Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Trónok harca 6x10 - A tél szele (18+)

2016. június 30. 08:47 - sixx

vlcsnap-2016-06-29-06h15m44s095.png 

Királyvár I.

Cersei, Tommen, a Főveréb és Margaery készül a tárgyalásra, ami persze egy koncepciós per, de ebbe most ne menjünk bele mélyebben. A jelenet elképesztően erős, a zene, pontosabban annak hiánya még erősebbé teszi, az operatőrnek meg innen is kalaplengetés, nagyon jó dolgokat csinált itt is. Aztán amikor beindul a zongora, és egy, az eddig megszokottaktól eltérő stílusú, de zseniális darabra hangolva szépen lassan megtelik Baelor temploma, akkor legszívesebben már felállva néztem volna a tévét, vagy inkább ott lettem volna a forgatáson, kibaszott jó jelenet volt. A bevonulás után hozzák Ser Lorast, mert neki kell először átesnie a kutyakomédián, aminek viszont nagyon is húsba vágó következményei lehetnek.

A Főveréb óvatosan végighesszeli a termet, se Cersei, se Tommen, WTF, gondolja, de hát majd jönnek. Ejnye, barátom, a mezei vallási fanatikusnál csak a teljesen vak vallási fanatikus a nagyobb lúzer. Ser Loras tárgyalása nagyjából annyi, hogy még mielőtt bármi is történhetne, bevall mindent, más férfiakkal hálást, hamis tanúzást, ami belefér, mire jutalomból beállhat a Verébseregbe kalapácsot lóbálni csuhában. Ehhez a homlokára egy csillagot vésnek, késsel, érzéstelenítés nélkül, mire a közönségben figyelő apja kis híján beront a porondra, de Margaery nagyon okosan visszahúzza. Utána meg várnak.

Akikre várnak, azaz Cersei és Tommen viszont nem megy, Előbbi azért, mert nem akar, utóbbit meg nem engedi Cersei házizombija, aki, mér elnézést, de kibaszott büdös lehet mostanra, HÁT HULLA, BASZKI. És miközben a templomban várunk, Cersei meg csak néz ki az ablakon egykedvűen eltökélt arckifejezéssel (már ha van ilyen), Pycelle mester az éppen aktuális kurvája mellől igyekezne a tárgyalásra, de egy kiskölyök elkapja a folyosón, és súg neki valamit. Hát azt, hogy menjen le Qyburn vackába, amit Pycelle megtesz, és ezzel összesíthetjük is A Dolgok, Amiket Pycelle Mester Tett dossziét, mert Qyburn irodájában vagy nyolc gyerek ront rá, és addig bicskázzák, míg bele nem hal. Qyburn nagy érdeklődéssel figyeli a folyamatot.

Cersei egykori ágyasa, a Harcos Hit egyik katonai géniusza is egy gyerek után kajtat valamiért, és a katakombákban, a templom alatt egy sötét folyosón fedezne fel valamit, amikor a sötétből előugró bicskás tündibündi elvágja az Achilles-ínt a lábában, de az is lehet, hogy a térdét tartó szalagokat, a fasz se látja rendesen, MINDEGY, az egykori Lancel Lannister a földön csúszva konstatálja, hogy a templom alá van aknázva azzal a zöldes folyadékkal, amivel Tyrion égette el Stannis flottáját. Ami szopó. Odafent Margaery az egyetlen, aki rájön, hogy kurva nagy baj van, Cersei pontosan tudja, mivel jár, ha hepciáskodik, mégis bevállalta, azaz tud valamit, amit más nem, és Ó, BAZDMEG, MINDENKI MENEKÜLJÖN. A Főveréb továbbra sem hiszi, hogy őtet itten most nagyon megszopatták, és a Harcos Hit katonái nem engednek ki senkit a temlomból. Közben Lancel a gyújtószerkezetet (gyertya) igyekszik hatástalanítani (elfújni), de nem megy neki. (You had ONE job, Lancel, ONE.)

És a templom zöldes fénnyel felrobban. Szevasz Margaery, Tyrell fater, Főveréb, Lancel, Ser Loras, Kevan Lannister és Pycelle mester, a királyvári nyitányban hét szöveges szereplőt írtak ki a sorozatból nettó 10 perc alatt. Cersei mosolyogva nézi a pusztítást, és iszik egy kis bort, Tommen meg sokkot kap. Kijár a jóból annak az apácának is, aki Cerseit kínozta a sitten az előző évadban: egy asztalra kötözik, Cersei borral locsolja, és ráküldi a zombit, hogy szórakozzon kicsit vele. Fúj bazdmeg, leveszi a sisakját is. Tommen viszont mindezt nem tudja feldolgozni, és egy ideig nézi a pusztulást a szobája ablakából, majd leveszi a koronáját, fellép az ablakba, és kiugrik. NABAZDMEG. Erre azért nem számítottam, de Cersei sem, bár a prófécia így beteljesedik (mindhárom gyerekét látja meghalni). Mivel temetni most nem nagyon lehet a templomban, később, a felravatalozott testet megnézve Cersei azt mondja Qyburnnek, hogy hamvassza el, majd szórja szét a hamvait a templom romjainál. Mother of the Year.

Az Ikreknél

Walder Frey nagy bulit csap annak örömére, hogy Zúgót elfoglalta, mármint az ő agyában ez így csapódik le, pedig kurvára nem foglalt ő el semmit, Jaime és a Lannister-sereg adta vissza neki a várat. Jaime nem is nagyon vidámkodik, pedig egy helyes kis barna szolgáló csaj úgy nézi, majd kiesik a szeme. Bron meg is jegyzi, hogy faszom, neked semmit nem kell tenned a pináért. Jaime rendes gyerek, odaint két csajt, hogy vigyék el dugni a zsoldost, ő meg ott ragad az asztal mellett az öreg Frey mellett, aki tovább nyomja ezt az elfoglalTUK, legyőzTÜK dumát.

vlcsnap-2016-06-29-06h57m30s627.png

vlcsnap-2016-06-29-07h02m00s118.png

Jaime ideges lesz és kiosztja a gusztustalan vénembert, nem harcoltál, nem tettél semmit, a Frey-seregek impontensek, ha mi, Lannisterek nem vagyunk, lófaszjóska maradsz életed végéig. Walder persze visszaszól, de legbelül leszarja Jaime-t meg a Lannistereket is, Zúgó az övé, és kész, coki van mindenkinek. A buli vége után az addig smúzoló Walder leül, hogy egyen végre valamit, egy pitét hoz neki az a kis barna szolgálólány, aki Jaime-t is nézte korábban. Walder rácsap a seggére, aztán azt kérdezi félrészegen, hogy hol vannak a semmirekellő fiai. Hát itt, mondja a csaj, amit nemcsak Walder, én sem értek. Körülnéz, hol, itt? Hát a pitében, mutatja a csaj, és baszki, tényleg, ott van belesütve egy ujj a pitébe, ahogy azt Bran vagy három évaddal ezelőtt mesélte a Patkányszakácsról szóló legendában.

Nem volt könnyű felaprítani őket, mondja a csaj, aki persze nem szolgáló, hanem Arya, és ha itt tartunk, ugyanazt a hibát elkövette itt is, mint annak idején Tywinnel, és Mylordot mondott M'lord helyett (utóbbi alacsony származásra utal), de ez most lényegtelen, mert az arcmaszkot levevő Arya előkap egy tőrt, és elvágja a torkát, de előtte bemutatkozik, hogy a Vörös Nász egyik kiagyalója pontosan tudja, ki nyírta ki. És mosolyog ő is.

Királyvár II

Jaime és serege arra ér vissza Királyvárba, hogy Baelor temploma továbbra is ég, vagyis inkább már csak parázslik, Cerseit meg éppen királynővé koronázzák a sorozat messze legjobb zenedarabja hangjaira, abban az elképesztően menő, acél-vállapos bőrruhában, amit a nyitójelenet óta le sem vett. És Cersei egy apró félmosollyal a szája sarkában nézi Jaime-t, aki viszont leginkább retteg a testvérétől. Ez nagy menet lesz kettőjük között.

vlcsnap-2016-06-30-08h11m36s949.png

vlcsnap-2016-06-30-08h12m37s146.png

A Citadellánál

Samuék megérkeznek, és egy rémesen gyökér recepcióssal beszélnek, aki arról sem tudott, hogy Jon Snow az Éjjeli Őrség parancsnoka, arról meg pláne nem, hogy meghalt, de feltámadt, igaz, arról Samu sem. A gyökér konstatálja a dolgokat, és mielőtt ezt hivatalossá tennék (Samu mesterképzésre való felvételével egyetemben), beereszti a könyvtárba, aminek mennyezetén azok az aranyszínű gömbök vagy miafaszok lógnak, amiket a sorozat főcímében immáron hatodik évada nézünk. Köszi az Easter Egget, tényleg.

Deres

Ser Davos tetemre hívja Melisandrét Havas Jon előtt, higy is volt az, amikor egy kislányt égettél meg máglyán a gonosz istened parancsára? A veres rébék bevallja, hogy ja, így volt, DE Stannis és az anyja is belement a dologba! Mintha ez felmeneté. Szegény Davos szét akarja tépni, de nem meri, Havas csak király vagy valami hasonló főnök, ugye, így elfogadja a döntését, miszerint Melisandre menjen délnek isten hírévél, de vissza ne jöjjön északra, mert fel lesz akasztva. Olcsón megúszta az öregasszony, aki csak azzal tud védekezni, hogy az ő segítsége majd jól jöhet még a holtak elleni háborúban. Simán össze fog bandázni a Vérebbel és a zsoldosokkal.

A dráma után Sansa és Jon a várfalon beszélik meg, hogy mostantól bíznak egymásban, és nem lesz elhallgatott infó (Kisujj és serege pl.) egymás előtt. Ja, és végre tél van, havazik, és egy fehér holló jött a Citadellából. Nem hiába mondta apánk, mosolyog Havas. Szegény Sansa később elvonul a nagy szürke fához imádkozni egy kicsit, de nincs nyugta, mert Kisujj jön szart kavarni, ahogy szokott. Mit akarsz, kérdezi Sansa, mire Kisujj előadja azon a reszelős suttogó hangján, hogy ő évek óta minden lépését meggondolta, és csak akkor cselekedett, ha az közelebb juttatta az álmához, amit a mai napig lát: a Vastrónhoz, amiben ő ül, és Sansa ott áll mellette. És meg akarja csókolni a csajt, jaj, de szopás van, mert Sansa NEM akar a neje lenni, miért akarna.

"Szép kép" - mondja, és lelépne, de Kisujj nem az a feladós fajta, és utánaszól, hogy az ostrom és a Stark-ház felemelkedésének híre hamar eljut majd mindenfelé, ahogy az is, hogy ő a Starkok mellett tett esküt, mire Sansa röhög egy kicsit, korábban esküt tettél másoknak is, hagyjuk már. Te vagy a Stark-ház jövője, mondja Kisujj, Ned Stark vér szerinti leszármazottja, nem a délről ide hozott fattyú (Havas). Ennek van folytatása, Havas a nappaliban fogadja a Stark-hűbéreseket, mert valamit kezdeni kell a mostani helyzettel, mindenki csak kiabál, vezető meg nincs, mert Havas behozta a Vadakat, és ettől az északi urak ki vannak akadva. Havas igyekszik magyarázni, de szónoki képességei szarok, és megint a Mormont-kislány húzza aki a szarból, aki nagyon jól beszél, a megfelelő húrokat pengeti, és Havas mellé állítja a kétkedőket, akik kikiáltják az Észak királyának. Kisujj elgondolkodva nézi Sansát, aki most jön rá, hogy baszki, ha ez a geciláda a vastrónt akarja, akkor Havas az útjában áll.

A Fal közelében

Benjen bácsi elhozta Brant és Meerát a Falhoz, és mondja, hogy akkor ő most le is lépne, mert a falat mágia őrzi, amin nem tud átmenni. Ez az a mágia, ami visszatartja az Éj királyát is, illetve tartotta, mert ugye egy haluzás során Bran karjét megragadta, és azzal, hogy Bran átmegy a falon, megtörik a varázslat is. Gondolja hatvanezer rajongó, de majd látjuk. Benjen balra el, Bran meg a vérző szemű arcot a törzsén hordozó fát tapicskolja menten, hogy trippeljen, ez jó anyag, nagyon rá lehet menni. Bran természetesen a toronyig megy vissza, ahol az apját ott hagyta vagy 4 résszel ezelőtt. Ned most felrohan az emeletre, ahol Lyanna húga fogadja véres altesttel, szült egy fiút, de bele fog halni, és tényleg, ott van a kis Havas, aki ezek szerint tényleg Rhaegar és Lyanna fia, azaz továbbra is fattyú (Rhaegar egy Martell-lány férje volt), és, muhaha, déli fattyú, csak éppen királyi vérből is, meg Stark-féléből is. Kíváncsi vagyok, ezt mikor tudja meg Havas. Vagy Dany. Vagy bárki.

Dorne

Ellaria és három lánya a gyászoló Töviskirálynével beszélgetnek, ami azért jó, mert a Tyrell-ház jelenlegi feje (jobb híján) nagyon ki akarja nyírni Cerseit, viszont nem állja az ostobaságot, így a Homokkígyókat elküldi a picsába, és Ellariával köt egyezséget, amiben van egy harmadik fél is: a Varys képviselte Dany. Jó kis bajban van Cersei.

vlcsnap-2016-06-30-06h51m10s997.png

Meereen

Daario jön Danyhez, a hajók készen állnak, már a vitorlákat festik sárkányosra (minek, anélkül rossz hajóra szállnának a dothraki betyárok?) és ha ezzel megvannak, lehet menni. Ja, de te nem jössz velem. Ah, mondja Daario, én egyenesen Castelry Rockba hajózom, és ott csapok le a Lannisterekre, okos vagy, Dany, egyem azt a feszes kis segged. Nem, mondja a Vastrónra ácsingózó szőkenő, itt maradsz. Nem vihetem magammal a szeretőmet világot hódítani, mert ha szövetséget akarok kötni, azt legegyszerűbben házasulás útján lehet, és ahhoz szarul néz ki, ha a küldöttségben ott a pasim is.

Daario persze kiborul, egyrészt kimarad a hódításból, másrészt elmegy a csaja, harmadrészt kikerül a sorozatból, mert onnantól, hogy a flotta elhajózik nyugatnak, senkit nem fog érdekelni Meereen, aminek jövőjét majd mindenki elképzeli magának, ha nagyon akarja. Önsajnálatban fürdök, mondja Danynek, és azért odaszúrja, hogy a kibaszott törpe miatt van az egész, amit Dany nem tagad, mert minek is, a következő jelenetben, miközben Daario a kamerákon kívül leszerel, és leadja a jelmezét a raktárban, mielőtt ráhátékáznák, aszongya Tyrionnak, hogy nem fogadta túl jól a hírt.

vlcsnap-2016-06-30-07h09m23s028.png

Mert persze, hogy Tyrion mondta neki, Dany simán vitte volna magával a palit. Tyrion szerint ettől lesz valaki igazán jó uralkodó, mármint hogy ha tud hozni olyan döntést, ami személyesen totál szívás neki, de a nagy kép megrajzolásához szükséges. Ezzel nem fogod megvigasztalni, csak mondom. Most már a nagyok között játszol, mondja Tyrion, a sárkányaiddal, hajóiddal és seregeddel, márpedig a nagyok játszmája ijesztő. Dany szarik az ilyesmire, őt az zavarja, hogy most jött rá: kurvára nem szereti Daariót, mert amikor az előbb kirúgta, nem érzett semmit. Lesz még pasid, mondja Tyrion, mire Dany a mellére tűz egy Királynő Segítője kitűzőt, és ezzel kinevezi kisfőnöknek. Yeeee.

vlcsnap-2016-06-30-07h14m34s054.png

A hajóhad pedig elindul, Greyjoy-hajók és Targaryen-vitorlások, sokan, sok barbárral megrakodva, a levegőben három sárkány által támogatva. Jóhogy Dany is mosolyogva áll a fedélzeten.

Köszönöm az egész évados kitartó figyelmet, elnézést a késésekért, jövőre találkozunk, addig is tessen olvasni hogyvoltokat, van bőven még kurvajó az oldalon.

Címkék: 18+ trónok harca
216 komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.30. 16:38:01

@Littlewood: Á, szerintem ilyen társaságban már nem fog megkattanni. Inkább Ellenától tartok, hogy a Lannister-gyűlölete fog még bajt okozni. Kezdve azzal, hogy "ez a kibaszott törpe meg mit keres itt?" :D Mondjuk, az meg rögtön rávághatja, hogy "bocs, de megöltem az apám és állítólag az unokaöcsémet is, amiért a nővérem a fejemet akarja. Na, spanok vagyunk?" :D
Amúgy nem hiszem, hogy túl sok szerepe lenne, mivel a könyvben is - elvileg - már kinyírták. Inkább azt tudom elképzelni, hogy Dany kap majd egy kosarat Meerenbeől, benne Daario fejével, jelezve, hogy nem sikerült valami jól a kormányzósága.

Gyula_80 2016.06.30. 16:50:54

Tyrion Lady Olenna miatt van szökésben éppen, szóval egy szava sem lehet...

nota19 2016.06.30. 16:57:26

Ellaria és a gyíkok nem éppen a logikus gondolkodás mintapéldányai. Megöltek egy kislányt, akinek semmi köze nem volt sem Elia, sem Oberyn halálához, csak azért, mert Lannister gyerek. De lehet, hogy Tyrion az apa- és vélt királygyilkosság után mégis életben maradhat. Olenna pedig pontosan tudja, hogy mi a helyzet ezen a téren, nem hiszem, hogy ő Tyrion halálát kívánná, hiszen ő is Cersei áldozata. De majd kiderül.

Janos Mohacsi 2016.06.30. 17:38:03

Ha kihaltak a Tyrellek Sam-faternek meg lesz szerepe!!!
Mas:hogxhogy a High Sparrow nem vesette a homlokara a jelet???

Dekatlon 2016.06.30. 18:01:48

@Janos Mohacsi: mert ő volt az első, neki még senki se vésett :)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.30. 18:10:13

@Janos Mohacsi: ez nem kötelező érvényű náluk, csak amolyan elkötelezettséget jelent. Meg az öreg septon is volt eleve. Loras esetében az egész jelképes volt, ezzel jelezve azt, hogy többé nincs visszaút a családjához.

nota19 2016.06.30. 18:55:11

Az jutott az eszembe, hogy Baelish a nagy Westeros hódító tervei szövögetése közben nem vette figyelembe az északi mentalitást, a vad és öntörvényű északi urak gondolkodását. Ha nem olyan arrogánsan önhitt, talán belegondol, hogy ezeknek a szakállas, fafejű északiaknak másképpen jár az agya, mint az ő királyvári intrikákon edződött elképzelései. Itt jelenleg egyedül van, de nem féltem, mert már biztosan azon a terven agyal, hogyan tudná Jont kiütni a nyeregből. Remélem előbb, mint utóbb, de hamarosan felsül.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.06.30. 19:19:42

@nota19: Meg Sansát sem igazán sikerült kiszámítania. Tulképp Kisujj az a típus, aki inkább ravasz és elvtelen, mint különösen okos. Szerintem pont azért olyan visszataszító karakter (nekem legalábbis), mert a valóságos mindennapokban is igen gyakran lehet vele összefutni.

Cérnahuszár 2016.06.30. 19:20:34

Nekem a vörös papnő távozása nem kerek
1, nem kérnek tovább a feltászasztósdi segítségből, se tűzistennel való mahinációkból, szóval nincs szükségük rá
2 akkor miért elküldik, miért nem fizettetik meg vele shireen halálát?

Cérnahuszár 2016.06.30. 19:23:43

@purga: az jó ha megerősítették, bennem volt egy kétség, mi van ha baratheon fia jon, mert lyanna nem várt a hivatalos esküvőig
aztán már nem lehetett beemelni hogy a baratheon fia, mert megházasodott cercei-vel, és veszélyezteti az öröklést
de akkor ezt az elméletet eldobhatom

zizi77 2016.06.30. 19:53:44

@Cérnahuszár: mert kicsit hülyén nézne ki, hogy miután Jont feltámasztotta, az meg megöleti.

zizi77 2016.06.30. 19:59:10

@Cérnahuszár: na azt el, mert pont Roberttől kellett Nednek megvédeni a babát. Ezert nem mondhatta el még az asszonynak sem az igazságot. Egyébként pont ezért nem is gondolnám, hogy Meera Jon tesója lenne, mert akkor neki is fattyúnak kéne lennie, hiszen Reed is csak úgy beállított volna egy babával, amire kéne némi magyarázat.

Cérnahuszár 2016.06.30. 20:00:43

@zizi77: de jon azt nem kérte, sőt mondta neki hogy hagyja békén ha megint
nincs benne hála

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.30. 20:12:46

@Cérnahuszár: @zizi77: közben elfelejtitek azt a tényt, hogy a háború évekig tartott, és az évadzárós jelenet a háború végén történt, vagyis Robertnek valami időzített spermával kellett volna rendelkeznie :)

2016.06.30. 21:10:33

az és ahogy intézte cersei a trónra jutását, lenyűgöző volt, mondhat bki bmit. innentől neki szurkolok. (korábban megjegyeztem már, h számomra inkább ő tűnik targaryennek, nem pedig tyrion)

Janos Mohacsi 2016.06.30. 21:16:26

@purga: Csakbegy evig kb. Azalatt Catlyn es Lyanna is megszult.
@Biriksz_Krokiksz!: En is arrol ppfazok,hogy lof.t Tyrion a Targeryen, hanem az ikrek. Ugye Aerys lefekudt Tywin kesobbi felesegevel(uncsitesojaval-legalabbis Barristan Selmy ilyen pletykakat hallott a szemelyzettol(es azok mindent tudnak miert is hazudnanak??)-ezt meseli Daenerysnek: minden erre mutat:verfertozes,Joffrey orultsege stb stb.

Janos Mohacsi 2016.06.30. 21:20:01

@Janos Mohacsi: A konyvben Tywin lanytestvere mondja Jaimenek,hogy Tywin azota nem beszelt vele,miota azt mondta neki: "A te igazi fiad, aki orokolte az eszedet, az Tyrion!!"

2016.06.30. 21:27:10

@Janos Mohacsi: de nem?? csak aztán akárhányszor szóvá tettem, mindig jött a kioktatás, h nadehát a hajszín! tojom le, a mentalitás számít.

zizi77 2016.06.30. 21:44:57

@Janos Mohacsi: bár ebben én nem annyira hiszek, de Tywintól kitellne, hogy a saját kölkét utálja, míg a másét szerette/irányítani főleg, tiszta apósom/

nota19 2016.06.30. 21:59:59

@purga: ez így van, Lyanna elrablása (?) és a között, hogy Ned rátalált a toronyban minimum egy év telt el, így az apa csak Rhaegar lehet, ez teljesen világos. Azt se felejtsük el, hogy Lyanna egyáltalán nem volt oda Robertért, így gyakorlatilag nulla az esélye annak, hogy lefeküdt volna vele.
@Janos Mohacsi: soha senki nem állította, hogy Joanna és Aerys lefeküdtek, a pletyka csak annyi volt, hogy Aerys belezúgott Joannába (Barristan is ezt mondta, de virágnyelven). De az is köztudott volt, hogy ő és Tywin nagyon szerették egymást és boldog volt a házasságuk.

Janos Mohacsi 2016.06.30. 22:07:39

@zizi77: Na igen. Azt akarja hinni,hogy nem az ove a "torpe" vagyishogy ha az ove is, akkor az ikrek is mindenkeppen.

Janos Mohacsi 2016.06.30. 22:12:35

@nota19: " Prince Aerys ... as a youth, he was taken with a certain lady of Casterly Rock, a cousin of Tywin Lannister.[9]”

- Barristan Selmy to Daenerys Targaryen

2016.06.30. 22:15:40

@zizi77: nem tudta, h melyik gyerek a kakukktojás, könnyebb volt elviselni, ha tyriont tartja annak.
@nota19: ahhh, pletyka, meg a haraszt, meg a szél. ser barristant meg nem olyannak ismertük meg (már amennyire), h vénasszonyosan pletykálgasson; pozíciójából adódóan eléggé a fenekében kellett lennie a királyának, épp ezért sokat tudhat. tudhatott, múlt idő.

nota19 2016.06.30. 22:23:41

De itt pont arról van szó, hogy Aerysnek tetszett meg Joanna, arról szó sem volt, hogy ez kölcsönös volt. Persze ennek ellenére nem kizárt a dolog, hiszen Aerys elég nagy nőfaló volt, és nem hinném, hogy lettek volna aggályai ha egy nőt hmm az ágyába akart vinni.

nota19 2016.06.30. 23:03:59

Lehet, hogy ez most nem pont ideillő, hiszen másról folyik a diskurzus, de pont most néztem újra az egész részt. Elöljáróban annyit, hogy nagyon szeretem a sorozatot, van sok olyan rész ami különösen kedves a számomra, ezen belül is sok kedvenc jelenet, de! Olyat, mint a 10. rész első 20 percében láthattunk soha nem tapasztaltam. Nem volt benne sem Dany, sem Jon, sem Jaime, sem Bronn, véreb, Arya, a régi nagy kedvencek közül egyedül Cersei. (persze ezt mindenki tudja, aki megnézte, nem is azért mondom) A lényeg, hogy ilyen 20 percet még nem láttam sem ebben a részben, vagy évadban, sőt az egész sorozatban sem. Egyszerűen maga volt a tökély. Minden stimmelt benne, a zene,a látvány a színészi játék, a jelenet felépítése, és a többi. Egyszerűen nem értem miért nem a 10. részt jelölte az HBO. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy a többi rossz volt. Utoljára a Baelor c.részben Ned lefejezése volt ennyire művészien megkomponált, de talán még az sem, és sokkal rövidebb is volt. Egyszóval kész vagyok tőle.

2016.06.30. 23:37:20

@nota19: bocsmá' h megint én dumálok, pont ez a huszonperc vett meg engem, és lettem cersei-párti. én egy mondattal elintéztem, te viszont szépen kibontottad (nekem ilyenre nincs türelmem, grat)

zene, biztos vót má' (nem tudom megunni)
www.youtube.com/watch?v=S8yvnG0yqnY

Szilárd vélemény 2016.06.30. 23:52:10

@Hüpna: Nem csak neked, de ha jól emlékszem a könyvben a hárpia fiais leszámolás után Dany amikor leszáll Drogonról, vagy felkel ahol hagyta a sárkány, akkor újra menstruál.

Janos Mohacsi 2016.07.01. 01:22:01

@Biriksz_Krokiksz!: Ennyi erovel a Veres Nasz utan Frey-parti is lehetnel...
EZ OLYAN volt mint Ramsey huzasa,mikor megolte az apjat vagy Frey-ek veres leszamolasa: rovid tavon ok,hosszu tavon hulyeseg!!Ez olyan huzasa volt,mint Ramseynek,

Gyula_80 2016.07.01. 09:04:39

@nota19: Igen, és azért azt egy percre se felejtsük el, hogy Cercei Tomment a második évad kilencedik részében lelkileg már elengedte.

@Janos Mohacsi: Jelenleg a könyven is, sorozatban is összesen három emberről tudunk, akinek az anyja belehalt a szülésbe. Ezek Danaerys, Jon Snow és Tyrion. Állítólag a sárkánykölyök születése macerás, ilyen kis fittyfasz Viserys-féléket erőlködés nélkül meg lehet szülni.

Disz/zit 2016.07.01. 09:11:27

@Janos Mohacsi: Az a helyzet, hogy a trókon harca világának szokástörvényei alapján bizony rossz volt például az első részben felállított sorrend is. Ahogy ácsorogtak várták Robertet. John Snow a második sorban állt. Elől pedig a törvényes stark gyerekek. Igen ám, de valahol a sárkányok tánca környékén mondták ki a targaryen királyok akik ugye mindenki urai voltak, hogy a fattyú fiú előrébb van az öröklési rendben mint a saját lány.

A tűs és jég világa című könyvebn le is írják, demeg nem mondom hol pontosan.

Így Sansanak semmi joga nincs arra, hogy észak királynője címet igényelje, valamint a puhapöcs déliek is ugyanígy választottak volna.

zizi77 2016.07.01. 09:12:51

@nota19: nem tudm miért, de nekem valami megerőszakolás féle volt a fejemben Joannával kapcsolatban, de már lehet, hogy összemosódik a Lyannás sztorival.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.07.01. 10:05:56

@Gyula_80: Azért egy kvázi középkori világban nem akkora "csoda" ha egy anya belehal egy gyerek születésébe sajnos... :S

Janos Mohacsi 2016.07.01. 10:09:53

@Gyula_80: Rhaegart is megszulte siman..@zizi77: Az Aerys felesege volt-akit neha csak ugy megeroszakolt a kiraly..

Gyula_80 2016.07.01. 10:11:28

@Hüpna: Nem, persze, hogy nem, de én azért hiszek benne, hogy Martin nem véletlenül írta ezt bele, ráadásul épp ennél a három plot armourt viselő központi karakternél. Abban egyet értek, hogy nehéz lenne ezt úgy megoldani a 7-8. évad környékén, hogy ne legyen erőltetett és a hajánál fogva előrángatott a szitu.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.07.01. 10:13:03

@Szilárd vélemény: És ugye ott előtte volt pár közös éjszakája Hizzdarl Kinemmondomanevét Loraqqal akit a sorozattal ellentétben nem késelnek meg a nászéjszaka előtt a hárpiafiak. Amikor a pusztában elkezd vérezni akkor is azon gondolkodik hogy mikor volt az utolsó "holdvérzése", meg hallucinál, víziói vannak, beteg stb. Az szerintem egy nagyon jó jelenet a könyvben, ahogy tényleg elszakad mindentől és mindenkitől és más perspektívából látja a saját cselekedeteit, életét, környezetét. Kimondottan erős önmagára találás, átértékelő mozzanat....ezért vagyok csalódott, hogy itt a soriban kaptunk belőle 5 részen keresztül morcosan sétálást és névfelsorolást meg egy kis haragosan nézést és felgyújtokapicsábamindenkit jeleneteket

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.07.01. 10:20:28

@Gyula_80: Jó de pont ennek a három szereplőnek a sorsába nagyon "bezavart" volna, ha nem vesztik el az anyjukat, ha belegondolsz. Pl ha Rhaella királyné életben marad és megszökik a két gyerekével, Viserys talán nem utálta volna a hugit annyira, amiért megölte az anyjukat, és lett volna Dany mellett egy tanító-segítő-támogató anyafigura, nem csak a pszichopata bátyja, de valószínű nagyobb veszélyben is éltek volna, pedig így se volt piskóta, hogy meneküléssel töltötték az életüket.
Ha Lady Joanna életben marad Tyrion születése után, lehet hogy Tywin nem utálta volna annyira a fiát. Lehet, hogy megvetette volna, amiért törpe, de nem gyűlölte volna azért, mert elvette tőle a nőt, akit szeretett. Ugyanez igaz Cerseire, értelemszerűen akkor ő se gyűlölte volna az öccsét, hiszen nem halt meg az anyuk miatta. És az eddigi leírások alapján, Lady Joanna nem tűnt olyan nőnek, aki a törpesége miatt eltaszítaná a fiát, szóval Tyrionnak Jaimen kívül lett volna még valaki, aki szereti, és elfogadja olyannak, amilyen, és nem azt hallgatja egész életében, hogy "megölted az anyádat"
Jon esetében meg egyértelmű, hogy ha megvan az anya, nincs az egész rejtély. Mondjuk érdekes eljátszani, hogy mi lett volna ha Lyanna túléli. Lehet, hogy akkor is titkolni kellett volna, hogy az övé, pont Robert miatt, de az tuti, hogy ő kiszedte volna Cat mama szemét, ha egy rossz szót szól a kicsi Jonra. Tehát Jon élete sem úgy alakult volna, ha megmarad az anyja :)

Gyula_80 2016.07.01. 10:29:10

@Hüpna: Ez tök jó, teljesen világos. Ugyanakkor fenntartom, hogy egy gyerekre haragudni, amiért meghal az anyja a szülésben meglehetősen korlátolt hozzáállás.

Amit meg nem tudsz kimondani, az a 'zo'. A többi megvolt... :D

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.07.01. 10:34:05

@Gyula_80: "egy gyerekre haragudni, amiért meghal az anyja a szülésben meglehetősen korlátolt hozzáállás" Azért a trónok harcában meglehetősen sok ilyen-olyan szempontból korlátolt ember van, főleg az apafigurák nem az empatikus hozzáállásukról híresek :D Meg hát a gyerek kéznél van, kicsi, nem tud visszatámadni, tökéletesen alkalmas a tehetetlen harag levezetésére (Ahogy Cat mama sem Nedet rugdosta amiért "felcsinált" egy másik nőt, hanem Jonon vezette le a frusztrációit)...és ehhez sajnos ma sem kell a kvázi középkorig elmenni :S

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.07.01. 10:34:42

@Gyula_80: "Amit meg nem tudsz kimondani, az a 'zo'. A többi megvolt... :D" nem úgy, az egészet egyben képtelen vagyok kimondani XD Ezért adtam neki egy középső nevet XD

nota19 2016.07.01. 10:35:22

@Hüpna: ebben van valami, sőt nagyon is sok. Igaz, hogy a Dany-Jon-Tyrion hármast összekapcsolja a születéskori tragédiájuk. Ebből számomra nem következik, hogy Tyrion is Targ, de persze lehet (Aerystől minden kitellett, és odáig volt Joannáért). Azért nem szeretném, mert annyira jól volt felépítve a kapcsolata Tywinnel a könyvben és a sorozatban is. Ha kiderülne, hogy Tywin azért gyűlölte, mert tudta, hogy nem az övé, nekem csalódás lennel.

Gyula_80 2016.07.01. 11:51:18

Najóvvan, népek, egy élmény volt, köszönöm Sixxnek a remek recap-okat, két év múlva akár könyv formában ki is lehetne adni, nektek a szórakoztató és intelligens eszmecserét, valamint az HBO-nak, hogy van tíz hét az évben, amikor várom a hétfőt. Jövőre folytatjuk...

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.07.01. 11:54:01

@Gyula_80: @Hüpna: Anyának lenni szívás ebben a sorozatban, nem tűnt fel? :D Konkrétan egy anya sincs, aki még élne, vagy mindegyik gyereke,/párja élne. Még Sam anyjának is ott van a szívfájdalom, hogy a férje miatt le kellett mondania egyik fiáról. Egyébként a felsorolt három szereplő közé a Tyrell-testvérek is beleillenek, ott sem volt már anyuka.
Sőt, igazából apának lenni is szívás.
Pont a három "gyökértelen" van a legjobb pozícióban.
Magyarul a Trónok harca egy gyermekellenes propaganda-sorozat, mert azt sugallja, hogy a gyermeknélküliek tudnak nagyobb karriert elérni:)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.07.01. 12:45:39

@szepi79, első ezen a néven: érdekes az elmélet, de fogalmam sincs honnan veszed, hogy Jon biztosan meghal. természetesen elképzelhető, de már most tudjuk, hogy legalább egy R'hllor pap jelen lesz a Falnál (vagy annak romjainál): Thoros.
Daenerys megítélésében egyetértünk, ugyan jelen pillanatban ő a legesélyesebb a Vastrón megszerzésére, de hosszú távon utód nélkül nem megoldás. én sem értem azt a próféciát.

ha már Sansa neve felmerült, mint lehetséges királynő: egyrészt jelenleg Winterfell és a Stark befolyás helyreállításán dolgozik, másrészt ellentétben a néhai Margaeryvel vagy Cerseivel nem kapaszkodik tíz körömmel a Vastrón felé.
ha már gondolatkísérlet: Sansa inkább társulna Jonnal, amennyiben kiderül Jon valódi származása. nem sokat kockáztatnak a gyerkőcökkel sem, a Targaryenek sokkal belterjesebbek voltak régebben.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.07.01. 12:50:45

@nota19: csak saját nézőpontom: Tywin nem sejtette ezt, ahogy Cersei-Jaime viszonyát is durva pletykának és áskálódásnak tartotta. szerintem Joannát hiányolta nagyon, valószínűleg nagyon harmonikus kapcsolat volt az övék és felesége elvesztését összekapcsolta Tyrion iránti ellenszenvével.
ha csak egy kicsit belátóbb lett volna Tywin - mint ahogy nem volt - rájöhetett volna még időben, hogy Tyrion örökölte leginkább kombinációs és stratégiai kézségét, vele tehetett volna közösen még többet a Lannister-ház diadalmenetéért.

részemről szinte biztosnak tartom, hogy Tyrionban is Targaryen vér folyik, azaz Aerys megerőszakolta Joannát és ebből született az Imp. szép szimbolika és jól is áll a karakternek ilyen hátrányból előnyt kovácsolni és teljesíteni.

szepi79 2016.07.01. 13:26:52

@adamskij: "érdekes az elmélet, de fogalmam sincs honnan veszed, hogy Jon biztosan meghal"

több okom is van rá, bár mindegyik csak "közvetett":
1. GRRM nyilatkozta, hogy keserédes lesz a sorozat vége. ebből gondolom, hogy a főszereplők nagyobb része nem éri meg a happy end-et
2. jon (és dany) szerepe az, hogy megállítsa a másokat. miután ez megtörtént, betöltötte a létének a célját, ergo meghalhat. sőt, még jobb és drámaibb, ha úgy hal meg, hogy feláldozza magát a mások kiirtása közben
3. az egész saga címe az, hogy a tűz és jég dala. a dal meg olyan, hogy van neki vége. ha jon (és dany) túléli, akkor nincs vége a dalnak, akkor ez csak "a sztori egy része", csak egy "fejezet egy könyvben".

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.07.01. 13:35:08

@szepi79, első ezen a néven: simán elképzelhető, bár ez a fatalizmus nem illik szerintem eddig erre a regényciklusra.
ha már említetted a tűz és jég dalát:
Jon származását ugyan még nem tudjuk biztosan, de 99%, hogy Stark és Targaryen közös gyermek. jég és tűz. ebben az értelmezésben Jon az egész történet legfontosabb szereplője. nem feltétlenül ő az Azor Ahai - lehet Bran is, lehet Dany is, vagy valaki más. teszem azt, Davos is feláldozhatja magát a Mások ellen ugyanennyi erővel és vannak még tippjeim (Brotherhood, Hound, Melysandre).
ha feláldozandó főszereplőket kéne választani, részemről Dany lenne a vezéráldozat (ha valaki, ő teljesítette be leginkább küldetését a sárkányok világra hozásával és Westerosra visszatérésével), szorosan követve Jaimevel és a Hounddal.
+megj: a Másokról tudjuk már, hogy mágia szülöttei és a sárkányok erősítik a mágikus erőt (ezt a House of the Undying óta tudjuk). vagyis a Mások elpusztításához meg kell halnia a sárkányoknak is, ezzel együtt pedig a Fal léte is értelmét veszti.

szepi79 2016.07.01. 14:22:15

@adamskij: "Jon származását ugyan még nem tudjuk biztosan, de 99%, hogy Stark és Targaryen közös gyermek. "

de tudjuk. a sorozat készítői megerősítették.

a hozzászólásod többi része érdekes, de hát ebben a fázisban mindenki csak spekulálni tud.

Dekatlon 2016.07.01. 14:23:12

Nyilván azért emeltek most ennyire fel minkett, hogy annál jobban odavágjanak később :)
Ha csak szívnánk végig, megszoknánk, ellaposodna.
Pl. tök felelemő, hogy King of the North, de mint a kis mackólány is mondta: észak ura Stark. Jon, meg nem Stark. Hopp!
Melisandra visszajön, megment mindenkit, a hagymalovagot személyesen, aztán felakasztják, mert megtartják az igéretüket. Hopp!
Jamie leszúrja Cerceit, aztán vezeti a reménytelen várvédelmet, ahol személyesen menti meg Tyriont, persze elfogják és Dany felzabáltatja a sárkányaival. Hopp!
Vagy: Bienne öli meg Jamie-t, miközben Havas Jonék harcolnak a Lanisterekkel

Szívás hegyek várnak ránk :)

nota19 2016.07.01. 14:25:30

Bármelyik kedvencünk meghalhat, és pont ez a jó benne (ha lehet ilyet mondani). Én kezdettől úgy éreztem, hogy a saga igazi főszereplői Jon, Tyrion és Dany. Nekik az utolsó felvonásig életben kell maradniuk, hogy azután mi lesz nem tudom. Rengeteg utalás van arra, hogy Jon lesz Azor Ahai, de legalább ennyi van arra is, hogy Dany. Mi van akkor, ha a prófécia nem egyetlen emberről szól, vagy nem is konkrétan személyekről, hanem valami elvontabb dologról? Még a vörös papok is bevallják, hogy nem tudják pontosan az értelmét, csak próbálják megfejteni, ezért magyaráznak bele mindenfélét.
Egy könyves dolog ezzel kapcsolatban: Ódonkői Jenny boszorkánya jósolta meg, hogy a herceg Aerys vérvonalából fog megszületni, ezért adta össze Jaeherys a gyerekeit Aeryst és Rhaellát. Ez éppen úgy lehet Jon, mint Dany, vagy ketten egyszerre. Viszont egyedül Jon az, akiben egyesül a tűz és a jég. Persze lehet, hogy ez a szimbólum teljesen mást fog jelenteni.

Dekatlon 2016.07.01. 14:33:58

@purga: a homoknémbernek mind a három lánya él, és Bronnak számtalan gyereke lehet életben :)

szepi79 2016.07.01. 14:39:47

@Dekatlon: igazából jaime-n kivül cercei-t még egy ember ölheti meg: arya is esélyes.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.07.01. 14:42:14

@szepi79, első ezen a néven: és még egy valaki: maga Cersei :D Kinéznék belőle egy stílusos "inkább magamra robbantom az egész kócerájt, de másnak nem adom" távozást, Őrült Aerys 2.0 jeligére :D

nota19 2016.07.01. 14:43:36

@szepi79, első ezen a néven: kérdés, hogy a valonqar csak férfi lehet, vagy nő is. Úgy értem semleges nem vagy sem. Olvastam olyan magyarázatot, hogy hímnem, így nem lehet Arya. Ha ez téves, akkor persze ő is lehet, hiszen ő is kistestvér. Én kezdettől fogva azt szeretném, ha Jaime lenne, de persze a kívánságok itt nem számítanak.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.07.01. 14:59:08

@nota19: Vigyázz, a valonqar jelentése "kistestvér" általános nemben, de Arya semmiféle úton módon nem testvére Cerseinek :D Ellenben Cerseinek van két fiatalabb testvére, Tyrion és Jaime (ő úgy jött a világra, hogy Cersei bokájába kapaszkodott). DE ami nagyon trükkös, az az hogy ez a jóslat nem hangzott el a sorozatban (direkt figyeltem) csak a 3 gyerekre vonatkozó :) Szóval a sorozatban még megölheti Arya is akár.

szepi79 2016.07.01. 15:01:21

@Hüpna: hát igen, az is lehetik :D

@nota19: passz. olyan elméletek is vannak, hogy a valonqar és azor azhai nem ugyanaz a személy. és akkor az egyik lehet jon, a másik meg dany. (akik a legvalószínűbbek, de lehet akár arya vagy jaime is, semmi értelme megzabolázni az elméinket, ha fantheory-ról van szó :D )

szepi79 2016.07.01. 15:03:01

@szepi79, első ezen a néven: na, itt akkor bele is futottam a saját hülyeségembe. azt hittem, a valonqar = prince who was promised. mea culpa.

nota19 2016.07.01. 15:12:48

@Hüpna: nem azt jelenti pontosan, hogy az érintett személy kistestvére, az általánosan értendő "a kistestvér". Pont ettől olyan bonyolult az egész.

nota19 2016.07.01. 15:15:57

@szepi79, első ezen a néven: igazad van, hogy itt a fantáziának semmi nem szab határt, csak az eddigi történésekbe kell beleilleszkednie :D

szepi79 2016.07.01. 15:39:17

@nota19: @Hüpna:

awoiaf.westeros.org/index.php/Valonqar
itt "little brother"-t írnak. ami eliminálja arya-t.

Dr. Fred Edison 2016.07.01. 15:40:26

A két Tyrell unokát nagyon sajnáltam, bár szegény Loras már valószínűleg úgysem lett volna a régi. A jelenet viszont valamire nagyon emlékeztetett, de nem tudom eldönteni hogy a Red Weddingen volt hasonló érzésem ahogy Lady Catelyn kezd ráébredni hogy valami nagy gáz van, amikor látja ahogy bezárják a kaput, vagy egy tök más filmben volt egy ilyen jelenet.

Cersei viszont tényleg nagyon menő volt ebben a ruhában, egy pár hegyes fül és simán elmehet Romulán parancsnoknak. :-) Mondjuk az ellen a hadsereg ellen amelyik a tengeren felé tart semmilyen ruhában nem lesz esélye, így félig lerombolt várossal főként nem, hacsak nem süllyed el a háromnegyed armada valami viharban, vagy pár véletlen sárkánytüsszentéstől. Szóval nem számítok rá hogy sokáig lesz ő a fő gonosz, pillanatok alatt lerendezik aztán jöhetnek a jégzombik Bran nyomában.

Dekatlon 2016.07.01. 15:54:44

@Dr. Fred Edison: a másik meg, hogy a Lanistereknek elfogyott a pénze és sose volt elég gabonája. Nagymami finanszírozta őket már egy ideje. Na ennek is vége.

Cérnahuszár 2016.07.01. 17:43:56

nem tudom volt-e már de megint eszembe jutott edmure
mekkorát szívott az átadással, ha nemet mondott volna arya nem sokkal később kinyírta walder freit és kiszabadult volna a börtönből

mondjuk ha most megfűzné aryát hogy maszkban szivárogjon be a várba, és nyissa ki a kaput éjjel, visszaszerezhetné a várat a régi seregével
bár mondjuk az le lett fegyverezve

Cérnahuszár 2016.07.01. 17:57:15

ja, valaki tudja kapásból arya listáját és hogy még ki él róla?
érdekelne

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.07.01. 19:01:47

@Cérnahuszár: szerintem ez a lista közelebb áll a valósághoz:
www.wetpaint.com/who-is-aryas-kill-list-825336/

Riverrun környékén még összeakadhat Melisandrével, de azon túl csak Cersei maradt. több esélyt látok az Arya-Cersei duelre, mintsem Jaime törne testvérére.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.07.01. 19:09:36

@Dekatlon: bizonyám! gazdasági szempontból azért a sorozat eléggé szabadon száll, Cerseinek semmilyen anyagi tartaléka nem maradt, ráadásul a legutolsó kapcsolattartót is felrobbantotta az Iron Bank felé.

nem saját kútfőből mondom, de két ember is összeállhat Cerseivel hasonló érdekek kapcsán:
- Euron Greyjoy (északot már feldúlták, most jöhet dél)
- Kisujj (tudom, tudom hogy ő az egyik főkolompos Joffrey mérgezésében, de tőle simán kitelik, hogy újra térfelet váltson)

2016.07.01. 19:10:03

@adamskij: de eszerint tywin még alive, cérna kérdése meg az volt, h ki van még életben a listáról, tywin viszont már nincs.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.07.01. 19:13:47

@Biriksz_Krokiksz!: pontosan ezért írtam alá, hogy Melisandre és Cersei maradt a két utolsó célpont. megj: Walder Frey egyik listán sincs és mégis elvágta a torkát, szóval senki sincs biztonságban. nekem erősen az a gyanúm, a könyvbeli Lady Stoneheart rémtetteit Arya viszi véghez.

2016.07.01. 19:19:04

@adamskij: akkor bocsi, nekem nem volt egyértelmű a lábjegyzeted, de így már világos.

(lady stonehartot ki nem álltam már lady starkként sem, szívesebben veszem, ha arya gorombáskodik helyette ezentúl)

ezneménvagyok 2016.07.01. 19:35:06

Kérdés: ha a filmben Arya tölti be Lady Stoneheart szerepét, és csatlakozik a Testvériséghez, akkor az a továbbiakban Arya Testvériség lesz? :-D

2016.07.01. 19:38:37

@ezneménvagyok: :)))) j-vel ejtve, mi? XD
(nem nevettem, eskü)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.07.01. 19:52:02

@Biriksz_Krokiksz!: @adamskij: Arya nem fog hozzájuk csatlakozni, hiszen utálja őket, amiért aprópénzért eladták Gendryt a vörös asszonynak. Ők is a listáján vannak. Ja és a hóhért is kihagytátok a listáról. Egyébként meg a Time összeszedte: time.com/4385792/game-of-thrones-arya-stark-kill-list/

2016.07.01. 20:17:41

@purga: ugyanazokat a linkeket nézzük, csak szólok. payne rajta van az általam linkelt listán is, vagy más hóhérra gondolsz? arya csatlakozása részemről viccvót, nem fog ő csatlakozni senkihez és semmihez sem, ahogy eddig sem - max csak érdekből, h elérje amit akar. ha már vallás, akkor marad az ezerarcúnál, bár sztem kivülálló, nem hisz senkiben és semmiben. arra leszek kíváncsi, h ha kinyír mindenkit, és még a családjával is újra egyesül, onnantól hogyan képzeli tovább az életét vajon.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.07.01. 21:23:44

@Biriksz_Krokiksz!: Ja bocs :) Őszintén szól abszolút feláldozható karakter. Szerintem Cersei öleti majd meg utolsó gaztetteként. Valahogy nem látom, hogy a bosszún kívül tartana-e máshova is a karakter. Azt se tudom elképzelni, hogy Jon oldalán aprít majd zombikat.

2016.07.01. 21:41:42

@purga: én igen, harcos-bosszúállós karakter, békeidőben mivel nem tudna mit kezdeni magával, leépülne. de mondjuk elmehetne zsoldosnak, vhol úgyis mindig vannak és lesznek is villongások a világukban...halálát semmiképpen nem kívánom, mert nagyon bírom.
cersei biztos tör még pár érzelmi borsot az orrunk alá, tuti fogok is majd szentségelni miatta, de most nekem a kedvenc gonim perpill.

káposztásrétes 2016.07.01. 22:56:20

lehet cerseit arya fogja megölni jamie arcával. :D így végül is fiú testvér ölte meg. :P

amúgy én még azt is kinézem cerseiből h csatlakozik az éjkirályhoz, bár nem tudom hogyan.... :D mármint nem zombiként. :DD de azért euron meg kisujj valószínűbb

2016.07.01. 23:14:05

@káposztásrétes: cerseinek a legnagyobb bünti nem az lenne, h megölik, inkább az, h minden hatalmától megfosztva, rég elúszott vagyon, és család nélkül tengődve élne tovább, h legyen ideje elgondolkoznia azon, h mindezt kizárólag magának köszönheti.
jó, egyetlen társaságot kaphatna: lady stoneheart ex lady stark osztozhatna szenvedésében.

Janos Mohacsi 2016.07.02. 00:39:26

@purga: A hoher 1000 eve fel sem bukkant. De Ilyn Pane is csak egy vegrehajto. Amugy meg a Zombi-hegy szerintem letepne Arya fejet mindenkeppen..Esetleg lesznek uj nevek a listan.
En is azt varom, hogy Euron hazassagi ajanlatot meg gyermeknemzest ajanl Cerseinek. Osszeillo paros lennenek.
Kisujj viszont nem merne Cersei ele kerulni..
Ha Euronnak sikerulne idoben kiiktatni Dany flottajat, a harom sarkanyaval csak patthelyhet lenne..
Kerdeses ki kivel van. A Lannisterek mogott ott van Riverrun es a vezer nelkuli Baratheonok,az Eszak es a Vale meg semleges.

Janos Mohacsi 2016.07.02. 00:40:27

@Janos Mohacsi: Baratheon birtokokat akartam irni..
Szerintem Cerseit kinyirjak a kovetkezo evadban.

Cérnahuszár 2016.07.02. 09:46:25

@Biriksz_Krokiksz!: ááá köszi, közben utána néztem
amikor bravosban ücsörög a sokarcú ház előtt ez a lista: cercei, walder frei, a hegy, merin trent
szóval ez kicsit másabb :D
cerceit sztem nem arya fogja megbicskázni, hanem danerys intézi el, hogy a jóslat igaz legyen, egy nála szebb és erősebb nő taszítja le a trónról, ő meg végig azt hitte hogy sansa lesz az , utána meg margery
amúgy ha belenyugodott hogy a gyerekeit látja meghalni, tudnia kell azt is hogy valaki más lesz aki letaszítja, mivel akkor margeryt nem tudta volna kinyírni..

Cérnahuszár 2016.07.02. 09:51:26

ja és nem tom hogyan gründolták össze a listát, melisandret nem is említi arya
meg sztem nem is tud róla hogy piócázta, kérdés hogy valaha találkozik-e gendryvel arya hogy ezt elmesélje, így meg halott szál

Cérnahuszár 2016.07.02. 10:57:07

@Janos Mohacsi: amúgy észak nem semleges, a lannisterek ellen van, van mit kiegyenlíteni a számlán, ned halála, cat halála, robb halála, fekete hal halála....a feriek már megfizettek hogy együtt mahináltak a lannisterekkel
ha kisujj ragaszkodik a trónálmához, sansát és jont el kell intéznie, de észak akkor sose áll mellé
cerceihez nem mehet vissza, értelme sem volna mert túl gyenge partner mert nincs már szövetségese, észak sokkal erősebb ahogy összefogtak
kisujj falhoz van állítva, egyetlen reménye ha sansát jon ellen fordítja, mondogatja is neki az áldást hogy éket verjen közéjük, én erősen gondolkodom mit jelentett az a nézés sansától...
tényleg azt amit six ír hogy baszki kisujj qva veszélyes, vagy azt hogy kisujj praktikája műxik?
kiderül a következő évadban

Cérnahuszár 2016.07.02. 11:12:57

denerys.... kisujj felfogja ajánlani magát neki, amint megérkezik és látja hogy ő a legerősebb játékos, van még menekülő út sansán kívül
viszont tyrion suttoghat dany fülébe ezt-azt hogy kisujj nem jó party, bár középrészt jelenleg ő uralja, az arryn seregekkel
háhá de megszívja ha ők ketten, dany és jon rájönnek hogy uncsitesók :)

Janos Mohacsi 2016.07.02. 13:05:56

@Cérnahuszár: Inkabb Varys az, aki jol isneri. A vegen egy Varys-Kisujj oarbaly jo lenne..

Cérnahuszár 2016.07.02. 13:18:47

@Janos Mohacsi: ja tényleg, ez a párbaj méltó is lenne a felekhez, eldönteni melyik a jobb keverőgép

Smile64 2016.07.02. 13:54:46

@Cérnahuszár: Az felettébb érdekes lenne, ha rájönnének, hogy uncsitesók. Ugyanis nem azok. :)

Cérnahuszár 2016.07.02. 14:20:13

@Smile64: jóvanna, itt nem lehet javítani és már elküldtem
rokonyok az a lényeg

Janos Mohacsi 2016.07.02. 15:54:15

@Cérnahuszár: Danerys nagyneni. Sansaval uncsitesok.

SzilajSzilard 2016.07.03. 01:24:51

Ettől rosszabb sorozatot soha nem láttam. Feleslegesen szerteágazó, vontatott, célnélküli bénaság. Csak a nyárra való tekintettel néztem meg ebből 6 évadot (úrizsten, mit tettem!). Nagyon ráértem, de soha többé ezt a szart.

Janos Mohacsi 2016.07.03. 08:40:11

ripost.hu/cikk-ujabb-jegkorszak-johet-a-nasa-szerint-akar-mar-3-even-belul/?source=hirkereso

SzilajSzilard: Ezt telen kell nezni!!!
Ez egy szimultan sorozat, ez is a lenyege:sokfele szemszogbol nezi az "esemenyeket". Persze vannak "unalmasabb" szemszogek. Olyan, mint az emberi elet:mindenki tor a celjai fele es nyer vagy elbukik. Vannak benne kivalo es pocsek jelenetek es rendezesek, de osszessegeben nagyon jo(erdemes tobbszor megnezni mert elsore elsikkad egy rakas dolog).

Smile64 2016.07.03. 16:11:34

@SzilajSzilard: Én csak két dolgot nem értek:
1. Ha ennyire szar, minek nézed?
2. Kit érdekel rajtad kívül, hogy te szarnak tartod?

SzilajSzilard 2016.07.03. 17:02:43

@Smile64:
1. Vártam a katarzist. Vagy azt hogy jó lesz. De amikor a 3. évadnál már a fele epizódokat áttekertem a felesleges pofázások és a "megint beszáll a csatába egy csapat vagy család" részeket, éreztem hogy ez nem lesz jobb. Hétről-hétre nem birtam volna megnézni éveken keresztül, igy letöltve "nézhető" volt. Kerestem a hype-ot benne, hogy miért szeretik ennyien.
2. Kit érdekel a te kérdésed rajtad kivül arról, hogy kit érdekel rajtam kivül, hogy szarnak tartom? E logika mentén a kommenteket be kéne tiltani.

Cérnahuszár 2016.07.03. 21:11:51

@SzilajSzilard: azért csak végignézted a 6 évadot, ami számomra érthetetlen
ha én ennyire szenvedek valamitől, egy évad elég és pá...ezért nem nézek szomszédok közt, barátok közt meg miafarancaneve valami éjjeli pest vagy ilyenek
de hát nem vagyunk egyformák

Smile64 2016.07.04. 08:54:39

Ezt nem értettem én se. Ha valami szar, hát nem nézem, aztán kész. És főleg nem megyek be a hardcore Fradi-szurkolók közé csak azért, hogy megmondjam nekik, hogy a Fradi mekkora egy szar már.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.07.04. 12:56:24

@Cérnahuszár: szerintem Kisujjra a legnagyobb veszélyt Varys és Tyrion megjelenése jelentik, mivel a két srác jórészt tisztában van a kuplerájking üzelmeivel. Varys már a harmadik évad végén rájött, hogy Kisujj áll minden véres királyáldozat mögött.
mivel Kisujjnak teljesen mindegy, mi történik szövetségeseivel, csak a trón a cél, így simán tehet ajánlatot Cerseinek, vagy akár Danynek is - jelzem, ebben az esetben Tyrion és Varys fel fogják emelni hangjukat. mindenesetre az idő ellene dolgozik, arra tippelek, a következő évadban utoléri egy penge.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.07.04. 12:58:22

Ilin Payne kérdéséhez: találtam egy hírt, miszerint a színész betegsége miatt írták ki a sorozatból karakterét. egész pontosan rák támadta meg a kopasz arcot és ezért nem volt látható a 3. évadtól kezdve.

Dekatlon 2016.07.04. 15:21:17

Tommen ugrós képe alá odaírták, hogy modt már értik mmiért King's Landing....
Jajj... :)

ati27 2016.07.26. 23:34:39

Hát nem tom.. Az egész évad totál kiszámítható volt.. Node. Itt mindenki a "nagy" emberekkel foglalkozik.. Samu szál pl elég laposan fut. De valami hátsó szándék csak van benne. (nem kevés cgi-t elfüstöltek.) De még a barinőjének is lesz szerepe.. Nomeg a lopott kardnak.. Engem igazán az ilyen "apró" szálak izgatnak. igazából már csak itt látok "meglepetés" faktort. Véreb is eltűnt jó ideje... Arya végre elkezdte, amiért hosszasan felépítették. De csalódnék, ha csak szimpla bosszú hadjáratra futná neki... (Esetleg ő teszi el láb alól Kisujjt?) Apropó nem emlékszem pontosan, de mintha a "kovács" cimbije is csak szimplán eltűnt jópár évaddal ezelőtt. Nem csodálnám, ha hirtelen előkerülne..

Lily1218 2016.08.14. 20:23:39

Sziasztok,
persze, kiszámítható néhol, de közeleg a vége, várható, hogy elkezdik elvarrni a szálakat. Így a 7. évad logikusan Westeros egységbe kovácsolásáról szól majd, amikor mindenkinek leesik, hogy nem egymással kéne harcolni, mert nagyobb gondjuk is van, és a 8. a zombik elleni háborúról. Olvastam pár elméletet, hogy ki is nyer majd a legvégén, és frászt kapok ettől a Sansa-mániától. Nekem is van néhány tippem, kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok. :) (Hosszú lett. :(( )

Cersei: ő tutira meghal nemsokára, egyedül maradt, sokan akarják a halálát+trónját, szerintem Jaime fogja megölni, egyrészt azért, amiért az őrült királyt is, túl messzire ment, ez már neki is sok, másrészt azért, mert pontosan tudja, hogy ezek után már mindenki meg akarja ölni a nővérét, és inkább ő teszi meg, gyorsan, kíméletesen, pláne, hogy tőle egyáltalán nem fél Cersei, ő teheti meg a legkönnyebben
Jaime: ő túléli az egészet, de elhagyja majd Királyvárat és a Falon köt majd ki, pont mint Aemon. Sosem szeretett másik nőt, csak Cerseit, mindig őt fogja szeretni, nem fog megnősülni. Sosem akart mást, mint harcos lenni, ebben a legjobb, de azt nem hiszem, hogy beállna Jon vagy Dany testőrségébe, vicces is lenne, így nála az a legjobb döntés, ha átveszi a Fal parancsnokságát, egyfajta adósságtörlesztésnek felfogva, becsületből, a családja hibáiért cserébe.
Dany: nagyot fog csalódni, mert biztos nem arról álmodott, hogy ha visszatér Westerosba, akkor zombikkal kell majd harcolnia a fagyos Északon. Ő az utolsó évadban hal majd meg, de sosem ül majd trónra. Értelmetlen lenne egy meddő királynőt trónra ültetni, hiszen akkor a következő generáció ismét vérbe borítaná Westerost egy örökösödési háborúval.
Jon: a legvégén ő lesz a király, róla szól ez az egész történet, remélem, hogy lesz sárkánya is a farkas mellé. :)) Arra tippelek, hogy elveszi Danyt, (hiszen az utolsó részben pont akkor beszél Dany az érdekházasságról, amikor őt megválasztják Észak királyának), egyesítve a seregeiket. Kérdés, hogy egy meddő feleséggel mennyire jár jól... Másik nagy kérdés, ami eddig még nem került elő: ha Jon lesz Azor Ahai, akkor ki lesz most "Nissa"? Kit szeret majd legjobban: Szellemet, Arya-t vagy Danyt? A tippem Dany, mert ő ezzel beteljesíti a célját, visszaszerzi a családjának Westerost, csak éppen nem magának, hanem Jonnak.
Második feleségnek tökéletes lesz Lyanna, az a név sem véletlen.
Arya: ő a kedvenc szereplőm, és biztos vagyok benne, hogy a könyvben ennél sokkal jobb lesz az a szál... Mindenki a listáját nézegeti, csak az a baj, hogy az a lista bizony régi... Már nagyon várom, hogy frissítse. :)) Kérdés, hogy mikor jutnak majd el hozzá az elmúlt évek történései, és pl. az, hogy Kisujjnak és Sansának mekkora szerepe volt az apja halálában...
Mindkettő joggal félhet, kevesebbért is kerültek már fel arra a listára. El kell majd gondolkodnia azon, hogy ha tartja az elveit, akkor a nővérét is meg kéne ölnie, és ebben az esetben zseniális Martintól, hogy Arya pont a Vérebbel utazgatott, és hosszan beszélgettek a testvérek bűneiről, testvérgyilkosságról... Vérebbel jóban lesznek, Lyannaval meg főleg. :)) Várom, hogy a Hegyet megölje, és azt is, hogy ő is egyre erősebb varg legyen, talán Bran tanítja majd. :)) Sajnos attól tartok, ő nem éli majd túl a zombis háborút, (jóslata), valami nagy áldozatot hoz majd a családjáért, pl. Branért, vagy Jonért, és farkasként él majd tovább. De a farkas előbb is előkerülhetne. :)))
Sansa: ő nem fog örülni, ha Bran előkerül, hiszen onnantól ő már nem örökös, (Jon ugye nem Ned örököse). Arya és Bran száműzik majd, és egyedül végzi, hiszen mindent és mindenkit feláldozott, hogy Joffrey jegyese maradhasson, sőt, szerintem azt se bánta volna, ha Jon nem éli túl a csatát, mert akkor ő az egyedüli örököse Deresnek. Önző, szemét és ostoba, megkapja majd Rémvárat Ramsay örököseként, de nem lesz többé családja.
Bran: nagy kérdés, nála a legtöbb kérdőjel, persze megmenti a világot, bármire képes, de ha meghal, akkor bizony kihal a Stark-ház. Kihal a főszereplő család??? Kell egy csoda, hogy gyereke születhessen. (Kinézem a papnőből, hogy ezért meggrillezi Sansát, és nem is sajnálnám.., de Arya-t nagyon...)
Tyrion: ha Targaryan, és ő a harmadik sárkánylovas, akkor ő a trónörökös is, ugye? Akkor ő Jaime apját ölte meg, Jaime meg az övét... vagy fordítva, és mindketten a saját apjukat ölték meg... ??? Nagyon jó tanácsadója lenne Jonnak, bár akik olvasták a könyvet tudják, hogy Királyvárban ő tudta legelsőként a zombikat, de kiröhögte az őrséget, a feltámadó halottakat ("öljétek meg jobban az ellenségeiteket") Hol is tartana most ez a háború és Westeros, ha már akkor komolyan veszik a figyelmeztetést ...?

Ti mit gondoltok ezekről?
süti beállítások módosítása