Kedves Emberek, itt van amire régóta vártunk…A Tv2 definíciója szerint „A 13 részes romantikus komédia Budapesten játszódik, ahol felelőtlen huszonévesek és felelősnek tűnő negyvenesek szerelmi kalandjait és párkapcsolati botladozásait követhetjük nyomon.” Ha csak ezt olvastam volna, akkor lehet, nem vállalkozom ilyesmire, mint ez a hogyvolt, de mivel Sixx a sajtóvetítés után azt írta, hogy voltak poénok, akkor elhiszem. Az első két adást megelőző médiavisszhang alapján az RTL Klub is.
Azzal kezdünk, hogy Dávidunk, elalélt lányok gyűrűjében koktélokat kever, -mondjuk meg kell hagyni, így első blikkre jól sikerült a casting, mivel Kovács Tamás igen szép ember-, és hogy-hogynem szívének jövőbeli választottját Esztert is odavetette a jósorsa, éppen egy közepesen kellemetlen randin vesz részt. Itt ismerjük meg Dávid haverját is, aki nem érti, hogy miért Dávidra nyomulnak mindig a csajok. Dávid szerint csak az ingyen pia miatt, ami végülis nem ördögtől való gondolat, hiszen Haver is ezért van itt. Megjelenik Lilit is, aki valami volt barátnő lehet, de Cserpes Laura lehet, hogy inkább maradjon az éneklésnél, és a gyors seregszemléből nem maradhat ki Dusán sem, aki a Főnök. Schneider Zoltán rendkívül természetes a szerepben, már most látom, hogy nekem ő lesz a kedvencem. Főcím, amivel engem szintén megvettek, mert szeretem ezt a számot, és a sorozatban felhangzó többi dal is nagyon jó választás. Innentől párhuzamosan futnak az események, az eddig közepesen kellemetlen randi a közepesnél eggyel kellemetlenebbe fordul, mikor az Ember, akit elhagyott a Felesége (Fenyő Iván) sírásban tör ki egy rukkola saláta láttán. Tudom, Bőgős Bandinak hívják a sorozatban, de ezt nem vagyok hajlandó többször leírni. Dusán leckézteti Dávidot, sose kezd olyan nővel, aki nem érti az egyéjszakás szó jelentését. Jójó, srácok, de ez egy éjszaka alatt nem derül ki. :) Eszter az Ember elől, akit elhagyott a Felesége (EAEF) a wc-be menekül, hogy segítségül hívja nővérét Júliát, annak férjét, (aki a szintén fantasztikus Seress Zoltán), vagy lényegében bárkit, aki ki tudná menteni őt szorult helyzetéből, de nem jár sikerrel, mivel nővére, kinek személyiségégben annyi lágyság van, mint Tarzan sarkában, nem gondolja, hogy ilyen könnyen fel kellene ezt adni.
De az élet, mint mindig, most is közbeszól (mondjuk egy ilyen sorozatban talán gyakrabban, mint a nagy átlag), és Eszter bennragad a wc-ben. Az EAEF ebből azt a következtetést vonja le, hogy a randinak vége, ami lényegében igaz is, így aztán mit van mit tenni, ki kell mászni az ablakon. (Mi mást?) Szerencse, hogy ez egy ilyen hely, ahol van ablak, mert homályos emlékeim szerint a budapesti éjszakában kevés az olyan szórakozóhely, ahol van a wc-n ablak. De így létrejöhet a nagy találkozás. Dávid dohányzik (!), Eszter pedig a karjaiba hullik az ablakból. Illetve mellé, tehát indulhat is az első randi, amelynek a baleseti intézet ad otthont. Eszter arcán látszik, hogy nincs ellenére ez a megoldás, akármit is mondd egyébként.Az enyhén döcögősen induló beszélgetést a Csillag vagy fecske című Kispál klasszikus szakítja félbe, ami szintén egy hatalmas jópont, mivel épp ezt a dalt dúdolgatom vagy 3 napja, viszont hogy a balesetin honnan szól, azt viszonylag nehezen tudom értelmezni. Lehet, hogy ez egy új szolgáltatás a hosszas várakozási idők megkönnyítése céljából. Hazafelé az Andrássyn sétálnak, amikor Dávid hirtelen megcsókolja Esztert, ami egy kicsit in medias res, de persze lehet, hogy a mai fiatalok így csinálják, és csak én vagyok közelebb életkorban Eszterhez. Ezekután Eszter szó/telefonszám nélkül magára hagyja a fiút, aki csak szomorúan bámulja a kezében maradó fél cipőt.Másnap reggelre kiderül, hogy Dávid lakótársa megcsinálta Lilit, aki nem százas, és van olyan érzésem, hogy Lili számára még most sem lett egyik napról a másikra világos, hogy mit jelent az egyéjszakás kifejezés, de azért rendületlenül próbálkozik. A lyuksógorok megbeszélik, hogy nincs harag, ilyen a legjobb családban is előfordul.
A következő nap Esztert a saját szépség szalonjukban éri, az Andrássyn, ahol btw. a legjobb barátnőjével dolgozik együtt, ami azért nem szar. Beszámol az estéről, de sokra nem mennek, mert vendég érkezik, aki kurva ismerős valahonnan, de fogalmam sincs honnan. Közben már Dávid is a munkahelyén van, ahová Haver is megérkezik (sörrel kezdi a napot? ), és bebizonyosodik, hogy igazam van, mert Lili számára ismét nem világos az egyéjszakás kapcsolat kifejezés, ezzel csak a bökkenő, hogy Haver közben megismert valakit a munkahelyén, aki egy tündér. Én inkább a paraszt kifejezést találnám testhezállónak Bettit illetően, de a romantikus komédiák fordulatait ismerve még néhány rész szivatás, aztán egymáséi lesznek.Dávid is alternatívan értelmezi a munkaidő fogalmatát, és elindul az Andrássyn, hogy minden szembejövő nő lábára rápróbálja a piros cipőt megkeresse Eszter szalonját, és már-már feladná a keresést, mikor felhangzik a csillag vagy fecske, és egyből nyomra vezeti a szegénylegényt. Rövid évődést követően egy pénteki randiban állapodnak meg, amit Dusán láthatóan nem pártol, azonban Dávidon itt már az eltökéltség jelei látszanak. Hiába, a szerelem leltárt terem.
Meglátogatjuk Júliáékat is, ahol két dolog derül ki, egyrészt, hogy Júlia utálja a gyerekeket, és ezt az álláspontját nem habozik felvállalni, másrészt, hogy Júlia és férje, István, Miklósiék házában laknak az Aranyéletből. Valószínűleg pont ők vették meg, miután Jankáék továbbálltak. A pénteki randi kezdetét veszi, amikor is sült krumplit esznek egy padon. De mégis, miről tudnak beszélgetni vajon ezek ketten egymással? Jaa, hogy egyszer volt egy lány, aki nem evett előttem egyáltalán…jó sztori volt. Nem. Akkor?? Mindegy, mit értek én a szerelemhez. Abban azért megállapodnak, hogy ezek a páros dolgok nekik nem mennek. Gondolom páros dolog alatt nem a szexet értik, mert a következő jelenetben már eléggé afelé haladnak az események. A házban sehol senki, mert a „többiek” nincsenek otthon. Dávid elszalad gumiért, de természetesen, és ahogyan az várható volt, megjelennek a „többiek”. (az éjszaka közepén?) Lehet, hogy mégis a szexet értették páros dolog alatt. :) A többiek elég meglepettnek tűnnek, de nem kevésbé Dávid, aki szintén nem érti a dolgot. Aztán összeáll a kép, és én olyan boldog vagyok, hogy egy ilyen jelenetet sikerül szekunder szégyen-mentesen megcsinálni! Hurrá! Az eddigi leggördülékenyebb párbeszéd során kiderülnek a részletek, gyerekek, házasság, életkor, és tisztázzuk, hogy ki mit akar. Azt, hogy Dávid csak szexet akar, azt csak úgy mondta. NYILVÁN. De még azért egy „túl öreg vagy”-ot odaszúr, hogy lássuk, mennyire felnőtt. A Malomban a haverok röhögőgörcsöt kapnak, mikor meghallják a sztorit, Eszter barátnője nemkülönben. Megjön Júlia a szalonba, és mentőövként közli, hogy semmi baj, ha nem sikerült a randi, EAEF alig várja, hogy újra találkozzanak. És különben bájos képet fest a férfiakról, örüljünk, ha csak sír, mert a többi alkoholista, csóró vagy OMFG szandálos. Júliáéknél kiderül, hogy a gyermek nem szeretet a XXI. században nem PC, szóval Júlia írásbeli figyelmeztetőt kap, amiért gyerekmentességre szólított fel az irodában. Közben azért felsejlik, hogy nem minden annyira fekete és fehér, titkon valószínűleg ő is vágyik gyerekre, bár most még leginkább a plusz szabadságnapok miatt. De a személyiségfejlődés útja megnyílt. Délután Dávid nem mosolyog a bárban, és random lányokat sem akar felszedni, nyilvánvalóan ezzel megérkeztünk a sorozat drámai részéhez, de közben csak a véletlenszerűen megérkező Dóra oktatja, hogy ne legyen barom, és ne baltázza el a lehetőséget Eszternél.
Júlia partit ad, ahol az EAEF a refluxára és a természetes anyagú nyugtatókra fogja a bőgést, Eszter „mesélj még” arccal hallgatja.Fenyő Iván fullba’ nyomja a kretént ebben a szerepben, nekem egyelőre tetszik. Nem tudom eldönteni, hogy az egybites Lilinek mi jelentősége lesz a sorozatban, azon kívül, hogy legyen kin röhögni, de az biztos, hogy Dusán beszólásán, mikor meglátja, „Ne adjunk neki színes italt!” felröhögtem. Először lebassza Havert, hogy műszálas a lepedője –aki mellesleg a kretén kolléganővel randizik, és kiderül, hogy csak egy maradhat-, aztán a pultnál sír, hogy vele miért történik mindig ugyanaz. Mert egy kis hülye vagy, azért. Viszont erre Dávid is rájön Önnönmagát illetően, és egy gördeszkával igyekszik eljutni Eszterhez, hogy ezt vele is megossza. Ennek érdekében először elgördeszkázik Budáról a Jászaiig majd a kettes villamossal, a Boráros tér felé menet eljut a Jókai térig, majd megint az Adrássyn van, felszáll a földalattira, és azzal eljut a kertvárosba. De sok hűhó semmiért, mert ott csak özvegy Bérczesi Sándornét találja, aki elküldi a picsába. Szomorúan kullog vissza a Malomba, de minden jó, ha jó a vége, mert Eszter már ott várja. Dávid bevallja, hogy leszarja, ha a nő már 40 éves, hiszen milyen kurva jól néz már ki, Eszter pedig bevallja, hogy leszarja, hogy a srác rendszerváltás után született, mert milyen kurva jól néz már ki. Így megy ez. Smár, szex, és a „többiek” is kezdik kapisgálni, hogy ez valami. Az utolsó jelenetből kiderül, hogy a szex jó, és hogy nem jó ötlet villával piszkálni a piritóssütőt. (Ezt jó tudni, mert én mindig azzal szoktam.)
Facebook kommentek