen vmi minimális valóságalapja a dolognak:)

Dark Wolf 2007.11.09. 12:05:09

Hű, someoneelse, most aztán nagyon megmondtad. A 24-től meg nem tudom, milyen befejezést vársz, minden évad végén lezárul az adott sztori, bázz. Mindig örülök az ilyen bölcs megmondóembereknek.

someoneelse 2007.11.09. 12:21:34

Senki nem mondta hogy megmondóember volnék.
:)Nem is értem a felvetést.Ez egy vélemény nyilvánító lehetőség.Tévednék?
És a 24 rossz példa volt.
Álljak a falhoz?
Utolsó kívánság?
LOL

someoneelse 2007.11.09. 12:35:28

Még mielőtt mea maxima culpa hagyná el ajkam, azért a 24 mégsem olyan elvetemült példa, mert a rókabőr esete akkor is igaz rá.
Egyszer jó ötlet volt.
Megmondóember...
:D
És csak ezért regeltél, hogy ezt megírd?

zsivágó 2007.11.09. 13:23:12

Earl-é a legjobb feliratok díja, tényleg gyorsan fenn vannak, köszömjük nekik. Taps.

A harmadik évad szerintem is a legjobb, bár lelkizősebb, és ezzel együtt ütősebb is, amikor House parasztkodik.

Dallas 2007.11.09. 14:57:29

Egy nem ide vágó kérdés, kedves szerkesztők, annyi szar sorozatnak van hogyvoltja (House kivétel, nyilván), Kemény Zsaruknak miért nincs? Messze a legjobb jelenleg egyébként..

Micsike · http://verzse.blog.hu/ 2007.11.09. 15:05:47

Na jó,most már mondja meg valaki,melyik a szóban forgó CSI-rész?????Léci!!

candyperfumegirl 2007.11.09. 15:11:28

Zsé: a Tarantino ááltal rendezett duplaepizódról van szó (nem vagyok Csí-szakértő, majd valaki megmondja, melyik évad fináléja volt), amiben Nick-et élve eltemetik és hasonló finomságok vannak. Az egész eszméletlen jól van megszerkesztve részleteiben is, pl. ahogy Grissomék nézik, hogy éppen mi történik vele (mert kamerát is temet mellé a gonoszember), és abból következtetik ki, hogy hol is lehet.
Csíből ezzel együtt kb 4 részt láttam összesen, és sejtem, hogy ez baromira kilóg a sorozatból, de szerintem zseniális volt. Tarantino-rajongó vagyok, csak miatta nztem meg, de engem megvett, imádtam.

sélli 2007.11.09. 15:16:31

Zsé: 5. évad dupla zárórész.

Micsike · http://verzse.blog.hu/ 2007.11.09. 15:19:39

Aztarohadt...Szegény Nick!Benne volt még a Kate?Vagy már az új csajossal??
/Melyik évad?Valaki!Thx/
Ja és köszi candy.

Micsike · http://verzse.blog.hu/ 2007.11.09. 15:20:35

ÁÁÁáá,kööszii!Megelőztél:)
A tv-ben még a 4.megy??Assetom' hol tartok:)

someoneelse 2007.11.09. 15:48:24

Melyik adón?
Mert összevissza adják ám, ezt is szeretem.
Ez a duplaepizód már lenment...kétszer is a Viasaton.

Dark Wolf 2007.11.09. 19:41:55

Igen, someoneelse, ez volt életem első és egyetlen kommentje. LOL

Winkie 2007.11.10. 20:34:12

someoneelse, a LOST-nak lesz befejezése. a 6.évad lesz az utolsó, a készítők már az elején megmondták, hogy az egy 6évadnyi történet.
a 555-el kezdődő telefonszámok, pedig azért léteznek, mert van egy törvény, hogy filmekben csak ezeket használhatják és ezek a számok a filmek számára vannak fenntartva

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2007.11.25. 14:48:13

szörnyen érdekes volt ez a rész. HÚH, hátborzongató...

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2007.11.25. 14:50:56

ROMANI ITE...!

A nevedből ítélve nem csoda, hogy ezt nézed. :-)
bár más stílus valóban
süti beállítások módosítása